Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bench, wat leert een hond daar precies van?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Zenda schreef:Ik denk dat als je een pup er op rustige manier aan laat wennen, dus dat het zijn/haar slaapplekje wordt, dat het dan helemaal niet iets naars is voor de hond.
En iemand zij als je geen tijd heb voor een pup, dan moet je er niet aanbeginnen.waarom is dat stom je neemd toch geen pup en sluit hem op in een bench als je bv 3 uur moet werken denk dat er niet veel fokkers bereid zijn jou een pup mee te geven dan
Ditvind ik nergens op slaan, er loopt hier altijd een hond los. Komt regelmatig (bijna) onder een auto,het beestje heeft veel geluk.wat heeft dat er mee te maken
Maar je ziet nooit het baasje erbij. Kijk als je geen tijd heb om je hond uit te laten, dan moet je niet aan een hond beginnen. Dat vind ik vele male erger.
Neem een hond achter in de auto met zo'n hekje erin, uiteraard voor zijn eigen veiligheid, dan zit hij toch ook in een "kooitje". Maar hij mag er weer uit zullen jullie zeggen en het is voor zijn eigen veiligheid.
Nou dat is met de bench hetzelfde. Even een tafelpoot stuk bijten en dan kunnen er ook nare dingen gebeuren met een stuk splinter.
Ik heb alle tijd, maar een pup moet ook leren om alleen te zijn, en ik vind de bench dan een goede oplossing. En misschien bouw ik de bench niet af en laat ik de bench inderdaad gewoon staan, omdat Joy het een veilige plek vind, maar dan blijft het deurtje wel altijd open.
hoe lang zit jou hond gemiddeld in een bench dan gemiddeld
ik zeg als als je een uurtje boodschappen moet doen oke en snachts maar voor de rest vind ik het een .........
Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

kijk naar Ivan, die kwam met dik 8 maanden bij ons wonen, hij sloopte de hele kameer. iom de fokker moesten we een bench kopen en hem daarin stoppen. Ik vond het dood en dood zielig en dus ging de geleende bench weer weg. Wat heeft hij ervan geleerd, helemaal niks want hij had zijn hele leven nl. al in een bench (kennel) gezeten dus niets geleerd.
helaas door de grote bench(kennel) heeft het lang geduurd voordat hij niet meer sloopte.
Odin daarentegen kwam als pup van 9 weken. die heeft nooit een bench van binnen gezien, die heeft ook nooit gesloopt of verlatingsangst gehad. Zo ook vroeger de honden toen de bench nog niet ontdekt :roll: was.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Zenda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zenda »

twinkeltje schreef:
Zenda schreef:Ik denk dat als je een pup er op rustige manier aan laat wennen, dus dat het zijn/haar slaapplekje wordt, dat het dan helemaal niet iets naars is voor de hond.
En iemand zij als je geen tijd heb voor een pup, dan moet je er niet aanbeginnen.waarom is dat stom je neemd toch geen pup en sluit hem op in een bench als je bv 3 uur moet werken denk dat er niet veel fokkers bereid zijn jou een pup mee te geven dan
Ditvind ik nergens op slaan, er loopt hier altijd een hond los. Komt regelmatig (bijna) onder een auto,het beestje heeft veel geluk.wat heeft dat er mee te maken
Maar je ziet nooit het baasje erbij. Kijk als je geen tijd heb om je hond uit te laten, dan moet je niet aan een hond beginnen. Dat vind ik vele male erger.
Neem een hond achter in de auto met zo'n hekje erin, uiteraard voor zijn eigen veiligheid, dan zit hij toch ook in een "kooitje". Maar hij mag er weer uit zullen jullie zeggen en het is voor zijn eigen veiligheid.
Nou dat is met de bench hetzelfde. Even een tafelpoot stuk bijten en dan kunnen er ook nare dingen gebeuren met een stuk splinter.
Ik heb alle tijd, maar een pup moet ook leren om alleen te zijn, en ik vind de bench dan een goede oplossing. En misschien bouw ik de bench niet af en laat ik de bench inderdaad gewoon staan, omdat Joy het een veilige plek vind, maar dan blijft het deurtje wel altijd open.
ik zeg als als je een uurtje boodschappen moet doen oke en snachts maar voor de rest vind ik het een .........
Dat zeg ik ook de hele tijd, mijn hond ligt er heel vaak in, maar met deurtje open. Zij kiest dus zelf voor de bench, en niet voor haar ligkussen die ernaast ligt.
Het deurtje gaat alleen dicht als ik eventjes weg moet, en zij niet mee kan, en 's nachts dan.
Maar we lieten 's nachts al het deurtje open, maar dat kan niet meer i.v.m. haar poot. Joy heeft nog wel eens op onverwachte momenten dat ze de kolder in haar koppie krijgt en dan allemaal van die bokke sprongetjes maakt. En dit mag ze dus echt niet i.v.m. haar poot.
En ik vind het helemaal niet erg dat we Joy aan de bench hebben laten wennen, want nu hebben we er profijt van.
Afbeelding

Dank je wel Twinkeltje. Gr. Mirjam.
Flynn v/h Runxputtehof
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Flynn v/h Runxputtehof »

Flynn is mijn eerste hondje en ook ik heb een bench gebruikt de eerste tijd. Vooral voor de zindelijkheidstraining eigenlijk. De eerste maanden zat hij er ook in als ik moest werken, maar dat heb ik zo snel mogelijk afgebouwd. Toen hij een maand of 6-7 was, heb ik een grote rieten mand aangeschaft en inderdaad zijn dekentjes uit de bench daarin gelegd. Ga maar in je bed: en huppekee, hij plofte in de mand neer. :ok:
Bench weg, opgeruimd staat netjes. Als ik bv bij mijn ouders blijf slapen met Flynn, bouw ik daar wel de bench op omdat zij hem liever niet los willen hebben lopen snachts, maar dat is dan geen probleem want hij kent de bench dus daar slaapt ie net zo lekker in.
Groetjes Sabine en een pootje van Flynn
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

Eline* schreef:
Addy schreef:
Eline* schreef:Ik heb niet het hele verhaal gelzen, alleen je eerste vraag en daar reageer ik dan ook op. Wat een hond in een bench leert is geen fout gedrag. Dat is alles. Als je een hond met bv een jaar oud los laat in de kamer is de kans op het ontwikkelen van bv slopen vele malen kleiner dan dat je een pup loslaat tijdens het alleen zijn. Die zal namelijk op zeker iets slopen met het risico op het ontwikkelen van gewoontegedrag waardoor je dus een probleem kan kweken. Een bench voorkomt dat een pup foute gewoonten aan kan leren. Dat is mi het enige waar een bench goed voor is.
Dat ben ik in principe met je eens maar dit is ook te voorkomen door puppekind niet alleen te laten. Mellemans ging s'nachts mee naar mijn werk, had hier ook zijn mandje staan zodat hij niet in de verleiding kon komen om rare dingen te gaan doen, de eerste maanden is hij absoluut niet alleen geweest, boodschappen deed ik als Jo thuis was.
Hij heeft alleen de eerste weken in de bench gegeten zodat ik zeker wist dat de groten niets van hem pikten
Helemaal met je eens en ik ben ook van mening dat je geen pup moet nemen als je niet de tijd hebt of de mogelijkheden het dier zonder kooi op te voeden, omdat je bv te veel moet werken en geen oppas hebt.
helaas is het een feit dat mensen gewoon aan een pup beginnen terwijl er eigenlijk niet de ruimte is de hond kalm van alles te leren. :wink:
En daar ben ik het weer helemaal mee eens :ok:
dorien83
Actief

Ongelezen bericht door dorien83 »

wat een hond kan leren van een bench ?? daar kan ik geen antwoord op geven. wel zie ik het als een middel om je hond veiligheid te bieden. voornamelijk voor zich zelf.

ik ben een net beginnende honden bezitter ( nu al bijna 2 jaar :mrgreen: ) dus op aan raden van veel mensen en deskundigen een bench genomen.

ben er erg blij mee.( is ook erg makkelijk :wink:) mijn hond heeft meer dan 6 weken hokrust gehad vanwege een operatie. stel je voor als ze niet aan een bench gewend was.
daarnaast vinden we kamperen leuk en dan met tenten. en dan is het een heel prettig gevoel dat je hondje s'nachts niet aan de wandel gaat maar gewoon haar eigen huisje/plekje mee heeft.

voor de zindelijkheids training of het anti slopen hebben wij de bench niet genomen. meer voor haar eigen rust en haar eigen plekje.

onze gang is nog bijna kleiner dan de bench en een andere ruimte zo afsluiten dat het voor haar beilig is gaat moeilijk vanwege de 5 aanwezige katten.

en s'nachts slaapt ze er in om dat ik het niet prettig vindt dat ze op de bank springt en er weer af en er weer op. die bank kan me niks boeien maar haar knieen en heupen wel.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Stang schreef:Wij hebben bij Kaya dus wél een bench gebruikt.
Maar wel met mate gebruikt: ze ging er 's nachts in (op de slaapkamer bij ons) en soms heel eventjes als ik een boodschapje moest doen.
Ik durfde niet bij zo'n pupje weg te gaan terwijl ze in zo'n groot huis vol met (verdekte) gevaren zat. Moest ik echt eventjes weg, dan ging ze in de bench: waar ze overigens tegen die tijd dat ik heel eventjes wegging al volop aan gewend was, want het was haar plekje waar ze ook ging liggen kluiven enzo (met de deur dan gewoon open uiteraard).
Ik denk wel dat je bv met dit soort dingetjes het 'niet leren' van slopen (de gewoonte eigen maken als je weg bent) deels kan voorkomen.
Als ik erbij was dan kon ik het slopen zelf begeleiden, maar ben je er even niet, dan gaat dat gewoonweg niet uiteraard :mrgreen: En op deze manier kon ze het ook niet doen en heeft het dus nooit 'geleerd'.
Kaya heeft dus ook nooit gesloopt en doet dit nog steeds niet.
Toen ze 16 weken was, werd de bench opgeborgen en is nooit meer tevoorschijn gekomen.

Als (áls) we een nieuwe pup zouden hebben, dan komt ie weer tevoorschijn. Ik weet niet of ik het zou doen als het de enige hond zou zijn, maar omdat we Kaya al hebben vind ik het gewoon veiliger om ze de eerste tijd te kunnen scheiden mocht ik eventjes naar boven gaan of een klein boodschapje moeten doen. Ook voor de nacht trouwens.
Gaat het hopelijk na een paar weken goed, dan gaat de bench weer weg.

Ik heb bij Kaya nooit één seconde gemerkt dat ze een hekel eraan had (ja oké goed...... de eerste nacht dan, maar dan was het hand erin even knuffelen en het was weer in orde).

Mits juist gebruikt en dus níet om direct een paar uur van huis te gaan en de pup op te sluiten, heb ik er dus niets op tegen en vind ik het in sommige gevallen gewoon veiliger.

Hier kan ik me helemaal in herkennen. Heb de rest van het topic nog niet gelezen, maar zo precies hebben wij ook de bench gebruikt.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Yla heeft een maand of 4 in haar bench gezeten. Ongeveer een jaar later hebben we op proef een kleine boerenfoxje op proef genomen, die wilde graag in de bench slapen, en een kleine mand. Eerst heeft Yla haar best gedaan om in die kleine mand te passen, daarna zou ze graag de bench inwillen, maar met een hoop gehuil, dat ging echt niet lukken.... :smile: :smile:
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Zenda schreef:
twinkeltje schreef:
Dat zeg ik ook de hele tijd, mijn hond ligt er heel vaak in, maar met deurtje open. Zij kiest dus zelf voor de bench, en niet voor haar ligkussen die ernaast ligt.
Het deurtje gaat alleen dicht als ik eventjes weg moet, en zij niet mee kan, en 's nachts dan.
Maar we lieten 's nachts al het deurtje open, maar dat kan niet meer i.v.m. haar poot. Joy heeft nog wel eens op onverwachte momenten dat ze de kolder in haar koppie krijgt en dan allemaal van die bokke sprongetjes maakt. En dit mag ze dus echt niet i.v.m. haar poot.
En ik vind het helemaal niet erg dat we Joy aan de bench hebben laten wennen, want nu hebben we er profijt van.
nou dan gebruik jij hem toch niet verkeerd vind ik dan
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

thom schreef:Yla heeft een maand of 4 in haar bench gezeten. Ongeveer een jaar later hebben we op proef een kleine boerenfoxje op proef genomen, die wilde graag in de bench slapen, en een kleine mand. Eerst heeft Yla haar best gedaan om in die kleine mand te passen, daarna zou ze graag de bench inwillen, maar met een hoop gehuil, dat ging echt niet lukken.... :smile: :smile:
Dit gebeurde er toen ik de puppiebench vast klaarzette, een paar dagen voordat Biène hier kwam
Afbeelding
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Inge schreef:
thom schreef:Yla heeft een maand of 4 in haar bench gezeten. Ongeveer een jaar later hebben we op proef een kleine boerenfoxje op proef genomen, die wilde graag in de bench slapen, en een kleine mand. Eerst heeft Yla haar best gedaan om in die kleine mand te passen, daarna zou ze graag de bench inwillen, maar met een hoop gehuil, dat ging echt niet lukken.... :smile: :smile:
Dit gebeurde er toen ik de puppiebench vast klaarzette, een paar dagen voordat Biène hier kwam
Afbeelding
:smile: hij past er nog net in.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Riboet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog
Aantal honden: 13
Contacteer:

Ongelezen bericht door Riboet »

Tja, dat gebeurde hier ook met frettenmandjes voor de fretten (waar een bull dus eigenlijk niet inpast), een speelgoedhuisje waar mijn volwassen reu eigenlijk niet in past, maar hij deed het meteen, als ik mijn jas op de grond leg, een kartonnen doos neerzet :denken: .

Mijn honden hebben nooit een bench gehad, maar ik durf te wedden dat ze ook een bench ingaan als ik die neer zou zetten.

Gewoon uit pure nieuwsgierigheid. Vind zoiets dus niet echt iets zeggen over bench gebruik, meer over de nieuwsgierigheid en het 'eigen maken' door de hond.

Even voor de duidelijkheid. Ik heb geen bezwaar tegen benchgebruik in zijn algemeenheid, wel tegen het verkeerd gebruik ervan: het te pas en te onpas wegsluiten (en dan ook nog met niets voor de hond om zich te vermaken) van de hond. En in mijn ogen leert een hond daar ook helemaal niets van.

Ik werk zelf niet met benches. Ik vind ze afschuwelijk. En dan bedoel ik nog niet eens dat ik het opsluiten niet leuk vind, maar het uiterlijk van die dingen :mrgreen: .

Zeg nou zelf. Dit ziet er als slaapplaats toch veel leuker uit dan een traliekooi:
Afbeelding
Afbeelding
Zenda
Zeer actief

Als een hond de bench niet in wil, dan gaat hij echt niet.
En al helemaal als die te klein is, tenminste niet uit nieuwsgierigheid.
Afbeelding

Riboet
Zeer actief
Contacteer:

Nee maar als een hond een speelgoedhuisje niet in wil (mijn teefje) gaat ie ook echt niet. Dus dat zegt nog steeds niets over benchgebruik.

Maar als je die bench, dat speelgoedhuisje leuk maakt, is de kans al een stuk groter.

En een hond ergens in willen laten gaan, dat voor hem te klein is, daar snap ik het nut niet van in (de bench op de foto is voor de herder nog net groot genoeg).
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Riboet schreef:
Ik werk zelf niet met benches. Ik vind ze afschuwelijk. En dan bedoel ik nog niet eens dat ik het opsluiten niet leuk vind, maar het uiterlijk van die dingen :mrgreen: .
Het uiterlijk van die dingen kan inderdaad wel wat beter, mooi zijn ze nu eenmaal niet.
Maar hier is ie in gebruik als extra plankruimte :mrgreen:
Er ligt een plank op de bench en daarbovenop ligt nogal wat zooi. :19:
Riboet schreef:Zeg nou zelf. Dit ziet er als slaapplaats toch veel leuker uit dan een traliekooi:
Afbeelding
Dat is inderdaad erg leuk!
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

Ergens vrijwillig ingaan en weten dat je er vrijwillig weer uit kunt, is wel iets héél anders dan ergens (al dan niet vrijwillig) in gaan en er NIET uit kunnen als je dat wilt.
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Riboet schreef:
En een hond ergens in willen laten gaan, dat voor hem te klein is, daar snap ik het nut niet van in (de bench op de foto is voor de herder nog net groot genoeg).
Ehm...dat is een puppiebench die ik alleen de eerste paar weken gebruikt heb, en waarin ze 's avonds naast mijn bed sliepen (overdag dus niet). Zodra ze daaruit groeiden gingen ze 's nachts in de grote bench :wink:

Biène was er al snel uitgegroeid en sliep dus al snel beneden

Afbeelding

Marouck ging dus zelf gelijk in die bench liggen toen ik hem vast klaarzette....ik heb haar er echt niet in laten gaan om een leuke foto te kunnen maken. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Zenda
Zeer actief

En als een hond de bench vrijwillig in gaat???
Joy loopt nu net weer vrijwillig de bench in.
Afbeelding

Riboet
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:Marouck ging dus zelf gelijk in die bench liggen toen ik hem vast klaarzette....ik heb haar er echt niet in laten gaan om een leuke foto te kunnen maken. :wink:
Oh maar dat had ik ook zo begrepen hoor :wink: .
Afbeelding
shirleyenjoepie
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door shirleyenjoepie »

Wij hebben met de aanschaf van Joepie ook op aanraden van boeken een bench gekocht. De eerste keer dat we weggingen hebben we hem in de bench gezet met een video camera er op gericht om te kijken of hij zou gaan janken ofzo... nou hij heeft het hele uur gejankt!

En als je dan logisch na gaat denken..denk ik 'ik zou ook gaan janken als ik helemaal alleen in zo'n bench word opgesloten' Dat hebben we dus niet meer gedaan, alleen s'nachts sliep hij erin en dat ging goed.

We doen Joepie ook wel eens in de bench om rustig te worden..het is een hele drukke hond die maar door blijft gaan met spelen en rennen, als ik het te gek vindt worden gaat ie even de bench in en slaapt ie binnen een paar seconden. Ik heb het idee dat hij alleen dan rust in zijn kont krijgt.

Als ik ga stofzuigen/dweilen of ik heb even geen zin in Joepie, gaat ie lekker naar buiten..vindt hij leuk en vindt ik leuk!
Daar gebruik ik de bench dus niet voor..

afgelopen maand hebben we geprobeerd om hem gewoon buiten de bench te laten slapen s'nachts, de bench stond er dan wel met het deurtje open..en elke morgen als ik wakker werd lag hij toch in de bench.. pas toen het zo hard onweerde ging hij sávonds ook lekker in de bench liggen..
ik heb dus wel het idee dat hij het een veilig/fijn plekje vindt.
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Nou, hier hebben beide dames een eigen bench, naast elkaar, dekentje eroverheen en lekkere kussens erin. En het bevalt erg goed. Ik gebruik de bench van jongs af aan om in te slapen 's nachts, om in te eten of om in te tukken als ik weg ben. Nu zorg ik wel dat ik nooit heel lang weg ben, of het moet 's avonds/'s nachts zijn, als ze toch liggen te slapen.

Ik ben niet lui, ik ben niet slecht, ik ben niet gemakkelijk. Hier is de bench heel natuurlijk verworden tot 'veilig hol'. Het hol waar ze zelf heentrippelen als ik mijn jas aandoe en ze niet meemogen. Het hol waar Ted om 10 uur 's avonds voor de deur gaat staan 'dat ze erin wil'. Het hol waar ze gerust nog een uur in blijven pitten als ik 's ochtends het deurtje open doe. Het hol waar ze inrennen als ik met het eten aan de slag ga en waarin ze haar hartelust, zonder van elkaar te jatten met alle gevolgen van dien, hun beestjes eten. En het hol waar ze waar dan ook (op vakantie, bij vreemden etc.etc.) zich veilig voelen.

Ik denk dat het er helemaal vanaf hangt waar je dat ding voor gebruikt, het moet geen 'gemaksobject' worden waar je een hond indondert als je geen zin in hem hebt. Maar het gebruik van een bench als rustplaats, daar zie ik niet veel verkeerds in. En ook als ik weg ben wil ik dat ze rusten, niet alleen voor mijzelf, maar ook voor mijn honden.

Mijn vorige hond zat nooit in een bench. Die was 8 toen ik haar kreeg, kon heel slecht alleen zijn (loeien, onzindelijkheid) en wilde pertinent niet in de bench. Dan maar niet.

Toen wij Ted kregen was ze 7 maanden en praktisch onopgevoed. Ze jaagde achter de katten aan, ze was niet gewend om 'alleen alleen' (voorheen zat ze met 5 andere honden) te zijn, een dag en nacht ritme zat er niet echt in, ze was onzindelijk. En ze at alles op wat los en vast zat. Of, at op, het moest in ieder geval stuk. Afijn...een aantal nachten hebben we het geprobeerd met Ted los in de kamer. Niiiiiet echt een succes. Ted wilde op bed, maar ons bed is hoog. Dus wilde Ted via de wasmand op bed. En als dat niet lukte wilde Ted graag met vanalles door huis slepen. En als dat niet lukte, dan wilde Ted graag blaffen. Ted was gewoon erg onrustig, met name 's nachts. Wat Ted wel heel fijn vond, was knuffelen en in warme holletjes kruipen. Vanaf de eerste seconde dat haar benchje in de kamer stond, kussen en slaapzakje erin, werd Ted de slaapkoningin van Amsterdam. Heeeeeeerlijk vond ze het, en nog steeds, Ted kan hele dagen in haar bench liggen te meuren. Voor zover 's nachts. Als ze alleen moest zijn, en nog steeds al is Sophie er nu -, vindt Ted het nodig om vooral veel en hard te blaffen naar voorbijgangers. Of naar geluiden op straat. En die zijn er nogal, in de stad. En bedenk daarbij dat ik boven, onder, aan de zijkanten, diagonaal en tegenover 100000 buren heb. Nu mag je mij gerust luiheid verwijten, maar de eerste die mijn Ted van haar Teckelgeblaf kan afkrijgen die mag langskomen. Er is vooralsnog maar een ding dat haar de mond snoert als ik er niet ben...en dat is de bench. Omdat ze dan ter plekke in Dromenland beland. Niets geen onrust, niets geen gestress...je moet haar er op d'r rug aan haar pootjes uittrekken :mrgreen:

En wat betreft het eten... mijn dames Barfen en kunnen niet samen eten. Ik wil ook niet dat, in mijn 50m2 grote huisje, er een plek is die 'bewandelbaar in huis is' (bijv. de keuken) waar ze eten. Dan gaan ze onherroepelijk samen op zoek naar de kruimels en dat wordt mot. Dus eten ze in de bench. Ieder op hun gemakje, deurtje dicht. En na het eten sluit ik de deurtjes weer zodat er niet gemuit kan worden bij de ander. Prima.

Toen Sophie kwam was het eigenlijk niet meer dan logisch dat die ook een bench zou krijgen en die heeft ze dus ook. Al ligt Sophie er alleen in als wij weg zijn, of als ze eet. 's Nachts slaapt Sophie los in huis, die ligt daar heerlijk te pitten. Ted niet. Laat Ted los in huis en je slaapt niet meer.

Dus de bench...ik zie het Grote Kwaad er niet zo van in...mits goed gebruikt.
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Nou, hier hebben beide dames een eigen bench, naast elkaar, dekentje eroverheen en lekkere kussens erin. En het bevalt erg goed. Ik gebruik de bench van jongs af aan om in te slapen 's nachts, om in te eten of om in te tukken als ik weg ben. Nu zorg ik wel dat ik nooit heel lang weg ben, of het moet 's avonds/'s nachts zijn, als ze toch liggen te slapen.

Ik ben niet lui, ik ben niet slecht, ik ben niet gemakkelijk. Hier is de bench heel natuurlijk verworden tot 'veilig hol'. Het hol waar ze zelf heentrippelen als ik mijn jas aandoe en ze niet meemogen. Het hol waar Ted om 10 uur 's avonds voor de deur gaat staan 'dat ze erin wil'. Het hol waar ze gerust nog een uur in blijven pitten als ik 's ochtends het deurtje open doe. Het hol waar ze inrennen als ik met het eten aan de slag ga en waarin ze haar hartelust, zonder van elkaar te jatten met alle gevolgen van dien, hun beestjes eten. En het hol waar ze waar dan ook (op vakantie, bij vreemden etc.etc.) zich veilig voelen.

Ik denk dat het er helemaal vanaf hangt waar je dat ding voor gebruikt, het moet geen 'gemaksobject' worden waar je een hond indondert als je geen zin in hem hebt. Maar het gebruik van een bench als rustplaats, daar zie ik niet veel verkeerds in. En ook als ik weg ben wil ik dat ze rusten, niet alleen voor mijzelf, maar ook voor mijn honden.

Mijn vorige hond zat nooit in een bench. Die was 8 toen ik haar kreeg, kon heel slecht alleen zijn (loeien, onzindelijkheid) en wilde pertinent niet in de bench. Dan maar niet.

Toen wij Ted kregen was ze 7 maanden en praktisch onopgevoed. Ze jaagde achter de katten aan, ze was niet gewend om 'alleen alleen' (voorheen zat ze met 5 andere honden) te zijn, een dag en nacht ritme zat er niet echt in, ze was onzindelijk. En ze at alles op wat los en vast zat. Of, at op, het moest in ieder geval stuk. Afijn...een aantal nachten hebben we het geprobeerd met Ted los in de kamer. Niiiiiet echt een succes. Ted wilde op bed, maar ons bed is hoog. Dus wilde Ted via de wasmand op bed. En als dat niet lukte wilde Ted graag met vanalles door huis slepen. En als dat niet lukte, dan wilde Ted graag blaffen. Ted was gewoon erg onrustig, met name 's nachts. Wat Ted wel heel fijn vond, was knuffelen en in warme holletjes kruipen. Vanaf de eerste seconde dat haar benchje in de kamer stond, kussen en slaapzakje erin, werd Ted de slaapkoningin van Amsterdam. Heeeeeeerlijk vond ze het, en nog steeds, Ted kan hele dagen in haar bench liggen te meuren. Voor zover 's nachts. Als ze alleen moest zijn, en nog steeds al is Sophie er nu -, vindt Ted het nodig om vooral veel en hard te blaffen naar voorbijgangers. Of naar geluiden op straat. En die zijn er nogal, in de stad. En bedenk daarbij dat ik boven, onder, aan de zijkanten, diagonaal en tegenover 100000 buren heb. Nu mag je mij gerust luiheid verwijten, maar de eerste die mijn Ted van haar Teckelgeblaf kan afkrijgen die mag langskomen. Er is vooralsnog maar een ding dat haar de mond snoert als ik er niet ben...en dat is de bench. Omdat ze dan ter plekke in Dromenland beland. Niets geen onrust, niets geen gestress...je moet haar er op d'r rug aan haar pootjes uittrekken :mrgreen:

En wat betreft het eten... mijn dames Barfen en kunnen niet samen eten. Ik wil ook niet dat, in mijn 50m2 grote huisje, er een plek is die 'bewandelbaar in huis is' (bijv. de keuken) waar ze eten. Dan gaan ze onherroepelijk samen op zoek naar de kruimels en dat wordt mot. Dus eten ze in de bench. Ieder op hun gemakje, deurtje dicht. En na het eten sluit ik de deurtjes weer zodat er niet gemuit kan worden bij de ander. Prima.

Toen Sophie kwam was het eigenlijk niet meer dan logisch dat die ook een bench zou krijgen en die heeft ze dus ook. Al ligt Sophie er alleen in als wij weg zijn, of als ze eet. 's Nachts slaapt Sophie los in huis, die ligt daar heerlijk te pitten. Ted niet. Laat Ted los in huis en je slaapt niet meer.

Dus de bench...ik zie het Grote Kwaad er niet zo van in...mits goed gebruikt.
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Jamey heeft tot 7 maanden in de bench gezeten... Eerst altijd als we uit de kamer gingen, toen lieten we haar gewoon lopen als wij naar wc/douche/aankleden/enz gingen, daarna bij winkelen enzo ook gewoon los en uiteindelijk vanaf 7 maanden is de deur gewoon open gebleven... Hijs taat er nog steeds, af en toe gaat ze erin liggen slapen en 's avonds na het laatste rondje is ze altijd in de bench, want daar krijgt ze haar koekje voor het slapen gaan...

De bench is overigens nu nog steeds aan de grote kant voor haar... En dat vind ik helemaal niet erg...
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
Bliksem
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Bliksem »

superuitvinding die bench!!!!!!! :ok:
Chita Randy Xacha Storm Bliksem
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Bliksem schreef:superuitvinding die bench!!!!!!! :ok:
Net als het vogelkooitje en de vissenkom bedoel je?

Ik vind het opsluiten nou ook niet direct een uitvinding eigenlijk. Een ketting is ook makkelijk bv. :ok:
Afbeelding
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Misschien een stomme opmerking van mijn kant, maar mijn hond wil het liefst bij mij zijn. Ze sloopt niet omdat ze bij mij slaapt denk ik?

Al ben ik ook ooit met een bench begonnen (op aanraden van) en ben door op dit forum te lezen veranderd van mening.
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

:piew:
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
Miranda*
Actief
Mijn ras(sen): Mezclar de Basura
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miranda* »

Ja als decoratie in de tuin, mooie klimplant erover laten groeien, water een appel en vetbolletjes erin en de vogeltjes zijn je dankbaar.

Anti-bench dus :wink:
Un buen día, atentamente y una pierna de nuestros perros;
Afbeelding
Addy

Ongelezen bericht door Addy »

pepim schreef:Misschien een stomme opmerking van mijn kant, maar mijn hond wil het liefst bij mij zijn. Ze sloopt niet omdat ze bij mij slaapt denk ik?

Al ben ik ook ooit met een bench begonnen (op aanraden van) en ben door op dit forum te lezen veranderd van mening.
Mellemans heeft ook eigenlijk niets gesloopt maar er was altijd iemand bij hem en lekker warm onder de dekentjes bij ons slapen :wink:
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

pepim schreef:Misschien een stomme opmerking van mijn kant, maar mijn hond wil het liefst bij mij zijn. Ze sloopt niet omdat ze bij mij slaapt denk ik?
Gaat niet altijd op hoor, spok begon al snel de rolgordijnen in mijn slaapkamer te slopen, en sien heeft een flink stuk van mijn bed geknaagd terwijl ik er op lag te slapen.

Maar het slooprisico is idd wel groter als ik er niet ben. De onwaarschijnlijkste dingen zoals mijn bril hebben ze hier gesloopt. Zijn de honden alleen bij mij thuis, dan los ik dit op door sloop - en kauwbaar materiaal achter te laten. Bench komt er bij mij niet in.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”