Er zit niet heel veel verschil tussen de Amerikanen en Japanners vind ik, naja dat zijn mijn ervaringen. Ik denk dat de japanner net iets gereserveerder is naar de mens.yuki schreef:
zit er trouwens qua karakter veel verschil tussen de akita's en de amerikaanse variant? Ik kreeg van de honden van Whera nou ook niet bepaald een heftige indruk?
Overigens zitten er best wel grote verschillen (net als in elk ras) tussen de individuen.
Ergens snap ik wel dat je dat zegt, maar aan de andere kant ken ik wel aardig wat mensen met een akita met veel kennis en toch lopen ze niet zo los. Misschien dat hij een supergoeroe isInge O schreef:ik denk dat je niet moet onderschatten wat de rol van de baas in deze kan zijn, het lijkt me wel erg toevallig dat hij er twee na elkaar heeft die zo uitzonderlijk braaf/wijs zijn dat de doorsnee gr er nog jaloers zou van worden.Minhie schreef: @ Yuki, je schets wel 2 (bijzondere) uitzonderingen. Ik ken geen een akita die overal los kanEn ik ken er echt heel wat.
Oh maar ik woon ook niet in een landhuis, sterker nog ik woon bijna midden in de stad en men kan hier gewoon naar binnen hooryuki schreef:
Ik ben daar thuis geweest en Whera woont niet in een landhuis maar een gewoon huis met allemaal andere dieren en bezoekers kunnen er gewoon binnen, althans wij van de fotocursusdag leven allemaal nog. Sterker nog , er is uitvoerig los geposeerd voor ons als cursisten door haar prachtige beer
Daarbij heeft Whera veel kennis en weet ze prima wat naar binnen kan en wat niet. Anders had ze dat natuurlijk nooit zo toegelaten.
Het zijn ook geen monsters die alles en iedereen op eten
En mocht iemand nieuwsgierig zijn, men is hier welkom hoor