Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

....

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

schumax
Actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door schumax »

Ik denk dat iedereen het er mee eens is dat het niet Aimee haar schuld/fout is, Aimee komt al heel lang op diverse fora en dit is niet de eerste keer dat zij in deze situatie is geplaatst en zij zich moet verdedigen. Ik lees in diverse berichten dat er ook persoonlijk contact is met de moeder vn Aimee, ik ben er van overtuigd dat via persoonlijk contact ook uit te leggen is hoe belangrijk het is dat Osa door een DA word gezien! Maar wat schuilt erachter waarom Osa niet door de DA word gezien? Geld! Onzin er is van diverse kanten hulp aangeboden. Angst dat de diagnose toch wel heel slecht is? Kan ik mij heel goed voorstellen, Osa is al zolang bij jullie maar toch moet er ook naar Osa gekeken en geluisterd worden, zij is heel oud en misschien ook heel ziek, afscheid nemen komt altijd te vroeg. Osa heeft in haar lange leventje al zoveel aan de familie gegeven dat het ook reeel is om Osa op een gegeven manier haar verdiende rust mag krijgen zo moeilijk als dat ook is. Meer redenen kan ik eigenlijk niet verzinnen maar om de bovenstaande redenen mag je een dier nooit medische hulp weigeren, misschien dat iemand contact op kan nemen met de moeder van Aimee zodat Aimee deze druk kan loslaten want ze is nog jong (ze weet dondersgoed hoe de wereld in elkaar zit) maar dit is toch iets voor haar moeder en deze druk mag je niet bij haar neerleggen.
Groetjes Annette en een paar flinke lebbers van Beau en Schumi

Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

...
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 22 jun 2016 20:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Brigitte30
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Brigitte30 »

O meid, waarom nu niet vandaag naar een dierenarts met je vriendin?!
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

tja dan had mijn moeder een hele verkeerde gehad aan mij... mijn hond gaat nu naar de da doe jij het niet ben ik weg, met hond en al (sowieso naar de da).... :19: Maar goed... bij mij gaat dan ook alles voor mn honden in zo'n geval.. ik neem de verantwoordelijkheid voor een levend wezen en dien er ook voor te zorgen als het nodig is vind ik.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Phalène
Zeer actief
Mijn ras(sen): Epagneul nain Papillon + Phalène
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Phalène »

Jeetje Aimée, wat een moeilijke situatie waar jij middenin zit. Jammer dat je moeder van het type 'wat ik niet zie is er niet' is.

Heel veel sterkte met deze toestand...
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

Fijn dat Osa weer goed in orde is.

Anne
Ari@ne

Ongelezen bericht door Ari@ne »

Aimee schreef:
Monique, ik heb je link voorgelezen, en heb uitgelegd dat een baarmoeder kan 'ontploffen'. Bedankt voor de link, en ik meen ook echt, bedankt voor je advies, maar het komt niet binnen. Mijn moeder moet altijd eerst symptomen zien, voordat ze ergens vanuitgaat. En aangezien ze de laatste dagen niet meer druppelt, zijn die symptomen er niet.
En dan nòg mag je niet naar de da :eek: .
Sorry, ik vind dit ongelofelijk.

Ik hoop dat je moeder nooit met haar neus (te laat) op de feiten gedrukt wordt omdat ze de symptomen ergens van te laat heeft gezien.

Mag je nou echt niet gaan? Je bent toch geen klein kind meer, en als je zelf weet dat dit levensbedreigend kan zijn zou ik me niet laten afschepen en doen wat ik zelf wil.
Straks sla je je voor je kop, mocht het te laat zijn.
Wat ik uiteraard niet hoop, dat weet je wel.

Nee, ik snap er geen barst van :19:
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Maandag dan in ieder geval gaan en mocht je ook maar het idee krijgen dit weekend dat het slechter gaat, schijt hebben aan je ma en gaan!!
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik wens je heel veel sterkte Aimee.
Ik snap wel iets van jouw gevoel van machteloosheid.
Hou je taai :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Aimee schreef: @ Hutsje, ik wil je nog bedanken voor je aanbod, en ook van anderen, maar ik kan het niet, zoals Boxersien uitlegde....

gr Aimée
bedankt voor je reactie in ieder geval.
Afbeelding
Ari@ne

Hoe gaat het met Osa, Aimée?
Brindlecardi
Zeer actief

..
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 22 jun 2016 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Ari@ne

Aimee schreef:
Ari@ne schreef:Hoe gaat het met Osa, Aimée?
Goed, ik kan niet anders zeggen. Ze loopt alleen slecht zonder de metacam, maar verder is ze erg levendig, speels, en vooral jaloers.
Druppelen doet ze ook niet meer.
Fijn :ok:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik zal een schietgebedje voor haar afsteken :wink: :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Brindlecardi
Zeer actief

...
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 22 jun 2016 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Brindlecardi
Zeer actief

...
Elly*
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Ik zal heel hard voor jullie duimen, want NIET laten opereren lijkt me nog wel een zware beslissing. Ik ken osa natuurlijk niet van dichtbij, maar ik zou zeker eerst de voor en tegens tegen elkaar af laten wegen. Ik hoop in ieder geval dat ze de behandling krijgt die ze verdient.
Veel sterkte voor morgen. :knuffel:
Gipsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatamixs, een "weet ik veel :)" maar met hoog knuffelgehalte :) ...
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Gipsy »

Je hebt kostbare tijd verloren en dat gaat je hond nu betalen.

Ik vind het vreselijk wat ik gelezen heb. :jank:

Neem nu mijn Vita van 11 jaar: die had voor 2 weken een maagkering...ik zag enkel dat ze niet wilde eten en probeerde over te geven...mijn vriend zei...kijk het effe aan...ik ging achter zijn rug naar de DA...net op tijd.... 1/2 u later zou ze dood zijn geweest...de milt was al aan het zwart worden en afsterven en is dan ook verwijderd...

Sorry maar jouw hond verdiend het niet hoe jullie hem behandelen, euch correctie...ontzien van behandeling... :denken:

Dit is een intriest verhaal waarbij de hond nodeloos moet lijden...zekers en vast als je dan nog schrijft dat je bij haar moeilijk kunt zien of ze pijn heeft ...

Diep triest dat je geen verantwoordelijkheid hebt genomen voor jouw vriend die joiu al die jaren trouw uis geweest en jou nu nodig had... Diep triest :boos:
Vita 1997-2008, Maxime 2000-2011, Pineau 1998-2012
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

Ahh nee, wat een ellende, dacht je dat het goed ging.....
Ik hoop dat de uitslag morgen goed is, en ik zou toch eerst even goed overleggen met de DA voordat jullie dingen gaan beslissen. Sterkte ik zal duimen voor Osa. :ok:
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

sorry, ik heb me er nog niet mee bemoeid, en eigenlijk wil ik het ook :neenee: niet,
maar dit komt wel heel koud over(en zo zal het ongetwijfeld ook niet bedoeld zijn), maar dit geeft me rillingen :jank:
Brindlecardi
Zeer actief

....
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Hoi Aimée,

Je schrijft dat "we" hebben besloten. Ben jij het dan ook eens met die beslissing, of is die eigenlijk over jouw hoofd heen genomen?
Brindlecardi
Zeer actief

....
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Allereerst had ik echt gehoopt dat het druppelen niet zou zijn teruggekomen. Kun je nu ontdekken of het uit de vulva komt of uit de anus? Ik heb meen ik begrepen dat dat voor jullie de vorige keer nog niet duidelijk was toch?

Hopelijk komt er morgen gauw duidelijkheid wat er aan de hand is. Ik zie zelf overigens een baarmoederontsteking wel als een hele andere situatie dan baarmoederkanker. In jouw situatie zou ik bij baarmoederkanker ook eerder geneigd zijn om een operatie niet meer te laten uitvoeren bij Osa. Maar bij baarmoederontsteking zou ik er niet over piekeren om haar niet de kans te geven de operatie te overleven. Hoewel het feit dat het blijkbaar al langer aan de hand is en de aarzeling om naar de dierenarts te gaan natuurlijk niet in positieve zin zullen hebben gewerkt.

Hoe dan ook, voor jou en voor Osa is dit heel verdrietig. Ik had zelf in ieder geval gehoopt dat er nog een uitweg voor haar zou zijn, in ieder geval een kans, maar blijkbaar is bij jullie thuis de knoop al doorgehakt. :jank:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Daar ben ik dan blij om voor je, dan wordt er in elk geval niet iets gedaan waar jij niet achter staat.

Of het eerlijk is tegenover Osa dat kan ik allemaal niet beoordelen natuurlijk, ik kan hiervandaan niet inschatten hoe zij er verder voor staat.

Als ze echt al zo ongeveer aan het einde van een leefbaar leven is gekomen doe je er denk ik niet verkeerd aan te kiezen voor het beëindigen van haar leven, in het geval van kanker.

Het is echter wel zo dat de meeste honden vrij vlot helemaal over de verwijdering van een ontstoken baarmoeder heen komen, ook oudere honden. Ík zou dan ook de mening van de DA mee laten wegen bij mijn beslissing.

Hopelijk valt het morgen allemaal mee voor jullie.
Brindlecardi
Zeer actief

....
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 22 jun 2016 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Aimée, eerlijk gezegd wilde ik niet meer reageren in dit topic, maar aangezien Osa toch weer is gaan vloeien wil ik in het voordeel van Osa nog iets vragen.
Je stelt dat jullie besloten hebben haar niet meer te laten opereren in het geval van een baarmoederontsteking of kanker. Wat hebben jullie dan wel besloten? Laat je Osa hier dan mee rond lopen als dit gediagnostiseerd wordt, met de kans dat het fout gaat en dat Osa gruwelijk moet lijden of kies je voor de o zo moelijke beslissing om Osa haar rust te gunnen?
Laatst gewijzigd door MoniqueDM op 27 jan 2008 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ach nee, wat een verdrietige ontwikkeling ineens... :(:

Ik kan me voorstellen dat je, wanneer je oudere hond aan een ongeneeslijke ziekte lijdt, heel goed moet nadenken of je wel of niet zult gaan behandelen, zeker als de behandeling heel belastend is of de revalidatie lang en pijnlijk.
Maar in Osa's geval weet je nog niet wat er precies aan de hand is, toch? Ik denk dat jij (jullie) haar nog niet moet 'opgeven' voordat een da haar gezien heeft, voor dat je weet wat ze eigenlijk mankeert.

Vandaar dat ik duim voor Osa en ook veel sterkte gewenst morgen bij de da.
Afbeelding
Brindlecardi
Zeer actief

....
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 22 jun 2016 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Aimee schreef: Maar Als ze maar geen pijn heeft, en niet lijd, dat is toch hetgene dat iedere eigenaar zijn hond niet wil aandoen?
Meis, als er hier sprake is van een baarmoederontsteking, dan is Osa (zoals ik al eerder heb aangegeven in dit topic) ernstig ziek en ja..., ze heeft dan ook pijn.
Ik verwijt het jou niet dat Osa nu mogelijk pijn lijdt, maar ik verwijt het je moeder zeker wel!
Bij eerder en adequaat ingrijpen had een hoop leed voorkomen kunnen worden.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”