Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

lammetje sterft

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Eefje83 »

geen persbericht maar wel echt gebeurd bij ons aan de overkant vorige week,zelf gezien en later van de boer de rest van het verhaal gehoord.

schaap doodgebeten door herderkruisingen,en ja zeker wel herderkruisingen,heb ze nl zelf gezien.Misschien zat er zelfs wel stabij in want 1tje was zwart wit :eek:
deze mensen lieten hun honden expres los daar,ik was zelf te laat om in te grijpen want toen waren ze al weer vertrokken maar de boer wacht ze nu dus op,is nl niet de eerste keer dat dit de afgelopen weken gebeurd is.
dus pak,niet altijd maar weer naar die rad verwijzen en ook niet altijd een bepaald soort hond de schuld geven,je bent kortzichtig........maar ja dat is pas oud nieuws :blah:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Van het paardnatuurlijk forum;
Aan het eind van de weg waar ik woon loopt een Friese Stabij. Normaal houden ze hem op het erf met een een laaggespannen schrikdraad maar eergisteren was het weg. En op deze dag was ik nu net een rondje met Bright gaan rijden.
Het mormel vloog gelijk luid blaffend op ons af. Gelukkig is Bright totaal niet bang van honden dus ze trok zich er niets van aan. We reden dan ook rustig voorbij. De keffer vloog van het erf af achter ons aan. Bright is stoer en gaf geen krimp. De hond kreeg steeds meer lef en bleef ons maar achtervolgen. Hij kwam ook steeds dichterbij. Op een gegeven moment begon hij achter in de benen van Bright te bijten. Dat ergerde haar wel. Ze trok met haar benen en schudde ongeduldig met haar hoofd om het rotbeest kwijt te raken. Ik ben nog een klein stukje doorgereden omdat ik hoopte dat het beest wel terug zou gaan als we te ver van zijn huis af kwamen. Maar niets ervan. Bright werd steeds ongeduriger van het gehap naar haar benen.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

cloris schreef:Van het paardnatuurlijk forum;
Aan het eind van de weg waar ik woon loopt een Friese Stabij. Normaal houden ze hem op het erf met een een laaggespannen schrikdraad maar eergisteren was het weg. En op deze dag was ik nu net een rondje met Bright gaan rijden.
Het mormel vloog gelijk luid blaffend op ons af. Gelukkig is Bright totaal niet bang van honden dus ze trok zich er niets van aan. We reden dan ook rustig voorbij. De keffer vloog van het erf af achter ons aan. Bright is stoer en gaf geen krimp. De hond kreeg steeds meer lef en bleef ons maar achtervolgen. Hij kwam ook steeds dichterbij. Op een gegeven moment begon hij achter in de benen van Bright te bijten. Dat ergerde haar wel. Ze trok met haar benen en schudde ongeduldig met haar hoofd om het rotbeest kwijt te raken. Ik ben nog een klein stukje doorgereden omdat ik hoopte dat het beest wel terug zou gaan als we te ver van zijn huis af kwamen. Maar niets ervan. Bright werd steeds ongeduriger van het gehap naar haar benen.
:mrgreen:
En toen................................
Heeft Bright een trap gegeven of hebben ze de Stabij terug naar huis gejaagd?
Ben nieuwschierig hoe dat is afgelopen :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

weet je wat ze had móeten doen? schrijf dat maar op dat fourm:

...Stoppen punt 1 ! ....dan is de lol van achtervolgen er af ! :ok:
punt 2 : ...achter hèm aan.. als ze goed kon paardrijden, natuurlijk :ok:
dan schrik hij zich wezenloos , want ze zijn erg schrikachtig .. :wink:

ik heb dat een keer gezien op strand :

prachtig gezicht;.. een soort van Spaanse leerschool ruiter ging Bauke op een zig zag manier achterna .. :ok:
als ik toen een film had opgenomen zeg !

maar Bauke was gelijk weg en helemaal ontdaan :ok:
Pak-de-bal

Ongelezen bericht door Pak-de-bal »

eefje+huig schreef:schaap doodgebeten door herderkruisingen,en ja zeker wel herderkruisingen,heb ze nl zelf gezien.Misschien zat er zelfs wel stabij in want 1tje was zwart wit :eek:
beter je honden encyclopedie lezen:

stabij... jachthond

border collie ... herder-achtige

allebei zwart/wit , dàt had je wel goed , ja :wink:
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Pak-de-bal schreef:
eefje+huig schreef:schaap doodgebeten door herderkruisingen,en ja zeker wel herderkruisingen,heb ze nl zelf gezien.Misschien zat er zelfs wel stabij in want 1tje was zwart wit :eek:
beter je honden encyclopedie lezen:

stabij... jachthond

border collie ... herder-achtige

allebei zwart/wit , dàt had je wel goed , ja :wink:
ik doe gewoon hetzelfde als jij doet,ik neem zomaar iets aan,vraag en kijk niet verder dan mijn neus lang is,vervelend he?
gelukkig weet ik dat ik dit deed,en deed ik het niet omdat ik zo ben,ik weet nl wel beter,er kan nl van alles in die kruising gezeten hebben,van herder tot stabij,heb ik helemaal geen encyclopedie voor nodig :pffff:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ik vind het ook echt niet iets typisch voor een "Pitbullachtige" hond, had net zo goed Ben kunnen zijn, of een stabij :mrgreen: :mrgreen:
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Pak-de-bal schreef:
weet je wat ze had móeten doen? schrijf dat maar op dat fourm:

...Stoppen punt 1 ! ....dan is de lol van achtervolgen er af ! :ok:
punt 2 : ...achter hèm aan.. als ze goed kon paardrijden, natuurlijk :ok:
dan schrik hij zich wezenloos , want ze zijn erg schrikachtig .. :wink:

ik heb dat een keer gezien op strand :

prachtig gezicht;.. een soort van Spaanse leerschool ruiter ging Bauke op een zig zag manier achterna .. :ok:
als ik toen een film had opgenomen zeg !

maar Bauke was gelijk weg en helemaal ontdaan :ok:
Begrijp ik dit nou goed :denken: ? Liet jij Bauke achter een paard met ruiter aangaan :19: ?

Wat die ruiter deed heeft idd vaak het beste effect op jagende honden, maar dat je dit ook nog een prachtig gezicht vond :roll: .

edit:typo
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
tibetaantje
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 tibetaanse spaniel
Locatie: (je kunt niet alle honden van de wereld redden maar je kunt wel de wereld van 1 hond redden!!)

Ongelezen bericht door tibetaantje »

Tsja, honden leven nou vaak niet in een Watership Down wereld zoals wij die graag zien ;-)
Topsi gaat voor de kill. Dat is haar natuur dus in een dierenweitje blijft zij vast.
kunnen jullie me misschien uitleggen hoe dat dan komt dat er uberhaupt een hond voor de kill gaat??? ik las zoiets van......stamt af van de wolf en daardoor doet ie dat maar dat is toch al heel lang geleden dan dat ie van de wolf afstamt. Wij stammen toch van de apen af.........maar wij hebben dat gedrag toch ook niet meer..................tenminste.......... :smile: de meeste niet meer :wink:
groetjes van monique en mijn vriendje voor het leven... Tibo.

Tara .....29~12~2001 19~9~2015
Misty ....08~04~2003 13~07~2003
:I: Allway's in my heart :I:

Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

tibetaantje schreef:kunnen jullie me misschien uitleggen hoe dat dan komt dat er uberhaupt een hond voor de kill gaat??? ik las zoiets van......stamt af van de wolf en daardoor doet ie dat maar dat is toch al heel lang geleden dan dat ie van de wolf afstamt. Wij stammen toch van de apen af.........maar wij hebben dat gedrag toch ook niet meer..................tenminste.......... :smile: de meeste niet meer :wink:
Van mensen zijn ook geen rassen gecreeerd met bepaalde uitvergrootte eigenschappen.
De zelfstandig jagende rassen zijn speciaal door de mens gemaakt om op eigen houtje wild te kunnen vangen. In plaats van een geweer zegmaar.
En dat is in de tijdslijn nog helemaal niet zo lang geleden :wink:
Die rassen kun je het najagen dan ook niet kwalijk nemen.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
tibetaantje
Zeer actief
Locatie: (je kunt niet alle honden van de wereld redden maar je kunt wel de wereld van 1 hond redden!!)

ja daar heb je een raakvlak. Ik vroeg het ook idd om de term ''voor de kill'' gaan. Het klinkt zo aggresief...........het is ook natuurlijk voor honden zeg maar om achter een schaap of konijn aan te gaan net zoals jij zegt dat een kat achter een muis of een vogel aan gaat. Maar dan zeg je ook niet...die kat gaat ''voor de kill''. :wink:

Afbeelding
Daan

Ongelezen bericht door Daan »

mijn honden jagen ook als ze de kans krijgen.
Georgette heeft vorig week een van mijn ontsnapte hanen half dood gebeten. Die ik daarna fijn uit zijn lijden mocht verlossen.
En ja, de kippen zitten achter een hek, maar shit happens, de honden vangen ook wel wel eens een muis, en zouden in het natuurgebied waar ik loop best eens een ree kunnen vangen als ze zo snugger zouden zijn wat verder te kijken dan hun neus lang is.
Mijn katjes gaan altijd voor de kill, mijn honden niet echt .
Het resultaat is hetzelfde. Een dood dier, hoewel de honden nog nooit iets groters dan een muis hebben gevangen, met uitzondering van die haan dan.

Ik ben trouwens van mening dat het hondenverbod in natuurgebieden, en het geklaag over opgejaagd en eventueel gevangen wild echt onzin is.
wat gevangen wordt zijn zwakkere dieren, natuurlijke selectie.

Dierenparkjes, daar laat je uiteraard je honden niet los, maar het beschermen van de knuffelnatuur loopt de spuigaten uit.
tibetaantje
Zeer actief

Gisteren moest ze van mij een levend waterhoenkuikentje apporteren (reddingsactie), en dat deed ze zó voorzichtig en geconcentreerd... een heel andere hond dan. Echt verbazingwekkend als je er over nadenkt

ja prachtig lijkt me dat.....maar dat is dan waarschijnlijk zeker ''onder appel staan''
ik heb tibbies dus ik hoor wel eens de vakterm ''onder appel'' maar heb daar echt geen sappie van :wink: [/quote]

Afbeelding
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

baukje heeft pas een duif te pakken gekregen
de duif was te druk met zijn vrouwtje bezig dat ie haar te laat zag

ik heb baukje direct eraf gehaald
helaas was de vleugel gebroken

ik heb de duif naar de dierenarts gebracht
en die heeft hem netjes ingeslapen
en bedankte me toch voor het brengen want veel mensen doen dat niet
en lijdt het dier onnodig
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Inge O schreef: ik kan je vraag ook met een wedervraag beantwoorden : waarom spreken mensen altijd in zulke griezeltermen als 'voor de kill' en vinden ze het niet te begrijpen dat een hond op prooi jaagt en ze soms doodt (als hij daarvoor de kans krijgt)? waar zit het verschil dan met een kat die muisjes jaagt? dat vinden we allemaal normaal, toch? spreekt er dan iemand van een enge, gevaarlijke kat? zou een hond wel muizen mogen jagen zonder eng en wolfachtig te zijn? wel muisjes, maar liever geen konijnen en al helemaal geen schapen - waar zit het verschil?
De wet maakt dat verschil. Een kat mag dat en een hond mag van de wet worden afgemaakt.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Liesbeth
Zeer actief

iones schreef:
Inge O schreef: ik kan je vraag ook met een wedervraag beantwoorden : waarom spreken mensen altijd in zulke griezeltermen als 'voor de kill' en vinden ze het niet te begrijpen dat een hond op prooi jaagt en ze soms doodt (als hij daarvoor de kans krijgt)? waar zit het verschil dan met een kat die muisjes jaagt? dat vinden we allemaal normaal, toch? spreekt er dan iemand van een enge, gevaarlijke kat? zou een hond wel muizen mogen jagen zonder eng en wolfachtig te zijn? wel muisjes, maar liever geen konijnen en al helemaal geen schapen - waar zit het verschil?
De wet maakt dat verschil. Een kat mag dat en een hond mag van de wet worden afgemaakt.
Katten worden met enige regelmaat afgeschoten als ze betrapt worden op "stropen". En dan kijkt een jager echt niet of het dier wel of geen huiskat is.

iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Liesbeth schreef:
Katten worden met enige regelmaat afgeschoten als ze betrapt worden op "stropen". En dan kijkt een jager echt niet of het dier wel of geen huiskat is.
Volgens mij mag dat niet hoor.
Inge O schreef: ik heb het niet over de wet (daar ben ik het sowieso al niet mee eens) maar over de perceptie van mensen.
De wet zegt iets over de perceptie van mensen. VAn katten wordt veel meer getolereerd dan van honden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Liesbeth
Zeer actief

iones schreef:
Liesbeth schreef:
Volgens mij mag dat niet hoor.

Jagers mogen op verwilderde katten in een jachtgebied schieten, maar een jager kan niet zien of het een verwilderde kat of jouw huiskat is.

Daan

Ongelezen bericht door Daan »

de keerzijde is, :jank: alle honden hebben jachtinstinct, maar sommige sterker.
Mijn logee, gaat prima met de honden, is over het hek geprongen en de kippenschuur in en stond braaf met mijn knufkip achter het hek. :devil:
Mijn katten ziet hij ook niet als katten, (hij heeft thuis ook katten)maar ook als iets waar op gejaagd moet worden.

Ik merk , ondervind aan den lijve dat ik makkelijk praten heb met honden met een halfslachtig jachtinstict.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”