Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wat voor hond hebben jullie? en waarom?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

youknow
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door youknow »

ik heb staffies, 1 american staffordshireterrier, en 2 engelse staffordshire bull terrier.

waarom, op mn 18e jaar werd ik verliefd op het ras en wist toen al dat ik ooit zon hond wilde.
de uitstraling, de moed de kracht fantastish vond ik het!

helaas wilde mijn toemalige man dr absoluut niet aan, maar aangezien ik opgegroeid ben met honden de franse buldog, wilde ik toch een hond, ik heb de eerste jaren 2 witte bouvier gehad, een franse buldog, en een kruising dobberman.

het bleef kriebelen, en toen ik mijn man ontmoette was dat een van de eerste vragen die ik hem stelde :mrgreen:
en ja hoor ook hij vond het een prachtig ras, dus toen onze hondjes zijn overleden zijn we op zoek gegaan naar de sbt.

dat werd youknow de rode sbt uit mn onderschrift ze was een herplaatser van 9 mnd. daarna kwam ik in aanraking met de ast en besloten we ook een groter formaat aan te schaffen, dat werd youka die we als pup kochten. helaas is ze net geen drie geworden...
toen we dr twee hadden kwamen we fellow tegen een herplaatser van toen 3 jaar oud ook een ast, gaan kijken en verkocht.

dat was onze eerste roedel staffies, na het overlijden van youka een poosje 2 hondjes gehad, maar wist toen al dat als de tijd rijp was ik een pupje wilde uit het hondje van mijn vriendin.

anderhalf jaar na youka is fellow overleden 7 jaar oud.
thalina had toen dr nest liggen en de moederhond ,kende, ik al van jongs af aan van fora en ik vond het een prachtig beestje, ik ben gaan kijken en was verkocht. zo kwam chira dr bij.

en toen werd lola zwanger, en daaruit is vinto gekomen onze jongste aanwinst :mrgreen:

voor mij is dit echt ons ras, een hond die zeer mens en kindvriendelijk is, waar ik lekker mee kan sporten, en een schitterend uiterlijk, ik wil nooit iets anders meer!
Afbeelding
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Wij hebben een Duitse Staande Langhaar.

Ik vind veel honden mooi en van veel honden spreekt mij het karakter aan maar Nilsson heeft alles wat ik zoek in een hond!

Heeft veel beweging nodig, is vriendelijk, stabiel karakter, moet met zachte hand opgevoed worden, wil graag op pad met de baas, kan goed met de poezen overweg en is soms heerlijk eigenwijs, is buiten een en al energie en is in huis lekker rustig.

Gewoon ons maatje!
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Hier twee spanjaarden. Nelson is hier 6 jaar geleden gekomen omdat ik op zoek was naar een sociale en flexibele reu, en aangezien die binnen het nederlandse herplaatsingsciruit moeilijk te vinden zijn ben ik terecht gekomen op een spanjaardje.
Kiki heb ik meegenomen uit dierenasiel Kimba. Waarom? Geen idee! :mrgreen: Ik ben daar samen met Marc en Martijn heengeweest om een nieuw hondje te halen en de hoeveelheid honden was zo overweldigend dat ik mijn oog heb laten vallen op het meest opdringerige hondje..hahahah! Maar ze is geweldig!
Voor mij geen andere honden meer als tweedehands spanjaardjes. Er zitten daar zo ontzettend veel leuke lieve honden zonder zicht op een goede toekomst.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
yvonne1961
Actief

Ongelezen bericht door yvonne1961 »

Hier een dwergpoedel en een standaard poedel(ook wel genoemd koningspoedel), allebei uit asiels.
Na mijn hele leven al van huis uit honden bewust van fokkers gehad te hebben, wilde ik graag alleen nog maar herplaatshonden. Dit omdat er zoveel honden "gedumpt" worden
Wel op www.dierenasiels.com naar poedels gezocht omdat mijn man hier een voorkeur voor heeft.
Het is een heerlijk stel samen en ik zou het zo weer doen :ok:
Madison
Zeer actief
Mijn ras(sen): West Highland White Terriër

Ongelezen bericht door Madison »

Ik heb een West Highland White Terriër: Lara, omdat ik het ten eerste mooie honden vind qua uiterlijk en ten tweede ben ik gek op het karakter :) Foto staat in mijn avatar :)
En ook een beetje omdat mijn ouders een Westie hadden, waardoor de keus voor mij makkelijker was, omdat ik helemaal gek was op die hond.
En ik wilde een niet al te grote hond, omdat ik dat niet praktisch vind, maar ik heb nu een kleine hond met het karakter van een hele grote sterke hond, dus dat is mooi meegenomen ;)
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder

Ongelezen bericht door josefientje »

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar allebei mijn honden zijn impuls-aankopen geweest :19:

Sil hebben we ontmoet toen we in de zomer van 2006 op ons vakantieadres op Terschelling aankwamen, hij was 8 dagen oud en had nog niet eens zijn oogjes open. Een oeps nestje van een kruising labrador met een ??????? 7 Puppies hadden ze....................... meteen zei mijn man DIE is van ons! Hij wou nota bene nooit een hond! :denken: Ik heb nog twee dagen tegengesputterd ( voor de vorm dan hè) en zodoende de naam kunnen bepalen en een tweetal uitlaatcontracten laten tekenen :cheer: We bleven daar 3 weken en hebben dus een belangrijk deel van zijn puppietijd mee mogen maken. En dan moet je naar huis en dan wachten tot hij groot genoeg is....

Anderhalf jaar later hebben we grote verhuisplannen: we gaan op Terschelling wonen. Alleen mijn oudste dochter (13) ziet dat totaal niet zitten. Omdat wij meer ruimte krijgen willen we een tweede hond, zij mag hem uitkiezen, als omkooppremie zeg maar. Zegt ze dat ze een Chihuahua wil :N: :N: :jank:
OK belofte maakt schuld en wij zijn op zoek gegaan naar een leuke Chi, dat werd Spiky, een herplaatsertje en de eerste Chi die ik tegenkwam die meteen vriendjes wou zijn met alles en iedereen. Als een blok viel ik op dat koppie... :wink: We hebben hem meteen meegenomen.

Twee impuls aankopen die allebei zo verschrikkelijk goed uitpakten. Toeval?....... of bestaat een 6e zintuig toch?
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Eline* schreef:Hier twee spanjaarden. Nelson is hier 6 jaar geleden gekomen omdat ik op zoek was naar een sociale en flexibele reu, en aangezien die binnen het nederlandse herplaatsingsciruit moeilijk te vinden zijn ben ik terecht gekomen op een spanjaardje.
Kiki heb ik meegenomen uit dierenasiel Kimba. Waarom? Geen idee! :mrgreen: Ik ben daar samen met Marc en Martijn heengeweest om een nieuw hondje te halen en de hoeveelheid honden was zo overweldigend dat ik mijn oog heb laten vallen op het meest opdringerige hondje..hahahah! Maar ze is geweldig!
Voor mij geen andere honden meer als tweedehands spanjaardjes. Er zitten daar zo ontzettend veel leuke lieve honden zonder zicht op een goede toekomst.
Tweedehands Spanjaardjes zijn ook gewoon de leukste honden die je kan hebben. :mrgreen:

Jack hebben we omdat we gingen voor de liefste hond van de hele wereld, en dat bleek dus een Spaanse podenco met scheve poten te zijn. :mrgreen: Lilo hebben we omdat ik gokte dat we er hier wel een happy hondje van konden maken, en dat is gelukt.

Ik val op beschadigde honden die het in zich hebben om zelf - met een beetje hulp - alle schade te herstellen en vervolgens enthousiast door het leven te stuiteren. En om het mezelf niet al te moeilijk te maken haal ik dus superflexibele Spaanse podenco's in huis. :mrgreen:
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Petraa

Ongelezen bericht door Petraa »

Ik heb een middenslagpoedel omdat ik op zoek naar een herplaats herder was :mrgreen:
Tijdens mijn zoektocht naar een herplaatsherder kwam Chubby op mijn pad. En ik kon hem niet achter laten :wink:
Nooit 1 seconde spijt van gehad.
Ooit zou ik er dolgraag een grote poedel bij willen want ik ben helemaal fan van de poedel geworden :ok:

En ook een herder komt er trouwens ooit nog :pffff:
loony
Zeer actief
Mijn ras(sen): working kelpie
Patterdale Terrier
Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door loony »

Men working kelpie zirka, ik ben zowat allergisch aan de lange haren van een bc en had een tijd achter een korthaar gezocht. Die zijn moeilijk te vinden en kwam op eem oud verlangen uit een working kelpie. Op 20 maart 2008 is zij overgekomen uit england.
Ik gebruik haar voor vooral dogfrisbee als hoofdsport maar verder doen we recreatief behendigheid, competitief flyball en vanaf volgende maand gaan we ook wedstrijden canicross lopen.
Afbeelding

Men duitse jachtterrier Dapper is vooral voor de dogfrisbee en verder gebruikt men vriend of een duitse vriend hem in de winter om mee te jagen.
Afbeelding

Men patterdale terrier is men eigenste knuffelhondje. Ik had haar gekregen van men vriend als kado toen we gingen samenwonen. De bedoeling was dat ik met haar zou gaan jagen, maar toen loony stierf is zij men toeverlaat geworden. Zij is men schaduw en mag ook meer dan de andere 2. Ik gebruik haar voornamelijk voor flyball en agility, in frisbees is ze minder geintresseert
Afbeelding
daan!
Zeer actief

Ongelezen bericht door daan! »

2 mastiffs en een golden retriever.
mijn golden, diesel is mijn eerste eigen hond, ik wilde een stabiele, kindvriendelijke, sportieve gezinshond.
Sportief is hij en lief ook, maar niet stabiel en daardoor niet echt echt kindvriendelijk. Maar hij mag hier zijn wie hij is, en ik maak met hem de langste wandelingen.
Een mastiff wilde ik omdat we afgelegen gingen wonen, ik toch al zocht naar een tweede hond, een gezinshond, en graag wel met een zacht karakter, maar ik een hond met uiterlijk zocht wat mensen afschrikt die op ons erf niks te zoeken hebben.
Een molosser, want daar was mijn echtgenoot liefhebber van.
De variant heb ik uitgekozen. Dus de mastiff.
Maar 1 mastiff smaakt naar meer..................

En ik vind ze heerlijk.
Ik heb momenteel een zachte lieve vriendelijke bescheiden teef, en een doldrieste aandacht opeisende clown van een reu.
Ik wil er graag nog een teefje bij, tzt.

En ik zou ooit nog een herder(miks) willen. En een mopshond.En.....:smile:
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Wij hebben een kruising waar in elk geval labrador en stabij inzitten. Ikzelf wilde altijd al een kruising, omdat ik geen enkele rashond helemaal geweldig vind op alle punten. Genoeg kruisingen in mijn hoofd die me een geweldige combinatie lijken (je weet het nooit zeker natuurlijk). De echte rashonden kunnen w.m.b. beter bij de échte liefhebbers terechtkomen. Wel na lang zoeken deze kruising vanwege de rassen die erin zitten die me erg aanspreken. Ik ben opgegroeid met een labrador en mijn beste vriendinnetje van vroeger had een werkelijk fantastische stabij. Dat koppige gecombineerd met will to please, sociaal, leergierig en water gaaf vinden, heerlijk. Ik vind het beide prachtige honden om te zien maar ik zou niet een volle labrador of een volle stabij willen. Niet alleen wegens erfelijke gebreken maar juist een kruising spreekt me zo aan, dat je van verschillende dingen wat terugvindt.

Geen kleine hondjes, ik kan daar gewoon niet zoveel mee. Ik ken er genoeg die écht heel lief en gehoorzaam en alles zijn, en dan krijgen ze ook heus een gemeende knuffel, maar dat formaat... Ik hou ver wel van als ik niet hoef te bukken om m'n hond een aai over de bol te geven :mrgreen: .

Toen we Hades tegenkwamen waren we allebei onmiddelijk verkocht. Unicum, want dat hadden we bij echt geen enkele andere hond. Gaan kijken naar t nest en Hades uitgekozen. Hij was niet de haantje de voorste, maar haantje de één na voorste :mrgreen: . Wel heerlijk onderzoekerig en actief maar niet zo dominant dat hij al z'n broers wegdrukte om bij ons te komen. Verder zag hij er natuurlijk vréselijk schattig uit (welk pupje niet ;)) en viel 't ons op dat hij niet snel ergens van schrok en helemaal niet nerveus was. Gewoon een heerlijk blij, schoon, onderzoekend pupje! Een week later ging hij mee naar huis en nog geen moment spijt van gehad. 't is echt een heerlijk beest.

Later 'als we groot zijn op de boerderij' komt er nog een hond bij, wat ons betreft weer een middelgrote/grote kruising. Ik zou zelf graag een herplaatser/asielhond willen, mijn vriendin is nogal verknocht aan pupjes. Wordt nog even overleggen maar we hebben nog jaren de tijd, Hades is toch nog veel te klein voor een tweede hond en dat zou niet passen in ons huidige huis.

Maar goed. Bewust een kruising dus!
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”