Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Morgen in De rijdende rechter: Airedale Terrier.
Moderator: moderatorteam
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Re: Morgen in De rijdende rechter: Airedale Terrier.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik zat me gewoon op te vreten over zo veel onkunde bij elkaar.LongFields schreef:Ik denk dat iedereen hier het daar wel mee eens is. Maar dat neemt niet weg dat zo'n officiële en gevalideerde test die nu als belangrijk onderdeel wordt meegewogen in de beslissing over de hond echt totaal nergens op slaat.marian* schreef: Die fokker zat ook fout en had de hond gewoon die zondag zelf moeten ophalen.
Daar ben ik zelf het meest kwaad en geïrriteerd over.
Er is verd********* niks mis met die hond

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Liesbeth
- Zeer actief
Mee eens. De enige die aan het kortste touwtje trekt is de hond. Zij is door niemand gewenst, blijkbaar.Maryanne schreef:Wat een belachelijke uitspraak en wat een bizar stel mensen allemaal. Die huilebalk met die vijf kinderen en zijn schoonzuster die helemaal geen dierenvriend is want ik begreep dat die de hond ook nog even op MP gezet hadden als zijnde een 2-jarige pup. Die mafkezen die de test afnamen en tot de conclusie kwamen dat de hond happerig was en agressief. Daar heb ik niets van kunnen constateren eigenlijk. De fokker, die Rinus, met z'n domme lachje, had gewoon de hond terug moeten nemen. Werkelijk aan alle kanten om te huilen en dan vooral voor het hondje want die is weer het slachtoffer van al deze domme mensen.
Ik hoop dat Anouk snel iemand treft die wel weet wat zij nodig heeft.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
- Aantal honden: 2
Ik hoop trouwens dat mijn Joppie nooit zo'n test hoeft te doen. Die zou ter plekke afgeschoten worden wegens levensgevaarlijk
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Ik heb het idee dat deze uitzending weleens haar redding kan zijn.Liesbeth schreef:

- krullie
- Zeer actief
waar halen ze dat "happerig" vandaan?
en uiteindelijk draait het dus weer allemaal om geld.
als het over geld gaat, gaan alle normen en waarden de deur uit.
arme hond.
ps. super stoere herder, hij gaf geen krimp.
en uiteindelijk draait het dus weer allemaal om geld.
als het over geld gaat, gaan alle normen en waarden de deur uit.
arme hond.
ps. super stoere herder, hij gaf geen krimp.
-
ingrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooiker.
Laten we het hopen,want met deze hond was imo niets mis.marian* schreef:Ik heb het idee dat deze uitzending weleens haar redding kan zijn.Liesbeth schreef:
- Drazic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
- Aantal honden: 3
Wat was de uitspraak eigenlijk?
Ik heb zitten kijken maar net voor het einde moest er 1 nodig naar buiten.
Hopelijk hier ook nooit een MAGtest dat is dan einde verhaal.
- Liesbeth
- Zeer actief
Ik hoop het van harte.marian* schreef:Ik heb het idee dat deze uitzending weleens haar redding kan zijn.Liesbeth schreef:
Het is dat het nu echt niet uitkomt met Luuk en Tessa alhier, maar ben helemaal weg van haar. En dat overkomt me niet gauw.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Planta is indertijd niet voor niets verboden: daar kreeg je puistjes van.tineke schreef:Volgens mij is dat die Drs Planta toch?malinois schreef:Yep... heb je de uitzending inmiddels al gezien?Nanna schreef:De test is naar ik begrijp afgenomen door officiële gedragsdeskundigen? Ik neem aan, voor zo'n tv programma, van het hoogste echelon?
Dat we ook meteen weer even helder hebben hoeveel fiducie we daar in moeten hebben
Zo niet, pak een stoel met een goede leuning en knoop je goed vast...![]()
Ja dat was het hoogste echelon en zelfs de ontwikkelaarster (toch??) was erbij
Nou, van deze deskundigen krijg ik ook puistjes
Ik heb geen verstand van honden, alleen van de mijne, maar deze Anouk zou mij totaal geen problemen opleveren. Volkomen normale airedale, arme meid
Ik ben echt in shock van die blinde dove halfdebiele pseudo-deskundigen
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ik mag hopen dat dit het eind van de mag test is.Drazic schreef:Wat was de uitspraak eigenlijk?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Liesbeth schreef:Ik hoop het van harte.marian* schreef:Ik heb het idee dat deze uitzending weleens haar redding kan zijn.Liesbeth schreef:
Het is dat het nu echt niet uitkomt met Luuk en Tessa alhier, maar ben helemaal weg van haar. En dat overkomt me niet gauw.
Zelfs ik als niet- Terriermens had dat.

- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Ik werd er echt naar van, kijken naar die test.
Wou al vragen of dat altijd zo gaat, maar zo te lezen gelukkig niet dus.
Wou al vragen of dat altijd zo gaat, maar zo te lezen gelukkig niet dus.
- Biet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder
Dat gedeelte van de uitzending uitknippen, op youtube zetten en eens uitgebreid gaan bespreken op verschillende fora en facebook...malinois schreef:Ik mag hopen dat dit het eind van de mag test is.Drazic schreef:Wat was de uitspraak eigenlijk?
Wiel
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ook, wie niet denk ik, puur en alleen om het feit dat ze totaal niet begrepen wordt zelfs niet door mensen die denken en doen alsof ze er verstand van hebben.marian* schreef:Liesbeth schreef:Ik hoop het van harte.marian* schreef:Ik heb het idee dat deze uitzending weleens haar redding kan zijn.Liesbeth schreef:

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Op FB is er op de FB site van de Rijdende Rechter ook al een pittige discussie inmiddels gaande... https://www.facebook.com/rijdenderechterBiet schreef:Dat gedeelte van de uitzending uitknippen, op youtube zetten en eens uitgebreid gaan bespreken op verschillende fora en facebook...malinois schreef:Ik mag hopen dat dit het eind van de mag test is.Drazic schreef:Wat was de uitspraak eigenlijk?
Heb het ook gedeeld want dit is toch echt te zot voor woorden.
Laatst gewijzigd door malinois op 02 okt 2013 00:18, 1 keer totaal gewijzigd.

- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Contacteer:
Inderdaad een prima hond met idioten als bazen en een knuppel van een fokker. Sneu.
- Liesbeth
- Zeer actief
Dat hé, dat heb ik nou ook. KIJK nou toch eens naar die HONDmalinois schreef:Ik ook, wie niet denk ik, puur en alleen om het feit dat ze totaal niet begrepen wordt zelfs niet door mensen die denken en doen alsof ze er verstand van hebben.marian* schreef:Liesbeth schreef:Ik hoop het van harte.
Anouk straalt verlangen naar begrip en steun uit
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
CM zou ter plekke ter aarde storten gok ik als ie dit ziet/hoortLiesbeth schreef:Dat hé, dat heb ik nou ook. KIJK nou toch eens naar die HONDmalinois schreef:Ik ook, wie niet denk ik, puur en alleen om het feit dat ze totaal niet begrepen wordt zelfs niet door mensen die denken en doen alsof ze er verstand van hebben.marian* schreef:Liesbeth schreef:Ik hoop het van harte.
Zelfs ik als niet- Terriermens had dat..
Anouk straalt verlangen naar begrip en steun uit.

- Belle
- Zeer actief
Bij mijn weten is er één onderzoek naar de test gedaan en op dat onderzoek kan nog wel het een en ander aangemerkt worden. Ik heb het onderzoek toen samen met een statisticus van mijn werk bekeken en wij kwamen uit op een predictieve validiteit (dus de mate waarin de test bijtgedrag in de toekomst correct voorspelt), van 46,3%.roebeltje schreef:Inderdaad, niets vreemds aan de test hoor, deze is al jaren in gebruik en wetenschappelijk onderbouwd.
Daarnaast wordt in het artikel niets vermeld over de betrouwbaarheid van de test. Men had op zijn minst kunnen nagaan hoe het stond met de interbeoordelaarsbetrouwbaarheid. Er staat in het artikel alleen dat een hoge mate van interbeoordelaarsbetrouwbaarheid verwacht kan worden. Wat ook niet in het artikel staat is in hoeverre de beoordelaars op de hoogte waren van de evt. bijtgeschiedenis van de hond.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Nou idd, wat een ongelovelijk gebrek aan hondenkennis bij elkaar zeg, arme hondTara schreef:Wat ik ook al zei. Ik word er heel verdrietig van, en geen van de partijen heeft werkelijk naar de hond gekeken.Jaap* schreef:Wat een ergernis. En wat een schokkend gebrek aan inzichten.
Doodsneu vind ik het!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
De grootste lamlul in dit hele verhaal vind ik toch eigenlijk wel de fokker. Neem die hond terug en zoek een andere baas voor hem.
Ik vind het zo sneu voor Anouk dat ze nou bij die schoonzus zit, die me ook al geen helder licht leek
Ik vind het zo sneu voor Anouk dat ze nou bij die schoonzus zit, die me ook al geen helder licht leek
- Lunatic
- Erelid
Is dit nou dezelfde test die gedaan word bij honden die in beslag genomen zijn?LongFields schreef:Ik denk dat iedereen hier het daar wel mee eens is. Maar dat neemt niet weg dat zo'n officiële en gevalideerde test die nu als belangrijk onderdeel wordt meegewogen in de beslissing over de hond echt totaal nergens op slaat.marian* schreef: Die fokker zat ook fout en had de hond gewoon die zondag zelf moeten ophalen.
Mochten mijn honden ooit onterecht in beslag genomen worden, dan vrees ik het ergste met zo'n test en zulke mensen
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Belle
- Zeer actief
Ja, dat is bij mijn weten dezelfde test. Dat was ook de reden toen met de RAD dat ik het ben gaan uitzoeken.Lunatic schreef:Is dit nou dezelfde test die gedaan word bij honden die in beslag genomen zijn?LongFields schreef:Ik denk dat iedereen hier het daar wel mee eens is. Maar dat neemt niet weg dat zo'n officiële en gevalideerde test die nu als belangrijk onderdeel wordt meegewogen in de beslissing over de hond echt totaal nergens op slaat.marian* schreef: Die fokker zat ook fout en had de hond gewoon die zondag zelf moeten ophalen.
Mochten mijn honden ooit onterecht in beslag genomen worden, dan vrees ik het ergste met zo'n test en zulke mensen
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
- Dee
- Zeer actief
dogo4ever schreef:Ik ben ook daar geweest en heb daar ook gelopen met mijn Stafford reu. Dit zijn onderdelen van de MAG test. Misschien dat het de complete MAG test is of de TOP test. Ik weet niet of de TOP test er doorheen is. De TOP test is iets uitgebreider op het eind. Ik heb de MAG test binnen gedaan (Lelystad) en de TOP test op dat terrein. Beiden waren proeven van de Raad van Beheer waar je je voor in kon schrijven om mee te doen en dat heb ik gedaan.
Mij is verteld dat het niet gaat om bijvoorbeeld dat de hond een kat herkend in het ding op wielen. Het gaat om het opbouwen van stress/spanning en hoe de hond daar dan mee om gaat. De hond schrikt en wat doet hij dan. Of de hond vind iets onaangenaam. Laat hij dat dan over zich heen komen of gaat hij in de aanval of verdediging. Dat zijn nogmaals niet mijn woorden maar wat mij is verteld door de testleider.
Dat veld wordt door de Raad gebruikt (of werd) voor het afnemen van de MAG test bij bijvoorbeeld de Dogo of de Amstaff. Ik heb diverse honden exact dezelfde reactie zien geven als die Airedale op die onderdelen en die honden zijn allemaal geslaagd. We zien niet alle onderdelen dus er is ook niet oordelen wat de hond verder doet en zou slagen voor die test. Dat zal wel uit de uitzending blijken.
Nou niet om jou aan te vallen, maar de terrier in dit verhaal reageert op sommige dingen geheel niet.
Word een plu bij zijn kop gehouden, open, dicht, hond wend af, mens blijft plu in z'n porem duwen. Die plastic arm was volgens mij het eerste, daar haakte ik al af eigenlijk, op de manier hoe. Het is wel tv natuurlijk, weet niet hoe het in elkaar gemonteerd is, maar die terrier deed het in mijn ogen nog heel netjes. Bij het hek oplopen met die herder ging ook nergens over, z'n geleider deed niks komma niks behalve aan de riem trekken.
1 correctie en de hond ging zitten. En toch word de hond in het eindoordeel als overmatig agressief bestempeld. Nou dan kan ik Figo gelijk wel een spuitje geven.
Als mijn hond daar zou staan zou ik die plu afgepakt hebben en de persoon er mee neergemept hebben denk ik.
En ik ben vrij lief.
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Als het mijn hond geweest zou zijn, had ik niet voor mezelf ingestaan denk ik..Dee schreef:dogo4ever schreef:Ik ben ook daar geweest en heb daar ook gelopen met mijn Stafford reu. Dit zijn onderdelen van de MAG test. Misschien dat het de complete MAG test is of de TOP test. Ik weet niet of de TOP test er doorheen is. De TOP test is iets uitgebreider op het eind. Ik heb de MAG test binnen gedaan (Lelystad) en de TOP test op dat terrein. Beiden waren proeven van de Raad van Beheer waar je je voor in kon schrijven om mee te doen en dat heb ik gedaan.
Mij is verteld dat het niet gaat om bijvoorbeeld dat de hond een kat herkend in het ding op wielen. Het gaat om het opbouwen van stress/spanning en hoe de hond daar dan mee om gaat. De hond schrikt en wat doet hij dan. Of de hond vind iets onaangenaam. Laat hij dat dan over zich heen komen of gaat hij in de aanval of verdediging. Dat zijn nogmaals niet mijn woorden maar wat mij is verteld door de testleider.
Dat veld wordt door de Raad gebruikt (of werd) voor het afnemen van de MAG test bij bijvoorbeeld de Dogo of de Amstaff. Ik heb diverse honden exact dezelfde reactie zien geven als die Airedale op die onderdelen en die honden zijn allemaal geslaagd. We zien niet alle onderdelen dus er is ook niet oordelen wat de hond verder doet en zou slagen voor die test. Dat zal wel uit de uitzending blijken.
Nou niet om jou aan te vallen, maar de terrier in dit verhaal reageert op sommige dingen geheel niet.
Word een plu bij zijn kop gehouden, open, dicht, hond wend af, mens blijft plu in z'n porem duwen. Die plastic arm was volgens mij het eerste, daar haakte ik al af eigenlijk, op de manier hoe. Het is wel tv natuurlijk, weet niet hoe het in elkaar gemonteerd is, maar die terrier deed het in mijn ogen nog heel netjes. Bij het hek oplopen met die herder ging ook nergens over, z'n geleider deed niks komma niks behalve aan de riem trekken.
1 correctie en de hond ging zitten. En toch word de hond in het eindoordeel als overmatig agressief bestempeld. Nou dan kan ik Figo gelijk wel een spuitje geven.![]()
Als mijn hond daar zou staan zou ik die plu afgepakt hebben en de persoon er mee neergemept hebben denk ik.
En ik ben vrij lief.
Als ik daar was geweest om naar dit gestuntel te kijken had ik die hond uit dr handen gegrist en was het bos in gelopen... jammer ze is weggelopen, geen idee waarheen...

- Lunatic
- Erelid
Tjonge, echt ongelovelijk dat er nog honden naar huis mochten na deze test, als je ziet hoe ze deze hond beoordelen dan, van mij mogen ze die hele MAGtest verbieden!Belle schreef:Ja, dat is bij mijn weten dezelfde test. Dat was ook de reden toen met de RAD dat ik het ben gaan uitzoeken.Lunatic schreef:Is dit nou dezelfde test die gedaan word bij honden die in beslag genomen zijn?LongFields schreef:Ik denk dat iedereen hier het daar wel mee eens is. Maar dat neemt niet weg dat zo'n officiële en gevalideerde test die nu als belangrijk onderdeel wordt meegewogen in de beslissing over de hond echt totaal nergens op slaat.marian* schreef: Die fokker zat ook fout en had de hond gewoon die zondag zelf moeten ophalen.
- Dee
- Zeer actief
Ja, dat is bij mijn weten dezelfde test. Dat was ook de reden toen met de RAD dat ik het ben gaan uitzoeken.[/quote]Lunatic schreef: Is dit nou dezelfde test die gedaan word bij honden die in beslag genomen zijn?
Tjonge, echt ongelovelijk dat er nog honden naar huis mochten na deze test, als je ziet hoe ze deze hond beoordelen dan, van mij mogen ze die hele MAGtest verbieden![/quote]
Echt waar?
Die mensen in de uitzending, die deskundig genoemd worden, snappen er geen zak van.
Als ik er hier ooit mee te maken krijg, hopelijk niet, ben ik ineens foetsie.
Gaan we naar Mexico
edit: sorry, quote verkloot. Mijn tekst begint bij: echt waar?
En ja bij mijn weten is van Belle.
- Lunatic
- Erelid
Ik zou me ook niet in kunnen houden, ik had eerst die arm en daarna die paraplu om hun nek gedraaid en daarna was ik met m'n hond weggelopen, met stoom uit m'n oren waarschijnlijk!malinois schreef:Als het mijn hond geweest zou zijn, had ik niet voor mezelf ingestaan denk ik..Denk ik dat ik vele malen agressiever ben op dat moment dan mijn honden samen ooit zouden kunnen worden.
Als ik daar was geweest om naar dit gestuntel te kijken had ik die hond uit dr handen gegrist en was het bos in gelopen... jammer ze is weggelopen, geen idee waarheen...
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Nee, de agressietest, die nog steeds in Utrecht gebruikt wordt, is niet hetzelfde. Daarmee vergeleken is de MAG/TOP-test een slap aftreksel. De RAD en de MAG-test hebben dus niks met elkaar te maken. Heb je dan de agressietest bekeken, Marjolein?Belle schreef:Ja, dat is bij mijn weten dezelfde test. Dat was ook de reden toen met de RAD dat ik het ben gaan uitzoeken.Lunatic schreef: Is dit nou dezelfde test die gedaan word bij honden die in beslag genomen zijn?