Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

bedankt loopse teef...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Dondersteen schreef:Hoe krijg je dat er uit getraint?
dat is per hond verschillend... hier heb ik ze allemaal helemaal gek op een balletje gemaakt.. dus ik hoef maar te roepen en ze komen (niet voor mij maar voor het balletje... prima toch? :wink: )
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Dondersteen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondjes

Ongelezen bericht door Dondersteen »

Hier geven ze totaal niet om een balletje dus wordt al lastiger.

Wel 2 intacte reuen die dus echt wel naar een loops vrouwtje toe willen gaan.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Dondersteen schreef:Hier geven ze totaal niet om een balletje dus wordt al lastiger.

Wel 2 intacte reuen die dus echt wel naar een loops vrouwtje toe willen gaan.
daarom zeg ik ook dat is per hond verschillend en ik leer ze het als pup al (het balletje is het belangrijkste) :wink:
Ik kan me voorstellen dat het op latere leeftijd een stuk moeilijker zal zijn... geeft hij iets om eten?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
boemerang
Zeer actief

Ongelezen bericht door boemerang »

malinois schreef:
boemerang schreef:
malinois schreef:
Zoek stok! schreef: Ach, we komen daar weer op uit. Martijn heeft de meest bijzondere honden die er zijn en dat kun je niet vergelijken met een simpel suf Kooikertje. Even wachten op Malinois en dan is het feestje weer compleet.
waar slaat dit nou weer op zeg :roll:

IK zou idd niet willen dat mijn honden daar zo op zouden reageren... zou niet best zijn voor het trainen nl. :19: En daarom zorg ik er dus wel voor dat ze er niet op reageren... :roll:
en toch .. het is de natuur je kan dus dat er wel uit trainen
zo dat ze een loopse teef voor bij lopen zonder problemen
maar gewoon rebelen op een kussen is toegestaan
terwijl alle twee de dingen toch natuurlijk is :wink:
ja..... en wat is je punt nu :denken: :19: :mrgreen:
ze mogen snuffelen aan plasjes, boompjes weet ik veel waar als ze los lopen... als ik ze roep moeten ze komen ongeacht of er een hele kudde loopse teven staat te gillen... :19:
Ze mogen niet dekken als ik dat niet wil, ze mogen op het veld met trainen er niet eens over denken er naar te kijken...that's it... voor de rest moeten ze zelf uitzoeken wat ze doen... overigens heb ik geen repelende honden op kussens, wel op een lantaarnpaal die als vervanging diende :N: :mrgreen: En daar moet ik alleen maar heel erg om lachen....
:smile: :smile: had je daar geen foto van gemaakt :smile: :smile:
Afbeelding
onze kanjers Rex en Buddy in herrinnering
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

vervelend idd. Ik zoek met Ds nooit drukke gebieden op als ze loops is, zou al helemaal niet in een losloopgebied gaan (maar dat heb je hier niet :mrgreen: )
maar verder laat ik haar ook gewoon los lopen. loops of niet, er moeten geen vreemde honden op haar afkomen :neenee: Want ik weet dat als ik haar roep, ze bij mij komt en dat doe ik ook als ik een andere hond zie aankomen, ik haar bij me.

Dus loops of niet, ZIJ luistert naar me. Als die andere hond op haar afkomt, dan zorg ik wel dat die niet dicht bij haar zit.
Mijn hond staat onder appel en ik verwacht dat andere honden dat ook zijn, zijn ze dat niet dan ga ik wel zorgen dat ze de keer erop 2 keer gaan nadenken vooraleer ze mijn hond benaderen.

Floyd was overigens ook getraind op loopse teven. Hij ging er niet aan denken om er één te gaan opzoeken als ik niet zij dat hij dat mocht. Het valt perfect te trainen.
Ja, je moet er tijd en moeite insteken. Maar ik eis van mijn honden da tze luisteren naar mij.
asani
Zeer actief

Ongelezen bericht door asani »

maart schreef:vervelend idd. Ik zoek met Ds nooit drukke gebieden op als ze loops is, zou al helemaal niet in een losloopgebied gaan (maar dat heb je hier niet :mrgreen: )
maar verder laat ik haar ook gewoon los lopen. loops of niet, er moeten geen vreemde honden op haar afkomen :neenee: Want ik weet dat als ik haar roep, ze bij mij komt en dat doe ik ook als ik een andere hond zie aankomen, ik haar bij me.

Dus loops of niet, ZIJ luistert naar me. Als die andere hond op haar afkomt, dan zorg ik wel dat die niet dicht bij haar zit.
Mijn hond staat onder appel en ik verwacht dat andere honden dat ook zijn, zijn ze dat niet dan ga ik wel zorgen dat ze de keer erop 2 keer gaan nadenken vooraleer ze mijn hond benaderen.

Floyd was overigens ook getraind op loopse teven. Hij ging er niet aan denken om er één te gaan opzoeken als ik niet zij dat hij dat mocht. Het valt perfect te trainen.
Ja, je moet er tijd en moeite insteken. Maar ik eis van mijn honden da tze luisteren naar mij.
Het gaat dan ook niet zozeer om het even niet luisteren naar de baas, maar het dagen/weken van slag zijn., kun je dat er ook uit trainen??
Ik weet niet of het voor elke hond geld,maar een RR maakt bij elke situatie een afweging..wat levert het op als ik naar de baas luister en wat als ik dat niet doe.
asani
Zeer actief

malinois schreef:
Dutchie63 schreef:want het is niet de teef die loops is d'r schuld maar wel de eigenaren..
..
hoezo? het is toch de natuur... de hond in volle glorie? :19: Zo koop je een hond, met alles erop en eraan... als ik een teefje koop, dan hoort ze natuurlijk loops te worden...
Tja..zo koop ik een reu, en die hoort loopse teefjes te dekken.. :wink:
maart
Zeer actief

asani schreef:
maart schreef:vervelend idd. Ik zoek met Ds nooit drukke gebieden op als ze loops is, zou al helemaal niet in een losloopgebied gaan (maar dat heb je hier niet :mrgreen: )

Het gaat dan ook niet zozeer om het even niet luisteren naar de baas, maar het dagen/weken van slag zijn., kun je dat er ook uit trainen??
aandacht voor de baas moet groter zijn dan die voor de loopse teef.
Als ik met floyd bezig was (niet dat dat nu een zo grote referentie is, vermits ik hem weggedaan heb aan zijn 11 maanden), was hij op mij gericht en niet op die teef die hij daarnet nog gezien had.

er aan denken mag hij gerust doen als hij alleen was.

Had ik met Fez eigenlijk ook, ds was zelfs loops toen ik hem had. Maar het samen bezig zijn met het baasje was gewoon veel leuker dan het denken aan de loopsheid :19:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Zoek stok! schreef:
Mbt Kooikers moet ik je overigens uit de droom halen dat ze geselecteerd zijn op trainbaarheid. Kooikers doen al heel lang het werk niet meer waar ze ooit voor gefokt zijn en in het fokken wordt veel te weinig gekeken naar trainbaarheid en werken. Of ken jij veel Kooikers die op hoog niveau obedience, agility of GG doen? Bij mij zal er geen Kooiker meer komen juist vanwege deze reden.
Ik denk dat Kooikers vergeleken met andere rassen nog steeds ontzettend trainbaar zijn, zeker in obedience en GG . Aleen zijn er niet veel eigenaren die verder willen dan een beetje hobby'en. Agility daar weet ik te weinig van af en een hond als Buffy zal daar de snelheid voor missen, maar je kan een kooiker veel meer leren dan de gemiddelde kooikereigenaar doet. Zo oud is het ras nog niet en het staat naar mijn idee nog redelijk dicht bij hoe het oorspronkelijk gefokt is. Het zijn geen Borders en dat zijn ze nooit geweest, maar het blijft wel een hondje wat je in principe alles kunt leren. Zou het zo zijn dat ze in trainbaarheid achteruit zijn gegaan in de laatste tien, twintig jaar? Ze werden m.i. 30 jaar geleden ook niet gefokt op werkeigenschappen.

Ik ben verbaasd hoe slecht Kooikers luisteren vaak, hoe weinig ze ingespeeld zijn op hun begeleider, maar ik geloof er niks van dat dat aan de hond ligt. Jij toch ook niet dacht ik?

Wat betreft het onderwerp de loopse teven: ik heb enkel ervaring met de andere kant, maar het zal beslist zo zijn dat een deel van de reueneigenaren er al helemaal niet aan begint te trainen op het negeren van loopse teven omdat "het toch niet lukt". En dan lukt het ook zeker niet.

Anne
Laatst gewijzigd door starfleet op 28 apr 2008 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

Zoie schreef:
Golden Stanley schreef:[ Een intacte reueneigenaar heeft te allen tijde wel zijn hond onder controle te houden, dat is wat ik hier dus zie. Dat ze maar wat aan lopen te kloten, omdat het nu eenmaal losloop is. Die instelling klopt niet.
totale controle en maar wat aan lopen kloten, zijn twee extremen.

Zelfs al zou het mogelijk zijn, wat ik niet geloof, die totale controle over je reu te krijgen, dan nog is dat in mijn ogen nog niet perse wenselijk.

Pardon? Waarom vind jij dat in jouw ogen niet wenselijk? :mrgreen:

Tuurlijk zijn er reuen die je vrij gemakkelijk kunt leren bij een loopse teef weg te blijven. Maar voor veel, zo niet de meeste reuen zal dat niet zo eenvoudig zijn, en zal je met zware straffen moeten werken om het appel er op te houden.

Ja.........en....????

We hebben het in een losloopgebied over gewone huishonden van wie je een redelijke, doch geen absolute gehoorzaamheid mag verwachten. Dat is mijn mening.

Ik verwacht geen absolute gehoorzaamheid. Ik verwacht van een reueneigenaar dat hij/zij niet toestaat dat de hond ver buiten zijn gezichtsveld om een andere hond verkracht. En ik ben zelf reueneigenaar geweest en geloof me, dat zijn hele makkelijke trainbare zaken, hoor.

Met een loopse teef heb je uit een losloopgebied weg te blijven op reguliere tijden. Vind ik. Met een losloopgebied bedoel ik dan een gebied dat expliciet aangegeven is als een gebied waar je hond los mag lopen.

Ik heb het hele jaar door een loopse teef en pas me aan buiten de reguliere tijden, zoals je hebt kunnen lezen. Ik blijf niet uit losloopgebieden waarin een ander het verdomd om tegemoet te komen aan de ander.

Niet al die andere gebieden waar het los lopen van honden gedoogd wordt. Daar vind ik het meer een kwestie van geven en nemen. Probeer met je loopse teef een ander niet tot last te zijn, maar maak er als reueneigenaar omgekeerd ook geen drama van als het een keertje fout gaat.
In elk losloopgebied is het een kwestie van geven en nemen. Maar net zodat je appel zou moeten hebben op het opjagen van wild, vind ik dat je ook een gedegen controle zou moeten hebben op het naderen van een loopse teef.
asani
Zeer actief

maart schreef:
asani schreef:

aandacht voor de baas moet groter zijn dan die voor de loopse teef.
Als ik met floyd bezig was (niet dat dat nu een zo grote referentie is, vermits ik hem weggedaan heb aan zijn 11 maanden), was hij op mij gericht en niet op die teef die hij daarnet nog gezien had.

er aan denken mag hij gerust doen als hij alleen was.

Had ik met Fez eigenlijk ook, ds was zelfs loops toen ik hem had. Maar het samen bezig zijn met het baasje was gewoon veel leuker dan het denken aan de loopsheid :19:
Onze Fynn had ook geen problemen met 11 maanden. met 18 ook nog niet.
Een hond is geen mens. Dus dat even de gedachten uitschakelen zit in jouw hoofd en niet het zijne.
Een reu zijn taak is zichzelf voortplanten. Er zijn makkelijk te trainen rassen, maar daar hoort Fynn niet bij. Balletjes etc zijn altijd maar even leuk. 2 keer aporteren...de derde keer loop je zelf maar baas. Of je moet meelopen natuurlijk.
Ik klaag niet hoor, het is onze eigen keuze. En loopse teven ontlopen kun je niet altijd, en dat hoeft ook niet. Enig begrip van teefeigenaren is eigenlijk alles wat ik vraag. Ik heb ook begrip voor hen als Fynn aangelijnd moet lopen , waar ik hem net los had willen gooien. Thats life.
maart
Zeer actief

Fez hoorde ook niet bij de makkelijk te trainen rassen. :wink:

begrip heb ik uiteraard, zoals ik zei, ik ga nooit drukke plaatsen gaan opzoeken, je moet gewoon ook geen miserie gaan opzoeken daar is niemand mee gebaat.

Het gaat hem ook niet om gedachten uitschakelen, maar om de gedachten verzetten. En ja, de ene hond zal dat moeilijker doen dan de ander, maar het moet mogelijk zijn.

nu, loops of niet, een wildvreemde hond bij mijn hond, moet ik nooit meer weten. En veel begrip zal ik op dat moment niet kunnen opbrengen. :N:
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Wat een gedoe alweer. Als we nu gewoon allemaal een beetje rekening houden met elkaar dan is er toch niks aan de hand?

Als Ameno loops is kom ik niet naar een losloopgebied op een dag of op een tijdstip dat iedereen zijn hond loslaat. Wij hebben het geluk dat we zelf een aardig groot perceel hebben en in de loopsheidsweken zijn het dus vooral aangelijnde rondjes en veel spelen met de bal in de tuin.

Neemt niet weg dat de buurhond, een volle reu, toch een paar dagen ligt te klappertanden voor de deur. Daar kan ik dan weer niks aan doen. Verhuizen gaat me dan weer net te ver.

Of het volledig weg te trainen is bij iedere reu vraag ik me af. Bij de ene hond zal dat wat makkelijker gaan dan bij de andere ongeacht de inzet van de baas.
:pop:
asani
Zeer actief

Maart Is er wat gebeurd dan in het verleden ?
Ik heb er geen problemen mee als er vreemde honden een van onze honden benaderen. Ik ga er van uit dat loslopende honden enigszins te vertrouwen zijn. Anders zaten ze wel vast toch?
Laatst gewijzigd door asani op 28 apr 2008 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Re: bedankt loopse teef...

Ongelezen bericht door Geer »

Pak-de-bal schreef:Hartelijk dank zoveelste, loopse teef, dat je het weer voor elkaar hebt gekregen, dat
..ik wéér met Bauke mijn wandeling door een klein losloopgebiedje eerder moest staken ! :evil:

Bedankt loopse teef , dat jullie dat niet kùnnen leren, blijkbaar, om in deze tijd even op de stoep te blijven.

Bedankt loopse teef, dat Bauke nu helemaal de hele middag van streek is,
en zo snel mogelijk weer naar dat gebiedje toe wil gaan.
( maar dàt weten jullie niet, wat kan jou dat schelen, hè?)

bedankt loopse teef, dat ik weer Bauke daar moest aanlijnen, en hem de lol niet kan gunnen,
van een losloopgebied :evil:

maakt niet uit wat de antwoorden zijn, want
ik moest dit gewoon even kwijt :19:

Maar daar wordt je toch gek van, zeg nou zelf? :denken:

en als je je 1 keertje omdraait en je zegt "nee'”
moet je eens proberen, dat veroorzaakt echt dan een wonder :ok:

Ik bedoel, zeg, het is toch wel af te leren, als je er gek van wordt? :denken:

we zijn geen slaven van onze honden, hoor :wink:
asani
Zeer actief

Re: bedankt loopse teef...

Geer schreef:
Pak-de-bal schreef:Hartelijk dank zoveelste, loopse teef, dat je het weer voor elkaar hebt gekregen, dat
..ik wéér met Bauke mijn wandeling door een klein losloopgebiedje eerder moest staken ! :evil:

Bedankt loopse teef , dat jullie dat niet kùnnen leren, blijkbaar, om in deze tijd even op de stoep te blijven.

Bedankt loopse teef, dat Bauke nu helemaal de hele middag van streek is,
en zo snel mogelijk weer naar dat gebiedje toe wil gaan.
( maar dàt weten jullie niet, wat kan jou dat schelen, hè?)

bedankt loopse teef, dat ik weer Bauke daar moest aanlijnen, en hem de lol niet kan gunnen,
van een losloopgebied :evil:

maakt niet uit wat de antwoorden zijn, want
ik moest dit gewoon even kwijt :19:

Maar daar wordt je toch gek van, zeg nou zelf? :denken:

en als je je 1 keertje omdraait en je zegt "nee'”
moet je eens proberen, dat veroorzaakt echt dan een wonder :ok:

Ik bedoel, zeg, het is toch wel af te leren, als je er gek van wordt? :denken:

we zijn geen slaven van onze honden, hoor :wink:
Ik vind het vaak te ver gaan, maar hier moet ik nou weer om lachen :ok:
starfleet
Erelid

AnnSophie schreef:
En dat ik mijn loopse teef loslaat in losloopgebieden, schiet me dan maar af hé, ik ga met mijn hond echt geen 3 weken en langer aan de lijn wandelen enkel op de stoep. Mijn hond heeft ook recht om los te lopen. Ja schiet nog maar eens. :pffff:
Ik dacht eigenlijk dat er geen losloopgebieden waren in België, ik hoor er juist zoveel over mopperen dat dat daar eigenlijk nergens kan behalve op een enkel klein omheind veldje e.d.

Nu ik weet hoe lastig het is voor reueneeigenaren, vind ik het zelf een kleine moeite om een beetje rekening te houden. Nou hebben wij zelf ook geen zin in de hele tijd reuen achter ons aan, dus blijven we vanzelf weg uit de losloopgebieden.

We wandelen keurig in het aanlijnpark in de buurt e.d. en als het heel rustig is en Buffy aan het begin of het einde van haar loopsheid, doen we Buffy los en ballen wat. Zo erg is het nu ook weer niet voor een teef om een week of twee enkel aanlijnrondjes te lopen. Zeker als je naar nieuw en spannend gebied gaat, komt ze zo ook wel aan haar trekken.

Anne
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Mickie schreef:
Jaap* schreef:Loopse teven trainen hier ook gewoon mee.
Ik zou willen dat dat bij ons ook het geval was, maar helaas...
Om heel eerlijk te zijn kan ik mij de laatse keer dat er over gesproken is in de groep bijna niet herinneren. Zo nu en dan vraagt er eens iemand of die en die misschien loops is, en dan is het ja of nee en dat is het dan wel zo'n beetje :19:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
starfleet
Erelid

pooh schreef:
Of het volledig weg te trainen is bij iedere reu vraag ik me af. Bij de ene hond zal dat wat makkelijker gaan dan bij de andere ongeacht de inzet van de baas.

Buffy luistert aardig en blijft altijd dicht bij ons. Toch zal ik haar nooit op haar hoogtijdagen los laten lopen. Het heet niet voor niets "loops". Ik kan me indenken dat voor sommige reuen de drang zo sterk is dat daar niets aan te trainen valt. Maar stel je hebt zo'n reu die ondanks heel veel en serieus trainen echt weg is als hij een loopse teef ruikt, dan kun je die toch beter laten castreren of altijd aanlijnen?

Anne
malinois
Zeer actief
Contacteer:

boemerang schreef::smile: :smile: had je daar geen foto van gemaakt :smile: :smile:
nee :mrgreen: ik stond met een lijntje in mn handen... maar ja... weglopen deed ie toch niet van zn nieuw gevonden liefde :pffff: :smile:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

asani schreef:
malinois schreef:
Dutchie63 schreef:want het is niet de teef die loops is d'r schuld maar wel de eigenaren..
..
hoezo? het is toch de natuur... de hond in volle glorie? :19: Zo koop je een hond, met alles erop en eraan... als ik een teefje koop, dan hoort ze natuurlijk loops te worden...
Tja..zo koop ik een reu, en die hoort loopse teefjes te dekken.. :wink:
de mijne mogen dekken als ik dat goed vind... dus ze zullen er ook niet vanaf geschopt worden want als ze ooit moeten dekken moeten ze het ook willen en leuk vinden natuurlijk :wink:
Afbeelding
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Ik heb regelmatig een teefje loops en woon aan een losloopgebiedje. Daar ga ik met mijn andere honden dan wel in maar niet met de loopse teef, die laat ik aangelijnd uit op een plek waar ik weinig tot geen andere (loslopende) honden verwacht. Maar vaak gebeurt het dat de reuen hier al voor de deur staan te wachten tot ik met teefje naar buiten kom terwijl baasje nog in het park staat te roepen en te fluiten. Knap vervelend is dat eigenlijk. :roll: Verder til ik loops teefje maar op als ik denk dat er iets met een loslopende reu kan gebeuren. Gelukkig kan dat want ze zijn maar klein.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

asani schreef:Maart Is er wat gebeurd dan in het verleden ?
Ik heb er geen problemen mee als er vreemde honden een van onze honden benaderen. Ik ga er van uit dat loslopende honden enigszins te vertrouwen zijn. Anders zaten ze wel vast toch?
Maart haar hond is doodgebeten terwijl hij zelf gemuilkorft was en zichzelf dus niet kon verdedigen....
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef:
Mickie schreef:
Om heel eerlijk te zijn kan ik mij de laatse keer dat er over gesproken is in de groep bijna niet herinneren. Zo nu en dan vraagt er eens iemand of die en die misschien loops is, en dan is het ja of nee en dat is het dan wel zo'n beetje :19:
Hier weet de instrukteur het wel als er een loopse teef is... zodat als een hond zou reageren hij weet waarom... de rest weet het niet en hoeft het ook niet te weten :wink:
Afbeelding
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Tja, dat heb ik dus ook. Ik heb nu een superloops teefje in huis. Laat ik alleen maar aangelijnd uit. Niet in een losloopgebied. Toch gebeurde het vandaag bijna dat er een hond opdook.

Baasje had zijn hond niet onder controle en hij vond Flamme erg lekker ruiken. Knap irritant. Maar ja moet ik dan nou zeggen dat iedere reu irritant is. Nee natuurlijk niet. Ik heb zelf ook nog 2 reutjes (die trouwens op dit moment wel vervelend zijn maar goed :mrgreen: ) Het is toch natuur.

Ik vind dat in een losloopgebied de reutjes evengoed onder controle te houden meoten zijn. Ik vind ook dat teefjes die op hun hoogtij dagen zitten niet in een losloopgebied thuishoren. Als iedereen een beetje rekening zou houden met elkaar dan was het een stuk makkelijker.

@ sorry, ik rageerde op maryanne

Ik heb er trouwens misschien overheen gelezen, maar was dat loopse teefje los Pak de Bal??
asani
Zeer actief

malinois schreef:
Maart haar hond is doodgebeten terwijl hij zelf gemuilkorft was en zichzelf dus niet kon verdedigen....
Ja, dan verwacht ik van Maart inderdaad wat minder begrip met vreemde honden bij die van haar.
Verschrikkelijk als je dat mee moet maken.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

malinois schreef:
Jaap* schreef:
Mickie schreef:
Hier weet de instrukteur het wel als er een loopse teef is... zodat als een hond zou reageren hij weet waarom... de rest weet het niet en hoeft het ook niet te weten :wink:
:ok:
Hier zijn de meeste mensen eerder druk met het schichtig zoeken naar eventueel loslopende :mrgreen: knijnen, hazen of reeen dan met de loopsigheid van de buurhond :wink:
Elke gek z'n gebrek :oeps:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

Golden Stanley schreef:
Zoie schreef:
Golden Stanley schreef:[ Een intacte reueneigenaar heeft te allen tijde wel zijn hond onder controle te houden, dat is wat ik hier dus zie. Dat ze maar wat aan lopen te kloten, omdat het nu eenmaal losloop is. Die instelling klopt niet.
totale controle en maar wat aan lopen kloten, zijn twee extremen.

Zelfs al zou het mogelijk zijn, wat ik niet geloof, die totale controle over je reu te krijgen, dan nog is dat in mijn ogen nog niet perse wenselijk.

Pardon? Waarom vind jij dat in jouw ogen niet wenselijk? :mrgreen:

Tuurlijk zijn er reuen die je vrij gemakkelijk kunt leren bij een loopse teef weg te blijven. Maar voor veel, zo niet de meeste reuen zal dat niet zo eenvoudig zijn, en zal je met zware straffen moeten werken om het appel er op te houden.

Ja.........en....????

We hebben het in een losloopgebied over gewone huishonden van wie je een redelijke, doch geen absolute gehoorzaamheid mag verwachten. Dat is mijn mening.

Ik verwacht geen absolute gehoorzaamheid. Ik verwacht van een reueneigenaar dat hij/zij niet toestaat dat de hond ver buiten zijn gezichtsveld om een andere hond verkracht. En ik ben zelf reueneigenaar geweest en geloof me, dat zijn hele makkelijke trainbare zaken, hoor.

Met een loopse teef heb je uit een losloopgebied weg te blijven op reguliere tijden. Vind ik. Met een losloopgebied bedoel ik dan een gebied dat expliciet aangegeven is als een gebied waar je hond los mag lopen.

Ik heb het hele jaar door een loopse teef en pas me aan buiten de reguliere tijden, zoals je hebt kunnen lezen. Ik blijf niet uit losloopgebieden waarin een ander het verdomd om tegemoet te komen aan de ander.

Niet al die andere gebieden waar het los lopen van honden gedoogd wordt. Daar vind ik het meer een kwestie van geven en nemen. Probeer met je loopse teef een ander niet tot last te zijn, maar maak er als reueneigenaar omgekeerd ook geen drama van als het een keertje fout gaat.
In elk losloopgebied is het een kwestie van geven en nemen. Maar net zodat je appel zou moeten hebben op het opjagen van wild, vind ik dat je ook een gedegen controle zou moeten hebben op het naderen van een loopse teef.
ik zeg niet dat totale controle niet wenselijk is, ik zeg dat het niet perse wenselijk is, waarmee ik bedoel dat het doel niet alle middelen heiligt.

Ik zou spok dus b.v. geen tt omhangen om hem bij een loopse teef weg te kunnen houden.

Met een loopse teef bedoel ik trouwens wel een loopse teef, en niet pas loops geweest, of moet nog loops worden, of een gecastreerde reu. Dat kan ook wel stalk- en rijgedrag oproepen, maar is toch echt niet te vergelijken met een echte loopse teef.

Even een vraagje: als jouw reu aan een loopse teef geroken had, luisterde hij dan nog ?
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Jaap* schreef:
malinois schreef:
Jaap* schreef:
Mickie schreef:Ik zou willen dat dat bij ons ook het geval was, maar helaas...
:ok:
Hier zijn de meeste mensen eerder druk met het schichtig zoeken naar eventueel loslopende :mrgreen: knijnen, hazen of reeen dan met de loopsigheid van de buurhond :wink:
Elke gek z'n gebrek :oeps:
Om ze in de pan te kunnen laten verdwijnen :wink:
Lekkerrrrrrrrrrrrrrrrr :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
maart
Zeer actief

asani schreef:
malinois schreef:
Ja, dan verwacht ik van Maart inderdaad wat minder begrip met vreemde honden bij die van haar.
Verschrikkelijk als je dat mee moet maken.
nu ja, het is ook niet zo dat ik geen vreemde honden meer vertrouw. En ik zie ook wel of het een hond is die gewoon eens goeiendag komt zeggen en gewoon heel vrolijk en speels afkomt zonder kwaaie bedoelingen en dan laat ik Ds ook gewoon kennis maken en indien gewenst speelt ze maar.

heb het ganse gebeuren een plaatsje kunnen geven en mijn lessen getrokken uit het voorval. Maar ik ben niet meer zo dol op afstormende honden :wink:

zelf zoek ik ook geen massa mensen en honden op, dat is een gevolg uit het zaakje. Maar dan zijner wel plaatsen waar ik haar wel gewoon eens los kan laten zonder me al te veel zorgen te maken :wink:

en een ander gevolg is dat ik dan wel eis van mijn hond(en) dat ze effectief altijd terug te roepen zijn, want ik zou niet willen dat één van de mijne een andere hod iets doet :wink: En in dat luisteren ben ik dan wel redelijk streng :N:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”