Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

24 December Beerze

Wilt u graag eens gezamenlijk wandelen met de honden, zoekt of kent u een leuke wandelroute ? Vermeld het hier !

Moderator: moderatorteam

Marloes

Ongelezen bericht door Marloes »

Oh, maar wij gaan de volgende keer ook gewoon weer mee hoor.
Ik denk dat ik er meer van geschrokken ben dan Robbie. Of nou ja, ik krijg er nog de kriebels van als ik dat voor me zie.

Robbie ziet eigenlijk ook weinig grote honden hiero. Wat we hier hebben zijn beagles, westie's, sheltie's en okee een american bulldog meen ik. Die wel heel hard op Robbie afrent en hem vervolgens alleen maar snuffelt. We gaan gewoon verder als normaal. Het is goeie leer geweest voor de baas, ik zal hem beter in de gaten houden.

Klaar.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Milou85 schreef: Gewoon weer een keer mee gaan wandelen hoor marloes.En fritz mag heus nog wel met kleine (silly) hondjes spelen toch jessica :lol1:
Silly is nog wel even een maatje groter dan Robbie :wink:

Ik zag er net als Marie-Jose een opbouw in. Het begon even leuk, maar Robbie werd vertrapt onder het gewicht van Fritz en ging uiteindelijk gillen. Daarna ging Fritz schudden. Ik heb van het voorstadium foto's waarbij je ziet dat Robbie z'n tanden al helemaal ontbloot heeft ter verdediging.

Ik denk dat het altijd enorm oppassen is met zo'n enorm grootte verschil. Ik heb Bram ook een keer zien 'jagen' op een chihuahua waar ik erg van schrok. En dan is het grootte verschil tussen Bram en een chihuahua niet eens zo groot.

Marloes, ik heb jullie al even gesproken. Robbie houdt er echt niks aan over als jullie nu zelf niet in de stress gaan zitten mbt andere honden. Daarnaast heb ik jullie ook de tip gegeven om toch in te grijpen als je ziet dat het 'spel' zich zo opbouwt. Ik geloof niet zo in het idee van 'ze komen er wel uit' als we het over een hond van 4 kilo tov een hond van 30 kilo hebben.

Mijn foto's komen er overigens aan!
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
MJ
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door MJ »

Zoek stok! schreef:
:cheer: :cheer: :cheer:

edit: ik zie nog niks....:klaar:
Oh..haha..ik zie nu pas dat je nog niet zo lang geleden je bericht gepost had ! :smile:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Marie-José schreef:
Zoek stok! schreef:

Oh..haha..ik zie nu pas dat je nog niet zo lang geleden je bericht gepost had ! :smile:
Ik ben net klaar met bewerken. Nu nog uploaden en dan komen ze. Nog 5 minuten Marie :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
MJ
Zeer actief

Zoek stok! schreef:
Marie-José schreef:
Zoek stok! schreef:

Ik ben net klaar met bewerken. Nu nog uploaden en dan komen ze. Nog 5 minuten Marie :mrgreen:
5 minuten....tjongejonge ! Weet je hoe lang dat is? :roll:

:smile:
Marloes

Zoek stok! schreef:
Milou85 schreef: Gewoon weer een keer mee gaan wandelen hoor marloes.En fritz mag heus nog wel met kleine (silly) hondjes spelen toch jessica :lol1:
Silly is nog wel even een maatje groter dan Robbie :wink:

Ik zag er net als Marie-Jose een opbouw in. Het begon even leuk, maar Robbie werd vertrapt onder het gewicht van Fritz en ging uiteindelijk gillen. Daarna ging Fritz schudden. Ik heb van het voorstadium foto's waarbij je ziet dat Robbie z'n tanden al helemaal ontbloot heeft ter verdediging.

Ik denk dat het altijd enorm oppassen is met zo'n enorm grootte verschil. Ik heb Bram ook een keer zien 'jagen' op een chihuahua waar ik erg van schrok. En dan is het grootte verschil tussen Bram en een chihuahua niet eens zo groot.

Marloes, ik heb jullie al even gesproken. Robbie houdt er echt niks aan over als jullie nu zelf niet in de stress gaan zitten mbt andere honden. Daarnaast heb ik jullie ook de tip gegeven om toch in te grijpen als je ziet dat het 'spel' zich zo opbouwt. Ik geloof niet zo in het idee van 'ze komen er wel uit' als we het over een hond van 4 kilo tov een hond van 30 kilo hebben.

We zijn net terug van het Dwingelerveld en daar zat ie al weer een andere hond (natuurlijk groter dan hem) uit te dagen. En vandaag al eerder bij een herder. Komt dus wel goed.
Ik ga eens kijken of de foto's er zijn.

Oh ja, en hij dus wel even uit dagen bij die hond. En hondje vond het niet zo leuk. Toen riep ik hem en dan komt ie wel even, maar daarna is die hond toch wel weer leuker en toen gingen ze rennen.

Heel gezellig en leuk, maar wij gingen dus de andere kant uit dan hen. En toen wou meneer niet meer mee terug en kon ik hem gaan halen.
Maar beter dat ie blij mee doet dan dat ie onder het zand kruipt.
Komt wel goed hoor.

Oh ja en Silly (en Dusty) is ouder dan hem en Silly heeft Pasja!!
Robbie moet nog even wat ervaring opdoen met grotere honden dus eigenlijk hebben we wel sterk het idee om naar Bussloo te gaan...
Marco#

Ongelezen bericht door Marco# »

Milou85 schreef:
Benthor schreef:
Milou85 schreef:......
Maar nu is fritz dus vals tegen kleine honden en wil ze doodt schudden (als ik het van benthor goed begrijp)?
Je hebt er duidelijk niets van begrepen.
Dit was dus een grapje :roll: .

Als je een regel verder leest zie je ook dat ik daar schrijf dat silly en fritz dan maar nooit meer moeten spelen want silly is ook klein. Denk je nou echt dat silly en fritz nooit meer met elkaar mogen spelen. Als je die twee ziet smane lijkt het wel een stel dat net verkering heeft. zoveel aandacht hebben ze voor elkaar. Maar ik denk dat je fritz en silly hiervoor samen gezien moet hebben.

Wat jij laat doorschemeren in jou stukjes is dat je vind dat fritz hier niet normaal heeft gereageerd.

En dat typ je op een manier alsof hij robbie had willen vermoorden :19: Terwijl je niet eens gezien hebt wat er gebeurd is.
Daarnaast zet je ook nog even neer dat jij op zo'n moment wel een miljoen keer je exuses zou hebben gemaakt. Alsof het jessica dat niet zou willen en het haar geen zak intereseerd wat er met robbie is gebeurd.
Wat moet eens mens met een miljoen exuses.
Alsof dat beter is als dat je een keer sorry zou zeggen. En meestal is exuses niet eens nodig want dan zie je wel dat aan de andere persoon dat deze het ook klote vind wat er gebeurd is.

Wat ik dus probeer te zeggen is dat jij alles wel allemaal er goed weet. Over de honden en de mensen die hier bij zijn geweest. Terwijl je geen van allen kent of ook maar een keer gezien hebt.

Hoe noemen ze dat???? Bevooroordeeld of partijdig over bepaalde mensen of honden?
:19:

Ik weet precies wat ik bedoel en vind. Jij houdt vol dat ik iets anders bedoel en vind. Discussie onmogelijk. Wil je misschien even mijn zinnen quoten waar jouw oordelen over mij en jouw beschuldigingen naar mij op gebaseerd zijn? Mogelijk wil ik misverstanden dan uit de weg ruimen. Kan ook heel goed zijn dat ik daar geen behoefte meer aan heb. :pffff:
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Je moet eens beter leren lezen Benthor...
Waarom gingen we nou steigeren van jouw bericht?
Omdat het insinueerde dat Jessica het niet erg vond voor marloes en Robbie...Daar begin je je bericht al mee.
Vervolgens beticht je haar van het schoonvegen van haar eigen straatje.

Het is gewoon terug te lezen met twee ogen hoor :wink:

En ja, dan gaan mensen die EN erbij waren EN de honden kennen EN de baasjes kennen nogal steigeren ja..Niet zo vreemd toch?
Als jouw hond een klein hondje in zijn bek heeft wil ik je weleens weer horen mekkeren als hier commentaar komt op jouw manier van optreden.
Terwijl anderen er niet bij waren, jou niet kennen, je hond niet kennen etc.

Je insinueerde...klaar.
En dat is gewoon terug te lezen...dat moet niet zo moeilijk zijn toch?
Je weet toch wat je zelf getypt hebt? je weet toch wat daar de intentie van was?
Marco#

mercedes2803 schreef:Je moet eens beter leren lezen Benthor...
Omdat het insinueerde dat Jessica het niet erg vond voor marloes en Robbie...Daar begin je je bericht al mee.

En ja, dan gaan mensen die EN erbij waren EN de honden kennen EN de baasjes kennen nogal steigeren ja..Niet zo vreemd toch?
Als jouw hond een klein hondje in zijn bek heeft wil ik je weleens weer horen mekkeren als hier commentaar komt op jouw manier van optreden.

Je insinueerde...klaar.
Je weet toch wat je zelf getypt hebt? je weet toch wat daar de intentie van was?
Rustig maar. Ik zal even uitleggen waarom ik zo reageerde. Ik reageerde alleen op wat ik las. Niet op wat ik gezien heb. Ik heb er dan ook geen mening over wat ik niet heb gezien, ik heb een mening over wat ik las.

Je kan zeggen wat je wilt Mercedes, maar in dat bericht waar ik op reageer heeft Jessica het vooral over zichzelf en over Fritz. Dat begreep ik niet. En daar schreef ik over. Als Jessica OOK had geschreven over hoe ze tegen Marloes en Robbie had gedaan op Beerze (blijkbaar was het gewoon gezellig) had ik geen onbegrip voor gehad en er ook niet zo over geschreven.

Wat jullie vervolgens deden is allerlei dingen over mij verzinnen en dan zet ik op een gegeven moment mijn hakken in het zand. Wat ik probeer is mij in ieder geval aan de feiten te houden en het zou jullie (ik zeg het maar even zo) sieren om dat ook te doen en op te houden met die valse beschuldigingen.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

En dat is een forum :wink:
Als je alleen maar feitjes wilt lezen en complete verhalen van a-z in 1 bericht dan moet je op nieuwssites gaan kijken en niet op en forum gaan zitten lezen waar 'gewone' mensen hun verhaal doen.

Moet Jessica dan net zulke lange lappen tekst als mij gaan zitten tikken omdat jij of een ander het misschien weleens verkeerd zou kunnen lezen?

Jessica komt hier met haar versie van het verhaal. klaar.
Dat dat niet bolstaat van huilende smiley's en smeekbedes richting Marloes en Robbie zegt niets over haar betrokkenheid.

Jij concludeert gewoon te snel.
Iemand tikt 1 !!! bericht over de situatie en daar begin je op te hameren.
Iemand krijgt de kans nog niet om het verhaal verder uit te leggen.

Jij leest het verhaal en reageert op een bepaalde manier die nogal irritant is omdat er mensen bij waren die wel weten hoe het gegaan is.

Je kunt niet op basis van 1 berichtje gaan insinueren, en dat is wat je deed. Ik begrijp het aan 1 kant wel, maar je gaat gewoon te snel en ook niet al te vriendelijk.punt.

Dat niet iedereen hier van seconde tot seconde gaat vertellen wat zijn hond deed, de andere hond deed en dan vervolgens woordelijk gaat vertellen wat ze tegen de baasjes van Robbie heeft gezegd of wat ze gedaan heeft of hoe ze zich voelde , geeft je gewoon simpelweg nog niet het recht om meteen te insinueren dat het haar niks boeit.

En mijn naam is Hilje :wink:
Als je me met Mercedes aan wilt spreken is dat ook best hoor...het is tenslotte mijn nick hier... :wink:
Marco#

mercedes2803 schreef:En dat is een forum :wink:
Als je alleen maar feitjes wilt lezen en complete verhalen van a-z in 1 bericht dan moet je op nieuwssites gaan kijken en niet op en forum gaan zitten lezen waar 'gewone' mensen hun verhaal doen.

Moet Jessica dan net zulke lange lappen tekst als mij gaan zitten tikken omdat jij of een ander het misschien weleens verkeerd zou kunnen lezen?

Jessica komt hier met haar versie van het verhaal. klaar.
Dat dat niet bolstaat van huilende smiley's en smeekbedes richting Marloes en Robbie zegt niets over haar betrokkenheid.

Jij concludeert gewoon te snel.
Iemand tikt 1 !!! bericht over de situatie en daar begin je op te hameren.
Iemand krijgt de kans nog niet om het verhaal verder uit te leggen.

Jij leest het verhaal en reageert op een bepaalde manier die nogal irritant is omdat er mensen bij waren die wel weten hoe het gegaan is.

Je kunt niet op basis van 1 berichtje gaan insinueren, en dat is wat je deed. Ik begrijp het aan 1 kant wel, maar je gaat gewoon te snel en ook niet al te vriendelijk.punt.

Dat niet iedereen hier van seconde tot seconde gaat vertellen wat zijn hond deed, de andere hond deed en dan vervolgens woordelijk gaat vertellen wat ze tegen de baasjes van Robbie heeft gezegd of wat ze gedaan heeft of hoe ze zich voelde , geeft je gewoon simpelweg nog niet het recht om meteen te insinueren dat het haar niks boeit.

En mijn naam is Hilje :wink:
Als je me met Mercedes aan wilt spreken is dat ook best hoor...het is tenslotte mijn nick hier... :wink:
Ik begrijp wat je bedoelt. Mag ik ter verdediging over dat insinueren nog even kwijt dat ik echt een slag om de arm hield over de betrokkenheid van Jessica bij Robbie en Marloes:
Vind jij het eigenlijk sneu voor Robbie en Marloes? Ik zou het mij kunnen voorstellen. Aan de andere kant, als ik zo je reaktie lees, ......
MJ
Zeer actief

Marloes schreef:
We zijn net terug van het Dwingelerveld en daar zat ie al weer een andere hond (natuurlijk groter dan hem) uit te dagen. En vandaag al eerder bij een herder. Komt dus wel goed.

Oh ja, en hij dus wel even uit dagen bij die hond. En hondje vond het niet zo leuk. Toen riep ik hem en dan komt ie wel even, maar daarna is die hond toch wel weer leuker en toen gingen ze rennen.

Heel gezellig en leuk, maar wij gingen dus de andere kant uit dan hen. En toen wou meneer niet meer mee terug en kon ik hem gaan halen.
Komt wel goed hoor.
:cheer: Fijn dat ie weer lekker gespeeld heeft . Dat is voor Robbie fijn , net als voor jullie. :wink:

Robbie moet nog even wat ervaring opdoen met grotere honden dus eigenlijk hebben we wel sterk het idee om naar Bussloo te gaan...
Verschil bij Dusty maakt ook dat Dust niet echt speelt met andere honden.
Zogauw Dust weg gaat rennen van/met een hond of juist flink vooruit rent zomaar in z'n uppie en ik zie een andere hond opkijken...dan gaan mijn bellen in mijn hoofd rinkelen. Dat is, voor mij dan, een situatie dat het evt mis zou kunnen gaan en waar ik hem bij voorbaat probeer uit te halen.
Rennen met groterds geeft mij een gevoel dat het veel sneller tot eventueel prooigedrag kan leiden bij die groterds .
Plus dat het spelen van een groterd vaak wilder gaat en zo'n ukkie kan wel denken dat ie een hele grote man is (Dust denkt dat dus :roll: :wink: ) maar ook al bedoelt een groterd het niet zo ..het kan zo maar wat raker aankomen dan.
Maar nogmaals..ik heb het makkelijker wat dat betreft met een Dusty die niet tot weinig speelt met andere ,vreemde honden...ik moet alleen uitkijken dat zijn politie-petje niet màten te groot wordt....want regelen is iets wat Dusty geweldig vindt en waar ik weer mee moet uitkijken met andere honden. :N:
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Marie-José schreef:
Marloes schreef:

Komt wel goed hoor.
:cheer: Fijn dat ie weer lekker gespeeld heeft . Dat is voor Robbie fijn , net als voor jullie. :wink:

Zogauw Dust weg gaat rennen van/met een hond of juist flink vooruit rent zomaar in z'n uppie en ik zie een andere hond opkijken...dan gaan mijn bellen in mijn hoofd rinkelen. Dat is, voor mij dan, een situatie dat het evt mis zou kunnen gaan en waar ik hem bij voorbaat probeer uit te halen.
Rennen met groterds geeft mij een gevoel dat het veel sneller tot eventueel prooigedrag kan leiden bij die groterds .
Plus dat het spelen van een groterd vaak wilder gaat en zo'n ukkie kan wel denken dat ie een hele grote man is (Dust denkt dat dus :roll: :wink: ) maar ook al bedoelt een groterd het niet zo ..het kan zo maar wat raker aankomen dan.
Maar nogmaals..ik heb het makkelijker wat dat betreft met een Dusty die niet tot weinig speelt met andere ,vreemde honden...ik moet alleen uitkijken dat zijn politie-petje niet màten te groot wordt....want regelen is iets wat Dusty geweldig vindt en waar ik weer mee moet uitkijken met andere honden. :N:
Daarom gingen Dusty en Tico ook zo goed. :mrgreen:
Tico moet ik ook in de gaten houden als hij met anderen honden speelt.
Dat kan ook zo omslaan. :19:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
MJ
Zeer actief

M@ri@nne schreef:
Tico heeft die muis niet eens opgemerkt ,volgens mij ! :smile:
M@ri@nne
Zeer actief

Marie-José schreef:
M@ri@nne schreef:
Tico heeft die muis niet eens opgemerkt ,volgens mij ! :smile:
Haha nee daar zorgde Max wel voor. :mrgreen:
Maar je zag bij Max ook dat spelen even goed gaat en dat Tico dan te "opgewonden" wordt. Geen probleem, dan gaat hij gewoon ff weer aan de lijn.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Marloes

Marie-José schreef:
Marloes schreef:

Komt wel goed hoor.

Ja en al die ervaring moeten wij nog opdoen... Robbie is onze eerste hond. En Robbie zelf is nog maar 7 maanden.
Ik denk dat Robbie ook denkt dat hij groter is dan hij eigenlijk is. Volgens mij hebben meer kleine hondjes daar 'last' van. :mrgreen:
Joh, we gaan gewoon bij een volgende wandeling weer mee en dan vraag ik ook wel ff of de anderen, als ze denken dat het niet goed gaat, ook ff een brul richting Robbie willen geven, als ik zelf sta te dromen. Maar nu hou ik hem gewoon beter in de gaten.

En ik snap het verder ook allemaal niet. Jessica is er net zo van geschrokken als ons. Ik neem haar niks kwalijk ofzo hoor. Die betrokkenheid zit wel goed.
Dus ja... Wat moeten we er dan nog meer over zeggen? :19:
Als wij er gewoon klaar mee zijn, en verder geen negatieve ideen of wat dan ook hebben, nou niks aan de hand toch?
M@ri@nne
Zeer actief

Ik denk dat je in de gaten moet houden dat ervaringen opdoen niet altijd de juiste oplossing is.
Tico en hondjes als Robbie is gewoon geen juiste combi.
Dat heeft niks met ervaringen te maken maar alles met Tico zijn jachtdrift en Robbies formaat. :wink:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
Milou85
Zeer actief

Ongelezen bericht door Milou85 »

Je insinueerde...klaar.
Ja, hier slaat hilje de spijker op zijn kop. Alleen is zei verbaal iets beter ingesteld dan mij :ok:

En silly is indd wat groter als robbie. Ik zeg niet dat ze fritz robbie moet laten vertrappen :neenee: of het robbie zelf maar moet laten oplossen. Het was een beetje sarcastisch bedoeld of fritz nou nooit meer met kleine hondjes mog spelen. Want fritz en silly zijn een heerlijk stel :mann:
Afbeelding
Marco#

Milou85 schreef:

Je insinueerde...klaar.
Ja, hier slaat hilje de spijker op zijn kop. Alleen is zei verbaal iets beter ingesteld dan mij :ok:

En silly is indd wat groter als robbie. Ik zeg niet dat ze fritz robbie moet laten vertrappen :neenee: of het robbie zelf maar moet laten oplossen. Het was een beetje sarcastisch bedoeld of fritz nou nooit meer met kleine hondjes mog spelen. Want fritz en silly zijn een heerlijk stel :mann:
Jij leest alleen wat in je straatje past. Je bent niet eens van plan om mijn verhaal serieus te nemen. Je verplaatst je niet in mijn mening, je veroordeelt mij op basis van je eigen emoties en kijkt niet naar wat ik echt meen of echt heb gezegd. De waarheid is niet belangrijk want jij reageert alleen emotioneel en bot. :pffff:

Samen vormen jullie wel een sterk stel zee-groenten verkoopsters :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Marco# op 28 dec 2006 02:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Milou85
Zeer actief

Benthor schreef: Jij leest alleen wat in je straatje past. Je bent niet eens van plan om mijn verhaal serieus te nemen. Je verplaatst je niet in mijn mening, je veroordeelt mij op basis van je eigen emoties en kijkt niet naar wat ik echt meen of echt heb gezegd. De waarheid is niet belangrijk want jij reageert alleen emotioneel en bot. :pffff:
:denken: :19:
Afbeelding
Marco#

Milou85 schreef:
Benthor schreef: Jij leest alleen wat in je straatje past. Je bent niet eens van plan om mijn verhaal serieus te nemen. Je verplaatst je niet in mijn mening, je veroordeelt mij op basis van je eigen emoties en kijkt niet naar wat ik echt meen of echt heb gezegd. De waarheid is niet belangrijk want jij reageert alleen emotioneel en bot. :pffff:
:denken: :19:
Je snapt het niet? Sorry :19:
Milou85
Zeer actief

jawel ik snap het wel, maar ik snap echt niet hoe je hierbij komt :19: nou begin je dus ook al over mij. Je kent me helemaal niet. En dan roepen dat ik emotioneel en bot zou zijn :19: en volgens mij probeer je met je laatste quote ook nog stilletjes te beweren dat ik dom ben ofzo.

Maar ik begrijp dat je er op uit bent om een discussie te starten, en over het hele forum zoveel mogelijk discussies te beginnen ofzo. Wat flauw.
Ik ben hier dus uitgepraat :klaar: die lol gun ik je niet.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hutsje schreef:Ben me ook rotgeschrokken, hoewel het er erger uitzag dan het was vermoed ik. Robbie begon inderdaad te piepen en te rollen. Toen pakte FritZ hem met zijn voortanden, gelukkig niet vol met zijn bek. Ik heb hem op de grond gegooid en hem bij zijn nekvel gepakt en uitgefoeterd. Daar was hij heel erg van onder de indruk, zo erg dat Wim meteen aan hem zag dat er iets was gebeurd. Hij durfde nauwelijks de auto uit en is nog erg timide. Ik weet ook niet of hij beseft heeft wat hij fout gedaan had. We hebben daarna de honden weer los gelaten en toen was er niets aan de hand. Ik heb FritZ niet meer zo dicht bij laten komen maar hij liep er later wel gewoon langs zonder te reageren en was heel makkelijk terug te roepen. Dus wat het nou was???? Gelukkig was er geen schade, behalve die rode plekken dan, en zo'n kleintje is natuurlijk heel kwetsbaar. Wat een schrik.
zou het hier niet door komen?
Tot Fritz dus boven hem stond, Robbie gillen
dat gillen wil nog weleens triggeren... niet om te bijten maar wel om het als speeltje te zien op dat moment?
Weet het niet hoor, was er niet bij dus kan niet oordelen maar dit kwam zo in me op als ik het zo las.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

malinois schreef:
Hutsje schreef:Ben me ook rotgeschrokken, hoewel het er erger uitzag dan het was vermoed ik. Robbie begon inderdaad te piepen en te rollen. Toen pakte FritZ hem met zijn voortanden, gelukkig niet vol met zijn bek. Ik heb hem op de grond gegooid en hem bij zijn nekvel gepakt en uitgefoeterd. Daar was hij heel erg van onder de indruk, zo erg dat Wim meteen aan hem zag dat er iets was gebeurd. Hij durfde nauwelijks de auto uit en is nog erg timide. Ik weet ook niet of hij beseft heeft wat hij fout gedaan had. We hebben daarna de honden weer los gelaten en toen was er niets aan de hand. Ik heb FritZ niet meer zo dicht bij laten komen maar hij liep er later wel gewoon langs zonder te reageren en was heel makkelijk terug te roepen. Dus wat het nou was???? Gelukkig was er geen schade, behalve die rode plekken dan, en zo'n kleintje is natuurlijk heel kwetsbaar. Wat een schrik.
zou het hier niet door komen?
Tot Fritz dus boven hem stond, Robbie gillen
dat gillen wil nog weleens triggeren... niet om te bijten maar wel om het als speeltje te zien op dat moment?
Weet het niet hoor, was er niet bij dus kan niet oordelen maar dit kwam zo in me op als ik het zo las.
daar zat ik ook aan te denken.
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Benthor schreef:
Hutsje schreef:
Marloes schreef:
We mochten eerst wel kijken bij hem. Nadat ik hem gedoucht had niet meer. Hij lag er toen weer net zo bij als onder FritZ. Achterpootjes omhoog en hij was toen weer even bang. Bange oogjes en tandjes bloot.
Hij ligt al de hele avond in zijn mandje. Hij is heel erg moe. Maar hij was net uitgeweest en toen was hij volgens Martin wel weer gewoon.
En wat het nu was? Ik heb ook geen flauw idee. Ik heb geen ervaring met dit soort dingen. Als ik meer had geweten van hondetaal had ik misschien wel eerder in kunnen grijpen. Daar zit ik nu wel steeds aan te denken...
En dat vind ik gewoon sneu voor hem... :(:
Je hoeft je niet schuldig te voelen, hij is erg geschrokken maar herstelde zich wel en liep weer dapper mee. Soms gebeurt dit soort dingen nou eenmaal, je kunt niet alles voorkomen, en dit was iets wat heel onverwacht was, er waren ook geen signalen van agressie of iets anders dus of we het hadden kunnen voorkomen geen idee. Robbie begon ineens erg te piepen terwijl er nog niets aan de hand was en dat heeft FritZ getriggerd. Dat is er gebeurd, maar waarom? Geen idee. Ik liep er al naar toe toen er nog niet zoveel aan de hand was want het ging mij te ver maar ik was net te laat. In het vervolg kijk ik dus wel driedubbel uit met kleintjes. Hij zal wel wat beurs zijn misschien en wat stijf misschien maar ik verwacht niet dat hij er ernstige trauma's aan over houdt. Jullie hebben er heel goed aan gedaan hem snel weer op de grond te zetten zodat hij ook mee kreeg dat alles weer normaal was. Een hond denkt niet nog 's avonds laat oh, wat was dat eng vanmiddag, baasjes daarentegen wel :wink: Ik kan me voorstellen dat je het sneu vindt voor hem, dat is het ook. Sterkte voor beiden!
Vind jij het eigenlijk sneu voor Robbie en Marloes? Ik zou het mij kunnen voorstellen. Aan de andere kant, als ik zo je reaktie lees, ben je vooral jezelf aan het indekken en het hele gebeuren aan het bagetaliseren: Robbie komt er wel bovenop;
die dingen gebeuren nu eenmaal;
hij houdt er vast geen ernstige trauma's aan over;
honden denken niet aan de enge middag, dat doen de baasjes. :denken:
En Marloes hoeft zich niet schuldig te voelen? Duh!
Heel veel sterkte Marloes! En Robbie ook natuurlijk!
nou ja zeg, inderdaad gebeuren zulke dingen is niet leuk maar dat zijn honden, daar moet je altijd rekening mee houden als je een hond hebt. Dit is een reden dat mijn honden niet met kleine hondjes mogen spelen, zal best goed gaan ik wil het niet omdat ze hier meteen al lomper zijn.
Als er iemand rekening met z'n honden houdt is het Jessica wel... :roll:
Wat zit je hier weer te stoken zeg... :roll: Jouw hond doet zeker nooit wat of wel....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marloes schreef:En ik snap het verder ook allemaal niet. Jessica is er net zo van geschrokken als ons. Ik neem haar niks kwalijk ofzo hoor. Die betrokkenheid zit wel goed.
Als wij er gewoon klaar mee zijn, en verder geen negatieve ideen of wat dan ook hebben, nou niks aan de hand toch?
precies, het is nooit leuk om mee te maken maar het is wel weer een leer voor jou, voor Jessica, voor Robbie etc. Zulke dingen gebeuren en waardoor... :19: Het zou anders zijn als Jessica niks gedaan had en erbij had staan lachen... maar die is net zo geschrokken als jij denk ik...
Afbeelding
Marloes

malinois schreef:
Marloes schreef:En ik snap het verder ook allemaal niet. Jessica is er net zo van geschrokken als ons. Ik neem haar niks kwalijk ofzo hoor. Die betrokkenheid zit wel goed.
precies, het is nooit leuk om mee te maken maar het is wel weer een leer voor jou, voor Jessica, voor Robbie etc. Zulke dingen gebeuren en waardoor... :19: Het zou anders zijn als Jessica niks gedaan had en erbij had staan lachen... maar die is net zo geschrokken als jij denk ik...
Precies, als Robbie dan toch door een hond gegrepen gaat worden, dan liever door een normale hond van een normale baas.

En eigenlijk heeft FritZ groot gelijk... Robbie IS natuurlijk een lekker ding :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marloes schreef:
malinois schreef:
Precies, als Robbie dan toch door een hond gegrepen gaat worden, dan liever door een normale hond van een normale baas.

En eigenlijk heeft FritZ groot gelijk... Robbie IS natuurlijk een lekker ding :mrgreen:
:mrgreen: :ok:

mijn jonste reu heeft ook kamikaze geoefend eergisteren, probeerde een doggen dame aan de grond te slaan met z'n voorpoot :smile2: Dat heeft ie geweten hoor :N:
Afbeelding
ErnstJan
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Witte herder

Ongelezen bericht door ErnstJan »

malinois schreef:
Marloes schreef:
malinois schreef:

mijn jonste reu heeft ook kamikaze geoefend eergisteren, probeerde een doggen dame aan de grond te slaan met z'n voorpoot :smile2: Dat heeft ie geweten hoor :N:
Geen foto's zeker? :N:

Sinds 25-02-2010 trotse vader van Marcus Wilco.

Credo Ergo Sum
malinois
Zeer actief
Contacteer:

ErnstJan schreef:
malinois schreef:
Marloes schreef:
malinois schreef: precies, het is nooit leuk om mee te maken maar het is wel weer een leer voor jou, voor Jessica, voor Robbie etc. Zulke dingen gebeuren en waardoor... :19: Het zou anders zijn als Jessica niks gedaan had en erbij had staan lachen... maar die is net zo geschrokken als jij denk ik...

Geen foto's zeker? :N:

nee helaas niet... was wel een vreselijk apart gezicht moet ik zeggen :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Wandelen met de hond”