Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

buiten overdag + sneeuw

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hutsje »

dus wel binnen-buiten-binnen-buiten :19:
Afbeelding
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Sonnie1983 schreef:
Dingo schreef:Dan had Diego rustig buiten kunnen liggen. Quinto heeft hier met kerst stro gekregen, en ligt dus altijd buiten. Voor Diego is dit een onduidelijke situatie. Nu mag hij lekker binnen zitten (en anicipeert zijn vacht op warmte) en zometeen als het niet meer vriest moet hij dag en nacht buiten ziten. :wink: Niet echt duidelijk, en als Mechelaars ergens behoefte aan hebben..... :wink: Waarom moet Diego trouwens buiten liggen en niet gewoon binnen?
Diego is savonds en snachts wel altijd binnen.
Kan er niks aan doen en ik weet dat het een werkhond is maar hij is hier ook gezinshond. Ik kan dat echt niet een hond dag en nacht buiten laten liggen. kan het niet uit leggen mijn gevoel daar over. Maar als ik een hond heb wil ik hem ook lekker bij me en niet ik binnen hij buiten.

Savonds mag hij naar buiten als ie dat aangeeft en gaat ie kwartier buiten ofzo en geeft dan aan dat ie weer binnen wil.

Het gaat dus alleen over dag dat hij buiten is.
Ik lees dit topic nu al even mee en heb tot nog toe niks gezegd maar doe het nu toch even :wink:
Je hinkt voor jezelf teveel op 2 gedachten volgens mij;je wilt wel dat Diego buiten ligt maar ook weer niet te veel of altijd want dat is zielig,zeg je.
Maar ik vind het veel zieliger om zo heen en weer te zwabberen dan een duidelijke keuze te maken.
Zoals al eerder gezegd is kan hij op de manier die je nu hanteert geen fatsoenlijke wintervacht ontwikkelen en dat is toch wel een pré als je hem buiten wilt laten zijn.
Mijn Max van dik 14 kan nog best een paar uur mee wandelen in deze kou zonder er last van te hebben,maar een paar uur achter elkaar in de tuin zitten zoals hij uit zichzelf bij wat warmer weer doet kan nu niet want daar is zijn vacht niet naar en krijgt hij het steenkoud.Dus gaat ie fijn na een poosje naar binnen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Zoals zovelen al hebben gezegd Diego is helemaal de kluts zo kwijt, en ik vind dat niet vreemd. Consequent zijn. Of binnen, of buiten.
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Dingo schreef:Zoals zovelen al hebben gezegd Diego is helemaal de kluts zo kwijt, en ik vind dat niet vreemd. Consequent zijn. Of binnen, of buiten.
Mee eens, en dan niet overdag buiten en 's avonds binnen.
En dat hij nu niet altijd sloopt, wil nog niet zeggen dat hij gewend is om zo lang alleen te zijn. Ik vind het eerlijk gezegd wel triest dat een hond (die dat dus niet gewend is) zo lang alleen moet zitten.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Sonnie1983 schreef:Even 1 ding duidelijk het is niet steeds binnen buiten binnen buiten geweest.
Vanaf week 10 t/m week voor kerst is het ALTIJD buiten geweest. Toen halve dagen binnen omdat hij dat nog niet kon. En dus 30 dec t/m nu hele dag binnen.
nu zeg je weer ALTIJD buiten en een pagina of wat terug zijn is het 's nachts binnen overdag buiten... :19: als jij het niet eens meer snapt vind je het gek dat je hond het ook niet doet?

Ik wil geen kennel, wij hebben voor dat Diego kwam daar over nagedacht maar voor ons was het duidelijk dat hij de hele tuin tot zijnb eschikking zou hebben, en dat blijft zo.
En nogmaals hij is vanaf 10 weken altijd buiten geweest alleen nu een paar dagen binnen geweest. dus niet binnen buiten binnen buiten.
dus dan help je liever zn hele vacht naar de klote voor een paar dagen vuurwerk?
:19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Sonnie1983 schreef:
Dingo schreef:Dan had Diego rustig buiten kunnen liggen. Quinto heeft hier met kerst stro gekregen, en ligt dus altijd buiten. Voor Diego is dit een onduidelijke situatie. Nu mag hij lekker binnen zitten (en anicipeert zijn vacht op warmte) en zometeen als het niet meer vriest moet hij dag en nacht buiten ziten. :wink: Niet echt duidelijk, en als Mechelaars ergens behoefte aan hebben..... :wink: Waarom moet Diego trouwens buiten liggen en niet gewoon binnen?
en nu is hij weer niet ALTIJD buiten... :19: schiet mij maar lek
Kan er niks aan doen en ik weet dat het een werkhond is maar hij is hier ook gezinshond. Ik kan dat echt niet een hond dag en nacht buiten laten liggen. kan het niet uit leggen mijn gevoel daar over. Maar als ik een hond heb wil ik hem ook lekker bij me en niet ik binnen hij buiten.

Savonds mag hij naar buiten als ie dat aangeeft en gaat ie kwartier buiten ofzo en geeft dan aan dat ie weer binnen wil.

dat kan dus niet in de winter, zomers is dat geen probleem maar 's winters zul je moeten kiezen... of binnen of buiten....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:dus wel binnen-buiten-binnen-buiten :19:
ik zou als hond het heen en weer krijgen hiervan...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Dingo schreef:Zoals zovelen al hebben gezegd Diego is helemaal de kluts zo kwijt, en ik vind dat niet vreemd. Consequent zijn. Of binnen, of buiten.
nou niet alleen Diego :ugh:
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Sonnie1983 schreef:

Dus overdag moet hij eigenlijk naar buiten omdat hij anders gaat slopen van verveling :19:
Ik zou proberen iets aan die verveling te doen i.p.v. een hond zo bloot te stellen aan verschillende temperaturen, kunnen ze namelijk erg ziek van worden :roll:
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

met altijd buiten is altijd overdag bedoeld. vanaf begin is hij savonds/snachts binnen geweest.

Bedoeling is ook altijd geweest dat hij na de vuurwerk dagen gewoon weer overdag buiten ging, maar toen werd het zo koud hier overdag dat we hem toen nog binnen gehouden hebben.
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

Puntje bij het paaltje: hij zit overdag buiten omdat hij sloopt. Als hij keurig binnen overdag op zijn kleedje zou blijven als jullie weg zijn en niets zou slopen, zat hij gewoon heerlijk binnen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Heb je binnen niet een kleinere ruimte, b.v. een hal waar hij niks kan slopen. Een van onze honden sloopte ook het hele huis aan de binnenkant. Toen zijn ze verplaatst naar de hal als wij niet thuis waren, dat ging prima. We hadden wel een grote hal moet ik zeggen. Ik zorgde altijd voor gevulde kongs en andere knaag dingen. Het heeft bij Ivan heel lang geduurd dat hij niet meer sloopte. Hij kwam eigenlijk ook van buiten, heeft tot zijn 9 maanden altijd in een kennel gezeten . Toen wij hem dus kregen kon hij moeilijk wennen aan binnen zijn. Het heeft wel tot zijn vierde jaar, ja schrik niet, geduurd tot hij niet meer sloopte. Hij is nu dik 7 en heel soms pakt hij nog wel eens wat, maar hij is nu gewoon altijd in de kamer.
Maar het verschil is wel dat Ivan hier een maatje heeft zitten, dus ze hebben elkaar ook nog. Ik denk ook , wat hierboven ook al gezegd is, dat het niet goed voor hem is dat hij dan weer binnen, dan weer buiten zit. Je moet gewoon wat bedenken. Om mij part maak je een soort van hek halverwege de kamer die je weer weghaalt als je thuiskomt als er geen andere optie is. Heb je geen dichte keuken?
Misschien ook allemaal eens genoemd, ik heb de hele topic niet gelezen hierboven.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

*Linda* schreef:Puntje bij het paaltje: hij zit overdag buiten omdat hij sloopt. Als hij keurig binnen overdag op zijn kleedje zou blijven als jullie weg zijn en niets zou slopen, zat hij gewoon heerlijk binnen.
Juist niet, hij is alleen binnen gehaald voor het vuurwerk etc. En daarvoor is hij gewoon overdag altijd buiten geweest. En dat is na de dagen met het vuurwerk ook weer de bedoeling geweest dat hij overdag buiten zou zijn.

Dus of hij buiten of binnen is heeft niks met het slopen te maken verder. Keuze staat al voor dat diego er is vast dat hij overdag als hij alleen is buiten zal zijn.

@ Jacky: enige plek die we af kunnen zetten (waar dus niks staat) is de zolder, maar daar is ook geen verwarming dus ook een stuk kouder als beneden. we hebben een open keuken en de hal is ook niet groot omdat we maar een rijtjeshuis hebben.
nance
Erelid

Ongelezen bericht door nance »

*Linda* schreef:Puntje bij het paaltje: hij zit overdag buiten omdat hij sloopt. Als hij keurig binnen overdag op zijn kleedje zou blijven als jullie weg zijn en niets zou slopen, zat hij gewoon heerlijk binnen.
Noem je dat slopen? Moet je eens terug lezen wat hij gedaan heeft. Een paar kleine dingetjes gepakt, nou,, nou wat een sloper :roll: :roll:
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

malinois schreef:
Hutsje schreef:dus wel binnen-buiten-binnen-buiten :19:
ik zou als hond het heen en weer krijgen hiervan...
niet alleen hiervan hoor :N:
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

nance schreef:
Noem je dat slopen? Moet je eens terug lezen wat hij gedaan heeft. Een paar kleine dingetjes gepakt, nou,, nou wat een sloper :roll: :roll:
Inderdaad, als je een hond (of ander huisdier) neemt, dan is dat ook iets waar je rekening mee moet houden. En niet je hond wegstoppen omdat hij iets kapot heeft gemaakt, daarmee leer je zo'n hond niets. Je kiets onvoorwaardelijk voor een dier en als je dat niet kunt, dan moet je ook geen huisdier nemen.

Om een voorbeeld te nemen. Wij hebben eens tijdelijk een konijn met een botbreuk in huis genomen. Het konijn had hokrust om de breuk niet te belasten en moest dus 6 weken in een klein rothok zitten zodat de breuk goed kon helen. Voor dat konijn was al een mooi adres gevonden als hij was genezen, dus het ging om tijdelijke opvang.
Na die 6 weken (het beest was chagerijnig tot en met van die hokrust) mocht ze rustig rondrennen en haar conditie weer opbouwen. Vanaf dag 1 was het een stuiterbal met energie voor 10 en de bankstellen (ja, meervoud!) in ons huis moesten er flink aan geloven. Niet eens in de hoekjes, nee midden in de kussens , in de rugleuning, in de hoeken, in de armleuning, beter gezegd overal wel zaten gaten. Knaaggaten en graafgaten, want konijnen kunnen goed graven. Onze bankstellen waren van mooi heel in een flinke gatenkaas veranderd. Het konijn had heel goed haar best gedaan wat dat betreft. :mrgreen: En als het nu nog ons konijn was, maar nee, het was een logé! Blij waren wij er niet mee, maar ja, dat is wel een risico als je een konijn binnenshuis los laat lopen. Boos worden op het konijn (in dit geval) had dan ook totaal geen zin, want dit ligt aan ons, niet aan het konijn. En ook het "sloop"gedrag kun je je hond niet verwijten, want die verveelt zich kapot omdat jullie niet thuis zijn.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Sonnie1983 schreef:met altijd buiten is altijd overdag bedoeld. vanaf begin is hij savonds/snachts binnen geweest.

Bedoeling is ook altijd geweest dat hij na de vuurwerk dagen gewoon weer overdag buiten ging, maar toen werd het zo koud hier overdag dat we hem toen nog binnen gehouden hebben.
ik ga het nog een keer proberen: DIT KAN NIET 'S WINTERS!!! dat kan alleen zomers... dat heeft niks met vuurwerk of wat dan ook te maken... het kan niet voor zn vacht... hij bouwt geen volledige wintervacht op op deze manier dus zijn vacht is NIET geschikt om 's winters buiten te liggen.
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

nance schreef:
IK noem dat ook geen slopen hoor :mrgreen:
Hutsje
Zeer actief

malinois schreef:
Sonnie1983 schreef:met altijd buiten is altijd overdag bedoeld. vanaf begin is hij savonds/snachts binnen geweest.

ik ga het nog een keer proberen: DIT KAN NIET 'S WINTERS!!! dat kan alleen zomers... dat heeft niks met vuurwerk of wat dan ook te maken... het kan niet voor zn vacht... hij bouwt geen volledige wintervacht op op deze manier dus zijn vacht is NIET geschikt om 's winters buiten te liggen.
:slaap: :mrgreen:
Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Sonnie1983 schreef:
Juist niet, hij is alleen binnen gehaald voor het vuurwerk etc. En daarvoor is hij gewoon overdag altijd buiten geweest. En dat is na de dagen met het vuurwerk ook weer de bedoeling geweest dat hij overdag buiten zou zijn.
Gelul. Je hebt zelf meerdere malen geschreven dat je het binnen weer "geprobeerd" had, maar het ging niet want hij had de gordijnen gesloopt :blah: :blah: Dus wat valt er te proberen? Die hond zit buiten, omwille van jullie meubilair. Want 's nachts gaat het wel goed, dan sloopt ie niets, zeg je zelf. Elke reactie van jou over het binnen/buiten verhaal, gaat over het slopen. Want een paar uurtjes met kong gaat wel goed, maar na de middag weer niet enzenz. Als je dat nu gewoon eens toegeeft :roll:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Hutsje schreef:
malinois schreef:

:slaap: :mrgreen:
gewapend beton... echt waar :roll: (ps. heb je de foto's van de doppies gezien, speciaal voor jou gemaakt :pffff: )
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

neej, waar? ik ga wel even zoeken!
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

:roll: wat een gezannik..
De forummers proberen je te vertellen, dat je de hond of altijd binnen moet houden of altijd buiten, dus basically 24/7 binnen of 24/7 buiten.
Dus niet smiddags buiten en savonds binnen..
:roll:

edit; en omdat je dat niet hebt gedaan is zn wintervacht niet goed genoeg en kan je hem dus beter binnen te houden.
Afbeelding
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Gewoon de hele dag, altijd binnen dus, of altijd, dus ook s'nachts buiten. Dus niet en binnen, en buiten. Dan is Diego zo dood door een longontsteking en heb jij geen zanik-topics meer om te openen. :wink:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Hutsje
Zeer actief

Dingo schreef:Dan is Diego zo dood door een longontsteking en heb jij geen zanik-topics meer om te openen. :wink:
:smile: :smile: :smile:
Afbeelding
Trippell
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute + twee kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trippell »

Een Mechelaar kan zeker en vast buiten blijven als het sneeuwt. Ze hebben een dikke vacht. Zolang hij een hok heeft, is er geen probleem hoor.

Overigens begrijp ik in dit topic niet waarom er een probleem wordt gemaakt. Precies alsof een hond buiten houden, en alleen thuislaten, gelijk staat aan dierenmishandeling.

Onze honden zitten altijd buiten als wij weg zijn. Behalve onze kortharige kleinste hond, die het kouid heeft bij deze temperaturen, mag wel binnen als het voor meer dan 3 uur is. Daarbij: onze 2 dikke-pels honden zitten zowel buiten als binnen. Ze slapen buiten en zitten meestal buiten, maar als wij thuis zijn komen ze ook gergegeld binnen. Ook liggen ze 's avonds lekker binnen. Hun wintervacht is echt wel goed, ik zie niet in waarom je je hond ofwel 24u/24u binnen ofwel 24u/24u buiten zou moeten houden... Persoonlijk vind ik dit 2 extremen die niet echt goed kunnen zijn.

Het is toch logisch dat een hond soms alleen moet zitten. Er moet nu eenmaal brood op de plank komen, niet iedereen heeft de luxe van halftime of niet te hoeven gaan werken. Zolang je er voldoende mee onderneemt als je wel thuis bent, is er toch geen probleem? :denken:
Afbeelding
"We hadden een klein jacht kunnen kopen van alles dat we aan onze hond, en alle dingen die hij kapot gemaakt had,
besteed hadden. Maar ja, hoeveel jachten liggen de hele dag bij de deur te wachten tot je terugkomt?" (John Grogan)
Hutsje
Zeer actief

:slaap:
Afbeelding
Trippell
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute + twee kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trippell »

Fijne manier van discussiëren, dit is het eerste antwoord dat ik hier post :wink: Zal ik me maar beter stilhouden omdat je in slaap valt als anderen een andere mening hebben? Vreemde manier van denken.
Afbeelding
"We hadden een klein jacht kunnen kopen van alles dat we aan onze hond, en alle dingen die hij kapot gemaakt had,
besteed hadden. Maar ja, hoeveel jachten liggen de hele dag bij de deur te wachten tot je terugkomt?" (John Grogan)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Trippell schreef:Een Mechelaar kan zeker en vast buiten blijven als het sneeuwt. Ze hebben een dikke vacht. Zolang hij een hok heeft, is er geen probleem hoor.
nee geen probleem zolang hij al een wintervacht heeft dus zolang hij al buiten heeft gezeten... binnen/buiten kan niet met een temperatuurverschil van 20 graden...
dan moet je kiezen of binnen of buiten....
Maar ergens heb ik zo'n vaag vermoeden dat ook jij dit niet wil begrijpen
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief

malinois schreef:
Trippell schreef:Een Mechelaar kan zeker en vast buiten blijven als het sneeuwt. Ze hebben een dikke vacht. Zolang hij een hok heeft, is er geen probleem hoor.
nee geen probleem zolang hij al een wintervacht heeft dus zolang hij al buiten heeft gezeten... binnen/buiten kan niet met een temperatuurverschil van 20 graden...
dan moet je kiezen of binnen of buiten....
Maar ergens heb ik zo'n vaag vermoeden dat ook jij dit niet wil begrijpen
en bij trippell zitten de vachthonden het overgrote deel juist buiten en 's avonds een paar uurtjes binnen. dat is dus net omgekeerd en totaal niet te vergelijken.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”