Mijn Dizzy was 11 jaar. Hij had het aan de nieren en waarschijnlijk een tumor in zijn koppie. 2 dagen hiervoor kon hij 's ochtends niet meer opstaan van de pijn. Het echt uitgillen, wat hij nooit deed als hij pijn had. Nooit. Ik kwam, want het ging al niet zo best met hem, en wat doet hij, opstaan en zijn bal halen. Dus dachten we, laat maar misschien gaat het toch weer goed.
2 dagen later belde mijn moeder 's ochtends op. Hij wilde opstaan toen mn moeder beneden kwam en gilde het weer uit van de pijn. Uiteindelijk heeft mn moeder hem op schoot genomen en hij heeft 2 uur niet kunnen bewegen zonder het uit te gillen. Ik dus in paniek die kant op, want ze hadden een afspraak bij de dierenarts om hem uit zijn lijden te verlossen. Ik kom binnen. Hij springt van de schoot af en gaat zijn bal weer halen.
Bij de eerste foto zaten alle diertjes bij elkaar. Het hele roedeltje bij ons thuis. Ik zit erbij, was al afscheid aan het nemen. Toen ging Dizzy zijn bal weer halen. Balletjes was hij zoooooooo verzot op. We hebben nog even met hem gespeeld. Hij ging zijn bal met plezier halen, maar niet zoals hij anders deed. Hij was op, kon niet meer. Dus zijn we naar de dierenarts gegaan en hebben hem in laten slapen op 11 jarige leeftijd. 4 maanden later zou hij 12 zijn geworden. 19 mei. We hebben Dizzy mee terug naar huis genomen.
Gizmo (Dizzy was Gizmo's papa) en Mushu (de zwart witte) gingen bij hem liggen. We hebben hem een kistje gemaakt (mijn vader) voor als ze hem van het crematorium op kwamen halen. Toen die man er eenmaal was, wilde Gizmo niet bij hem weg. We hebben hem echt weg moeten halen. Dat was echt heel moeilijk. Die laatste foto was dus het afscheid van papa en vriendje.
God, de tranen rollen weer over mijn wangen. Het is nu bijna 2 jaar geleden alweer.