Ik ook! En ik word ook een beetje plaatsvervangend moe als ik naar de filmpjes kijk eigenlijk.Tiny schreef:Ik heb ook het idee dat de hond niet begrepen wordt.malinois schreef: Ik zie geen erg zieke hond overigens, wel een hond die zich absoluut niet veilig voelt en niet prettig. Mede door diegene die filmt wie dat ook is, want dat is gewoon ontwijkgedrag, stress en geen vertrouwen hebben in.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Raar gedrag opeens, hond ziek?!
Moderator: moderatorteam
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Re: Raar gedrag opeens, hond ziek?!
- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
zo dit is wel heel erg
hier nog een uitkering en veel dieren
maar als ze echt naar de da moeten gaan ze ook echt
deze da heb ik al heel lang denk nu zo een 12 jaar
en die kent mijn situatie nu ook dus die doet niet moeilijk over afbetalingen
als ik jou was ging ik of 1 da bij jou in de buurt vragen of een afbetaling mogelijk is
of met het asiel waar je hond vandaan komt bellen je situatie uitleggen en vragen of hij op afbetaling naar hun da mag
hier nog een uitkering en veel dieren
maar als ze echt naar de da moeten gaan ze ook echt
deze da heb ik al heel lang denk nu zo een 12 jaar
en die kent mijn situatie nu ook dus die doet niet moeilijk over afbetalingen
als ik jou was ging ik of 1 da bij jou in de buurt vragen of een afbetaling mogelijk is
of met het asiel waar je hond vandaan komt bellen je situatie uitleggen en vragen of hij op afbetaling naar hun da mag

- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
ja dit denk ik ookMaryanne schreef:Ik ook! En ik word ook een beetje plaatsvervangend moe als ik naar de filmpjes kijk eigenlijk.Tiny schreef:Ik heb ook het idee dat de hond niet begrepen wordt.malinois schreef: Ik zie geen erg zieke hond overigens, wel een hond die zich absoluut niet veilig voelt en niet prettig. Mede door diegene die filmt wie dat ook is, want dat is gewoon ontwijkgedrag, stress en geen vertrouwen hebben in.
maar t lijkt me sws voor een hond moeilijk om met dit soort problemen van zn baas om te moeten gaan
en zeker voor staf achtige die zijn helemaal gevoelig

- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
- Aantal honden: 1
Kells schreef:Zou dat gedrag niet kunnen komen vanwege de camera? Ik bedoel, mijn Kells neemt de benen zodra ik de camera op haar gericht heb. Althans in huis. Buiten als ze los loopt heeft ze er geen erg in.malinois schreef: Ik zie geen erg zieke hond overigens, wel een hond die zich absoluut niet veilig voelt en niet prettig. Mede door diegene die filmt wie dat ook is, want dat is gewoon ontwijkgedrag, stress en geen vertrouwen hebben in.
Op de filmpjes oogt de hond van TS naar mijn mening trouwens ook niet ziek.
Dan zit TS al een week of langer met de camera op zijn hond gericht want dat is juist het probleem, dat die hond zo doet en z'n bench niet uit wil.
Kan ik het beest overigens niet kwalijk nemen hoor.
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Dat moet niet, maar gebeurt over het algemeen wel, als er ruimte in het budget is. Ik begrijp alleen niet dat TS de zorgkosten van het weekgeld moet doen als hij ook pgb heeft. Verder kan het internet abonnement vast wel goedkoper, ook zonder adsl en als TS op bijstandsniveau zit, kun je in sommige gemeenten participatiefonds aanvragen waarmee je een deel van die kosten kunt opvangen. Het deel dat je dan niet van het gewone inkomen hoeft te betalen, kun je in een potje voor de hond steken.Alhomaro schreef:SauSje schreef:En denk je niet dat ik dat heb?**Nancy** schreef:Ik zorg wel ik mijn alles op orde heb,
en met mijn honden naar de DA kan gaan wanneer het nodig is!
Ik denk dat jij meer hulp nodig hebt hoor,qua geldzaken enzo
Ik heb bewindvoering en PGB, ben geestelijk gehandicapt en zit met 80-100% arbeidsongeschikt thuis, al bijna 10 jaar...
Het laatste wat ik wil horen is van mensen online die denken dat ze alles weten omdat ze zelf hun eigen dingen op orde hebben, zonder dat ze maar enig idee hebben hoe de hele situatie nu werkelijk is, hoe ik mijn dingen moet doen in het leven..
Ik kwam hier voor advies om te kijken of me hond echt ziek is, en of het misschien mogelijk was dat het gewoon iets simpels was wat zo zou opvallen..
Ik neem aan, dat je beschermingsbewind hebt? Misschien kun je anders eens met je bewindvoerder overleggen? Die zou toch, als het goed is, moeten zorgen voor een spaarpotje voor onvoorziene uitgaven? Stel dat je koelkast of wasmachine kapot gaat, moet daar ook geld voor zijn. Misschien kunnen de dierenartskosten deze keer wel uit dat potje betaald worden. En daarna inderdaad zo snel mogelijk verzekeren.
Ik ben geen voorstander van het houden van dieren als je geen geld hebt voor basis medische zorg en ook niet van het aangewezen zijn op potjes van de gemeente om dat te kunnen betalen, maar het kwaad is al geschied. De beste oplossing nu is denk ik een betalingsregeling treffen voor de consultkosten (bespreek dat wel eerst met je bewindvoerder) en daarna kijken naar een structurele mogelijkheid om geld te reserveren voor zulke situaties in de toekomst.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ja dat kan zeer zeker, en hoe meer je ergens de nadruk op gaat leggen hoe onzekerder de hond wordt. Zij denkt dat er iets niet goed is dus handelt er ook naar door nog overdrevener incl. camera etc. erop te reageren... je verergert de boel alleen op deze manier. Het enige wat je in ieder geval voor elkaar krijgt is dat je de hond niet helpt.Kells schreef:Zou dat gedrag niet kunnen komen vanwege de camera? Ik bedoel, mijn Kells neemt de benen zodra ik de camera op haar gericht heb. Althans in huis. Buiten als ze los loopt heeft ze er geen erg in.malinois schreef: Ik zie geen erg zieke hond overigens, wel een hond die zich absoluut niet veilig voelt en niet prettig. Mede door diegene die filmt wie dat ook is, want dat is gewoon ontwijkgedrag, stress en geen vertrouwen hebben in.
Op de filmpjes oogt de hond van TS naar mijn mening trouwens ook niet ziek.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Tiny schreef:Ik heb ook het idee dat de hond niet begrepen wordt.malinois schreef: Ik zie geen erg zieke hond overigens, wel een hond die zich absoluut niet veilig voelt en niet prettig. Mede door diegene die filmt wie dat ook is, want dat is gewoon ontwijkgedrag, stress en geen vertrouwen hebben in.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
- Aantal honden: 2
Wat doe je met je hond verder?
Je schrijft dat deze de hele dag kan doen en laten wat ze wilt en dat je wandelt. Doe je behalve het wandelen, en het overvragen wat je in je filmpjes doet, ook nog iets dat je hond echt leuk vindt?
Ik vind de hond inderdaad ook onbegrepen overkomen.
Het is verder allemaal al beschreven
Je schrijft dat deze de hele dag kan doen en laten wat ze wilt en dat je wandelt. Doe je behalve het wandelen, en het overvragen wat je in je filmpjes doet, ook nog iets dat je hond echt leuk vindt?
Ik vind de hond inderdaad ook onbegrepen overkomen.
Het is verder allemaal al beschreven
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ow en die bench is veel en veel te klein, beest kan niet eens staan of languit liggen
Snel weg ermee en ruilen voor een grotere....

- Dee
- Zeer actief
Ja ik ook, absoluut. Maar dat was al een aantal keer gepost.Kells schreef:Daar ben ik het zeker mee eens. Ik heb trouwens nog nooit een bench gehad. Hier slapen ze op de bank.malinois schreef:ow en die bench is veel en veel te klein, beest kan niet eens staan of languit liggenSnel weg ermee en ruilen voor een grotere....
Ik heb wel gebruik gemaakt van een bench, voor Figo. Maar daar kon hij zich nog wel in bewegen. Nu heeft hij een kooi ( kennel van panelen ) waar hij in kan rollen, lopen, spelen etc.
Nog niet ideaal mijn inziens, maar hij kan zich in iedergeval bewegen.
- Dee
- Zeer actief
Heerlijk! Geniet er vanKells schreef: Ik ga naar bed en ik neem mee......
2 rode dekentjes!
- SauSje
- Vaste gebruiker
ADSL kan hier niet omdat het signaal gewoon afzwakt, tevens doe ik voor veel groepen illegale software uploaden naar het usenet, en draai ik servers hier thuis.
Daarom heb ik een fatsoenlijke verbinding nodig, maar nogmaals, het gaat zich niet erom dat ik het niet kan betalen, maar dat er in 1x een grotere uitgave komt.
Die verzekering ga ik morgen iig bekijken wat de mogelijkheden zijn en welke het goedkoopste (en betrouwbaarste/goed) is (misschien hebben jullie daar tips nog mee?).
De bench is puur en alleen voor straf, normaal ligt die in zijn mand naast me pc of op de bank lekker in de zon (zon staat de hele dag naar binnen op die bank wanneer er zon is
), slapen doet die bij mij op bed:

Daarom heb ik een fatsoenlijke verbinding nodig, maar nogmaals, het gaat zich niet erom dat ik het niet kan betalen, maar dat er in 1x een grotere uitgave komt.
Die verzekering ga ik morgen iig bekijken wat de mogelijkheden zijn en welke het goedkoopste (en betrouwbaarste/goed) is (misschien hebben jullie daar tips nog mee?).
De bench is puur en alleen voor straf, normaal ligt die in zijn mand naast me pc of op de bank lekker in de zon (zon staat de hele dag naar binnen op die bank wanneer er zon is

- Dee
- Zeer actief
Als jij de bench gebruikt als straf ben ik nu klaar met jou en hoop ik dat je de hond heul snel herplaatst!SauSje schreef:ADSL kan hier niet omdat het signaal gewoon afzwakt, tevens doe ik voor veel groepen illegale software uploaden naar het usenet, en draai ik servers hier thuis.
De bench is puur en alleen voor straf, normaal ligt die in zijn mand naast me pc of op de bank lekker in de zon (zon staat de hele dag naar binnen op die bank wanneer er zon is), slapen doet die bij mij op bed:
Ik werd al beroerd van je filmpjes, of je nou in orde bent of niet. Gatverdamme
- SauSje
- Vaste gebruiker
Nee jij bent lekker wil je zeggen als je denkt dat een hond nooit wat fouts kan doen en nooit straf nodig moet hebben...Dee schreef:Als jij de bench gebruikt als straf ben ik nu klaar met jou en hoop ik dat je de hond heul snel herplaatst!
Welke droomwereld leef jij in?
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- Sucha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Artésien Normand en Dalmatische Hond
een bench gebruiken voor straf????
je mag best veel positiever zijn naar je hond. Ik haak af in dit topic. alles is al gezegd maar hier word ik echt niet goed van. Straffen werkt niet bij honden opvoeden, positief gedrag belonen wel.
- SauSje
- Vaste gebruiker
Ja wat dan wel?thom schreef:Bench als strafplek..![]()
Ik begrijp helemaal niks van jou.
Als mij door IEDEREEN in mijn leefomgeving dat verteld word, door mensen waar ik buiten mee spreek als hun ook met hun hond wandelen enz, dat de bench een strafplek is en dat ik het verder goed doe, dan neem ik aan dat ik goed doe.
Ik heb een beetje het gevoel dat jullie zich hier een beetje te hoog in de wolken bevinden en denken dat alles wat jullie doen goed is.
Gaan er direct van uit dat wanneer iemand van te voren een hond pakt die een hele studie op dit forum moet volgen om het "goed" te doen..
Ik hou het hier op, heb geen zin meer in jullie.
Blijf nog met een paar mensen die via PB mij contacteren doorpraten hierover, aangezien hun het wel begrijpen, maar jullie zijn voor wat mij betreft maar gewoon een verspilling van mijn tijd. Jullie blijven dikkoppig volhouden over belachelijke dingen wat ik allemaal fout doe enz, ga toch lekker andere vervelen. Ik hoef geen enkele verantwoording richting jullie af te leggen wat ik met MIJN hond doe.
- Dee
- Zeer actief
Ik ben best lekkerSauSje schreef:Nee jij bent lekker wil je zeggen als je denkt dat een hond nooit wat fouts kan doen en nooit straf nodig moet hebben...Dee schreef:Als jij de bench gebruikt als straf ben ik nu klaar met jou en hoop ik dat je de hond heul snel herplaatst!
Een bench gebruik je niet als straf. Een hond kan best wat fout doen, maar daar ben jij voor om hem/haar te leren hoe zij/hij het dan wel goed doet.
Als je gebruik maakt van een bench, is dat om de hond een 'veilige plek' te geven. Een plek waar de hond rust vind. Niet om hem te straffen.
Sjeezus ik snap ondertussen wel waarom jouw hond niet wilt komen. Je hebt hier echt hele goede adviezen gekregen.
Je hond is ongelukkig!!!
Hond doet alles wat je vraagt, kijk die filmpjes zelf nou eens terug. Hond doet wat je vraagt..geen reactie. Dus doet uit onzekerheid nog maar allerlei trucjes, en jji maar lachen. Ik snap wel dat je hond ongelukkig is.
Die weet gewoon niet wanneer jij nou tevreden bent.
Leuk dat jij meer buiten komt en zo, maar die hond is beter af in een asiel.
En je CM geblaat slaat helemaal nergens op.
Ik heb intens medelijden met je hond.
Laatst gewijzigd door Dee op 04 mar 2013 02:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Zoek het dan toch lekker uit joh..SauSje schreef:Ja wat dan wel?thom schreef:Bench als strafplek..![]()
Als mij door IEDEREEN in mijn leefomgeving dat verteld word, door mensen waar ik buiten mee spreek als hun ook met hun hond wandelen enz, dat de bench een strafplek is en dat ik het verder goed doe, dan neem ik aan dat ik goed doe.
Ik heb een beetje het gevoel dat jullie zich hier een beetje te hoog in de wolken bevinden en denken dat alles wat jullie doen goed is.
Gaan er direct van uit dat wanneer iemand van te voren een hond pakt die een hele studie op dit forum moet volgen om het "goed" te doen..
Blijf nog met een paar mensen die via PB mij contacteren doorpraten hierover, aangezien hun het wel begrijpen, maar jullie zijn voor wat mij betreft maar gewoon een verspilling van mijn tijd. Jullie blijven dikkoppig volhouden over belachelijke dingen wat ik allemaal fout doe enz, ga toch lekker andere vervelen. Ik hoef geen enkele verantwoording richting jullie af te leggen wat ik met MIJN hond doe.
Hoop alleen wel dat je hulp voor je hond gaat zoeken, wat betreft zijn gezondheid.
Je had op dit forum zo ontzettend veel kunnen leren, maar kennelijk wil je dat niet..

- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Amen!Dee schreef:Ik ben best lekkerSauSje schreef:Nee jij bent lekker wil je zeggen als je denkt dat een hond nooit wat fouts kan doen en nooit straf nodig moet hebben...Dee schreef:Als jij de bench gebruikt als straf ben ik nu klaar met jou en hoop ik dat je de hond heul snel herplaatst!
Welke droomwereld leef jij in?![]()
Een bench gebruik je niet als straf. Een hond kan best wat fout doen, maar daar ben jij voor om hem/haar te leren hoe zij/hij het dan wel goed doet.
Als je gebruik maakt van een bench, is dat om de hond een 'veilige plek' te geven. Een plek waar de hond rust vind. Niet om hem te straffen.
Sjeezus ik snap ondertussen wel waarom jouw hond niet wilt komen. Je hebt hier echt hele goede adviezen gekregen.
Je hond is ongelukkig!!!
Hond doet alles wat je vraagt, kijk die filmpjes zelf nou eens terug. Maar hond doet wat je vraagt..geen reactie. Dus doet uit onzekerheid nog maar allerlei trucjes, en jji maar lachen. Ik snap wel dat je hond ongelukkig is.
Die weet gewoon niet wanneer jij nou tevreden bent.
Leuk dat jij meer buiten komt en zo, maar die hond is beter af in een asiel.
En je CM geblaat slaat helemaal nergens op.
Ik heb intens medelijden met je hond.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Dee
- Zeer actief
SauSje schreef:Ja wat dan wel?thom schreef:Bench als strafplek..![]()
Ik heb heus de illusie niet dat ik alles goed doe, integendeel. Ik maak ook fouten.
Maar de bench als straf gebruiken is gewoon zielig. En je bench is veel te klein, dat is ook meerdere keren geschreven.
Ik vroeg al eerder in je topic wat je met je hond onderneemt. Omdat jij liefst hele dag binnen zit en hond haar gang mag gaan. Daar lees ik niks over.
Ik word ziek van je filmpjes, omdat je in een 1,5 minuut tig dingen vraagt van je hond. Ik vind dat je hond echt complimenten verdient dat deze zo rustig blijft.
Ook al trekt ze zich ( logisch ) liever terug. Jij vraagt, met beloning in je hand, zij doet, niks geen beloning. Een braaf of een aai is ook een beloning he.
Nee jij vraagt nog meer, zij snapt er niks meer van en gaat maar rollen, jij lachen.
Wat wil je nou??
Die hond wilt werken, is mijn inziens een prachtkarakter. Je maakt haar gek.
- Dee
- Zeer actief
En euh..wat voor kennis heb jij om over mij te oordelen? Aangezien we jou niet mogen 'aanvallen' op je niet kennen?SauSje schreef:Nee jij bent lekker wil je zeggen als je denkt dat een hond nooit wat fouts kan doen en nooit straf nodig moet hebben...Dee schreef:Als jij de bench gebruikt als straf ben ik nu klaar met jou en hoop ik dat je de hond heul snel herplaatst!
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Lekker laten gaan Dee, adem in, adem uit..Dee schreef:En euh..wat voor kennis heb jij om over mij te oordelen? Aangezien we jou niet mogen 'aanvallen' op je niet kennen?SauSje schreef:Nee jij bent lekker wil je zeggen als je denkt dat een hond nooit wat fouts kan doen en nooit straf nodig moet hebben...Dee schreef:Als jij de bench gebruikt als straf ben ik nu klaar met jou en hoop ik dat je de hond heul snel herplaatst!

- Dee
- Zeer actief
thom schreef: Lekker laten gaan Dee, adem in, adem uit..
Nee, die hond gedraagt zich mijn inziens nog uitermate netjes. TS begrijpt er blijkbaar geen jota van.
Dat vind ik oneerlijk. En dan ben ik ook niet meer netjes.
Ts snapt z'n hond totaal niet. Gezien de hond er al ongeveer een jaar is, als ik het goed lees. Vind ik het knap dat er nog nooit een incident is geweest.
- thom
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ben het helemaal met je eens hoor.Dee schreef:thom schreef: Lekker laten gaan Dee, adem in, adem uit..
Nee, die hond gedraagt zich mijn inziens nog uitermate netjes. TS begrijpt er blijkbaar geen jota van.
Ts snapt z'n hond totaal niet. Gezien de hond er al ongeveer een jaar is, als ik het goed lees. Vind ik het knap dat er nog nooit een incident is geweest.
Maar ben bang dat wij met z'n allen niet kunnen doordringen in de nogal eigenwijze/eigenzinnige kop van de TS.

- Dee
- Zeer actief
Nee, dat geloof ik, helaas, ook. Arme hond.thom schreef:Ik ben het helemaal met je eens hoor.Dee schreef:thom schreef: Lekker laten gaan Dee, adem in, adem uit..
Maar ben bang dat wij met z'n allen niet kunnen doordringen in de nogal eigenwijze/eigenzinnige kop van de TS.
-
Muk
Beste Saus,
Ik begrijp dat een hond je leven verrijkt, daarom heb ik ook een hond. Maar.....ik heb pas een hond genomen op het moment dat ik de hond alles kon bieden wat de hond nodig had en heeft. Een hond is een levend wezen en is volledig van jou afhankelijk.
Jij schrijft hier op het HONDENforum dat je geen geld hebt voor een dierenartsbezoek. Logisch dat je dan bakken kritiek krijgt, hier zitten allemaal hondenliefhebbers die het beste met de honden van hunzelf en anderen voor hebben. En het onthouden van medische zorg zien de mensen hier als niet het beste voor hebben met de hond.
Je schrijft zelf dat je snel internet moet hebben omdat je voor anderen allemaal illegale handelingen verricht op het internet. Dat gaat vóór de hond, want ja, een hond is in jouw ogen minder dan jouw pc en internetverbinding waard. Dat impliceer je met alles wat je zegt. Een tragere internetverbinding komt niet in je op, want nee, je zou eens niet wat kunnen uploaden op usenet. Usenet is virtueel, je hond is, als het goed is, je maatje. Dag én nacht, dag in en dag uit. Maar jouw prioriteiten liggen helaas niet bij de hond. Die is er alleen voor jou welbevinden. Dat de hond zelf niet goed in zijn vel zit, boeit je niks. Dat herken je niet.
Een cursus volgen met de hond om de band wat te versterken tussen jullie beide (hoe lang heb je de hond eigenlijk?) zit er zeker ook niet in, wegens geldgebrek? En een grote, goede bench, die als RUSTplek ipv strafplek wordt gebruikt kan er ook niet vanaf.
Echt, aan alles zie je dat jij niet toe bent aan een hond en dat een hond ook beter verdient dan een baas zoals jij. En niet alleen wij zien dat, je hond ziet dat ook! Alle signalen die de hond uitstraalt (lichaamstaal, zou je je eens in moeten verdiepen) geven aan dat de hond zich bij jou niet op zijn gemak voelt en dat die jou niet vertrouwt. Ik hoop dat jij dat ook snel inziet, gewoon in het belang van de hond. Want die verdient beter, veeeeel beter! En het scheelt ook weer geld, want je hoeft geen voer te betalen en onverwachte dierenartskosten heb je dan ook niet meer.
Ik word heel verdrietig van mensen die een hond foor hunself motten hebbu, en totaal niet weten
wat een hond nodig heeft. Laat staan dat ze zich erin gaan verdiepen en ook echt hun best doen om de hond te geven wat die nodig heeft. Echt, je zou je moeten schamen, in plaats van hier iedereen uit te schelden die er een andere mening op nahoudt dan de jouwe.
Ik begrijp dat een hond je leven verrijkt, daarom heb ik ook een hond. Maar.....ik heb pas een hond genomen op het moment dat ik de hond alles kon bieden wat de hond nodig had en heeft. Een hond is een levend wezen en is volledig van jou afhankelijk.
Jij schrijft hier op het HONDENforum dat je geen geld hebt voor een dierenartsbezoek. Logisch dat je dan bakken kritiek krijgt, hier zitten allemaal hondenliefhebbers die het beste met de honden van hunzelf en anderen voor hebben. En het onthouden van medische zorg zien de mensen hier als niet het beste voor hebben met de hond.
Je schrijft zelf dat je snel internet moet hebben omdat je voor anderen allemaal illegale handelingen verricht op het internet. Dat gaat vóór de hond, want ja, een hond is in jouw ogen minder dan jouw pc en internetverbinding waard. Dat impliceer je met alles wat je zegt. Een tragere internetverbinding komt niet in je op, want nee, je zou eens niet wat kunnen uploaden op usenet. Usenet is virtueel, je hond is, als het goed is, je maatje. Dag én nacht, dag in en dag uit. Maar jouw prioriteiten liggen helaas niet bij de hond. Die is er alleen voor jou welbevinden. Dat de hond zelf niet goed in zijn vel zit, boeit je niks. Dat herken je niet.
Een cursus volgen met de hond om de band wat te versterken tussen jullie beide (hoe lang heb je de hond eigenlijk?) zit er zeker ook niet in, wegens geldgebrek? En een grote, goede bench, die als RUSTplek ipv strafplek wordt gebruikt kan er ook niet vanaf.
Echt, aan alles zie je dat jij niet toe bent aan een hond en dat een hond ook beter verdient dan een baas zoals jij. En niet alleen wij zien dat, je hond ziet dat ook! Alle signalen die de hond uitstraalt (lichaamstaal, zou je je eens in moeten verdiepen) geven aan dat de hond zich bij jou niet op zijn gemak voelt en dat die jou niet vertrouwt. Ik hoop dat jij dat ook snel inziet, gewoon in het belang van de hond. Want die verdient beter, veeeeel beter! En het scheelt ook weer geld, want je hoeft geen voer te betalen en onverwachte dierenartskosten heb je dan ook niet meer.
Ik word heel verdrietig van mensen die een hond foor hunself motten hebbu, en totaal niet weten
wat een hond nodig heeft. Laat staan dat ze zich erin gaan verdiepen en ook echt hun best doen om de hond te geven wat die nodig heeft. Echt, je zou je moeten schamen, in plaats van hier iedereen uit te schelden die er een andere mening op nahoudt dan de jouwe.
- Dee
- Zeer actief
Amen .
En nu ga ik slapen.
En nu ga ik slapen.
- Maryanne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
Zo dan! Ik ben het voor de volle 100% met je eens Muk! Afschuwelijk, een bench als strafplek, om te janken gewoon. En die arme hond maar z'n best doen. Ach, wat heb ik een medelijden met dat arme dier 
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Eens met Muk.
Deze hond heeft, heel eenvoudig, een baas nodig die zelf stabiel in het vel zit en hem duidelijkheid biedt.
Niks meer en niks minder.
Deze man zit in een uitkering, zonder werk maar wel allerlei illegaals te doen op internet?
(lees net de post van Muk)
Verre van stabiel.
Het verhaal doet me denken aan de eigenaar van de bullterriër (dat was de derde eigenaar al van het beest, die toen 2 jaar was) die Otto gegrepen heeft vorig jaar. Man zat in de WSNP, had geen werk, wel allerlei handeltjes. Totaal niet toe aan een hond wegens te zeer met zichzelf bezig en dan een hond nemen waarvan je niet de eerste eigenaar bent, met een verleden, waar je met alle liefde de dikke vinger van krijgt. Die mag zag dat nog, maar deed er niets mee. Het gaat hier ook nog wel gebeuren dat er narigheid van komt. Die bullterriër heeft toen een keer een kind aangevallen.
Deze hond heeft, heel eenvoudig, een baas nodig die zelf stabiel in het vel zit en hem duidelijkheid biedt.
Niks meer en niks minder.
Deze man zit in een uitkering, zonder werk maar wel allerlei illegaals te doen op internet?
(lees net de post van Muk)
Verre van stabiel.
Het verhaal doet me denken aan de eigenaar van de bullterriër (dat was de derde eigenaar al van het beest, die toen 2 jaar was) die Otto gegrepen heeft vorig jaar. Man zat in de WSNP, had geen werk, wel allerlei handeltjes. Totaal niet toe aan een hond wegens te zeer met zichzelf bezig en dan een hond nemen waarvan je niet de eerste eigenaar bent, met een verleden, waar je met alle liefde de dikke vinger van krijgt. Die mag zag dat nog, maar deed er niets mee. Het gaat hier ook nog wel gebeuren dat er narigheid van komt. Die bullterriër heeft toen een keer een kind aangevallen.

Groetjes,
Sandra