Moos zijn balletjes waren eraf, maar toch werd hij nog zeer regelmatig belaagd door reuen. Ik vond Moos met ballen eerlijk gezegd makkelijker met andere honden, toen was hij zo zeker van zijn zaak dat hij eigenlijk nooit problemen had. Na zijn castratie ging hij uit onzekerheid andere dominante reuen (die hem opzochten om over hem heen te gaan staan hangen) sneller afbekken, niet slim MoosMarie-Josée schreef: Ik heb ook speciaal mijn keuze aangepast en heb nu dus een klein maar toch niet al te kwetsbaar reutje. Beter was dan nog een teefje geweest maar de eerste de beste keer dat hij aangevallen wordt omdat hij een reu is gaan zijn balletjes eraf, hoe erg ik dat ook zou vinden.
Ik ben hier al altijd op mijn hoede maar als mijn enige uitlaatmogelijkheid een druk stadspark of losloopveldje zou zijn kwam er hier geen hond meer.
En dan nog....het JRtje wat is doodgebeten door twee grote honden liep langs een weiland....
Het risico van het nemen van een hond is dat het honden aantrekt.
Ik ben erg in mijn sas met die Golden teef, qua hond-hond contacten (en verder ook wel hoor haha), moet ik zeggen. Alleen al daarom denk ik dat die hier altijd wel zal blijven lopen. Zelfs in hele drukke stadsparken gaat dat geheel probleemloos, hoef ik nergens extra op te letten, en hebben we daarnaast ook nooit problemen met andere bazen omdat mijn hond (al dan niet terecht) snauwt. Moos was regelmatig de kleine k*tkeffer volgens bazen van lab-reuen die hem zo ongeveer het park doormepten
Maar goed, die ene hond die gewoon alles grijpt zal die Golden teef ook wel grijpen vrees ik. Gelukkig lopen er daarvan, van die echte 'ik grijp gewoon alles honden' er niet zo bar veel rond, zeker in losloopgebied.