Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Lieve Luna aangevallen door Staffords

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Annemiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriers
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Lieve Luna aangevallen door Staffords

Ongelezen bericht door Annemiek »

Ik wilde absoluut nooit aan een breakstick.
Vond het onzin, maar door veel in te lezen hebben wij hem ook aangeschaft.
Nooit gebruikt, maar we hebben hem wel altijd bij. Gewoon mocht er echt wat gebeuren wij kunnen ingrijpen zonder dat mijn hond de andere hond schade aanbrengt.

Moet zeggen dat ik gelukkig nooit in de situatie geweest ben waar mijn honden een andere hond wilden killen!
Taiko heeft 1x ruzie gehad met een border collie maar dat was een gewone reuen clinch.
Geen vasthouden en niet meer loslaten, nee gewoon elkaar afsnauwen, en elkaar op de plek zetten. Taiko is overigens 4 1/2.
En Neela die intresseert zich al helemaal niet voor andere honden, die speelt liever met haar bal, stok of met het water. Zij is 2 1/2
Afbeelding

Groetjes Annemieke
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Nanna schreef: :denken: waar dan?
Op het forum he
Nanna schreef:Toen mijn vorige Deerhound Xantha oud was en pijnlijke artrose had, werd ze bereden door een Labreu. Ze heeft hem verscheidene malen gewaarschuwd maar hapte daarna toe. Oor overmidden, winkelhaak van jewelste. Bloeden als een rund.
Ik lijk eigenlijk wel gestoord dat ik de DA rekening nog betaald heb.

Verder nooit iets van dien aard meegemaakt.

Daarna heeft Charles nog hetzelfde geflikt bij een hond. Je vertelt ook weleens dat Topsi een hond bijt. Ik heb echt geen zin om alles op te zoeken maar mijn honden krijgen de kans niet om zoiets te doen.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Valerie schreef:Nee joh een beetje raaskallen op een forum is veel leuker.

Ik muilkorf mijn honden niet nee, ze hebben nog nooit een hond gebeten tijdens het uitlaten. Geen gaatjes, geen krasjes, geen enkel haartje gekrenkt. Mijn eigen honden niet, en geen enkele hond die ik ooit uitgelaten heb.
Hoeveel mensen in dit topic kunnen hetzelfde zeggen?
:engel: Ben ooit het park uitgelopen met een vreselijk blije Charlie en ambull pup, met meer rode dan witte vlekken :schrik:
Ongelukje met stoeien :F: Net het tipje van z'n oor geraakt.

Verder nooit een gaatje, krasje met etc., met geen van de drie.

Maar Charlie heeft op drukke tijden wel de korf aan op straat.
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Ik muilkorf mijn honden niet nee, ze hebben nog nooit een hond gebeten tijdens het uitlaten. Geen gaatjes, geen krasjes, geen enkel haartje gekrenkt. Mijn eigen honden niet, en geen enkele hond die ik ooit uitgelaten heb.
Nou, ik ben er heel eerlijk in. Mijn Bobby, ook een terrier, is ook de allervriendelijkste niet maar ik houd daar wel rekening mee door hem niet los te laten hier in de buurt. Op neutraal terrein zijn er geen problemen gelukkig.
Valerie
Zeer actief

Ik heb het toch niet over aanvallen :roll: ik heb het over gaatjes maken.
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

Wat zouden we toch graag bepalen met wat voor een hond een ander loopt :blah:
Het lijkt steeds extremer te worden.
Het lijkt zo simpel alle vechthonden gewoon verbieden, daarna de herders en boeviers
en dan alle wakers....dan kunnen de sociale "uberhondje" veilig op straat. Wat een schijnveiligheid.

Wij hebben al genoeg regels in nederland en dat is in iedergeval je hond aanlijnen waar het moet. De meeste bijtincidenten zijn met de honden of in iedergeval 1 hond los.

Oveigens erg triest voor het hondje van het verhaal van TS maar als de beide honden in de boot aangelijnd waren geweest was dit al voorkomen. Gewoon de eigenaren flink Laten betalen dit soort onbenullig tuig is gewoon hersenloos.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
Melissa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Melissa »

Nanna schreef:
Valerie schreef:Ik heb het toch niet over aanvallen :roll: ik heb het over gaatjes maken.
Dan begrijpen we elkaar verkeerd :engel: Bij mij is "gaatjes maken" een andere hond bijten uit agressie. Niet uit noodweer.
Dan zijn er toch ook gaatjes of niet :denken:
Afbeelding
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door luna2906 »

Ik :D
daywalker
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door daywalker »

De meeste mensen kennen hun hond goed genoeg om te weten of hij/zij te vertrouwen is met andere honden en/of mensen en zullen zonder dat anderen ze er moeten op wijzen, maatregelen nemen om te voorkomen dat hun hond overlast of schade aanbrengt aan anderen. :wink:
De rest van de eigenaars die dat niet doen, zijn gewoon flapdrollen zonder verantwoordelijksgevoel en zijn het niet waard om energie en tijd in te stoppen. :mrgreen:

Je kan daar lang en breed over blijven doorhameren, maar zo is het gewoon vind ik persoonlijk en ik zal waarschijnlijk niet de enige zijn die er zo over denkt mag ik hopen :wink:
mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
BAILEYSBAASJE
Zeer actief
Mijn ras(sen): F1b Goldendoodle

Ongelezen bericht door BAILEYSBAASJE »

nana schreef:Wat zouden we toch graag bepalen met wat voor een hond een ander loopt :blah:
Het lijkt steeds extremer te worden.
Het lijkt zo simpel alle vechthonden gewoon verbieden, daarna de herders en boeviers
en dan alle wakers....dan kunnen de sociale "uberhondje" veilig op straat. Wat een schijnveiligheid.

Wij hebben al genoeg regels in nederland en dat is in iedergeval je hond aanlijnen waar het moet. De meeste bijtincidenten zijn met de honden of in iedergeval 1 hond los.

Oveigens erg triest voor het hondje van het verhaal van TS maar als de beide honden in de boot aangelijnd waren geweest was dit al voorkomen. Gewoon de eigenaren flink Laten betalen dit soort onbenullig tuig is gewoon hersenloos.

Nee, hoor, "we" zouden dat helemaal niet willen en het zou in de ideale wereld ook helemaal niet nodig zijn als sommige mensen (althans in de gevallen die ik persoonlijk heb meegemaakt en bij ons zie langskomen) voordat ze een hond (een levend wezen met een gemiddelde levensduur van toch zo'n 10 jaar) aanschaffen eens even bij zichzelf te rade gaan over het waarom ze een hond willen aanschaffen, waarom dat een bepaalde hond (ras) moet zijn, wat de hond uit die relatie krijgt en of die hond, wat voor ras dan ook, wel echt in hun levensstijl/gezinssituatie past. Kijk maar op Animal Planet hoe vaak honden voor "de heb" worden aangeschaft en vervolgens een soort meubelstuk worden waar niets mee gedaan wordt. Maar, zoals je bij rages als de Dalmatiërs na een Disney film ziet, nog te vaak gaat het om impuls kopen en de hond wordt dan in meerdere opzichten de dupe: als hij door gebrek aan aandacht en/of opvoeding lastig of agressief wordt krijgt hij een slechte reputatie terwijl de eigenaars daar schuldig aan zijn. Of erger: worden in een asiel of gewoon op straat gedumpt terwijl de eigenaars op zoek gaan naar een "makkelijker" hondje.
Vrijheid is een mooi iets, maar brengt wel verantwoordelijkheden met zich mee.
Afbeelding
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Hmm.. ik las iemand zeggen alle Staffs verbieden? O.i.d. Wat een onzin. In de eerste plaats moet iedere hondeneigenaar (of het nou van een jack russell is of van een stafford) verantwoordelijkheid nemen voor zijn hond. En als dat niet kan, als een muilkorf niet stoer of sociaal genoeg is, dan is een break stick een goed begin om het veiliger te maken. Ik denk overigens dat het ras er misschien gevoeliger voor is, maar dat een ervaren & verantwoordelijke hondeneigenaar er prima mee over weg kan.

Toch vind ik het van de zotte dat het nodig zou zijn (de break stick uiteraard)
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

bouvierpoedel schreef: Vind het al bezopen om een breakstick op zak te hebben om je hond uit te laten. :piew:
En dan nog lopen schreeuwen dat het heel normaal is. :80:

Dat ís ook bezopen.
Het moet allemaal niet gekker worden zeg.
:zweep:
Mojuan
Zeer actief

Neeltje schreef:
Och, dat is toch hetzelfde als toen ik het verhaal van Bartje hierneer zette, die de aanval jammer genoeg niet heeft overleefd. Dan zit je schijnbaar maar te wauwelen en een verhaal te verzinnen.

Ik heb dat verhaal volgens mij helemaal gemist.
Maar dat meen je toch zeker niet zeg... hoe durven mensen alleen al te suggeréren dat je een verhaal uit je duim zuigt!
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Nee, je kop in het zand steken en hopen op verbetering dat is verstandig :roll:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Mojuan
Zeer actief

renee-uk schreef:
Denise. schreef:
bouvierpoedel schreef: Vind het al bezopen om een breakstick op zak te hebben om je hond uit te laten. :piew:
En dan nog lopen schreeuwen dat het heel normaal is. :80:
Ik vind dat helemaal niet bezopen. Ik vind dat juist heel verstandig :19: Als die staffordbaas een breakstick mee had gehad dan was die hond zo weer los geweest.
Ik ook niet, vind het zelfs een prima idee.
beter mee verlegen dan om verlegen en gezien de bijtincidenten niet overbodig ook.
Als eigenaar van een Staf vind ik het niet zo raar om er 1 bij je te hebben.
Maar hier in dit topic werd geopperd dat je die ook maar bij je zou moeten hebben om ervoor te zorgen dat je iemand ANDERS z'n Staf van jouw hond af kunt krijgen.
Mojuan
Zeer actief

bouvierpoedel schreef: Je kuntt datt beest ttoch ook gewoon een goede korf om doen. :19:
Idd, zo simpel is het.
Voorkomen is altijd beter dan genezen.
Ik kies dus voor een korf als het erg druk is op straat met honden.
Dan ga ik niet met een stokkie rondlopen die ik dus nodig heb als het al te laat is en er dus al een hond tussen de kaken van de mijne hangt.
Wat een bullshit zeg.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ik heb , of eigenlijk mijn hondjes hebben, er geen reet aan hoor, een breakstick.. ja heel fijn dat ze die hond los kunnen "breken", maar ws is de schade dan al aangericht.

als je loopt met een hond, waarvan je weet, dat hij/zij geen moeite heeft om een hond zodanig te pakken te nemen, dat zulke dingen nodig zijn, dan zorg je er maar voor, dat hij/zij dat gewoon niet kan, muilkorf dus.
Mojuan
Zeer actief

Valerie schreef:
En ben je tevreden met hoe jouw topic loopt?
Voel je je gekrenkt omdat het over Staffies gaat die gebeten hebben ofzo?
Zal me een worst wezen hoe dit topic loopt.
Wat is het voor vreemde vraag of ik tevreden ben :denken:
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

yamie schreef:ik heb , of eigenlijk mijn hondjes hebben, er geen reet aan hoor, een breakstick.. ja heel fijn dat ze die hond los kunnen "breken", maar ws is de schade dan al aangericht.

als je loopt met een hond, waarvan je weet, dat hij/zij geen moeite heeft om een hond zodanig te pakken te nemen, dat zulke dingen nodig zijn, dan zorg je er maar voor, dat hij/zij dat gewoon niet kan, muilkorf dus.
Precies :ok:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Mojuan
Zeer actief

renee-uk schreef:
Ik ben blij hoor met mensen zoals Valerie en Dagmar, die denken tenminste na, zijn realistisch en kijken niet door een roze gekleurd brilletje :ok:
Ja want ik doe dat natuurlijk wel.
Staat me best goed hoor, zo'n roze brilletje :slaap:
Valerie
Zeer actief

Paulala schreef:
Valerie schreef:
En ben je tevreden met hoe jouw topic loopt?
Voel je je gekrenkt omdat het over Staffies gaat die gebeten hebben ofzo?
Zal me een worst wezen hoe dit topic loopt.
Wat is het voor vreemde vraag of ik tevreden ben :denken:
Omdat je van ten voren precies wist hoe dit topic zou verlopen en toch plaats je het. Dan moet je er wel van genieten toch?
Mojuan
Zeer actief

nana schreef:

Dat is dus wat ik ook bedoel te zeggen.
Zulke gasten moet je flink diep in hun buidel laten tasten, en een leuke taakstraf er achteraan.
En de honden afnemen en herplaatsen.
En verbieden om ooit nog een dergelijk ras aan te schaffen.
Gewoon strengere regelgeving en handhaving daarvan.
Mojuan
Zeer actief

renee-uk schreef:Nee, je kop in het zand steken en hopen op verbetering dat is verstandig :roll:

Tuurlijk, dat heb ik ook echt gezegd.
Makkelijk hoor, een ander woorden in de mond leggen.
Mojuan
Zeer actief

yamie schreef:ik heb , of eigenlijk mijn hondjes hebben, er geen reet aan hoor, een breakstick.. ja heel fijn dat ze die hond los kunnen "breken", maar ws is de schade dan al aangericht.

Volledig met je eens.
Mojuan
Zeer actief

Valerie schreef:
Omdat je van ten voren precies wist hoe dit topic zou verlopen en toch plaats je het. Dan moet je er wel van genieten toch?

Ik wist helemaal niets precies, hou op met voor mij te denken aub.

Het hondje van een goede vriendin ligt half in puin door een aanval, mag ik dat niet delen?
Sorry dat het toevallig door twee Staffords is geweest, maar dat ís nou eenmaal zo.
Jij hebt er zo te merken meer problemen mee dan ik.
Hou op met janken.
renee-uk
Zeer actief

Om de haverklap verschijnen hier topics over aso baasjes met stafs en aanverwante rassen die hondjes gebeten hebben
Denken julie nou werkelijk dat dat minder gaat worden omdat er hier geschreven wordt dat dat niet moet kunnen en dat die baasjes maar moeten muilkorven?
Vreemd dan dat daar nog niks van te merken is, van dat minder worden.

Ik weet voor mezelf heel zeker dat als ik in een buurt zou lopen waar de aso baasjes met bijtgrage stafs en cs de overhand hadden ik me wel degelijk een breakstick aan zou schaffen en me heel goed zou laten voorlichten over het gebruik daarvan.
Ik heb nl maar zo het idee dat mijn honden me dankbaarder zijn als ik ze los krijg, dan wanneer ik wat onnozel met mijn armen sta te zwaaien enof zonder effect op die hond zn kop sta te beuken.
Ja het is belachelijk dat dat nodig zou zijn en nee, ik laat mijn honden van die idioterie niet de dupe worden.

Maar ik zal wel achterlijk zijn of zo dat ik zo denk, het zet meer zoden aan de dijk om in topics zoals deze op aso bazen en honden te schelden :roll:

En Paula, laat dat roze brilletje maar op hoor alleen mag je wat mij betreft wel van je high horse afkomen.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Mojuan
Zeer actief

renee-uk schreef:

En Paula, laat dat roze brilletje maar op hoor alleen mag je wat mij betreft wel van je high horse afkomen.

Joh lul toch niet zo dom, ik weet toch zelf prima wat het karakter van een Staf is.

En ja, als je in een buurt woont met ontzettend veel van zulke eigenaren, dan is het veiliger om zo'n stick bij je te hebben.
Hoewel ik zelf dan liever zou verhuizen.
Maar in het geval van Luna, was het tijdens een vakantie op de boot.
En ik vind het belachelijk als elke eigenaar van elke hond een stick bij zich moet hebben voor het geval dat er een achterlijke debiel tevoorschijn komt met zijn moordlustige honden.
Valerie
Zeer actief

Paulala schreef:
Valerie schreef:

Ik wist helemaal niets precies, hou op met voor mij te denken aub.

Het hondje van een goede vriendin ligt half in puin door een aanval, mag ik dat niet delen?
Sorry dat het toevallig door twee Staffords is geweest, maar dat ís nou eenmaal zo.
Jij hebt er zo te merken meer problemen mee dan ik.
Hou op met janken.
Je weet heel goed hoe dit topic zou verlopen aangezien je wel langer op dit forum zit. Je bent gewoon een sensatie zoeker met je opruiende topics. 2e Nanna.
En ik "jank" niet. Wat een taalgebruik :roll: vervelend he als er iemand tegen je in gaat?
renee-uk
Zeer actief

Paulala schreef:
renee-uk schreef:

Joh lul toch niet zo dom, ik weet toch zelf prima wat het karakter van een Staf is.
Ik ga me maar niet tot jouw niveau verlagen, gelukkig dat jij -als in hierboven- altijd zo intelligent converseert :LOL:
manmanman het is je allemaal wat naar het hoofd gestegen he, Paula de enige stafford kenner hier op het forum :ok:
kijk maar uit, binnenkort val je van je voetstukje en dat zal me een beste klap geven
Wat zal ik lachen als dat gebeurt :goeie:
Afbeelding

Mojuan
Zeer actief

Valerie schreef:
Je weet heel goed hoe dit topic zou verlopen aangezien je wel langer op dit forum zit. Je bent gewoon een sensatie zoeker met je opruiende topics. 2e Nanna.
En ik "jank" niet. Wat een taalgebruik :roll: vervelend he als er iemand tegen je in gaat?
Helemaal niet vervelend als er iemand tegen me ingaat.
Het gaat erom dat jij voor mij bepaalt wat ik denk en dacht.
Ik heb er totaal niet over nagedacht hoe dit topic zou gaan verlopen.
En dan is het behoorlijk irritant als een miep zoals jij even gaat vertellen dat ik sensatie zoek etc.
Ik kreeg te horen dat Luna was aangevallen, ben daar heel erg van geschrokken en wilde het verhaal delen.
Het enige waar ik aan dacht was dat mensen mee zouden leven.
Verder heb ik helemaal niet gedacht.

Maar jij weet het allemaal beter, jij bepaalt voor mij wat ik denk/dacht en waarom dat zo is.
En dáár kan ik slecht tegen ja.
Dat heeft niets te maken met tegen iemand in gaan.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”