Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Aangesproken door politie na incident met pup
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Aangesproken door politie na incident met pup
Trouwens hier een maandje geleden denk ik, de een kind tegengekomen waarvan er van mij heel veel mogen rondlopen op deze wereld. Een jongen van een jaar of 7 of 8 ongeveer op skeelers. Hij kwam in tegengestelde richting op mij af en zag mij, toen ik hem zag, de honden aanlijnen... (uitlaatplaats dus waar zo'n mooi glad asfalt pad doorloopt waarvoor weet ik nog steeds niet, want je mag er niet fietsen etc. )Maar goed... hij zag mij dus de honden aanlijnen. Stopte netjes en liet mij voorbij lopen. Toen ik er bijna was vroeg hij of hij misschien de honden mocht aaien of dat dit niet kon. Gezien zijn 'kennis/instinct' bij het stoppen met skeeleren mocht dit dus bij hoge uitzondering. Zonder twijfel en netjes op de zijkant en niet op de kop en niet over de hond hangend. Dus ik vroeg of hij ook honden had, nee had hij niet. Wilde hij wel graag en wilde er daarom veel van weten en had er al veel over gezien/gehoord/gelezen/gevraagd etc. Kijk... ze zijn er wel die zich prima kunnen aanpassen, alleen moet je die wel met een lampje zoeken is mijn ervaring helaas.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Neeltje
Maar de kinderen zullen heel waarschijnlijk niet hebben geweten dat puppies nogal graag bijten/happen en dat dit bij druk gedrag nog erger wordt.nathalie71 schreef:renee-uk schreef:het was verder niet speciaal tegen jou gericht, ik leg uit waarom ik me zo zit op te windenBranka schreef: Meen dat ik dat nergens heb gedaan? Toch? Of vergis ik mij zo?
Verschil in onze mening is dat ik denk dat je zo'n veldje niet kost wat kost moet opeisen ook al mag jouw hond daar los lopen. En jij vindt dat wel. Kunnen het toch prima oneens daarover zijn?
ik had mijn pup al helemaal niet op dat veldje bij die kinderen gelaten, maar als het zo gelopen zou zijn zou ik inderdaad naar voren gebracht hebben dat je niet moet gaan spelen op een hondenveldje als je bang voor honden bent.
en nog helemaal niemand heeft me daar de irrelevantie van doen inzien trouwens
Maar de kinderen hadden toch gevraagd of ze met hem mochten spelen?Dan ben je toch niet bang??
Maar wat ik zou doen, als je graag op de veldje komt met je hond, de gemeente aanschrijven dat daar die trampoline staat en of dat wel mag. Grote kans als het een veldje is dat door de gemeente is aangewezen als zijnde hondenveldje, dat de trampoline weg moet, en dan waarschijnlijk ook geen last meer van spelende kinderen daar.
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Was vast een broek van Zeeman, daar zitten al gaatjes in zonder dat er een pup in heeft gehangenVoor kapot gebeten broeken heb je reparatieateliers in de buurt
- Lynnepien
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 1
"Goh meneer/mevrouw van de gemeente, er heeft iemand een trampoline gedumpt op het hondenspeelveldje, erg toch hé, dat mensen tegenwoordig hun rommel overal gooien..."Neeltje schreef:Maar wat ik zou doen, als je graag op de veldje komt met je hond, de gemeente aanschrijven dat daar die trampoline staat en of dat wel mag. Grote kans als het een veldje is dat door de gemeente is aangewezen als zijnde hondenveldje, dat de trampoline weg moet, en dan waarschijnlijk ook geen last meer van spelende kinderen daar.

-
tineke
Vind ik ook.Maryanne schreef:Buiten het feit dat de pup, whatever van wat voor ras, niet in de broekspijp had mogen hangen, vind ik er toch iets onrechtvaardigs aan voor mijn gevoel dan. Het zou imo hetzelfde zijn als ik op een kinderspeelplaats een behendigheidsbaan voor mijn honden op ga zetten. Hoe zouden de reacties dan zijn?
Ik ben echt wel voor de verantwoording nemen voor je hond maar een trampoline op een hondenveldje neerzetten zou ik ook niet vrolijk van worden.
Dat ts dit soort incidenten moet voorkomen dat lijkt me overduidelijk,trampoline eruit gooien lijkt me overigens een mooi begin daarvan
Ik heb ook weleens iemand verzocht uit een klein speeltuintje weg te gaan met zijn hond ,of in ieder geval de hond eruit te halen.
Een vreselijk opgewonden blaffende loslopende hond en een groepje hollende en spelende kinderen vond ik niet zo'n geslaagde combi.
Aan de andere kant is mijn oudste kleinzoon een keer omgekukeld door een labje in het hondenbos.
Niet leuk nee maar ook niet het einde van de wereld en iets wat kan gebeuren als je in een hondenbos loopt.
-
tineke
Ik zie jou niet anders doen dan domme teksten typentoots schreef:Ik vind jou hele stukje text dom eerlijk gezecht
Zo ik heb gezecht en gesprooken
-
tineke
Jaren geleden had ik ooit eens een jong teckeltje in opvang .Nanna schreef:Het kan idd met iedere pup gebeuren. Toch denk ik dat er om een tekkeltje die een broekspijp beetpakt en eraan rukt significant minder heisa wordt gemaakt dan om een vechthondtype die dat doet. Wat zeg ik, daar wordt nog om gelachen ook...jolanda.S schreef:Dat heeft Ts toch gedaan?
Hij weet nu,dat hij ver moet blijven van gillende en rennende kinderen.
Dat is alles en rekening houden wat hij in huis heeft,is dus totaal onzinnig,want dit had met elk type PUP kunnen gebeuren.
Oneerlijk, want de intentie van de hond kan exact dezelfde zijn. Maar ja, zo is het wel.
Dus inderdaad reden tot extra voorzichtigheid. Maar TS had al aangegeven er een flinke les uit geleerd te hebben dus wat mij betreft is het case closed.
Met uitlaten kwam er een addergebroed aan wat begon te pesten.
Mijn bd en mastino vonden dat wel prima die keken er nog niet eens naar itt tot Sunny.
Zij vloog achter het broedsel aan en beet hem pontificaal in zijn reet
Het was geen wond ofzo maar wel een blauwe plek en een lesje
-
tineke
Ts geeft aan dat het een hondeveldje is dus ik zou die trampoline er gewoon vanaf halen.Neeltje schreef:Maar wat ik zou doen, als je graag op de veldje komt met je hond, de gemeente aanschrijven dat daar die trampoline staat en of dat wel mag. Grote kans als het een veldje is dat door de gemeente is aangewezen als zijnde hondenveldje, dat de trampoline weg moet, en dan waarschijnlijk ook geen last meer van spelende kinderen daar.
Als de gemeente zou bellen zou dat voor het grofvuil zijn zodat de trampoline afgevoerd werd
-
tineke
Dat vind ik ook.Biet schreef:Maar ik vind ook normaal dat kinders, honden en nog meer op dezelfde plek aanwezig zijn en dat dan iedereen die daar verantwoordelijkheid kan dragen, dat ook doet.
Ik heb wat tegen de gedachte om bv een bos onder te verdelen in een vak waar je met honden mag komen, een ander vak voor fietsers, kinderen, paarden, etc.
Het is geven en nemen in het leven zo ook hiermee.
Hier in de buurt is een druk bezocht hondenbos en ik zou het niet in mijn hoofd halen om Orson ,mijn vorige fila ,daar los te laten op een zonnige zondagmiddag.
Ik loop er best weleens als het er druk is en ook met de kleinkinderen en dat verloopt eigenlijk altijd prima.
Geen vreemde honden aaien heb ik ze geleerd maar verder mogen ze er wel gewoon rennen ofzo.
Als je een hond hebt die daar niet tegen kan is dat niet de aangewezen plaats om te komen ben ik van mening.
Maar een tijdje geleden is mijn kleinzoon daar dus omvergelopen door een labje ,iets wat ik wel zielig voor hem vond maar het is ook weer niet het einde van de wereld.
Eigenaresse begon overigens te huilen want ze was enige tijd daarvoor toen haar hond ook een kind omver gelopen had, die overigens zelf op de hond was komen afstormen, keihard door een van de liefhebbende ouders in haar gezicht geslagen
Zoiets kan ik toch ook niet echt normaal noemen hoor.
Ik heb er verder geen drama over gemaakt , hij valt vast nog weleens voor hij groot is.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
MirandaH schreef:TjaKaki schreef: Ik weet dat omdat ik er met mijn neus bovenop zat, wat heeft het feit dat ik met mijn handen bezig ben daarmee te maken? Daarnaast heb ik natuurlijk naar haar been gekeken of er niks mis was en ik weet absoluut zeker dat dat het geval was. En natuurlijk snap ik de reactie van het meisje, en vindt ik dat erg en heb ik geprobeerd haar gerust te stellen. Het ging me meer om de agressieve reactie van moederlief.het had ook niet mijn kind moeten zijn, ik geloof dat ik ook niet zo aardig zou zijn . Ik denk zomaar dat de gemiddelde ouder niet zo vriendelijk reageert tegen degene wiens hond mijn kind heeft besprongen en dusdanig stevig vasthad dat zijn of haar baas hem of haar nauwelijks los kreeg. Dus ik vind het een beetje laag om dan die moeder de zwarte piet toe te spelen. Wat eerder al gezegd werd, verontschuldigingen en zo waren toch wel het minimale geweest.
Kijk een incidentje als 'pup hapt kind in wapperende broekspijp' kan bij elke pup denk ik wel gebeuren, alleen, als ik het zo lees was dit een stukje grimmiger. Zoals meer al zeggen: besef wat je in huis hebt.
Lees je wel goed, de TS bood zijn verontschuldigingen aan maar nog bleef die moeder tekeer gaan.
En verder ben ik het met degene eens die vinden dat kinderen niks te maken hebben op een hondenveldje. Daar zijn tenslotte de losloopgebieden en speelplaatsen voor kinderen voor ingericht zodat kinderen niet met de poep van honden in aanraking komen.
En sommigen blijven wel verschrikkelijk doordrammen de TS heeft allang gezegd er voortaan op te letten.
En pupjes moet je weleens met twee handen lostrekken als ze een broekspijp of wat dan ook tussen hun tanden hebben, zeker als je wilt proberen de broekspijp heel te houden.
Ongelukjes gebeuren nou eenmaal.
Natuurlijk blijf je zelf verantwoordelijk voor wat je hond doet. Maar ouders kunnen ook wel even nadenken waar ze hun kinderen laten spelen en een trampoline neerzetten op een hondenlosloopgebied is ook wel een beetje dom.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
toots schreef:En dat is erg goed van Ts.jolanda.S schreef:Dat heeft Ts toch gedaan?
Dat is alles en rekening houden wat hij in huis heeft,is dus totaal onzinnig,want dit had met elk type PUP kunnen gebeuren.
Al ben ik het er niet mee eens dat dit met elke pup ''niet om ras maar om verantwoordelijke eigenaren'' zou kunnen gebeuren maar dat is een andere discussie.
Ik vind het wel goed dat ts er van heeft geleerd.
Dit kan wel met elke pup van welk ras ook gebeuren. Ik zat altijd onder de wondjes door die scherpe puppytandjes. En dat was toch echt tijdens spel. Grote krassen en blauwe plekken en kleine gaatjes. Laat staan bij kleine kinderen die een zachter huidje hebben.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Shit happens .
Dat kinderen niet mogen spelen op een hondenveldje ?
Beetje overdreven of niet.? Je tilt je hond ook niet vanaf de voordeur naar het legale hondenveldje. Kom zeg, zelf zeker nooit kind geweest ,zet er iets leuks neer ,al is het maar een boom en kinderen worden er naar toegetrokken.
Word onderhand schijtziek in dat vakjes denken en handelen van die soort moet daar en dat soort moet hier .
TS heeft verkeerd ingeschat en begrijp de reden waarom hij zijn pup wilde loslaten en jammer dan en niet leuk voor dat kind en begrijp de moeder ook heel goed ,ik als ouder zou je ook de wind van voren geven.Zo maak je allemaal inschattings fouten waarvan je denkt ,het kon beter of anders en had achteraf gezien meer/anders moeten excuseren.
Dat kinderen niet mogen spelen op een hondenveldje ?
Beetje overdreven of niet.? Je tilt je hond ook niet vanaf de voordeur naar het legale hondenveldje. Kom zeg, zelf zeker nooit kind geweest ,zet er iets leuks neer ,al is het maar een boom en kinderen worden er naar toegetrokken.
Word onderhand schijtziek in dat vakjes denken en handelen van die soort moet daar en dat soort moet hier .
TS heeft verkeerd ingeschat en begrijp de reden waarom hij zijn pup wilde loslaten en jammer dan en niet leuk voor dat kind en begrijp de moeder ook heel goed ,ik als ouder zou je ook de wind van voren geven.Zo maak je allemaal inschattings fouten waarvan je denkt ,het kon beter of anders en had achteraf gezien meer/anders moeten excuseren.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Tara schreef:Ik steek nergens een moraliserend vingertje op, want het zal mij een zorg zijn waar iemand mee loopt.renee-uk schreef:en dan toch het moraliserende vingertje nog eventjes opsteken he.Tara schreef:Ja, dit had met elk type pup kunnen gebeuren. Daar hoor je ook niemand over.
Waar wel voor gewaarschuwd wordt, is dat TS nou eenmaal met een hond loopt waar de publieke opinie over het algemeen niet op voorhand positief over is.
Dat maakt alleen maar dat je met zo'n type hond nog harder je best moet doen, om de vooroordelen niet onbedoeld te bevestigen.
Zoals ik het lees is TS zich daar ook bewust van, maar het is iemand anders die dan reageert dat mensen niet zo spastisch moeten doen met hun vooroordelen.
Nee, dat klopt. Dat moeten ze niet doen, alleen doen ze het wel.
En als klapkaakeigenaar moet je eens te meer je best doen om het tegendeel van die vooroordelen te bewijzen.
Vervelend? Ja. Maar ook iets wat je had kunnen bedenken voordat je aan dit type hond begon.
Alleen is het nou eenmaal de realiteit dat de grote massa stukken minder tolerant is jegens klapkaaktypes dan naar andere rassen.
Daar kun je van vinden wat je wilt, maar zo is het nou eenmaal.
Dan kun je daar beter maar op voorhand rekening mee houden, dan dat je achteraf moet constateren dat je dat niet hebt gedaan.
Volgens mij doet TS dat ook, en dat heb ik dus ook geschreven.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Een zak hondendrollen op de trampoline legen en die kut kids blijven er wel weg
- jolanda.S
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- twinkeltje
- moderator
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Dat is onzin. Tagor beet als pup zijnde ook een paar gaatjes in de broek van mijn moeder haar nicht. En dat was beslist geen goedkope broek van slechte kwaliteit.Maryanne schreef:Was vast een broek van Zeeman, daar zitten al gaatjes in zonder dat er een pup in heeft gehangenVoor kapot gebeten broeken heb je reparatieateliers in de buurt
- twinkeltje
- moderator
- jolanda.S
- Zeer actief
Kijk Twink,nu is er eindelijk weer eens een leuke nieuwe klapkaak forummer en dan wil jij er een Tokkie van maken.
Daar steek ik een stokje voor.
Ik heb namelijk grootse plannen met dit forum.
Nu met Mas aan de top gaan er deuren voor ons open.
Dus Ts,blijf hangen.
Dus Ts,blijf hangen.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat hoop ik niet eigenlijk.jolanda.S schreef:Dat heeft Ts toch gedaan?
Gedoseerd en gecontroleerd kennis laten maken zodat die gillende en rennende kinderen geen trigger meer vormen tot ongecontroleerd gedrag lijkt me beter.
Bij een goede hondenschool kan hij daar wel hulp bij krijgen.
Zeker als hij er om vraagt.
Geeft dat garanties voor de toekomst?
Nee nooit, met geen enkele hond.
Elke hond is een roofdier.
- twinkeltje
- moderator
Misschien kan ze het Marian vragen die woont in de buurt zonder klapkaakjolanda.S schreef:Kijk Twink,nu is er eindelijk weer eens een leuke nieuwe klapkaak forummer en dan wil jij er een Tokkie van maken.
Dus Ts,blijf hangen.
- jolanda.S
- Zeer actief
Twink,strak plan.
@Ranetje,maar dan wel aan de riem.
@Ranetje,maar dan wel aan de riem.
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Goed lezen Branka! Soms zitten er al gaatjes in een broek als je die nieuw koopt. Daar heeft de broek van de nicht van jouw moeder niets mee van doenBranka schreef:Dat is onzin. Tagor beet als pup zijnde ook een paar gaatjes in de broek van mijn moeder haar nicht. En dat was beslist geen goedkope broek van slechte kwaliteit.Maryanne schreef:Was vast een broek van Zeeman, daar zitten al gaatjes in zonder dat er een pup in heeft gehangenVoor kapot gebeten broeken heb je reparatieateliers in de buurt
- ranetje
- Zeer actief
Gedoseerd en gecontroleerd schreef ik toch?jolanda.S schreef: @Ranetje,maar dan wel aan de riem.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik woon niet bepaald in de buurt maar alleen in de zelfde stad.twinkeltje schreef:Misschien kan ze het Marian vragen die woont in de buurt zonder klapkaakjolanda.S schreef:Kijk Twink,nu is er eindelijk weer eens een leuke nieuwe klapkaak forummer en dan wil jij er een Tokkie van maken.
Dus Ts,blijf hangen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- jolanda.S
- Zeer actief
Maar er zijn nog zat mensen,die denken dat ze los en met hun neus erboven op staan,ook alle controle hebben.
Dus om dat even uit te sluiten.
Misschien totaal overbodig,maar toch.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Je doelt o.a op mij denk ikjolanda.S schreef:Dat schreef je ook,Rannetje.
Maar er zijn nog zat mensen,die denken dat ze los en met hun neus erboven op staan,ook alle controle hebben.
Toots zou ook in de broekspijp hangen als kinderen aan het springen waren op een trampoline of aan het schommelen en ik zou hem daarmee laten spelen. Logisch het is een hond
Echter als je aan kinderen vraagt mag mijn hond mee spelen zeggen ze meestal ja dat is leuk voor zo lang het duurt.
Je kunt dit beter of met de ouders overleggen dan weten ze dat een hond mee speelt en het er ruig aan toe kan gaan.
Of gewoon wijs wezen en doorlopen.
In dit soort situaties maakt het echt niet uit of je een teckel of een bull mastiff hebt maar je dient gewoon zelf verantwoording te nemen.
Echter heeft ts aangegeven dat hij in het vervolg zorgvuldiger zal zijn en daarmee is het goed. Het toppic had al lang klaar geweest hoor.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- jolanda.S
- Zeer actief
Nee hoor Toots,was niet tegen jou.
Het is gewoon een ding wat ik in mijn omgeving nogal eens hoor.
Zo van
ik stond er met de neus op.
Verder is het topic voor mij al lang klaar.
Het is gewoon een ding wat ik in mijn omgeving nogal eens hoor.
Zo van
Verder is het topic voor mij al lang klaar.
- kaatje888
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.
renee-uk schreef:jaja , dat deed kaki natuurlijk he, die stond er trots naast van kijk eens wat mijn hond kanNanna schreef:Hondeneigenaren hebben geen rècht op dat veldje. Het valt hoe dan ook onder de openbare ruimte.renee-uk schreef:dan moeten die moeders hun kinderen niet laten spelen op een veldje waar honden mogen loslopen.
iets met de kat op het spek binden enzo
Kun je daar heel stoer gaan staan en toezien hoe je hond kinderen aan broekspijpen rukt en tanden in beentjes zet, maar dan ook niet janken als ie in beslag wordt genomen.
Ik zou zien dat ik in gesprek kwam met de ouders van die kinderen die daar spelen. En dan uitleggen dat dat de enige plek is waar je je hond onbekommerd kunt laten rennen en of ze daar rekening mee willen houden. Meer kun je niet verlangen.
doe toch niet zo idioot, alsof er nooit bij iemand anders iets fout gaat met een pup.
als het een lab was geweest hadden er hier heel andere reacties gestaan, maar ook een klapkaakpup is pup hoor en komt niet opgevoed en afgericht uit de baarmoeder.
wat een flauwekul toch steeds hier
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
- ranetje
- Zeer actief
jolanda.S schreef:Dat schreef je ook,Rannetje.