Als kruisingen goed gefokt worden heb ik daar geen enkel probleem mee. Wat me met een labradoodle zo tegen de borst stuit is dat ze doen of het iets unieks is dat ze niet verharen en er een enorm bedrag voor vragen. Terwijl een poedel die vacht net zo goed bezit. En als een poedel of labrador onder de 1000 euro gefokt kan worden, waarom een doodle dan niet? Ik heb er niks op tegen als fokkers er wat aan over houden, maar met zulke verschillen en al die promotie er omheen kan ik niet het gevoel opzij zetten dat het echt niet alleen om het fokken van zo'n goed mogelijke hondjes gaat.MARC_S schreef:Als iemand een Engelse bulldog uit Amerika haalt dan betaal je daar nog veel meer voor. Ik zie even deze discussie niet zo. Ik denk dat je meer waar voor je geld krijgt als je een labradoodle importeert dan wanneer je een Engelse bulldog importeert. Het zijn dan wel kruisingen maar waarom is een bewust gefokte kruising minder waard dan een rashond? Ik heb hier toch wel erg vaak de discussie gevoerd over pupprijzen en geld verdienen en dat was niet echt mogelijk gezien de zorgen die de fokker in een nest moest steken. Als een nest kruisingen dezelfde zorg krijgt en op dezelfde manier gefokt wordt is dat toch geen enkel verschil? Je zet ipv een labrador een raspoedel op je labje. Dat is werkelijk het enige uniminiverschil in het hele gebeuren en dat zou dan honderden euro's goedkoper moeten zijn? Wat een onzin zeg.![]()
Maar... ik vind ook dat er niet alleen gewezen kan worden naar de labradoodle fokkers. Ik vind dat een poedel ook door fokkers veel verkeerd wordt neergezet. Op de meeste sites van fokkers zie je alleen maar opgedofte poedels en showresultaten. Van mij mag er wel meer aandacht komen voor werkkwaliteiten van poedels