Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Moordlustige hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Moos
Zeer actief

Re: Moordlustige hond

Ongelezen bericht door Moos »

Marie-Josée schreef: Ik heb ook speciaal mijn keuze aangepast en heb nu dus een klein maar toch niet al te kwetsbaar reutje. Beter was dan nog een teefje geweest maar de eerste de beste keer dat hij aangevallen wordt omdat hij een reu is gaan zijn balletjes eraf, hoe erg ik dat ook zou vinden.
Ik ben hier al altijd op mijn hoede maar als mijn enige uitlaatmogelijkheid een druk stadspark of losloopveldje zou zijn kwam er hier geen hond meer.
En dan nog....het JRtje wat is doodgebeten door twee grote honden liep langs een weiland....
Het risico van het nemen van een hond is dat het honden aantrekt.
Moos zijn balletjes waren eraf, maar toch werd hij nog zeer regelmatig belaagd door reuen. Ik vond Moos met ballen eerlijk gezegd makkelijker met andere honden, toen was hij zo zeker van zijn zaak dat hij eigenlijk nooit problemen had. Na zijn castratie ging hij uit onzekerheid andere dominante reuen (die hem opzochten om over hem heen te gaan staan hangen) sneller afbekken, niet slim Moos :schrik:

Ik ben erg in mijn sas met die Golden teef, qua hond-hond contacten (en verder ook wel hoor haha), moet ik zeggen. Alleen al daarom denk ik dat die hier altijd wel zal blijven lopen. Zelfs in hele drukke stadsparken gaat dat geheel probleemloos, hoef ik nergens extra op te letten, en hebben we daarnaast ook nooit problemen met andere bazen omdat mijn hond (al dan niet terecht) snauwt. Moos was regelmatig de kleine k*tkeffer volgens bazen van lab-reuen die hem zo ongeveer het park doormepten :roll:
Maar goed, die ene hond die gewoon alles grijpt zal die Golden teef ook wel grijpen vrees ik. Gelukkig lopen er daarvan, van die echte 'ik grijp gewoon alles honden' er niet zo bar veel rond, zeker in losloopgebied.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

laeken schreef:
massam schreef:
laeken schreef:
Iedereen met een staff die hondagressief is kan in de problemen komen. Al is het maar omdat er een losgebroken hond zich bij jouw hond opdringt. Of de muilkorf blijkt ineens af te kunnen. De riem knapt, wat dan ook. :wink:

dat zijn inderdaad de risicomomenten en daar ben ik ook altijd bang voor. gelukkig kom ik bijna nooit iemand tegen met het wandelen
Waar wij nu wonen en dus wandelen zou echt niks voor jou zijn. Elke wandeling stormen er wel honden van erven of gewoon uit het veld. Om een voorbeeld te noemen. Eergister liepen wij met de honden langs een 80 km weg. Komt er ineens een Frans bulletje uit een boerderij stormen. Tanden ontbloot en recht op mijn honden af. Gelukkig hield ze in eenmaal in de buurt omdat ze zag dat ze niet warm verwelkomd werd. Gister een enorme dogachtige hond brullend achter een hek. Doorlopen, bleek het hek op te houden.... :engel: Kwam er een kind aanrennen en die greep die hond bij zijn kladden. 2 km later kwam er een hond aanrennen die naast de tractor liep, hele veld over, hup de weg op en achter ons aan. Die hield ook in maar dat was puur omdat het een lieve hond was. Hier schieten dus de honden allemaal van de erven af of ze lopen al los. Best wel asociaal. Ik heb gelukkig gemerkt dat als ik Eva en Cleo lange lijn geef en ze laat gaan ze het zelf regelen. Zonder agressie indien niet nodig en anders staan ze samen hun mannetje en remmen ze de hond op tijd af in zijn spurt. Maar met Dapper had ik hier dus ook echt zwaar in de problemen gezeten wat wandelen betreft. Je loopt soms ergens en dan hoor je geblaf en stormt er gewoon een hond van een boerderij 300 meter door de weides op je af terwijl je op de Maasdijk loopt bv. Niemand erbij en dan moet je zelf maar kijken hoe het afloopt. Dat ik twee teven heb die zelf hun mannetje staan en indien mogelijk het sociaal oplossen is nu een zegen hier. Op dit moment laat ik ze meestal zelfs op de hekken aflopen bij terreinen en dan gaat de kennismaking met de waakhond zelfs meestal goed. Dat eindigt in kwispelen door de hek en daar zie ik in de toekomst de meeste kans van slagen. Dus ik laat ze tegenwoordig zelfs snuffelen aan de waakhonden. Zodra ik doorloop zetten die nl hoger in en als ik mijn honden kort ga houden worden ze gefrustreerd. Ontsnapt zo'n hond dan dan kennen ze elkaar soort van een beetje. Maar lastig is het wel en zoals het hier is met de erfhonden ken ik het niet normaal gesproken. Werkelijk elke wandeling schieten er loslopende erfhonden rond. Of ze springen gewoon over de hek of zelfs stopt een hek ineens met daarachter een grauwende dog. :eek: :Q:

ik weet het.. ik ken jullie omgeving goed en had niet anders verwacht. daarom woon ik ook niet helemaal buitenaf en loop ik ook niet buitenaf, want zo gauw ik hier de kom uitloop heb ik hetzelfde en daar trapt mas dus niet in :engel:

wij lopen de veilige stukken hier en de "gif kwijtraakmomenten" doen wij op ons eigen grasveld :engel:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Moos schreef:
Marie-Josée schreef: Ik heb ook speciaal mijn keuze aangepast en heb nu dus een klein maar toch niet al te kwetsbaar reutje. Beter was dan nog een teefje geweest maar de eerste de beste keer dat hij aangevallen wordt omdat hij een reu is gaan zijn balletjes eraf, hoe erg ik dat ook zou vinden.
Ik ben hier al altijd op mijn hoede maar als mijn enige uitlaatmogelijkheid een druk stadspark of losloopveldje zou zijn kwam er hier geen hond meer.
En dan nog....het JRtje wat is doodgebeten door twee grote honden liep langs een weiland....
Het risico van het nemen van een hond is dat het honden aantrekt.
Moos zijn balletjes waren eraf, maar toch werd hij nog zeer regelmatig belaagd door reuen. Ik vond Moos met ballen eerlijk gezegd makkelijker met andere honden, toen was hij zo zeker van zijn zaak dat hij eigenlijk nooit problemen had. Na zijn castratie ging hij uit onzekerheid andere dominante reuen (die hem opzochten om over hem heen te gaan staan hangen) sneller afbekken, niet slim Moos :schrik:

Ik ben erg in mijn sas met die Golden teef, qua hond-hond contacten (en verder ook wel hoor haha), moet ik zeggen. Alleen al daarom denk ik dat die hier altijd wel zal blijven lopen. Zelfs in hele drukke stadsparken gaat dat geheel probleemloos, hoef ik nergens extra op te letten, en hebben we daarnaast ook nooit problemen met andere bazen omdat mijn hond (al dan niet terecht) snauwt. Moos was regelmatig de kleine k*tkeffer volgens bazen van lab-reuen die hem zo ongeveer het park doormepten :roll:
Maar goed, die ene hond die gewoon alles grijpt zal die Golden teef ook wel grijpen vrees ik. Gelukkig lopen er daarvan, van die echte 'ik grijp gewoon alles honden' er niet zo bar veel rond, zeker in losloopgebied.
ik denk dat vera echt een fijn hondje is. ze is ook erg voorzichtig als ik mij haar goed herinner van de doedag en dat is echt fijn.

ik ken 1 zo'n teefje en daar doet sam ook redelijk normaal tegen. beetje verleiden en piepen enzo maar niet direct uitvallen, gewoon omdat ze zo rustig is.
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

massam schreef:
ik denk dat vera echt een fijn hondje is. ze is ook erg voorzichtig als ik mij haar goed herinner van de doedag en dat is echt fijn.

ik ken 1 zo'n teefje en daar doet sam ook redelijk normaal tegen. beetje verleiden en piepen enzo maar niet direct uitvallen, gewoon omdat ze zo rustig is.
Ja, ze is met (vreemde) honden erg voorzichtig, was ze als pup al. Niet bang, gewoon even afwachten, aankijken, inschatten, en je gedrag aanpassen aan de hond in kwestie. Ze vindt het echter ook niet erg als de andere hond wel heel druk is; die mag dan op haar springen en heen en weer stuiteren, dan staat ze dat alles met een ontspannen koppie gewoon toe te laten. Alleen rijdende reuen kunnen tegenwoordig te horen krijgen wat ze daarvan vindt :S: :F:

(naar mensen is ze vaak iets minder subtiel, dan heeft ze zo d'r momenten :ugh: :engel: ).

Maar ik moet zeggen dat ik weinig Goldens (teven) tegenkom die wel heel erg 'in your face' zijn naar andere honden :wink: En ik vind dat dus echt wel verdraaid prettig als je niet ergens in the middle of nowhere woont.
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

dat is fijn. ik merk dat lola zichzelf echt op kan vreten als een hond zoals jij het zegt erg in her face is. en sam heeft helemaal geen idee wat hij ermee moet dus dan maar BOEM.

idioot is dat ze zelf dan wel weer erg in your face zijn... wat u niet wil dat u geschiedt gaat bij hen niet op...

zo mogen de dames van lieke niet aan lola's kont ruiken, en wat doet lola zelf? HOP zo de neus in die wolbaaltjes om te ruiken... muts..
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Sancho is tot nu toe een heerlijk sociaal en vooral voorzichtig hondje en ik hoop dat dit zo blijft, ik doe er alles aan om dat zo te houden. Als hij doodgebeten zou worden vanuit het niets zou ik zelf misschien veranderen in een moordmachine.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:
Lillith schreef:Lekkere verhaaltjes hier weer, waarom nemen mensen in hemelsnaam hondagressieve door jullie genoemde Kutjoekels :piew:
Omdat ze zo liefff zijn, zijn die van mij ook :mep:
Als eigenaar van een klein hondje ben je gewoon overgeleverd aan de capaciteiten van de eigenaar van een bijter. Is dat iemand die de hond prima onder contrôle heeft, dan heb je geluk. Tref je een halve debiel aan met een hond die dus jouw hondje vanuit het niets te grazen neemt dan heb je klaarblijkelijk gewoon pech. :19: Had je maar geen klein hondje moeten nemen, of hij zal wel gekeft hebben want dat doen ze allemaal.
Meld je het incident op het forum dan wordt er in 1000 bochten gewrongen om het gedrag van de bijter goed te praten. Want ja, die zijn thuis zo lie-hiehie-hief....
En daar zitten mensen die wel op een verantwoordelijke manier met hun hond om gaan ook echt op te wachten :roll:

:U: Ik heb Charlie omdat ik dat wil en daar hoef ik me niet voor te verantwoorden zolang ik niemand tot last ben.
Lilith zal ook haar redenen hebben voor het hebben van haar honden, en daar zie ik dan weer helemaal niks in.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Nanna schreef:
dagmar88 schreef: :U: Ik heb Charlie omdat ik dat wil en daar hoef ik me niet voor te verantwoorden zolang ik niemand tot last ben.
Lilith zal ook haar redenen hebben voor het hebben van haar honden, en daar zie ik dan weer helemaal niks in.
Ja, dat bedoel ik precies. Van jouw honden moeten we maar hopen dat jij als eigenaar je verantwoordelijkheid neemt.
Jij aan de andere kant hebt niets te vrezen van kleine hondjes die jouw hond wel es dood zouden kunnen bijten.
Die verhouding ligt dus behoorlijk scheef en daarmee heb jij,als eigenaar van een hondagressieve hond, een grotere verantwoordelijkheid voor het goed lopen van ontmoetingen. Al keft het keffertje zich de longen uit het lijf.
Ik heb echt wel te vrezen voor kleine kutkeffers hoor. Want hoe onschuldig ik ook mag zijn als er ook maar iets gebeurd is het meteen mijn schuld.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja, thats live,
je bent bijvoorbeeld in het verkeer ook altijd afhankelijk van de kundigheid van anderen,
en dan gaat het nog om je eigen leven niet dat van je hond :mann:

als je het niet vertrouwt, ben je natuurlijk ook atlijd vrij de andere kant op te lopen, met je in de riem hangende heigende keffertje :Q:
niemand zegt dat je hem moet voeren aan een ( al dan niet) grote hond.
Ik neem ook een andere routen hoor als ik iets zie wat ik niet vertrouw, net zo goed
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Je kan het ook omdraaien.
Als jij denkt een kleine hond geen veiligheid te kunnen bieden of niet in staat bent om dat te garanderen, neem dan geen hond :U:
Elke hondeneigenaar heeft zijn verantwoording te nemen, of je nu een keffer heb of een bijter. Van beide kanten gaat dat fout alleen klinkt het zo gewoontjes en niet smeuig als je zegt, sorry, mijn teckel heeft de chi doodgeten. Dat is geen sensatie en haalt de krant niet. :pop:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
M@scha
Zeer actief

uhm.. die "moordmachines" van mij (en valerie o.a.) zijn niet groter dan de gemiddelde swiffer hoor hihi
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:
dagmar88 schreef: :U: Ik heb Charlie omdat ik dat wil en daar hoef ik me niet voor te verantwoorden zolang ik niemand tot last ben.
Ja, dat bedoel ik precies. Van jouw honden moeten we maar hopen dat jij als eigenaar je verantwoordelijkheid neemt.
Jij aan de andere kant hebt niets te vrezen van kleine hondjes die jouw hond wel es dood zouden kunnen bijten.
Die verhouding ligt dus behoorlijk scheef en daarmee heb jij,als eigenaar van een hondagressieve hond, een grotere verantwoordelijkheid voor het goed lopen van ontmoetingen. Al keft het keffertje zich de longen uit het lijf.
Hond. Ik heb maar één hond agressieve hond :wink:
En die verhouding ligt zeker scheef; ik ben namelijk altijd de schuldige.
Pluis was in het begin vreselijk bang en is een paar keer het halve strand over gejaagd en gebeten door een klein hondje.
Hij liet het zich allemaal welgevallen en is nu gelukkig zeer zelfverzekerd, maar bij wie was de politie komen kijken wanneer hij er uiteindelijk genoeg van had gekregen?
:cool2: Oh wat is het grappig wanneer een grote pup met zijn staart tussen z'n benen staat te bibberen...
En keffertjes keffen niet alleen hoor, je hebt er een aantal die vol gaan voor 'suicide pitbull'.
Maar of je er nu schuld aan bent of niet, je bent altijd de lul en dat is ook niet de makkelijkste positie.

:mann: Maar goed, ik maak me niet drukker dan nodig is; muilkorf wanneer het drukker is, los vermijd ze iedere confrontatie en lekker samen aan het werk wanneer er geen andere honden zijn. Dus ik heb nergens last van met Charlie en niemand van mij :cheer:
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 05 aug 2011 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

massam schreef:uhm.. die "moordmachines" van mij (en valerie o.a.) zijn niet groter dan de gemiddelde swiffer hoor hihi
Haal die illusie nou niet weg :engel: hij was toch minstens 3 meter hoog jouw Sam
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
karinajerry
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Westhighland White Terrier en 2 Engelse Cocker Spaniels
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door karinajerry »

Waarom ze minderwaardig over elkaars ras..grootte e.d..

Swiffer, Keffertjes, Moordmachine..kut dit..klote dat..

als de inrritaties al tussen de baasjes ligt, dan is het toch niet gek dat het ook tussen de honden zit..
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

chrico schreef:
massam schreef:uhm.. die "moordmachines" van mij (en valerie o.a.) zijn niet groter dan de gemiddelde swiffer hoor hihi
Haal die illusie nou niet weg :engel: hij was toch minstens 3 meter hoog jouw Sam

en 85 kilo :zweep:

Afbeelding
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

karinajerry schreef:Waarom ze minderwaardig over elkaars ras..grootte e.d..

Swiffer, Keffertjes, Moordmachine..kut dit..klote dat..

als de inrritaties al tussen de baasjes ligt, dan is het toch niet gek dat het ook tussen de honden zit..

misschien moet je goed lezen want swiffer is geen minderwaardig woord maar een gangbaar woord hier op het forum voor kleine/middelgrote harige hondjes.
Afbeelding
karinajerry
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Westhighland White Terrier en 2 Engelse Cocker Spaniels
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door karinajerry »

Oke....Zoals ik al eerder schreef, ben ik hier nieuw..en het klonk mij minderwaardig in de oren..

maargoed, als het normaal is...
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

Tyra à 37 cm hoog :engel: wat een monster :LOL:
M@scha
Zeer actief

Valerie schreef:
Tyra à 37 cm hoog :engel: wat een monster :LOL:

en lotje 38. ok sam is 43...
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Nanna schreef:
dagmar88 schreef: En keffertjes keffen niet alleen hoor, je hebt er een aantal die vol gaan voor 'suicide pitbull'.
Maar of je er nu schuld aan bent of niet, je bent altijd de lul en dat is ook niet de makkelijkste positie.
Ja, dat weet je als je zo een type hond aanschaft :19: Als je nou de volgende keer een Golden neemt heb je die ellende helemaal niet :ok:
Ik heb me als houder van een grote Deerhound ook altijd verantwoordelijk gevoeld voor het welzijn van kleine hondjes in zijn buurt. Niet dat hij nou meteen nietmachine-ahtig in de weer zou gaan :cool2: maar ge wit maor nooit nie.
En dan kan het 100x niet zijn schuld zijn, ik zou me toch afschuwelijk voelen als hij er eentje zou grijpen, al dan niet terecht.

Kan je wel gaan krijsen dat iedereen zijn swiffers bij zich moet houden, je had ook die agressieve hond niet hoeven te nemen :ok: Had je nul problemen met de swiffers gehad.
Is toch een veel praktischer oogpunt :engel:
Want dat mensen netjes hun honden bij zich gaan houden (groot of klein) is een utopie. Ga dat maar vergeten.

beetje onnodig bericht aangezien dagmar dat in hetzelfde bericht ook al aangeeft:
Maar goed, ik maak me niet drukker dan nodig is; muilkorf wanneer het drukker is, los vermijd ze iedere confrontatie en lekker samen aan het werk wanneer er geen andere honden zijn. Dus ik heb nergens last van met Charlie en niemand van mij
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Het zal je hond maar zijn die dood gebeten wordt.Ik denk dat ik ook in een moordmachine zou veranderen en/of er alles aan zou doen om de eigenaar aan te pakken waar ik kon.
Een hond kan best getriggerd zijn door lang getreiter van bepaalde honden maar dat geeft hem in mensenogen nog niet het recht om dan andere honden maar dood te bijten.
En daarbij maakt ook mij het ras of soort niet uit;dood bijten vanuit het niets betekent ook voor mij de rose spuit omdat ik niet het risico wil lopen dat hij er nog een dood bijt.Ik moet er niet aan denken.
Hopelijk blijft Kiki wie ze tot nu toe is.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Kleine kuthondjes kunnen ook moordmachines zijn :pffff:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief

Nanna schreef:
Ik zie niet wat grootte er mee te maken heeft :19:
Ik loop 100x eerder om voor een Stafford dan voor een Sint Bernard met mijn honden. Omdat ik ze niet vertrouw.
En doe maar niet zo stoer want ook jij hoeft na deze twee geen stafford meer omdat ze zo hondagressief zijn.

grootte heeft er helemaal niks mee te maken. maar de pagina's zijn gewoon een herhaling van 35 eerdere topics.

ik denk dat ik heel eerlijk ben over staffords en volgens mij hoef je mij niet mee te nemen in je strijd om zoveel mogelijk negatieve berichten over de stafford neer te zetten.

ik wil geen staff meer nee. nou eigenlijk wil ik er wel weer 1 maar het agressiedeel belemmert mij teveel dus ik wil het niet meer. maar dat heeft niks met dit topic te maken waarin deze rassen neergezet worden als levensgevaarlijke tyrannosaurus monsters die niet te hanteren zijn alleen omdat teveel debielen zo'n hond hebben.

pak die debielen aan en niet de mensen die wel dit ras op waarde schatten en zorgen dat niemand er last van heeft.

ja, ik vind de agressie niet fijn. maar dat is mijn mening. ik ben wel totaal verliefd op die 95% die daarnaast nog in een stafford zit en die mis ik in de sensationele beeldvorming die hier erg graag neergezet wordt en waarin jij een groot aandeel hebt.

precies als dat ik het achterlijk vind dat een keffertje er zelf om zou vragen en dat die als debielenhondjes afgeschilderd worden. ook idioot.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:
dagmar88 schreef: En keffertjes keffen niet alleen hoor, je hebt er een aantal die vol gaan voor 'suicide pitbull'.
Ja, dat weet je als je zo een type hond aanschaft :19: Als je nou de volgende keer een Golden neemt heb je die ellende helemaal niet :ok:
Ik heb me als houder van een grote Deerhound ook altijd verantwoordelijk gevoeld voor het welzijn van kleine hondjes in zijn buurt. Niet dat hij nou meteen nietmachine-ahtig in de weer zou gaan :cool2: maar ge wit maor nooit nie.
En dan kan het 100x niet zijn schuld zijn, ik zou me toch afschuwelijk voelen als hij er eentje zou grijpen, al dan niet terecht.

Kan je wel gaan krijsen dat iedereen zijn swiffers bij zich moet houden, je had ook die agressieve hond niet hoeven te nemen :ok: Had je nul problemen met de swiffers gehad.
Is toch een veel praktischer oogpunt :engel:
Want dat mensen netjes hun honden bij zich gaan houden (groot of klein) is een utopie. Ga dat maar vergeten.
:pffff: Ik heb met Charlie geen problemen of ellende en krijs niet.
Waar ik op doelde is dat er ook kleine hondjes zijn die haar aanvallen en dat ik dan altijd degene ben om het op te lossen.
Gelukkig is dat soort op 2 handen te tellen op een aantal jaar en met 20 kilo hond onder m'n oksel krijgen ze een zwiepert richting baas :U:
Maar eigenlijk is het van de gekken dat ík dat moet doen in aanlijn gebied en nog erger dat dat soort als sociaal en onschadelijk wordt aangemerkt alleen vanwege het uiterlijk.

Ik mot geen golden, daar doe je mij absoluut geen plezier mee. Houd het wel mooi bij de staffjes en molossers.
M@scha
Zeer actief

Nanna schreef:
massam schreef: dat heeft niks met dit topic te maken waarin deze rassen neergezet worden als levensgevaarlijke tyrannosaurus monsters die niet te hanteren zijn alleen omdat teveel debielen zo'n hond hebben.
Daar heb je precies de kern van het probleem te pakken.
En meteen om dié reden zou ik er totaal geen moeite hebben als dit soort rassen verboden gaat worden. Vanwege die debielen. :ok:

daar gaat het ook op uitdraaien. zeker nu de regering zonder achterom te kijken de RAD heeft afgeschaft. natuurlijk vind ik het slecht dat honden op uiterlijk afgemaakt worden, maar nu wordt alles op elkaar geflikkert, loopt iedereen met rassen en kruisingen die ze niet aankunnen etc.

het is niet voor niks dat mijn tweede geplande nest niet geboren is. wij hebben het helemaal afgeblazen want ik ga hier geen staffies die WEL goed gefokt zijn tussen zetten. dat weiger ik. probleem is dat meer bewuste fokkers doen als ik en dat zorgt weer voor een explosie van rommelfokkers, maar ik kan daar niets aan doen. ik ga niet daarom toch fokken met een ras waarvan ik heel bang ben dat het straks verboden wordt.

het is niet te reguleren dat alleen mensen met verstand zo'n hond mogen hebben. want wat doe je met een schuurkruising. niet te controleren op de fci hondjes na.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

Nanna schreef:
dagmar88 schreef: Waar ik op doelde is dat er ook kleine hondjes zijn die haar aanvallen en dat ik dan altijd degene ben om het op te lossen.
Ja, wie moet het anders doen? Van de lachende swifferbazen ('dat durft ie toch maar, de rákker') hoef je niks te verwachten. En verdient dat hondje vanwege zijn onopgevoedheid dan maar de doodstraf?
Nee een schop.
Ik neem trouwens ook geen stafford meer hierna, ik ga voor de gamebred pitbull.
M@scha
Zeer actief

Valerie schreef:
Nanna schreef:
dagmar88 schreef: Waar ik op doelde is dat er ook kleine hondjes zijn die haar aanvallen en dat ik dan altijd degene ben om het op te lossen.
Ja, wie moet het anders doen? Van de lachende swifferbazen ('dat durft ie toch maar, de rákker') hoef je niks te verwachten. En verdient dat hondje vanwege zijn onopgevoedheid dan maar de doodstraf?
Nee een schop.
Ik neem trouwens ook geen stafford meer hierna, ik ga voor de gamebred pitbull.

beetje mislukt met dat harige gevalletje val? :LOL: :ok:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:
:mrgreen: Precies. Fijn dat je even herhaalt wat ik al een paar pagina's terug heb gezegd.
Maar wie was er nu ook alweer debiel? :denken:
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Isis schreef: Sowieso omdat ik het zo zielig vind voor die hondjes en die vrouw. Maar ook eng dat mijn kinderen een paar minuten daarvoor nog op die plek stonden. Moet er toch niet aan denken dat ie bij *naam kind* in de buggy was gesprongen ofzo. Rotbeesten!
Heb net het hele topic gelezen en alles is al wel gezegd denk ik. Maar ik wilde even reageren op bovenstaande stukje. Het zou zo fijn zijn als bovenstaande fabeltje eindelijk eens de wereld uit geholpen zou kunnen worden. Een hond-agressieve hond staat niet gelijk aan een hond die kinderen grijpt. :roll: Als men nou eens ophoudt op het internet te plempen dat honden die andere honden grijpen, ook kinderen zouden grijpen......
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

stefanie schreef:
Isis schreef: Sowieso omdat ik het zo zielig vind voor die hondjes en die vrouw. Maar ook eng dat mijn kinderen een paar minuten daarvoor nog op die plek stonden. Moet er toch niet aan denken dat ie bij *naam kind* in de buggy was gesprongen ofzo. Rotbeesten!
Heb net het hele topic gelezen en alles is al wel gezegd denk ik. Maar ik wilde even reageren op bovenstaande stukje. Het zou zo fijn zijn als bovenstaande fabeltje eindelijk eens de wereld uit geholpen zou kunnen worden. Een hond-agressieve hond staat niet gelijk aan een hond die kinderen grijpt. :roll: Als men nou eens ophoudt op het internet te plempen dat honden die andere honden grijpen, ook kinderen zouden grijpen......
Ja joh al die honden die een keer naar elkaar grommen plukken gelijk de eerste en beste zuigeling uit de buggy om te mollen.
Daarom neem je ook meerdere kinderen ,want dan houd je er altijd wel een paar over mocht het gebeuren als je gaat wandelen in de jungle. :LOL:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”