Ik kan er ook naast zitten natuurlijk, wil je verder niks aanpraten
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik zit er doorheen met nanna de hond
Moderator: moderatorteam
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ik denk dat Nanna inderdaad niet helemaal op haar plaats is bij jullie, en dat jullie het beste voor een goed huisje kunnen gaan zoeken voor haar. Kan ook zijn dat ik er naast vind, maar aan de topics etc. te zien, denk ik dat het gewoon niet de goede match is geweest, en om dat te accepteren lijkt me alleen maar goed.
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik vind dat je je stinkende best hebt gedaan, menigeen had haar allang terug gebracht. Ik denk dat jullie best rekening hadden gehouden met wat aanloopproblemen, maar in Nanna's geval stapelen de problemen zich op. Op een gegeven ogenblik moet je ook aan je andere hond denken, en aan je katten, en aan je relatie. In deze situatie is niemand blij, en dat kan je geen maanden laten voortduren.
Heel veel sterkte.
Heel veel sterkte.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- roy
- Zeer actief
-
Brigitte
- Zeer actief
Als medewerkster in een asiel kan ik wel zeggen dat heel veel honden heel ander gedrag tonen in een kennel dan in een thuissituatie. Ik zeg dat ook altijd bij een plaatsingsgesprek dat ik vertel hoe ik de hond hier en dus in een kennel zie en dat dat in een thuissituatie wellicht anders kan zijn en dat dat vaak zo is dat heb ik wel mee gemaakt met de honden die ik een paar dagen in huis had.
- Maylala
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
roy schreef:Nanna is weg.
Verder mag hier een slotje op
yvonne
Ik hoop niet dat je zo bent afgeschrikt door sommige reactie's hier,dat je niet terug wilt komen......Jullie inbreng wordt hier door velen echt wel gewaardeerd.
Laat je het horen als je een nieuw kameraadje vindt? Of klets lekker mee met andere onderwerpen
Sterkte!
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- Flo'ke
- Zeer actief
-
S@ndr@
- Zeer actief
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
- Moon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bracco Italiano
- *Linda*
- Zeer actief
Helemaal mee eensInge O schreef:ik geloof daar niet erg in. natuurlijk zal die tips kunnen geven, maar juist in dit soort gevallen komt het ontzettend aan op timing, juiste lichaamstaal, juiste boodschap én de zelfzekerheid over wat je doet. dat krijg je niet door wat tips, want net op het moment suprème zal je dan staan twijfelen over wat er ook alweer gezegd werd over deze bepaalde situatie, terwijl je binnen de fractie van de seconde al had moeten doén ipv. denkenDaisy@ schreef: En wellicht is dat met een GT te doen..

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik ben nu pas bijgelezen en ik vind dat je een goede keuze hebt gemaakt om Nanna (ik neem aan) terug te doen. Goed voor jullie én ook voor Nanna. Naar wat ik gelezen heb, zat ze bij jullie niet echt op haar plek. Ik kreeg sterk de indruk dat het asiel voor haar rustiger/gemakkelijker is, dan jullie gezinssituatie.
In mijn ogen hebben jullie NIET gefaald, integendeel, er is heel veel meer duidelijk geworden mbt Nanna. Voor mij is het duidelijk dat ze niet past in een "normaal" huishouden.
Wellicht wel bij Addy en Christo, maar dan moeten zij het maar aangaan.
In mijn ogen hebben jullie NIET gefaald, integendeel, er is heel veel meer duidelijk geworden mbt Nanna. Voor mij is het duidelijk dat ze niet past in een "normaal" huishouden.
Wellicht wel bij Addy en Christo, maar dan moeten zij het maar aangaan.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
blondie
- Zeer actief
Sterkte met jullie beslissing om haar terug te brengen.. ze was gewoon geen goede match..christo schreef:Ik heb last van empathie richting een hond die bijv al binnen drie weken met visite om moet leren gaan, ook als duidelijk blijkt dat ze daar moeite mee heeft. Daar heb ik last van. Zielig dat het dier niet de kans krijgt om even tot rust te komen.Mir@n schreef:Lijkt me een strak plan om Christo, die alles lijkt te weten, Nanna maar een poosje mee te geven, dan komt vast ALLES weer goed.
Sjonge jonge jonge, last van enige empathie heb je ook niet he?
Voor de rest ben ik maar één van de mensen die hetzelfde geluid laat horen: ga er 100% voor, of breng haar terug.
Als je vanuit een asiel niet meekrijgt of als ze niet weten hoe de hond op visite reageert.. kun je gewoon voor verassingen komen te staan..
Helaas kwamen jullie voor verschillende verassingen te staan..het feit in dit topic over te snel opgeven.. ik heel eerlijk gezegd dacht bij de eerste plaatsingen over zaken waar je tegenaanliep al .. terugbrengen, voor de hond beter en voor jullie..
Ik weet dat je nooit de perfekte hond in huis krijgt.. je moet elkaar leren kennen en je tast elkaar af.. als in die aftastfase de zaken al zo snel scheef groeien.. dan zie ik dat persoonlijk als geen KLIK..
Het is jammer dat het met Nana niet werd zoals je in gedachten had.. je hebt het geprobeert maar ik denk dat Nana elders gelukkig gaat worden.
Soms moet je zeker als je herplaatsers in huis neemt wel inzien of de hond bij je past of niet.. in acht nemen.. en dan kan een hond zich vaak aanpassen aan een nieuwe woonsituatie.. mits er duidelijkheid is.. dan kun je bouwen aan een nieuwe levensfase..
Net als alm ook aangaf.. angst voor de hond was toch uit de teksten te lezen, op die basis kun je samen niet verder...
Sterkte, het doet zeer om een hond weg te doen die je een goed thuis wilde geven.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Hier idem, sterkte de komende tijd.alm@ schreef:Sterkte Yvonne. Ik heb de indruk dat jullie écht je best hebben gedaan maar wat niet gaat dat gaat niet. Ik kan mij voorstellen dat jullie er goed ziek van zijn.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Jeannet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Contacteer:
- Jacksel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel - Aantal honden: 1
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
sterkte...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Addy
Wat een onzin, als ik voor zo'n hond zou kiezen had ik hem zelf wel uit het asiel gehaaldMoon schreef:Als je het zooo goed weet, lijkt mij dat je nú de hond op moet halen en moet laten zien hoe het dan wel moet
En ik blijf erbij dat als je een herplaatser neemt je je goed moet realiseren dat het een hele lange tijd kan duren voordat je de hond op de rit hebt.
Mijns inziens is het asiel de grote schuldige in deze en ik kan alleen maar hopen dat deze hond een plekje krijgt bij mensen die er wel mee kunnen omgaan en ook voor zo'n soort hond kiezen.
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
- Maxiem
- Zeer actief
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy