Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hier moet een einde aan komen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Re: Hier moet een einde aan komen

Ongelezen bericht door smoekie »

Erwina schreef:
M@rco schreef:Zo zie je maar dat een vegetarisch leven een hoop gedonder scheelt! Is nog steeds de beste beslissing in mijn leven geweest! Het is ook gelijk een oplossing voor het groeiend voedseltekort en voor een deel van de opwarming van de aarde.

Groet,
Marco
En niet zomaar een deel van de opwarming van de aarde. De veehouderij is de nummer 1 oorzaak voor de opwarming van de aarde ;)
Ehm kun je dat wat duidelijker uitleggen??? Ben eerlijk gezegd wel benieuwd wat jouw argumenten zijn om een dergelijke reactie hierover te geven, of waar dat uit zou blijken?
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
M@rco
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rco »

smoekie schreef:
Erwina schreef:
M@rco schreef:Zo zie je maar dat een vegetarisch leven een hoop gedonder scheelt! Is nog steeds de beste beslissing in mijn leven geweest! Het is ook gelijk een oplossing voor het groeiend voedseltekort en voor een deel van de opwarming van de aarde.

Groet,
Marco
En niet zomaar een deel van de opwarming van de aarde. De veehouderij is de nummer 1 oorzaak voor de opwarming van de aarde ;)
Ehm kun je dat wat duidelijker uitleggen??? Ben eerlijk gezegd wel benieuwd wat jouw argumenten zijn om een dergelijke reactie hierover te geven, of waar dat uit zou blijken?
Hier volgt een link naar een internetpagina waarin het een en ander wordt uitgelegd. Ik zal even kijken of ik nog meer kan vinden.

http://www.veganpeace.com/veganism/environment.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Groet,
Marco
M@rco
Vaste gebruiker
Contacteer:

Nog een in het Nederlands.

http://www.veganisme.org/phpBB3/viewtop ... =24&t=6339" onclick="window.open(this.href);return false;

Groet,
Marco
smoekie
Zeer actief

Kan me wel voorstellen dat het effect heeft, maar vind het wel jammer dat er niet bij wordt vermeld hoe en op basis waarvan ze dat onderzoek hebben gedaan en hoe ze daardoor op een dergelijke conclusie uitkomen.

Zelf heb ik zoiets Europa kan nog zijn best doen om vervuiling tegen te gaan e.d. Zolang China en Amerika hier maar mondjesmaat aan meewerken heeft het totaal geen nut. Nou ja totaal is wat overdreven natuurlijk, maar dan is het dweilen met de kraan open :19:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
M@rco
Vaste gebruiker
Contacteer:

smoekie schreef:Kan me wel voorstellen dat het effect heeft, maar vind het wel jammer dat er niet bij wordt vermeld hoe en op basis waarvan ze dat onderzoek hebben gedaan en hoe ze daardoor op een dergelijke conclusie uitkomen.

Zelf heb ik zoiets Europa kan nog zijn best doen om vervuiling tegen te gaan e.d. Zolang China en Amerika hier maar mondjesmaat aan meewerken heeft het totaal geen nut. Nou ja totaal is wat overdreven natuurlijk, maar dan is het dweilen met de kraan open :19:
Daar heb je gelijk in. Volgend jaar in Mexico moeten er echt harde afspraken gemaakt worden, maar wie zegt dat het dan anders gaat dan in Kopenhagen??

Groet,
Marco
smoekie
Zeer actief

M@rco schreef:
smoekie schreef:Kan me wel voorstellen dat het effect heeft, maar vind het wel jammer dat er niet bij wordt vermeld hoe en op basis waarvan ze dat onderzoek hebben gedaan en hoe ze daardoor op een dergelijke conclusie uitkomen.

Daar heb je gelijk in. Volgend jaar in Mexico moeten er echt harde afspraken gemaakt worden, maar wie zegt dat het dan anders gaat dan in Kopenhagen??

Groet,
Marco
Dat valt nog maar te bezien. Kheb er weinig vertrouwen in in ieder geval.
Ceseman
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders

Ongelezen bericht door Ceseman »

Mag ik even tegengas geven?
http://www.boerderij.nl/1087531/Rundvee ... zijdig.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

Inge O schreef:
Ennath schreef:
Inge O schreef:ik kan het allemaal niet meer volgen hoor :ugh: , één ding is me wel goed duidelijk : voor de betrokken geitenhouders is dit een regelrechte ramp :19: .
Ja, en als jullie niet oppassen heb je hetzelfde circus volgend jaar. :ugh:
In België mag ook nog niet geënt worden omdat er geen goedkeuring op het vaccin zit.
I know :roll: ...
Ennath schreef:Weinig bekent -want een kleine groep- maar vorig jaar is er hier in de buurt een boerderij geruimd. Konijnen. Werden geruimd in het kader van een konijnenziekte.
geruimd in het kader van een konijnenziekte :scratch: :scratch: :scratch: ? dat moet dan toch wel een vrijwillige ruiming geweest zijn (ik bedoel : niet door de overheid opgelegd) :19: ?
Jawel: door de overheid opgelegd, in het kader van economische belangen.
Die boer was er zo kapot van, hij dacht echt dat hij met konijnen veilig zat. :jank:
Ceseman
Zeer actief

Kort geding tegen ruiming van drachtige geiten
28 dec 2009 18:38

Een geitenbedrijf heeft een kort geding aangespannen tegen de minister van landbouw, om de ruiming van drachtige geiten tegen te houden.
Het kort geding zal naar verwachting nog deze week dienen bij de rechtbank in Den Haag. Het ministerie van landbouw bevestigde vandaag dat de voorlopige voorziening is aangevraagd. De vakgroep geitenhouderij van ZLTO heeft eerder bekeken welke juridische mogelijkheden er zijn om een eventuele ruiming tegen te houden.

Aankomend ZLTO-vakgroepvoorzitter Jeannette van de Ven zegt dat de kansen op succes niet hoog worden ingeschat, omdat bij de voorlopige voorziening moet worden hardgemaakt dat de minister niet tot zo’n maatregel zou mogen besluiten.

De Voedsel en Waren Autoriteit is gisteren doorgegaan met het ruimen van drachtige dieren op besmette bedrijven. Dat gebeurde in Denekamp, Hulten en Barneveld. Inmiddels zijn de drachtige geiten op twaalf bedrijven geruimd.

BRON: AGRARISCH DAGBLAD
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ceseman schreef:Kort geding tegen ruiming van drachtige geiten
28 dec 2009 18:38

Een geitenbedrijf heeft een kort geding aangespannen tegen de minister van landbouw, om de ruiming van drachtige geiten tegen te houden.
Het kort geding zal naar verwachting nog deze week dienen bij de rechtbank in Den Haag. Het ministerie van landbouw bevestigde vandaag dat de voorlopige voorziening is aangevraagd. De vakgroep geitenhouderij van ZLTO heeft eerder bekeken welke juridische mogelijkheden er zijn om een eventuele ruiming tegen te houden.

Aankomend ZLTO-vakgroepvoorzitter Jeannette van de Ven zegt dat de kansen op succes niet hoog worden ingeschat, omdat bij de voorlopige voorziening moet worden hardgemaakt dat de minister niet tot zo’n maatregel zou mogen besluiten.

De Voedsel en Waren Autoriteit is gisteren doorgegaan met het ruimen van drachtige dieren op besmette bedrijven. Dat gebeurde in Denekamp, Hulten en Barneveld. Inmiddels zijn de drachtige geiten op twaalf bedrijven geruimd.

Tegen de overheid ben je kansloos, en trek je altijd aan het kortste eind. Ook als dat niet terecht is en de overheid onrecht doet.
Maar het zou wel fantastisch zijn als dit geitenbedrijf wint. Maar ik acht het kansloos.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Ceseman
Zeer actief

iones schreef: Tegen de overheid ben je kansloos, en trek je altijd aan het kortste eind. Ook als dat niet terecht is en de overheid onrecht doet.
Maar het zou wel fantastisch zijn als dit geitenbedrijf wint. Maar ik acht het kansloos.
En toch....verkoop de huid niet voordat de beer geschoten is.... er zijn inmiddels 5 bedrijven die een procedure aanspannen. :wink:
De hoogste veterinair van LNV, die eerst zo stellig was, geeft nu ook haar twijfels aan over de ruiming.
Afbeelding
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Vandaag heb ik ergens gelezen dat de Q-koorts afkomstig kan zijn van ratten en muizen
En deze ratten en muizen komen vooral voor op boerderijen die biologisch kweken
Het zal toch wat zijn alle geiten die zwanger zijn nu dood gemaakt
En dat het toch van de ratten en muizen afkomstig is :jank:
Afbeelding
Jacqueline.
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jacqueline. »

Getekend :boos:
Afbeelding
22-5-2002 - 1-10-2009 Spike Rust zacht je zal nooit vergeten worden
Ceseman
Zeer actief

Boeren vechten ruiming aan
07 jan 2010 18:59

Geitenhouders willen de ruiming van hun met Q-koorts besmette bedrijf aanvechten.
Dit naar aanleiding van het besluit om kinderboerderijen met besmette geiten niet te ruimen. Advocatenkantoor Linssen uit Tilburg heeft verzoeken van een aantal geitenhouders liggen om hen bij te staan in een bodemprocedure. Zeker tien geitenhouders willen de ruiming van hun bedrijf aanvechten. Het advocatenkantoor gaat de komende dagen bekijken of ze procedures in deze zaken kan starten en hoe dat dan kan.

”Het verwijt is dat er met twee maten gemeten wordt”, legt advocaat Theo Linssen uit. "Er is een geval bekend van een kinderboerderij met negentien geiten, waarvan dertien besmet met Q-koorts, waarvan drie drachtig. Het bedrijf ligt op 300 meter van een kinderdagverblijf en krijgt 14.000 bezoekers per jaar."

De centrale vraag in de zaken is in welk geval het gevaar voor de volksgezondheid het grootst is. "Voor een geitenhouderij geldt dat er binnen een straal van 5 kilometer mensen besmet kunnen raken met Q-koorts. Een doorsnee geitenhouderij krijgt nog geen tien bezoekers per jaar. En die moeten speciale kleding aan en zich ontsmetten. We gaan kijken of we deze tegenstelling aan de rechter voor kunnen leggen." Dit moet na komend weekeinde duidelijk zijn.

Het College van Beroep voor het bedrijfsleven (CBB) behandelt de komende dagen meer aanvechtingen van ruimingen om andere redenen.

Afbeelding
iones
Zeer actief

Inge O schreef:
Ceseman schreef:Vandaag in het Agrarisch Dagblad de visie van de hoogleraar Veterinaire Volksgezondheid Frans van Knapen.

Citaat:
" Hij zegt dat de Q-koorts-problemen uiteindelijk niet zullen verdwijnen door het ruimen van dieren. De Q-koortsbacterie zal daardoor niet uit Nederland verdwijnen. Het probleem is volgens hem niet de aanwezigheid van de bacterie, maar de blootstelling van de mens aan de bacterie. "Q-koorts is al jaren overal in Nederland, iedere dierenarts weet dat en houdt daar ook rekening mee. De bacterie gaat niet weg. Dat is een illusie."

Nederland heeft al jarenlang tussen de vijftien en dertig geregistreerde gevallen van Q-koorts bij mensen. Dat er nu veel meer besmettingen worden gevonden te maken heeft alles te maken met de intensieve controle daarop. "Wie vroeger een griepje had, liet geen test doen op Q-koorts. Nu wordt iedereen daarop gecontroleerd, logisch dat er dan meer besmettingen gevonden worden."

http://www.boerderij.nl/1091887/Landbou ... t-dorp.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hondenforum.nl/plaza/posting ... &p=3703399

ik weet dat hoogleraars het ook mis kunnen hebben, maar ik ben het in ieder geval roerend met hem eens.

ruimen met als doel een besmetting volledig weg te krijgen is als maatregel lannnnng niet genoeg, dus ik zie niet goed wat het wel ruimen nu plots voor verschil gaat maken.
Het ruimen heeft inderdaad geen verschil gemaakt voor de bevolkingsgezondheid. Dat is nu precies wat ik de hele tijd al probeer te vertellen. Het is oneerbiedig en het is kapitaalvernietiging. Het is ABSURD.

Ik zal nooit begrijpen dat er dierenartsen zijn die zich daarmee inlaten. Ik ken er wel een paar die het vertikken uit principe. Dit zijn veeartsen die mijn respect hebben.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

Maar effe heel rationeel beschouwd he: het is net zo min efficient om gezonde dieren te ruimen terwijl je besmette mensen in leven laat.
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

als ik lees hoe de meeste geiten gehouden worden vraag ik me af
of ik geen dierenbeul ben door mijn honden eens in de week geit te voeren. :U:
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Job
Zeer actief

http://www.wakkerdier.nl/vee-industrie/geiten.php" onclick="window.open(this.href);return false;
mijn rundvlees is dus bijna allemaal biologisch,
kippevlees niet denk ik (heb dat nooit gevraagd).
Maar ja kan mijn honden toch moeilijk alleen maar rund voeren?
eee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mix Friese Stabij met Wetterhoun
Schotse Collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door eee »

Job schreef:http://www.wakkerdier.nl/vee-industrie/geiten.php
mijn rundvlees is dus bijna allemaal biologisch,
kippevlees niet denk ik (heb dat nooit gevraagd).
Maar ja kan mijn honden toch moeilijk alleen maar rund voeren?
ach, elk stukje biologisch vlees dat je koopt helpt weer een beetje, dus het sowieso beter om ook maar een beetje biologisch vlees te kopen dan nooit :wink:

getekend trouwens!
Afbeelding

Afbeelding
Job
Zeer actief

ze krijgen 2 x in de week pens,
1 x in de week runderhart en 1 x in de week kopvlees en strot
en dat is dus voor het overgrote deel biologisch.
Marian4
Actief
Mijn ras(sen): chow chowXcollie?

Ongelezen bericht door Marian4 »

http://dier-en-natuur.infonu.nl/dieren/ ... eiten.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Di kun je b.v. op internet lezen. Ik zeg niet dat het overal zo is maar het komt dus al voor. Zo is de intensieve varkens-en kippen industrie ook begonnen. Steeds meer dieren op steeds minder plaats.
Ik geloof niet in de combinatie dierenwelzijn en geld verdienen
eee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mix Friese Stabij met Wetterhoun
Schotse Collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door eee »

Marian4 schreef: Ik geloof niet in de combinatie dierenwelzijn en geld verdienen

helemaal mee eens. echt helemaal mee eens. :ok:
Afbeelding

Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Oh wat zielig nu weer allemaal en de regering maar de schuld geven.
We willen toch allemaal vlees en kaas en boter blijven vreten .
En natuurlijk Fifi zijn brokkies met vlees erin
Wat is het verschil met een gezonde koe of varken die geslacht word omdat wij vlees willen.
Waar denk je dat al die dieren heen gaan als er geen rendement op zit.
Naar een leuke vacantie boerderij op de veluwe.??
En de schuld geven aan de intensieve dierenhouderijen.
Wat te denken hoeveel honden er gehouden worden op km omtrek.
Of mensen .
En met enten dan worden het vlees en produkten ook weer duurder.
En de partij voor dieren vind ik ook een hele enge.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
iones
Zeer actief

Inge O schreef:
hoezo? wat lees je dan over hoe geiten gehouden worden :denken: ?

als ik mag kiezen welk landbouwhuisdier ik word in de huidige omstandigheden van houderij dan wil ik acuut een geit worden, of een melkkoe.
Ja ik ook. Ze mogen leven in kuddeverband (anders dan die eenzame paarden die altijd op stal staan), ze lopen in grote ruime stallen en de koeien mogen zomers in de wei. Gieten heb ik trouwens ook in de wei zien staan. Daar waar dierenwelzijn echt in gedrang komt bij bioindustrie, is bij de varkenshouderijen. Daarom komt hier alleen nog maar biologisch varkensvlees in huis.
bouvierpoedel schreef:Oh wat zielig nu weer allemaal en de regering maar de schuld geven.
We willen toch allemaal vlees en kaas en boter blijven vreten .
En natuurlijk Fifi zijn brokkies met vlees erin
Wat is het verschil met een gezonde koe of varken die geslacht word omdat wij vlees willen.
Waar denk je dat al die dieren heen gaan als er geen rendement op zit.
Naar een leuke vacantie boerderij op de veluwe.??
En de schuld geven aan de intensieve dierenhouderijen.
Wat te denken hoeveel honden er gehouden worden op km omtrek.
Of mensen .
En met enten dan worden het vlees en produkten ook weer duurder.
En de partij voor dieren vind ik ook een hele enge.
De regering IS de hoofdschuldige. Die stelt namelijk de regels namelijk zo op, dat de boer alleen nog maar kan bestaan indien hij in het groot doet, dus intensief. Kleine boeren hebben vaak nog een baan erbij.

Wat betreft het enten, volgens mij wordt het vlees niet duurder van. Tegenwoordig worden varkens niet meer gevaccineerd tegen aujetzky, wat eerst verplicht was. Het vlees is daar heus niet goedkoper van geworden. Ik ben wel voor vaccinatie van mkz indien dit ruimingen tegen zou gaan. Helaas willen die klotejappen en kloteamerikanen geen gevaccineerd vlees, want dan importeren ze ons vlees niet meer. En zelf stoppen ze hun vlees vol met rommel en wij halen zuid amerikaans vlees binnen wat vol met mkz zit. Niet dat ik bang ben voor vlees met mkz, maar als ik dan denk aan die ruimingen, dan wringt dat wel!
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Natuurlijk schrijft de regering de regeltjes uit.
Maar als je het er niet mee eens bent kun je ook een keus maken om geen bedrijf te starten wat je tegen staat.

Als de regels zijn dat ik tot een 250 vogels op 5 m2 meter mag houden wil niet zeggen dat ik dat verplicht ben.
Kan ook de keuze maken om dat niet te doen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

En hoe verhoudt al dat linkse geneuzel over biologisch vlees zich tot de honden die Barfen en of op KVV staan ?! :scratch:
aboutbudha
Zeer actief
Mijn ras(sen): boxer/labrador mix & fila brasileiro
Contacteer:

Ongelezen bericht door aboutbudha »

ik teken niet.
maakt toch niet uit regering doet toch wat ze zelf wil.
ik leef mee met de boeren die het nu zo zwaar hebben.
Afbeelding
blijf vragen stellen
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Felix schreef:Daar gaan we weer met het linkse geknuffel ...

Als de geitenpopulatie op 10 jaar vertienvoudigt, moet je toch weten dat je verkeerd bezig bent !

Dan kan je zulke uitbraken van ziektes verwachten.

t Zou beter zijn om minder geiten te houden.

Ik vraag me trouwens af wie er al dat geitenvlees eet. Export wschl ?
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

johan1969 schreef:
Felix schreef:Daar gaan we weer met het linkse geknuffel ...

Als de geitenpopulatie op 10 jaar vertienvoudigt, moet je toch weten dat je verkeerd bezig bent !

Dan kan je zulke uitbraken van ziektes verwachten.

t Zou beter zijn om minder geiten te houden.

Ik vraag me trouwens af wie er al dat geitenvlees eet. Export wschl ?
Tsja .. Dat laatste is een goede .. Denk inderdaad ook aan de export :19:

Maar als je b.v. naar paardenvlees kijkt, dan verdwijnt dat in de kroketten .. Aangezien dat per kilo goedkoper is als rundervlees ..
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

De meeste paarden hebben tenminste een goed leven gehad.

De meeste geiten komen nooit meer uit hun stal, zelfs de 'biogeiten' niet.

En veel melkkoeien komen ook niet meer buiten.

t Is hoog tijd dat we ons consumptiegedrag in vraag stellen.

Vlees groeit niet aan de bomen.
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”