Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Besmettingskans kennelhoest

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

rubyred
Zeer actief
Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
Aantal honden: 3

Re: Besmettingskans kennelhoest

Ongelezen bericht door rubyred »

Net als de anti melk maffia. Melk is ongezond dus drinkt men het niet maar ondertussen hebben hier heel veel vrouwen bot ontkalking, en de meeste daarvan omdat ze geen melk drinken. Terwijl er nog nooit iemand van melk drinken dood is gegaan.............dus wat is nu ongezond?
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Casey schreef: Ik heb je nog helemaal nooit aangeraden te enten tegen kennelhoest, sterker nog, mijn eigen honden zijn niet eens geënt tegen kennelhoest (waar ik nu overigens een beetje spijt van heb want ze zitten nu wel in een pension maar goed ik heb er niet aan gedacht). Ik denk ook niet dat het nodig is alle honden tegen kennelhoest te enten want ik denk niet dat kennelhoest dmv enting uit te roeien is.

Kees
Hier even op inhaken... ik dacht altijd dat het wettelijk niet is toegestaan om honden in pension te nemen (als pensionhouder dus) die niet minimaal geent zijn "conform schema" en toch zeker geent zijn tegen kennelhoest? Dus dat dat letterlijk in de wet- en regelgeving staat dat honden die in pension gaan die-en-die entingen moeten hebben?
Hoe kun jij dan een hond in een officieel pension hebben die zo'n enting niet hebben?

Suzanne
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Suzanne123 schreef:Hier even op inhaken... ik dacht altijd dat het wettelijk niet is toegestaan om honden in pension te nemen (als pensionhouder dus) die niet minimaal geent zijn "conform schema" en toch zeker geent zijn tegen kennelhoest? Dus dat dat letterlijk in de wet- en regelgeving staat dat honden die in pension gaan die-en-die entingen moeten hebben?
Hoe kun jij dan een hond in een officieel pension hebben die zo'n enting niet hebben?
Jemig, wat heb jij met eventuele wetjes en entingen???? Oh, trouwens had je al door dat we allemaal weer terug in Nederland zijn? Mijn honden zijn niet in beslag genomen door Duitse ambtenaren die leuk denken honden met verlopen rabiës-enting vast te gaan zetten.
rubyred
Zeer actief

Misschien dat vaccinatie bij hem de trigger was want het is vooral genetisch of slechte fok, maar dat het door vaccinatie komt daar heb ik nog nooit van gehoord.
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

smoekie schreef:Voor elk "onderzoek" die jij hier neergooit zijn er tal van tegenonderzoeken die aangeven dat het wel degelijk aanbevolen/raadzaam is om je hond te vaccineren. En ja er kunnen idd bijwerkingen zijn. Bijwerkingen zoals deze ook bij de mens waargenomen worden. Bijwerkingen die in het niet vallen bij de "ziekte" waarvoor je geënt cq behandeld wordt.

En helaas zullen er ongetwijfeld ook honden/mensen overlijden na vaccinatie/medicijngebruik. Dergelijke dingen zijn ook niet te voorspellen maar behoren wel tot de uitzonderlijke te betreuren incidenten.

Kritisch met betrekking tot vaccineren ok. Maar jij draaft hier naar mijn bescheiden mening toch wel iets te ver door hoor. :hmmm:
SandraH schreef:Dr. Tannetje Koning heeft een jaar lang een eigen onderzoekje verricht in haar praktijk, waarbij zij bij verschillende honden de volgende vaccinatiereacties heeft waargenomen.

Vanaf de dag van de vaccinatie tot 5 dagen erna zijn honden terug gekomen met de volgende klachten:

- diarree soms met bloed;
- een dag niet lekker;
- een lymfoom na drie dagen;
- disco-spondylitis na vijf dagen;
- kauwspier myositis;
- jeuk;
- flauwtes.

Dit onderzoek heeft zij gehouden naar aanleiding van de diverse cijfers die bekend zijn over de ernstige bijwerkingen uit vaccins, wat leidt tot vele vormen van (auto-)immuunziektes.

Het echte aantal ziektegevallen na vaccinaties zal hoger zijn, daar zij alleen heeft gekeken tot vijf dagen na de vaccinatie in haar eigen praktijk. Het is reëel denkbaar dat het aantal honden met ernstige bijwerkingen vele malen groter is dan tot nog toe werd aangenomen. [/i]
Bron: http://artvaccineren.rauwevoedingvoorhonden.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; .
Leuk staaltje knip en plakwerk hoor, maarre omdat 1 zo'n alternatief groenvoer geitenwollensokken ding (want dat zal het ongetwijfeld zijn) "onderzoek" heeft gedaan moet iedereen maar stoppen met vaccineren (ondanks dat wetenschappelijk onderzoek aantoont dat vaccineren juist (honden)levens red), en alles wat "zij" aandraagt voor DE waarheid aannemen. Ok. Juist ja :ok:
Zolang er hier uitspraken worden gedaan, dat vaccinatieschade niet bestaat en ik hier al hele lappen tekst en uitleg eerder heb geplaatst, door WETENSCHAPPERS!!! die hier al jarenlang gedegen onderzoek naar doen en o.a. in Amerika diverse protocollen hebben uitgezet waar de verschillende lidstaten o.a. gehoor aan geven, wil ik graag onderbouwing voor zulke uitspraken gedaan door een Rubyred. Jij zoekt net zoals dadelijk de horde Casey's goedkope middelen om na te kunnen trappen. Ik vraag jou, net als bij dat geweldige domme wicht Rubyred zonder onderbouwing naar onderzoeken die het tegendeel bewijzen. Deze hele discussie gaat niet over het NIET vaccineren, maar over het feit dat nog steeds vele dierenartsen zich van de domme houden over het driejarige vaccinatiebeleid en nog steeds jaarlijks overvaccineren. Plus het feit dat de adjuvanten uit o.a. die kennelhoest en Leptospirosis vaccinatie wel degelijk voor schade kunnen zorgen. Aldus de wetenschappers hierboven vermeld en nog vele anderen waar ik ook diverse onderzoeken van kan plaatsen, maar niet zo befaamd zijn als Schultz en Dodds. Jouw irritante gewouwel met de intentie om personen weg te zetten, kan me gestolen worden, Smoekie. Kom met onderbouwing die hetgeen wat ik hier heb geplaatst in zijn geheel ontkracht.
rubyred
Zeer actief

Suzanne123 schreef:
Casey schreef: Ik heb je nog helemaal nooit aangeraden te enten tegen kennelhoest, sterker nog, mijn eigen honden zijn niet eens geënt tegen kennelhoest (waar ik nu overigens een beetje spijt van heb want ze zitten nu wel in een pension maar goed ik heb er niet aan gedacht). Ik denk ook niet dat het nodig is alle honden tegen kennelhoest te enten want ik denk niet dat kennelhoest dmv enting uit te roeien is.

Kees
Hier even op inhaken... ik dacht altijd dat het wettelijk niet is toegestaan om honden in pension te nemen (als pensionhouder dus) die niet minimaal geent zijn "conform schema" en toch zeker geent zijn tegen kennelhoest? Dus dat dat letterlijk in de wet- en regelgeving staat dat honden die in pension gaan die-en-die entingen moeten hebben?

Suzanne
Lekker pension is dat waar ze honden zonder kennel hoest vaccinatie in laten.
En als eigenaar vind ik dat je zelf de verantwoordelijkheid moet nemen maar daarbij wel moet nadenken............
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Rubyred, kan je mij nog even antwoord geven op mijn vraag :19: ?
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Suzanne123 schreef:

Kees

Suzanne
dacht je nu echt dat dit nergens gebeurd?
Ik ken er ook wel eentje waar dit kan... maar breng er mn hond niet heen, zit te ver weg.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
mwillow

rubyred schreef:Misschien dat vaccinatie bij hem de trigger was want het is vooral genetisch of slechte fok, maar dat het door vaccinatie komt daar heb ik nog nooit van gehoord.
Misschien omdat je jezelf er niet in wilt verdiepen???
Het is te belezen als je de interesse er maar in hebt...
malinois
Zeer actief
Contacteer:

SandraH schreef:
rubyred schreef:Misschien dat vaccinatie bij hem de trigger was want het is vooral genetisch of slechte fok, maar dat het door vaccinatie komt daar heb ik nog nooit van gehoord.
verspilde moeite...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

en omdat jij er nog nooit van gehoord hebt is het niet zo?
Afbeelding
rubyred
Zeer actief

SandraH schreef:
smoekie schreef:Voor elk "onderzoek" die jij hier neergooit zijn er tal van tegenonderzoeken die aangeven dat het wel degelijk aanbevolen/raadzaam is om je hond te vaccineren. En ja er kunnen idd bijwerkingen zijn. Bijwerkingen zoals deze ook bij de mens waargenomen worden. Bijwerkingen die in het niet vallen bij de "ziekte" waarvoor je geënt cq behandeld wordt.

En helaas zullen er ongetwijfeld ook honden/mensen overlijden na vaccinatie/medicijngebruik. Dergelijke dingen zijn ook niet te voorspellen maar behoren wel tot de uitzonderlijke te betreuren incidenten.

Kritisch met betrekking tot vaccineren ok. Maar jij draaft hier naar mijn bescheiden mening toch wel iets te ver door hoor. :hmmm:
SandraH schreef:Dr. Tannetje Koning heeft een jaar lang een eigen onderzoekje verricht in haar praktijk, waarbij zij bij verschillende honden de volgende vaccinatiereacties heeft waargenomen.

Vanaf de dag van de vaccinatie tot 5 dagen erna zijn honden terug gekomen met de volgende klachten:

- diarree soms met bloed;
- een dag niet lekker;
- een lymfoom na drie dagen;
- disco-spondylitis na vijf dagen;
- kauwspier myositis;
- jeuk;
- flauwtes.

Dit onderzoek heeft zij gehouden naar aanleiding van de diverse cijfers die bekend zijn over de ernstige bijwerkingen uit vaccins, wat leidt tot vele vormen van (auto-)immuunziektes.

Het echte aantal ziektegevallen na vaccinaties zal hoger zijn, daar zij alleen heeft gekeken tot vijf dagen na de vaccinatie in haar eigen praktijk. Het is reëel denkbaar dat het aantal honden met ernstige bijwerkingen vele malen groter is dan tot nog toe werd aangenomen. [/i]
Bron: http://artvaccineren.rauwevoedingvoorhonden.nl/" onclick="window.open(this.href);return false; .
Leuk staaltje knip en plakwerk hoor, maarre omdat 1 zo'n alternatief groenvoer geitenwollensokken ding (want dat zal het ongetwijfeld zijn) "onderzoek" heeft gedaan moet iedereen maar stoppen met vaccineren (ondanks dat wetenschappelijk onderzoek aantoont dat vaccineren juist (honden)levens red), en alles wat "zij" aandraagt voor DE waarheid aannemen. Ok. Juist ja :ok:
Zolang er hier uitspraken worden gedaan, dat vaccinatieschade niet bestaat en ik hier al hele lappen tekst en uitleg eerder heb geplaatst, door WETENSCHAPPERS!!! die hier al jarenlang gedegen onderzoek naar doen en o.a. in Amerika diverse protocollen hebben uitgezet waar de verschillende lidstaten o.a. gehoor aan geven, wil ik graag onderbouwing voor zulke uitspraken gedaan door een Rubyred. Jij zoekt net zoals dadelijk de horde Casey's goedkope middelen om na te kunnen trappen. Ik vraag jou, net als bij dat geweldige domme wicht Rubyred zonder onderbouwing naar onderzoeken die het tegendeel bewijzen. Deze hele discussie gaat niet over het NIET vaccineren, maar over het feit dat nog steeds vele dierenartsen zich van de domme houden over het driejarige vaccinatiebeleid en nog steeds jaarlijks overvaccineren. Plus het feit dat de adjuvanten uit o.a. die kennelhoest en Leptospirosis vaccinatie wel degelijk voor schade kunnen zorgen. Aldus de wetenschappers hierboven vermeld en nog vele anderen waar ik ook diverse onderzoeken van kan plaatsen, maar niet zo befaamd zijn als Schultz en Dodds. Jouw irritante gewouwel met de intentie om personen weg te zetten, kan me gestolen worden, Smoekie. Kom met onderbouwing die hetgeen wat ik hier heb geplaatst in zijn geheel ontkracht.

Waarom denk je dat hondsdolheid zelden voorkomt en zo zijn er nog veel meer ziektes die dankzij vaccinatie bijna niet meer bestaan. Of vind jij het juist fijn dat deze ziektes weer terug komen en honden er weer aan sterven? Het zelfde bij mensen, vroeger stierven mensen aan de pokken, nu bestaan er geen pokken patiënten meer dankzij vaccinatie.
rubyred
Zeer actief

In een vorige posting heb ik al gezegd dat ik weet dat vaccinatie schade bestaat, maar dat is zeldzaam en staat in het niets tegen de schade van het niet vaccineren.
(of heb jij getallen van honden die gestorven zijn door vaccinatie?)
mwillow

malinois schreef:
SandraH schreef:
verspilde moeite...
Dat blijkt. Er wordt gewoon niet gelezen oftewel genegeerd en dit is wel degelijk wetenschappelijk onderbouwd door mensen die zich al weet ik veel hoe lang met diverse vaccinatieonderzoeken bezighouden. Ik word er werkelijk waar schijtziek van dat dergelijke uitspraken worden gedaan. Ook ik heb zoals je weet een hond met vaccinatieschade en dit is zeer zeker geen slechte fok. Er zijn meerdere oorzaken en gevolg die eraan bijdragen, zoals o.a. het vaccineren onder de drie maanden. :roll:
rubyred
Zeer actief

Oh en dank je wel voor het uitschelden, zwak hoor.
Liesbeth
Zeer actief

rubyred schreef:Waarom denk je dat hondsdolheid zelden voorkomt en zo zijn er nog veel meer ziektes die dankzij vaccinatie bijna niet meer bestaan. Of vind jij het juist fijn dat deze ziektes weer terug komen en honden er weer aan sterven? Het zelfde bij mensen, vroeger stierven mensen aan de pokken, nu bestaan er geen pokken patiënten meer dankzij vaccinatie.
En heb jij nou echt het idee dat kennelhoest (net als griep) met een vaccinatieprotocol uitgebannen kan worden??????
Droom rustig verder :Q: .

malinois
Zeer actief
Contacteer:

schelden? Ik zie geen schelden, zie alleen mensen die proberen uit te leggen hoe slecht zoveel enten is... hiervoor zoals gevraagd WETENSCHAPPELIJKE bewijzen aandragen maar die worden niet eens door je gelezen. Zelfs voorbeelden van mensen die hier zitten met zo'n hond...
Afbeelding
rubyred
Zeer actief

verspilde moeite...[/quote]

Dat blijkt. Er wordt gewoon niet gelezen oftewel genegeerd en dit is wel degelijk wetenschappelijk onderbouwd door mensen die zich al weet ik veel hoe lang met diverse vaccinatieonderzoeken bezighouden. Ik word er werkelijk waar schijtziek van dat dergelijke uitspraken worden gedaan. Ook ik heb zoals je weet een hond met vaccinatieschade en dit is zeer zeker geen slechte fok. Er zijn meerdere oorzaken en gevolg die eraan bijdragen, zoals o.a. het vaccineren onder de drie maanden. :roll:[/quote]

Uitzonderingen zijn er altijd............wil niet zeggen dat alle honden schade krijgen door vaccinatie.
rubyred
Zeer actief

malinois schreef:schelden? Ik zie geen schelden, zie alleen mensen die proberen uit te leggen hoe slecht zoveel enten is... hiervoor zoals gevraagd WETENSCHAPPELIJKE bewijzen aandragen maar die worden niet eens door je gelezen. Zelfs voorbeelden van mensen die hier zitten met zo'n hond...
Ik wordt voor dom wicht uitgemaakt.............
mwillow

rubyred schreef:Waarom denk je dat hondsdolheid zelden voorkomt en zo zijn er nog veel meer ziektes die dankzij vaccinatie bijna niet meer bestaan. Of vind jij het juist fijn dat deze ziektes weer terug komen en honden er weer aan sterven? Het zelfde bij mensen, vroeger stierven mensen aan de pokken, nu bestaan er geen pokken patiënten meer dankzij vaccinatie.
Je bent me de moeite niet meer waard om op jou te reageren en zal dat dus ook niet meer doen. Het is verspilde moeite.
Laatst gewijzigd door mwillow op 08 sep 2010 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
rubyred
Zeer actief

rubyred schreef:
malinois schreef:schelden? Ik zie geen schelden, zie alleen mensen die proberen uit te leggen hoe slecht zoveel enten is... hiervoor zoals gevraagd WETENSCHAPPELIJKE bewijzen aandragen maar die worden niet eens door je gelezen. Zelfs voorbeelden van mensen die hier zitten met zo'n hond...
Waar heb ik gezegd dat over vaccinatie niet erg is???
rubyred
Zeer actief

SandraH schreef:
Je bent me de moeite niet meer waard om op jou te reageren en zal dat dus ook niet meer doen. Het is verspilde moeite. Wat ben jij vreselijk dom onderlegd, zeg. Ik verwijs weer naar het eerder geschrevene van mij. Misschien dat je als je het een paar x terug leest er nog iets van in je hersenpan opneemt.
Nou, dan reageer je toch niet. En voordat je iemand voor dom wicht uitmaakt.........kijk eerst een naar jezelf in je geiten wollen sokjes.
Liesbeth
Zeer actief

rubyred schreef:Baat het niet dan schaad het niet..............

Heb je daar wetenschappelijke bewijzen van??

Marion.

SandraH schreef:
Je bent me de moeite niet meer waard om op jou te reageren en zal dat dus ook niet meer doen. Het is verspilde moeite. Wat ben jij vreselijk dom onderlegd, zeg. Ik verwijs weer naar het eerder geschrevene van mij. Misschien dat je als je het een paar x terug leest er nog iets van in je hersenpan opneemt.
"Dom onderlegd" is volgens mij ook niet helemaal goed Nederlands :ugh:

Maar met dit soort beweringen nodig je mensen ook niet echt uit je mega-lange Engelse stukken te gaan lezen. Ik doe het in elk geval niet.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

rubyred schreef:Heb je wetenschappelijk bewijs?
malinois schreef:
rubyred schreef:
malinois schreef:
Als je honden bedoeld ja, die heb ik... sowieso eentje is hier lid en de hond heeft een autoimuunziekte onstaat door overvaccinatie.
Wat heeft hij precies dan?
Zoek Qyan maar eens op...

Dobertje die van ellende in elkaar hangt door auto imuunziektes
Maar dan heb je het dus naar mijn mening gewoon over 1 van die honden die daar gewoon niet tegen kunnen helaas.

Er zijn ook mensen/kinderen die ziek worden door bepaalde medicaties en ja ook vaccinaties.

En nu moet ik het gewoon even vragen hoor. Want dit is nu de 2e of 3e keer dat ik het zie. Wat bedoel je nu precies met "over" vaccinatie? :scratch:

Het gaat de hele tijd over vaccineren tegen kennelhoest en de kans op besmetting e.d. maar nu is de bal ineens omgedraaid en zie ik al een paar keer "over" vaccinatie voorbij komen :19:
Suzanne123 schreef:

Kees

Suzanne
Om de simpele reden dat het niet wettelijk verplicht is. Elk pension “mag” het verplichten. Maar tis zeker niet zo dat het bij elke pension ook daadwerkelijk “verplicht is.
Sandra schreef:
Hoho. Ik zal niet ontkennen dat honden geen last/hinder/ziektes kunnen krijgen van het vaccineren zelf hoor. Dat zijn nou eenmaal “bijwerkingen” die er idd “kunnen” met de nadruk op “kunnen” zijn. En zoals ik al eerder aangaf is dat hetzelfde met welk medicijn of wat dan ook je je hond geeft of je zelf inneemt. Er zijn bepaalde “bijwerkingen” die “kunnen” optreden. En in zeldzame gevallen kunnen diezelfde bijwerkingen dusdanig erg zijn dat je hond (of kind-mens) daaraan overlijdt.

Kijk naar het aantal honden-mensen die geënt worden en kijk dan naar het aantal dat er overlijdt ten gevolge van. Kijk naar het aantal honden-mensen dat wordt geënt en kijk dan naar de “bijwerkingen”. Hoeveel honden-mensen zijn er dan overleden. Hoeveel honden-mensen zijn er dan daadwerkelijk zo ziek geworden dat je zou zeggen goh. Laat die vaccinaties maar achterwege voor de hond-mens want dat is niet goed.

Verhoudingsgewijs zullen deze ongetwijfeld in het niet vallen, maar een goed “onderzoeker” zoals jij kan daar ongetwijfeld wel mee op de proppen komen :ok:

Als jij wilt dat mensen daadwerkelijk “nog” kritischer worden met betrekking tot vaccineren of en daar heb je em weer “overvaccineren” zou ik als ik jou was zelf maar eens met wat cijfers komen waar dat gewouwel mee gestaafd wordt. Tot dan is het niets meer dan wat gezever in de ruimte van 1 of andere kritische alternatieve geitenwollensokken drager :wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Marion.

smoekie schreef:En nu moet ik het gewoon even vragen hoor. Want dit is nu de 2e of 3e keer dat ik het zie. Wat bedoel je nu precies met "over" vaccinatie? :scratch:

Het gaat de hele tijd over vaccineren tegen kennelhoest en de kans op besmetting e.d. maar nu is de bal ineens omgedraaid en zie ik al een paar keer "over" vaccinatie voorbij komen :19:
Het is nog niet zo héél erg lang geleden dat Intervet heeft "toegegeven" dat eens in de 3 jaar enten genoeg is. Daarvoor was het gewoon ieder jaar de complete zooi erin, want dat schreef de fabrikant voor (en helaas nu ook nog heel veel dierenartsen).

Dát is dus sowieso overvaccineren Smoek.
smoekie
Zeer actief

Marion. schreef:
SandraH schreef:
"Dom onderlegd" is volgens mij ook niet helemaal goed Nederlands :ugh:

Maar met dit soort beweringen nodig je mensen ook niet echt uit je mega-lange Engelse stukken te gaan lezen. Ik doe het in elk geval niet.
Ik ook niet. En met jou-mij nog veel meer niet heb ik zo het vermoeden :19:

Marion. schreef:
smoekie schreef:En nu moet ik het gewoon even vragen hoor. Want dit is nu de 2e of 3e keer dat ik het zie. Wat bedoel je nu precies met "over" vaccinatie? :scratch:

Het is nog niet zo héél erg lang geleden dat Intervet heeft "toegegeven" dat eens in de 3 jaar enten genoeg is. Daarvoor was het gewoon ieder jaar de complete zooi erin, want dat schreef de fabrikant voor (en helaas nu ook nog heel veel dierenartsen).

Dát is dus sowieso overvaccineren Smoek.
Dat snap ik wel hoor Marion :wink:

Ging mij er meer om dat er in eerste instantie tig engelse langdradige stukken voorbij kwamen om aan te geven dat vaccinatie tegen kennelhoest niet nodig is terwijl ik later opmerk dat men het ineens heeft over "overvaccinatie" :19: Ik ben het met iedereen eens als gezegd wordt dat bepaalde vaccinaties niet jaarlijks herhaald hoeven te worden. Maar zo werd dat hier niet gesteld/gezegd.

Ja uiteindelijk draait het naar "overvaccinaties". En zoals gezegd, als iets niet nodig is moet je het niet doen, zo simpel is het. Maar om nu maar te doen alsof het enten tegen kennelhoest overbodig/niet nodig is :roll:

Ik zie dan liever daadwerkelijk cijfers. Om maar een voorbeeld te noemen. Sandra komt met stukken aan die de moeite niet waard zijn omdat ze 1 in het Engels zijn en 2 te langdradig. Kom met onderzoeken aan in het Nederlands (hetzij vertaald, of hetzij door onderzoek uit eigen bodem). Gestaafd door cijfers. Hoeveel honden heeft die geitenwollensok in haar praktijk geent tegen kennelhoest, en hoeveel hebben daar daadwerkelijk hinder/schade van ondervonden. Dat vind ik dan veel belangrijker en maakt meer indruk dan dat er geschreven wordt "zij zegt, zij heeft onderzocht"

Elke keer weet men meer. Men weet nu meer dan 10-20 jaar geleden dus is het ook niet zo vreemd dat bepaalde tot voorheen standaard dingen (vaccinaties bijv.) aangepast worden. Maar nogmaals. Prima dat Sandra allemaal dingen uit het Engels hier neergooit, maar wil ze mensen overtuigen of de interesse wekken er dieper op in te gaan of dat mensen zich toch niet ietwat kritischer op gaan stellen zou ik persoonlijk ervoor kiezen de dingen ook wat "makkelijker" uit te leggen. Oftewel helder en gedegen onderzoeken die alle andere onderzoeken weerleggen. Cijfers die aangeven hoeveel honden op hoeveel entingen er dusdanig "ziek" van zijn geworden zo niet aan zijn overleden.
Liesbeth schreef:
En heb jij nou echt het idee dat kennelhoest (net als griep) met een vaccinatieprotocol uitgebannen kan worden??????
Droom rustig verder :Q: .

Denk ook niet dat ze dat bedoelt hoor. Denk eerder dat ze bedoelt aan te geven dat vaccinatie er o.a. voor gezorgd heeft dat bepaalde ziektes in zijn geheel niet meer voor komen en dat mensen daar niet meer aan sterven. Juist doordat ze daarvoor anti stoffen hebben opgebouwd. Sommige ziektes zijn nu nog niet uitgebannen. En zullen misschien nooit uitgebannen worden omdat het zich muteerd. Maar mede door vaccinaties en door opgebouwde afweerstoffen zullen mensen er lang zo ziek niet van worden (en blijven er levens bespaard) doordat men gevaccineerd is. Zo werkt dat bij mensen, en zo werkt dat bij dieren.

En niemand die ooit zou kunnen of mogen zeggen dat vaccineren geen risico's met zich meebrengt. Aan alles wat je aan medicatie tot je neemt of je hond geeft kunnen risico's aan zitten.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Liesbeth
Zeer actief

Ik zou zeggen dat onnodig vaccineren al overvaccineren is.

Feit is gewoon dat nog vrij vaak gevaccineerd wordt onder het motto "baat het niet dan schaad het niet" en dat is dus gewoonweg niet waar :neenee: .

Elke vaccinatie triggert het immuunsysteem (en brengt het even op een lager pitje), want er moeten antistoffen aangemaakt worden. Hoe meer vaccins, hoe harder het immuunsysteem moet werken.
Dat zijn momenten dat aandoeningen/bijwerkingen op kunnen treden. Dé reden waarom een individu die ziek is of iets onder de leden heeft, niet gevaccineerd mag worden. Het lichaam kan niet twee dingen tegelijk optimaal doen, het kan niet én de ziekteverwekkers van de vaccins aanpakken en ook nog op andere vlakken werken.
Het is bewezen dat zieke dieren, die toch gevaccineerd werden, niet genoeg antistoffen aanmaken en/of dat de sluimerende ziekte de kop opstak.

Als je een beetje logisch nadenkt dan snap je dat vaccineren niet onschuldig is en dat je de voors en tegens af moet wegen.
Ik ben niet tegen vaccineren, maar ik vind wel dat er beter over nagedacht mag worden. Het liefst voordat de hond verdronken is (dichterlijke vrijheid).

Liesbeth
Zeer actief

smoekie schreef:Denk ook niet dat ze dat bedoelt hoor. Denk eerder dat ze bedoelt aan te geven dat vaccinatie er o.a. voor gezorgd heeft dat bepaalde ziektes in zijn geheel niet meer voor komen en dat mensen daar niet meer aan sterven. Juist doordat ze daarvoor anti stoffen hebben opgebouwd. Sommige ziektes zijn nu nog niet uitgebannen. En zullen misschien nooit uitgebannen worden omdat het zich muteerd. Maar mede door vaccinaties en door opgebouwde afweerstoffen zullen mensen er lang zo ziek niet van worden (en blijven er levens bespaard) doordat men gevaccineerd is. Zo werkt dat bij mensen, en zo werkt dat bij dieren.

En niemand die ooit zou kunnen of mogen zeggen dat vaccineren geen risico's met zich meebrengt. Aan alles wat je aan medicatie tot je neemt of je hond geeft kunnen risico's aan zitten.
O, ik ben het eens met wat je hier schrijft, hoor. Maar het is niet wat Rubyred schrijft en daar aggeer ik tegen.

smoekie
Zeer actief

Liesbeth schreef:Ik zou zeggen dat onnodig vaccineren al overvaccineren is.

Feit is gewoon dat nog vrij vaak gevaccineerd wordt onder het motto "baat het niet dan schaad het niet" en dat is dus gewoonweg niet waar :neenee: .

Elke vaccinatie triggert het immuunsysteem (en brengt het even op een lager pitje), want er moeten antistoffen aangemaakt worden. Hoe meer vaccins, hoe harder het immuunsysteem moet werken.
Dat zijn momenten dat aandoeningen/bijwerkingen op kunnen treden. Dé reden waarom een individu die ziek is of iets onder de leden heeft, niet gevaccineerd mag worden. Het lichaam kan niet twee dingen tegelijk optimaal doen, het kan niet én de ziekteverwekkers van de vaccins aanpakken en ook nog op andere vlakken werken.
Het is bewezen dat zieke dieren, die toch gevaccineerd werden, niet genoeg antistoffen aanmaken en/of dat de sluimerende ziekte de kop opstak.

Als je een beetje logisch nadenkt dan snap je dat vaccineren niet onschuldig is en dat je de voors en tegens af moet wegen.
Ik ben niet tegen vaccineren, maar ik vind wel dat er beter over nagedacht mag worden. Het liefst voordat de hond verdronken is (dichterlijke vrijheid).
Dat ben ik ook helemaal met je eens hoor. Dat wat jij zegt is voor mij bijv. reden geweest om bepaalde vaccinaties voor mijn dochter niet “standaard” te laten doen zoals men die “standaard” doet zeg maar. Ik heb ervoor gekozen sommige vaccinaties verspreid te laten doen ipv in 1 keer of 2x in 1x.

Dat is voor mij de reden waarom ik Nell ook niet ineens “plat” laat spuiten zeg maar :wink:

Juist honden met een verminderde weerstand hoor je niet te vaccineren. Denk dat iedereen dat wel weet en het daar ook mee eens is. Maar dat is niet waar het hier nu om gaat/ging. Of ik moet wat gemist hebben hoor. :wink: Ging er in 1e instantie om dat er helemaal niet gevaccineerd werd of zou hoeven te worden tegen kennelhoest (bij sommge in ieder geval niet meer na 1 jaar) , en dat dat ook niet nodig was al dan niet met bijbehorende “voorbeelden” uit eigen omgeving wat naar mijn idee niet als “de” waarheid kan worden aangenomen en vandaar uit ging het naar “over” vaccineren en zijn we nu aanbeland bij het niet vaccineren van zieke dieren.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”