Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat moet je nu...??
Moderator: moderatorteam
- iones
- Zeer actief
Re: Wat moet je nu...??
He Thom, is er nu niemand daar in Bussum die oppas zoekt voor zijn/haar hond gedurende het werk?
Zet eens een advertentie op marktplaats, hang een briefje op bij de supermarkt! Heb je afleiding, iemand anders uit de brand, en kun je ook nog wat geld mee verdienen.
Zet eens een advertentie op marktplaats, hang een briefje op bij de supermarkt! Heb je afleiding, iemand anders uit de brand, en kun je ook nog wat geld mee verdienen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
Jacq
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): vubara
- Aantal honden: 3
Wat goed en dapper dat jullie toch aangifte gaan doen Thom.
Jeetje wat moet het moeilijk zijn deze hele situatie en de dagen.... lange dagen.
wat hierboven ook al staat, ik zou na het aangifte doen ook contact opnemen met de buren
om hen dit te laten weten. desnoods niet face to face maar via een brief.
maar aan de andere kant, ze wisten ook dat hun hond niet goed was met alle honden.
dus ik zou ook boosheid in me hebben en misschien wel denken bekijk het maar.
moeilijk al die emoties die heen en weer vliegen. hoe moet het dan wel niet voor jullie zijn?
Lief dat mensen aanbieden om met je te wandelen.
maar ik begrijp dat je gewoon heel graag een eigen maatje wil.
ik hoop dat Ria ook over een tijdje dit gevoel kan krijgen.
Jeetje wat moet het moeilijk zijn deze hele situatie en de dagen.... lange dagen.
wat hierboven ook al staat, ik zou na het aangifte doen ook contact opnemen met de buren
om hen dit te laten weten. desnoods niet face to face maar via een brief.
maar aan de andere kant, ze wisten ook dat hun hond niet goed was met alle honden.
dus ik zou ook boosheid in me hebben en misschien wel denken bekijk het maar.
moeilijk al die emoties die heen en weer vliegen. hoe moet het dan wel niet voor jullie zijn?
Lief dat mensen aanbieden om met je te wandelen.
maar ik begrijp dat je gewoon heel graag een eigen maatje wil.
ik hoop dat Ria ook over een tijdje dit gevoel kan krijgen.
- Melanie
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Markiesje
Ollie - Aantal honden: 1
Ik ken je niet maar volg je verhaal wel al vanaf het begin.
Ik weet steeds niet goed wat te typen dus ik wil jullie alleen maar heel veel sterkte wensen, ook mij grijpt het erg aan.
Ik weet steeds niet goed wat te typen dus ik wil jullie alleen maar heel veel sterkte wensen, ook mij grijpt het erg aan.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
We kregen vandaag de rekening uit Utrecht binnen, moest er wel even bij gaan zitten.

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
thom schreef:We kregen vandaag de rekening uit Utrecht binnen, moest er wel even bij gaan zitten.
Ja dat zal wel
En het zal weer een contact moment met de buren worden voor de afhandeling
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Inderdaad Carmen.crutz schreef:thom schreef:We kregen vandaag de rekening uit Utrecht binnen, moest er wel even bij gaan zitten.
Ja dat zal welen niet alleen om de hoogte denk ik. Ook weer de bevestiging dat ze er niet meer is, weer. Herinnering aan dat moment, die nacht van het kansloze gevecht in de kliniek.
En het zal weer een contact moment met de buren worden voor de afhandelingsterkte....

- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Dat zal idd wel even een extra mokerslag zijn....thom schreef:We kregen vandaag de rekening uit Utrecht binnen, moest er wel even bij gaan zitten.
Niet zozeer het bedrag, maar gewoon nogmaals de bevestiging dat er keihard geknokt is voor Yla maar dat het niet zo mocht zijn en dan onderaan de streep nog een hap geld kwijt zijn ook...
Rekening meteen bij de buren neerleggen lijkt me toch?
En kopieen maken... zelf 1 houden, bij de buren 1 neerleggen, 1 toevoegen aan een evt aangifte. etc.
Knuffel voor jullie
- mercedes2803
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
ik zeg eigenlijk precies hetzelfde als Carmen zie ik nu...
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Ik snap dat je schrikt van de rekening uit Utrecht!
Maar ik neem aan dat die toch uiteindelijk voor de eigenaar van die sloophond is?
als je aangifte doet neem je, hoe moeilijk dat ook is, mogelijke andere honden in bescherming tegen deze gevaarlijke hond.
Naast het verdriet heb je ook nog met deze nasleep te maken.
een andere hond, daar zou je wel troost uit kunnen putten.
Maar dat kan pas als je zeker weet dat die moordhond er niet meer is.
Dikke knuffel voor jullie beiden!
Maar ik neem aan dat die toch uiteindelijk voor de eigenaar van die sloophond is?
als je aangifte doet neem je, hoe moeilijk dat ook is, mogelijke andere honden in bescherming tegen deze gevaarlijke hond.
Naast het verdriet heb je ook nog met deze nasleep te maken.
een andere hond, daar zou je wel troost uit kunnen putten.
Maar dat kan pas als je zeker weet dat die moordhond er niet meer is.
Dikke knuffel voor jullie beiden!
- iones
- Zeer actief
Hoezo? Die rekening is niet jouw probleem. tenminste niet in financieel opzicht. Misschien in emotioneel opzicht.thom schreef:We kregen vandaag de rekening uit Utrecht binnen, moest er wel even bij gaan zitten.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Natuurlijk is de rekening niet voor ons, deze gaan we morgen toch maar even persoonlijk brengen. Over 1.5 uur komt de 'bende' om sinterklaas te vieren, dus daar richten we ons nu op.iones schreef:Hoezo? Die rekening is niet jouw probleem. tenminste niet in financieel opzicht. Misschien in emotioneel opzicht.thom schreef:We kregen vandaag de rekening uit Utrecht binnen, moest er wel even bij gaan zitten.
Schrok wel van de hoogte van de rekening, maar het was meer in emotioneel opzicht.

- iones
- Zeer actief
Je hebt vanavond dus gelukkig afleiding. Die kun je goed gebruiken.
- Mirri
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpinschers
- Aantal honden: 2
Ff lekker met je meiden vanavondthom schreef:Natuurlijk is de rekening niet voor ons, deze gaan we morgen toch maar even persoonlijk brengen. Over 1.5 uur komt de 'bende' om sinterklaas te vieren, dus daar richten we ons nu op.iones schreef:Hoezo? Die rekening is niet jouw probleem. tenminste niet in financieel opzicht. Misschien in emotioneel opzicht.thom schreef:We kregen vandaag de rekening uit Utrecht binnen, moest er wel even bij gaan zitten.
Schrok wel van de hoogte van de rekening, maar het was meer in emotioneel opzicht.
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
De Sinterklaas hebben we weer achter de rug, we hebben een zeer gezellige middag en avond met elkaar gehad, waarin ontzettend veel gelachen is, en soms een traantje werd gelaten.
Heel toevallig, wat is toeval, belde in de namiddag de bewuste agente om te vragen hoe het met ons ging en ons verder op de hoogte te brengen vanwege de door ons aangevraagde aangifte.
Hoe wij ons voelen konden we snel en simpel uitleggen, toen de uitleg over de test, daarvoor komt Dino weer naar huis om hem daar te testen met mensen, honden en verschillende situaties, daarna volgt nog een test in Utrecht. Mocht hij ongeschikt worden geacht om terug te keren in deze maatschappij, dan komt hij toch naar huis. Maar meteen gaat het eindoordeel van testen naar de burgemeester hier, die dan uiteindelijk moet beslissen wat er met hem moet gebeuren.
Over de aangifte was ze heel duidelijk, natuurlijk kun je dat doen, maar het zal verder totaal niets veranderen aan 'de zaak'. Als er een betalingsgeschil zou ontstaan, dan zouden we zeker aangifte moeten doen, anders had het verder vrij weinig zin.
Ik snap er werkelijk helemaal niks meer van zo onderhand.
Heel toevallig, wat is toeval, belde in de namiddag de bewuste agente om te vragen hoe het met ons ging en ons verder op de hoogte te brengen vanwege de door ons aangevraagde aangifte.
Hoe wij ons voelen konden we snel en simpel uitleggen, toen de uitleg over de test, daarvoor komt Dino weer naar huis om hem daar te testen met mensen, honden en verschillende situaties, daarna volgt nog een test in Utrecht. Mocht hij ongeschikt worden geacht om terug te keren in deze maatschappij, dan komt hij toch naar huis. Maar meteen gaat het eindoordeel van testen naar de burgemeester hier, die dan uiteindelijk moet beslissen wat er met hem moet gebeuren.
Over de aangifte was ze heel duidelijk, natuurlijk kun je dat doen, maar het zal verder totaal niets veranderen aan 'de zaak'. Als er een betalingsgeschil zou ontstaan, dan zouden we zeker aangifte moeten doen, anders had het verder vrij weinig zin.

- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Ik ook niet aan de hand van je verhaal.
Maar dat deed ik al niet, uit ervaring. Heeft niks met honden te maken.
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Dat klinkt wel heel ambtelijk, maar het zullen wel protocollen zijn. Waren er geen agenten bij toen het gebeurde? Ze kwamen je toch wakker maken? Je zou bijna hopen dat hij 'zakt'. In de regel zal de burgemeester het advies van het onderzoek wel opvolgen.thom schreef:De Sinterklaas hebben we weer achter de rug, we hebben een zeer gezellige middag en avond met elkaar gehad, waarin ontzettend veel gelachen is, en soms een traantje werd gelaten.
Hoe wij ons voelen konden we snel en simpel uitleggen, toen de uitleg over de test, daarvoor komt Dino weer naar huis om hem daar te testen met mensen, honden en verschillende situaties, daarna volgt nog een test in Utrecht. Mocht hij ongeschikt worden geacht om terug te keren in deze maatschappij, dan komt hij toch naar huis. Maar meteen gaat het eindoordeel van testen naar de burgemeester hier, die dan uiteindelijk moet beslissen wat er met hem moet gebeuren.![]()
Wat een gedoe, Thom

Groetjes,
Sandra
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Wij hebben ondertussen het idee in een soort van omgekeerde wereld te leven.Dee schreef:Ik ook niet aan de hand van je verhaal.

- Dee
- Zeer actief
Ja snap ik. Denk ondanks mijn post wel dat je aangifte moet doen hoor. Ook ondanks goedbedoelde actie's van de eigenaren.thom schreef:Wij hebben ondertussen het idee in een soort van omgekeerde wereld te leven.Dee schreef:Ik ook niet aan de hand van je verhaal.
Ik kan alleen maar hopen dat het helpt.
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Morgen gaan we naar de buren om de rekening uit Utrecht te overleggen, voor zo'n 5.5 uur toch dik 1250 euro, daar komt de rekening van de dierenambulance bij en het cremeren en uitstrooien. Ben toch heel erg benieuwd hoe ze daar op gaan reageren.

- Dee
- Zeer actief
Als ze goed verzekerd zijn moet dat toch geen probleem zijn. Dan hoeft dat onderling ook geen discussie te worden.thom schreef:Morgen gaan we naar de buren om de rekening uit Utrecht te overleggen, voor zo'n 5.5 uur toch dik 1250 euro, daar komt naar de dierenambulance bij en het cremeren en uitstrooien. Ben toch heel erg benieuwd hoe ze daar op gaan reageren.
Hoop dat dat gesprek gewoon in alle redelijkheid verloopt.
-
Pepper en Lucy
- Zeer actief
Dit kan inderdaad vanuit de WA-verzekering betaald worden.
[size=40]In nood leert men z'n vrienden kennen.
Hoe beter je mensen leert kennen des te meer dat je van honden
Hoe beter je mensen leert kennen des te meer dat je van honden
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
De eigenaren willen de hond dus houden, blijkbaar. Met een beetje pech kom je ze straks weer elke dag tegen, met hun hond 
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Pffffftttt idd, maar vermoedde al dat ze de hond wilden houden, anders was er op dinsdag na t gebeuren zondagnacht niets meer geweest om in beslag te nemen. Dat hadden ze dan zondag (of maandag, kan me voorstellen dat ze wel even moesten denken, ze hebben de hond wrs al de volle 7,5 jaar) zelf direct opgelost.tekkel schreef:De eigenaren willen de hond dus houden, blijkbaar. Met een beetje pech kom je ze straks weer elke dag tegen, met hun hond
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Pffffftttt idd, maar vermoedde al dat ze de hond wilden houden, anders was er op dinsdag na t gebeuren zondagnacht niets meer geweest om in beslag te nemen. Dat hadden ze dan zondag (of maandag, kan me voorstellen dat ze wel even moesten denken, ze hebben de hond wrs al de volle 7,5 jaar) zelf direct opgelost.tekkel schreef:De eigenaren willen de hond dus houden, blijkbaar. Met een beetje pech kom je ze straks weer elke dag tegen, met hun hond
-
S@ndr@
- Zeer actief
Misschien denken ze wel dat ze hem nu wel goed kennen en veilig kunnen houden als ze hem niet meer los laten en muilkorven. ze zullen toch van t beest houden. ( als ze hem willen houden, want dat is nog niet gezegd volgens mij
maar dat is wel heel moeilijk voor Thom en Ria natuurlijk- je woont er naast en hebt er wel mee te maken als je een andere hond neemt , en dat je ze tegen kunt komen
die rekening is pittig , ik hoop dat overleg met de buren mogelijk blijft,........... maar t zal lastig worden denk ik
maar dat is wel heel moeilijk voor Thom en Ria natuurlijk- je woont er naast en hebt er wel mee te maken als je een andere hond neemt , en dat je ze tegen kunt komen
die rekening is pittig , ik hoop dat overleg met de buren mogelijk blijft,........... maar t zal lastig worden denk ik
- crienepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Vaag verhaal van die aangifte, ik zou het toch maar gaan doen. Voor als er verzekeringskwesties van gaan komen, voor de duidelijkheid én voor jullie verwerking! En buiten dat allemaal ook nog voor als er in de toekomst (ik hoop het echt niet) nog'ns iets dramatisch gebeurt door toedoen van hond en eigenaren. Je mag er gewoon op staan dat ze die aangifte opnemen, de zaak is al bekend bij de politie dus moet een makkie voor ze zijn.
Het laat me niet los wat bij jullie gebeurd is, vind het zoiets verschrikkelijks. Dus wens ik jullie nogmaals heel veel sterkte, denk aan jullie.
Het laat me niet los wat bij jullie gebeurd is, vind het zoiets verschrikkelijks. Dus wens ik jullie nogmaals heel veel sterkte, denk aan jullie.

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Wat een raar gesprek met die agente, ik begrijp er ook niet al te veel van. Het lijkt ook wel alsof ieder geval van in beslaggenomen honden weer heel anders verloopt.
Toch zou ik de aangifte doorzetten, zeker als boven ieders hoofd hangt dat straks die hond gewoon weer bij jullie buiten op straat loopt. Ik zou er niet blind op varen dat de burgemeester hierin het allerbeste oordeel velt en de juiste maatregelen treft.
En voor de financiële afwikkeling kun je het ook maar beter achter de hand hebben.
Ik vind het echt onbegrijpelijk dat de eigenaren van de hond, beiden behoorlijk gewond geraakt en beiden ooggetuige van wat hun hond heeft aangericht, zelf nog "gewoon" met die hond onder 1 dak willen wonen en zich er een paar keer per dag mee "onder de mensen" gaan begeven. Ik zou me echt de ogen uit mijn kop schamen om met die hond in het openbaar te moeten komen, en geen mens meer in de ogen durven kijken.
Toch zou ik de aangifte doorzetten, zeker als boven ieders hoofd hangt dat straks die hond gewoon weer bij jullie buiten op straat loopt. Ik zou er niet blind op varen dat de burgemeester hierin het allerbeste oordeel velt en de juiste maatregelen treft.
En voor de financiële afwikkeling kun je het ook maar beter achter de hand hebben.
Ik vind het echt onbegrijpelijk dat de eigenaren van de hond, beiden behoorlijk gewond geraakt en beiden ooggetuige van wat hun hond heeft aangericht, zelf nog "gewoon" met die hond onder 1 dak willen wonen en zich er een paar keer per dag mee "onder de mensen" gaan begeven. Ik zou me echt de ogen uit mijn kop schamen om met die hond in het openbaar te moeten komen, en geen mens meer in de ogen durven kijken.
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Die test in Utrecht slaat nergens op.
Heb hem met Shendor ook gedaan, vrijwillig trouwens.
Shen was hartstikke lief voor kinderen, maar daar vond hij die pop helemaal niks, en terecht vind ik.
Meneer dook ook op een knuffel. Om er vervolgens mee in zijn bek mee rond te gaan lopen. Dus was hij hondagressief volgens hen.
Hij was angstagressief ja, maar niet specifiek op honden gericht, wel op knuffels blijkbaar.
Heel veel sterkte Thom en Ria.
Heb hem met Shendor ook gedaan, vrijwillig trouwens.
Shen was hartstikke lief voor kinderen, maar daar vond hij die pop helemaal niks, en terecht vind ik.
Meneer dook ook op een knuffel. Om er vervolgens mee in zijn bek mee rond te gaan lopen. Dus was hij hondagressief volgens hen.
Hij was angstagressief ja, maar niet specifiek op honden gericht, wel op knuffels blijkbaar.
Heel veel sterkte Thom en Ria.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Ik vind dat een vreemde reactie van die agente.thom schreef:De Sinterklaas hebben we weer achter de rug, we hebben een zeer gezellige middag en avond met elkaar gehad, waarin ontzettend veel gelachen is, en soms een traantje werd gelaten.
Hoe wij ons voelen konden we snel en simpel uitleggen, toen de uitleg over de test, daarvoor komt Dino weer naar huis om hem daar te testen met mensen, honden en verschillende situaties, daarna volgt nog een test in Utrecht. Mocht hij ongeschikt worden geacht om terug te keren in deze maatschappij, dan komt hij toch naar huis. Maar meteen gaat het eindoordeel van testen naar de burgemeester hier, die dan uiteindelijk moet beslissen wat er met hem moet gebeuren.![]()
Het verandert wel degelijks iets aan de zaak.
Er is dan een aangifte tegen die hond en dat kan van belang zijn voor een volgend incident.
Als er meerdere aangiften zijn wordt de positie van zo'n hond steeds zwakker.
Aan jullie zaak verandert er dan niets meer, maar je helpt er wel misschien een ander mee.
En ik kan me zo voorstellen dat het voor jullie gevoel ook belangrijk is, omdat je op die manier stelling neemt.
Dus ik vind het een zwaktebod om het zo te stellen.
Maar het scheelt hun weer papierwerk natuurlijk...
- iones
- Zeer actief
Ik hoop dat dit een hele GOEDE reden is voor ze om er voortaan ALLES aan te doen om deze shit te voorkomen. Soms wil het wel eens helpen als je mensen aan de portemonee komt.thom schreef:Morgen gaan we naar de buren om de rekening uit Utrecht te overleggen, voor zo'n 5.5 uur toch dik 1250 euro, daar komt de rekening van de dierenambulance bij en het cremeren en uitstrooien. Ben toch heel erg benieuwd hoe ze daar op gaan reageren.
Ik hoop dat jij gisteren een mooie avond gehad hebt.
Toch zal ik het nooit begrijpen dat wanneer een hond een kind een keer hapt (zonder gevolgen) de hond in beslag genomen kan worden en wanneer hij een hond aan gort bijt, dan gebeurt er feitelijk niets.
Ik vraag me af hoe ik zou zijn als mijn hond zoiets vreselijks zou doen trouwens. Het zou wel een zware afknapper zijn.