Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zou je dezelfde hond hebben als je anders zou wonen?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Asta

Re: Zou je dezelfde hond hebben als je anders zou wonen?

Ongelezen bericht door Asta »

Miranda schreef:
juul schreef:Volgens mij kun je beter ergens op een flat wonen en allerlei activiteiten, zoals wandelen, fietsen en een cursus met je hond doen dan dat je een enorm grote tuin hebt en je niets met je hond onderneemt.
Oh, ik wist niet dat het óf óf was.
:LOL: nou bij deze jij mag niks meer ondernemen met het witte mormel want die heeft een grote tuin :engel:
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Nee het zou niets uitmaken. Toen ik op een flat woonde had ik 2 honden en ben verhuisd omdat ik ze meer wilde bieden en de roedel wilde uitbreiden. Als ik nu zou verhuizen naar een groter huis met meer grond zou er alleen maar meer bijkomen. Maar dan wel honden (2) die in deze roedel passen. Ik zou het liefst 6 honden hebben, altijd 2 Rottweilers, 2 buitenlandertjes en over de andere 2 heb ik niet nagedacht want groter wonen blijft een droom voorlopig :ugh:
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Asta schreef:
Miranda schreef:
juul schreef:Volgens mij kun je beter ergens op een flat wonen en allerlei activiteiten, zoals wandelen, fietsen en een cursus met je hond doen dan dat je een enorm grote tuin hebt en je niets met je hond onderneemt.
:LOL: nou bij deze jij mag niks meer ondernemen met het witte mormel want die heeft een grote tuin :engel:
Ja, dat besef begint hier door te dringen. Heeft zij even pech :mrgreen:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
juul
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Schwyzer Laufhund

Ongelezen bericht door juul »

Miranda schreef:

Ik zie nergens OF staan :scratch:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

rubyred schreef:
sirene schreef:
rubyred schreef:Als ik in nederland zou wonen dan zou ik geen hond hebben omdat het daar ontzettend hond onvriendelijk is.
wat is er zo hond onvriendelijk dan ?
Weinig plek om je hond los te laten lopen, veel mensen die hekel hebben aan honden (irritatie) en dat ook laten merken, en heel veel agressieve honden.
Goh, hoe lang ben jij ook al weer weg uit Nederland en waar woonde je precies toen je nog wel in Nederland woonde? :roll:
Heerlijk, die vooroordelen of subjectiviteit. Maar we zijn niet anders van je gewend.

Als ik anders zou wonen zou ik dezelfde honden hebben, mijn mening is dat je je honden veel meer kunt bieden dan alleen je huis en tuin, ongeacht hoe je woont. Wij hebben met 2 herders (1 Mechelaar en 1 Laekense) op een flat gewoond op 9 hoog, dat ging prima en in de buurt waren er mogelijkheden zát om je hond lekker los te kunnen laten om de energie kwijt te raken, daarnaast trainde ik met ze en fietste ik regelmatig met ze.
Nu wonen wij in een huis met omsloten tuin, en nog steeds net als toen in de Randstad. In onze omgeving zijn er nog behoorlijk veel plaatsen te vinden waar je je honden los kunt en mag laten, en waar het doorgaans enorm rustig is.
Daarnaast zijn we zo goed als ieder weekend op de Veluwe te vinden sinds kort, en daar is ons verblijf veel kleiner, maar de wandelmogelijkheden op de hei en in het bos ongeveer onbegrensd.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

juul schreef:
Miranda schreef:

Je schrijft het als een tegenstelling. En dat is het niet altijd.
Ik had een kleine tuin, nu een grote tuin. Ik doe nog even veel met haar, maar ze is hier een héél stuk relaxter.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Als ik midden in de stad zou wonen, dan zou ik niet drie actieve honden hebben gehad. Dan zou het denk ik bij eentje gebleven zijn of een ander ras er naast. Grootte van het huis maakt mij niet uit. Woon nu ook niet super groot en met drie honden gaat dit prima, zolang ze lekker buiten hun energie kwijt kunnen.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
juul
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Schwyzer Laufhund

Ongelezen bericht door juul »

Miranda schreef:
juul schreef:
Miranda schreef:

Je schrijft het als een tegenstelling. En dat is het niet altijd.
Ik had een kleine tuin, nu een grote tuin. Ik doe nog even veel met haar, maar ze is hier een héél stuk relaxter.
Het was meer als vergelijking bedoeld. Beter klein wonen en actief met de hond zijn DAN groot wonen en niets met de hond doen. Natuurlijk is EN groot wonen EN actief zijn het allerbeste :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”