Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

hond van afrikaanse Dog Whisperer valt aan

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Re: hond van afrikaanse Dog Whisperer valt aan

Ongelezen bericht door nana »

Dat is wat alles wat ik zeg dat als ik het had gezien ik mijn kind er niet langs had laten lopen.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

nana schreef:Dat is wat alles wat ik zeg dat als ik het had gezien ik mijn kind er niet langs had laten lopen.
Áls....
Ik citeer mezelf nog maar even;
Marie-Josée schreef:En inderdaad, niet iedereen verwacht van een hond dat het een aanvallend monster is. Ik liep laatst dicht langs een terrasje met Sancho waar vanonder een tafel ineens een stafford tevoorschijn schoot, nog net op tijd in de kraag gevat door de eigenaar.Schrok me wild. Had ik daar maar niet moeten lopen dan? Ik had dat hele beest niet eens gezien.
Je verwacht toch ook niet dat er iemand met een geladen revolver onder tafel zit in een openbare drukke gelegenheid? Er was niet eens ruimte om met een boog om het beest hen te lopen, waarom hield de eigenaar de hond dan niet kort.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

nana schreef:
Inge O schreef:
nana schreef: In mijn ogen hadden beide volwassenen dit kunnen voorkomen.
dan wil ik de vraag anders stellen : jij vindt dus dat die (groot)ouders die hond hadden moeten zien? of met andere woorden : dat het feit dat ze hem niet hebben gezien hun aangerekend kan worden?
Ik denk dat ze de hond hadden kunnen zien. Omdat er een moment is dat de hond onder de tafel te voorschijn komt en er niks tussen de vrouw en hond in staat waardoor ze vanuit haar ooghoek had kunnen zien dat er kennelijk een hond onder die tafel zat.
Ik denk dat ze hem wel gezien heeft maar dat weet ik niet zeker natuurlijk. De eigenaar van de hond had de hond moeten zien en voelen.

Als de grootouders de hond niet hebben gezien dan kunnen ze er niets aan doen maar hebben ze de hond wel gezien dan hadden ze ook kunnen ingrijpen.

Eigenaar en grootouders hadden beiden kunnen zien en ingrijpen.
Sorry maar wat een gelul zeg.
Dus als jij langs dat taletje was gelopen en je was in je poten gebeten had je dus beter op moeten letten.?? :80:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Deze hond kreeg van mij ook een enkeltje hondenhemel. Zijn baas, tja, wat een oetlul! Een "gerehabiliteerde" hond neem je 1 niet mee naar een dergelijke gelegenheid en 2 laat je die geen seconde uit je ogen. Een kind kan dit niet overzien, de verantwoordelijkheid ligt enkel en alleen bij de idioot die de riem in handen had en bij niemand anders!
Ja, je leert je kinderen omgaan met de wereld en bijbehorende risico's, je leert hen dat ze moeten uitkijken met oversteken en zo leer je hen ook, dat ze niet naar vreemde honden toe mogen. Je leert ze meestal niet dat er ook wel eens een auto de stoep op komt scheuren en net zomin leer je ze dat er wel eens een hond van onder een tafel ineens bovenop je duikt!
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Om nou op basis van één schimmig bewakingscamerafilmpje te beoordelen of een hond naar gene zijde moet worden geloodst gaat mij persoonlijk eigenlijk wat te snel. Maar ik zou, afgaande op dit filmpje, in ieder geval niet graag verantwoordelijk willen zijn voor die hond. En ik zou dat een ander ook niet gunnen.
Onvoorspelbaarheid van déze orde past niet in een samenleving vind ik. Daar doe je niets en niemand een plezier mee.
Vanuit dat oogpunt kan ik mij afspuiten prima voorstellen. Het risico zou mij waarschijnlijk te groot zijn tenminste.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Jaap*
Zeer actief

Jip schreef:Precies en dan zeggen dat het kind maar niet langs had moeten lopen is hetzelfde als zeggen dan had dat kind maar niet geboren moeten worden........
Eerlijk is eerlijk: Dan was het niét gebeurd :mrgreen:
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Shit zeg, ik schrik me tepletter van dat filmpje!
Dat heb ik echt nog nooit eerder gezien, een hond die op zo'n manier een kind grijpt en van tevoren al zo gefocusd is op dat meisje.
En dan ook nog het meisje direct onder zich trekken.
Spuit die hond aub direct af, levensgevaarlijk.
:zweep:
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Jaap* schreef:Om nou op basis van één schimmig bewakingscamerafilmpje te beoordelen of een hond naar gene zijde moet worden geloodst gaat mij persoonlijk eigenlijk wat te snel. Maar ik zou, afgaande op dit filmpje, in ieder geval niet graag verantwoordelijk willen zijn voor die hond. En ik zou dat een ander ook niet gunnen.
Onvoorspelbaarheid van déze orde past niet in een samenleving vind ik. Daar doe je niets en niemand een plezier mee.
Vanuit dat oogpunt kan ik mij afspuiten prima voorstellen. Het risico zou mij waarschijnlijk te groot zijn tenminste.
Ik vind het filmpje anders verrekte duidelijk:
Kind loopt rond, hond fixeert op kind, volgt het met zn ogen. Kind komt net te dichtbij, en hond grijpt en sleurt haar onder tafel...
Denk jij dat die hond wil knuffelen dan?
Hoeveel duidelijker wil je het hebben?
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Jaap* schreef: Onvoorspelbaarheid van déze orde past niet in een samenleving vind ik. Daar doe je niets en niemand een plezier mee.
Hij is toch juist totaal voorspelbaar? Alleen wordt er niet op gereageerd...
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Ik heb het filmpje meerdere keren bekeken en ik zie twee honden. Degene die het kindje grijpt ligt onder de tafel en is in het eerste stukje zeer slecht in beeld.
Verder ben ik het met smoekie eens; als het mijn kinderen zou zijn overkomen of het overkomt mijn kleinzoon dan ben ik niets te beroerd om de hond én de baas door dat hele winkelcentrum te trappen. Inderdaad is voor deze hond geen plaats op deze wereld.
Jaap*
Zeer actief

fes/lou schreef:
Jaap* schreef:Om nou op basis van één schimmig bewakingscamerafilmpje te beoordelen of een hond naar gene zijde moet worden geloodst gaat mij persoonlijk eigenlijk wat te snel. Maar ik zou, afgaande op dit filmpje, in ieder geval niet graag verantwoordelijk willen zijn voor die hond. En ik zou dat een ander ook niet gunnen.
Ik vind het filmpje anders verrekte duidelijk:
Kind loopt rond, hond fixeert op kind, volgt het met zn ogen. Kind komt net te dichtbij, en hond grijpt en sleurt haar onder tafel...
Denk jij dat die hond wil knuffelen dan?
Hoeveel duidelijker wil je het hebben?
Voordat ik (ik dus) ga roepen dat een hond coute que coute dood moet, wil ik er wel wat meer van weten. Dat kan toch? Dat iemand zich wat minder geroepen voelt om hele snelle conclusies te trekken?
Maarja, ik schrijf de rest er ook niet voor niks bij.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Maryanne schreef:Ik heb het filmpje meerdere keren bekeken en ik zie twee honden. Degene die het kindje grijpt ligt onder de tafel en is in het eerste stukje zeer slecht in beeld.
Verder ben ik het met smoekie eens; als het mijn kinderen zou zijn overkomen of het overkomt mijn kleinzoon dan ben ik niets te beroerd om de hond én de baas door dat hele winkelcentrum te trappen. Inderdaad is voor deze hond geen plaats op deze wereld.
en dan zeker als zo'n oetl*l dan OOK nog zou beweren dat het eigenlijk de cshuld van mijn kind was.
Misschien ben ik te goed van vertrouwen, maar ik denk altijd als je je hond meeneemt naar drukke gelegenheden dat hij zich dan ook gedraagt.
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Jaap* schreef:Onvoorspelbaarheid van déze orde past niet in een samenleving vind ik. Daar doe je niets en niemand een plezier mee.
Hij is toch juist totaal voorspelbaar? Alleen wordt er niet op gereageerd...
Dit zal geen dagelijks ritueel zijn bedoel ik. Die vent heeft blijkbaar de indruk gehad dat hij e.e.a. onder controle had.
Als het 99 van de 100 keer goed gaat, maar de 100ste keer op déze manier mis gaat, dan is dat een onaanvaadbaar risico wat je niet recht kunt praten.
Laatst gewijzigd door Jaap* op 26 jul 2011 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Inge O schreef:
Caro. schreef:Ik snap niet waar iedereen dat vlijmscherpe beeld vandaan haalt :denken: maar ik zie een onscherp filmpje
en kan echt niet duidelijk zien of de hond wel of niet in attack modus was.
in dit filmpje zie je het misschien duidelijker (ik in ieder geval wel :wink: ) :

http://www.vkmag.com/magazine/zuid-afri ... ieuw_werk/
Jezus :schrik:
Ik ga even terugkijken wat het kind eraan heeft overgehouden.

En inmiddels kan Michiel misschien kijken naar de linken. Ik heb het via/via van de link van Inge teruggevonden, maar de linken doen het niet helemaal lekker. Ik probeer de link van Inge hier nogmaals neer te zetten
Marion.

Nou ja. Een net gerehabiliteerde hond die als hulphond moet dienen.... ja natuurlijk :ugh:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

tineke schreef: Ja dat had ik gezien en volgens mij al op gereageerd ,zo denken dieren niet ,en dat neem ik het baasje kwalijk.
Natuurlijk hoort die hond niet zo overtrokken te reageren ,dat staat wmb buiten kijf ,maar daar had zijn eigenaar dus op moeten anticiperen.
Een hond van dit kaliber hoort niet in de gelegenheid te zijn om zo'n incident te kunnen veroorzaken.
ja en die reactie begrijp ik dus niet, waar zeg ik dan dat dieren zo denken?
Ík denk zo en volgens mij ben ik nog steeds een mens ;)
maar we praten blijkbaar langs elkaar heen, dus laat maar het wordt anders zo'n eindeloos verhaal.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Inge O schreef:
Marion. schreef:Nou ja. Een net gerehabiliteerde hond die als hulphond moet dienen.... ja natuurlijk :ugh:
was dat de bedoeling :80: ?
hulphond voor veelplegers van geweldsmisdrijven, kunnen ze hun armen wat rust gunnen :zweep:
Marion.

Inge O schreef:
Marion. schreef:Nou ja. Een net gerehabiliteerde hond die als hulphond moet dienen.... ja natuurlijk :ugh:
was dat de bedoeling :80: ?
Zoiets stond in dat verhaal van de eerste link toch? Hond net gerehabiliteerd (door de dog whisperer natuurlijk), en moet nu als hulphond dienen. Dat was zijn excuus toch?
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Maryanne schreef:Ik heb het filmpje meerdere keren bekeken en ik zie twee honden. Degene die het kindje grijpt ligt onder de tafel en is in het eerste stukje zeer slecht in beeld.
Dt zie je niet goed, het is er maar èèn, Spike genaamd.
Gr. Aniek

Afbeelding
Heidi T
Actief
Mijn ras(sen): Friese stabij

Ongelezen bericht door Heidi T »

Ben het hier mee eens, oordelen zonder het echte ervan te weten, doen we allemaal veel te snel.
Groetjes Heidi
Aukje Fenna Út it suden

Afbeelding
Marion.

Heidi T schreef:
Ben het hier mee eens, oordelen zonder het echte ervan te weten, doen we allemaal veel te snel.
Laten we het zo zeggen. Geen seconde zou het nog in me opkomen om met een hond van dit kaliber een pannenkoek te gaan eten in een druk bezet tentje, terwijl ik drukker was met mijn tafelgenoot dan met de hond (die ik alleen maar aan een lijntje vasthad, en verder niet in de gaten hield).

Ik vind de beelden gruwelijk.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Budkes schreef:
het is er maar èèn, Spike genaamd.
oh nu is het Spike, daarstraks was het nog Tiger :mrgreen:
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

yamie schreef:
Budkes schreef:
het is er maar èèn, Spike genaamd.
oh nu is het Spike, daarstraks was het nog Tiger :mrgreen:
:oohja: oeps je hebt gelijk, sorry, het is Tiger idd. Maar in ieder geval, het is er maar 1.
Gr. Aniek

Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Heidi T schreef:

Er valt niet veel te oordelen.
Het fimpje laat een hond zien die een kind gigantisch hard grijpt en als prooi naar zich toe trekt.
Wat de reden of oorzaak hier ook van moge zijn maakt mij niets uit.
Ik vind dat zo'n hond beter dood kan zijn.
Dat is en stuk veiliger voor de maatschappij.
:zweep:
Jaap*
Zeer actief

Paulala schreef:
Heidi T schreef:Ben het hier mee eens, oordelen zonder het echte ervan te weten, doen we allemaal veel te snel.
Er valt niet veel te oordelen.
Het fimpje laat een hond zien die een kind gigantisch hard grijpt en als prooi naar zich toe trekt.
Wat de reden of oorzaak hier ook van moge zijn maakt mij niets uit.
Ik vind dat zo'n hond beter dood kan zijn.
Dat is en stuk veiliger voor de maatschappij.
Het maakt mij de wereld niet uit hoor, maar straks blijkt het één of ander flauw internetgrapje te zijn geweest, of was er iets heel anders met die hond aan de hand, of weet ik veel.
Ik snap niet waarom er altijd zo snél een conclusie moet worden getrokken. We zien wat beelden en we lezen wat tekst van (voor mij tenminste) ondefinieerbare afkomst, de rest speculeren we er, hoe dan ook, bij. En dan moet die hond meteen dood,dood,dood.
Het kan best zijn dat die hond uit de tijd moet worden geholpen, maar ik zou dat niet kunnen beoordelen op basis van deze "gegevens". Dat is alles wat ik zeg.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Hond op eigen terrein houden voortaan, die is niet helemaal betrouwbaar en dat kan gewoon niet in de huidige maatschappij van de westerse landen.

En kindje leren dat je niet mag rennen in een restaurant, maar da's puur opvoeding verder en heeft niets met dit incident van doen wat mij betreft.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Inge O schreef:
fes/lou schreef:http://www.vkmag.com/magazine/zuid-afri ... ieuw_werk/
waarom ging die bij mij dan raar doen :klaar: :boos: ?
Bedankt allebei, link doet het :ok: :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Hoe haal je het in je domme harses om met zo'n hond even gezellig de drukte in te gaan en dan ook niet op te letten, wat een malloot :mep:

De hond zat te loeren tot hij kon toeslaan, dat kind deed niets fout, einde verhaal voor de hond maar de whisperer kon ook wat mij betreft stil zijn.
Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

oeps je hebt gelijk, sorry, het is Tiger idd. Maar in ieder geval, het is er maar 1.
Nee echt niet Aniek, als je het filmpje langzaam zet, zie je er echt twee, eentje staat te kijken en eentje ligt er onder de stoel en dát is degene die aanvalt. Om eerlijk te zijn heb ik het beeld stil gezet en er zelfs een vergrootglas bijgehaald. Iedereen lag hier in een deuk al is de situatie triest genoeg.
Dus een Spike en een Tiger. Maar ik zeg dit voor het geval straks de verkeerde de roze spuit krijgt. :ugh:
Budkes
Zeer actief

Maryanne schreef:
oeps je hebt gelijk, sorry, het is Tiger idd. Maar in ieder geval, het is er maar 1.
Nee echt niet Aniek, als je het filmpje langzaam zet, zie je er echt twee, eentje staat te kijken en eentje ligt er onder de stoel en dát is degene die aanvalt. Om eerlijk te zijn heb ik het beeld stil gezet en er zelfs een vergrootglas bijgehaald. Iedereen lag hier in een deuk al is de situatie triest genoeg.
Dus een Spike en een Tiger. Maar ik zeg dit voor het geval straks de verkeerde de roze spuit krijgt. :ugh:
Maryanne het wordt tijd voor een nieuw vergrootglas :hmmm: :wink: , er is maar 1 hond. Wat jij aanziet voor een hond is een stoel. Daardoor lijkt het dat er nog een hond staat als de bewuste hond zich iets terugtrekt. Maar het is er echt maar 1.
Gr. Aniek

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”