Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondensport? Mishandeling!

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Re: Hondensport? Mishandeling!

Ongelezen bericht door Cash »

Budkes schreef:@Inge O. Oh zo bedoel je, ik snap 't. Zou er ingefokt moeten worden. Perry karakters, doorgaan tot het einde, maar ohwee als je hem verkeerd aanpakt, dan doet ie gewoon niks meer. Honden waar je gedwongen bij na moet denken. Alle honden zouden dat moeten hebben. Helaas vind iemand dan vast wel weer een andere reden om zijn frustraties te botvieren op zo'n stumper.
Mikey daarentegen had mij al 3 x opgevreten als ik dit bij hem had gedaan, maar hij was echter wel gewoon weer aan het werk gegaan idd. Ikke niet meer dan, haha. En terecht.
Het is gewoon triest dat die honden maar door blivjen gaan. En maar kwispelen. Al zijn het wel vaak zenuwachtige kwispels hoor.
Ik heb toch aardig wat honden volkomen gestressed naast hun baas zien lopen wat niemand zag/herkende als zijnde stress. Denk aan steeds bek likken, gapen, altijd moeten ontlasten op 't veld, zenuwachtige staart dracht etc.
De 'africhters die al 30 jaar bezig waren' hoorde je dan zeggen "hij kwispelt dus bang is ie niet hoor". :ugh:
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Nanna schreef:
Budkes schreef:Hij zal in zijn drift om te vertrekken die vent wel in zijn klauwen hebben gesnept. En dat was dan vast omdat de hond boven de geleider stond of zoiets. :piew:
Ja, en dat is niet op te lossen met even wat appèl er op zetten.
Nee, dan moeten we, heel volwassen, dat beest gaan lopen slaan en trappen.
Nou ja, die beurt die je vrouw je de vorige avond misgund heeft is dan wel weer uit je systeem :ok:
T was opdracht van de baas hè. Hold him down...yes sir....
Gr. Aniek

Afbeelding
Cash
Zeer actief

Dianavdberkt schreef:tijdens de paardensport heb ik toch wel anders meegemaakt. een paard wat uithaalde zodra een ander paard ook maar in de buurt kwam. geef m een lel en nog een en nog een en nog een dan leert hij het wel was het motto.

in de hondensport heb ik dit nog niet eerder meegemaakt. ( of ik moet geluk hebben gehad met de verenigingen)
Mwah.
Hoevaak ik niet te horen heb gekregen van africhters dat ik Hera maar eens lens moest slaan zijn niet meer te tellen.
Als ik haar eens flink aan zou pakken zou ze wel ophouden met dat agressieve gedrag naar andere honden.
AfbeeldingAfbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Dianavdberkt schreef:tijdens de paardensport heb ik toch wel anders meegemaakt. een paard wat uithaalde zodra een ander paard ook maar in de buurt kwam. geef m een lel en nog een en nog een en nog een dan leert hij het wel was het motto.
Dat kan ik nog begrijpen. Een paard mag een ander paard geen letsel toebrengen. Ik heb het ooit meegemaakt dat het paard voor mij het paard waarop ik zelf zat (lang geleden toen ik nog een manegeruiter was) een lel wilde verkopen omdat het niet ingehaald wilde worden. Ongelukkigerwijze zat mijn been er tussen. Het brak.
Zo hard kan een paard achteruit trappen.

Ik weet alleen niet of afranselen een goede methode is, omdat het paard dan mogelijk nare associaties gaat leggen met andere passerende paarden waardoor zijn weerzin groeit. Ik heb zelf paarden gehad die uithaalden naar anderen, maar ik los dat op door ze voorwaarts te rijden (je kunt het aan voelen komen) en het hoofd richting het andere paard te richten (zodat in diezelfde richting meppen technisch veel moeilijker wordt).

Budkes schreef:Ik heb ze ook wel gezien hoor, zelf een verkeerd parcours gereden en dan het paard met het hoofd tegrn de wand zetten en maar meppen met de zweep en maar steken met de sporen. Ook daar zeg ik wat van ja. Ambitie en onkunde is vaak een vreselijke combinatie in de geleider/ruiter van een dier.
Ik moet het niet zien. Echt niet.
Ik ontplof dan!
Daarnaast tast het het vertrouwen in het paard aan, het levert weerzin voor het rijden op en het paard leert er helemaal NIETS van. En begrijpen doet hij het ook niet. Het is een hele valse en gemene manier van omgang met een paard.

Sowieso als ik iemand een paard zie schoppen en het aan de voorkant tegen zie houden, ga ik aan die ruiter vragen wat hij nou eigenlijk the fuck wil? Moet het paard lopen? dan blijf hem uit zijn mond! Moet hij stoppen? Hou dan op met dat stomme geschop! Het zijn tegenstrijdige hulpen en daar snapt een paard niets van. Vaak gaan ze er ook nog van steigeren, want omhoog is de enige richting waar ze dan nog heen kunnen. Stilstaan mag immers niet (want ze worden geschopt, beenhulpen zijn voorwaartse hulpen). MAar lopen mag óók niet, want ze worden in de mond tegengehouden.
Laatst gewijzigd door iones op 30 sep 2012 15:45, 1 keer totaal gewijzigd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Cash
Zeer actief

Nanna schreef:

Nog meer mishandeling. Is normaal hoor. Terwijl die vent zijn hond hoekt, schreeuwt de trainer op de achtergrond "hold him down"
Wat een flinke jongens zijn het toch ook he. Ze durven wel hoor tegen zo'n hond.
Bah. :kotz:
En dan voor de camera dood leuk praten over dat het hun maatjes zijn. :kotz:
AfbeeldingAfbeelding
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Walgelijk filmpje :jank:
En maar nee, nee en foei blijven schreeuwen.....
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
iones
Zeer actief

Nanna schreef:

Nog meer mishandeling. Is normaal hoor. Terwijl die vent zijn hond hoekt, schreeuwt de trainer op de achtergrond "hold him down"
Durf niet te kijken.
Weet al genoeg uit de reacties.

Maar wat ik niet snap, is dat er nou eens NOOIT getuigen bij zijn die die lui aangeven.
Waarom komen ze er mee weg? Moet dit in stand worden gehouden of moet het verdwijnen>?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Suske
Zeer actief
Contacteer:

iones schreef:
Nanna schreef:

Durf niet te kijken.
Weet al genoeg uit de reacties.

Maar wat ik niet snap, is dat er nou eens NOOIT getuigen bij zijn die die lui aangeven.
Waarom komen ze er mee weg? Moet dit in stand worden gehouden of moet het verdwijnen>?
Was politietraining in Amerika.........

Afbeelding
iones
Zeer actief

Oke, en zo gaat het hier er dus niet aan toe?
Suske
Zeer actief
Contacteer:

iones schreef:Oke, en zo gaat het hier er dus niet aan toe?
Dat weet ik niet, ik heb een oetsiekoetsie Mecheltje :wink:
Maar gezien het nee, nee en foei geschreeuw komt de hond wel uit Nederland :ugh:

Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Suske schreef:
Dat weet ik niet, ik heb een oetsiekoetsie Mecheltje :wink:
Maar gezien het nee, nee en foei geschreeuw komt de hond wel uit Nederland :ugh:
Ja, zal ws. een KNPV afgerichte hond zijn aangezien die vaak naar het buitenland verkocht worden.
En die krijgen daar dus Nederlandse commando's.
En nee Iones, ik ken hier niemand die zijn hond tig keer op zijn rug gooit en hem op zijn rug houdt omdat dat blijkbaar iets is wat een hond zou begrijpen. :piew:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Tuurlijk wel Iones, waarom denk je dat ik zo sterk ben? Van het de hele dag smijten met een mechelse herder. Daar kan geen sportschool tegen op. :rambo:

Maar even zonder gekheid, ik zal even een recent voorbeeld geven van hoe het bij mij gaat:

Groene geleider, groene hond. Zijn hond wil niet in zijn kleine personenauto met transportkooi. En om dat duidelijk te maken bijt ie van zich af. Steeds vorstelijker. Dus wat doet de geleider.....die koopt een andere auto, een caddy. :I: iedereen weer uit de stress.

Ben ik een keer niet op de training vorige week. Kom ik de volgende dag op t werk, zegt ie Ehhh Aniek.....en laat zijn arm zien met weer een paar gaatjes. Dus ik, wat is er nu weer......Wij moeten voor de keuring ook lokaliseren. Daarvoor verstopt iemand zich op een afgesloten terrein, met meerdere kasten, in een kast. Blijkt dat de hond nu zoveel bewakingsdrift heeft opgebouwd bij de kast dat hij dus de dag ervoor, toen de hond meldde bij de juiste kast, en hij hem aan wilde lijnen bam hem direct in zijn arm beet. En de tweede x ook. Dus hoe hebben we dat opgelost. Hond meldt, geleider laat hem even op voorgeschreven wijze bij de kast blaffen, gaat er 3 meter verderop bij staan en roept hem naar zich toe. Op appel. Dan lijntje eraan en klaar. Probleem bij de kast opgelost.

Uiteraard zit er nog heel veel werk in die combinatie. Maar ze kennen elkaar net, dus waarom de kat op het spek binden en conflicten opzoeken en uitvechten. Je kunt ook gewoon werken aan een band en conflicten zoveel mogelijk vermijden.
Gr. Aniek

Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Budkes schreef:
Tuurlijk wel Iones, waarom denk je dat ik zo sterk ben? Van het de hele dag smijten met een mechelse herder. Daar kan geen sportschool tegen op. :rambo:

Maar even zonder gekheid, ik zal even een recent voorbeeld geven van hoe het bij mij gaat:

Groene geleider, groene hond. Zijn hond wil niet in zijn kleine personenauto met transportkooi. En om dat duidelijk te maken bijt ie van zich af. Steeds vorstelijker. Dus wat doet de geleider.....die koopt een andere auto, een caddy. :I: iedereen weer uit de stress.
Maar het gaat hier toch niet over de goede clubs maar over de slechte.
En door dat stelselmatig te blijven ontkennen zal daar geen verbetering in komen natuurlijk.
Wel door te erkennen dat er hele nare excessen in de sport zijn en te proberen die uit te bannen.
En dan is benoemen het eerste om mee te beginnen imo.
Budkes
Zeer actief

tineke schreef:
Budkes schreef:

En door dat stelselmatig te blijven ontkennen zal daar geen verbetering in komen natuurlijk.
Wel door te erkennen dat er hele nare excessen in de sport zijn en te proberen die uit te bannen.
Ik ontken niets stelselmatig. Iones had het niet over clubs maar over de politie. En daar geef ik dus antwoord op.

Edit- tenminste daar ging ik vanuit, omdat ze reageerde na Inge
Gr. Aniek

Afbeelding
Suske
Zeer actief
Contacteer:

Budkes schreef:
tineke schreef:
Budkes schreef:

Ik ontken niets stelselmatig. Iones had het niet over clubs maar over de politie. En daar geef ik dus antwoord op.

Edit- tenminste daar ging ik vanuit, omdat ze reageerde na Inge
Ik ben daar schuldig aan, omdat ik zei dat het filmpje van Nanna over (de) politie in Amerika ging.
Iones had/heeft het filmpje niet bekeken.

Afbeelding
Suske
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Inge schreef:
Suske schreef: Maar gezien het nee, nee en foei geschreeuw komt de hond wel uit Nederland :ugh:
Ja, zal ws. een KNPV afgerichte hond zijn aangezien die vaak naar het buitenland verkocht worden.
Het zal je hondje maar zijn dat je met bloed zweet en tranen hebt afgericht en daarna verkocht naar het buitenland.
Dat je het in zo'n filmpje op die manier terugziet.... :ugh:
Ik snap heus dat er honden nodig zijn voor bepaalde werkzaamheden, zou het alleen zelf nooit kunnen om een
hond te trainen en dan te verkopen.
Heb ook wel vraag naar Suske gehad maar geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt.
Heb haar omdat ik haar leuk vind.
Maar goed, dat is dan weer een andere discussie natuurlijk, doe voor de rest ook niks bijzonders met haar :wink:

Afbeelding
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

Jion schreef:
Inge O schreef:
Nanna schreef:
Inge schreef: Ja, zal ws. een KNPV afgerichte hond zijn aangezien die vaak naar het buitenland verkocht worden.
Het zal je hondje maar zijn dat je met bloed zweet en tranen hebt afgericht en daarna verkocht naar het buitenland.
dat zoiets kan gebeuren weet je op voorhand als je honden 'voor het werk' verkoopt. wat je eerder ook al zei, voor sommige mensen is een werkhond gewoon een werktuig dat het moet doen.
Sterker nog, vaak wordt zo'n hond gewoon als wapen gebruikt.
Lijkt me dan beter je niet teveel aan zo'n dier te hechten.
Dat lijkt me dan weer niet het geval, je moet wel een hele hechte band hebben wil je goed met een hond kunnen werken volgens mij. Anders mis je allerlei signalen die je beter niet kan missen en volgens mij gaan in amerika deze honden over het algemeen gewoon mee naar huis na het werk.
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Budkes
Zeer actief

Dat is ook heel dubbel, maar uiteraard kun je niet voorkomen dat je je aan je maatje hecht. Ik vergeet nooit weer, een keer met met mijn allereerste diensthond, Cento de duitse herder uit mijn onderschrift, moest ik achter een vent aan die een vuurwapen bij zich zou hebben. Die was er tussenuit gegaan, collega's hadden hem achtervolgd, waren hem kwijtgeraakt en troffen even later de auto met open portier in een buurt aan met allemaal gangetjes, tuintjes, achterafpaadjes etc. Dus ik met Cento er naartoe. Toen ik daar kwam ging ik nadenken of ik hem aan de lange of aan de korte lijn moest doen ivm het gevaar van het vuurwapen van die gast. Ik besloot toen dat ik hem aan de korte lijn zou doen zodat ik onmiddellijk bij hem zou zijn als hij die vent zou vinden. Zodat Cento zo weinig mogelijk gevaar zou lopen. Cento vond die vent in een tuin onder een tuinset en we konden hem zonder problemen aanhouden. Maar toen ik thuis kwam en dit verhaal vertelde werd mijn man heel erg kwaad op mij, hij zei letterlijk ik heb verdomme toch echt liever dat ze die hond kapotschieten dan jou. Tsja. Ook daar zit natuurlijk wat in, gezien mijn kids, familie, etc. Maar toch het is en blijft je maatje en ook tijdens je werk kun je dat miet los zien.
Maar ik gebruik mijn hond dus ook niet als afreageerinstrument.
Gr. Aniek

Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Budkes schreef:
Inge O schreef:
Nanna schreef:

:ugh: :ugh: :ugh: :ugh: :ugh: :ugh: :ugh: :ugh: :ugh: :ugh:

dat krijg je dus als er zo'n hittepetitjes gefokt worden dat half hondenland er niet meer op een normale manier mee om kan.
Dat krijg je als er een trainer voor een groep agenten staat die zelf niet half goed wijs is. En een agent die wss zelf nog nooit zich verdiept heeft in het wezen van een hond.

Die hond vind ik een hele gezeglijke hond. Hij heeft die achterlijke geleider nog geen 1 keer opgeknapt. Daar kun je ol een hele normale manier mee omgaan. Beestje is doodsbenauwd.
De mechelaar waar jij, denk ik, op doelt had hem al 3x opgevreten.

God wat een vreselijk naar filmpje. :jank:

Wat een rotfilmpje.
Moet hij toch niet bij Tama of Nikkie van me flikken. Denk dat hij zijn hele gezicht kwijt was geweest.

Hij mag blij zijn dat die hond zo gezeglijk is.

In het Schollebos liep ook iemand met een Mechelaar en die gooide die Mechelaar ook steeds op de grond en beet dan ook nog in de hond haar oor, ik hoorde dat ze nu een andere hond heeft en de Mechelaar aan haar ouders heeft gegeven. Mijn hondentrainster zei altijd als we het zagen dat die hond nog weleens wat terug zou doen als ze zo aan de gang bleef.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Suske
Zeer actief
Contacteer:

Weet je, ik begin me steeds meer af te vragen of een Mechelaar wel zo "hard" is als zo vaak gezegd word.
Fysiek wel, dat heb ik wel gemerkt met Cas en nu ook Suske.
Cas is eens geschept door een auto en gaf geen kik.
Maar geestelijk zijn ze volgens mij juist verschrikkelijk gevoelig.

Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Suske schreef:Weet je, ik begin me steeds meer af te vragen of een Mechelaar wel zo "hard" is als zo vaak gezegd word.
Waar baseer je dat op???
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Suske
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:
Suske schreef:Weet je, ik begin me steeds meer af te vragen of een Mechelaar wel zo "hard" is als zo vaak gezegd word.
Waar baseer je dat op???
Op wat ik met Cas heb meegemaakt en nu met Suske meemaak.
Fysiek was Cas werkelijk keihard, heb hem nog nooit horen gillen o.i.d. van pijn, wel van angst :ugh:
Ook Suske zit zo inelkaar, gelukkig kent ze geen angst maar ze is wel heel gevoelig voor hoe onze stemming is.
Tijdens discussies hier wil ze of direct op schoot kruipen.
Bedoel alleen maar aan te geven dat het wel goede honden voor het werk kunnen zijn maar dat dat i.m.o. niet
direct gelijk staat aan het zijn van harde honden.
Heb er voor de rest natuurlijk ook de ballen verstand van :wink:

Afbeelding
iones
Zeer actief

Jion schreef: Dat maakt het ook zo dubbel.

Een paar jaar geleden werd hier om de hoek een arrestant doodgeschoten (wij hoorden de schoten, het waren er minstens 5) omdat hij met een zakmes instak op een politiehond die op hem was afgestuurd. De arrestant was verder niet gevaarlijk voor de agenten of de omgeving.

De agent die de arrestant doodschoot is later vrijgesproken. Ik ben er nog steeds niet over uit of dat terecht was of niet. Want ja, de hond was zijn maatje en voor zijn gevoel een 'collega' die verdedigd moest worden. Maar aan de andere kant werd de hond natuurlijk gewoon als wapen tegen de arrestant gebruikt.
Maar een levend wezen inzetten als wapen, of als wapen gebruiken, is dat wel ethisch?
En feit is: het is een levend wezen en geen ding. Dus ja, wat mij betreft was het terecht.
Selene
Zeer actief

Jion schreef:
iones schreef:
Jion schreef: Dat maakt het ook zo dubbel.

Een paar jaar geleden werd hier om de hoek een arrestant doodgeschoten (wij hoorden de schoten, het waren er minstens 5) omdat hij met een zakmes instak op een politiehond die op hem was afgestuurd. De arrestant was verder niet gevaarlijk voor de agenten of de omgeving.

De agent die de arrestant doodschoot is later vrijgesproken. Ik ben er nog steeds niet over uit of dat terecht was of niet. Want ja, de hond was zijn maatje en voor zijn gevoel een 'collega' die verdedigd moest worden. Maar aan de andere kant werd de hond natuurlijk gewoon als wapen tegen de arrestant gebruikt.
Maar een levend wezen inzetten als wapen, of als wapen gebruiken, is dat wel ethisch?
En feit is: het is een levend wezen en geen ding. Dus ja, wat mij betreft was het terecht.
Als ik de baas van de wereld was zouden levende wezens nimmer als wapen gebruikt worden.
Dat zou betekenen dat jijzelf als mens dus een bom zal moeten ruiken voordat je erop gaat staan of zelf het mes dan maar in je lijf moet hebben ipv de hond als afschikmechanisme in kunt zetten (want dat is het, een pressiemiddel en geen wapen an sich). Daar moet je dan wel even bij stilstaan.
Ga jij daar staan?

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Suske schreef: Op wat ik met Cas heb meegemaakt en nu met Suske meemaak.
Fysiek was Cas werkelijk keihard, heb hem nog nooit horen gillen o.i.d. van pijn, wel van angst :ugh:
Ook Suske zit zo inelkaar, gelukkig kent ze geen angst maar ze is wel heel gevoelig voor hoe onze stemming is.
Tijdens discussies hier wil ze of direct op schoot kruipen.
Bedoel alleen maar aan te geven dat het wel goede honden voor het werk kunnen zijn maar dat dat i.m.o. niet
direct gelijk staat aan het zijn van harde honden.
Heb er voor de rest natuurlijk ook de ballen verstand van :wink:
Het was een vraag, geen verwijt :wink:

Ik herken dit eigenlijk niet, dus wellicht zijn het meer individuele eigenschappen als raseigenschappen? Of afhankelijk van in welke "staat" ze zijn?

Numa kan krijsen als een mager speenvarken als Biène hem een knauw geeft die hem pijn doet, maar toen ik hem een tijdje geleden na het bijten in de auto wilde leggen en bleek dat hij door zijn lip heen had gebeten :eek: en ik dus eerst die lip los moest maken gaf hij geen kik.
In het eerste geval was dat gewoon thuis, een knauw die tijdens spel verkeerd uitpakte (gaatje onder zijn oog), in het tweede geval zat hij natuurlijk hoog in zijn bijtdrift.
Biène heeft nog nooit gegild van pijn. Toen Marouck zich vorig jaar had vastgebeten in haar poot en die poot dus een grote gatenkaas was gaf Biène geen krimp.
Als ze schrikken reageren ze ook niet met gegil oid, ze zetten beide hun haren omhoog en blaffen dat waar ze van schrikken aan. Echte angst hebben ze nog nooit laten zien.
Qua stemmingen zijn ze ook niet echt gevoelig, behalve als ik écht kwaad word of chagrijnig ben, dan kunnen ze ineens heel goed luisteren. :mrgreen: Op verdriet reageren ze bv. niet (terwijl ik dan duidelijk anders dan anders ben). Woordenwisselingen heb ik nooit met mezelf, dus geen idee hoe ze daarop zouden reageren. :engel:
Marouck (Hollandse Herder met wel Mechel-voorouders) was bv. wel heel gevoelig, maar die was bv. ook enorm druk, dat zijn mijn beide Mechelaars niet.

Hard? Wat is hard? :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Jion schreef:
Inge O schreef:
Nanna schreef:
Inge schreef: Ja, zal ws. een KNPV afgerichte hond zijn aangezien die vaak naar het buitenland verkocht worden.
dat zoiets kan gebeuren weet je op voorhand als je honden 'voor het werk' verkoopt. wat je eerder ook al zei, voor sommige mensen is een werkhond gewoon een werktuig dat het moet doen.
Sterker nog, vaak wordt zo'n hond gewoon als wapen gebruikt.
Lijkt me dan beter je niet teveel aan zo'n dier te hechten.
nou het zusje van Xena wat naar Amerika verkocht is, werd behandeld als een gezinslid... misschien nog wel beter... kwam je aan haar dan kwam je aan een agent, niks meer en niks minder. Werd gewoon gezien als een agent. Ik zou mijn honden blind naar die geleider doen.
Overigens heb ik niet het hele topic gelezen, ik ken hem al van facebook en van het belgische herderforum. Ja helaas gebeurd het, maar het is zeker niet niet normaal voor de IPO. Ik ben al op heel veel verenigingen geweest in de loop der jaren en heb nog nooit zoiets meegemaakt gelukkig. Bij ons hoef je dat ook echt niet te doen, dan wordt je geroyeerd. En iedereen is welkom om welke trainingsdag dan ook te komen kijken.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Jion schreef:
Overigens vind ik dat een politiehond die op een arrestant wordt losgelaten wel degelijk als wapen wordt gebruikt. Dat is ook hoe de arrestant het zal ervaren.
Die politiehond is ook een wapen en wordt daarom niet zomaar ingezet. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Selene
Zeer actief

Inge schreef:
Jion schreef:
Overigens vind ik dat een politiehond die op een arrestant wordt losgelaten wel degelijk als wapen wordt gebruikt. Dat is ook hoe de arrestant het zal ervaren.
Die politiehond is ook een wapen en wordt daarom niet zomaar ingezet. :wink:
Waarom is het een wapen? volgens mij is het meer een pressiemiddel dan een wapen. Geen idee hoe vaak een politiehond gemiddeld mag gaan bijten maar ik denk dat het niet zo heel vaak zal zijn. De gemiddelde mens zal toch wel even indimmen als zo'n blaffer met ontblote tanden voor ze staat?
En ja, soms grijpen ze wel in maar dan is er nog altijd de geleider die bepaald hoever de hond kan en mag gaan.

Afbeelding

blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Budkes schreef:

Ben ik een keer niet op de training vorige week. Kom ik de volgende dag op t werk, zegt ie Ehhh Aniek.....en laat zijn arm zien met weer een paar gaatjes. Dus ik, wat is er nu weer......Wij moeten voor de keuring ook lokaliseren. Daarvoor verstopt iemand zich op een afgesloten terrein, met meerdere kasten, in een kast. Blijkt dat de hond nu zoveel bewakingsdrift heeft opgebouwd bij de kast dat hij dus de dag ervoor, toen de hond meldde bij de juiste kast, en hij hem aan wilde lijnen bam hem direct in zijn arm beet. En de tweede x ook. Dus hoe hebben we dat opgelost. Hond meldt, geleider laat hem even op voorgeschreven wijze bij de kast blaffen, gaat er 3 meter verderop bij staan en roept hem naar zich toe. Op appel. Dan lijntje eraan en klaar. Probleem bij de kast opgelost.

Uiteraard zit er nog heel veel werk in die combinatie. Maar ze kennen elkaar net, dus waarom de kat op het spek binden en conflicten opzoeken en uitvechten. Je kunt ook gewoon werken aan een band en conflicten zoveel mogelijk vermijden.
Zo kan het ook.
In dat politiefilmpje wat nanna neerzet, en dat wilde ik vanmiddag ook al tikken gok ik dat buiten beeld een pakwerker staat en dat ze op een niet zo goede manier op appel wilden werken. De drang naar de pakwerker van deze hond is groter dan luisteren naar de wil van de geleider.
Vind het ook absoluut geen manier van reageren van de eigenaar of van zijn trainers die adviezen roepen langs de zijlijn, en zonder succes.
En wat ik van Budkes lees heeft ze geen makkelijke diensthond. Zij en hij kunnen met elkaar werken, maar zij heeft hem niet onder de duim gekregen door hem "kort" te maken. Dat is een type hond die dan terug komt verhaal halen, maar waar prima mee te werken is als beide partijen weten wat ze aan elkaar hebben. En hoe met elkaar om te gaan, en in deze is de mens altijd het leidend voorwerp volgens mij. Niet alles valt en staat met het ondergeschikt maken of laten zijn. Al denken sommigen dat dat wel zo moet zijn. Of een hond moeten laten groeien en dan kort te maken. Wat soms lukt, hou ze liever in hun waarde met af en toe wat beperkingen. En ga linksom als rechtsom niet geheel werkt.
jolanda-mike
Actief
Mijn ras(sen): amstaff

Ongelezen bericht door jolanda-mike »

ik heb een collega die heeft een beveiligingsbedrijf met honden.Ik heb hem die vraag ook eens gesteld

De honden voorkomen juist heel veel agressie omdat mensen danig onder de indruk van de honden zijn / en als de dood dat ze gepakt worden en dus veel eerder geneigd tot medewerking zijn.
Dus idd een pressiemiddel , en een beter pressiemiddel hebben ze nog niet gevonden anders was dat wel gebruikt.
Laatst gewijzigd door jolanda-mike op 30 sep 2012 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”