Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cayuga, die nieuwe aanwinst

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Re: Cayuga, die nieuwe aanwinst

Ongelezen bericht door Miranda »

renee-uk schreef: wat geniet je :cheer:
Ik vind ze echt allebei zó knap!
Ik ben echt zo'n trotse mama :LOL:
(En ik wéét dat jij het gevoel herkent ;) )
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

Miranda schreef: (En ik wéét dat jij het gevoel herkent ;) )
daarom vind ik het ook zo leuk om jouw updates te lezen, zit ik vast net zo breed te grijnzen als jij bij de mijne :mrgreen:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Wat leuk om te lezen :cheer:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

renee-uk schreef:
Miranda schreef: (En ik wéét dat jij het gevoel herkent ;) )
daarom vind ik het ook zo leuk om jouw updates te lezen, zit ik vast net zo breed te grijnzen als jij bij de mijne :mrgreen:
uh-huh :lol1:

Een ding zit ik nog een beetje mee. Liggen.
Als ik 's avonds zeg, zo'n beetje slordig 'gamalekkerligge, slápen' doet hij dat braaf.
Maar voor de rest negeert hij het commando liggen stráál. Ik heb allerlei mogelijke commando's geprobeerd, maar hij lijkt het óf niet te kennen, óf straal te negeren. En hij zou het moeten kennen, denk ik maar zo, hij heeft agility gelopen.
Geen probleem, zou je zeggen. Dan leer je hem dat aan zoals je een pup het aan zou leren.
Ja, dat dacht ik ook. Werkt niet. Hij draait zich af. Waar hij met andere zaken ontzettend leergierig is, wil hij dit pertinent niet :klaar:

Ik heb besloten om het commando te vermijden, tenzij hij uit zichzelf gaat liggen, maar soms moet een hondje gewoon even liggen. Omdat 'ie anders met z'n schriele kont het zicht op de film blokkeert, bijvoorbeeld ;)

Ik weet nog niet hoe ik dat aan ga pakken.
Iemand ideeën?
And few will ever climb
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

als je dat commando liggen wil vermijden kun je hem ook gewoon wegsturen als ie in de weg staat.
of je probeert het door een ander woord aan te leren en daar wil de clicker nog wel eens een fijne hulp bij zijn.

edit: en via de zit, dat je hem eerst laat zitten en daarna liggen, wil dat ook niet?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

renee-uk schreef:als je dat commando liggen wil vermijden kun je hem ook gewoon wegsturen als ie in de weg staat.
Ja, dat doe ik nu ook ;)
of je probeert het door een ander woord aan te leren en daar wil de clicker nog wel eens een fijne hulp bij zijn.
Met het eerste deel ben ik het eens. Met het tweede deel niet. Ik ben niet dol op de clicker.
Maar ik ga geloof ik een nieuw commando koppelen aan gedrag. Niet nu, maar over een poosje.
Hij lijkt er nógal een lading aan te hangen. Prima. Ga ik er niet spannend over doen, nog.
And few will ever climb
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

renee-uk schreef:edit: en via de zit, dat je hem eerst laat zitten en daarna liggen, wil dat ook niet?
Nee, dat was het eerste wat ik probeerde. Hij verstrakt echt, zodra hij door heeft dat ik hem wil laten liggen.
Ik snap het niet echt, want verder is hij écht heel erg gemakkelijk en leergierig.
Er is iets met dat commando dat verzet oproept, is mijn idee.
And few will ever climb
Biet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull Mastiff, Border Terrier, XHollandse Herder

Ongelezen bericht door Biet »

Alleen de laatste pagina gelezen, maar je krijgt 'm niet in liggen met een snoepje in je hand?
Wiel
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Inge O schreef:heb je al verschillende bevelen geprobeerd?
Ja. Af, liggen, lig, down, plat. Meer kan ik er niet bedenken, dat lijken me ook de meest gebruikelijke commando's? Met en zonder handgebaren.
Want ik kreeg vrij vlot door dat mijn handgebaar voor 'blijf' voor hem betekent 'kom voor' :schrik:
Biet schreef:maar je krijgt 'm niet in liggen met een snoepje in je hand?
Nee, dat probeerde ik vanuit de zit. Zoals je het een pup aanleert.
Maar hoe voergericht hij ook is - en hij is extréém voergericht - dát doet hij dus niet :neenee:

Het stomme is, als ik op de bank hem opzijschuif en zeg 'gaaseffeligge' doet hij dat braaf. Sinds vandaag dus. Ook als we gaan slapen, maar dat deed hij vanaf dag één.

Oh ja, de update had ik nog niet gedaan, hè?
Komt 'ie.

Over een brede grijns die op je gezicht gebeiteld zit en LUISTEREN kreng!
Vandaag voor het eerst met z'n tweetjes naast de scoot. Dát was wel even wennen voor Skadi. Waar ze normaal gesproken laag vliegt, moest ze nu het tempo van Cayuga aanhouden :tongue:
Maar, dat pikte ze vrij vlot op.
Omdat we zo langzaam gingen (los drafje van de hondjes dat ze normaal ook tijdens de wandeling aanhouden) besloot ik om een hele wandeling te doen naast de scoot. We gaan dan eerst aangelijnd een kilometer of drie, en dan komen we bij het kanaal waar ze los kunnen, ongeveer drie kwartier in wandeltempo. Daarna nog anderhalve kilometer aangelijnd.
Al vrij vlot paste Cayuga zich aan aan hoe Skadi liep. Hij liep een halve hondenkop achter haar.
Eenmaal bij het kanaal heb ik even rust proberen te houden, maar ze liepen allebei te stuiteren, dus dat ging al vlot weer verder.
Halverwege vond ik het toch écht tijd voor rust en wat drinken. De hondjes niet, maar ik ben toch zeker nog steeds de baas :pffff: Bovendien wou ik even een peuk roken :tongue:
Even wat drinken, en dan weer verder.

Soms bleef Cayuga nogal achter. Hij kwam wel als ik hem riep, maar ik besloot om hem te leren dat hij op mij moet letten. Dus zodrá hij bleef dralen, verloren in zijn eigen wereldje van geurtjes en andere interessante zaken, gaf ik zonder iets te zeggen vól gas en ging er zo snel mogelijk vandoor. Dat duurde hooguit een halve minuut, zo zag ik in mijn spiegeltje, en dan brak hij zijn pootjes bekant in de haast om bij me te komen. Als hij dan bij was moest dat natuurlijk beloond worden. Knappe vent! *knuffel*

De laatste anderhalve kilometer naast de scoot waren een droom! Wauw, wat deden ze het goed! Volkomen op elkaar afgestemd qua snelheid, bewegingen en anticiperen. Lekker stel :I:
Ken je dat, dat je zo trots bent dat je grijns op je hoofd gebeiteld zit? Nou, dat gevoel dus :lol1:

Samen rusten ging ook in harmonie.

Later, 's avonds met het eten, heeft Cayuga een kilo (!!!) kvv naar binnen gewerkt! Gepassioneerd, mag ik wel zeggen :lol1: En daarna nog kwijlen omdat hij meer wou :LOL:
Maar nee, meer voer was er niet. En bovendien, mama ging de tuin water geven.
Oi. Dát vond hij eng.
Hij bleef op veilige afstand, maar zat wel verlangend te kijken. Ik wierp een blik opzij, en zag hem zitten. En ik had dus even niet door dat hij het wat eng vond, dus ik riep hem. Schoorvoetend kwam hij naderbij.
"Kom maar, jochie". En toen bevroor hij.
Waarop Skadi op hem afvloog en hem luidkeels uitkafferde. 'Luisteren, kreng!!!' :tongue:
Af en toe neemt ze haar taken wat ál te serieus :hmmm:
Maar het werkte wel. Cayuga stapte over zijn schroom heen, en kwam naast me zitten. Dát vroeg natuurlijk om een héél dikke knuffel. Knappe vent! Hij hield de sproeier angstvallig in de gaten, maar genoot toch uitgebreid van zijn knuffel en ons contact. Ook dat zie ik wel goedkomen.

Al ben ik wèl héél benieuwd hoe hij op regen gaat reageren :tongue: :lol1:
And few will ever climb
Biet
Zeer actief

En als je nu i.p.v. rechtstreeks, 'er om heen' hem laat liggen:
Hij zit in je beeld, en i.p.v. hem te laten liggen, hem naar een andere plek sturen.
Wat ie daar doet, moet ie zelf weten, maar ws. gaat ie wel liggen, uiteindelijk.
Goed zo!
Wiel
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Biet schreef:En als je nu i.p.v. rechtstreeks, 'er om heen' hem laat liggen:
Hij zit in je beeld, en i.p.v. hem te laten liggen, hem naar een andere plek sturen.
Wat ie daar doet, moet ie zelf weten, maar ws. gaat ie wel liggen, uiteindelijk.
Goed zo!
Ja, dat is de volgende stap. Als hij gaat liggen, er een commando aan geven.
Maar ik ga er nog even mee wachten. Omdat hij er nogal een lading aan lijkt te hangen. En zó belangrijk is liggen op commando nou ook weer niet. Belangrijker is mijn band met zo'n hond ;)
And few will ever climb
Biet
Zeer actief

Miranda schreef:
Biet schreef:En als je nu i.p.v. rechtstreeks, 'er om heen' hem laat liggen:
Goed zo!
Ja, dat is de volgende stap. Als hij gaat liggen, er een commando aan geven.
Maar ik ga er nog even mee wachten. Omdat hij er nogal een lading aan lijkt te hangen. En zó belangrijk is liggen op commando nou ook weer niet. Belangrijker is mijn band met zo'n hond ;)
Ja precies.
Ook geen idee waarom die lading er aan zou moeten zitten, zit d'r ook niet aan, ga nou maar aan de kant.
En als je dan uiteindelijk bedenkt dat liggen misschien toch wel relaxter is: Goed zo!
En dat is/wordt het dan ook.
Heeft ie in ieder geval de illusie dat het een eigen keuze was..
Voorlopig.
Wiel
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Hier reageert hij heel heftig op : terug! Dan hupst hij bijna achterwaards in een zit. Ik zal het eens een keer proberen te filmen. Het slaat echt nergens op, zo gewillig dat hij dan doet.
Dat doet hij altijd. Af niet altijd. Als ik wil dat hij uit m'n persoonlijke ruimte ( bestaat een mooier woord voor ) oprot, gebruik ik dan maar Terug! Af kan een middelvinger geven, en daar heb ik geen behoefte aan op t moment. Terug! werkt zeker, dus als ik geen 'discussie' wil, gebruik ik dat.

Ik heb dat er in gegooid toen hij mijn meubels ging verschuiven om z'n balletje te pakken te krijgen. Dat werd ik zat.
Ik weet niet goed hoe dat Terug er in is gekomen, met lichaamstaal en het vanuit je tenen zat zijn denk ik. Naar achter wijzend en Terug bleren.
Niet meer en niet minder.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Had dit helemaal gemist. Gefeliciteerd met de nieuwe aanwinst :cheer: Wat een leukerd is Cayuga. En zo te lezen gaat het helemaal goed komen tussen Skadi en Cayuga. Leuk die updates over hoe het gaat. Zo herkenbaar toen Taro net hier was. Het vertrouwen zien groeien en zien dat de hond zich echt op zijn gemak gaat voelen is onbeschrijfbaar wat dat voor gevoel geeft. Geniet ervan!
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Super om de updates te lezen, klinkt als een heerlijke hond :cheer:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Over water en de bal.

Gisteren zijn we naar het park geweest. Skadi vindt dat leukleukleuk! :cheer: want ze is dol op zwemmen.
Cayuga daarintegen moest niet zoveel van water hebben. To put it mildly :F:
Ik gooide dus de bal voor Skadi, en die gaat hem dan zwemmend ophalen. Cayuga dribbelde zenuwachtig langs de waterkant, want die bal is toch wel errug leuk...
Ik besloot het gedribbel straal te negeren en wachtte af wat hij zou doen.

Cayuga leunde voorover en rook eens.
Ja. Dat is echt water :schrik: Maar de bal! :cheer: Jahaa, maar water is nat! :schrik: :O: Ja, maar BAL! :cheer:
Stak zijn ene poot eens in het water en sprong van de schrik een meter achteruit. Dat is NAT! :jank:
Toch maar eens met twee poten proberen. Ja, nog steeds nat. Maar de BAL!

Zoals het een rechtgeaard herder betaamt werd zijn dilemma beslist ten gunste van de bal. Skadi kwam terugzwemmen en hij sprong pardoes in het water.
Voor precies dát moment had ik een balletje voor hem bij me. Ik gooide Skadi's bal, en daarna die van hem, een heel stuk dichterbij. Daarna gooiden we om de beurt voor Skadi en Cayuga. Waarbij ze wel allebei renden, maar Skadi zwemt echt, en Cayuga verdomt het om met zijn poten vaste grond te verlaten. En Cayuga is sneller dan Skadi, dus die is sneller bij de bal als het dichterbij is.

Ze hebben allebei dikke pret gehad. En Cayuga bleef daarna in het water dreutelen. Want dat is toch wel lekker op een warme dag.

En verder doet hij het gewoon hartstikke goed. Hij is twee kilo aangekomen (ik wist niet dat het mogelijk was in één week :80: ) en draait gewoon lekker mee.
And few will ever climb
Asta

Ongelezen bericht door Asta »

Gefeliciteerd met cayuga :cheer: hier heb ik af geleerd door te gaan zitten op de grond, 1 been gebogen, snoepje onder je been door, zodra ze lag, af en braaf. Ze moest er wel onderdoor. Dus de bal gebruiken ipv snoepje?
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Wat leuk om te lezen allemaal Miranda! Mooi span heb je zo!
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Liggen vanuit staan dan? MAar vast ook al geprobeerd ;)
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Of gewoon niet proberen. Toen zap nog pupperig was, verdomde hij het echt. Wat een gezeik op de hondenschool. Het moest en zou en ik weigerde. Ik ben uiteindelijk naar een "Montessori"-hondenschool gegaan. Die zeiden: gewoon laten rusten, op een dag doet tie ut om het nooit meer te weigeren. En aldus geschiedde. Als ik nu zeg "af", stort tie ter plekke ter aarde.
En al leert Kai (grijns) het nooit: pffff. :U:
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
nelleke
Zeer actief
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater

Ongelezen bericht door nelleke »

:goeie: :LOL: :LOL:
Afbeelding
Neeltje
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Bonnie F schreef: Die zeiden: gewoon laten rusten, op een dag doet tie ut om het nooit meer te weigeren.
Ja, dat is mijn insteek ook. Ik weet uit ervaring dat het zo werkt.
En ik weet ook dat ik wéét wanneer de tijd daar is. Hoe ik dat weet, dat kan ik niet uitleggen, maar zo werkt het gewoon :19:

Dus vooralsnog laat ik het mooi rusten. Het komt wel wanneer het er de tijd voor is.
Op Cayuga's tempo. Niet het mijne.
Zo heeft Skadi mij geduld geleerd ;)
And few will ever climb
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Inge O schreef:leuk dat hij het water nu niet meer nat vindt :cheer: :mrgreen: .
Nou, alleen het water in het park niet meer.
Het badje mijdt hij nog steeds alsof hij bang is daar een plotselinge dood door krokodil op te doen :mrgreen:
Net als mij als ik water aan het geven ben. D'r zullen eens piranha's uitkomen, uit die broeskop! Dan ben je mooi de lul als hond zijnde! :lol1:
And few will ever climb
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Leuk weer om te lezen!!
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Leuk om te lezen en fijn dat het zo goed gaat Miranda :D
samantha!
Zeer actief
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Super om te lezen :E:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
nomo
Zeer actief

Ongelezen bericht door nomo »

Fijn dat het zo goed gaat. Het klinkt als een geweldige hond en een supermaatje voor Ska :cheer:
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

nomo schreef:een supermaatje voor Ska :cheer:
Uhmzzz....

Schampschot van het witte kreng :hmmm:
Afbeelding

Ik denk niet dat hij nog snel weer probeert om een druppel bloed van de vloer te likken waar Skadi mee bezig is :schrik:
Hij is een prachtige winkelhaak rijker, er ligt een mooi lapje vel los. Ik heb het gespoeld met zout water, verder ga ik er niet veel aan doen. Ik probeerde om er groene leem op te doen, maar dat bleef hij eraf vegen. Met zijn kop in het zand :schrik: Dus dat heb ik er maar weer afgepoetst. En daarna nóg een keer gespoeld.

Takketeef :mep:
And few will ever climb
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

Oei :ugh:
Afbeelding
wodan80
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): kruising stabij/basset?
kruising labrador/border
jackhussel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door wodan80 »

Ai ai :vaag: toevallig honingzalf (bv. Vetramil) in huis ? Ontsmet én verzorgd ..
Cayuga loenst zo wel nog liever dan dat hij (volgens mij ..) al deed :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”