Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De kogel is door de kerk het word een ...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Re: De kogel is door de kerk het word een ...

Ongelezen bericht door Minhie »

yuki schreef:
zit er trouwens qua karakter veel verschil tussen de akita's en de amerikaanse variant? Ik kreeg van de honden van Whera nou ook niet bepaald een heftige indruk?
Er zit niet heel veel verschil tussen de Amerikanen en Japanners vind ik, naja dat zijn mijn ervaringen. Ik denk dat de japanner net iets gereserveerder is naar de mens.
Overigens zitten er best wel grote verschillen (net als in elk ras) tussen de individuen.
Inge O schreef:
Minhie schreef: @ Yuki, je schets wel 2 (bijzondere) uitzonderingen. Ik ken geen een akita die overal los kan :wink: En ik ken er echt heel wat.
ik denk dat je niet moet onderschatten wat de rol van de baas in deze kan zijn, het lijkt me wel erg toevallig dat hij er twee na elkaar heeft die zo uitzonderlijk braaf/wijs zijn dat de doorsnee gr er nog jaloers zou van worden.
Ergens snap ik wel dat je dat zegt, maar aan de andere kant ken ik wel aardig wat mensen met een akita met veel kennis en toch lopen ze niet zo los. Misschien dat hij een supergoeroe is :mrgreen: maar ik heb het nog nooit gezien, een akita met een erg moeilijk karakter die wel even alles negeert om naast baas te lopen. :19:

yuki schreef:
Ik ben daar thuis geweest en Whera woont niet in een landhuis maar een gewoon huis met allemaal andere dieren en bezoekers kunnen er gewoon binnen, althans wij van de fotocursusdag leven allemaal nog. Sterker nog , er is uitvoerig los geposeerd voor ons als cursisten door haar prachtige beer :I:
Oh maar ik woon ook niet in een landhuis, sterker nog ik woon bijna midden in de stad en men kan hier gewoon naar binnen hoor :wink: Zolang ik of mijn vriend maar de deur open heb gedaan :wink:. Ik loop dus wel door het stadspark maar moet ik wel goed om mij heen kijken en los kan hij daar niet.
Daarbij heeft Whera veel kennis en weet ze prima wat naar binnen kan en wat niet. Anders had ze dat natuurlijk nooit zo toegelaten.
Het zijn ook geen monsters die alles en iedereen op eten :wink: :mrgreen:

En mocht iemand nieuwsgierig zijn, men is hier welkom hoor :ok:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Marion. schreef:Nee, de reacties waren niet van de lucht toen ze destijds haar tweede Akita-reu in huis nam. Maar dat had helemaal niets met haar honden te maken, maar meer met 'tegenstanders' van Whera. Dat gebeurt wel eens vaker hier.

Ik denk niet dat Whera het leuk vindt dat je haar erbij haalt. :piew: Verder is het niet prettig dat je beslist wat voor mensen de reden was om daar commentaar op te hebben. Ik was een van die mensen en het had werkelijk niks met Whera te maken. Het ging erom dat de honden zouden gaan vechten. Verder ga ik er niet op in omdat ik het a niet leuk vind om ongevraagd Whera erbij te halen en b jou de lol niet gun.

Rest maar gewist want ik denk dat niemand hierop zit te wachten. Verder met de topic maar weer.
Laatst gewijzigd door laeken op 04 feb 2013 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Wolf77
Zeer actief
Mijn ras(sen): Husky/Malamute
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Wolf77 »

Worteltje schreef:Zo ben even een voormiddag weg en heb meteen 20 minuten aan leeswerk.
Ik neem het niet aanvallend op alle reacties want ze zijn allemaal met de beste bedoelingen geschreven.
Alleen de ene komt wat feller uit de bocht dan de andere.
Ik vind wel dat jullie respect onderling moeten tonen en mekaar niet hoeven af te kraken.
Niet naar meningen wat betreft over mijn topic of vragen of meningen die in het verleden aan bod zijn gekomen.
Ik ga ervan uit dat elke hondeneigenaar hier op het forum het beste met zijn hond voor heeft.
En dat waarschijnlijk niet iedereen vind dat die op de beste manier daar mee om gaat.

Om even terug te komen op een aantal vragen.

Wil je dat je hond kan spelen met andere honden die je tegen komt?
nee niet persee . Ik weet niet vanop afstand hoe goed of slecht honden opgevoed zijn dus ik heb liever niet dat elke hond uitbundig begroet zal worden. Wanneer ik op pad ben met mijn hond bepaal ik tempo en richting.
Toch zal ik niet de gelegenheid volledig willen ontnemen om nooit te kunnen spelen en zullen er tijdens de puppytijd contacten (van kenissen) gemaakt worden met honden waar de hond mee zal mogen spelen onder appel . Je kan niet met iedereen vriend zijn maar wel een aantal vrienden hebben. Zo gaat het met mensen ook.

Wil je dat je je hond niet kort hoeft te houden en met een boog om andere honden heen moet lopen?
Ik heb graag de volledige controle . Daar heb ik een fijner gevoel bij dan wanneer ik een hond zou los laten en hij een eindje bij mij vandaan zou rennen. Ik kan me voorstellen dat dit voor de meesten mensen meer ontspanning geeft. Maar ik vind zelf dat heel veel plekken niet geschikt zijn om honden laten los te lopen. Ook naar andere mensen toe. Het is niet omdat je een brave hond hebt dat wandelaars in de omgeving geen angst van een hond kunnen hebben. Ik zie dus geen probleem in het feit de hond aan de lijn te houden .

Wil je ontspannen zijn als er een labrador aan komt stieren met de haren en de staart omhoog?
Ja ik wil enigsinds ontspannen blijven als er een dolgeslagen hond op me af komt rennen. Maar ik vind dat deze verantwoordelijkheid ook voor een stuk bij de eigenaar ligt. Het maakt niet uit over welk ras het dan gaat . Kan je hond niet los dan ga je er in de eerste plaats aan werken over de controle en in het uiterste geval aan blijven werken en zowieso niet loslaten.
Off topic als mijn paard niet verkeersmak is ga ik me ook niet in het verkeer begeven. Dan ga ik doormiddels van training hieraan eerst werken.

Wil je met je hond naar het bos of water kunnen en hem daar lekker loslaten?
Ik werk zelf in een ploegen systeem waardoor ik best vaak alleen in gebieden ga zijn. Dus ja die gelegenheid heb ik wel. Zou ik het willen ? Dat hangt van onze band af .

Wil je samen met andere mensen en andere honden ergens wandelen met de honden los?
Niet persee. Ik sluit het zeker niet uit dat ik op zoek ga naar een groepje waarin de hond zou kunnen passen.
Echter met de tijdschema's van mensen om dingen af te spreken . Ben ik in dat opzich gewoon zelfstandig en ben ik van mening wil ik erop uit dan ga ik wil je mee prima heb je geen tijd ook goed.

Wil je dat je hond goed gaat leren luisteren?
Wie wil dat niet? Wel ben ik van mening dat je goed moet leren luisteren in zijn context moet zien. Door te begrijpen waardoor zijn karakter is gevormd uit zijn natuurlijke instincten . En hierop gepaste wijze mee om te gaan denk ik dat elke hond basisregels moet kunnen leren. Ik ga niet moeten verwachten om met de akita schapen gaan te drijven zoals met een border collie.
En als een hond jacht instinct heeft en hij is met zijn werk bezig en heeft het goed gedaan naar zijn normen maar niet naar jou normen kun je het de hond toch niet kwalijk nemen. Hij is er immers voor gefokt. Dat zijn nou net die karaktereigenschappen die je aanvaard of net bewust uit de weg moet gaan.

Wil je dat je hond enigszins normaal om kan gaan met vreemde dieren en katten bij kenissen bv?
We hebben zelf een kat een konijn en een chinchilla.
Daarom wil ik ook een pup .
Als je wil dat de hond zich gedraagd bij kennissen met mensen en met dieren dan zul je ook hierin moeten trainen.
Je kan niet verwachten van de hond dat hij zich voorbeeldig gedraagd als hij er nooit mee in aanraking komt.
Allles valt met routine en training.
En achter de kat aangaan kan ook routine worden maar dat word allesinds niet de bedoeling.

Wat heb ik mijn hond te bieden?
Veel aandacht .
Ik zelf ben een rustige persoon maar wel een babbelkous.
Ik vind het trainen van mijn paard erg leuk en ben dan ook van plan om een geschikte trainingschool die bij de hond past te zoeken.
Ik ben consequent geduldig soms te geduldig leergierig en heb doorzettingsvermogen.
We zijn een gezin met dieren niet met kinderen die komen er ook niet.
We hebben een tuin van 35 m diep .
Hij zal bij het gezin horen en zowel de keuze hebben om binnen en buiten te zijn.
In praktijk hebben we de tijd om 3 grote flinke wandelingen te maken . Maar ik heb al begrepen dat niet alle akita's daar voor te vinden zijn. Dat kan de hond zelf bepalen.
In de weekends willen we erop .
We zitten hier in een bosrijke omgeving dus we hoeven niet altijd de andere kant van belgie of nederland te gaan opzoeken.

Wat verwacht ik van mijn hond.
Ik verwacht een rustige hond . Die meer op zijn bazen gericht is dan op het bezoek dat binnenkomt.
De kat uit de boom kijken vind ik niet erg.
Een hond die niet enorme lange haren heeft . Nog niet zozeer voor het loslaten maar wel voor de geur die het met zich meebrengt als het regent.
Ik wil een hond die niet kwijlt en geen scheten laat a volanté.
Ik wil vooral een hond waar ik en mijn partner beide achter staan. Want we gaan aan co ouderschap doen elk evenveel zorgen en lasten dragen die het met zich meebrengt.
Onze tuin is geen paradijsje ik zie wel wat zijn behoeften worden ivm de boel op stelten zetten. Maar ik vind wel hij moet zich ergens kunnen uitleven. Als je de hond aan de lijn houd en binnen niks wil laten vernielen zul je wel voor een leuke uitlaadklep moeten zorgen.
Als dat de tuin moet zijn dan is het zo.

Ik hoop dat ik een duidelijk beeld heb geschetst voor jullie maar belangrijker nog voor mezelf.
Hear, hear!
nogmaals, en dat weet je, echt respect over hoe je er zo mee bezig bent, en wellicht nog meer dat je nu zo cool blijft en heel herder het beeld schetst van hoe het is.
:thumleft:
Wolf77
Zeer actief

Tara schreef:
Worteltje schreef: Een hond die niet enorme lange haren heeft . Nog niet zozeer voor het loslaten maar wel voor de geur die het met zich meebrengt als het regent.
Ik zou géén hond nemen. :engel:
woowww..over scheten gesproken; Mo kon dr wat van..als pupke..poehhhhjjjj ( is nu al lang zover als weg..maar dan witte gij t vast ;) )
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Wolf77 schreef:
Hear, hear!
nogmaals, en dat weet je, echt respect over hoe je er zo mee bezig bent, en wellicht nog meer dat je nu zo cool blijft en heel herder het beeld schetst van hoe het is.
Neehee, akita, niet herder :tongue: :pffff:
yuki
Zeer actief

Ongelezen bericht door yuki »

Ik was degene die whera en haar honden als voorbeeld noemde, niet Marion. als Whera dat vervelend vindt, mijn excuus aan haar! ik weet niet exact het waarom, ben niet thuis in oude of recente rellen of ruzies tussen mensen :oeps:
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)

Esther
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

yuki schreef:Ik was degene die whera en haar honden als voorbeeld noemde, niet Marion. als Whera dat vervelend vindt, mijn excuus aan haar! ik weet niet exact het waarom, ben niet thuis in oude of recente rellen of ruzies tussen mensen :oeps:
Dat leest Marc liever niet ;)

Ik denk niet dat Whera het vervelend vind over hoe ik (of jij) nu over haar of haar honden praat. Zolang dit gedachtenspinsels van Marc blijven, ga ik dus lekker door.
Wolf77
Zeer actief

kipo schreef:
Wolf77 schreef:
Hear, hear!
Neehee, akita, niet herder :tongue: :pffff:
ow..haha! ik bedoelde natuurlijk helder :pffff:
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Worteltje schreef: Een hond die niet enorme lange haren heeft . Nog niet zozeer voor het loslaten maar wel voor de geur die het met zich meebrengt als het regent.
Eerlijk gezegd vind ik de hondengeur van mijn Akita tegenvallen. Ik ben gladharige honden als staffords gewent en die ruik je niet. Ze zijn ook weer schoon voor je thuis bent al hebben ze in de modder gerold. Kiyoshi (mijn akita) stinkt als hij nat is en het duurt heeeel lang voordat hij droog is door al het wol. De vuilhoeveelheid in huis is vertienvoudigd en hij kwijlt ook. Nadat hij water heeft gedronken ligt er een water spoor door heel mijn huiskamer.
Het klinkt van te voren allemaal relatief maar het zijn voor mij wel dingen die mij dermate storen dat ik geen Akita meer wil hierna.
Ook omdat ze wel degelijk last hebben van hun vacht in de zomer. Het is natuurlijk niet helemaal eerlijk want mijn andere hond is gewoon fysiek perfect dus het is geen vergelijking maar je merkt het verschil wel degelijk.
laeken
Zeer actief

Marion. schreef:
yuki schreef:Ik was degene die whera en haar honden als voorbeeld noemde, niet Marion. als Whera dat vervelend vindt, mijn excuus aan haar! ik weet niet exact het waarom, ben niet thuis in oude of recente rellen of ruzies tussen mensen :oeps:
Dat leest Marc liever niet ;)

Ik denk niet dat Whera het vervelend vind over hoe ik (of jij) nu over haar of haar honden praat. Zolang dit gedachtenspinsels van Marc blijven, ga ik dus lekker door.
Het gaat mij erom dat je het doet overkomen alsof mensen iets zeiden omdat het Whera was. Daarmee maak je het lelijk en dat weet je best. Maargoed, genoeg aandacht voor jou want anders wordt er weer een topic verpest en dat zou zonde zijn.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Je bent een kletskous zeg je? Haha! Dat is te zien met je uitgerbeide antwoord :goeie: . Maar kletskous tegen je dieren of ga je graag kletsend met buurtgenoten wandelen?

En je wil er in het weekend op uit? Bedenk dat het dan juist smoor druk is. Hier is het absoluut geen losloopgebied, maar in het weekend blijf ik eigenlijk liever in de wijk, of zorg ik dat ik voor elf uur weer terug ben. Maar dat is het fijne met wisselende diensten. Je bent niet afhankelijk van je weekend! :cheer:

En nog iets over de vraag met een op je af stuifende labrador. Helaas is de omgeving niet maakbaar en lopen er een hoop mensen rond met minder verstand van honden en die zich al helemaal niet van te voren verdiept hebben. Kay heeft een behoorlijk moeilijke periode gehad. Loop je iemand te gemoed en omdat er uitwijkmogelijkheden zijn ga ik behoorlijk wat meters op zij en leid Kay af. Sturren mensen hun hond op ons af. :denken: Ja echt; het is de realiteit. Inmiddels is Kay makkelijker, maar dergelijk situaties blijven moeilijk als jij zelf al weet dat het gewoon geen goede combinatie gaat worden. Labradors die voor geen meter luisteren en langs drukke wegen gewoon loslopen of eigenaren die de riem loslaten omdat ze de hond niet meer houden. Hoe vervelend ook: het is de realiteit, die jou als de hond wat minder tolerant is behoorlijk in de problemen kan helpen. En... het gebeurd altijd op het moment dat je het niet verwacht, het juist net heel erg goed gaat.
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Veel succes met het vinden van een Akita :ok:
En je kan nog zoveel neertypen, maar wij kennen je niet in het echie, met dat soort rassen moet je net een beetje meer geduld hebben en er vooral tegen kunnen, dat ze nu net niet doen wat jij wilt, en daarmee om zien te gaan :wink:
Het negatieve van het ras is zeker iets wat je moet meenemen in je keus, ik ging met de Kaukaas uit van het allerergste en het is me alles meegevallen :mrgreen:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Tegen een hond moet je overigens zo min mogelijk babbelen. :engel: Als je gaat babbelen komt elke emotie door bij je hond omdat je hond leert je stem te analiseren. Een hond past zich nl aan aan zijn baas en gaat alles doen om diens taal te begrijpen. Niet woordelijk, maar zeker wel op het vlak van stress en emotie. Dus als jij tegen een hond gaat babbelen constant geef je geheimen weg die je hond niks aangaan. Bv dat je stress hebt omdat er iets staat te gebeuren waarbij je nog niet weet wat je hond zal doen. Vaak gaat dan onbewust je stem omhoog. Dus als je echt een kletskous bent is het wel zaak dat je je gekwebbel een beetje beheerst rondom je hond.
Ik was ook altijd een kletskous met de honden. De hele tijd tegen ze babbelen. Ze gingen mijn stem negeren als ik commando's gaf en pikten ook nog eens vanalles op uit mijn toon. Dus dat is misschien een tip. Weet niet of je veel moet praten bij paarden? Bij honden kan je het best aan en met je houding werken. :ok:
Afbeelding
Worteltje
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Worteltje »

Jongens jongens ik ben een kletskous tegen mensen niet tegen dieren want die kletsen niet terug. En dat sloeg op het forum.
Ik ben flink gewend om met lichaamstaal te werken . Alleen zal ik nu het abc lichaamstaal van de honden moeten leren.
En daar zijn genoeg dvd's en filmpjes over om het te leren herkennen.
Daar hoef ik niet mee te wachten tot ik een pup heb.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Inge O schreef:als je met zo'n betoog interesse zou hebben in mijn pups (geen akita's hoor :mrgreen: ) kreeg je er meteen één mee :ok: .
En la je een pup van mij zou willen (ook al geen akita's al hebben ze wel een krulstaart), dan kreeg je die ook meteen mee :ok:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Marjoleine schreef:
Inge O schreef:als je met zo'n betoog interesse zou hebben in mijn pups (geen akita's hoor :mrgreen: ) kreeg je er meteen één mee :ok: .
En la je een pup van mij zou willen (ook al geen akita's al hebben ze wel een krulstaart), dan kreeg je die ook meteen mee :ok:
Gaan nu alle fokkers hier op dit forum een dergelijke reactie plaatsen? :wink:
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel

Ongelezen bericht door Tulp »

LongFields schreef:
Marjoleine schreef:
Dat niet, maar het is wel grappig dat fokkers zonder problemen een pup aan TS willen verkopen omdat ze weet waar ze aan begint en dat eigenaren ?! er fel op tegen zijn.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Tulp schreef:
LongFields schreef:
Marjoleine schreef:
Dat niet, maar het is wel grappig dat fokkers zonder problemen een pup aan TS willen verkopen omdat ze weet waar ze aan begint en dat eigenaren ?! er fel op tegen zijn.
Nou ja, die vragen zijn pas sinds heel recent beantwoord en die informatie was er aan het begin van het topic nog lang niet allemaal. :wink:
Daarnaast zie ik het verschil niet zo tussen fokkers en eigenaren, fokkers zijn net zo goed eigenaren en eigenaren mogen in mijn ogen net zo goed hun mening ventileren lijkt mij. :wink:
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik snap niet helemaal waarom iemand die zich grondig voorbereid én inleest in het ras van haar keuze zulke neerbuigende reacties kan krijgen. We zijn toch allemaal een keer begonnen?
Als ik voor mezelf spreek: ik heb op een goede dag besloten om een hond te nemen. Niet gehinderd door enige kennis ging ik de advertenties uit de regionale streekkrant bestuderen. Zag daar iemand die met diverse nestjes adverteren en ging diezelfde zaterdag met een broer naar die kennel toe.
Tjonge, ik had wel de keus uit 30 verschillende nestjes. :mrgreen:
Ik viel voor een wolballetje, heb nog even aan de kassa gevraagd welk ras het was :schrik: . Tikte vervolgens 850 ouderwetse guldentjes neer (nee mevrouw, mét stamboom is het nog véél duurder).
Gelukkig bleek het een langhaar collie te zijn. Eén van de makkelijkste rassen én mijn grote liefde. Van broodfokkers had ik nog nooit gehoord (hé, het was 1985).

Hoeveel mensen op het forum zijn niet op vergelijkbare wijze aan hun eerste hond begonnen?
Afbeelding
Tulp
Zeer actief
Mijn ras(sen): boerboel

Ongelezen bericht door Tulp »

LongFields schreef:
Tulp schreef:
LongFields schreef:
Marjoleine schreef: En la je een pup van mij zou willen (ook al geen akita's al hebben ze wel een krulstaart), dan kreeg je die ook meteen mee :ok:
Nou ja, die vragen zijn pas sinds heel recent beantwoord en die informatie was er aan het begin van het topic nog lang niet allemaal. :wink:
Daarnaast zie ik het verschil niet zo tussen fokkers en eigenaren, fokkers zijn net zo goed eigenaren en eigenaren mogen in mijn ogen net zo goed hun mening ventileren lijkt mij. :wink:
Ook haar eerste postings gaven voor mij aanknopingspunten om in gesprek te gaan.

Agree to disagree maar ik zie vaak wel heel duidelijk verschil tussen fokkers en eigenaren. Ik heb nergens gezegd dat niet iedereen hun mening mag zeggen. Ik probeer wel altijd uit te zoeken waar die mening op gebaseerd is en schat hem dan pas op waarde.
* * *
People say that money cannot buy you happiness..............
but you can buy a boerboel and that is pretty damn close
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Tulp schreef: Ook haar eerste postings gaven voor mij aanknopingspunten om in gesprek te gaan.
En daarin was je niet de enige hoor. :wink:
Tulp schreef:Agree to disagree maar ik zie vaak wel heel duidelijk verschil tussen fokkers en eigenaren. Ik heb nergens gezegd dat niet iedereen hun mening mag zeggen. Ik probeer wel altijd uit te zoeken waar die mening op gebaseerd is en schat hem dan pas op waarde.
Ik zie meer verschil tussen personen dan zo zeer tussen fokkers en eigenaren. Ik houd niet zo van in hokjes stoppen.
Ik ben misschien technisch gezien ook wel een fokker, hoewel ik voorlopig geen pups zal hebben hier in huis en misschien helemaal niet meer, maar ik voel en beschouw me vooral gewoon eigenaar hoor.
Maar goed, dat is mijn visie en die is dus gewoon anders dan die van jou.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

lieke schreef:
Hoeveel mensen op het forum zijn niet op vergelijkbare wijze aan hun eerste hond begonnen?
Nou uuhhmm nee niet helemaal hoor. Onze eerste hond was het erfstuk van mijn opa. Basje de terrier moest goed geplaatst worden, anders wilde opa niet in een verzorgingstehuis. Basje was niet bepaald een makkelijk eerste hondje en niet de hond die ik in eerste instantie voor ogen had, maar och wat heb ik een plezier met dat beesie gehad! En meteen veel geleerd, want met zin sterke karakter was het wel een uitdaging. Dat was even denken, zo'n 10 jaar na jou ervaring denk ik. Het zal ongeveer 1995 geweest zijn. Daarna kwamen er meerdere asielhonden, dus nee ik heb nog nooit een voet gezet in een grote kennel :pffff: .

Maar onvoorbereid waren we wel, want het stond dus niet in de planning. Gelukkig was ik groot hondenfanaat en leerde ik toen al (op jonge leeftijd ja) veel van honden van vriendjes en vriendinnetjes, die ik al op zeer jonge leeftijd alleen uitliet. (jaja hoe onverantwoord een meisje van een jaar of 10 met een stafford of een grote herder, tja zo ging dat :U: )
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

LongFields schreef:
Marjoleine schreef:
Geen idee.
Maar ik ben een ontzettende zeikerd wat mijn pups betreft en als iemand nadenkt juich ik dat toe.

Ik wil het voortaan ook wel melden als iemand geen pup van mij zou krijgen, maar ik ben niet zo negatief ingesteld en dat zeggen klinkt niet heel aardig.
Ik ben nogal van het harmoniemodel denk ik, dan houd ik liever mijn mond ;)

Afbeelding

lieke
Zeer actief
Contacteer:

gyanty schreef:
lieke schreef:
Nou uuhhmm nee niet helemaal hoor. Onze eerste hond was het erfstuk van mijn opa. Basje de terrier moest goed geplaatst worden, anders wilde opa niet in een verzorgingstehuis. Basje was niet bepaald een makkelijk eerste hondje en niet de hond die ik in eerste instantie voor ogen had, maar och wat heb ik een plezier met dat beesie gehad! En meteen veel geleerd, want met zin sterke karakter was het wel een uitdaging. Dat was even denken, zo'n 10 jaar na jou ervaring denk ik. Het zal ongeveer 1995 geweest zijn. Daarna kwamen er meerdere asielhonden, dus nee ik heb nog nooit een voet gezet in een grote kennel :pffff: .

Maar onvoorbereid waren we wel, want het stond dus niet in de planning. Gelukkig was ik groot hondenfanaat en leerde ik toen al (op jonge leeftijd ja) veel van honden van vriendjes en vriendinnetjes, die ik al op zeer jonge leeftijd alleen uitliet. (jaja hoe onverantwoord een meisje van een jaar of 10 met een stafford of een grote herder, tja zo ging dat :U: )

Ik liet als 8-jarige de bouvier van de buurman uit. Ging ook prima.
Alleen maakte mijn moeder er een eind aan toen ik mijn gloednieuwe winterjas over Noeska heen hing toen het regende. Waarop het dier prompt de jas kwijtraakte in het kanaal. :mrgreen:
En wij hadden altijd duitse herders thuis. Die wij kinderen ook gezellig uitlieten.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

lieke schreef:Hoeveel mensen op het forum zijn niet op vergelijkbare wijze aan hun eerste hond begonnen?
Ik kreeg de mijne omdat ie anders naar Grondsma zou gaan. Ik zocht een stabij en 't was een echte bezwoer die boer me, en aangezien ze vier poten had nam ik dat direct aan :mrgreen:
edit: 6 weken was ze trouwens. En de laatste uit het nest.

Afbeelding

Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

gyanty schreef:
lieke schreef:

nou, 10 jr vind ik best kunnen als het je maar geleerd is hoe.
mijn dochter is 4 en loopt ook heerlijk met Sky aan de riem.
wie wie leidt is nog niet duidelijk maar de riem hangt keurig slap dus dan is het prima
goed voor dr zelfvertrouwen.
enne.... klein detail ik loop er kort achter/naast. :wink: maar ik geloof best dat zij over 6 jaar makkelijk sky kan uitlaten zelf. kwestie van wennen en voordoen.
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Marjoleine schreef:
lieke schreef:Hoeveel mensen op het forum zijn niet op vergelijkbare wijze aan hun eerste hond begonnen?
Ik kreeg de mijne omdat ie anders naar Grondsma zou gaan. Ik zocht een stabij en 't was een echte bezwoer die boer me, en aangezien ze vier poten had nam ik dat direct aan :mrgreen:
:LOL:
Ik geloof dat er vroeger niet zo moeilijk werd gedaan. Wilde je een hond? Dan nam er je één. Meestal waren de honden trouwens prima opgevoed.

(Wat is Grondsma eigenlijk?)
Afbeelding
Corneliana
Zeer actief

Marjoleine schreef:
ik zei voor de duizendste keer tegen man: een hond is goed voor de kinderen
en ik vind het leuk. en anders wil ik een baby!
man schrok zich rot (niet nog zo'n wurm he) en keek met een diepe zucht op marktplaats.
zagen we sky als een wildebras afgebeeld. een labradorinstelling stond erbij :wink:
nou zeg... dat moest goed zijn
gebeld en gemaild. en gewacht.
ongeduldige echtgenoot had inmiddels een stafford gespot, tenminste zoiets. prachtige brede teef, heel mooi. maar was gratis dat zinde me niet en na een belletje mocht de hond meteen meegenomen worden. we zijn nog net niet opgegeten en daarna meteen naar sky gaan kijken. ik hoorde een hysterische blaf toen we aanbelden en wou alweer omdraaien (na die ervaring met die stafford) maar dat was de andere hond. en toen ging er een zwartwit geval op mn voeten zitten. (is claimen etc dat weet ik) hij zei nog net niet: ik ga met jou mee. dus vlgnd dag heeft man hem opgehaald. ik had er echt heel lang over nagedacht hoor maar niet qua ras.
Corneliana
Zeer actief

laeken schreef:Tegen een hond moet je overigens zo min mogelijk babbelen. :engel: Als je gaat babbelen komt elke emotie door bij je hond omdat je hond leert je stem te analiseren. Een hond past zich nl aan aan zijn baas en gaat alles doen om diens taal te begrijpen. Niet woordelijk, maar zeker wel op het vlak van stress en emotie. Dus als jij tegen een hond gaat babbelen constant geef je geheimen weg die je hond niks aangaan. Bv dat je stress hebt omdat er iets staat te gebeuren waarbij je nog niet weet wat je hond zal doen. Vaak gaat dan onbewust je stem omhoog. Dus als je echt een kletskous bent is het wel zaak dat je je gekwebbel een beetje beheerst rondom je hond.
Ik was ook altijd een kletskous met de honden. De hele tijd tegen ze babbelen. Ze gingen mijn stem negeren als ik commando's gaf en pikten ook nog eens vanalles op uit mijn toon. Dus dat is misschien een tip. Weet niet of je veel moet praten bij paarden? Bij honden kan je het best aan en met je houding werken. :ok:
aan je houding lezen ze ook stress af
ik murmel ook heel wat af en als ik een commando geef gebeurt dat met een gebaar, zónder woorden meestal. omlopen is gewoon een cirkel in de lucht. :wink:
Corneliana
Zeer actief

Marjoleine schreef:
LongFields schreef:
Marjoleine schreef:
Geen idee.
Maar ik ben een ontzettende zeikerd wat mijn pups betreft en als iemand nadenkt juich ik dat toe.

Ik wil het voortaan ook wel melden als iemand geen pup van mij zou krijgen, maar ik ben niet zo negatief ingesteld en dat zeggen klinkt niet heel aardig.
Ik ben nogal van het harmoniemodel denk ik, dan houd ik liever mijn mond ;)
:LOL: ik denk dat ik van jou nooit een pup zou krijgen... (en nee ik zeg dat niet om te horen van wel).
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”