Het litteken op zijn neus is toch echt toegebracht door een staff tijdens de gehoorzaamheidscursus.bianca83 schreef: Dat was geen rottweiler maar een herder

Moderator: moderatorteam
Dat is inderdaad van een staff maar hij is nooit door een rottweiler aangevallen toen hij pup wasLars schreef:Het litteken op zijn neus is toch echt toegebracht door een staff tijdens de gehoorzaamheidscursus.bianca83 schreef: Dat was geen rottweiler maar een herder
dan hééft het toch niets meer met die ene aanval te maken, en moet je de oorzaak nu ergens anders gaan leggen?Jinx schreef:Ook goed, de puppentijd heb ik nooit meegemaakt helaas.bianca83 schreef:Dat was geen rottweiler maar een herderJinx schreef:Hij is vroeger aangevallen door een Rottie en reageert nu zeer heftig op honden die daarop lijken. Een hoop kabaal en bombarie, maar gewonden zijn er nooit gevallen![]()
Feit blijft dat hij vooral getriggert wordt door Rotties.
Nope maar ik heb wel eenzelfde hond waarvan ik de bouw ken en weet wat hij wel of niet kan.Nanna schreef:In een hondengevecht in het heetst van de strijd heb jij geen laser-ogen die registreren wanneer een hap waar aankomt
Ik bemoei me daar liever met mijn stevig geschoeide voeten mee dan met mijn handjes.
Dat heb ik dus met herders.alm@ schreef: Ik heb wat meer moeite molossers of doggen te 'lezen'
ik heb liever een hap van een JR dan van een grote hondLars schreef:(hap klinkt dramatisch maar ik schaar het toucheren er ook maar even onder)
is dat omdat je je eigen hond niet vertrouwd bij een JR .. te klein , zo een hap. ...weg?Dat heb ik dus met herders.We snappen elkaar gewoon niet lijkt het wel maar toch heb ik liever een herder voor me dan een kleine buikschuifer in de vorm van bijv. een JR.
Een hond vind het niet wel of niet leuk om te zijn zoals hij is. Hij is zo gemaakt/ geworden om wat voor reden dan ook en kan dat niet wel of niet leuk vindenPak-de-bal schreef:dan hééft het toch niets meer met die ene aanval te maken, en moet je de oorzaak nu ergens anders gaan leggen?Jinx schreef:Ook goed, de puppentijd heb ik nooit meegemaakt helaas.bianca83 schreef:Dat was geen rottweiler maar een herderJinx schreef:Hij is vroeger aangevallen door een Rottie en reageert nu zeer heftig op honden die daarop lijken. Een hoop kabaal en bombarie, maar gewonden zijn er nooit gevallen![]()
Feit blijft dat hij vooral getriggert wordt door Rotties.![]()
het is gewoon nu dan een agressieve hond geworden,
die het wel leuk vindt om zo te zijn.
chrico schreef:Een hond vind het niet 'leuk' om zo te zijn, die is zo geworden en weet niet beterPak-de-bal schreef:
het is gewoon nu dan een agressieve hond geworden,
die het wel leuk vindt om zo te zijn.
bianca83 schreef:Een hond vind het niet wel of niet leuk om te zijn zoals hij is. Hij is zo gemaakt/ geworden om wat voor reden dan ook en kan dat niet wel of niet leuk vinden
Dan heb ik dat verkeerd begrepen. Ik kan niet alles wetenbianca83 schreef:Dat is inderdaad van een staff maar hij is nooit door een rottweiler aangevallen toen hij pup wasLars schreef:Het litteken op zijn neus is toch echt toegebracht door een staff tijdens de gehoorzaamheidscursus.bianca83 schreef: Dat was geen rottweiler maar een herderDat met die staff dat weet ik nog
What ever, ik vind het gewoon jammer dat in dit soort gevallen een JR vaak als voorbeeld wordt gebruikt en imo klopt dat niet helemaal.Lars schreef:Niks, lees "bijv. een JR".Maryanne schreef:Wat is daar mis mee??maar toch heb ik liever een herder voor me dan een kleine buikschuifer in de vorm van bijv. een JR.![]()
Als het je een beter gevoel geeft dan wil ik daar ook wel stabij invullen bijv.
Mjah het zal je niet ontgaan zijn dat ik ook niet helemaal onbekend ben met vooroordelen?Maryanne schreef:What ever, ik vind het gewoon jammer dat in dit soort gevallen een JR vaak als voorbeeld wordt gebruikt en imo klopt dat niet helemaal.
oke, JR mixMaryanne schreef:What ever, ik vind het gewoon jammer dat in dit soort gevallen een JR vaak als voorbeeld wordt gebruikt en imo klopt dat niet helemaal.Lars schreef:Niks, lees "bijv. een JR".Maryanne schreef:Wat is daar mis mee??maar toch heb ik liever een herder voor me dan een kleine buikschuifer in de vorm van bijv. een JR.![]()
Als het je een beter gevoel geeft dan wil ik daar ook wel stabij invullen bijv.
Dank je!Lars schreef:Mjah het zal je niet ontgaan zijn dat ik ook niet helemaal onbekend ben met vooroordelen?Maryanne schreef:What ever, ik vind het gewoon jammer dat in dit soort gevallen een JR vaak als voorbeeld wordt gebruikt en imo klopt dat niet helemaal.![]()
Het was gewoon het eerste wat me te binnen schoot en ervaring mee heb, niks ten nadele van het ras hoor want ik vind het doorgaans hele leuke hondjes.
Eén van de door mij gefokte honden heeft ook maar 1 keer een JR gehad die aan zijn oor hing. Met als gevolg zijn oorpunt eraf:Pak-de-bal schreef:
ik heb in die 6 jaar dat ik Bauke heb, maar 1 keer een JR gehad die aan zijn oor hing,
verder nooit meer,