Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup Puck

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Pup Puck

Ongelezen bericht door dagmar88 »

johanna68 schreef:
Heavy schreef:Maar het is toch geen straf om Puck even apart te zetten? Ik doe dat liever dan heel de tijd moeten corrigeren .
Nou is ook niet echt straffen inderdaad. Maar ze moet dan wel apart gezet worden . Vaak is ze dan al aan het springen tegen bezoek op en die blijven dan aandacht aan haar schenken. Dus Puck blijft idioot doen.

Het is inderdaad niet echt straffen maar denk dat er ook niks mis is met idee dat bezoek zich maar moet gedragen naar mijn wens hoe met Puck om te gaan. Als ik bij iemand anders ben schik ik me daar ook in.

Sommige bezoek is hier daar echt eigenwijs in. Ze vertelde(mn stiefpa dus) paar dagen terug betreft een rottweiler die ze tegen kwamen. De bazin vraagt nadrukkelijk aan mn moeder niet op de hond af te lopen omdat het fel is en springt. Waren onbekende mensen die ze tegen kwamen. Mijn moeder deed dus stap terug maar mn stiefpa die van zichzelf vind goed met honden te kunnen omgaan, gaat dus ondanks verzoek bazin op de hond af en geeft bevelen dat het moet blijven zitten en gaat aaien. :denken: Ik vind dat HONDSBRUTAAL.

Ze kennen die mensen niet... hond niet...er is een verzoek maar hij gaat gewoon zijn gang . Ik wil dus gewoon dat als hier mensen komen Puck bij me willen houden. Het kan heel simpel..hun moeten pas aaien als Puck zit. Dat kan toch niet zo moeilijk zijn. En Puck lijkt het nu al te begrijpen..nu de bezoek nog

Dat is jouw verantwoording. Jouw huis, jouw regels.
Houdt je bezoek zich daar niet aan en stoort je dat, dan staan ze toch binnen 5 seconden weer op de stoep :19:
Puck hoeft in ieder geval niet gestraft te worden omdat anderen niet luisteren.
Dan is het voor haar fijner gewoon ergens anders te zitten, evt met wat lekkers.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Paisley »

Habibi schreef:Nu ja, dat is dus simpel. Je kunt andere mensen niet veranderen, je eigen gedrag wel.

In dit geval: Puck wegsluiten net VOORDAT ze binnen komen. Hoef jij je hond niet te corrigeren, EN je bezoek niet te corrigeren. Zo simpel kan het zijn.
Zou zo simpel is het hier niet hoor ;) Als mijn hond het idee heeft dat er echt wat te beleven valt, en ze is ergens anders neergezet, kan ik rekenen op een blafconcert.
Als ik de boel een beetje regel, heb ik 10 sec een stuiterende hond als mijn bezoek mijn hond negeert, een minuut een stuiterende hond als ze aandacht geven, en nonstop een stuiterende hond als ze gaan kirren en spelen. Dan meld ik er altijd even bij "Als je wil dat het ophoudt, moet je t ff zeggen :wink: "
Ik kan het ook doorbreken door een knabbeltje te geven. Ze vindt kauwbotjes altijd stukken interessanter als er bezoek is (=concurrentie) dus daar maak ik graag gebruik van.
Afbeelding
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

johanna68 schreef: Mijn moeder deed dus stap terug maar mn stiefpa die van zichzelf vind goed met honden te kunnen omgaan, gaat dus ondanks verzoek bazin op de hond af en geeft bevelen dat het moet blijven zitten en gaat aaien. :denken: Ik vind dat HONDSBRUTAAL.
Ik ken dat soort mensen/mannen (het zijn in mijn ervaring altijd mannen) volop. En heb gemerkt dat hoe minder ze van honden weten, hoe meer ze ervan overtuigd zijn dat ze héél goed zijn met honden. Ken iemand die in zijn volwassen leven zelfs nooit een hond heeft gehad, maar zichzelf op de borst klopt als het gaat om omgang met honden. Want ja, het gaat er gewoon om dat je de roedelleider bent :roll: Maakt niet uit wat jij, als zéér ervaren hondenmens met tonnen praktijkkennis daartegen inbrengt :roll:

Vreselijk irritant, maar vooral hoe moeilijk om tot door te dringen. Volgens mij, als we even op de psychologische toer gaan, zijn het personen die eigenlijk heel onzeker zijn en die zichzelf graag willen bewijzen. En goed met honden kunnen omgaan, schijnt toch wel behoorlijk statusverheffend te zijn. Meer dan goed met kinderen, of planten, of katten kunnen omgaan, op de een of andere manier. Want daar hoor ik nooit iemand over pochen.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

*Wolf* schreef:
johanna68 schreef: Mijn moeder deed dus stap terug maar mn stiefpa die van zichzelf vind goed met honden te kunnen omgaan, gaat dus ondanks verzoek bazin op de hond af en geeft bevelen dat het moet blijven zitten en gaat aaien. :denken: Ik vind dat HONDSBRUTAAL.
Ik ken dat soort mensen/mannen (het zijn in mijn ervaring altijd mannen) volop. En heb gemerkt dat hoe minder ze van honden weten, hoe meer ze ervan overtuigd zijn dat ze héél goed zijn met honden. Ken iemand die in zijn volwassen leven zelfs nooit een hond heeft gehad, maar zichzelf op de borst klopt als het gaat om omgang met honden. Want ja, het gaat er gewoon om dat je de roedelleider bent :roll: Maakt niet uit wat jij, als zéér ervaren hondenmens met tonnen praktijkkennis daartegen inbrengt :roll:

Vreselijk irritant, maar vooral hoe moeilijk om tot door te dringen. Volgens mij, als we even op de psychologische toer gaan, zijn het personen die eigenlijk heel onzeker zijn en die zichzelf graag willen bewijzen. En goed met honden kunnen omgaan, schijnt toch wel behoorlijk statusverheffend te zijn. Meer dan goed met kinderen, of planten, of katten kunnen omgaan, op de een of andere manier. Want daar hoor ik nooit iemand over pochen.
zijn inderdaad altijd mannen ja :D
johanna68
Zeer actief
Mijn ras(sen): kr bouvier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door johanna68 »

*Wolf* schreef:

:LOL: :LOL: Alsof je mn stiefpa beschreven hebt. Zelf nooit hond gehad inderdaad en in volle overtuiging van zijn kunsten. Al toen Puck klein was en moest wennen aan de bench...hoe ik ook smeekte geen aandacht te schenken als ze zat te piepen...hij deed het. Als Puck speeltijd claimde..dus dacht te beslissen wanneer dr gespeeld moest worden dan gaf hij er aan toe...ook al zei ik 100 keer dat ik beslis of er gespeeld word. Dan probeerde ik Puck in rust te krijgen..af te leiden wat dan wel lukte en speeltje aan de kant... gaat mn stiefpa met zijn voet steeds tegen dat speeltje aantikken..trappen en schuiven :vaag: net zolang dat puck reageerde en met uiteindelijk gevolg als ik speeltje weg legde Puck vrolijk aan zijn schoenen begon te knabbelen... En dat dacht ik...eigen schuld..hoop dat ze je de schoenen van je voeten afvreet.. Maar ja dat mocht dan weer niet :denken: Kan dr soms echt dol van worden hun gedrag. :U:
johanna68
Zeer actief

vanmorgen Puck met dubbele gevoelens naar dierenarts gebracht. Ze gaat vandaag geholpen worden. Gisteravond viel Puck weer uit en dit keer om niks. Ze gedroeg zich al hele dag anders. Wilde zelfs net als een poes op mijn schoot liggen . Daar was net een poes afgesprongen en Puck sprong ineens op schoot!! Oud en nieuw hadden we ergens anders geviert en haar bench mee en haar eigen deken. Ze kan daar goed met de andere hond overweg. Dit keer zat Puck in bench en had een bal bij dr. De andere hond liep langs de bench en Puck flipte compleet. De andere hond is 10 jaar...had totaal geen interesse in de bal maar er langs lopen was genoeg . Gisteravond zonder aanleiding wilde ze een kat pakken...die schoot weg en Puck zou mij pakken. Eenmaal haar aandacht op mij gericht liep er een andere kat langs de tafel en Puck wilde toen weer hem pakken ..ze probeerde onder de salontafel te kruipen en zat klem. Dat was een inschattingsfoutje van haar en had ik kans haar te pakken. Had ze de andere kant uitgelopen ..dus niet onder de tafel had ze alles gepakt wat bewoog.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

johanna68 schreef:vanmorgen Puck met dubbele gevoelens naar dierenarts gebracht. Ze gaat vandaag geholpen worden. Gisteravond viel Puck weer uit en dit keer om niks. Ze gedroeg zich al hele dag anders. Wilde zelfs net als een poes op mijn schoot liggen . Daar was net een poes afgesprongen en Puck sprong ineens op schoot!! Oud en nieuw hadden we ergens anders geviert en haar bench mee en haar eigen deken. Ze kan daar goed met de andere hond overweg. Dit keer zat Puck in bench en had een bal bij dr. De andere hond liep langs de bench en Puck flipte compleet. De andere hond is 10 jaar...had totaal geen interesse in de bal maar er langs lopen was genoeg . Gisteravond zonder aanleiding wilde ze een kat pakken...die schoot weg en Puck zou mij pakken. Eenmaal haar aandacht op mij gericht liep er een andere kat langs de tafel en Puck wilde toen weer hem pakken ..ze probeerde onder de salontafel te kruipen en zat klem. Dat was een inschattingsfoutje van haar en had ik kans haar te pakken. Had ze de andere kant uitgelopen ..dus niet onder de tafel had ze alles gepakt wat bewoog.
Wat is het verband?
johanna68
Zeer actief

enige is de bal..maar gisteren alleen een kat..geen eten
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Het verband met de castratie?

Ik vraag me oprecht af of dit lang goed blijft gaan. (Of eigenlijk gaat het dat al niet) Zet niet teveel hoop op die castratie! En echt, zorg dat je Puck nooit alleen laat met de katten! Als je uit huis bent: Scheiden, alstjeblieft!

Ik hoop uiteraard op verbetering, dat gun ik zowel Puck als Johanna68.
Maar het lijkt alleen maar achteruit te gaan. En ergens is er een grens van wat je met deze hond in deze gezinssituatie moet willen. Het is geen schande om dit op te gaan geven, echt niet.
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Castratie gaat tegen dit gedrag niet helpen!

Dat een hond zijn eten/bot of speeltje verdedigt is vrij normaal gedrag, zeker in de bench, kan je wel zeggen dat de anderenhond geen interesse had in de bal, maar dan kan Puck niet ruiken!
ik was een weekend bij een vriendin en daar zat Puppy Doran (9weken) af en toe in de bench voor zijn rust, hij had een botje en haar reu, waar hij inmens respect voor had, liep langs de bench, Doran ging tekeer als een dolle, puur om zijn botje te verdedigen!

Sommige honden kunnen nou eenmaal niet goed met katten, daar willen ze op jagen en Puck mist dan de rem om het bij alleen opjagen te laten, die gaat ook bijten!
Soms moet je dingen gewoon zien en accepteren zoals ze zijn, dan bedoel ik dus jiet het gedrag maar het feit dat ze misschien beter niet bij katten gehouden kan worden!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Dat wilde ik net zeggen ik lees niks raars... een hond die weet dat het kan. Ik denk dat castratie averechts werkt cq t gedrag zal verergeren.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

malinois schreef:Dat wilde ik net zeggen ik lees niks raars... een hond die weet dat het kan. Ik denk dat castratie averechts werkt cq t gedrag zal verergeren.

dat dus inderdaad
johanna68
Zeer actief

beetje krom geschreven denk ik? Was gewoon even een samenvatting. Maar de sterilisatie staat ook los van hop dat haar gedrag veranderd in zin van aanvallen hoor...

Nogmaals ff samenvatting van afgelopen dagen en nu dan...mag Puck zo weer halen.

Betreft hard aanpakken? Kreeg gisteren geen kans. Ik wilde haar in nekvel grijpen maar toen schoot ze onder de tafel.

Met die andere hond kan ik dus inderdaad verklaren dat het misschien om de bal ging.

Gisteravond was er geen aanleiding. Sterker nog.. weet zeker dat ze er gewoon zin in had aangezien ze de hele tijd al ander gedrag had. al een paar uur onrustig lopen. Toen kat van schoot ging bij mij op schjhoot ineens dat plejk claimen als ze een schoothond is. Was nerveus enz.. Had beetje idee dat ze van mij aanvoelde dat ik nerveus was voor vandaag. Maar de aanval naar kat en kat niet krijgen dan ik.. was uren na het schootgebeuren
johanna68
Zeer actief

beetje krom geschreven denk ik? Was gewoon even een samenvatting. Maar de sterilisatie staat ook los van hop dat haar gedrag veranderd in zin van aanvallen hoor...

Nogmaals ff samenvatting van afgelopen dagen en nu dan...mag Puck zo weer halen.

Betreft hard aanpakken? Kreeg gisteren geen kans. Ik wilde haar in nekvel grijpen maar toen schoot ze onder de tafel.

Met die andere hond kan ik dus inderdaad verklaren dat het misschien om de bal ging.

Gisteravond was er geen aanleiding. Sterker nog.. weet zeker dat ze er gewoon zin in had aangezien ze de hele tijd al ander gedrag had. al een paar uur onrustig lopen. Toen kat van schoot ging bij mij op schoot sprong ineens dat plek claimen als ze een schoothond is. Was nerveus enz.. Had beetje idee dat ze van mij aanvoelde dat ik nerveus was voor vandaag. Maar de aanval naar kat en kat niet krijgen dan ik.. was uren na het schootgebeuren.
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Het maakt niet uit of ze jouw zenuwen voelt of niet. En het maakt niet uit of ze al dan niet op schoot heeft gelegen.

Ze MAG gewoon GEEN katten of mensen grijpen. Hoe moeilijk is het om dat te zien?
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Habibi schreef:Het maakt niet uit of ze jouw zenuwen voelt of niet. En het maakt niet uit of ze al dan niet op schoot heeft gelegen.

Ze MAG gewoon GEEN katten of mensen grijpen. Hoe moeilijk is het om dat te zien?
Natuurlijk mag het niet, maar ik word ook gegrepen als ik Tessa wil grijpen als zij vol in de adrenaline zit vanwege een andere hond. Dat achter de katten aan zit er blijkbaar in en komt steeds meer naar boven. Daar moet je dus mee aan de slag en volgens mij ziet Johanna dat ook wel in, alleen weet ze niet hoe ze dat aan moet pakken?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Habibi schreef:Het maakt niet uit of ze jouw zenuwen voelt of niet. En het maakt niet uit of ze al dan niet op schoot heeft gelegen.

Dat ziet ze best.
Ze weet alleen niet hoe ze dat kan afleren.
En dat gaat niet via een schermpje.
Want je moet zoiets zien, plus de reactie van Johanna, om uit te maken hoe het anders moet/kan.

En uiteraard kan Puck zeker anders reageren als de baas met de zenuwen in in de knoop zit.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
johanna68
Zeer actief

Dat zie ik wel en weet ik wel en mag ook niet. Om welk reden dan ook.

Ik had even een beschrijving van Puck haar nerveus gedrag beschreven al voor aanval.. En een hardop denken...maar welk reden Puck ook heeft.. NEE ze mag geen kat pakken of schootzitten om te claimen.

Ik heb kontakt met baas broertje van Puck . Ook deze is erg fel en dominant. Gaan ze mee trainen vanaf half januari. Deze trainer kende nog een pup bij de fokster weg en vertelde dat mevrouw dus enorm doorfokt met "valse"honden. De pup die hij kende is op leeftijd van 2 jaar ingeslapen. De broer van Puck had het zover dat vrouw des huis niet eens binnen durfde.

Had hier over net met mijn dierenarts. Als Puck weer bijgekomen is van deze ingreep ga ik kontakt opnemen met GT. Heb via deze forum een tip gehad van iemand hier dichtbij en komt aan huis observeren. Volgens de dierenarts moet er dus ook gekeken worden niet alleen wat Puck triggert maar dus ook waarom Puck niet kan omgaan met een iets dat triggert. Aangezien Puck dan echt flipt. En alle pakt wat ze bijten kan. Haar agressie is dan niet meer alleen de kat of zoals vorige keer eten.

In geval kat (die overleden is) had ik haar daarvoor nog niet hard aangepakt. Toch had ze me beet in mn arm. Liet niet los terwijl ze me recht in ogen keek.

Dus nogmaals... zodra Puck weer fit is zal ik GT aan huis hebben. Op moment is Puck nog K.O en ligt in bench met een rompertje aan.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

johanna68 schreef: Sterker nog.. weet zeker dat ze er gewoon zin in had aangezien ze de hele tijd al ander gedrag had. al een paar uur onrustig lopen.
Een hond heeft er geen zin in. Ze vind t nodig omdat haar niet verteld wordt wat ze moet doen. Dat doet ze dan maar zelf omdat t moet.

Daarnaast als je t de hele avond al merkt waarom wacht je dan in vredesnaam af tot t fout gaat?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
johanna68
Zeer actief

malinois schreef:
johanna68 schreef: Sterker nog.. weet zeker dat ze er gewoon zin in had aangezien ze de hele tijd al ander gedrag had. al een paar uur onrustig lopen.
Een hond heeft er geen zin in. Ze vind t nodig omdat haar niet verteld wordt wat ze moet doen. Dat doet ze dan maar zelf omdat t moet.

Daarnaast als je t de hele avond al merkt waarom wacht je dan in vredesnaam af tot t fout gaat?
wachten niet... Puck is nog niet anders uitgevallen of het was iets met eten. Poes lag nu gewoon op vensterbank net als anders. Normaal ligt Puck bij katten te slapen... Er was geen eten dus geen trigger.. Ze gedroeg zich nerveus en heb dus erg opgelet betreft eten enz... en in de gaten gehouden waarom ze nerveus deed.. Ze bleef maar drentelen. Dat Puck dan ineens uren nadien zomaar uitvalt... was niet te voorzien.

Ze claimde enz maar daar was voor de aanval al geen sprake meer van.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Heavy schreef:Als je dat zenuwachtige gedrentel zie kan je haar ook verplicht rust geven door haar op haar plaatst te sturen . Misschien had je het dan wel kunnen voorkomen.

Maar is het geen verveling van haar dat katten opjagen enz
Heeft ze niet gewoon heel veel energie.
Dit... je ziet dat ze anders is/onrustig is. Ik zou dr verplichten rustig te gaan liggen doet ze dat niet jammer dan dan ga je vast en probeer ik t een uurtje later weer.
Afbeelding
johanna68
Zeer actief

dat heb ik dus ook gedaan. Nogmaals haar uitval was al lang na dat drentelen. Tijdens gedrentel kreeg ik idee dat ze ergens in de gang op uit was. Dus haar in kamer plaats en katten apart. Later was ze rustig en avonds was uitval.

Energie heeft Puck inderdaad maar loop best veel met dr of binnen spelen of buiten enz.

Betreft katten... ze heeft er nooit problemen mee gewoon. Ze slaapt met ze enz. Behalve nu dan door voer. Dus katten opjagen doet ze niet in huis. Wel met de konijn. Die liep vroeger gewoon los achterhuis maar daar begon Puck inderdaad achteraan te rennen en opjagen. Dus de konijn heeft inmiddels een drie verdieping flat en loopt niet meer los. Maar dat heeft hij inmiddels al denk meer dan half jaar. Is dus niet iets van laatste tijd.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

johanna68 schreef:dat heb ik dus ook gedaan. Nogmaals haar uitval was al lang na dat drentelen. Tijdens gedrentel kreeg ik idee dat ze ergens in de gang op uit was. Dus haar in kamer plaats en katten apart. Later was ze rustig en avonds was uitval.
dan heeft dat er niks mee te maken...
En ze heeft er ook geen 'zin in' ze doet het omdat het kan en ze vind dat het moet... dat is de enige reden.
Afbeelding
johanna68
Zeer actief

Puck heeft na thuiskomst alleen maar geslapen. Pas vanmorgen rond half 9 plas gedaan en weer verder slapen. Erg rustig in huis dus. Zolang ze nog zo is blijven de katten natuurlijk uit de kamer zodat Puck in ale rust kan bijkomen en herstellen.
johanna68
Zeer actief

Heavy schreef:Zal wel heel stil zijn ineens :wink: Hopelijk krijgt ze niet teveel jeuk aan de wond want dat is altijd heel vervelend.
Echt wel stil in huis. Normaal met stofzuigen en dweilen moet ze apart omdat ze dan erg fel doet (ja dan ook) en nu braaf bleef ze liggen. Moet haar waterbak brengen en dan drinkt ze en gaat weer slapen.

Moet bekennen dat ik gisteren wel ff na alle stress dacht... goh genieten van mn rust als ze bij dierenarts is. Maar toen ik terugkwam zonder Puck was mn huis al leeg en niet gezellig . Ben blij dat ze dr weer is. Nu nog aansterken. Eten wil ze niet tot nu.

Heb bij dierenarts een romper gekocht. Ooit had ze een kraag maar knalt overal tegen op en had ze stuk. Romper is ook erg handig. Gebruikte bij Wanda altijd met kamperen tegen steekmuggen.. Anti mug spray erop en Wanda werd niet gestoken.

Heb wel met Puck te doen. Maar gelukkig slaapt ze alleen maar . Piept ook niet of andere tekenen van pijn .Vrijdag moet ze even weer komen voor wondcontrole en dan volgende week vrijdag weer .
johanna68
Zeer actief

Heavy schreef:
johanna68 schreef:
Heavy schreef:Zal wel heel stil zijn ineens :wink: Hopelijk krijgt ze niet teveel jeuk aan de wond want dat is altijd heel vervelend.
Echt wel stil in huis. Normaal met stofzuigen en dweilen moet ze apart omdat ze dan erg fel doet (ja dan ook) en nu braaf bleef ze liggen. Moet haar waterbak brengen en dan drinkt ze en gaat weer slapen.

Moet bekennen dat ik gisteren wel ff na alle stress dacht... goh genieten van mn rust als ze bij dierenarts is. Maar toen ik terugkwam zonder Puck was mn huis al leeg en niet gezellig . Ben blij dat ze dr weer is. Nu nog aansterken. Eten wil ze niet tot nu.

Heb bij dierenarts een romper gekocht. Ooit had ze een kraag maar knalt overal tegen op en had ze stuk. Romper is ook erg handig. Gebruikte bij Wanda altijd met kamperen tegen steekmuggen.. Anti mug spray erop en Wanda werd niet gestoken.

Heb wel met Puck te doen. Maar gelukkig slaapt ze alleen maar . Piept ook niet of andere tekenen van pijn .Vrijdag moet ze even weer komen voor wondcontrole en dan volgende week vrijdag weer .
Heavy had ook zo'n rompertje en heeft hem stukgebeten :mrgreen: toen hebben we een nieuwe gekocht en die beet ze ook stuk :roll:

Meestal gaat het na een dag of 2 jeuken en dan gaan ze likken krabben bijten .
Hoeft natuurlijk niet hoor maar wel even opletten :wink:
Thanks zal ik doen... Inderdaad stukbijten had ik niet over nagedacht. Tot nu toe nog steeds rustig. Ze heeft nog maar 1 keer geplast. Wel wat weinig.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Is de kleine meid al een beetje opgeknapt?

Ik hoop niet dat de castratie averechts werkt. Teven kunnen pittiger worden na castratie, en ik heb dit ook bij mijn eigen hond gemerkt. Die liet voorheen het kaas dr van dr brood vreten maar sinds de castratie durft ze haar voer te verdedigen voor andere honden.
Afbeelding
johanna68
Zeer actief

Puck is vanavond weer iets fitter en heeft iets gegeten . Rest betreft voor of nadeel is afwachten
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

johanna68 schreef:Puck is vanavond weer iets fitter en heeft iets gegeten . Rest betreft voor of nadeel is afwachten
:ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

johanna68 schreef:Puck is vanavond weer iets fitter en heeft iets gegeten . Rest betreft voor of nadeel is afwachten
Ik hoop dat ze snel opknapt. Is er nou nog iets bijzonders gezien tijdens de operatie waardoor het gedrag pijngerelateerd zou kunnen zijn? Zo niet, dan zou ik echt niks van gedragsverandering verwachten, daar moet echt die GT voor komen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”