Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik denk niet dat ik garantie heb, is uit dat topic via hier op het hondenforum. Die man had een aantal goedkoop waar Ellen. ze weer van had. Dus ik denk niet dat ik er garantie op heb
Het vlees is opzich wel goed gedroogd in de tijd dat aangegeven stond. Ik kijk morgen of ik hem schoon kan maken / of hij het "normaal" doet.
Ik weet dat je de huid van een vis kunt drogen. Ik heb gisteren de huid van een gerookte zalm opzij gehouden maar is dat niet te zout om als snack voor de honden te drogen?
Safari schreef:Ik weet dat je de huid van een vis kunt drogen. Ik heb gisteren de huid van een gerookte zalm opzij gehouden maar is dat niet te zout om als snack voor de honden te drogen?
Ik denk dat dat voor een keer wel meevalt.
Knakworstjes; een regelrechte hit!
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15 True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10 Candy, voor altijd in mijn gedachten http://www.greyblessings.nl
Voor het eerst konijnenoren gedroogd. Eigenlijk vind ik die net iets te herkenbaar. Vooral toen ik ze lauw wilde omdraaien, denkend aan het liedje Flappie dat op de radio steeds voorbij kwam
Rauw lustte 2 van de drie honden het niet, maar gedroogd vinden ze het geweldig.
Safari schreef:Ik weet dat je de huid van een vis kunt drogen. Ik heb gisteren de huid van een gerookte zalm opzij gehouden maar is dat niet te zout om als snack voor de honden te drogen?
Sins een paar dagen hebben wij een voedsel droger gekocht van het merk clatronic om lekkere stukjes kipfilet / maag te drogen voor onze BOrder collie .
Nu zit ik alleen met het volgende , ik de kipfilet in reepjes snijd en deze 8 uur in de machine laat lijkt het alsof er bijna niks gebeurt de stukjes kipfilet blijven nog "nat en kunnen gewoon doorgebogen worden zonder dat deze breken , in de oven doen wij altijd 5 a 6 uur 60 graden en dan worden het net chips, dit resultaat krijg ik alleen niet met de voedsel droger.
Mijn vraag is of meer mensen dit hebben of dat dit aan mijn droger ligt .
Ik heb geen idee op welke Temp hij droogt er staat wel op 250watt.
Kan het kwaad om mijn hond kipfilet te geven die niet helemaal goed gedroogd is ?
Ik heb nu een hele voorraad voor Zara gemaakt: Kip, runderlever, runderlever gepureerd met ei, haar eigen kvv koekjes, banaan, appel, vis en kippenlever.
Nu ben ik bezig aan een voorraad voor honden van mijn ouders. De oudste van hun luistert NIET als je haar roept en zie nu dit filmpje: ... =2&theater
Zo de konijnenoortjes liggen in de droger. Er zat een hudge oor bij die paste echt niet tussen de roosters dus nu heeft goof mazzel.
(foto is wat wazig, goof eet nogal beweeglijk)
Oh en misschien een beetje een blonde vraag, maar kan het kwaad dat er ook wat vacht op de oortjes zit, niet voor goof die vreet het wel maar voor de droger. Niet dat die dadelijk in de fik staat
HillieS schreef:
Ow ja, en aangezien ik mijn handen gewoon op het vlees hou tijdens het snijden stinken mijn handen nogal na het snijden.
Even wat citroensap (kan gewoon uit zo'n flesje) ruim op je handen doen alsof het zeep is, en een beetje handzeep erbij en dan goed je handen inzepen en afspoelen. De zware bloedlucht was zo van mijn handen af!
Je kan natuurlijk ook van die huishoud-wegwerp-handschoentjes aan doen. Ik heb zo'n doos bij de action gehaald, 2.79 voor 100 stuks dacht ik, echt ideaal. M'n handen stinken tenminste niet zo
Of je koopt zo'n zeepvormig metalen ding bij Blokker of zo: net doen of je je handen ermee wast en de stank is weg.
Uit het oog maar nooit uit het hart Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
P-tt schreef:Oh en misschien een beetje een blonde vraag, maar kan het kwaad dat er ook wat vacht op de oortjes zit, niet voor goof die vreet het wel maar voor de droger. Niet dat die dadelijk in de fik staat
P-tt schreef:Oh en misschien een beetje een blonde vraag, maar kan het kwaad dat er ook wat vacht op de oortjes zit, niet voor goof die vreet het wel maar voor de droger. Niet dat die dadelijk in de fik staat
Nee hoor, dat vachtje kan geen kwaad.
En fijn dat goof zo lekker kan smikkelen nu
Gelukkig maar, anders had de garage nu ongeveer wel in de fik gestaan had al gevonden op barfplaats dat t geen kwaad kan.
Goof vond het heerlijk en wil nu ineens verdacht vaak naar de garage, heel gek
Afgelopen zondag heb ik een kilo eendenvoeten in de droger gedaan. Met het resultaat zijn de dames hier zeer tevreden. Nu liggen de kippenhartjes te drogen.
Ik las op de FB groep over drogen een leuke tip voor beloningssnoepjes. Frikandel in stukjes gesneden...
Ik geef Yara als 'extra motivatie' met behendigheid wel eens ontdooide frikandel, maar daar worden je handen en je zak zo vies van en als je het in je zak per ongeluk laat zitten...
Maar gedroogd is het minder troep natuurlijk.
Dus dat ga ik binnenkort maar eens doen. En dan plakjes van zeg maar een kleine cm dik in vieren snijden.
HillieS schreef:Ik las op de FB groep over drogen een leuke tip voor beloningssnoepjes. Frikandel in stukjes gesneden...
Ik geef Yara als 'extra motivatie' met behendigheid wel eens ontdooide frikandel, maar daar worden je handen en je zak zo vies van en als je het in je zak per ongeluk laat zitten...
Dus dat ga ik binnenkort maar eens doen. En dan plakjes van zeg maar een kleine cm dik in vieren snijden.
klopt, heb ik ook gelezen. Ik heb het ook al gedaan met rodiworst, droogt ook heel goed en de honden vinden het lekker
de worsten van prins of carnis doen het ook erg goed in de droger (en ook voor de gevoelige honden beschikbaar) boef krijgt de hypoallergeen met eend van prins bijvoorbeeld. beide erg tevreden
HillieS schreef:Ik las op de FB groep over drogen een leuke tip voor beloningssnoepjes. Frikandel in stukjes gesneden...
klopt, heb ik ook gelezen. Ik heb het ook al gedaan met rodiworst, droogt ook heel goed en de honden vinden het lekker
Leverworst kan je ook drogen trouwens, die wissel ik vaak af met de frikadel voor de trainingen
ik heb vandaag een 2e droogmachine in gebruik genomen. het is een espressions geworden. iets groter dan de bomann met 3 standen. ze staan nu alle 2 te draaien, 1 met vis en kipfilet en 1 met long aangevuld met kipfilet. van de week ga ik appeltjes drogen voor de konijnen.
is er iemand die weet of je ook kippenvoetjes kan drogen?
ellen
Ik ben van plan om binnenkort ook een droogmachine aan te schaffen. Kun je hem het beste in bijv. de garage zetten ivm de stank? En zijn ze redelijk veilig, lijkt me zo eng om hem 's nachts of overdag als ik er niet ben aan te hebben staan.....
Ik heb de goedkoopste droger van Bohman, toen ik hem kocht €24, 95 inclusief de verzendkosten. Hij bevalt mij nog steeds goed. Ik heb hem eigenlijk alleen overdag aanstaan als ik thuis ben, en dan staat hij in de keuken op de kookplaat en onder de afzuigkap. De afzuigkap zet ik dan op de laagste stand, je ruikt het wel heel iets in de keuken maar tot nu toe nog niet echt vieze luchtjes gehad.