Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wolfslook schreef:
naar aanleiding van dit even het volgende;
(niet persoonlijk naar maart, maar aan ieder die het leest en aangesproken kan voelen)
even rustig alles bekijken en doorlezen zou een optie kunnen zijn
zo blijven oa "relletjes" door misverstanden weg
misschien kan dan iets minder gepost worden in de "verloren tijd"
maar kan het forum enkel ten goede komen!
ik zou zeggen dan laten jullie de wolf bij mij weg, blijft de LOOK nog over
duidelijker kan het niet
of mensen kunnen iets origineler zijn in het verzinnen van nicknames zodat er geen verwarring hoeft te ontstaan
mijn nickname is orgineel genoeg voor mij, want het is mijn nickname,
dat jij daar in tegen een probleem er mee heb om de een of ander reden, hoef je niet naar mij/andere af te schuiven
het ligt toch echt bij jezelf maart
oei. ik dacht dat je niet persoonlijk werd?
Nu ja, u doet maar hoor indien je dat nodig acht, wat je blijkbaat doet.
Wat boeit het mij ook immers
TessaThomas schreef:Lieke, je haalt nu volgens mij twee gebruikers door elkaar? Wolfsblut wil trainen met die schutting en een pakwerker, wolfslook heeft een hond die 24/7 in waakstand staat.
O jee ja (krijg je als je snel even het forum doorpluist in je lunchpauze ). Maar het gaat in idd. om degene die zijn hond in over de schutting wapperende armen wil leren bijten.
Ik was dat Lieke. Vanwege de diverse inbraken, waaronder een gewapende in groepsverband alsmede de pogingen hier toe zal ik wel moeten. Ik grens aan de rand van een enorme aso wijk waar zelfs overdag al word ingebroken. Waar vrouwen niet meer veilig over straat kunnen lopen zonder nagesist te worden voor hoer. Waar mannen zonder reden in elkaar getimmerd worden. Waar kinderen niet meer durven te spelen in parkjes. Waar de politie niet meer durft op te treden als de nood aan de man is.
Kijk, dan kom je in een situatie terecht dat je je eigen huis en haard gaat beschermen. Als er dan een of andere onverlaat het ondanks camera toezicht, electronische en mechanische beveiliging, toch waagt om de 1.80 hoge muur te beklimmen heeft wat mij betreft een probleem. Dat er onschuldige kinderen over de muur zullen klauteren is uitgesloten. Kinderen durven hier in het achterom gelegen park niet te komen of worden door hun ouders angstvallig binnen gehouden.
Mijn hond is naast huishond tevens waakhond en dat doet ze samen met de boerboel van de buurman, perfect. Onnodig blaffen is er gelukkig niet bij. En als ze onder deskundige begeleiding heeft geleerd om personen die reeds met bengelende armen of benen over de muur hangen om ongevraagd binnen te komen een handje helpt, dan juich ik dat alleen maar toe.
Al moet ik wel erkennen dat ik niet verwacht dat ze zal bijten. Daar is ze gewoon te lief voor.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
wolfslook schreef: al eens over na gedacht dat een eigen naam al in gebruik kan zijn???
Ja, uiteraard. Daar ging ik van uit. Dus ik bedacht wat variaties op mijn naam.
Nogmaals, dat is niet iedereen gegeven, hoor. Trek het je niet aan.
en maar af geven op een ander om je eigen gebreken niet te hoeven zien, zielig!!
ik bedacht variaties op mijn hond, honden forum snap je??
maar blijkbaar is dat niet creatief genoeg volgens de slimste mens van het forum
maar kom hier knuffel bloempje ik neem het je niet kwalijk
wolfslook schreef:
naar aanleiding van dit even het volgende;
(niet persoonlijk naar maart, maar aan ieder die het leest en aangesproken kan voelen)
even rustig alles bekijken en doorlezen zou een optie kunnen zijn
zo blijven oa "relletjes" door misverstanden weg
misschien kan dan iets minder gepost worden in de "verloren tijd"
maar kan het forum enkel ten goede komen!
ik zou zeggen dan laten jullie de wolf bij mij weg, blijft de LOOK nog over
duidelijker kan het niet
of mensen kunnen iets origineler zijn in het verzinnen van nicknames zodat er geen verwarring hoeft te ontstaan
mijn nickname is orgineel genoeg voor mij, want het is mijn nickname,
dat jij daar in tegen een probleem er mee heb om de een of ander reden, hoef je niet naar mij/andere af te schuiven
het ligt toch echt bij jezelf maart
oei. ik dacht dat je niet persoonlijk werd?
Nu ja, u doet maar hoor indien je dat nodig acht, wat je blijkbaat doet.
Wat boeit het mij ook immers
ach gossie, jij voelt je er ook door aangesproken....
Ja Bo zou me zeker beschermen, Layla in haar eentje niet, met Bo erbij wel al zal ze geen flauw idee hebben wat ze eigenlijk aan het doen is.
Bo doet het overigens door te intimideren, niet door zn tanden te gebruiken. Althans, dat wil hij, mag hij niet van me en luistert er ook naar.
Geen van mijn hele terriermeute zal me beschermen, ook niet met allemaal samen. Al zijn ze keihard op het wild en gaan ze daarin zo ver dat ze werken tot de bewusteloosheid; naar mensen is er nauwelijks tot geen agressie. Ik heb de manscherpte er met veel moeite uitgefokt, ik wilde niet het risiko lopen dat mijn jachthonden in hun passie iemand zouden bijten. Mijn super lieve hond Wasabi heeft ooit een jager gebeten, maar pas nadat die jager de hond herhaaldelijk geschopt had, om hem van een aangeschoten en (intussen dood) gesteld ree af te halen. Ook Fluwijn heeft een keer een jager gebeten die haar schopte om haar van een gevangen kat af te halen. Zodra ik erbij kom, haal ik de hond weg, kalmeer de hond, en doe zo snel mogelijk wat gedaan moet worden voor het gestelde dier moest dat nog in leven zijn. Jagers die mijn honden schoppen moeten niet achteraf met schadeclaims komen over kapotte broeken of zelfs benen. Daar heb ik geen medelijden mee. Mijn catahoula zou mij misschien verdedigen, zij is nu volwassen, bezitterig, beschermend voor mij, jaloers en territoriaal, maar of ze dat echt doet weet ik niet tot het geprobeerd of getraind wordt. Het is inderdaad zo: als je een hond wil die je beschermt tegen aanvallen van mensen, moet je eerst de basis gehoorzaamheid er volledig in hebben, en dan het hele pakwerk programma volgen. Dit geeft verder geen garantie dat de hond je altijd zal beschermen of boeven zal/kan bijten: sommige honden zoeken naar de mouw en "bijten dus geen burgers" maw de bijtmouw is hun speelgoed en ze brengen dat niet in verband met het bijten van een mens. Verder hebben veel boeven een knuppel, een mes of schietwapen waarmee ze je hond al kunnen uitschakelen voor die kan optreden. En bovendien: in Nederland en Belgie, als een hond een persoon bijt, is de eigenaar aansprakelijk voor schade, wat ook de omstandigheden zijn en hoe oneerlijk dat ook is.
Dus mijn honden hoeven geen mensen te bijten, ik bijt zelf wel!
Mijn vorige hond, jazeker. Ging iets te ver, mijn fout. Die hond was er ook mede om mij een veilig gevoel te geven, werd ook lastig gevallen. Geen kennis en foute timing en combi.
Nu?
Als je buiten staat en alleen afgaat op het geluid schrikt het denk ik wel af.
Maar zodra je ziet wie het geluid maakt..denk niet dat veel mensen bang van Figo zouden zijn. Of je moet echt angst hebben voor honden, of de lichaamstaal niet begrijpen.
Ik weet niet wat hij zou doen. Laten we dat zo houden
Ja Baco wel, maar zijn grens ligt heel hoog dus zou iemand me eerst echt wat moeten aandoen of serieus bedreigen voor hij in actie komt en gelukkig maar
Madam geen idee
Dee schreef:Maar zodra je ziet wie het geluid maakt..denk niet dat veel mensen bang van Figo zouden zijn. Of je moet echt angst hebben voor honden, of de lichaamstaal niet begrijpen.
Dat dacht ik ook van Skadi, daar kan toch niemand bang van zijn? Zo'n witte hond met een lekkere pretbek maakt toch zeker geen indruk?
Totdat we in dit nieuwe huis aan het klussen waren. Skadi lag in de woonkamer en ik had in de slaapkamer een witte verfoverall inclusief kap aangetrokken. Toen liep ik de woonkamer in.
Skadi herkende me niet, en blafte me woest aan terwijl ze op me afstoof. Fokking hell, dan is ze serieus indrukwekkend
Pas toen ik haar aansprak herkende ze mij, en op slag veranderde haar houding naar een schaapachtig en verontschuldigend hondje.
And few will ever climb the great world-tree from which we've grown But those who seek will find the rhythm that vibrates high and far
Doran zeker weten.
Ik heb het al een keer meegemaakt thuis.... De buurman, die ze normaal een hele toffe peer vinden, kwam een pakje halen wat bij mij was bezorgd, het was nogal zwaar dus hij vraagt zal ik het zelf even pakken? Hij zet één voet over de drempel en Doran zou hem zo aanvliegen gelukkig was ik op tijd om in te grijpen......ik had niet gezegd dat het goed was en dat was voor Doran reden genoeg om hem niet binnen te laten.
Van de rest weet ik het niet, Zinzi is ook enorm waaks, maar of die iets zou doen? Luna en Max doen niks denk ik.
Maar buiten maakt het sowieso indruk natuurlijk, 4 donkere middelgrote honden, ik denk niet dat er zomaar iemand op me af zou stappen....kan natuurlijk ook door m'n eigen "don't fuck with me" blik komen
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Dee schreef:Maar zodra je ziet wie het geluid maakt..denk niet dat veel mensen bang van Figo zouden zijn. Of je moet echt angst hebben voor honden, of de lichaamstaal niet begrijpen.
Dat dacht ik ook van Skadi, daar kan toch niemand bang van zijn? Zo'n witte hond met een lekkere pretbek maakt toch zeker geen indruk?
Totdat we in dit nieuwe huis aan het klussen waren. Skadi lag in de woonkamer en ik had in de slaapkamer een witte verfoverall inclusief kap aangetrokken. Toen liep ik de woonkamer in.
Skadi herkende me niet, en blafte me woest aan terwijl ze op me afstoof. Fokking hell, dan is ze serieus indrukwekkend
Pas toen ik haar aansprak herkende ze mij, en op slag veranderde haar houding naar een schaapachtig en verontschuldigend hondje.
Haha, ik heb dat ook een keer gehad met Doran, m'n haar was geverfd en toen zilverfolie om m'n hoofd gedaan, was ook reden genoeg om als een gek grommend op me af te stormen, tot ik m'n mond open deed en hij me herkende
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Haha, ik heb dat ook een keer gehad met Doran, m'n haar was geverfd en toen zilverfolie om m'n hoofd gedaan, was ook reden genoeg om als een gek grommend op me af te stormen, tot ik m'n mond open deed en hij me herkende
mijn luca (ook een witje) was de liefste hond van de wereld, behalve als ik op de grond of op zo'n heel laag campingstoeltje zat, vrouwtje was laag en daardoor kwetsbaar vond hij.
dan bromde hij iedereen (hond én mens) bij me weg en hond noch mens durfde dan dichterbij te komen.
dus het zal wel meevallen met het niet indrukwekkend zijn van witjes als ze het echt menen
you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk schreef:dus het zal wel meevallen met het niet indrukwekkend zijn van witjes als ze het echt menen
Pcies. Dan veranderen ze van lollige clowns ineens in héél serieuze honden
Dat kan ik inmiddels beamen.
Ik wou net met de honden gaan lopen, we stonden al buiten ik moest alleen de deur nog even op slot draaien.
Hoewel ik zowat ogen in mijn achterhoofd heb en altijd alles screen wat er loopt..ik heb een grote heester staan wat wat zicht ontneemt qua aanloop en met die paar seconden dat ik de sleutel omdraai in het slot, komt er net een jongen mijn tuin ingelopen voor collecte. Figo had hem ook niet aan zien komen en sloeg dus echt serieus aan, met opspringen en al. Zat nog een aantal meters tussen hoor. Maar jochie schrok zich rot.
Was gelukkig wel snel onder controle en de jongen kon er ook wel om lachen na de schrik ( ik denk mede omdat mijn buuf zo hard moest lachen ).
Je moet me dus niet onverwacht proberen te benaderen want als ik het niet snel genoeg zie heb je dus wel een witje tegen je die dan iets minder schattig is. Wel blij dit gezien te hebben. Situatie voor de jongen was niet zo leuk natuurlijk, maar viel allemaal wel mee en hij kon er ook om lachen. Ben al blij dat Figo niet achter mijn benen ging zitten en zich toch even liet gelden. De fout lag in deze niet bij Figo, maar bij mij. Nou ja fout..de verantwoording.
Odin heeft eens iemand in de arm gepakt die dreigend overkwam. Ivan niet, die kiest het hazenpad
Odin had dat wel heel sterk, als het hem niet aanstond (waarschijnlijk voelde hij dat aan mij dan) kon hij heerlijk diep grommen en gemeen kijken. Samen stoeien mocht ook niet van hem, ging hij er tussenin staan en werd Reinier afgebekt
Miranda schreef:Skadi herkende me niet, en blafte me woest aan terwijl ze op me afstoof. Fokking hell, dan is ze serieus indrukwekkend
Dat had ik ooit met Nanuq, ik wilde midden in de nacht een glas water halen dus ik besloot in het donker richting achterkeuken te strompelen (rugpijn dus ik liep gebogen). Komt Nanuq met een rótvaart recht overeind, tanden bloot en grommen vanuit zijn tenen
Ik liep meteen wat rechter
Wanneer ik er ben kan iedereen binnenkomen. Dat heb ik ontdekt toen dakwerkers plots mijn woonkamer binnen wandelden op zoek naar het toilet. En de honden er om heen, want die wilden geaaid worden.
Geen idee wat ze doen wanneer ik er niet ben.
Mocht ik ooit bedreigd worden maakt Aiko zich uit de voeten, Frank zou voor me staan blaffen maar zodra de dreiging sterker wordt haakt ook hij af en van Nanuq weet ik het eigenlijk niet. Die is een stuk moediger en heeft een iets korter lontje dan de borders en in de situatie hierboven had ik echt het gevoel dat hij een beet niet schuwde. Hij leek meer boos dan bang.
Dat heb ik een keer met een van mijn Drenten gehad. Dat zijn niet alleen jachthonden maar ook goede wakers, dus werd ik ook een keer bijna aangevlogen toen hij mij niet herkende.
Uit het oog maar nooit uit het hart Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Tineke schreef:
Dan nog honden zijn voornamelijk geurdieren en het zal ze denk ik geen hol schelen wat je draagt dus je eigen baas aanblaffen is hoe dan ook niet slim
Ik denk toch, als ik zo vrij mag zijn, dat een hond een in een motorpak en helm gehulde figuur zal aankrijsen, ongeacht of het de baas is of niet. Pas als hij bij naderbij komen de familiaire strontgeur ruikt of een welbekende stem hoort zal het kwartje vallen
Die geur hangt ook aan motorpak lijkt mij, tenzij het nieuw is, en zal vaker gedragen worden ,de baas gaat er toch ook mee de deur uit, daar komt bij stonk jouw permanent dan zo dat ze je dagen bleven aanblaffen
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
Tineke schreef:Dan nog honden zijn voornamelijk geurdieren en het zal ze denk ik geen hol schelen wat je draagt dus je eigen baas aanblaffen is hoe dan ook niet slim
Van de andere kant van de kamer in een volledig bedekkende (nieuwe) overal gehuld zal ik niet zo hard ruiken, denk ik. Bovendien reageert Skadi ook héél erg op wat ze ziet. Als die in een ooghoek iets verdachts ziet, vliegt ze er al krijsend op af voor ze bedenkt dat ik het ook kan zijn. Die neus heeft niet eens tijd om er bij te komen
And few will ever climb the great world-tree from which we've grown But those who seek will find the rhythm that vibrates high and far
Mijn moeder doet pakwerk met haar Tervuerense, en daar is ze dan ook erg fanatiek. Maar toen de situatie zich 1x voor deed waarop ze naar een wegrennende inbreker moest pakken, gaf ze niet thuis...
De Groenendaeler heeft hem grommend en schuimbekkend wel weg gejaagd uit huis, maar dat is al bij al een onzekere hond, dus waarschijnlijk een angstreactie.
Ik geloof wel dat ze me allebei zouden beschermen, omdat ze dat beiden al een keer hebben laten zien.
Bij Ody was dit toen de huisarts ons huis binnen kwam stormen, omdat ik symptomen had van een (dreigende) gescheurde buikaorta. Ik lag op de grond, omdat ik was flauw gevallen, maar was op dat moment wel weer enigszins bij. Ody ging over me heen staan met opgetrokken lippen en een hele dreigende grom. Mijn man moest haar echt van me af trekken, zodat de huisarts bij me kon komen.
Bij Sira was dit toen onze woonark dreigde te zinken. Ik was helemaal over de zeik en aan het huilen, toen er duikers (in winterduikpak) kwamen om te helpen. Eén van deze mannen wilde me troosten en sloeg een arm om me heen. Waarschijnlijk zag Sira dit als een bedreiging en ze vond die rare mannetjes in rare pakken toch al niks, want ze beet hem gelijk in zijn kuit. Gelukkig niet door, wellicht ook dankzij het duikpak. Gelukkig had de man er wel begrip voor, maar de rest van de middag hebben we de honden maar in de auto gelaten.
Ik vraag me overigens wel altijd af wat de honden zouden doen als er een inbreker in huis kwam......
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart. Until you meet again one day......