Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat een leuke berichten om mee te lezen, al die voorpret! @nanna: wat een lekker wijffie, die moeder van je aankomende pup!
Hier gelukkig geen hond/pup erbij dit jaar, pupmans groeit de rest inmiddels letterlijk boven het hoofd met zijn 7 maanden dus we zijn voorlopig wel even bezig
leuk hoor al die voorpret! Een pup gaat hier ook echt niet komen, ik moet mn eigen zwakte kennen, ik hou het wel evt bij herplaatsers als er al ooit wat bij komt
nomo schreef:Marjoleine, prachtige lompe boer Ben heel benieuwd naar Chaconne kinders. Heb jij nu ook wel eens (bijna) volledig zwarte of bruine wetters? Of moet je daar ook een volledig zwarte of bruine ouder voor hebben? Zat ik me ineens af te vragen.
Moby is bont en Chaconne ook, dus daar komt alleen bont uit.
Maar als ik eenkleurig zou gebruiken krijg je eenkleurig, en als die dan bont vererft krijg je allebei. En als ze allebei briin en zwart geven heb je dus vier variatiemogelijkheden.
Eenkleurig is dominant over bont, en zwart is dominant over bruin.
Moby vererft bruin, dus daaruit komen als het goed is zwart en bruin.
Ik vind het een prachtig teckeltje. Ik snap alleen niet zoveel van die maten. Dit is dan een standaard maar zo aan de schoenen van die meneer te zien (of hij moet enorme voeten hebben ) schat ik haar niet veel groter in dan Raffie wat een dwergje moet voorstellen.
alm@ schreef:Ik vind het een prachtig teckeltje. Ik snap alleen niet zoveel van die maten. Dit is dan een standaard maar zo aan de schoenen van die meneer te zien (of hij moet enorme voeten hebben ) schat ik haar niet veel groter in dan Raffie wat een dwergje moet voorstellen.
Bij teckels draait alles om borstomvang. Kaninchens zijn minder dan 30 cm, dwergjes tussen 30-35 cm en standaards daarboven.
Bovendien mógen standaards helemaal niet van die slagschepen zijn. Tien kilo is meer dan genoeg voor een standaard.
En daarbij zijn teefjes natuurlijk altijd wat kleiner dan de heren der schepping
En ik heb geen idee van Kees zijn schoenmaat, zal de volgende keer eens vragen
Borstomvang? Dus niet langer of hoger? Raffie weegt nét geen 7 kilo dus dat klopt dan wel. Ben te lui om een centimeter te pakken dank voor de uitleg
Nanna schreef:
Bij teckels draait alles om borstomvang. Kaninchens zijn minder dan 30 cm, dwergjes tussen 30-35 cm en standaards daarboven.
Bovendien mógen standaards helemaal niet van die slagschepen zijn. Tien kilo is meer dan genoeg voor een standaard.
Borstomvang? Dus niet langer of hoger? Raffie weegt nét geen 7 kilo dus dat klopt dan wel. Ben te lui om een centimeter te pakken dank voor de uitleg
Yep, borstomvang En omdat die binnen een teckelleven nogal eens wil variëren kun je ook variëteiten overschrijven.
In één nest kun je ook meerdere groottevariëteiten hebben.
Helaas zijn veel kleine teckels ook te volgevreten om hun juiste, bij hun stamboom passende, groottevariëteit te hebben
Nou moet je het niet te moeilijk maken want dan snap ik het niet meer
Machie schreef:Mogen tekkels 10 kilo wegen
Dat is maar 2 kilo minder dan Csiva weegt
Alleen standaard teckels dwergen en kaninchens mogen dat uiteraard nooit wegen.
Een standaard reu mag tegenwoordig nog maar maximaal 9 kg wegen Mijn Eeb, die keurig op gewicht is, weegt er al 10. Maar die is nog van het, helaas ouderwetse, grote model. Eeb heeft mooie zonen en neven die een kilo of 14 wegen. Daar kan je niet meer mee showen: het moet tegenwoordig allemaal steeds kleiner, en vaak ook steeds lager....
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Dat valt ook eigenlijk niet te vergelijken Marleen. Toby en Kori wegen hetzelfde, net onder Tot op de 10 kg maar de een is 31,5cm en de ander 45cm... Blijft verbazingwekkend vind ik altijd!
Machie schreef:Mogen tekkels 10 kilo wegen
Dat is maar 2 kilo minder dan Csiva weegt
Alleen standaard teckels dwergen en kaninchens mogen dat uiteraard nooit wegen.
Een standaard reu mag tegenwoordig nog maar maximaal 9 kg wegen Mijn Eeb, die keurig op gewicht is, weegt er al 10. Maar die is nog van het, helaas ouderwetse, grote model. Eeb heeft mooie zonen en neven die een kilo of 14 wegen. Daar kan je niet meer mee showen: het moet tegenwoordig allemaal steeds kleiner, en vaak ook steeds lager....
Die tien kilo is een verordening vanuit het moederland.
En ik kan het ergens wel begrijpen ook; het moeten natuurlijk wel behendige jachthondjes blijven. Ik heb ze zelf door de jaren heen steeds groter zien worden, daarom nu ook die verordening.
En een écht mooie reu die meer dan tien kilo weegt laten ze nog steeds winnen hoor Hier in NL wordt niet gewogen. In Duitsland wel.
Dat wou ik eigenlijk net zeggen. Hier is het max. gewicht volgens de rasstandaard 7kg voor reuen en teven nog minder. die twee van mij wegen allebei 9 kg. Op show kreeg ik de opmerking "mooi mager" dus gewicht zegt niets. Het zijn de verhoudingen die moeten kloppen.
Overigens een vraag voor de volgende keer? Zou iemand a.u.b. niet weer een topic als dit willen aanmaken?
de verhalen zijn allemaal zo mooi en de pups zo schattig en ik wil ook maar mag niet
blacky schreef:
Overigens een vraag voor de volgende keer? Zou iemand a.u.b. niet weer een topic als dit willen aanmaken?
de verhalen zijn allemaal zo mooi en de pups zo schattig en ik wil ook maar mag niet
Gewoon niet openen lijkt me beter dan alle mensen die een pup of hond verwachten hun voorpret ontnemen...
blacky schreef:
Gewoon niet openen lijkt me beter dan alle mensen die een pup of hond verwachten hun voorpret ontnemen...
ja maar, ja maar ik ben zo nieuwsgierig ik MOET wel kijken.
En hoewel stik jaloers ben ik wel heel erg blij voor iedereen die op een nieuw huisgenootje wacht.