Ik vind ze echt allebei zó knap!renee-uk schreef: wat geniet je
Ik ben echt zo'n trotse mama
(En ik wéét dat jij het gevoel herkent
Moderator: moderatorteam
Ik vind ze echt allebei zó knap!renee-uk schreef: wat geniet je
daarom vind ik het ook zo leuk om jouw updates te lezen, zit ik vast net zo breed te grijnzen als jij bij de mijneMiranda schreef: (En ik wéét dat jij het gevoel herkent)

uh-huhrenee-uk schreef:daarom vind ik het ook zo leuk om jouw updates te lezen, zit ik vast net zo breed te grijnzen als jij bij de mijneMiranda schreef: (En ik wéét dat jij het gevoel herkent)

Ja, dat doe ik nu ookrenee-uk schreef:als je dat commando liggen wil vermijden kun je hem ook gewoon wegsturen als ie in de weg staat.
Met het eerste deel ben ik het eens. Met het tweede deel niet. Ik ben niet dol op de clicker.of je probeert het door een ander woord aan te leren en daar wil de clicker nog wel eens een fijne hulp bij zijn.
Nee, dat was het eerste wat ik probeerde. Hij verstrakt echt, zodra hij door heeft dat ik hem wil laten liggen.renee-uk schreef:edit: en via de zit, dat je hem eerst laat zitten en daarna liggen, wil dat ook niet?
Ja. Af, liggen, lig, down, plat. Meer kan ik er niet bedenken, dat lijken me ook de meest gebruikelijke commando's? Met en zonder handgebaren.Inge O schreef:heb je al verschillende bevelen geprobeerd?
Nee, dat probeerde ik vanuit de zit. Zoals je het een pup aanleert.Biet schreef:maar je krijgt 'm niet in liggen met een snoepje in je hand?
Ja, dat is de volgende stap. Als hij gaat liggen, er een commando aan geven.Biet schreef:En als je nu i.p.v. rechtstreeks, 'er om heen' hem laat liggen:
Hij zit in je beeld, en i.p.v. hem te laten liggen, hem naar een andere plek sturen.
Wat ie daar doet, moet ie zelf weten, maar ws. gaat ie wel liggen, uiteindelijk.
Goed zo!
Ja precies.Miranda schreef:Ja, dat is de volgende stap. Als hij gaat liggen, er een commando aan geven.Biet schreef:En als je nu i.p.v. rechtstreeks, 'er om heen' hem laat liggen:
Hij zit in je beeld, en i.p.v. hem te laten liggen, hem naar een andere plek sturen.
Wat ie daar doet, moet ie zelf weten, maar ws. gaat ie wel liggen, uiteindelijk.
Goed zo!
Maar ik ga er nog even mee wachten. Omdat hij er nogal een lading aan lijkt te hangen. En zó belangrijk is liggen op commando nou ook weer niet. Belangrijker is mijn band met zo'n hond

Ja, dat is mijn insteek ook. Ik weet uit ervaring dat het zo werkt.Bonnie F schreef: Die zeiden: gewoon laten rusten, op een dag doet tie ut om het nooit meer te weigeren.
Nou, alleen het water in het park niet meer.Inge O schreef:leuk dat hij het water nu niet meer nat vindt![]()
.
Uhmzzz....nomo schreef:een supermaatje voor Ska