Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kijktip: Gaus versus Millan, vanavond Ned 1 Pauw en Witteman

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

maranoa
Actief
Contacteer:

Re: Kijktip: Gaus versus Millan, vanavond Ned 1 Pauw en Witteman

Ongelezen bericht door maranoa »

Nanna schreef:
Cash schreef:ik heb een paar tellen gekeken naar MG maar toen maar snel weggeklikt.
Die kerel weet gewoon echt niet waar hij over praat.
Jammer dat ze zo'n man wat tijd gunnen om iets te zeggen.
Alleen al hoe hij onderuitgezakt aan die tafel zat......

Tjonge jonge, wat zijn we heerlijk negatief over MG.
Jaren geleden liep er een heleboel mensen met hem weg en nog zijn de cursussen van hem gevuld.
Dus ergens zal hij het toch wel weten waarover hij praat.
Wat maakt het uit hoe hij aan tafel zit, ik heb gasten gezien die er erger bij zaten, maar dat doet toch niet ter zake.
En over zijn eigen nieuwe programma, daar begon PenW zelf over en dat is toch logisch dat je daar reclame voor maakt.
En uiteindelijk was het 80% over CM en 20% over zijn eigen nieuwe programma.

Ik ben ook niet gecharmeerd van MG, maar CM heb ik ook mijn vraagtekens bij.

Uiteindelijk zijn we allemaal verschillend en de één wil zo een cursus en de ander weer iets anders, dus conclusie Wie doet het helemaal goed, niemand toch..............
En wij zeker niet, want anders gingen we niet naar een cursus toe.
Bij ons in de Ardennen zijn alle honden van harte welkom in onze Bed & breakfast
http://www.chezmaranoa.be"
Afbeelding
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

ik heb het ook gezien..en denk dat MG zijn nederlandse "imperium"een beetje ziet uitdunnen nu CM in beeld komt...ik kan me in beide trainingsvormen vinden..het is maar de vraag wat het beste bij de hond past :19: ...
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
Jacan
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar

Ongelezen bericht door Jacan »

MG heeft dingen dat ik zeg " he laat ik dat eens uitproberen", maar dat heb ik ook bij CM
Maar ook bij beide heb ik dingen dat ik zeg nee daar begin ik niet aan

En laten we wel wezen iedereen met kijk op hondengedrag kan het zelfde gaan doen als MG en CM
Afbeelding
Luna 25-11-2011 27-12-2017
RachelleAmericanBulldog
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising Boxer X mechelse herder een Laekense herder.En in het verleden een amerikaanse bulldog
www.woofatwork.nl
Contacteer:

Ongelezen bericht door RachelleAmericanBulldog »

Nanna schreef:
RachelleAmericanBulldog schreef:ik heb het ook gezien..en denk dat MG zijn nederlandse "imperium"een beetje ziet uitdunnen nu CM in beeld komt...ik kan me in beide trainingsvormen vinden..het is maar de vraag wat het beste bij de hond past :19: ...
CM is géén trainer. Hij heeft geen programma op dat gebied. Hij is in zijn shows alleen maar bezig met het rehabiliteren met verknipte honden en het adviezen vertsrekken aan hun nitwitbazen.
Waarom Gaus dus zo zuur loopt te doen snap ik niet helemaal, ze werken beiden in een verschillend straatje.
juist.. :mrgreen: ...dat bedoelde ik ook.Ik heb vorig jaar naar een workshop van gaus geluisterd..en kon me in veel dingen vinden..in sommige dingen had ik ook zoiets van..tsjaa ....in Mei gaan we naar Ceasar en ik denk dat ik dan hetzelfde zal hebben..sommige dingen spreken me aan..andere wat minder.ik vind alleen de "levensles" van ceasar het kalm blijven en in balans zijn heel goed..ik ben dat zelf denk ik ook wel...ik vond gaus op die workshop toen alles behalve kalm :engel:
kortom van beide leer ik wat van beide vergeet ik wat :engel:
Afbeelding

Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)

in loving memory : Shaggy (amerikaanse bulldog)
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Cash schreef:ik heb een paar tellen gekeken naar MG maar toen maar snel weggeklikt.
Ondanks dat ik het een flapdrol vind, ben ik kennelijk een van de weinigen die duizend keer liever z'n hond aan Gaus meegeeft dan aan Millan. Hij had namelijk wel een punt, Daphne liet vrolijkheid zien en de CM-honden laten onderdrukking zien.
maranoa
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door maranoa »

Nanna schreef:Die Gaus doet ook heiliger dan de paus hoor. Ik heb wel een filmpje van hem gezien met een Dober die hij zó hard aanpakte dat het beest hem vol in het gezicht aanvloog. Filmpje was als illustratie dat het ook bij hem weleens fout ging, maar ondertussen.
En nu de heilige uithangen die alles met een klikkertje rechtbreit, jaja.
Nou dan laat hij het zien dat het ook fout kan gaan en dan is het weer niet goed.
Hij erkent zijn fout dan toch.
Ik durf te wedden dat het CM ook wel fout gaat, maar dat laat hij niet zien.

We moeten ons ook realiseren dat er honden zijn die net als sommige mensen kronkels in hun kop hebben. Mensen worden opgesloten in de TBS em honden niet.
Sommige mensen leren het ook nooit, dat zal onder honden net zo zijn, niet alle honden zijn te helpen.
Bij ons in de Ardennen zijn alle honden van harte welkom in onze Bed & breakfast
http://www.chezmaranoa.be"
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

bennie schreef:
Ondanks dat ik het een flapdrol vind, ben ik kennelijk een van de weinigen die duizend keer liever z'n hond aan Gaus meegeeft dan aan Millan. Hij had namelijk wel een punt, Daphne liet vrolijkheid zien en de CM-honden laten onderdrukking zien.
Ja, tijdelijk. Zijn eigen honden vind ik alles behalve onderdrukt, juist heel ontspannen omdat ze weten waar ze aan toe zijn.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Nadeel van CM vind ik dat mensen het gaan nadoen.
Met kerst, mijn nichtje van 17 hier. En mijn hond. Toen was ze aan het eten en kwam Luca ff kijken. Hij deed niks. Zat op n meter afstand. Wat doet nichtje, vinger naar voren en tssssskkkk. Luca vliegt al grommend en blaffend naar achter. Tsja, hij schrikt. Ja zegt nichtje. Nu is ie weg zo moet dat van CM. Tsja... :U:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik Geef me honden aan helemaal niemand mee, nog milan nog gaus, kan het zelluf, en anders dan ga ik heel rap bijleren, mocht ik tekort schieten
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door gotcha »

Het nieuwe programma hond zoekt baas was ook bij ons(belgie) al geweest.
Hond moet weg in sommige gevallen met de zoveelste redenen die ze in een asiel tot betreurenstoe horen :jank: drie gegadigden,wat spelletjes,gedragstest voor de toekomstige baasjes(hoe gaan ze met de hond om)op een weide,waar de drie gegadigden tesamen zijn,
Er is ook een gedragstherapeut bij voor de hond,die het gedrag tegenover de vreemde mensen observeerdt.
De hond wordt ook voor èèn weekend bij de mensen geplaatst,en wordt verfilmd hoe hij zich daar gedraagt.
Dan terug naar het baasje.

En dan brengt de huidige eigenaar de hond naar het door hem uitgekozen baasje samen met een doos vol spulletjes die hij de avond daarvoor verzameld heeft met van die sensationele emomomenten.Het baasje gaat dan door met tranen in de ogen,de andere keigelukkig ze hebben een hond.
Heb wel mijn bedenkingen over zulke programma's,en snap ook niet dat mg eraan wilt meewerken. :hmmm:
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

1 woord.. bullshit.
Mellow schreef:Zet die MG eens naast Argy zoals die in het begin was :pffff:
Precies! En dan wil ik MG wel eens zien. :mrgreen:
Afbeelding
HillieS
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border Terriër en Schapendoes

Ongelezen bericht door HillieS »

gotcha schreef:Het nieuwe programma hond zoekt baas was ook bij ons(belgie) al geweest.
Hond moet weg in sommige gevallen met de zoveelste redenen die ze in een asiel tot betreurenstoe horen :jank: drie gegadigden,wat spelletjes,gedragstest voor de toekomstige baasjes(hoe gaan ze met de hond om)op een weide,waar de drie gegadigden tesamen zijn,
Er is ook een gedragstherapeut bij voor de hond,die het gedrag tegenover de vreemde mensen observeerdt.
De hond wordt ook voor èèn weekend bij de mensen geplaatst,en wordt verfilmd hoe hij zich daar gedraagt.
Dan terug naar het baasje.

En dan brengt de huidige eigenaar de hond naar het door hem uitgekozen baasje samen met een doos vol spulletjes die hij de avond daarvoor verzameld heeft met van die sensationele emomomenten.Het baasje gaat dan door met tranen in de ogen,de andere keigelukkig ze hebben een hond.
Heb wel mijn bedenkingen over zulke programma's,en snap ook niet dat mg eraan wilt meewerken. :hmmm:
Dan komt hij weer met zijn gezicht op tv...

Ik heb de uitzending gekeken en me verbaasd over het feit dat er aangekondigd wordt dat het over MG en CM zal gaan.
Hoopte op een eerlijke uitzending. Dit waren maar een paar filmpjes, zorgvuldig uitgezocht (zoals iemand hier eerder ook al zei) op agressie.
Terwijl ik gisteravond nog een mooie aflevering heb gezien van CM waarin het baasje de hond in eerste instantie verknald had, en vervolgens werden beide (hond en vrouw) geholpen.
Het was geen onderdrukte hond, maar een vrolijke hond die wist waar hij/zij aan toe was!

Jammer dat er een scheef beeld neer gezet wordt.

En de methode om je hond te negeren bij fouten... Sorry, maar ik laat mijn hond niet naar mijn benen happen, mijn schoenen opvreten en andere dingen doen die ik niet wil.
Een correctie is dan op z'n plek. Nee, straffen niet, corrigeren wel.
Dus.... :pffff:
:blah:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Machie schreef:Nadeel van CM vind ik dat mensen het gaan nadoen.
Met kerst, mijn nichtje van 17 hier. En mijn hond. Toen was ze aan het eten en kwam Luca ff kijken. Hij deed niks. Zat op n meter afstand. Wat doet nichtje, vinger naar voren en tssssskkkk. Luca vliegt al grommend en blaffend naar achter. Tsja, hij schrikt. Ja zegt nichtje. Nu is ie weg zo moet dat van CM. Tsja... :U:
Tja, er staat ook bij alle afleveringen dat je wat je ziet niet moet doen zonder begeleiding van een trainer. Heel veel mensen doen heel veel dingen na van tv die ze niet zouden moeten doen......
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dat is om het juridisch dicht te spijkeren, want anders krijgt ie nog rechtszaken aan zijn broek ook,
maar hij weet natuurlijk ook wel dat hij geïmiteerd gaat worden :19:
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wij passen in elk geval alleen de non-agressieve methodes toe. Eva en Cleo krijgen nooit een bandje in hun nek, worden nooit op de grond gegooid en krijgen ook nooit prikjes en schrikjes. Ik pak slechts zijn woorden op als calm en assertive. Dat vind ik geniaal. De rest van het gevecht en gedoe vind ik poep. Ik vond dus dat Gaus gelijk had. :ok:
Afbeelding
Nuran Gino
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee Zwitserse Witte Herders, Nuran en Santoz
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nuran Gino »

in elke methode zitten goede en slechte dingen....Nuran en ook Santoz worden opgevoed met de klicker, maar ik ga echt geen zwaar negatief gedrag negeren....doe ik bij mijn kinderen ook niet!
Ik vond het afkammen van MG t.o.v. CM wel zo ongeveer wat ik verwacht had...Het had mij zwaar verbaasd als MG helemaal achter de methode van CM was gaan staan.
Afbeelding
Groetjes Marjan en een poot van Nuran en Santoz
http://www.nurangino.nl
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik had hier niets van verwacht en dat bleek te kloppen.

Ik zou graag een analyse zien/horen van de filmpjes van CM.
Maar dat kan niet in de laatste 10 minuten van een programma zoals dit.

Het is een gemiste kans, MG had het beter niet kunnen doen.
Of moeten zeggen dat hij alleen zijn nieuwe programma zou gaan promoten.
HillieS schreef:En de methode om je hond te negeren bij fouten... Sorry, maar ik laat mijn hond niet naar mijn benen happen, mijn schoenen opvreten en andere dingen doen die ik niet wil.
Een correctie is dan op z'n plek. Nee, straffen niet, corrigeren wel.
Dus.... :pffff:
:blah:
Wat is voor jou het verschil tussen corrigeren en straffen?

Er is ook een verschil tussen opvoeden en trainen.
Trainen met beleid, bevestigen wat de hond goed doet en negeren (zeker bij een jonge hond) wat er fout gaat, maar gewoon overnieuw beginnen is ook de manier waarop ik train.
Er zijn trainers die daar anders over denken en die nog vanuit een andere methode (de hond doet het om correctie/straf te voorkomen) ook resultaat bereiken.
Het geven van correcties bij "fouten" is de manier waarop ik jaren geleden ook begonnen ben met training en ik doe het nu anders omdat dat beter bij mij past
Ieder zijn keuze.

Duidelijk maken dat de hond het huis niet mag afbreken, niet in je benen mag bijten enz., hoort bij de opvoeding.
Natuurlijk negeer je dat niet!!

Dit soort programma's zoals P & W is totaal ongeschikt om daarover uitleg te geven.
Zeker 10 minuten is veel te kort.

En ook al ging die St Bernard uiteindelijk wel de trap op (en dat hondje dat in de auto moest, bij de voorbeschouwing in de link, ging uiteindelijk ook vrijwillig de auto in) maar Gaus is het niet (meer) eens met het gebruik van een slipketting in dergelijke gevallen.
Ik ook niet trouwens :wink:

Het filmpje van CM waarin ze lieten zien hoe ze probeerden te voorkomen dat een hond de staart tussen de achterpoten deed vind ik nog steeds totaal van de gekke.
CM doet best goeie dingen.
Maar een hond in dit geval zijn lichaamstaal afnemen, hij mag geen onderdanige houding aannemen, gaat me veel te ver.
Zeker als hij vervolgens predikt dat een hond "submissive" moet zijn. :denken:
Laatst gewijzigd door ranetje op 19 jan 2011 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Het filmpje van mg van gisteravond ga ik vanavond bekijken, maar wat ik zo lees.heb ik er weinig aan gemist. Mensen moeten eens het verschil leren zien tussen onderdrukking en respect. Ik heb nog nooit een onderdrukte hond gezien bij cm, (wel bij mg overigens) Wel honden met respect voor cm.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Nou ben ik helemaal niet zo'n Gaus-fan (en ook niet van CM :wink: ) maar één ding moet ik hem nageven en dat is hij hondenminnend Nederland naar de hondenschool heeft gekregen.
Ook heeft hij de moed gehad om niet aan zijn oude methode te blijven hangen maar toe te geven dat dat het niet helemaal was.
Wat ik gisteravond echter heel jammer vond was dat alles van CM uit zijn verband werd gerukt (zoals de tegenstribbelende Sint Bernard) en er verder geen uitleg werd gegeven over hoe Gaus dat dan opgelost had.Nou is dat in zo'n kort tijdsbestek ook onmogelijk maar breng het dan genuanceerder.
Ik heb de uitzending met de Sint toen gezien en na die 2 keer koos hij eieren voor zijn geld en liep hij gewoon mee naar boven.
Niemand heeft dé methode.Noch Gaus,noch CM.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
ranetje
Zeer actief

malinois schreef:Het filmpje van mg van gisteravond ga ik vanavond bekijken, maar wat ik zo lees.heb ik er weinig aan gemist. Mensen moeten eens het verschil leren zien tussen onderdrukking en respect. Ik heb nog nooit een onderdrukte hond gezien bij cm, (wel bij mg overigens) Wel honden met respect voor cm.
Ook honden die vervolgens respect hadden voor hun eigen baas?
Lijkt me namelijk veel belangrijker.

En daar zie je niets van terug.

Je hebt gisteravond niets gemist :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

net even P&W terug gekeken en wat een misselijke uitspraken :kotz:

alsof CM zomaar ssjjt zegt om een hond naar zijn hand te krijgen, nee CM doet het op de timing dat de hond verkeerde energie uitstraalt dat ergens negatiefs toe leidt en er wordt ook gewaarschuwd dat niet iedereen dat maar thuis moet gaan doen zonder professionele begeleiding, dat wordt er even vergeten bij te vertellen.. en natuurlijk schrikt een hond als je op een verkeerde timing opeens ssjjt zegt en helemaal zo achterlijk zoals MG overdreef (zelf ik schrok op de bank) :smile:

Ik vond het een hele verkeerde interpretatie van MG!

Je ziet dat de honden bij CM even uit balans van de negatieve gedrag (energie) worden gehaald, maar na aanwennen dat het fout is en leren wat goed is zie je dat de honden structuur en zekerheid krijgen en dat het gedrag positief veranderd en de honden niet met hun staart tussen de benen blijven lopen maar ook even met CM komen knuffelen.. zo zegt CM dat je na de 'bijt greep' met je hand tijdens correctie, als de hond rustig is daar moet gaan aaien/masseren zodat de hond geen trauma krijgt bij aanraking..

niet dat ik CM de hemel in wil prijzen en natuurlijk zal hij ook dingen minder goed doen.. maar zoals MG hem naar beneden haalt vind ik ook weer overdreven..

en mijn mening is dat MG honden opvoed door commando's aan te leren en daardoor te belonen
zo moet een hond bij MG die blaft op een deurbel in zijn mand gaan liggen en stil zijn en zo wordt de hond geconditioneerd dat elke keer als de bel gaat de hond in zijn mand vliegt..
en CM honden heropvoed door slecht gedrag af te leren en honden weer in balans brengt door duidelijk te maken want gewenst gedrag en ongewenst gedrag is.. zonder een commando aan dat ongewenst gedrag te leren (alleen de correctie sjt)

amen :engel:
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

marian* schreef:Nou ben ik helemaal niet zo'n Gaus-fan (en ook niet van CM :wink: ) maar één ding moet ik hem nageven en dat is hij hondenminnend Nederland naar de hondenschool heeft gekregen.
Ook heeft hij de moed gehad om niet aan zijn oude methode te blijven hangen maar toe te geven dat dat het niet helemaal was.
Wat ik gisteravond echter heel jammer vond was dat alles van CM uit zijn verband werd gerukt (zoals de tegenstribbelende Sint Bernard) en er verder geen uitleg werd gegeven over hoe Gaus dat dan opgelost had.Nou is dat in zo'n kort tijdsbestek ook onmogelijk maar breng het dan genuanceerder.
Ik heb de uitzending met de Sint toen gezien en na die 2 keer koos hij eieren voor zijn geld en liep hij gewoon mee naar boven.
:ok:
DE methode bestaat niet (volgens mij :wink: )

Ik denk dat het stukje film van die St Bernard door de regie afgeknipt is en niet op verzoek van Gaus.
In de voorgeschouwing stond een filmpje over een hond die op vergelijkbare wijze in een auto werd gedwongen (en later uit zichzelf ging).
Dat filmpje stond er wel helemaal.

Ik ben helemaal geen grote MG fan.
Ook geen CM fan trouwens :8):
Maar ik geloof niet dat je het tonen van de filmpjes en de manier waarop en in geknipt was, aan hem moet toeschrijven.
Er was maar 10 minuten voor MG overgebleven door het gezeur dat eerder in het programma zat.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

:wink: 'honden onder elkaar zorgen niet voor kwetsures' zei MG ook nog. :scratch:
Nou geloof ik echt niet dat CM honden bewust letsel toebrengt, maar sinds wanneer kunnen er geen gaatjes meer voorkomen bij correcties onder honden?
ranetje
Zeer actief

dagmar88 schreef::wink: 'honden onder elkaar zorgen niet voor kwetsures' zei MG ook nog. :scratch:
Nou geloof ik echt niet dat CM honden bewust letsel toebrengt, maar sinds wanneer kunnen er geen gaatjes meer voorkomen bij correcties onder honden?
Bij correcties meestal niet meer dan een schampschot alleen bij een vechtpartij gaatjes?
Zou hij dat bedoelen? :idea:
Een vechtpartij heeft n.l. niets meer te maken met corrigeren.

Geen idee hoor, zomaar een gedachte die bij me op komt.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind dat MG 100% gelijk had. :E: Er is echt geen verschil tussen wat Gaus 30 jaar geleden deed en wat CM nu doet. Het enige wat je van CM kan leren en wat nieuw is is dat je je hond kalm moet hebben voor je iets kan vragen en dat je moet zorgen dat je zelf kalm en assertief bent. De rest met dat gewurg en getik en geruk en getrek vind ik persoonlijk ook walgelijk en niks anders dan wat Gaus deed. Achterhaalde onzin. Ik zal dat ook niet doen bij mijn honden. NOOIT!

En een vreemde dominante man kan mijn honden ook klein komen maken. Daar is niks moeilijks aan. Daar leren ze ook niks van. Doe ze lekker in dat hondeninstituut en maak ze sociaal. Prima. Corrigeer ze eens voor gedrag en leer ze goed gedrag aan. Ook prima. Maar dat op de rug smijten en dat domme rukken en trekken aan prikkers....wat is dat joh? De middeleeuwen. :denken: Ik vond het erg verhelderend dat het platform voor rechten van dieren dat ook zo afkeurt. Dat ze die banden ook willen verbieden. TOP! :ok:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

ranetje schreef:
marian* schreef:Nou ben ik helemaal niet zo'n Gaus-fan (en ook niet van CM :wink: ) maar één ding moet ik hem nageven en dat is hij hondenminnend Nederland naar de hondenschool heeft gekregen.
:ok:
DE methode bestaat niet (volgens mij :wink: )

Ik denk dat het stukje film van die St Bernard door de regie afgeknipt is en niet op verzoek van Gaus.
In de voorgeschouwing stond een filmpje over een hond die op vergelijkbare wijze in een auto werd gedwongen (en later uit zichzelf ging).
Dat filmpje stond er wel helemaal.

Ik ben helemaal geen grote MG fan.
Ook geen CM fan trouwens :8):
Maar ik geloof niet dat je het tonen van de filmpjes en de manier waarop en in geknipt was, aan hem moet toeschrijven.
Er was maar 10 minuten voor MG overgebleven door het gezeur dat eerder in het programma zat.
Dat van die filmpjes zou best kunnen maar dan had Gaus dat even moeten zeggen.Op deze manier werd het helemaal uit zijn verband gerukt en er niet weer in terug gebracht.Alhoewel hij-zoals ik ook verwachtte-heel weinig tijd had.
Wat een gezever was dat vooraf :roll:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
ranetje
Zeer actief

Browny schreef:net even P&W terug gekeken en wat een misselijke uitspraken :kotz:

alsof CM zomaar ssjjt zegt om een hond naar zijn hand te krijgen, nee CM doet het op de timing dat de hond verkeerde energie uitstraalt dat ergens negatiefs toe leidt en er wordt ook gewaarschuwd dat niet iedereen dat maar thuis moet gaan doen zonder professionele begeleiding, dat wordt er even vergeten bij te vertellen.. en natuurlijk schrikt een hond als je op een verkeerde timing opeens ssjjt zegt en helemaal zo achterlijk zoals MG overdreef (zelf ik schrok op de bank) :smile:

Ik vond het een hele verkeerde interpretatie van MG!
MG noemde ook de "energie" waar CM het over heeft.
Hij vond het wat "wollig" taalgebruik.
En daar kan ik best in komen :8):
Browny schreef:Je ziet dat de honden bij CM even uit balans van de negatieve gedrag (energie) worden gehaald, maar na aanwennen dat het fout is en leren wat goed is zie je dat de honden structuur en zekerheid krijgen en dat het gedrag positief veranderd en de honden niet met hun staart tussen de benen blijven lopen maar ook even met CM komen knuffelen.. zo zegt CM dat je na de 'bijt greep' met je hand tijdens correctie, als de hond rustig is daar moet gaan aaien/masseren zodat de hond geen trauma krijgt bij aanraking..

niet dat ik CM de hemel in wil prijzen en natuurlijk zal hij ook dingen minder goed doen.. maar zoals MG hem naar beneden haalt vind ik ook weer overdreven..

en mijn mening is dat MG honden opvoed door commando's aan te leren en daardoor te belonen
zo moet een hond bij MG die blaft op een deurbel in zijn mand gaan liggen en stil zijn en zo wordt de hond geconditioneerd dat elke keer als de bel gaat de hond in zijn mand vliegt..
en CM honden heropvoed door slecht gedrag af te leren en honden weer in balans brengt door duidelijk te maken want gewenst gedrag en ongewenst gedrag is.. zonder een commando aan dat ongewenst gedrag te leren (alleen de correctie sjt)
Het is beiden ombuigen van gedrag.
Zou je mij het verschil uit kunnen/willen leggen?
Afbeelding
Emma
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.

Ongelezen bericht door Emma »

ik heb even uitzending gemist gekeken. kon je lekker doorspoelen :mrgreen:

ergens heeft MG een punt. dat we 20 jaar terug in tijd zitten.want CM zit soms wel even op het randje daarvan. MAARRR wat ik van CM leer is juist niet hard te zijn. niet zomaar rukken en trekken en schoppen. niet continu aan een slipketting rukjes geven. maar juist erg naar jezelf te kijken. dus wat dat betreft heet MG toch niet goed geluisterd naar de show van CM.

kun je beide methodes combineren op je hond. EN een grote schep van jezelf erbij, dan kun je heel erg veel honden opvoeden of rehabiliteren.

CM vind ik beter, omdat hij kijkt naar de individuele hond. bij MG zie je te veel ``methodes``voor elke hond toepasbaar. zo was vroeger de slipketting methode DE methode voor elke hond. en nu is hij 180 graden gedraait, en is de ``clicker``methode DE methode voor elke hond. en honden zijn niet hetzelfde, dus de methodes kunnen ook nooit hetzelfde zijn. en dat weet Cm wel !

overigens heeft CM altijd de moeilijkere types, en komt MG weer met een Golden retriever. dat viel me meteen weer op. niet dat een golden geen opvoeding nodig heeft, maar het is toch weer wat anders dan een bulldog die ergens ontspoort is.

en bij CM zie je honden die eerst Cm ook wel te grazen willen nemen, en dan worden de rollen omgekeerd. vind de hond eerst niet leuk, dus staan ze niet te kwispelen. maar als er duidelijkheid is, zie je die honden wel affectie geven naar cM, en wel kwispelende staarten.

clickeren is leuk, maar niet echt de manier om een ontspoorde agressieve hond mee te rehabiliteren.
dagmar88
Zeer actief

ranetje schreef:
dagmar88 schreef::wink: 'honden onder elkaar zorgen niet voor kwetsures' zei MG ook nog. :scratch:
Bij correcties meestal niet meer dan een schampschot alleen bij een vechtpartij gaatjes?
Zou hij dat bedoelen? :idea:
Een vechtpartij heeft n.l. niets meer te maken met corrigeren.

Geen idee hoor, zomaar een gedachte die bij me op komt.
Ik heb met Charlie geen knokpartij gehad, maar de correcties die ze geeft zijn alles behalve zachtzinnig. Eerst geeft ze duidelijke waarschuwingen door met beleid en snelheid in de nek te bijten.
Langdurig klierende of bijtende honden legt ze in een milliseconde op de grond en dan is het 1 poot op de kop, 1 poot op de borst en met de tanden tegen de strot in de grond duwen.
Nee, daar vallen normaal geen gaatjes bij en zelfs geen schamp, maar ik heb ook al gehad dat 2 witte honden na een waarschuwing kwispelend rood terug kwamen :oeps:

Maar in principe zie ik in haar gedrag niets anders dan wat CM met honden doet.
ranetje
Zeer actief

Emma schreef: clickeren is leuk, maar niet echt de manier om een ontspoorde agressieve hond mee te rehabiliteren.
Nou generaliseer jij ook :D :wink:

Want ook dat is afhankelijk van de hond.

Ik heb een overplaatser gezien waar je niet bij de bak en niet bij de bench kon komen
Een beweging van je voeten en de hond hing er in.
Die hond is puur op clicker getraind.
Bij elke gedragsverbetering werd er een klik gegeven.
Is geweldig goed gegaan :ok:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”