ik maak wel plaats als dat kan, dat had ik ook al gezegd en laat mijn hond netjes zitten om andere honden te laten passeren.MARC_S schreef:Laatste poging.renee-uk schreef: kijk en dat bedoel ik dus, gisteren gaf ik orders als ik dat deed, terwijl ik duidelijk onderstreept had dat ik dat altijd gewoon netjes vraag!Het is voor mij geen vraag als er een want anders achter zit. Ik heb helemaal geen keuze als jij mij dat vraagt. Want als ik zeg "nee sorry, geen zin in" dan wordt mijn hond gebeten. Dat is wat ik bedoel te zeggen. Als ik jou dat vraag dan mag je ook nee zeggen en dan laat ik de honden ook los en dat gaat prima. Ik baal dan omdat ik eigenlijk zonder gezeik door had willen lopen maar ik heb wel degelijk echt een vraag gesteld. Wil je dat doen? Ja en nee is prima voor mij. Jij stelt een vraag maar het antwoord is verplicht ja want anders..... En dat is een levensgroot verschil voor mij.
En natuurlijk lijn ik mijn honden dan aan. Wat denk jij? Maar ik erger me wel op dat moment omdat ik denk dat het netter is om zelf even plaats te maken op zo'n moment. Je laat de ander immers geen keuze meer dan handelen omdat je zelf weigert plaats te maken. En dat vind ik iets teveel van het goede.
En zo lang jouw honden de persoonlijke zone van mijn hond niet betreden is er niks aan de hand, dan hoef je ze niet eens bij je te houden, ook dat heb ik meerdere keren gezegd.
Ook worden jouw honden niet gebeten want ik heb mijn hond wel onder controle.
Alleen zal ik dat bijten moeten verhinderen door mijn hond in de houdgreep te nemen en je kunt me toch niet kwalijk nemen dat ik dat liever niet doe als er ook een andere weg is?
Maar verder hou ik dit geja en genee voor gezien hoor, het schiet allemaal niet zoveel op en dat ik jou tegenkom met mijn hond aan de lijn is ook hoogst onwaarschijnlijk.
En nou maar hopen dat je zelf niet meer in de situatie komt dat je mensen moet vragen hun honden even bij zich te houden