En het gaat echt veel beter
Het enige wat helpt is heel ouderwets: belonen bij goed gedrag en herhalen, herhalen, herhalen.
Moderator: moderatorteam
dat zag ik gisteren ook bij de da waar ik het eerder over had,ik had weke knietjes en Harley keek niet eens naar die hond,ging gewoon rustig een beetje rommelen en snuffelen onder de bank en bij de weegschaal terwijl ik echt even mezelf tot de orde moest roepen zeg maar.Inge O schreef:het vette ben ik zeker met je eens en het hoeft ook helemaal geen kleine hond te zijn : zo is attack op de hondenschool 3 keer na elkaar (in opeenvolgende lessen dus) aangevallen door een flippende mechelaar en terwijl ik daarna echt met tegenzin op het plein stond had zij er echt nul komma nul niks van, het kon haar geen biet schelen en ze was ook helemaal niet gefocussed op die hond daarna.Zoek stok! schreef:Ik denk dat het ook iets is in de hond. Bram is een aantal keer flink gegrepen en heeft er he-le-maal niks aan overgehouden. En dat is echt niet aan mij te danken hoor. De eerste keer heb ik er een redelijk drama van gemaakt. De ene hond kan gewoon meer hebben dan de andere. En als je als kleintje keer op keer op keer onder de voet gelopen wordt door 'ik wil alleen maar spelen' honden krijg je natuurlijk wel bepaald gedrag. Zo'n klein hondje heb ik gelukkig niet en zou ik ook niet willen om die reden.Denise. schreef: Het is dus ook helemaal geen verwijt maar ik ben er echt van overtuigd dat al die trauma's die honden zogenaamd hebben voor een groot gedeelte aan de baas liggen of in stand gehouden worden door de baas.
ik wel en het was overigens één van de redenen dat ik daar op een gegeven moment gestopt ben (mechelaar is ondertussen ingeslapen wegens onhandelbaar dus het was echt geen akkefietje).
ik was ook altijd zo van het zelf uitzoeken en oplossen tot 2wk terug dus,ben al diverse keren zo hard onderuit gegaan met deze overtuiging ten koste van Harley dat ik het nu dus ook niet meer durf.iones schreef:Ik vind tegenwoordig veel honden niet meer met andere honden om kunnen gaan.
Maar ik denk dat het lang niet altijd aan het karakter ligt.
Ik zie te vaak dat honden helemaal niet de mogelijkheid krijgen in omgang met andere honden, dus hoe moeten ze dat dan leren? Verder houden mensen hun hond dicht bij zich aangelijnd als er andere honden komen. En dan leert de hond dus ook niets.
Het klopt wel wat je zegt hoor. Ook ik heb een paar keer meegemaakt dat een hond van mij aangevallen werd. En ik laat mijn honden andere honden niet zonder meer benaderen. Ik kijk hoe de andere hond is. En ik bekijk de situatie. MAar het klopt, te veel mensen hebben een hond zonder er een moer van af te weten en ze doen alles fout wat ze maar fout kunnen doen. Andere mensen met honden worden de dupe, die worden weer bang, durven hun hond niet meer bij andere honden te laten en zo houdt dit probleem zich in stand.eefje+huig schreef:ik was ook altijd zo van het zelf uitzoeken en oplossen tot 2wk terug dus,ben al diverse keren zo hard onderuit gegaan met deze overtuiging ten koste van Harley dat ik het nu dus ook niet meer durf.iones schreef:Ik vind tegenwoordig veel honden niet meer met andere honden om kunnen gaan.
Maar ik denk dat het lang niet altijd aan het karakter ligt.
Ik zie te vaak dat honden helemaal niet de mogelijkheid krijgen in omgang met andere honden, dus hoe moeten ze dat dan leren? Verder houden mensen hun hond dicht bij zich aangelijnd als er andere honden komen. En dan leert de hond dus ook niets.
En ik kan het andere hondenbezitters ook niet echt kwalijk nemen dat ze zo zijn,er lopen gewoon heel veel honden die het ofwel door raseigenschappen ofwel door onwetendheid van de eigenaar gewoon niet geleerd hebben/kunnen en als jij dan je hond daar mee in aanraking laat komen zou het wel eens een harde les kunnen worden.
Veel mensen zijn daardoor wat terughoudend,kijk dan moet je als je je hond dan toch loslaat ook niet raar staan te kijken als de hond vreemd gedrag vertoont of zo'n irritante keffer is/word.
En soms worden honden juist vervelend omdat ze nooit losgelaten worden,gewoon gefrustreerd,die maak ik ook regelmatig mee helaas.
Ik open gewoon een topic, wind me niet op hoor. Wel als ik mijn hond aan het trainen ben, en aangelijnd houd, en iemand zijn lulu lekker dominant rond laat hobbelen die mijn hond lastig komt vallen, en waarna hij uitvalt ik de volle laag krijg.Zoek stok! schreef:TS. Ik vind het bijzonder om je te gaan opwinden over andermans honden, klein of groot, terwijl je zelf tegen nogal wat dingen aanloopt met je eigen grootjoekel.blondie schreef:Tegen wie heb je het? Ik heb geen honden die uitvallen aan de lijn.Zoek stok! schreef:Je hebt toch zelf een hond die uitvalt aan de riem? Of ben ik nu in de war met iemand anders?
Dat geouwehoer altijd over onopgevoede kleine hondjes. Alsof een grote hond kopen een teken is dat je honden kunt opvoeden
Krengetje schreef: Yep, daar erger ik me inderdaad aan. Ook als het een grote hond is die mijn hond komt lastig vallen, alleen krijg ik dan niet de schuld, maar vaak een excuus

Het is Lulu hoorDenise. schreef:De ene hond kan inderdaad meer hebben dan de ander, dat is ook zo. Kleine hondjes die schrikken als ze omver gelopen worden vind ik helemaal niet vreemd. Het ene hondje schrikt even en loopt daarna weer verder, maar ga je als baas een drama maken en je hondje is daar gevoelig voor dan heb je al snel een hondje met een trauma. En veel hondeneigenaren vinden het dan toch maar zo vreemd dat Fifi zo bang is, terwijl ze zelf ook met knikkende knietjes langs die grote hond lopenZoek stok! schreef:Ik denk dat het ook iets is in de hond. Bram is een aantal keer flink gegrepen en heeft er he-le-maal niks aan overgehouden. En dat is echt niet aan mij te danken hoor. De eerste keer heb ik er een redelijk drama van gemaakt. De ene hond kan gewoon meer hebben dan de andere. En als je als kleintje keer op keer op keer onder de voet gelopen wordt door 'ik wil alleen maar spelen' honden krijg je natuurlijk wel bepaald gedrag. Zo'n klein hondje heb ik gelukkig niet en zou ik ook niet willen om die reden.Denise. schreef: Het is dus ook helemaal geen verwijt maar ik ben er echt van overtuigd dat al die trauma's die honden zogenaamd hebben voor een groot gedeelte aan de baas liggen of in stand gehouden worden door de baas.
maar ik moet zeggen dat ik het wel met haar eens ben, en dat krijg ik niet van de baasjes van kleine hondjes: want hij doet niks hoorMoos schreef:Krengetje schreef: Yep, daar erger ik me inderdaad aan. Ook als het een grote hond is die mijn hond komt lastig vallen, alleen krijg ik dan niet de schuld, maar vaak een excuus
![]()
![]()
Sorry. Het is in ieder geval wel heel duidelijk dat wij een geheel ander referentiekader hebben

malinois schreef:maar ik moet zeggen dat ik het wel met haar eens ben, en dat krijg ik niet van de baasjes van kleine hondjes: want hij doet niks hoorMoos schreef:Krengetje schreef: Yep, daar erger ik me inderdaad aan. Ook als het een grote hond is die mijn hond komt lastig vallen, alleen krijg ik dan niet de schuld, maar vaak een excuus
![]()
![]()
Sorry. Het is in ieder geval wel heel duidelijk dat wij een geheel ander referentiekader hebben
![]()
Gisteren liep ik met Xavi hier op de uitlaatplaats, aan de ene kant stonden schapen (jawel midden in het losloopgebied achter een stroomnet) ineens komt er uit de struiken een jachthond aangesprint, en wil komen buurten, een gillende eigenaresse erachteraan, met tussen het 'hier' 'hier' (wat totaal overbodig was want daar had ie 0.0 oor voor) sorry hoor, oh sorry hoor, nou is jouw hond helemaal opgenaaid terwijl hij zo rustig liep... sorry sorry...
Opgenaaid was ie niet, wel vond ie het vervelend dat hij nog aan de riem liep (schapen) en de andere niet.
Xavi rustig neergelegd naast me, hondje ging weer terug naar vrouwtje nog even met haar staan praten dat dat gillen nu niet echt werkte op zo'n moment![]()
En zoiets had ik laatst dus ook met een vrouw met een witte herder, ook sorry, had je niet gezien en we liepen weer verder.
De keren dat het met een klein hondje is, is het altijd: hij doet niks hoor, ja maar de mijne wel als ie gaat rennen en hij is lomp dus erg zachtzinnig is ie niet.
nee dat is ook zo, maar zij had me denk ik ook niet gezien, aangezien zij onderaan de groenstrook liep langs het water en ik bovenlangs... als ze mij niet de brug over heeft zien steken heeft ze me niet gezien denk ik.eefje+huig schreef:malinois schreef:maar ik moet zeggen dat ik het wel met haar eens ben, en dat krijg ik niet van de baasjes van kleine hondjes: want hij doet niks hoorMoos schreef:[..]
![]()
![]()
![]()
Gisteren liep ik met Xavi hier op de uitlaatplaats, aan de ene kant stonden schapen (jawel midden in het losloopgebied achter een stroomnet) ineens komt er uit de struiken een jachthond aangesprint, en wil komen buurten, een gillende eigenaresse erachteraan, met tussen het 'hier' 'hier' (wat totaal overbodig was want daar had ie 0.0 oor voor) sorry hoor, oh sorry hoor, nou is jouw hond helemaal opgenaaid terwijl hij zo rustig liep... sorry sorry...
Opgenaaid was ie niet, wel vond ie het vervelend dat hij nog aan de riem liep (schapen) en de andere niet.
Xavi rustig neergelegd naast me, hondje ging weer terug naar vrouwtje nog even met haar staan praten dat dat gillen nu niet echt werkte op zo'n moment![]()
En zoiets had ik laatst dus ook met een vrouw met een witte herder, ook sorry, had je niet gezien en we liepen weer verder.
De keren dat het met een klein hondje is, is het altijd: hij doet niks hoor, ja maar de mijne wel als ie gaat rennen en hij is lomp dus erg zachtzinnig is ie niet.
van mij zou je een sorry te horen krijgen hoormaar ik geloof dat ik het niet zover zou laten komen als jou hond aangelijnd is,dan hou ik die van mij ook bij me,hij zit niet voor niks vast denk ik dan maar

Het is een losloopstrook idd. (moet je je niet al te veel van voorstellen, links groen met wat bomen, midden een pad van asfalt en rechts een groenstrook met bomen en daarnaast een vijver, totale breedte zonder vijver ong. 30 a 40 meter denk ik) Ik liep er met Xantos ook niet al te vaak, alleen maar snel ff plassen om de druk eraf te hebben als ik van mn werk kwam.eefje+huig schreef:was het wel losloopgebied?
Want dan zou ik er ook wat meer moeite voor moeten doen om ze bij me te houden maar dan nog zou ik mijn uiterste best doen hoor.
het bijtincident 2wk geleden had ook niet gebeurd geweest als die hond aan de riem had gezeten want dan had Harley nooit bij hem in de buurt gekomen wat mij betreft.
kijk ,er zijn denk ik diverse redenen waarom vervelende honden ontstaan,door ervaringen met mensen,met andere honden,slechte opvoeding,1x in de week loslopen,raseigenschappen enzenz.
En heel veel eigenaren weigeren om daar rekening mee te houden,een hond is een hond als elke ander en moet dus ook gewoon overal komen en loskunnen enz enz en daar zijn dus ook honden bij die totaal niet geschikt zijn om kontakt te maken met andere honden en bazen die dat niet zien zijn dom bezig en al helemaal als ze dan boos worden omdat jouw hond ze corrigeerd.
ik heb 2wk terug ook niet boos gereageerd op die hond,een correctie is oke,dat gebeurd gewoon wel eens,ook bij mijn kleine macho schijterd,ik was vooral boos dat hij zo ging schudden en maar door bleef gaan terwijl wij er al bovenop zaten .

MonaToetje schreef:Ja hoor, baasjes van kleine hondjes zijn aso s die als hun kutkeffertje per ongeluk op een andere hond afstormt of aanblaft , nooit de schuld op zich nemen en zelden sorry zeggen.
misschien eerst wat beter lezen...MonaToetje schreef:Ja hoor, baasjes van kleine hondjes zijn aso s die als hun kutkeffertje per ongeluk op een andere hond afstormt of aanblaft , nooit de schuld op zich nemen en zelden sorry zeggen.

En evenzoveel mensen met grote honden laten hun hond op kleine honden klappen omdat het voor hun hond toch geen kwaad kan. Zij zitten er niet mee. En ze nemen niet de moeite om hun hond terug te halen. Dat is mijn beeld van veel mensen met grote honden.eefje+huig schreef: ja maar dat is het probleem,het gebeurd zelden per ongeluk.
Heel veel mensen met kleine hondjes laten dit altijd toe en vinden het er gewoon bij horen en als die kleine hond dan van een grote op zijn lazer krijgt is de grote een kuthond.
En zo is het in veel gevallen echt wel.
En ik zeg dus niet alle mensen met kleine honden maar wel heel veel.

Ja en ik heb die evaring tot nu toe alleen met grote honden die op die van mijn afstormde.eefje+huig schreef:MonaToetje schreef:Ja hoor, baasjes van kleine hondjes zijn aso s die als hun kutkeffertje per ongeluk op een andere hond afstormt of aanblaft , nooit de schuld op zich nemen en zelden sorry zeggen.
ja maar dat is het probleem,het gebeurd zelden per ongeluk.
Heel veel mensen met kleine hondjes laten dit altijd toe en vinden het er gewoon bij horen en als die kleine hond dan van een grote op zijn lazer krijgt is de grote een kuthond.
iones schreef:En evenzoveel mensen met grote honden laten hun hond op kleine honden klappen omdat het voor hun hond toch geen kwaad kan. Zij zitten er niet mee. En ze nemen niet de moeite om hun hond terug te halen. Dat is mijn beeld van veel mensen met grote honden.eefje+huig schreef: ja maar dat is het probleem,het gebeurd zelden per ongeluk.
Van beide partijen is iets te zeggen. De fouten die gemaakt worden zijn vaak zelfs hetzelfde; gewoon hond niet opvoeden, laks zijn.
Einde discussieMonaToetje schreef:iones schreef:En evenzoveel mensen met grote honden laten hun hond op kleine honden klappen omdat het voor hun hond toch geen kwaad kan. Zij zitten er niet mee. En ze nemen niet de moeite om hun hond terug te halen. Dat is mijn beeld van veel mensen met grote honden.eefje+huig schreef: ja maar dat is het probleem,het gebeurd zelden per ongeluk.
Van beide partijen is iets te zeggen. De fouten die gemaakt worden zijn vaak zelfs hetzelfde; gewoon hond niet opvoeden, laks zijn.
ja maar ik zeg ook niet dan grote honden het niet doen,daar zitten net zoveel rotte appels tussen,absoluut.twinkeltje schreef:Ja en ik heb die evaring tot nu toe alleen met grote honden die op die van mijn afstormde.eefje+huig schreef:MonaToetje schreef:Ja hoor, baasjes van kleine hondjes zijn aso s die als hun kutkeffertje per ongeluk op een andere hond afstormt of aanblaft , nooit de schuld op zich nemen en zelden sorry zeggen.
En ja Ruby is ook wel een keer op een hond gedoken toen ze echt perongelukt uit mijn handen schoot
zo steekt bijna de hele wereld in elkaar tegenwoordig,ikke ikke ikkeiones schreef:Ik vraag me af wat het percentage hondeneigenaar is, dat z'n gang maar gaat ten koste van andere honden. Best hoog volgens mij. TE lam om op te voeden. Men klaagt dat kinderen tegenwoordig slecht opgevoed worden maar volgens mij is dit een algemene tendens of zo, want ook bij honden zie je het.
Zijn er dan zoveel meer mensen te lamlendig om er energie in te steken? Vinden ze het dan geen enkel bezwaar dat andere mensen de dupe zijn van hun houding?
Ik vrees dat je gelijk hebt. Een algemene mentaliteitsverandering zou zeer wenselijk zijn en iedereen zou daar wel bij varen. MAar hoe je dat voor elkaar krijgt.... dat heb je alleen bij jezelf in de hand helaas.eefje+huig schreef:zo steekt bijna de hele wereld in elkaar tegenwoordig,ikke ikke ikke![]()
En dat vind ik ook erg jammer,heb een paar jaar terug mijn frustraties daarover maar losgelaten want het gaat gewoon door,het word er niet beter op.
Ik weet wel dat ik mijn kinderen iets anders ga proberen bij te brengen,sociaal zijn,en beleefd zijn en heb uw naaste lief enz,zijn voor mij zeer belangrijke opvoedpunten,en dat geldt net zo goed voor mijn honden,ookal gaat het daar ook niet echt vanzelf
weet je ik vind dit nou zo makkelijke praat, ik heb honden gezien waar mensen alle mogelijke moeite hebben gedaan om de hond opiones schreef:Ik vraag me af wat het percentage hondeneigenaar is, dat z'n gang maar gaat ten koste van andere honden. Best hoog volgens mij. TE lam om op te voeden. Men klaagt dat kinderen tegenwoordig slecht opgevoed worden maar volgens mij is dit een algemene tendens of zo, want ook bij honden zie je het.
Zijn er dan zoveel meer mensen te lamlendig om er energie in te steken? Vinden ze het dan geen enkel bezwaar dat andere mensen de dupe zijn van hun houding?
en dan kun je verwachteniones schreef:Ik vrees dat je gelijk hebt. Een algemene mentaliteitsverandering zou zeer wenselijk zijn en iedereen zou daar wel bij varen. MAar hoe je dat voor elkaar krijgt.... dat heb je alleen bij jezelf in de hand helaas.eefje+huig schreef:zo steekt bijna de hele wereld in elkaar tegenwoordig,ikke ikke ikke![]()
En dat vind ik ook erg jammer,heb een paar jaar terug mijn frustraties daarover maar losgelaten want het gaat gewoon door,het word er niet beter op.
Ik weet wel dat ik mijn kinderen iets anders ga proberen bij te brengen,sociaal zijn,en beleefd zijn en heb uw naaste lief enz,zijn voor mij zeer belangrijke opvoedpunten,en dat geldt net zo goed voor mijn honden,ookal gaat het daar ook niet echt vanzelf
Ik doe zelf ook mijn best om te voorkomen dat andere mensen en honden op de een of andere manier lastig gevallen worden door mijn honden.
Aan de andere kant laat ik me dus ook niets meer welgevallen door asociale hondeneigenaren die er geen probleem mee hebben om mij en mijn honden lastig te vallen. Ik doe wel mijn mond open!
Hm, de kans is groter dat het andersom al geschiedt is.... Ik ben niet zo geduldig met mensen en al helemaal neit met aso's.nyckle schreef:[en dan kun je verwachten, dat het baasje jou met zijn handen in je strot hangt....
het ligt ook nooit aan de honden ,maar aan de baasjes hoe ze er mee omgaan.eefje+huig schreef:ja maar ik zeg ook niet dan grote honden het niet doen,daar zitten net zoveel rotte appels tussen,absoluut.twinkeltje schreef:Ja en ik heb die evaring tot nu toe alleen met grote honden die op die van mijn afstormde.eefje+huig schreef:[..]
En ja Ruby is ook wel een keer op een hond gedoken toen ze echt perongelukt uit mijn handen schoot
En uit je handen schieten kan gebeuren,deed je toch niet expres![]()
Maar TS begon dit topic omdat ze het fijn vond dat er nu ook eens gezegd werd dat het niet alleen aan de grote honden ligt en ik kan me dat wel voorstellen dat ze dat vind.
Mijn honden vallen ook onder de kleintjes en gelukkig zijn het geen vervelende honden maar er zijn er hier 10x zoveel die wel vervelend zijn.
En evenzoveel grote vervelende honden ook.