Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Interieur hondenbezitters van ondergeschikt belang?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Re: Interieur hondenbezitters van ondergeschikt belang?

Ongelezen bericht door M@scha »

bouvierpoedel schreef:Houd wel van inrichtingen met een geschiedenis.
Zoals de antieke kast van oma, een stoel van ma en weer iets anders gekregen van goede vriend of vriendin.
Of zelf iets gevonden of op rommelmarkt hebt aangeschaft. Zegt mij veel meer iets zeggen over de persoon die er woond dan zo'n inrichting uit de winkel .
Plus het is wel lekker dat visite gewoon lekker de benen onder de kont kunnen trekken en iets kunnen laten vallen en niet het idee hebben in een toonzaal te zitten wachten.

helemaal mee eens.

het huis waar wij wonen heeft de oma van pascal bijna 50 jaar gewoond. het was toen een huurhuis en toen zij naar een kleiner huis ging hebben wij het van de woningbouw gekocht. het huis zelf heeft dus al een bekende geschiedenis.

de salontafel die hier staat was van oma en kan dus goed al 30+ jaar hier staan. een oude stoel die hier staat heeft mijn pap een jaar voor zijn overlijden van een rommelmarkt gehaald en helemaal opgeknapt en zo hebben wij allemaal spullen die iets hebben. zo bijzonder!
Afbeelding
Agostini
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herders, Mechelse Herder
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Agostini »

Neeltje schreef: Ik begrijp alleen nooit waarom je huis niet mooi kan zijn als je dieren hebt? Hier hebben 20 jaar lang 3 katten rondgelopen, 3 cavia's en daarna nog een hond erbij. Bezoek kan altijd op de bank gaan zitten zonder onder de haren te komen.
Idem hier...

Wij wonen vrij landelijk, huis is ook zo ingericht. Huis is ingericht naar onze smaak, niet naar de honden trouwens.
Er leven/slapen bij ons normaal twee honden binnen (de pup momenteel ook), de rest zit buiten. Ze hebben een mooi stuk van 300m² waar ze mogen doen wat ze willen. De rest van de tuin is aangelegd voor ons/ons zoontje, daar komen de honden niet.
Sas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.

Ongelezen bericht door Sas »

Oh Lief! Die RB bank!! wij zijn daar ook smoor verliefd op geworden alleen ik vond toch die losse kussens zeg maar (dus niet een aangesloten leuning) niet zo prettig. maar een plaatje blijft hij!

Jouw interieur lijkt wel op het mijne.
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Dat van lief vind ik erg mooi!! :ok:
Afbeelding
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ik heb helemaal het geld niet om een interieur helemaal up-to-date te maken, maar eerlijkgezegd heb ik er ook geen belang bij. Ik hecht me aan mijn eigen geliefde spulletjes. Een bank moet lekker zitten, uit een kast moet ik gemakkelijk dingen kunnen pakken en het liefste heb ik de rommeltjes achter deuren, zodat de boel er altijd netjes uit ziet. Uiteraard is de inrichting altijd met het oog op onze huisdieren, ik ben van het praktische type; ik ga geen tierelantijntjes neerzetten die door zwaaiende staarten tegen de grond belanden en knusse knuffeltjes in de woonkamer is met Rhodi geen optie.
Als het maar praktisch is... dan ben ik eigenlijk snel tevreden. En dat een ander het een bijeen geraapt zootje vind, of een Ikea-huiskamer, zal me roesten; ik moet er toch wonen. ;)
Afbeelding
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

@Sas j
ja die bank, hij is het gewoon, rib uit mijn lijf, maar er is gewoon voor ons geen andere meer sinds we deze zagen..

Staan er hier ook al foto's van jouw interieur?
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

We hebben hier gewoon het interieur wat we mooi vinden, of dat modern is of niet.
Wat mij betreft is het aardig tijdloos. Ik heb alleen een hekel aan bruine meubels en dingen als antiek, daar geef ik echt niks om. Dus qua wat ik mooi vind neig ik wel sneller naar het wat modernere. Maar zou niks laten omdat er nou eenmaal een hond in rond loopt, ze mogen alleen op uitnodiging op de bank, dus daar zit je dan ook al niet mee.
Overigens zit er ook best wel wat waarde verschillen tussen de inhoud van het huis, zo hebben we ook genoeg dingen bij de ikea vandaan, zoals de keuken en sommige kasten, maar zijn de banken bijvoorbeeld dan weer wat prijziger ( hebben we ook al 15 jaar :mrgreen: ) Dus ook daarin geen specifieke smaak ofzo.

Hier zie je een gedeelte van de zithoek, maar van mij zou de piano er zo uit mogen.
( Is een erfstuk van iemand anders die daar de ruimte niet voor had, dus staat deze tijdelijk hier )
Afbeelding
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Dat interieur van Lief :E:

Wij hebben 2 jaar geleden alles nieuw gekocht en veel zooi weggebracht naar de kringloop.
Het is hier nu zwart, grijs en wit.
Net als Lief ook een heeeeeerlijke uitschuif bank gekocht waar wij veel op relaxen.
Mijn interieur vind ik wel belangrijk maar het moet wel makkelijk schoon te maken zijn, ik ben nogal een poetser.
Nilsson mag niet op de bank dus een heerlijke stoffen bank gekocht.
Wat oude elementen vind ik wel mooi bij een strak interieur, wij hebben een soort meidenkast gekregen die redelijk op was deze heb ik opgeknapt en zwart geverfd....past nu perfect.
Het was allemaal zeker niet goedkoop maar ik ben iemand die hier dan ook jaaaaaaaaaaaaaaren mee doet.
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Zoals de antieke kast van oma, een stoel van ma en weer iets anders gekregen van goede vriend of vriendin.
Of zelf iets gevonden of op rommelmarkt hebt aangeschaft. Zegt mij veel meer iets zeggen over de persoon die er woond dan zo'n inrichting uit de winkel .
Plus het is wel lekker dat visite gewoon lekker de benen onder de kont kunnen trekken en iets kunnen laten vallen en niet het idee hebben in een toonzaal te zitten wachten.
dat heb ik dus, bijeengeraapt zooitje, maar wel gezellig ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

renee-uk schreef:
dat heb ik dus, bijeengeraapt zooitje, maar wel gezellig ;)
:ok:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Isis
Zeer actief
Mijn ras(sen): kortharige collieteven Maggie en Kate

Ongelezen bericht door Isis »

@Lief: prachtig huis zeg! :D
Hoe zit dat met die bank en die "bijzettafel" erachter?
Wat een geweldig idee vind ik dat; nooit geen gedoe meer met drankjes op tafeltjes enzo...ik had het nog nooit gezien maar vind 't heel goed gevonden!! :ok:
Gewoon je drankje achter je neer zetten...

Je honden komen wél binnen en liggen op je bank?
Ik zie nl. nergens een hondenmand o.i.d.
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

@Isis, de honden komen wel binnen, maar niet op de bank, zij verblijven meer in de garage achter de keuken, ( gangetje achter het schilderij door) alwaar geen vloerverwarming is..Daar staan hun manden dan ook.
Ze houden het in de kamer meestal maar 10 minuten uit.
Die bank is van Rolf Benz, die heeben dit zo bedacht. en idd je glas en IPad en boekjes en andere troep kun je zo kwijt op de ombouw :ok: , die is bovendien boven staarthoogte! Je kussens zet je ook vast op die ombouw en kun je dus zo planten opdat je een lekker hoekje voor jezelf maakt :mrgreen:
Plumeau
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie

Ongelezen bericht door Plumeau »

massam schreef:... en zo hebben wij allemaal spullen die iets hebben. zo bijzonder!
Hier idem! Uit 3 interieurs zijn eiken spullen gekomen die heerlijk bij elkaar passen :) Het enige dat absoluut geen historische waarde heeft hier is de bank: een van mijn katten sloopt nogal... Met dank aan kringloop en Marktplaats lig ik daar niet wakker van en hebben we elke paar jaar een totaal andere look in de woonkamer :wink:
Het weekendbaasje van Salina, Pipra en Cayenne.
Het echte baasje van Jasmine (kat), Miss Piggy en Hartje (cavia). Mr en Mrs Blue, Lessa en Vanyel (parkiet)
Afbeelding
Gorna
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Barzoi (Russische windhond)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gorna »

Grappig al die foto's en verhalen over het interieur!
Sinds wij hier wonen en dat is nu ruim 6 jaar hebben we afgelopen voorjaar er eindelijk iets aangedaan.

We hadden een gladde kurkenvloer en deze is vervangen door een natuurstenen vloer van leisteen dus zo ruw mogelijk.
De reden is dat vooral Zhadkaya die na haar hernia operatie niet mag uitglijden.
We hebben dan ook maar direct vloerverwarming er bij genomen :wink:
Onze honden mogen overal liggen waar ze willen en de bank is hiervoor op gekocht, veel ruimte voor ons en de honden.
Niet alles is nieuw en marktplaats is een prima mogelijkheid om leuke spullen aan te schaffen.
Ik weet echt niet hoe je ons interieur zou moeten omschrijven, niet modern maar we hebben ook geen antiek.
De eettafel is heerlijk groot en van hout en daar ligt dan ook van alles op aan boekjes en paperassen.

Wij leven samen met onze honden in huis en dat is voor ons het belangrijkste.
Afbeelding
BFA
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): alle rassen
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door BFA »

ik heb op het ogenblik 10 honden in huis....dan kan ik eigenlijk niet veel eisen stellen aan mijn interieur..
eigenlijk maakt het mij ook niets uit, zolang het maar schoon is dan vind ik het prima...
ik heb mijn keuze gemaakt en ga mijn hele leven mij inzetten voor honden...interieur en dergelijke vind ik dan ook niet belangrijk
Afbeelding
No Animal should live in pain
schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door schelsey »

heb 3 honden en regelmatig de buurhond ook hier, Ik woon wel graag mooi en proper, dus ons huis is wel in orde en vooral de keuken en living is volledig aangepast dat alles bij elkaar past, kan niet tegen rommel en vuil dus moet veel poetsen, we hebben licht grenen meubels in de living en een bijpassende lederen salon, maar niets dat erg duur is want de honden liggen ook op de salon en dit verslijt wel vlug dan, de tuin is ook in orde, ze gaan zoveel wandelen dat de tuin niet echt gebruikt word om te spelen, graven doen ze niet meer, enkel plas en poep en even stukje wandelen in de tuin

Alleen het huis proper houden is wel een hele klus met 3 honden en dat er over het huis 5 kussens zijn verdeeld vind ik wel wat warrig zicht maar tja, kan ze moeilijk op de koude vloer hun snoepjes laten opeten hee, want daar dienen die kussens meestal voor, slapen doen ze op de zetels.

Maar de mensen die op bezoek komen zeggen toch dat het mooi is
Robin
Zeer actief
Mijn ras(sen): shi tzu x maltezer x jackrussel Robin en Mikai

Ongelezen bericht door Robin »

Wij hebben onze inrichting niet aangepast aan de honden, maar de honden aan de inrichting :D

Nah, da's onzin, natuurlijk. Feit dat onze hondjes niet verharen heeft wel een beetje meegespeeld in de keuze voor deze 'rassen'. We hebben 4 verharende katten, da's genoeg :)

Ik vind modern wel prettig, lekker leeg, veel ruimte. Maar ons huis is niet modern. Vooral erg Ikea-Marktplaats :D

Ik houd niet zo van die steriele huizen waar dieren echt onlogisch in staan. Wij hebben veul huisdieren, dus nooit echt een schone vloer. Maar dat is het vreselijk waard :D

En ik wil niet zenuwachtig hoeven worden als ik in het park loop en Mikai gaat tot haar buik in de blubber staan, over hoe dat het huis zal vervuilen.
Straks als we kinderen hebben, zullen we wat vaker moeten dweilen, voor de hygiëne. Maar dat is nu nog niet aan de orde :)
Afbeelding
By madelief47 at 2012-01-03
Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

Toen ik het huis uit ging heb ik het huis zo goed mogelijk uitgekozen voor de hond, ik kon alleen nog maar zo'n jongere woning krijgen dus was de eerste vraag, past hier een bench in van een meter. Heb de rest daar op aangepast. Op de bank na is alles nieuw maar niet compleet afgestyled ofzo, zo zit ik niet in elkaar. Het is ingericht op gemak want ik heb al zo de schurft in schoonmaken.
Al met al een goede combinatie van alles
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik heb mijn interieur in die zin afgestemd op kinderen en dieren dat het makkelijk schoon te houden is. Dus geen mooi tapijt maar een stenen vloer en breekbare spulletjes zoals mijn Swarovskikristal in een degelijke kast met deurtjes ervoor. De eerste die er een vinger of poot naar uitsteekt speelt met zijn of haar leven. :mrgreen:
Maar voor de rest heb ik dingen uitgezocht die ik mooi vind. Ik hou van een landelijke stijl met veel hout (teak) en rustige vormen. Geen tierelantijntjes, geen gordijnen (maar raampanelen van half linnen/half kunststof die weer makkelijk schoon te maken zijn). En verder kleuraccenten door Tiffanylampen en kleurrijke schilderijen.
Maar vooral veel ruimte zodat iedereen door de kamer kan lopen (of rennen :wink: ) zonder ergens tegen aan te botsen of iets aan scherven te gooien.
Afbeelding
vaagheid
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugese scoobydoo
Contacteer:

Ongelezen bericht door vaagheid »

Mijn interieur is zowiezo bij elkaar geraapte oude zooi (over het algemeen).
Zou het graag anders hebben maar je moet wat als arme student. :mrgreen: En heel rampzalig ziet het er niet uit hoor, alleen een beetje saai en standaard. Als ik geld had voor mooie spullen zou ik bij een bank bijvoorbeeld wel opletten dat je de haren er makkelijk vanaf kan halen, die ik nu heb trekken ze echt aan als een magneet... :ugh:
Washbar, 100% natuurlijke shampoo uit Nieuw-Zeeland voor paarden en honden
dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

wij hebben "designermeubelen" van de IKEA :P
Ons huis is volledig ingericht op de beestjes: hondenbench in de kamer, vinyl op de vloer, kattenbakken in de kamer, 2 krabpalen, honden/kattenhokje, overal kussens en kleedjes op de bank, stoelen en grond, voerbakken in de kamer, en je komt altijd wel een hondenspeeltje tegen.
Vind ik gezellig, al die "beestelijkheid" in huis :)
Verder is het wel gewoon netjes, stofzuig/veeg elke dag, maak elke dag de bakken schoon, troepjes worden opgeruimd... Gestyled hoeft niet meteen steriel te zijn, maar "gezellig" hoeft ook niet perse rommel te zijn! Het is een huis, daar mag in geleefd worden, anders zat ik wel in een museum.
Afbeelding
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

Ik heb 2 jaar terug mijn eerste huis gekocht en dus alles nieuw gekocht behalve het bankstel.
Ik heb geen rekening met de hond gehouden wat betreft de inrichting, heb gewoon gekocht wat ik mooi vond.
Mijn woonkamer verteld denk ik wel een verhaal over mij met alle foto's en mijn virtrinekast.
Ook mijn vitrinekast mag door niemand aangeraakt worden :mep:
Wel heb ik later zijn kussens afgestemd op mijn interieur en mijn woonkamer is trouwens wel vogelveilig gemaakt aangezien ik 2 tamme valkparkietjes heb die regelmatig de kooi uit mogen en lekker rond vliegen.
En nog een leuke klauterende papegaai die zo stapel gek op Lieke was dat hij haar niet meer los wilde laten en haar trui vervolgens nog hier ligt :LOL:
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Gon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising boomer. mopshond

Ongelezen bericht door Gon »

Helemaal mee eens :E:

Mijn meubels zijn gekregen, van marktplaats, kringloopwinkel en rommelmarkt.... :mrgreen:
Groetjes van Gon, Famke, en poezebeest Ayla, een kleine doerak...
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”