Mina2006 schreef:Kijk, ik snap dat jullie me proberen over te halen (of zo) en jullie hebben groot gelijk, alleen heb ik mijn keuze gemaakt. Ik wil, als ik bij de dierenarts komt omdat Mina problemen heeft of iets dergelijks, niet te horen krijgen van: zie je wel, ik had nog gezegd dat...
Daarbij stinkt Mina meer (ook uit haar bek) nu ze kvv krijgt.
Zoals ik al zei; naar mijn mening kan het allemaal goed zijn, maar de ene hond is de ander niet.
Ene mens zegt dat mensen geen vlees moeten eten want dat is slecht, ander mens zegt dat mensen wél vlees moeten eten omdat we het nodig hebben..
Zo heeft iedereen wel wat toch?
Weet je, ik zou niet weten waarom ik iemand moet overhalen... het zal mij een zorg zijn wat iemand zn hond voert. MAAR je moet voeren waar je hond het goed op doet. Bij jou switch je binnen een week van brok naar kvv naar blik... Dat is gewoon niet goed. Want je weet nog niet eens of je hond het goed doet op kvv dat heb je nog niet eens geprobeerd... je hoort iets van iemand waarvan jij denkt dat die verstand heeft van voeding omdat het een DA is...
Natuurlijk als je hond niet tegen kvv kan, prima dan geef je hetgeen de hond in kwestie het goed op doet. Ik heb zo'n hond gehad en die kreeg dus apart eten. Maar dat is totaal niet aan de orde bij jou, jij hoort iets en dan is het paniek want de DA zegt...
Laat dat nu alle DA zeggen en weet je waarom mensen het niet verwonderd dat Hills genoemd wordt? HET voer van DA'sen het wordt daar grof verkocht voor een prijs waar je een jaar vlees voor hebt. Je sponsort het mooie huis van je DA maar verder voegt het niks toe of is het alles behalve beter.
Waarom geloof je de DA op zn mooie blauwe ogen en niet de onderzoeken die het tegendeel uitwijzen?
Daar zijn wel degelijk onderzoeken van.
Weet je, mijn oude dierenarts (ik ben verhuisd) heeft nooit iets over mijn manier van voeren, verzorgen of wat ook gezegd van mijn honden. Als ik al eens met twijfels bij hem kwam met een van mijn honden, dan legde hij het uit door je in je waarde te laten. Niks van ik heb er voor geleerd... nee... ik heb het vermoeden dat... en ik zou dit waarschijnlijk doen. Hoe denk jij erover? Hij liet je dus meedenken en probeerde je niet over te halen of om te praten. Nooit...
Maar mijn huidige DA zal het ook echt niet (meer) in zijn kop halen om te beginnen over brokken of castratie/sterilisatie. Hij weet hoe ik daar over denk, hij mag zijn mening geven, prima... maar daar blijft het bij. Ook deze laat mij in mijn waarde en probeert me niks aan te smeren... wat overigens ook niet snel lukt want dat zal hij echt goed moeten kunnen onderbouwen, dan wil ik er over denken of naar kijken.
Lees het voedingsgedeelte eens op mijn website... een heel duidelijk verhaal wat ik heb overgenomen van Marjolein en wat van andere sites op internet.