Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ri@ schreef:Heb niet het hele topic gelezen, maar als je afstand wilt doen van de konijntjes kunnen ze bij mij terecht. Ik heb een opvang www.muffinskonijnenopvang.nl in Den Haag en we hebben ook een facebook pagina. Ze worden dan onder een aantal voorwaarden herplaatst. rammetjes laten we eerst castreren. dat is in tegenstelling tot bij honden voor konijnen wel gebruikelijk omdat ze dan samen emt een ander konijn herplaatst kunnen worden. Nooit 2 rammen bij elkaar, dat wordt oorlog, al zijn Teddy Widders wel hele zachtaardige konijntjes en heb ik 1 keer meegemaakt dat dat met 2 rammen wel goed ging maar daar kun je niet vanuit gaan.
Totdat ze herplaatst worden zitten ze hier in hokken van 2.40 x 60 x 60. en lopen ze elke dag een paar uurtjes in een grote ren. Herplaatsen is dus altijd met z'n tweeen en met voldoende losloopruimte bij de nieuwe baasjes. Ik hoor het wel als je er gebruik van wilt maken. Nogmaals heb geen tijd om het topic helemaal door te lezen dus misschien onterecht aanbod. Zal vanavond even eht hele topic doorlezen.
ik vindt het heel dubbel
kijk ik ga niet ontkennen dat ze het vast beter kunnen krijgen
maar ze lopen ook niet in de weg
en heb zoiets van voor deze 2 kunnen ook anderen nijnen bij jou terecht komen die het wel echt nodig hebben
Dat is ook zo maar ik herplaats ongeveer 20 a 25 konijnen per maand dus de doorstroming is vrij groot dus ze belemmeren echt niet dat er andere konijnen kunnen worden geholpen. Vooral rammetjes is heel veel vraag naar omdat in deze omgeving veel opvangen ze niet hebben. Vraag me niet waarom, dat weet ik niet maar als ze gecastreerd zijn zijn ze vaak ook al direct gereserveerd.
yamie schreef:frank, ws tegen beter weten in, maar ik zou het echt doen hoor, en als je echt serieus met je ragdolls bezig wilt, op de juiste manier, dan is het ook alleen maar beter, om daar verder niet zoveel naast te hebben, helemaal niet, als je in de toekomst toch ook wat gaat werken, je maakt het jezelf zo moeilijk joh.
klopt maar dat zal nog wel een aantal jaar zo gaan denk ik
en wat ik net als zij vindt het heel lastig en dubbel
Kan het me voorstellen dat je dat lastig vindt. Maar inderdaad kun je beter voor een paar dieren heel goed zorgen en daar al je aandacht op richten als zo veel dieren en daar al je aandacht over moeten verdelen. Dat is haast niet te doen, voor niemand En echt, je hebt grote kans dat eht niet goed gaat tussen twee rammen. Dan moet je ze scheiden, dus een hok en losloopruimte erbij maken. En alsnog zitten ze dan alleen.
yamie schreef:frank, ws tegen beter weten in, maar ik zou het echt doen hoor, en als je echt serieus met je ragdolls bezig wilt, op de juiste manier, dan is het ook alleen maar beter, om daar verder niet zoveel naast te hebben, helemaal niet, als je in de toekomst toch ook wat gaat werken, je maakt het jezelf zo moeilijk joh.
Kan het me voorstellen dat je dat lastig vindt. Maar inderdaad kun je beter voor een paar dieren heel goed zorgen en daar al je aandacht op richten als zo veel dieren en daar al je aandacht over moeten verdelen. Dat is haast niet te doen, voor niemand En echt, je hebt grote kans dat eht niet goed gaat tussen twee rammen. Dan moet je ze scheiden, dus een hok en losloopruimte erbij maken. En alsnog zitten ze dan alleen.
ja nogmaals als ze het ergens beter kunnen krijgen dan hier mogen ze van mij wel weg
ik heb indd niet de tijd om de heletijd met die konijnen te knuffellen enz
ik geef ze gwn de basis zorg hooi stro zaagsel en bix en daarnaast knip ik de nageltjes als t nodig is en kam ze ong 1 x per week
maar als ik er iemand blij mee kan maken die wel alle tijd voor ze heeft hoef ik er geen 2 keer over te denken
wat ik bij mijn honden of katten dus weer wel zou doen
ja nogmaals als ze het ergens beter kunnen krijgen dan hier mogen ze van mij wel weg
ik heb indd niet de tijd om de heletijd met die konijnen te knuffellen enz
ik geef ze gwn de basis zorg hooi stro zaagsel en bix en daarnaast knip ik de nageltjes als t nodig is en kam ze ong 1 x per week
maar als ik er iemand blij mee kan maken die wel alle tijd voor ze heeft hoef ik er geen 2 keer over te denken
wat ik bij mijn honden of katten dus weer wel zou doen
Ik denk wel dat je er anderen blij mee zou maken Je mag ze echt hier brengen als je wilt. Geen enkel probleem.
En als vervoer het probleem is kunnen we misschien wel iets regelen. Misschien zijn er forummers die in die buurt wonen en hier in de buurt werken of omgekeerd of dat ik zelf iets van vervoer regel als je dat zou willen. Ik geloof zelfs dat er collega's van mijn man in jouw buurt wonen, dus dat zou misschien ook nog kunnen.
Ik zou het ook doen Frank!
Dit is een kans die zich voordoet, en die moet je met beide handen aangrijpen.Voor de konijntjes maakt het niet uit waar ze hun eten krijgen.
Voor de baas die het ze moet geven zeker wel! Dus geef ze aan Ria mee, dan kan zij er baasjes voor zorgen die het leuk vindt om ze eten te geven en te verzorgen, en niet omdat het moet.
ik wil het ook wel doen hoor
als ria zegt dat ze er best goeie baasjes voor kan krijgen
maar doe de rest wel via pb
en hoop dan niet weer achteraf gezeik te hebben over herplaatsing
frank-bobby schreef:ik wil het ook wel doen hoor
Top Frank En Ria zegt het niet alleen ze doet het ook
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Super hoor Frank dat je de nijntjes herplaatst en er zullen best wel mensen zijn die het nodig vind om ergens over te zeiken. Maar denk dan maar dat het meer over hun iets zegt dan over jou
Waarom zou je achteraf gezeik krijgen, je doet het beste voor ze. En als er mensen daar nog over vallen dan is dat hun probleem toch Stuur me maar een pb dan bespreken we hoe we ze hierheen krijgen.
Petje af hoor, dat je het doet. Je hebt al genoeg om voor te zorgen en een beetje hulp is toch niet erg? Ze kosten meer dan je denkt, konijnen, en ze hebben ook best wat aandacht nodig. Mijn konijnen zijn geen schootkonijnen maar ik knuffel ze wel elke dag, gewoon in hun ren.
En als het zo is dat er wel 25-30 konijnen per maand worden herplaatst, hebben ze vast snel een nieuw baasje. En rammen zijn echt beter af zonder ballen hoor, dat is echt anders als bij honden. Als ze hun ballen houden, moeten ze alleen leven en dat is niks voor konijnen. Ze bijten dan ook in je hand als je ze wilt voeren. En plassen tegen je aan. Dus chapeau voor jou dat je ze een beter leven wilt bieden!
Waarom zou je achteraf gezeik krijgen, je doet het beste voor ze. En als er mensen daar nog over vallen dan is dat hun probleem toch Stuur me maar een pb dan bespreken we hoe we ze hierheen krijgen.
ik stuur je straks ff een pb ook of je nog aan wat spullen hebt
ik ga nu eerst ff een stofzuiger door het huis halen
en ff de honden van de buren verderop ff uitlaten en ff wat eten geven
Het lijkt me een goede beslissing, Frank. Ria heeft de ervaring om een geschikte baas voor ze te vinden. Voor beide een leuk voedstertje als gezelschap i.p.v. samen te moeten leven met een andere ram en die diertjes kunnen nog heel wat mooie jaren hebben
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody In liefdevolle herinnering: Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Loek schreef:
En jij bent een heel naar pestertje die iedere gelegenheid aangrijpt om iemand weer onderuit te schoffelen
En dit dus.
tuurlijk schatjes, de waarheid is hard maar wel de waarheid
Wat dus inhoud dat jij een nare pestkop bent. Leuk dat je dat zelf ook even toegeeft.
Ben je nou echt zo simpel, jij reageert op mijn posting waar ik op reageer.
Jaja wat jij wil, jou feestje. Zoals de waard is vertrouwe ie zijn gasten he ofwel jij geeft toe dat je een nare pestkop bent. Poehee flauw he, op dit niveau zit jij zo'n beetje.
Wat dus inhoud dat jij een nare pestkop bent. Leuk dat je dat zelf ook even toegeeft.
Jaja wat jij wil, jou feestje. Zoals de waard is vertrouwe ie zijn gasten he ofwel jij geeft toe dat je een nare pestkop bent. Poehee flauw he, op dit niveau zit jij zo'n beetje.
Nee, ik reageerde in eerste instantie op Loek's post wie op jou reageerde. Lezen is een vak blijkbaar.
Asta schreef:
Nee, ik reageerde in eerste instantie op Loek's post wie op jou reageerde. Lezen is een vak blijkbaar.
Ja wat jij niet beheerst, dat moge duidelijk zijn verder vooral lekker verder zuigen op andermans postingen
Roompie schreef:
Ja wat jij niet beheerst, dat moge duidelijk zijn verder vooral lekker verder zuigen op andermans postingen
De waarheid is hard als je die in je snufferd gesmeten krijgt hé. JIJ bent de pestkop hier. Niet alleen in dit topic maar ook in andere. Maar goed, je doet maar, ik zal niet meer op jou (en ook niet via een ander) reageren.