Helemaal mee eens hoor. In de aanleerfase behoort geen correctie.janinca2002 schreef:
Er zijn toch wel wat variaties denkbaar, het is ook afhankelijk hoever de hond een oefening beheerst. Tijdens een agilitywedstrijd heb je net de meest ideale trainingsomstandigheden, stem van vrouwtje klinkt heel anders![]()
Ik houd het meestal al zo aan: bij het aanleren als het niet goed ga stap terug(80/20 regel). Kent de hond het gedeelte maar gaat het om een of ander reden niet goed dan geen beloning en oefening op nieuw doen. Ik leer mij hond wel nee aan (of foutje) ,maar ik gebruik het selectief. Bij de oefening groot voorwerp revieren wat hij goed beheerst en gaat graven bij het voorwerp, dan gebruik ik het nee. Gister tijdens de training voor reddingshond pakte Arris het bringsel veel te vroeg en te ver van het slachtoffer ( hier zitten we nog in de aanleerfase).Hier word dus dan geen "nee"gebruikt , maar wordt ervoor gekozen om de oefening over te doen ,dus danig dat de zelfde fout niet kan worden gemaakt.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Stem of riemcorrectie.
Moderator: moderatorteam
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Re: Stem of riemcorrectie.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
nee hoor Liz dat was niet in de jaren 80.
Bovendien had ik toen wel een rijbewijs maar geen auto en ging ik lekker op de fiets
de fokker van Gina had ook geen belangstelling voor haar lichamelijke gebreken, maar dat heeft mij er echt niet van weerhouden om alles op alles te zetten om haar toch door de medische molen te halen om het voor haar -ondanks haar lichamelijke problemen- zo leefbaar mogelijk te houden.
En ja, daar heb ik wel werk aangehad en goedkoop was het allemaal ook niet, maar we hebben het wel 5 jaar langer gered dan ik toendertijd voor mogelijk hield Met als belangrijkste winstpunt dat mijn hondje geen pijn had en een lekker 'hondenleventje' kon leiden, zij het ook met wat beperkingen.
Ook als je hond -om welke reden dan ook- niet los kan kun je hem nog wel voldoende beweiging geven trouwens.
Zoals Mal al zei doe er een hele lange lijn aan (20m).
Dat heb ik met Gina ook gedaan en ik ben blijven zoeken naar een plek waar ze wel los kon...heb die ook gevonden maar daar heb ik wel moeite voor moeten doen.
Thuis op de bank had ik die zeker niet gevonden......
Maar goed, als je er verder geen moeite voor wil doen houdt alles op.
Ik heb wel meelij met dat hondje en sluit me aan bij de mensen die jullie raden hem goed te herplaatsen.
Zo jong nog en dan al geen mechelwaardig leven....ik vind het dieptriest
Bovendien had ik toen wel een rijbewijs maar geen auto en ging ik lekker op de fiets
de fokker van Gina had ook geen belangstelling voor haar lichamelijke gebreken, maar dat heeft mij er echt niet van weerhouden om alles op alles te zetten om haar toch door de medische molen te halen om het voor haar -ondanks haar lichamelijke problemen- zo leefbaar mogelijk te houden.
En ja, daar heb ik wel werk aangehad en goedkoop was het allemaal ook niet, maar we hebben het wel 5 jaar langer gered dan ik toendertijd voor mogelijk hield Met als belangrijkste winstpunt dat mijn hondje geen pijn had en een lekker 'hondenleventje' kon leiden, zij het ook met wat beperkingen.
Ook als je hond -om welke reden dan ook- niet los kan kun je hem nog wel voldoende beweiging geven trouwens.
Zoals Mal al zei doe er een hele lange lijn aan (20m).
Dat heb ik met Gina ook gedaan en ik ben blijven zoeken naar een plek waar ze wel los kon...heb die ook gevonden maar daar heb ik wel moeite voor moeten doen.
Thuis op de bank had ik die zeker niet gevonden......
Maar goed, als je er verder geen moeite voor wil doen houdt alles op.
Ik heb wel meelij met dat hondje en sluit me aan bij de mensen die jullie raden hem goed te herplaatsen.
Zo jong nog en dan al geen mechelwaardig leven....ik vind het dieptriest

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
En dat is nou juist het leuke! Nilo is dan wel geen Border maar ik moet met hem inderdaad oppassen dat ik hem niet té enthousiast maak. Daarom kan ik het bij hem ook wel doen dat ik niets zeg als hij (in de aanleerfase) een oefening niet goed doet. Hij begint keer op keer weer met net zoveel motivatie aan de oefening. Maar tijdens het belonen moet ik dan weer minder uitbundig doen dat wat je met een gemiddelde hond zal doen. Vooral op onbekend terrein heeft hij de neiging om druk te doen. Dus dan ga ik maar half uit mn dak als hij iets goed doetgyanty schreef:Heb veel bij trainingen gekeken hoor (en bij wedstrijden) toen ik nog met mijn vorige hond trainde. Maar goed dat is alweer wat jaren geleden (ben gestopt met trainen toen Bas 12 of 13 jaar was, dat ik zeker 3 jaar geleden dus). Maar zoals ik al zei, Bas heeft eigenlijk nooit correcties nodig gehad, aangezien die heel beheerst door een parcoursje ging, daarbij makkelijk te sturen was. Hij weigerde wel eens of durfde het eerste jaar niet op wedstrijd door de vreemde tunnel heen en dan deed ik inderdaad gewoon zoals jij het omschreef. Maar ik zie mijn toekomst met Kay toch wat minder makkelijk dan als ik in het verleden met Bas heb kunnen doen. Maar dat is omdat ik het bij zoveel border misschien ook wel fout heb zien gaan in training inderdaad (waarbij je je gaat afvragen waarom ik in godsnaam aan een border ben begonnen haha). Maar te enthousiast zijn met een border (hem dus enthousiast terug roepen) maakt ze overigens ook zenuwachtig en nog drukken. Het wordt een gulle middenweg zoeken denk ik. (vind het overigens een kunst om te trainen zonder corrigeren hoor)Zoek stok! schreef: Kan niet zeg ik niet, want ik zie het genoegIk doe het zelf echter niet, tenminste ik probeer het niet te doen. Ik roep gewoon Jaaaa Brrrrammmie, kom maarrrrr en start opnieuw. En zoals ik zei, mensen die ik heel goed vind handelen, doen het ook niet. Ga eens bij een training staan kijken en let goed op de reactie van de hond als een handler nee zegt terwijl de hond in vol enthousiasme een toestel neemt. Ik heb zelf op een wedstrijd een keer nee gezegd toen Bram bij de eennalaatste paal er uit schoot. Toen ik het filmpje terugzag, schrok ik me rot van het effect van mijn nee. Mijn trainer wees me er uiteraard ook op toen hij het filmpje had gezien. Ook heb ik nog wel eens de neiging om stil te vallen als het mis gaat. Bram komt dan terugrennen met een blije bek en krijgt geen respons omdat ik aan het nadenken ben. Killing voor de motivatie en hij heeft dan geen eens een nee gekregen
En zo gevoelig is Bram nou ook weer niet hoor, er zijn Borders die een stuk eerder van slag zijn.

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Bij agilty staat het elke keer anders, dus is het niet te zeggen wat de hond wel of niet zou moeten kunnen he. De vorige training stond de slurfingang haaks op een hoogtesprong. Ik stuurde niet goed en Bram kwam terugrennen. Natuurlijk beheerst hij de slurf, maar blijkbaar niet op deze manier. Dus haal ik hem terug en stuur ik hem er nogmaals in, maar dan goed. En ja hoor, dan snapt hij het wel. Nee zeggen is nergens voor nodig dus.janinca2002 schreef:Ik houd het meestal al zo aan: bij het aanleren als het niet goed ga stap terug(80/20 regel). Kent de hond het gedeelte maar gaat het om een of ander reden niet goed dan geen beloning en oefening op nieuw doen. Ik leer mij hond wel nee aan (of foutje) ,maar ik gebruik het selectief. Bij de oefening groot voorwerp revieren wat hij goed beheerst en gaat graven bij het voorwerp, dan gebruik ik het nee. Gister tijdens de training voor reddingshond pakte Arris het bringsel veel te vroeg en te ver van het slachtoffer ( hier zitten we nog in de aanleerfase).Hier word dus dan geen "nee"gebruikt , maar wordt ervoor gekozen om de oefening over te doen ,dus danig dat de zelfde fout niet kan worden gemaakt.
In de GG ging hij vorige week ergens snuffelen toen ik z'n apportblok had gegooid, dan zeg ik 'hop hop' op een strenge toon. Er is hier geen sprake van niet snappen of niet kunnen, hij rook gewoon iets

Linda, Izzie en Bram
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Contacteer:
Bij een agility wedstrijd klinkt vrouwtje ook heel anders dan tijdens de training en dit is ook van invloedZoek stok! schreef: Bij agilty staat het elke keer anders, dus is het niet te zeggen wat de hond wel of niet zou moeten kunnen he. De vorige training stond de slurfingang haaks op een hoogtesprong. Ik stuurde niet goed en Bram kwam terugrennen. Natuurlijk beheerst hij de slurf, maar blijkbaar niet op deze manier. Dus haal ik hem terug en stuur ik hem er nogmaals in, maar dan goed. En ja hoor, dan snapt hij het wel. Nee zeggen is nergens voor nodig dus.

Jan

- Zoek stok!
- Zeer actief
Wel als het gaat om bijv. ongeconcentreerd zijn. Dan geloof ik er wel in dat een hond daar op gewezen mag en moet worden. Als Bram alleen maar snuffelt en niet op mij let, krijgt hij dat van me te horen. Maar als het gaat om de uitvoering van een oefening, geloof ik helemaal niet in correcties. Dus stel Izzie doet af ipv zit. Dan herstel ik dat en beloon dat. Of stel dat Bram het apportblok verkeerd tussen z'n tanden heeft, dan pak ik het, geef het opnieuw en beloon. Het is een manier van trainen die ik heel prettig vind werken. En ik zie dat het bij anderen (die goed presteren) goed werkt, zowel in agility als obedience/GG. Als iemand anders trainen met correcties prima vindt werken, vind ik dat ook goed hoor. Maar ik doe het niet meer.Inge O schreef:nu niet dat ik te pas en te onpas 'nee' zou willen zeggen, maar ik snap het toch niet zo goed waarom dat voor een hond zoveel 'slechter' zou zijn dan het niet te doen. nu even helemaal los van agility maar eens bij trainen in het algemeen bekeken : wat is er demotiverend aan om een hond 'aan te wijzen' waar hij op het verkeerde spoor zit om hem daarna weer op het goede spoor te brengen? daardoor krijgt hij toch juist veel duidelijker informatie?

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Dit was bij de trainingjaninca2002 schreef:Bij een agility wedstrijd klinkt vrouwtje ook heel anders dan tijdens de training en dit is ook van invloedZoek stok! schreef: Bij agilty staat het elke keer anders, dus is het niet te zeggen wat de hond wel of niet zou moeten kunnen he. De vorige training stond de slurfingang haaks op een hoogtesprong. Ik stuurde niet goed en Bram kwam terugrennen. Natuurlijk beheerst hij de slurf, maar blijkbaar niet op deze manier. Dus haal ik hem terug en stuur ik hem er nogmaals in, maar dan goed. En ja hoor, dan snapt hij het wel. Nee zeggen is nergens voor nodig dus.

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Een Border is ook makkelijk te sturen, alleen moet je tig keer sneller zijngyanty schreef:Maar zoals ik al zei, Bas heeft eigenlijk nooit correcties nodig gehad, aangezien die heel beheerst door een parcoursje ging, daarbij makkelijk te sturen was.

Linda, Izzie en Bram
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ik had dat eerst ook geschreven maar heb het weer veranderd, er zijn honden die met weinig/minder beweging kunnen dus vandaar dat ik dit uiteindelijk geschreven had...Zoek stok! schreef:Ik zou dat willen veralgemeniserenmalinois schreef: jullie moeten NOOIT meer een mechelaar nemen.Maar ik vraag me ook echt af wat TS en haar vriend uit het hebben van honden halen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
daarom moet je bepaalde personen ALTIJD quoten... TS is daar een van...frank1985 schreef:Jah ik ook ! en ik snap echt niet waarom TS al haar berichten nou heeft weggehaald ( op de plek waar haar teksten stonden staan nu wat puntjes ) Het is elke ker het zelfde, krijgt ze kritiek of tips dan laat ze niks meer van zich horen...thom schreef:Ik begin toch echt onpasselijk te worden voor de eeuwige uitvluchten van TS.
ik snap dat niet, neem eens de moeite om in te gaan op de dingen die mensen hier zeggen, over het algemeen is dat goed bedoeld en zitten er altijd goede tips tussen.. je berichten dan weghalen en niets meer van je laten horen word een beetje vervelend,
vind ik dan....
vervolg is dat vriendlief zo de kolen uit het vuur probeert te schreeuwen...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
wie is 'ieder ander'?Miss_Liz schreef:Ik noem dit een tips meer hoor.
Waarom ik alles heb weggehaald?
Omdat ik er klaar mee ben.
Ik open een topic over riem en stemcorrectie en niet over de gezondheid van ivo!
En ben het gezeik over dat wij honden hebben en hoe fout en slecht wij zijn al helemaal zat.
Maar ja de anderen zijn allemaal perfect weten alles maken nooit geen fouten en hun honden zijn al helemaal geweldig perfect.
En jou opmerking over ivo hou je maar helemaal voor je.
Als je wat beter had opgelet in andere topics dan had je nu geweten dat wij een heleboel voor ivo hebben gedaan om hem gezond te krijgen en dat zelfs de fokker ons heeft laten stikken.
Ik kan je met 100% zekerheid zeggen dat ieder ander die hond allang de deur uit had getrapt omdat hij medisch niet geschikt is voor de sport.
En dat gaat er bij mij dan weer niet in en hebben de keuze gemaakt hem bij ons te houden.
Dan maar 6x met hem wandelen van plaats 4x, dan maar extra grote wandelingen.
Maar hij komt echt niks te kort.
Maar ja dat snapt toch niemand dat je het ook anders kunt aanpakken..
WANT NEE EEN HOND MOET LOS ANDERS BEN JE SLECHT EN DEUG JE NIET.
Bah bah bah ik walg echt van de reacties hoe mensen zichzelf daarmee de lucht in prijzen.
Kijk mij nou ik ben geweldig want mijn hondje kan wel lekker los![]()
![]()
![]()
![]()
Zoals je weet heb ik hier een dober lopen die al 4 jaar niks ligt te doen... nekblessure einde sport...
hond heeft risico op een dwarsleasy en toch krijgt hij alles wat hij nodig heeft aan beweging... Vraag Huts bijv. even hoever hij heeft gelopen op de oudejaarswandeling... aangepast, rustiger tempo maar hij heeft wel 3 kwart meegelopen...
Ik heb liever een hond die geniet van zn leven en een jaartje korter leeft dan een hond laten verpieteren voor zogenaamde medelijden...
Doe die hond weg dan doe je hem een plezier... niet door hem egoistisch zelf te houden want dat doe je nu omdat niemand anders zogenaamd voor hem kan zorgen.
En vwb de fokker... eigen schuld.. wij hebben je gewaarschuwd

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Miss_Liz schreef:Ik heb genoeg te vertellen hoor er is niemand die mij de wetten voorschrijft!!!
En dus ook jullie niet.
En als het jullie zoveel uitmaakt wat ik met mn honden uitvreet.
Moet het je dus ook wat doen dat wij ervoor hebben gekozen dat ivo zijn gezondheid belangrijker voor ons is dan de sport!!!!!!!!!!!!
dat blijkt: jullie zijn te lui om hem lekker te laten rennen 's avonds... poepoe.. wat is ie belangrijk.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
sorry maar als een hond met kans op de dwarsleasy nog genoeg kan doen, kan Ivo dat zeker... dus gelul...Miss_Liz schreef:Er valt gewoon niks te doen met de tips om met ivo te gaan sporten
Want het kan NIET!!!!!
dringt dat niet door ofzo????

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
heb dat al vaker aangeboden maar dat gaat echt niet gebeuren hoor... ze weten het zoveel beter en ik wil die honden gewoon zelf houden volgens haartineke schreef:Ik vind dat jullie beide honden zouden moeten herplaatsen en dan lekker door moeten klooien met jullie leven.,wel samen ,niet samenwonen ZONDER HONDEN.Miss_Liz schreef:
En jij vind dus dat wij ivo maar de deur uit moeten trappen, dat vind ik dus belachelijk!
Niet de deur uittrappen maar keurig netjes herplaatsen bij baasjes die ze wel kunnen bieden wat ze nodig hebben.
Dat zou pas volwassen en op liefde voor je honden duiden,soms is liefde namelijk loslaten.
Ik weet zeker dat Malinois jullie ter zijde zal willen staan zodat er zsm een goed eoplossing komt .

Ik zou niet weten wat ik met 2 ongeschikte honden moet doen maar alla...
Natuurlijk wil ik hierbij helpen maar onder de voorwaarden in de eerder genoemde topics.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
daar heb je helemaal gelijk in en het is helemaal geen schande als blijkt dat je daar niet mee om kan gaan. Maar het siert je wel als je dat durft toe te geven en het beste doet voor de hond.Tamara. schreef:Ik heb het al eerder in een topic naar jullie geschreven maar ik wil mezelf toch nog eens quoten. En dat is niet omdat ik mezelf zo graag lees.
Sommige dingen kun je niet leren maar dat zit in je of niet. Tot op zekere hoogte kun je prima honden houden op basis van een beetje theorie en het gewoon leuk omgaan met de hond. Wandelingen maken en een hond meedraaien in de dagelijkse gang van zaken van een gezin.
Ga je met een type hond een stap verder, wat je met een mechelaar uit werklijnen zeker doet, dan kom je er niet met een beetje theorie. dan komt er een heel belangrijk stuk aanleg bij kijken. Heeft iemand aanleg om een hond écht te begrijpen. Aanleg kun je niet leren, hoe erg je best ook doet.
Ik heb niet het gevoel dat jij die aanleg hebt en daardoor een type hond zoals deze kan houden en op een juiste manier kan geven wat hij nodig heeft.
En dat is niet zelf doorknoeien omdat dat zogenaamd het beste is.

- parelridder
- Zeer actief
- Contacteer:
'Hop hop' zou ik zelf zien als 'een waarschuwing'.
Mijn honden reageren op 'Nee' met het stoppen met hetgeen ze doen en zijn dan niet geneigd te gaan doen wat eerder gevraagd was. Dan moet ik ze weer even enthousiasmeren om dat wel te gaan doen, door vrolijk het eerder commando te herhalen. De neiging op 'Nee' is dus 'stoppen'.
Gebruik ik in plaats daarvan een 'hop hop' (
ik word een beetje melig van deze reactie), dan is de kans groot dat ze het geneuzel onderbreken en wel over gaan tot wat de bedoeling was. Het wordt dus als minder 'boos' beschouwd door mijn viervoeters.
Dat klopt ook wel, want 'k zeg nooit 'hop hop :M:
'

Mijn honden reageren op 'Nee' met het stoppen met hetgeen ze doen en zijn dan niet geneigd te gaan doen wat eerder gevraagd was. Dan moet ik ze weer even enthousiasmeren om dat wel te gaan doen, door vrolijk het eerder commando te herhalen. De neiging op 'Nee' is dus 'stoppen'.
Gebruik ik in plaats daarvan een 'hop hop' (

Dat klopt ook wel, want 'k zeg nooit 'hop hop :M:

- frank1985
- Zeer actief
Zow Malinois heeft gesproken
7 posts in een kwartier.....
Maar @ TS, het is geen schande om hulp te vragen en te aanvaarden. Ik heb ook heel erg veel moeite ( gehad ) met Nala. En wij hebben veel hulp daarin nodig gehad. nu hebben we het wel fijn met elkaar en heel regelmatig vragen wij nog om hulp, veelal kleine dingens. ik denk dat veel mensen wel met me eens zijn dat je 1e hond echt niet altijd makkelijk is..
Maar als je geen hulp wilt krijgen en denkt het allemaal zelf te kunnen dan komt het imo niet goed als je net komt kijken in de honden wereld. Ik denk dat je dat zelf ook wel weet.
En tjah mischien is het wel beter je hondjes te herplaatsen, dat getuigt idd van liefde voor je hond en is huus niet raar als je er zelf niet uit komt. En je wet zeker dat ze via Malinois wel goed terecht komen....
Maar nogmaals ik denk dat we het wel weer gehad hebben wat betreft de bijdrage's van TS in de topic.... Jammer dat wel...

Maar @ TS, het is geen schande om hulp te vragen en te aanvaarden. Ik heb ook heel erg veel moeite ( gehad ) met Nala. En wij hebben veel hulp daarin nodig gehad. nu hebben we het wel fijn met elkaar en heel regelmatig vragen wij nog om hulp, veelal kleine dingens. ik denk dat veel mensen wel met me eens zijn dat je 1e hond echt niet altijd makkelijk is..
Maar als je geen hulp wilt krijgen en denkt het allemaal zelf te kunnen dan komt het imo niet goed als je net komt kijken in de honden wereld. Ik denk dat je dat zelf ook wel weet.
En tjah mischien is het wel beter je hondjes te herplaatsen, dat getuigt idd van liefde voor je hond en is huus niet raar als je er zelf niet uit komt. En je wet zeker dat ze via Malinois wel goed terecht komen....
Maar nogmaals ik denk dat we het wel weer gehad hebben wat betreft de bijdrage's van TS in de topic.... Jammer dat wel...
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.

- Zoek stok!
- Zeer actief
De hop hop is een correctie, dus hetzelfde als nee! Maar die krijgt hij niet voor het verkeerd uitvoeren van de oefening, maar voor ongeconcentreerd zijn. En dan nog alleen als ik zeker weet dat het dat is en hij bijv. niet gaat snuffelen omdat hij het moeilijk vindt.Inge O schreef:maar wat is dan het verschil tussen jouw 'hop hop' of een ander's neeZoek stok! schreef: Nee zeggen is nergens voor nodig dus.
In de GG ging hij vorige week ergens snuffelen toen ik z'n apportblok had gegooid, dan zeg ik 'hop hop' op een strenge toon. Er is hier geen sprake van niet snappen of niet kunnen, hij rook gewoon iets![]()
?
ik zeg dit heus niet om vervelend te doen hoor, ik snap het gewoonweg vaak niet hoe je het bedoelt. want als ik lees hoe jij traint (in de goede richting sturen, er zelf voor zorgen dat een oefening lukt, als het mislukt gewoon overnieuw) dan is dat ook exact wat ik doe - alleen zeg jij dus dan soms 'hop hop' en ik 'nee' - alleen benoém ik het wel als een correctie en jij niet.
Stel ik zeg naast en hij gaat niet recht zitten, dan herstel ik dat. Geen correctie dus. Stel ik zeg naast en hij gaat naar een lekker wijf kijken, dan zeg ik iets aanmoedigends wat als correctie bedoeld is. Ik switch direct weer naar beloning als hij de oefening uitvoert.
Hetzelfde met agility. Als hij de verkeerde kant (volgens mij dan) op rent, krijgt hij geen correctie, geen enkele afkeuring. Lopen we naar de startplek toe en hij zit met z'n neus in het gras, dan zeg ik hop hop. Correctie dus.
Ik weet niet of ik het zo duidelijk maak?

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Je zit toch niet mijn hop hop belachelijk te maken heparelridder schreef: Dat klopt ook wel, want 'k zeg nooit 'hop hop :M:'

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Inge O schreef:maar ik heb twéé 'nee's'parelridder schreef:'Hop hop' zou ik zelf zien als 'een waarschuwing'.
Mijn honden reageren op 'Nee' met het stoppen met hetgeen ze doen en zijn dan niet geneigd te gaan doen wat eerder gevraagd was.: de donkere, strenge 'neueu!!!' en de lichte, vriendelijke 'nee
'.
die tweede wil gewoon zeggen : foute optie, probeer maar iets anders.
Dan is jouw vriendelijke nee mijn hop hop

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Het zit ook niet van nature in mij. Ik heb het echt moeten leren. Maar met een hond als Bram moet je wel. Elke 'fout' die je maakt, krijg je driedubbel in demotivatie terug. Bij Izzie had ik niet zo precies hoeven zijn.Inge O schreef: ja, dat is me al duidelijker.
ik vrees dat ik daar voor wat betreft training wel fouten maak, gewoon omdat ik niet zo'n goede trainster ben. ik gedraag me tijdens training teveel zoals in het gewone leven, maw, ik loop maar wat te kletsen en te ouwehoeren, inclusief correctie-ouwehoeren
.
zoals het hier nu staat lijkt het alsof ik vreselijk onduidelijk en demotiverend bezig ben, maar zó erg is het nu ook weer niet hoor.

Linda, Izzie en Bram
-
- Zeer actief
Waarom zou je niet gewoon kunnen trainen met korte appeltrainingen..als Wietze niets meer met hem doet kun jij toch wat appel met hem trainen... heb je er ook weer profijt van als je gewoon gaat wandelen...Miss_Liz schreef:Er valt gewoon niks te doen met de tips om met ivo te gaan sporten
Want het kan NIET!!!!!
dringt dat niet door ofzo????
Waarom kan Ivo niet speuren? als je voor Liz een spoor uitloopt kun je dat voor Ivo toch ook doen? mijn hond is medisch ook niet goed genoeg in mijn ogen.. als ik door had gegaan kan hij sneller problemen krijgen.. dus gestopt met volle programma maar nu wel speuren en op het veld af en toe een appelletje of spelletje als iedereen het veld af is.. nu ik Bluf heb om mee te trainen betekend nl niet dat Finn thuis blijft liggen wachten tot we van trainen terug komen.. die gaat gewoon lekker mee en daar doe ik weer andere dingen mee als we trainen..
En als jij dat niet op kunt of wilt brengen en je vriend geen tijd aan hem wil besteden... kun je in mijn ogen toch beter een ander adres voor hem zoeken.. dan kun je alle tijd aan liz besteden en kan je vriend lekker op de bank gaan hangen als hij thuiskomt..
Oh en verhaal onverwacht geen baan hebben... ken ik ook... ben ook bewust gaan zoeken naar banen in de buurt en dat is me tot 2x toe gelukt... ik hoop echter niet dat ik door de recessie een derde keer moet gaan zoeken... maar dat terzijde

-
- Zeer actief
Doe ik tegenwoordig ook steeds vaker hoor.. oefening niet goed of te traag.. geen beloning in de vorm van bal of voer of een goed zo! maar gewoon overdoen.. als het dan gewenst gaat dan beloon ik..gyanty schreef:Dus mensen die een nee zeggen om de hond te stoppen, de oefening opnieuw doen en hun handeling aanpassen dat kan niet? Natuurlijk zeg je niet alleen maar nee en ga je door, tuurlijk pas je daarna je handelen op je hond aan. Dat is net zoals in dagelijks leven als ze in je broek hangen. Na het nee geef ik iets waar hij wel zijn tanden in mag zetten. Ik moett trouwens zeggen dat als ik een overduidelijk handelingsfout heb gemaakt, ik geen nee zeg hoor. Maar goed, mijn vorige hond heb ik nooit hoeven te corrigeren in het parcour (was de rust zelfe, heel beheerst, maar wel goedZoek stok! schreef:@gyanty We denken er gewoon anders over. Ik zeg geen nee in training namelijk. Denk dat een Aus ook een behoorlijke eigen wil heeft, dus het is niet dat ik het niet ken. Maar ik maak gebruik van haar wil om het goed te doen. De mensen met Borders die ik goed vind lopen, zorgen dat de hond niet de fout in gaat. En als het dan toch een keer gebeurt, probeer je het opnieuw. Corrigeren is ook bij Borders demotiverend en te veel stress zorgt er juist voor dat ze nog meer als een debiel gaan rondrennen.
Het is gewoon een verschil van inzicht tussen ons. Ik zie het genoeg hoor, dat een oefening verkeerd gaat, de hond een correctie krijgt (nee is ook een correctie) en ik zie nooit dat het dan ineens wel duidelijk is. Wel zie ik dat drukke honden drukker worden en gevoelige honden duiken. De mensen die de oefening gewoon over doen zonder correctie en zorgen dat ze nu wel goed staan en het juiste commando geven, hebben veel meer succes. Ik kijk graag naar echt goede lopers
Ik corrigeer in het dagelijks leven wel. Als Izzie in m'n broek hangt, kan ik dat niet negeren, of ik moet een gat in m'n broek willen. Dat heb ik dus duidelijk gemaakt, dat ik dat niet wil. Maar in training weet ik zeker dat zij alleen maar drukker zou worden van correcties. Dus zorg ik dat ik het juiste van haar vraag op haar niveau. Mensen zeggen te snel dat een hond het commando wel kent. Er gaat echt wel wat tijd overheen voordat een hond het commando 100% betrouwbaar opvolgt. Tot die tijd is het gewoon zorgen dat je het zo aanbiedt dat het lukt.). We zullen zien wat Kay in de toekomst brengt en hoe ik daar mee zal moeten gaan trainen. Misschien komen we elkaar in de toekomst op wedstrijden nog wel tegen (lijkt me trouwens leuk
)
Maar zelfbelonend gedrag bijvoorbeeld.. zelf dan maar de bal uit mijn handen happen.. tsja...

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
blondie schreef: Waarom kan Ivo niet speuren? als je voor Liz een spoor uitloopt kun je dat voor Ivo toch ook doen? mijn hond is medisch ook niet goed genoeg in mijn ogen.. als ik door had gegaan kan hij sneller problemen krijgen.. dus gestopt met volle programma maar nu wel speuren en op het veld af en toe een appelletje of spelletje als iedereen het veld af is.. nu ik Bluf heb om mee te trainen betekend nl niet dat Finn thuis blijft liggen wachten tot we van trainen terug komen.. die gaat gewoon lekker mee en daar doe ik weer andere dingen mee als we trainen..
wink:
helemaal mee eens

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Helemaal met je eens.malinois schreef:wie is 'ieder ander'?Miss_Liz schreef:Ik noem dit een tips meer hoor.
Waarom ik alles heb weggehaald?
Omdat ik er klaar mee ben.
Ik open een topic over riem en stemcorrectie en niet over de gezondheid van ivo!
En ben het gezeik over dat wij honden hebben en hoe fout en slecht wij zijn al helemaal zat.
Maar ja de anderen zijn allemaal perfect weten alles maken nooit geen fouten en hun honden zijn al helemaal geweldig perfect.
En jou opmerking over ivo hou je maar helemaal voor je.
Als je wat beter had opgelet in andere topics dan had je nu geweten dat wij een heleboel voor ivo hebben gedaan om hem gezond te krijgen en dat zelfs de fokker ons heeft laten stikken.
Ik kan je met 100% zekerheid zeggen dat ieder ander die hond allang de deur uit had getrapt omdat hij medisch niet geschikt is voor de sport.
En dat gaat er bij mij dan weer niet in en hebben de keuze gemaakt hem bij ons te houden.
Dan maar 6x met hem wandelen van plaats 4x, dan maar extra grote wandelingen.
Maar hij komt echt niks te kort.
Maar ja dat snapt toch niemand dat je het ook anders kunt aanpakken..
WANT NEE EEN HOND MOET LOS ANDERS BEN JE SLECHT EN DEUG JE NIET.
Bah bah bah ik walg echt van de reacties hoe mensen zichzelf daarmee de lucht in prijzen.
Kijk mij nou ik ben geweldig want mijn hondje kan wel lekker los![]()
![]()
![]()
![]()
Zoals je weet heb ik hier een dober lopen die al 4 jaar niks ligt te doen... nekblessure einde sport...
hond heeft risico op een dwarsleasy en toch krijgt hij alles wat hij nodig heeft aan beweging... Vraag Huts bijv. even hoever hij heeft gelopen op de oudejaarswandeling... aangepast, rustiger tempo maar hij heeft wel 3 kwart meegelopen...
Ik heb liever een hond die geniet van zn leven en een jaartje korter leeft dan een hond laten verpieteren voor zogenaamde medelijden...
Ik heb hier een hond die toen ze 4 jaar was verlamd in haar mand lag. Waar ik jaren voor gevochten heb omdat ze slecht at en daardoor weer heel vatbaar was voor ziektes.
Deze hond is ondanks haar HD en haar slechtere hart inmiddels 10 jaar oud, loopt iedere dag nog mee te rennen in het bos, springt over slootjes en takkenbossen, zwemt op haar manier lekker in het ven, duikt in iedere modderpoel....kortom geniet van het leven zoveel als ze dat kan.
En nee, ik kan haar niet overal loslaten. Maar daarom heb ik dus een gebied gezocht waar ik dat wél kan, zodat ze haar beweging krijgt en lekker hond kan zijn. Dat verdient ze namelijk. Ze is geen kasplantje wat je tegen alles beschermen moet, ze mag alles doen wat eigenlijk "verboden" is omdat dat juist is wat ze leuk vindt. Dus ik gooi nog steeds lekker balletjes voor haar, ook al is dat extra belastend voor haar heupen.
Wat TS doet is het ene excuus na het andere verzinnen terwijl uit al haar quotes voor mij maar 1 conclusie is: deze hond komt tekort en zit totaal niet op zijn plek.
Ik werk óók vrijwel fulltime maar mijn honden komen helemaal niets tekort aan beweging.
Ik loop 's ochtends wat langer en 's avonds als ik thuiskom gaan ze nog eens lekker mee, vaak zelfs apart voor wat extra aandacht. Dan zit ik maar wat later op de bank voor de tv.
Jullie zijn in mijn ogen geen mechelaar waard....jullie zijn geen één hond waard zelfs.
Bah! De zoveelste keer dat ik me groen en geel erger aan het gedraai van TS.
PS...ik ben blij dat andere forumleden zo verstandig zijn geweest om een heleboel uitspraken te quoten.

Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- Miss_Liz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
Ivo is geen kasplantje en dat heb ik ook nooit gezegd en zoals ik al eerder zei word hij 6x per dag uitgelaten en ja extra lange wandelingen.
Maargoed ik weet nu wel dat wij superslecht zijn omdat wij niet met ivo trainen.
Spoortje uitleggen doet wietse zelf wanneer ik met Liz train hij zet mij nl af op de club en gaat zelf naar huis.
Om daar bezig te zijn met ivo.
Dit is het laatste wat ik erover type want deze discussie draait inmiddels op hele andere dingen uit dan waarvoor ik het topic heb gestart..
In elk topic weten jullie het wel weer zo te draaien dat wij slechte mensen zijn en daar ben ik klaar mee!!!
Maargoed ik weet nu wel dat wij superslecht zijn omdat wij niet met ivo trainen.
Spoortje uitleggen doet wietse zelf wanneer ik met Liz train hij zet mij nl af op de club en gaat zelf naar huis.
Dit is het laatste wat ik erover type want deze discussie draait inmiddels op hele andere dingen uit dan waarvoor ik het topic heb gestart..
In elk topic weten jullie het wel weer zo te draaien dat wij slechte mensen zijn en daar ben ik klaar mee!!!
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
- Zoek stok!
- Zeer actief
Nee hoor, ik vind jullie helemaal geen slechte mensen. Jullie hadden alleen niet aan honden moeten beginnen. Natuurlijk draai je het in dit bericht ineens weer zo dat er veel gewandeld en getraind wordt, maar in je quotes (die je hebt weggehaald, maar ik weet nog precies wat ik gelezen heb) vertel je hoe het echt gaat. Jullie zijn nog hartstikke jong volgens mij. Geniet gewoon van het leven zonder de verantwoordelijkheid voor twee honden die veel nodig hebben. Toegeven dat je je vergist hebt in de aanschaf van honden, maakt je absoluut geen slecht mens. Ik had op jullie leeftijd ook geen honden moeten hebben, dat was een zootje geworden.Miss_Liz schreef:In elk topic weten jullie het wel weer zo te draaien dat wij slechte mensen zijn en daar ben ik klaar mee!!!

Linda, Izzie en Bram
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Mag ik vragen hoe je 6x kan lopen op een dag als je vriend/exvriend/huisgenoot ruim 12 uur van huis is? Dat lukt mij ook niet. Jammer dat jullie het allemaal zelf niet in zien dat je de honden te kort doet, daar kan je nog lelijke problemen mee krijgenMiss_Liz schreef:Ivo is geen kasplantje en dat heb ik ook nooit gezegd en zoals ik al eerder zei word hij 6x per dag uitgelaten en ja extra lange wandelingen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Miss_Liz schreef:Ivo is geen kasplantje en dat heb ik ook nooit gezegd en zoals ik al eerder zei word hij 6x per dag uitgelaten en ja extra lange wandelingen.
maar wat is dan 6 x per dag lopen... is dat blokje rond en compleet aan de riem?
Ik kan me nl niet voorstellen dat dat 6 x een uur wandelen is. En dat zeg je trouwens ook zelf, vriend is te moe om 's avonds de hond uit te laten.
- frank1985
- Zeer actief
gadver wat maak je je er weer makkelijk van af ! nogmaals jij geeft een bepaald beeld en daar reageren mensen op. het zou je sieren als je daar een inhoudelijk op in zou gaan ipv dat gedraai....Miss_Liz schreef:Ivo is geen kasplantje en dat heb ik ook nooit gezegd en zoals ik al eerder zei word hij 6x per dag uitgelaten en ja extra lange wandelingen.
je drukt je zelf weer mooi in een slachtoffer rol, kom daar eens uit en gedraag je als een volwassen vrouw !
er zijn mensen dieer meer moeite voor moeten doen, Inge heeft 3 honden en is ( volgens mij ) alleen !! en ze werkt fulltime , en jullie maar klagen en klagen.
je kunt je elke keer wel terug trekken in de discussie omdat jullie zo zielig zijn maar wat doe je dan op een forum als je toch overal tegen in wilt gaan en niets wilt aannemen,

@ zoekstok: nah jah ik ben ook 24 en mn vriendin 23 en we hebben een mechel pup. Ik denk dat het best kan hoor op zon leeftijd. Ik moet wel eerlijk zeggen dat het niet altijd makkelijk is , maar beiden nog geen moment spijt van...
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.