Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Nav een topic over een aanval op een hond

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Joepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff
Aantal honden: 1

Re: Nav een topic over een aanval op een hond

Ongelezen bericht door Joepie »

Vanmiddag liep ik met mijn hond over het dijkje bij mij in de buurt en mijn hond was nog aangelijnd.
Ineens stond op het heuveltje naast mij een grote zwitserse sennenhond reu die geen goede bedoelingen had met mijn hond, zonder baas die was nergens te bekennen :80:
Er ging dus even van alles door me heen.Mijn hond houdt zijn gemak als hij aangelijnd is maar ik dacht van wat moet ik nou als die hond op mijn hond klapt.
Loslaten? Dan krijg ik ze zonder andere baas dus nooit meer uit elkaar en bovendien wil ik absoluut niet dat mijn hond vecht.
Gelukkig bleef die andere hond alleen grommend en blaffend stuiterend op die heuvel staan en kon ik snel doorlopen,maar anders had ik het eventjes niet geweten :19:
Afbeelding
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Zo'n verhaal van die mastino lijkt me echt een nachtmerrie als je zoiets tegenkomt met je honden Whera. :N:

Ik ga zowiezo Baco niet een muilkorf omdoen, omdat andere mensen geen controle over hun hond hebben, ik heb het nog nooit meegemaakt, dus geen idee hoe Baco zal reageren, maar ik neem aan dat hij zich niet zomaar laat grijpen, het zal er heel erg aan liggen mocht het gebeuren, hoe ik dat in de toekomst ga oplossen dan.

Ik zat er wel laatst aan te denken, was aan het wandelen met Gerda en Oos en Sanja en we zijn bij onze auto's en er stopt een auto met een enorme boerboel erin, dus wij onze honden in de auto gedaan en toen liet ze de boerboel eruit, het was een reu en hij hield niet van andere reuen vertelde ze, ze hield hem ook keurig aan de riem, maar dan denk je wel eens, oef stel dat je een niet zo verantwoordelijke baas tegenkomt. :N:
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

chrico schreef:
Elders schreef ik in het topic over de mastino die wij gisteren tegen kwamen. Zou ik 1 van de mannen bij mij hebben hadden zij hun korf om gehad. Het is een in mijn ogen, losloopplek die zijn doel voorbij is geschoten :engel:
Laat me raden Groenendaal :engel:

Niet ieder gebied is geschikt voor elke hond ,zo kwam ik zelden met Orson in Groenendaal op drukkere tijden.
Dat lag niet aan Groenendaal maar aan hem.
In dat soort gebieden weet je dat je om de twee meter een hond tegen komt ,los ,en daar zou ik zelf niet snel gaan lopen met een hond die daar moeite mee heeft.
Als je daar een of twee keer bent geweest dan weet je hoe druk het daar is.
Ik kom er graag hoor ,wij wonen er vlakbij ,maar dan voornamelijk met Sien ,Spok en Micron.
Rio ook wel maar dan toch in de regel ook op wat rustiger tijden want de drukte daar is zelfs Rio teveel.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

billy schreef:Zo'n verhaal van die mastino lijkt me echt een nachtmerrie als je zoiets tegenkomt met je honden Whera. :N:

Ik ga zowiezo Baco niet een muilkorf omdoen, omdat andere mensen geen controle over hun hond hebben, ik heb het nog nooit meegemaakt, dus geen idee hoe Baco zal reageren, maar ik neem aan dat hij zich niet zomaar laat grijpen, het zal er heel erg aan liggen mocht het gebeuren, hoe ik dat in de toekomst ga oplossen dan.

Ik zat er wel laatst aan te denken, was aan het wandelen met Gerda en Oos en Sanja en we zijn bij onze auto's en er stopt een auto met een enorme boerboel erin, dus wij onze honden in de auto gedaan en toen liet ze de boerboel eruit, het was een reu en hij hield niet van andere reuen vertelde ze, ze hield hem ook keurig aan de riem, maar dan denk je wel eens, oef stel dat je een niet zo verantwoordelijke baas tegenkomt. :N:

Maar dat vind ik toch wat anders hoor ,ik ga ook niet standaard muilkorfen als daar geen reden voor is.
Rio is nog nooit gemuilkorfd geweest :wink:
Orson trouwens ook maar kort en af en toe ,die bleek heel goed onder controle te houden te zijn in zijn ,ook ongewenste, contacten met andere honden.
Toen was de korf snel verleden tijd,tenzij we naar een vreemde da gingen dan moest hij wel om :mrgreen:
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Cash schreef:tsja, ik muilkorf hera ook niet.
Maar ik ben wel in staat om haar te beletten te bijten.
Ze gaat alleen daar los waar het heel goed overzichtelijk is en waarbij ik honden ruimschoots aan zie komen.
Daarbij staat ze goed onder apel, ze zal nooit uit zichzelf op een hond afrennen. De hond moet al echt bij haar komen.
Ik kan rustig op 3 meter afstand van iemand anders met hond gaan spelen met haar....ze zal niet naar die hond omkijken....
Als ze nou eens een muilkorf uitvinden waarbij de hond ook nog iets in de bek kan dragen (bal) dan zou ik het best proberen.
Nouja, ze is nu 8 jaar oud en nog geen hond zwaar toegetakeld.
Dus ook geen hoektandje (is namelijk ook een gaatje) ergens in, in geen 1 situatie. Sorry Estelle dat kan ik mij niet voorstellen zoals je Hera beschrijft hier op het forum en ik je bij een ontmoeting heb zien doen (de sloot induiken). In mijn ogen reageer je dan extreem uit voorzorg terwijl de hond waarschijnlijk alleen dit gedrag dan vertoond vanwege jouw angst maar bij een ander zou het een hond zijn die geen vlieg kwaad doet. Dan zit de agressiedrempel een stuk lager.
Af en toe word ik kriegel als je schrijft. Aan de ene kant wil je meepraten vanwege de agressie van Hera maar vooral om een ander te laten zien hoe slecht ze met een hond omgaan.
Jij begrijpt niet dat een aangelijnde hond alsnog de kans heeft om een gaatje te maken. En dat uit de mond van iemand die zelf met de agressor rondloopt? Juist jij zou moeten begrijpen dat die mogelijkheid bestaat en zo niet, dan valt de agressie van Hera best mee als je nooit in situaties bent geweest waarbij het dreigt fout te gaan. Ik schrijf dreig want op zich hoeft er niet eens iets te gebeuren wil je kunnen begrijpen dat sommige situaties verdomd moeilijk zijn door loslopende honden.

Ik schrijf wat kort door de bocht maar helaas dan even hoor. Dat aureooltje mag je best afdoen :wink:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
chrico
Zeer actief

tineke schreef:
Laat me raden Groenendaal :engel:

Niet ieder gebied is geschikt voor elke hond ,zo kwam ik zelden met Orson in Groenendaal op drukkere tijden.
Dat lag niet aan Groenendaal maar aan hem.
In dat soort gebieden weet je dat je om de twee meter een hond tegen komt ,los ,en daar zou ik zelf niet snel gaan lopen met een hond die daar moeite mee heeft.
Als je daar een of twee keer bent geweest dan weet je hoe druk het daar is.
Ik kom er graag hoor ,wij wonen er vlakbij ,maar dan voornamelijk met Sien ,Spok en Micron.
Rio ook wel maar dan toch in de regel ook op wat rustiger tijden want de drukte daar is zelfs Rio teveel.
Fout geraden :smile: daar is het nog erger en daar haal ik het niet eens in gedachte om gezellig te gaan lopen.
Nee hier is een park met een losloopveldje. Het beperkt alleen niet tot het veldje maar je zet je auto neer, deur open en rennen. Ach op zich valt het mee de tijden dat ik er naar toe ga want dan ligt het gros lekker voor de haard maar soms zoals die avond, warm weer, lekkere temperatuur dus ook meer mensen.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Ik denk dat agressie bij een herdershond niet te vergelijken is met de agressie van een veel zelfstandiger ras. Ik ken de situatie van Estelle niet, maar ik heb zelf ook agressie in herders gezien en gehad. Die honden kun je aan en uit zetten als je de knopjes kent. Ook kun je ze heel goed onder controle houden als je er een goede band mee hebt. Dus als Wuilus totaal uiot haar plaat ging tegen een loslopende herder-teef kon ik haar gewoon roepen, aanlijnen, en kort houden met de poten van de grond. Dat terwijl als ik niks zei of deed ze rustig met zo'n hond ging vechten. Zelfs als ze op een uitvallende hond af rende kon ik HALT! roepen en dan stopte ze :N: Met rennen wel te verstaan. Als ik er dan eerder was dan de andere hond gebeurde er niks.

Dus een hele pittige herder is toch iets heel anders dan een akita of een dog of bull. Die krijg je niet zo makkelijk onder controle. Een herder vaak wel. Daar zit als je het goed speelt een aan en uit knop op al ziet dat er soms niet zo uit. :wink: Zelfs mijn pa, die 1.70 m. was en 20 kilo lichter dan ik kende die knopjes van Wuilus ook. Mijn zusje wandelde met die hond en ook mijn moeder (55 kg) kon met die hond van 42 kilo wandelen. Dat terwijl die hond echt niet met andere teven kon. :neenee: Dus ze kon rustig een rottweiler aanvliegen als je te laat was en daar dan 10 minuten mee gaan vechten. Want als het eenmaal begon dan was je te laat. Dus dan hing ze wel als een idioot in de riem als er een hond kwam die ze niet moest, maar zich losrukken of mijn pa omsmijten zou ze nooit doen. :neenee:

Ik merkte met Dapper dat dat al heel anders was. Die deed wel alles om zich los te rukken en die luisterde voor geen meter als hij een reu zag. Dus daar stormde hij gewoon op af. Als je hem tegen hield moest je kracht gebruiken. Hij kraste zijn nagels over het steen om te proberen zich los te rukken en een hond te pakken. Maargoed, hij was 25 kilo dus dat was geen partij voor ons. Was hij een bordeauxdogreu geweest was het echt wel een probleem.

Je ziet die aan en uit knop overigens ook altijd op de filmpjes van kangals op youtube. Die kan je 50 cm voor elkaar zetten, ze grauwen, happen en doen, maar zo'n klein mannetje van 70 kilo kan makkelijk die hond van 80 kilo houden. Laat je ze los dan slopen ze elkaar net zo goed als de flippende pitbulls die je zo tegenover elkaar gaat zetten. Dat is controle die je bij het ene ras wel en het andere ras niet hebt. Een Duitse herder kan je dus ook onder controle hebben al toont de hond alsof er een exorcist bij gehaald moet worden. :smile: :wink:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Als jij op straat loopt en iemand slaat je recht op je snuffel, zeg je dan dank je wel en loop je door? Dan komt die persoon nogmaals en haalt uit? Zeg je dam weer, dank je wel en loopt door? Het lijkt mij dat je je gaat verdedigen?
Komt er een kind die jou schopt zal je anders reageren bij je verdediging.
Voor mij ligt het eraan hoe de agressor reageerd. is het een snauw, lekker boeien. Maar als het een aanval is dan hoop ik dat mijn honden zich met hand en tand verdedigen want hoe lullig het ook klinkt, ik heb liever dat een ander zijn hond kwijtraakt dan dat ik dat doe terwijl ik met mijn aangelijnde hond loop waarvan ik weet dat zijn lontje korter is dan de gemiddelde hond. Zou ik hem losgooien in een uitlaatgebied en hij komt die mastino aangelijnd tegen dan hoop ik dat als hij er niet voorbij gaat maar de hond zou aanvallen dat de mastino zich met hand en tand verdedigt tegen mijn loslopende hond. Valt een JR hem aan dan zal ik er alles aan doen om de JR te beschermen door mijn hond van de grond te tillen (okee zijn kop dan).
Ik moet wel vertellen dat voordat er een hond bij ons is hij eerst met mijn stem en houding van doen krijgt, dan door mijn riem weggeslagen word en daarna sla ik. De hond die daardoor heen gaat komt echt niet vragen van wil je spelen?
Dan telt voor mij ook gewoonweg het ras, een poedel zal niet snel door de vacht heenkomen om dodelijke schade aan te richten, een mastino wel. Doe poedel mag dan nog een hap in mijn hond nemen zonder dat ik het gevoel heb dat ik mijn hond moet loslaten of het gevoel heb van verdedig je maar. Een mastino die erdoorheen komt en een hap neemt in mijn hond laat het niet bij 1 hap maar komt met een ander doel, bozer geworden misschien door het gedrag van mij want er gaat van alles meespelen.

1x hebben wij meegemaakt met Kiet dat een baasje zijn staffie elke keer terug gooide om in Kito te hangen. Dat was angstig en manlief trok in eerste instantie Kito omhoog om een gevecht te voorkomen. Ik riep hem kito laag te houden want de staf werd richting zijn buik gegooid. Van mij had Kito zich met zijn tanden mogen verdedigen maar Kito is geen vechtersbaas en heeft zich uiteindelijk verdedigt door de staf tegen de grond te werken met zijn lijf wat de woede van het baasje alleen maar groter maakte want hij had toch een vechthond dus keer op keer werd de hond werd terug gegooid. Pas toen ik riep dat de politie onderweg was pakte hij zijn hond en vluchtte. Dit alles zal nog geen 5 minuten geduurd hebben maar voor mijn gevoel uren. Ik kon weinig anders doen omdat ik zelf ook honden vast had die zich er graag mee wilde bemoeien. Kito had toen aardige gaten en een winkelhaak en ik dank god nog steeds op mijn blote knieen dat de staff eigenlijk niet eens wist wat hij moest doen dus de schade beperkt bleef. Wij hebben daar ook aangifte tegen gedaan en achteraf hoorde wij dat de jongen drugs gebruikte en af en toe flipt. Zijn hond was weg, die knokte niet goed genoeg en wat hij nu heeft wil ik niet eens tegenkomen met zo een baas.
In dit geval had Kito zich van mij mogen verdedigen want ik laat mijn hond niet doodbijten.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
chrico
Zeer actief

MARC_S schreef:Ik denk dat agressie bij een herdershond niet te vergelijken is met de agressie van een veel zelfstandiger ras. Ik ken de situatie van Estelle niet, maar ik heb zelf ook agressie in herders gezien en gehad. Die honden kun je aan en uit zetten als je de knopjes kent. Ook kun je ze heel goed onder controle houden als je er een goede band mee hebt. Dus als Wuilus totaal uiot haar plaat ging tegen een loslopende herder-teef kon ik haar gewoon roepen, aanlijnen, en kort houden met de poten van de grond. Dat terwijl als ik niks zei of deed ze rustig met zo'n hond ging vechten. Zelfs als ze op een uitvallende hond af rende kon ik HALT! roepen en dan stopte ze :N: Met rennen wel te verstaan. Als ik er dan eerder was dan de andere hond gebeurde er niks.

Dus een hele pittige herder is toch iets heel anders dan een akita of een dog of bull. Die krijg je niet zo makkelijk onder controle. Een herder vaak wel. Daar zit als je het goed speelt een aan en uit knop op al ziet dat er soms niet zo uit. :wink: Zelfs mijn pa, die 1.70 m. was en 20 kilo lichter dan ik kende die knopjes van Wuilus ook. Mijn zusje wandelde met die hond en ook mijn moeder (55 kg) kon met die hond van 42 kilo wandelen. Dat terwijl die hond echt niet met andere teven kon. :neenee: Dus ze kon rustig een rottweiler aanvliegen als je te laat was en daar dan 10 minuten mee gaan vechten. Want als het eenmaal begon dan was je te laat. Dus dan hing ze wel als een idioot in de riem als er een hond kwam die ze niet moest, maar zich losrukken of mijn pa omsmijten zou ze nooit doen. :neenee:

Ik merkte met Dapper dat dat al heel anders was. Die deed wel alles om zich los te rukken en die luisterde voor geen meter als hij een reu zag. Dus daar stormde hij gewoon op af. Als je hem tegen hield moest je kracht gebruiken. Hij kraste zijn nagels over het steen om te proberen zich los te rukken en een hond te pakken. Maargoed, hij was 25 kilo dus dat was geen partij voor ons. Was hij een bordeauxdogreu geweest was het echt wel een probleem.

Je ziet die aan en uit knop overigens ook altijd op de filmpjes van kangals op youtube. Die kan je 50 cm voor elkaar zetten, ze grauwen, happen en doen, maar zo'n klein mannetje van 70 kilo kan makkelijk die hond van 80 kilo houden. Laat je ze los dan slopen ze elkaar net zo goed als de flippende pitbulls die je zo tegenover elkaar gaat zetten. Dat is controle die je bij het ene ras wel en het andere ras niet hebt. Een Duitse herder kan je dus ook onder controle hebben al toont de hond alsof er een exorcist bij gehaald moet worden. :smile: :wink:
Nu beschrijf je dat je eigen hond de aanval inzet maar het gaat er hier over dat een andere loslopende hond de aanval inzet. Daar heb je geen controle over, hoe goed je de controle ook heb over je eigen hond. Dat maakt het soms wat moeilijker maar als je een beetje hondenkennis heb kan je het gros wel inschatten. Veel honden zijn ook onder de indruk als ze mij eerst tegen komen voor ze bij mijn hond zijn. Dat vind ik prima.
Wel grappig zoals je Dapper beschrijft, dat krassen over steen. Ik zal eerlijk zijn en zeggen dat mijn honden dat niet hebben alhoewel Kito nog wel eens als een konijn wil springen als hij perse ergens naar toe wil (vooral bij het zien van hazen, konijnen enz maar het snel opgeeft. Wel moet ik op zo een moment heel alert zijn want hij wacht tot ik de aandacht verslap :mrgreen: Met andere honden heb ik eigenlijk tot nu toe geen moeite. Ik loop gewoon door met de honden op de voet en zolang de hond buiten mijn onze cirkel blijft zijn ze rustig. Ik weet dat zij opletten en afwachten maar zolang een andere hond niets doet doen zij ook niets. Je hoort ook heel vaak van jee wat een brave hond en dan denk ik uhuh :engel: Ik had jou bijv op een meter kunnen passeren als je Dapper aangelijnd had die uit zijn plaat gaat zonder dat de honden overdreven hadden gereageerd. Ze zullen kijken en hoog op de poten lopen zo van kom maar op dan maar lopen door. Niet van harte en soms zal ik een he moeten gebruiken om de attentie weer te hebben maar daar houd het mee op. Zou jij Dapper loslaten op zo een moment omdat je hem niet houd dan hebben wij een probleem want ondanks dat ze eruit zien op zo een moment als schatjes staan ze paraat. Dat weet ik en daar handel ik naar. Ik zou mijn honden zich tegenover hem niet snel zichzelf laten verdedigen want met 1 hap kan het fout aflopen. Dan heb ik liever dat Dapper in de honden hangt en jij de tijd heb om hem eraf te halen dan dat zij zelf ingrijpen. Terwijl ik dus als dit zou gebeuren met een grote mollosser of bij bepaalde berghondtype dan wel, afhankelijk van de mate van agressie die gebruikt word.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

malinois schreef:Overigens heb ik ook geen honden die voor de kill gaan... daar hangen echt de lappen niet bij, alleen wat gaatjes...
Maar daarom hoef je je dus ook niet aangesproken te voelen als het over muilkorven gaat. Als jij je honden kunt beletten om te bijten en mocht er toch iets mis gaan doordat de andere baas totaal niet meewerkt, is het gevolg een paar gaatjes.....dan zou ik ook niet muilkorven. Maar had jij een Rottweiler die honden in de bek neemt met als doel dood maken. Dan vind ik dat je niet kunt blijven wijzen naar die onverantwoordelijke baasjes die hun hond niet onder controle hebben. Ten eerste weet je dat die er in grote getale zijn. En ten tweede kan er ook iets ongelukkigs gebeuren. Je valt, lijn knapt, hond luistert een keer niet, weet ik veel welke ongelukken allemaal mogelijk zijn. Zo'n hond hoort met een muilkorf om te lopen. En ja, er is een kans dat de hond zelf aangevallen wordt. Maar de kans dat je hond een andere hond fors verwondt of dood bijt is aanzienlijk groter.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Het topic loopt een beetje door elkaar. :wink: De berichten gaan over A buurtende honden die niks doen, en B honden die je hond aanvallen. Daarop reageer ik natuurlijk totaal anders. Lieve honden worden/werden domweg nooit gebeten door mijn stoute honden. :neenee: :engel: Stoute honden die agressief op mijn honden af vliegen is inderdaad een keuze die ik dan maak. Laat ik ze los of hou ik ze vast. Is het een agressief tekkeltje dan voorkom ik inderdaad dat die gebeten wordt. Is het een mechelteefje dan gaan Cleo en Eva meteen los. Dat loopt nl vrijwel altijd met een sisser af itt wanneer ik ze vast blijf houden. Maargoed, zoals ik al vaak gezegd heb, zowel Eva als Cleo is helemaal niet agressief. Ik heb eerder een probleem als er snachts mensen op mij af komen. Dan zouden mijn honden samen wel heel pittig kunnen worden. Een hond vinden ze weinig bedreigend. Een man die wat gedronken heeft hier in het afgelegen buitengebied daarentegen.... :N:
Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

chrico schreef:
Cash schreef:tsja, ik muilkorf hera ook niet.
Maar ik ben wel in staat om haar te beletten te bijten.
Ze gaat alleen daar los waar het heel goed overzichtelijk is en waarbij ik honden ruimschoots aan zie komen.
Daarbij staat ze goed onder apel, ze zal nooit uit zichzelf op een hond afrennen. De hond moet al echt bij haar komen.
Ik kan rustig op 3 meter afstand van iemand anders met hond gaan spelen met haar....ze zal niet naar die hond omkijken....
Als ze nou eens een muilkorf uitvinden waarbij de hond ook nog iets in de bek kan dragen (bal) dan zou ik het best proberen.
Nouja, ze is nu 8 jaar oud en nog geen hond zwaar toegetakeld.
Dus ook geen hoektandje (is namelijk ook een gaatje) ergens in, in geen 1 situatie. Sorry Estelle dat kan ik mij niet voorstellen zoals je Hera beschrijft hier op het forum en ik je bij een ontmoeting heb zien doen (de sloot induiken). In mijn ogen reageer je dan extreem uit voorzorg terwijl de hond waarschijnlijk alleen dit gedrag dan vertoond vanwege jouw angst maar bij een ander zou het een hond zijn die geen vlieg kwaad doet. Dan zit de agressiedrempel een stuk lager.
Af en toe word ik kriegel als je schrijft. Aan de ene kant wil je meepraten vanwege de agressie van Hera maar vooral om een ander te laten zien hoe slecht ze met een hond omgaan.
Jij begrijpt niet dat een aangelijnde hond alsnog de kans heeft om een gaatje te maken. En dat uit de mond van iemand die zelf met de agressor rondloopt? Juist jij zou moeten begrijpen dat die mogelijkheid bestaat en zo niet, dan valt de agressie van Hera best mee als je nooit in situaties bent geweest waarbij het dreigt fout te gaan. Ik schrijf dreig want op zich hoeft er niet eens iets te gebeuren wil je kunnen begrijpen dat sommige situaties verdomd moeilijk zijn door loslopende honden.

Ik schrijf wat kort door de bocht maar helaas dan even hoor. Dat aureooltje mag je best afdoen :wink:
De sloot induiken? Met hera? :smile:
ik heb jou 1x gezien en toen had ik Hera niet eens bij mij dus waar heb je het over?
Als je goed had gelezen had je gezien dat hera nog nooit een hond zwaar toegetakeld heeft. Dat is dus iets anders als een gaatje maken.
Ja hera heeft weleens een gaatje gemaakt, bij onze eigen honden. En 1x bij de husky reu van de buren hierachter. Waar ze overigens leuk mee kan spelen maar die op dat moment te dichtbij haar bal in de buurt kwam.
Ik snap niet wat je punt nu is? Dat ik hera kan beletten te bijten? Ook als er een hond aan haar kont staat te snuffelen?
Hera weegt nog geen 30kg..... moeilijk hoor om z'n hond in bedwang te houden.... :19:
Met een bullmastiff reu (om maar wat te noemen) zal mij dat idd niet lukken, die heb ik daarom ook niet.

Maar ik ben er wel klaar mee.
Als er dingen geschreven gaan worden die gewoon niet waar zijn kap ik er mee.
Voortaan zal ik mijn mond wel houden over Hera en zal ik je geen strobreed meer in de weg liggen want alleen jij hebt de wijsheid in pacht he. :ok:
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
chrico
Zeer actief

Cash schreef: Voortaan zal ik mijn mond wel houden over Hera en zal ik je geen strobreed meer in de weg liggen want alleen jij hebt de wijsheid in pacht he. :ok:
Daar gaat het niet om, niet meteen zo doen.
Het gaat er voor mij om dat je soms opmerkingen plaatst waarbij je de ander neerzet als een sukkel want Hera is agressief maar jij kan ten alle tijden beletten dat Hera gaatjes maakt (je snapt namelijk niet dat een hond die aangelijnd is alsnog de ander gaatjes bezorgt). Ik kan mij dat wel voorstellen want je heb niet altijd alles in de hand en zeker niet de andere honden. Deze hond waar het topic over begon is niet agressief, loopt keurig kort aangelijnd op de voet, haalt niet uit naar andere honden. Simpel gezegd, volgens het boekje dus. De ander liep los en komt klieren op een plaats waar dat niet mag.
Maar goed, blijf jezelf wat dat betreft volledig en goed op de borst slaan en ik hoop dat jij nooit voor een situatie komt te staan waarbij het niet loopt zoals altijd.
Ik heb ook niet alle wijsheid, maar wel begrip voor bepaalde situaties :wink:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Cash
Zeer actief

chrico schreef:
Cash schreef: Voortaan zal ik mijn mond wel houden over Hera en zal ik je geen strobreed meer in de weg liggen want alleen jij hebt de wijsheid in pacht he. :ok:
Het gaat er voor mij om dat je soms opmerkingen plaatst waarbij je de ander neerzet als een sukkel want Hera is agressief maar jij kan ten alle tijden beletten dat Hera gaatjes maakt (je snapt namelijk niet dat een hond die aangelijnd is alsnog de ander gaatjes bezorgt). Ik kan mij dat wel voorstellen want je heb niet altijd alles in de hand en zeker niet de andere honden. Deze hond waar het topic over begon is niet agressief, loopt keurig kort aangelijnd op de voet, haalt niet uit naar andere honden. Simpel gezegd, volgens het boekje dus. De ander liep los en komt klieren op een plaats waar dat niet mag.
Maar goed, blijf jezelf wat dat betreft volledig en goed op de borst slaan en ik hoop dat jij nooit voor een situatie komt te staan waarbij het niet loopt zoals altijd.
Ik heb ook niet alle wijsheid, maar wel begrip voor bepaalde situaties :wink:
Nee ik snap idd niet dat een hond aan de lijn gaatjes kan maken.
ja, ik snap het wel.... als de hond een maatje te groot is voor je....
Dat jij iets niet zou kunnen wil niet zeggen dat een ander dat dan ook maar niet kan.
AfbeeldingAfbeelding
Cash
Zeer actief

chrico schreef:
:
Even deze nog.
Hoezo 'niet meteen zo doen'?
Lees je je eigen teksten weleens terug?
Wie zit hier nou dingen te verzinnen en iemand onderuit te halen met dr 'op de borst kloppen' en 'dat aureooltje afdoen' en 'hera is vast niet zo agressief maar jij bent bang'.
AfbeeldingAfbeelding
chrico
Zeer actief

Cash schreef:
Nee ik snap idd niet dat een hond aan de lijn gaatjes kan maken.
ja, ik snap het wel.... als de hond een maatje te groot is voor je....
Dat jij iets niet zou kunnen wil niet zeggen dat een ander dat dan ook maar niet kan.
Dat een ander iets is overkomen wil niet zeggen dat het mij niet kan overkomen. Ook niet dat er meteen een conclussie aan vast zit :wink:
Cash schreef:
Even deze nog.
Hoezo 'niet meteen zo doen'?
Lees je je eigen teksten weleens terug?
Wie zit hier nou dingen te verzinnen en iemand onderuit te halen met dr 'op de borst kloppen' en 'dat aureooltje afdoen' en 'hera is vast niet zo agressief maar jij bent bang'.
Ik lees wel terug hoor en het stond er niet als de meest vriendelijke tekst maar dat wil niet zeggen dat je mij geen strobreed in de weg moet gaan leggen en niets meer over Hera mag schrijven. Dat is niet wat er staat maar wat jij er van maakt en daarom zeg ik, niet meteen zo doen.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Estelle,

Er kan altijd iets gebeuren, dat weet jij ook... Ik heb vorig jaar gewoon met Xantos op de Doedag gestaan... alle hondjes leven nog... hij is geen enkele keer uitgevallen en bij mijn weten heeft er niemand last van hem gehad. (ik denk dat 90% niet eens wist dat hij het was, alleen diegenen die ik het heb gezegd en dat waren er bij mijn weten 2; Martijn en Mascha).
Als ik maar een sec. gedacht had dat dit niet goed zou gaan was hij niet het veld op gegaan. In dat opzicht is hij voor mij erg voorspelbaar.
Hij heeft nog nooit gaatjes gemaakt in vreemde honden, maar ik zal nooit zeggen dat dit mij nooit zal gebeuren... dat is heel simpel. Ik ben ook maar een mens.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Zoek stok! schreef:
malinois schreef:Overigens heb ik ook geen honden die voor de kill gaan... daar hangen echt de lappen niet bij, alleen wat gaatjes...
Maar daarom hoef je je dus ook niet aangesproken te voelen als het over muilkorven gaat. Als jij je honden kunt beletten om te bijten en mocht er toch iets mis gaan doordat de andere baas totaal niet meewerkt, is het gevolg een paar gaatjes.....dan zou ik ook niet muilkorven. Maar had jij een Rottweiler die honden in de bek neemt met als doel dood maken. Dan vind ik dat je niet kunt blijven wijzen naar die onverantwoordelijke baasjes die hun hond niet onder controle hebben. Ten eerste weet je dat die er in grote getale zijn. En ten tweede kan er ook iets ongelukkigs gebeuren. Je valt, lijn knapt, hond luistert een keer niet, weet ik veel welke ongelukken allemaal mogelijk zijn. Zo'n hond hoort met een muilkorf om te lopen. En ja, er is een kans dat de hond zelf aangevallen wordt. Maar de kans dat je hond een andere hond fors verwondt of dood bijt is aanzienlijk groter.
daar heb je gelijk in.....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

chrico schreef: :smile: jij weet dus ook hoe mensen zich voelen als een herder op hun af komt vooral als ik lees hoeveel loslopende akita's jij tegen komt :mrgreen: Wat zullen het er zijn? 2??? Daarbij, wegbulderen van een Akita die een doel voor ogen heeft? Stoer :smile:

Mijn honden hebben wel eens gaatjes gemaakt ja, bij elkaar :mrgreen: mijn probleem dus. Kiet 1x met een andere hond waarvan de korf bleef hangen en de honden vast zaten aan elkaar en de ander ondanks de korf de kans kreeg om te bijten waarbij Kiet zich verdedigde (hond was bekend met uithalen vandaar zijn korf en toevallig ook nog een akita). Niek 1x toen hij van achter aangevallen werd en in zijn poot gebeten werd door een shiba, op show vlak voor wij de ring in moesten. Dat werd 1 hoektandgaatje. Oja nog 1x met een herder die los van achter een heuvel op ons af kwam vliegen en wij alleen maar hoorde, niet doeeeeeeeeeeeeeeeeeen en hing toen al in Nikan. Verder delen zij bij een correctie geen gaatjes uit want zij hoeven niet te corrigeren bij honden buiten de roedel, geen idee waar jij dat vandaan haalt :denken: gevalletje vooroordeel :U: 1x is een hond gecorrigeerd toen wij een weekend met een groep honden op pad waren. Was een foutje van de baas van de teckel en ondanks dat er een teckel in een bek hing zat er niet een gaatje in en leefde hij ook nog. Op mijn los werd er ook direct los gelaten. Wat het lullige was was dat hij zelf wel een gaatje had dus eigenlijk moet die teckel gemuilkorft worden :pffff:
De 1 is nu 5 en de ander 3. Killingmachines dus :smile:
Schijnbaar heb ik zo een band met mijn honden dat in alle gevallen zij niet aanvielen maar aangevallen werden, mag ik mij nu een schouderklopje geven omdat ik niet fysiek hoef op te treden bij mijn honden maar een he al genoeg is om zich te gedragen :smile: Over de muilkorf, ik heb er niets tegen hoor, maar ik ga mijn hond niet muilkorfen omdat een ander denkt alles te kunnen en te mogen. Moet ik door een losloopgebied om bij een aanlijngebied te komen dan hebben mijn honden een korf om als het te druk is en ik alles en iedereen op elkaar af zie stormen. Puur uit voorzorg. Tot nu toe schijnt dat erg goed te werken en heb ik mijn verzekering nooit in hoeven schakelen.
Even hoor, je begint dat e nooit gaatjes gemaakt hebben eb vervolgens kom je met 3 voorbeelden aangezet... Verder beschuldig je Estelle van opscheppen en daarvoor steek je zelf al veren in je reet... :roll:
Perry en Noah

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

duitse herder schreef:
Even hoor, je begint dat e nooit gaatjes gemaakt hebben eb vervolgens kom je met 3 voorbeelden aangezet... Verder beschuldig je Estelle van opscheppen en daarvoor steek je zelf al veren in je reet... :roll:
bij elkaar staat er toch? Daar heeft een andere hond toch geen last van?
Dat kan nu eenmaal als je meerdere honden hebt...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Martijn schreef: Geen zenuwachtig gedoe met vreemde honden die allemaal van elkaar willen weten wie de baas is.
Ik wil niet eens dat ze met andere honden gaan uitzoeken "wie de baas is" :roll: . We lopen gewoon rustig te wandelen en tegemoetkomende honden dienen als zodanig te worden bezien, niet als objecten om je dominantiedrang nou eens op uit te leven.
We lopen op neutraal terrein, zonder voedsel of loopse teven in de directe omgeving dus je houdt gewoon maar lekker je vervelende bek dicht :pffff:
Even beleefd kennis maken mag natuurlijk, maar meer niet.
We hadden hier laatst een HF forumwandeling in "mijn" bos. En geen van de aanwezige forumhonden ging nou eens uitzoeken wie het nou feitelijk voor de hier en gunder voor het zeggen had :neenee:
Driewerf neen, er werd genoten van de wandeling en gezamelijk geplonsd in het water.
Geen agressief gedoe te bekennen waarvan sommige leden alhier klaarblijkelijk aannemen dat dat erbij hoort.
Ook dat ligt aan het type honden, ik hoef met mijn honden niet met zoiets mee te gaan lopen bijvoorbeeld.
Heb ik ook geen behoefte aan overigens... :wink: Ik ken mijn honden nl prima. Die zouden er zelf ook zeker niet gelukkig van worden.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

malinois schreef:
duitse herder schreef:
bij elkaar staat er toch? Daar heeft een andere hond toch geen last van?
Dat kan nu eenmaal als je meerdere honden hebt...
Wendy is zoekende :mrgreen:
Ik begin niet eens dat ze nooit gaatjes gemaakt hebben maar met mijn honden hebben wel eens gaatjes gemaakt ja, bij elkaar en daarna 3 voorbeelden van buiten mijn roedel en een correctie binnen een gelegenheidsroedel die 3 dagen met elkaar doorgebracht hebben.
Ik zie niet in waar ik veren in mijn reet steek maar zij schijnbaar wel. Oei oei, waar komt de kift vandaan? :smile:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”