Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
heel veel verdriet om CeeJay.. + UPDATE
Moderator: moderatorteam
- lilalila
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een pippa
- Aantal honden: 1
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Nogmaals ik hoop dat er verbetering in de situatiie van Ceejay is.. dit topic doet ook vragen oproepen, ik dacht dat de ziekte van Weil alleen door teken kon worden overgedragen, ik hoor van een paar mensen in mijn omgeving die deze ziekte hebben, erg nare rotziekte, zij kunnen bijna niets meer.. maar hoe kan een besmette hond of mens het overdragen op een ander dan?Neeltje schreef:Heel veel sterkte met Ceejay en ik kan je beslissing om je rat te laten inslapen helemaal begrijpen. De ziekte van Weil is zeer besmettelijk, vandaar dat er ook aangifteplicht staat bij het ontdekken van deze ziekte bij dieren. Ook goed dat je hier erbij heb gezet waar het is, ik zal het ook op het franse bullenforum doorgeven.
-
- Actief
- Contacteer:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Wat ziet hij er triest en ziek uit ! M'n hart huilt...
Ga idd. niet enkel voort op bloedwaarden edm...enkel jij kan de beslissing nemen wanneer het leed genoeg is of wanneer positieve elementen je moedigen om voort te doen...
Ik wens je veel sterkte bij het nemen van de beslissingen !
Ondertussen duimen we hier met zijn allen in de hoop op beterschap van je woef en voor een goede afloop...
Mijn idee...probeer nog effe extra tijd voor hem vrij te maken....leg je naast hem neer ...en vertel hem wat je voelt, wat je denkt, je twijfels, je liefde voor hem....Hij heeft je liefde en toewijding nu zeker nodig...het moet akelig voor hem zijn om zo ver van jou verwijderd te zijn.
Probeer de komende tijd met hem door te brengen...jullie hebben ELKAAR nodig !
Sterkte

Ga idd. niet enkel voort op bloedwaarden edm...enkel jij kan de beslissing nemen wanneer het leed genoeg is of wanneer positieve elementen je moedigen om voort te doen...
Ik wens je veel sterkte bij het nemen van de beslissingen !
Ondertussen duimen we hier met zijn allen in de hoop op beterschap van je woef en voor een goede afloop...
Mijn idee...probeer nog effe extra tijd voor hem vrij te maken....leg je naast hem neer ...en vertel hem wat je voelt, wat je denkt, je twijfels, je liefde voor hem....Hij heeft je liefde en toewijding nu zeker nodig...het moet akelig voor hem zijn om zo ver van jou verwijderd te zijn.
Probeer de komende tijd met hem door te brengen...jullie hebben ELKAAR nodig !
Sterkte
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
-
- Actief
- Contacteer:
ik weet het op het moment gewoon even niet
ik hoop zo dat zijn waarden zijn gedaald al is het maar 0.000001% dat is voor mij genoeg om goede hoop te krijgen...
maar hij ziet er zo slecht uit en hij heb het zo ontzettend zwaar dat ik echt serieus het gevoel heb dat zijn waarden alleen maar aan het zakken zijn...
ik waardeer jullie steun en de positieve berichten die ik krijg heel erg, en ik doe ook echt heel erg me best om positief te blijven, en jullie berichten geven me steeds weer goede moed voor dat ik CeeJay ga bezoeken of voordat ik ga bellen....maar telkens als ik bel is er geen nieuws en telkens waneer ik hem zie is hij heel hard achter uit gegaan en lijkt er steeds minder leven, minder CeeJay over te zijn
ik wil jullie zo graag geloven maar de werkelijkheid is heel erg anders, en het is zo fucking frustrend dat je dan gewoon alleen maar thuis kan zitten wachten...en als ik er wel kan zijn bij CeeJay, kan ik ook niks, ik kan er geen extra medicijnen inspuiten ofzo, ik kan alleen tegen hem aanpraten , en aaien, kan niet op schoot, mag geen kusje geven...
en ik heb CeeJay echt goed in de ogen gekeken en gevraagd of hij mee wil, en dan zie je duidelijk dat hij mee wil,maar je ziet ook dat hij het gewoon simpelweg niet kan... en dat doet pijn,en maakt me machteloos en verdrietig...
ik wou dat die kon praten en mij zeggen wat er in hem om gaat.... en als het zo is dat alles gebeurd met een reden dan hoop ik dat er iemand is die mij uit kan leggen wat hier de reden van is, want ik kan hem niet bedenken...
mijn gemengde gevoelens over enten blijven, ik voel me niet schuldig dat ik het niet deed( tuurlijk wel ergens), wel zal ik vanaf nu wel elk jaar gaan enten,simpel omdat het wel waar is dat er toch steeds meer ziektes en andere enge besmettingen komen en dus de besmettings kans groter, 100% voorkomen kan nooit dat weet ik ook wel, maar wel het risico verminderen...
ik hoop zo dat zijn waarden zijn gedaald al is het maar 0.000001% dat is voor mij genoeg om goede hoop te krijgen...
maar hij ziet er zo slecht uit en hij heb het zo ontzettend zwaar dat ik echt serieus het gevoel heb dat zijn waarden alleen maar aan het zakken zijn...
ik waardeer jullie steun en de positieve berichten die ik krijg heel erg, en ik doe ook echt heel erg me best om positief te blijven, en jullie berichten geven me steeds weer goede moed voor dat ik CeeJay ga bezoeken of voordat ik ga bellen....maar telkens als ik bel is er geen nieuws en telkens waneer ik hem zie is hij heel hard achter uit gegaan en lijkt er steeds minder leven, minder CeeJay over te zijn
ik wil jullie zo graag geloven maar de werkelijkheid is heel erg anders, en het is zo fucking frustrend dat je dan gewoon alleen maar thuis kan zitten wachten...en als ik er wel kan zijn bij CeeJay, kan ik ook niks, ik kan er geen extra medicijnen inspuiten ofzo, ik kan alleen tegen hem aanpraten , en aaien, kan niet op schoot, mag geen kusje geven...
en ik heb CeeJay echt goed in de ogen gekeken en gevraagd of hij mee wil, en dan zie je duidelijk dat hij mee wil,maar je ziet ook dat hij het gewoon simpelweg niet kan... en dat doet pijn,en maakt me machteloos en verdrietig...
ik wou dat die kon praten en mij zeggen wat er in hem om gaat.... en als het zo is dat alles gebeurd met een reden dan hoop ik dat er iemand is die mij uit kan leggen wat hier de reden van is, want ik kan hem niet bedenken...
mijn gemengde gevoelens over enten blijven, ik voel me niet schuldig dat ik het niet deed( tuurlijk wel ergens), wel zal ik vanaf nu wel elk jaar gaan enten,simpel omdat het wel waar is dat er toch steeds meer ziektes en andere enge besmettingen komen en dus de besmettings kans groter, 100% voorkomen kan nooit dat weet ik ook wel, maar wel het risico verminderen...

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
ik hoop dat CJ erbovenop komt. eerder had ik eigenlijk algemeen gereageerd over het enten. dat was wel een beetje gevoelloos naar jou toe, besef ik nu.
ik vind het wel heel erg voor je, maar hopelijk gaat het snel beter!!
en al had je geent, het is geen garantie dat je hond gezond blijft.
ik zal voor CJ duimen.
ik vind het wel heel erg voor je, maar hopelijk gaat het snel beter!!
en al had je geent, het is geen garantie dat je hond gezond blijft.
ik zal voor CJ duimen.
-
- Zeer actief
Lieve Maula,
Je hoeft niet op zoek te gaan naar een reden voor vervelende of verdrietige dingen.
Wat jij nodig hebt is kracht, liefde en steun, en niet één of andere reden.
Ik zou willen dat ik iets voor je kon betekenen, al was het maar een arm om je heen zodat je even flink uit kunt huilen en de spanning eruit kan gooien op die manier.
Ik voel heel erg met je mee, ik heb dan wel nooit een hond verloren, maar wel andere dieren waar ik erg van hield.
En daar heb ik soms nachten lang mijn wekker voor gezet om ze te dwangvoeren, een warme kruik erbij te leggen en ze in de gaten te houden.
En al was dat niet zo geweest, dan nog weet ik wat het is om heel veel van je hond te houden.
En als ik er alleen maar aan denk dat ik in jouw plaats zou staan nu..... dan schieten de tranen me in de ogen.
Mezelf in een ander inleven heb ik altijd al heel erg gedaan, en dan voel ik wat er door je heengaat en soms word ik er zelfs misselijk van.....
Een hele dikke virtuele knuffel van mij en ik wens je nogmaals alle kracht toe die je maar nodig hebt.
Je hoeft niet op zoek te gaan naar een reden voor vervelende of verdrietige dingen.
Wat jij nodig hebt is kracht, liefde en steun, en niet één of andere reden.
Ik zou willen dat ik iets voor je kon betekenen, al was het maar een arm om je heen zodat je even flink uit kunt huilen en de spanning eruit kan gooien op die manier.
Ik voel heel erg met je mee, ik heb dan wel nooit een hond verloren, maar wel andere dieren waar ik erg van hield.
En daar heb ik soms nachten lang mijn wekker voor gezet om ze te dwangvoeren, een warme kruik erbij te leggen en ze in de gaten te houden.
En al was dat niet zo geweest, dan nog weet ik wat het is om heel veel van je hond te houden.
En als ik er alleen maar aan denk dat ik in jouw plaats zou staan nu..... dan schieten de tranen me in de ogen.
Mezelf in een ander inleven heb ik altijd al heel erg gedaan, en dan voel ik wat er door je heengaat en soms word ik er zelfs misselijk van.....
Een hele dikke virtuele knuffel van mij en ik wens je nogmaals alle kracht toe die je maar nodig hebt.

-
- Zeer actief
ja... ik verwar het met Lyme... lekker blond weerInge O schreef:verwar je niet met de ziekte van lyme?blondie schreef:Nogmaals ik hoop dat er verbetering in de situatiie van Ceejay is.. dit topic doet ook vragen oproepen, ik dacht dat de ziekte van Weil alleen door teken kon worden overgedragen, ik hoor van een paar mensen in mijn omgeving die deze ziekte hebben, erg nare rotziekte, zij kunnen bijna niets meer.. maar hoe kan een besmette hond of mens het overdragen op een ander dan?Neeltje schreef:Heel veel sterkte met Ceejay en ik kan je beslissing om je rat te laten inslapen helemaal begrijpen. De ziekte van Weil is zeer besmettelijk, vandaar dat er ook aangifteplicht staat bij het ontdekken van deze ziekte bij dieren. Ook goed dat je hier erbij heb gezet waar het is, ik zal het ook op het franse bullenforum doorgeven.
weil wordt voornamelijk via de urine van een besmet dier overgedragen.

-
- Zeer actief
- MC65
- Zeer actief
-
- Actief
- Contacteer:
- Does
- Zeer actief
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
- boemerang
- Zeer actief
maula schreef:ik heb zojuist zijn behandelend arts gesproken, tussen 10 en 11 uur vanavond verwacht ze de uitslagn, maar ze is totaal niet positief en vreest ook dat zijn lichaam aan het verliezen is...

zoals ik jou berichten lees
maar ik hoop dat het niet zo is

wel wil ik je zeggen , als het echt op is .. maak je zelf geen verwijten
je hebt tot nu toe gedaan wat je kon doen , ik leef met je mee
en wens je heel veel sterkte toe , want wachten duurt lang

onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
-
- Actief
- Contacteer:
ik ken me hondje gewoon erg goed....en als ik eerlijk ben, je ziet het gewoon aan hem, je ziet in zijn ogen duidelijk dat hij wil, maar echt dat zijn lichaam niet kan....boemerang schreef:maula schreef:ik heb zojuist zijn behandelend arts gesproken, tussen 10 en 11 uur vanavond verwacht ze de uitslagn, maar ze is totaal niet positief en vreest ook dat zijn lichaam aan het verliezen is...![]()
jij was en bent hier al bang voor , jou gevoel zij je dat al
maar ik hoop dat het niet zo is![]()
![]()
![]()

- boemerang
- Zeer actief
maula schreef:ik ken me hondje gewoon erg goed....en als ik eerlijk ben, je ziet het gewoon aan hem, je ziet in zijn ogen duidelijk dat hij wil, maar echt dat zijn lichaam niet kan....boemerang schreef:maula schreef:ik heb zojuist zijn behandelend arts gesproken, tussen 10 en 11 uur vanavond verwacht ze de uitslagn, maar ze is totaal niet positief en vreest ook dat zijn lichaam aan het verliezen is...![]()
jij was en bent hier al bang voor , jou gevoel zij je dat al
maar ik hoop dat het niet zo is![]()
![]()
![]()

net of hij wilde zeggen vrouwtje ik wil wel maar kan niet meer

jeetje wat moeilijk is dit

onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso
- Contacteer:
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
-
- Vaste gebruiker
- ChantalBos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
- Aantal honden: 5
Heel veel sterkte, Maula! De foto's zien er dieptriest uit. Ontzettend goed en dapper van je dat je doorvraagt naar de kweek, want dat is waar ik al bang voor was. Dat je achteraf niet te horen krijgt om welke variant het gaat, terwijl dit wel ontzettend belangrijk is voor 'later'...in dit geval zeker voor deze discussie. Heel vreemd dat de GGD geen verdere actie en uitslag hierom vraagt. Ik ga dat eens navragen op mijn werk hoe dat zit met de RIVM richtlijnen. Meis, ik hoop dat er een wonder gebeurt voor je ventje. Hou moed!!
Inge O schreef:ben ik helemaal met je eensGolden Stanley schreef:
Maar heel eerlijk, er bestaat ook nog zoiets als natuurlijke immuniteit bij de mens. En gezien de vele varianten die er zijn, kan ik me niet voorstellen dat ikzelf geen behoorlijke immuniteit heb opgebouwd tegen alle varianten van de lepto.
. onder alle zogenaamde 'griepjes' die we krijgen zitten nogal wat van dit soort ziektetjes verscholen, teveel om op te noemen.
ik kan me dan ook nogal druk maken over de heisa die de overheid steeds meer en meer maakt over allerhande (wat ik dan zie als) pietluttigheden. allemaal onder het motto 'het leven moet superveilig verlopen' - maar dat doet het natuurlijk toch niet, alleen al mentaal krijgen meer en meer mensen een behoorlijke opdoffer door allerhande veiligheidsmanieën.
Ik kan je nog meer vertellen over de overheidsprotocollen, maar dat doe ik wijselijk maar niet.![]()
![]()
zeker wel, hoewel het wel of niet goed reageren van een immuunsysteem een heel moeilijk te doorgronden en dus te voorspellen iets blijft.Nanna schreef:Zou een hond met een slechte weerstand er gevoeliger voor zijn? Of is het echt dat wondje dat de leptorakker de kans geeft over te springen?Inge O schreef: de leptospirosebacterie komt vaak genoeg voor, dat er relatief gezien zo weinig besmetting is komt ook doordat het niet zo vreselijk snel overzet.
een wondje hoeft niet, maar maakt het wel makkelijker - door de intacte huid komt de bacterie niet maar door slijmvliezen van ogen, neus, mond en geslachtsorganen eventueel wel.
- Doglover
- Zeer actief
Pffff wat jij/jullie door moeten maken is echt vreselijk. Ik leef echt met jullie mee, elke keer kijk ik weer of er nieuws is.
Op dit soort momenten zou je idd willen dat je met je hond letterlijk of telepatisch kon praten.
Onthoud dat hij heel goed weet dat jij er voor hem bent door dik en dun ondanks dat hij bij de dierenarts ligt en jij niet altijd bij hem kan zijn. Dat voelen ze gewoon daar geloof ik heilig in....
Nogmaals sterkte....
Op dit soort momenten zou je idd willen dat je met je hond letterlijk of telepatisch kon praten.
Onthoud dat hij heel goed weet dat jij er voor hem bent door dik en dun ondanks dat hij bij de dierenarts ligt en jij niet altijd bij hem kan zijn. Dat voelen ze gewoon daar geloof ik heilig in....
Nogmaals sterkte....
Och wat erg, arme Ceejay.
is het niet mogelijk om vaker dan 1x per dag langs te gaan, zeker nu het iets slechter met hem lijkt te gaan?
Wij duimen hier heel hard voor je, hopelijk komt je ventje er weer bovenop. En geef jezelf absoluut niet de schuld, jij hebt gedaan wat jij het beste voor je hond vond en dit is denk ik puur pech. Heel veel sterkte.

is het niet mogelijk om vaker dan 1x per dag langs te gaan, zeker nu het iets slechter met hem lijkt te gaan?
Wij duimen hier heel hard voor je, hopelijk komt je ventje er weer bovenop. En geef jezelf absoluut niet de schuld, jij hebt gedaan wat jij het beste voor je hond vond en dit is denk ik puur pech. Heel veel sterkte.
-
- Actief
- Contacteer:
De arts heb zojuist gebeld,de waarden voor zijn nieren zijn heel langzaam aan het dalen , van zijn lever is nog verder gestegen , de eiwit in zijn bloed is aan het afnemen en als dat door blijft gaan gaat het ook niet goed dus dat word mog afwachten hoe dat zich ontwikkeld...ik heb morgen wel een gesprek over hoe nu verder enz, morgen worden er weer testen uitgevoerd en dan kijken we weer verder...morgen word de nier en lever functie ook nader onderzocht...
we blijven dus nog door vechten tot de volgende test uitslagen,
we blijven dus nog door vechten tot de volgende test uitslagen,

- MC65
- Zeer actief
- ChantalBos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
- Aantal honden: 5