Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
barfers opgelet
Moderator: moderatorteam
-
bea leyba
- Zeer actief
-
Marion.
Ja, heel graagRoelfien schreef:Marion, ik wil die staarten wel voor je kopen en bij mij in de vriezer mieteren zodat op een goed moment geruild kan worden.
Want ik wil wel een keer kalkoennekken proberen.
Hoeveel nekken wil je? Ik heb ze de laatste tijd netjes vacuum verpakt per 3, da's een kilo of 2/2.5 dus
-
Marion.
Genoteerd. Kippenekken kan ik ook goed aankomen, voor 90 cent per kilo volgens mij. Denk niet dat ik daarmee de goedkoopste ben (de ouderen hier eten zelf namelijk de "halsjes" nogtineke schreef:Bij jou Marion wil ik graag 10 kilo kalkoennekken en 10 kilo hondengehakt en ik zou ook graag 10 kilo kippenekken willen voor wie daar goed aan kan komen.
-
tineke
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wat is in hemelsnaam hondengehakt?
Tineke: oh, de vorige keer was het zeer stijf ingevroren. Maar vers is natuurlijk geen enkel probleem, dan kan het ook gewoon rund zijn.
Marion: 2 a 2,5 kilo is 3 nekken? Mijn hemel wat zijn die dingen dan groot. Doe maar 4 keer 3 nekken.
Tineke: oh, de vorige keer was het zeer stijf ingevroren. Maar vers is natuurlijk geen enkel probleem, dan kan het ook gewoon rund zijn.
Marion: 2 a 2,5 kilo is 3 nekken? Mijn hemel wat zijn die dingen dan groot. Doe maar 4 keer 3 nekken.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
-
Marion.
Pit, noemt de Nijmeegse wildpoelier het. Maakte hij vroeger aan het einde van de week altijd voor de honden. Alle afsnijdsels, maar ook de karkassen enzo. Gemalen. Tegenwoordig alleen nog maar op bestelling. Voor onder andere mij dusRoelfien schreef:Wat is in hemelsnaam hondengehakt?![]()
![]()
Hij verpakt het keurig in zakjes van een kilo. En nu weet ik het niet meer heel zeker, maar hij vraagt er 1 euro of 1.25 voor.
Staat ook genoteerdRoelfien schreef:Marion: 2 a 2,5 kilo is 3 nekken? Mijn hemel wat zijn die dingen dan groot. Doe maar 4 keer 3 nekken.
-
Marion.
- Roelfien
- Zeer actief
Brrr. Hier verkochten ze dus nooit kippennekken, totdat er een grote groep mensen neerdaalde in het pitoreske Almere, die de nekken, poten en dergelijke gebruiken om soep van te trekken. En daarnaast ook heel fanatiek kip eten, dus ze verkopen de vleugeltjes ook per 10 kilo in dozen aan die mensen. En ik ben er blij mee.Marion. schreef:Mijn poelier is helemaal blij met me. Hij pikt namelijk ook altijd één zo'n kalkoennek uit mijn bestelling, en gaat die dan 's avonds lekker opbakken. Brrr, moet je toch niet aan denken. Kilo gebakken nek op je bordtineke schreef:wat een domme ganzen![]()
![]()
Want we hadden vroeger een poelier in Almere Buiten en die is ten onder gegaan aan te weinig klandizie. Zo zie je maar hoe het kan veranderen.
-
tineke
oke dat wist ik niet meer het is meestal gewoon los dus vandaarRoelfien schreef:Wat is in hemelsnaam hondengehakt?![]()
![]()
Tineke: oh, de vorige keer was het zeer stijf ingevroren. Maar vers is natuurlijk geen enkel probleem, dan kan het ook gewoon rund zijn.![]()
Ik ga hem even ruim van te voren bellen en zal er dan om vragen oke
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Marion, ik wil dan graag 10 kg "hondengehakt" en 8 pakken (± 20 kg) kalkoennekken.
Het paardenvlees kan ik idd aankomen. 1,98 per kg. Is verpakt per ± 730 gr.
Het zijn afsneidsels van paardenvlees voor menselijke consumpte.
Verder haal ik dus eigenlijk alles bij Islam Centre (zie prijslijst van Golden Stanley). Hier in de buurt kan ik heel veel lam, schaap, geit krijgen. Ik kan eens kijken of ik ergens nog goedkoper iets kan vinden.
De goedkope schapenpens van Tineke heb ik ook wel oren naar. Ik betaal 1€ de kilo.
Voor kippennekken ook 1€ per kilo.
Verder haal ik dus eigenlijk alles bij Islam Centre (zie prijslijst van Golden Stanley). Hier in de buurt kan ik heel veel lam, schaap, geit krijgen. Ik kan eens kijken of ik ergens nog goedkoper iets kan vinden.
De goedkope schapenpens van Tineke heb ik ook wel oren naar. Ik betaal 1€ de kilo.
-
Marion.
Ga ik regelensirene schreef:Marion, ik wil dan graag 10 kg "hondengehakt" en 8 pakken (± 20 kg) kalkoennekken.
Verder wil ik van jou graag dan 10 kilo geite- en lamsribben (mixje? 5 om 5 bv), en doe ook maar 5 kilo van die paardenvlees.
Als jij naast het islam-center woont, is het handiger dat jij het haalt dan wanneer Sieneke ervoor uit Den Haag moet komen. Denk je dat je 15 juli redt, ivm die vakantie?
Anders mogen de ribben de volgende keer, dan ga ik nu nog even verder shoppen
Ik heb trouwens een volgend dilemma. Ik ben dus heel slecht in pingelen. Maar nu ga ik poelier bellen dat ik een kilo of 50 wil bestellen. Normaal 2,60. Hoe ga ik nu pingelen? Vertellen dat ik reclame voor hem heb gemaakt, en dat hij nu een mooi prijsje moet maken?
(ik heb een heel goed contact met hem; zaterdag liep hij met mij mee naar de parkeerplaats en hij wist eerder mijn auto te staan dan ik
-
tineke
Hoi Sonjasirene schreef:Marion, ik wil dan graag 10 kg "hondengehakt" en 8 pakken (± 20 kg) kalkoennekken.
Ik wilde dus graag indien mogelijk 10 kilo paardenvlees en 20 kilo lams/geitenribben als het lukt.
ik ga de schapenpens regelen
- Roelfien
- Zeer actief
-
Marion.
Wij gaan op 1 plek verzamelen toch, op 15 juli? Wat mij betreft Almere, want ik ben de enige verwegistan geloof ik. Wip ik op de terugweg wel aan bij Tamara, kom ik toch langsRoelfien schreef:Nou, die lams/geitenribben ben ik ook heel geïnteresseerd in, maar Rotterdam is voor mij echt uit de buurt.
- Roelfien
- Zeer actief
Oh, dat had ik gemist, ik dacht dat er verder nog niks besproken was over 1 centrale plek.Marion. schreef:Wij gaan op 1 plek verzamelen toch, op 15 juli? Wat mij betreft Almere, want ik ben de enige verwegistan geloof ik. Wip ik op de terugweg wel aan bij Tamara, kom ik toch langsRoelfien schreef:Nou, die lams/geitenribben ben ik ook heel geïnteresseerd in, maar Rotterdam is voor mij echt uit de buurt.
Ohhh, Sonjaaaaaa!!!!!!!!!! Mag ik dan ook 20 kilo lams/geitenribben?
En Tineke, wil jij dan een hele pens voor mij meenemen?
Waar die centrale plek wordt, maakt dan niet zoveel uit hoor
-
Marion.
-
tineke
Vind ik ook prima als er nog iemand bij mij uit de buurt mee wil graag zelfs want langere afstanden rijden heb ik wat moeite mee met mijn schouder maar is wel te doen hoor indien nodigRoelfien schreef:Oh, dat had ik gemist, ik dacht dat er verder nog niks besproken was over 1 centrale plek.Marion. schreef:Wij gaan op 1 plek verzamelen toch, op 15 juli? Wat mij betreft Almere, want ik ben de enige verwegistan geloof ik. Wip ik op de terugweg wel aan bij Tamara, kom ik toch langsRoelfien schreef:Nou, die lams/geitenribben ben ik ook heel geïnteresseerd in, maar Rotterdam is voor mij echt uit de buurt.
-
tineke
-
Marion.
Vogelenzang is ook goed hoor! Ik dacht alleen aan Nina met haar treintineke schreef:Vind ik ook prima als er nog iemand bij mij uit de buurt mee wil graag zelfs want langere afstanden rijden heb ik wat moeite mee met mijn schouder maar is wel te doen hoor indien nodig
Als ik geen honden meeneem, kan ik trouwens ook wel gewoon 3 personen oppikken in Almere. Ehhh, hoeveel vlees ik dan nog kan vervoeren weet ik niet
-
tineke
Het gaat wel lukken hoor ik kan Jan nog vragen of mijn zoonMarion. schreef:Vogelenzang is ook goed hoor! Ik dacht alleen aan Nina met haar treintineke schreef:Vind ik ook prima als er nog iemand bij mij uit de buurt mee wil graag zelfs want langere afstanden rijden heb ik wat moeite mee met mijn schouder maar is wel te doen hoor indien nodig![]()
Als ik geen honden meeneem, kan ik trouwens ook wel gewoon 3 personen oppikken in Almere. Ehhh, hoeveel vlees ik dan nog kan vervoeren weet ik niet
- Zoie
- Zeer actief
ik wil wel meerijden hoor ( als je nog durfttineke schreef:Vind ik ook prima als er nog iemand bij mij uit de buurt mee wil graag zelfs want langere afstanden rijden heb ik wat moeite mee met mijn schouder maar is wel te doen hoor indien nodigRoelfien schreef:Oh, dat had ik gemist, ik dacht dat er verder nog niks besproken was over 1 centrale plek.Marion. schreef:Wij gaan op 1 plek verzamelen toch, op 15 juli? Wat mij betreft Almere, want ik ben de enige verwegistan geloof ik. Wip ik op de terugweg wel aan bij Tamara, kom ik toch langsRoelfien schreef:Nou, die lams/geitenribben ben ik ook heel geïnteresseerd in, maar Rotterdam is voor mij echt uit de buurt.
Laatst gewijzigd door Zoie op 03 jul 2006 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.

-
Marion.
Ja, leuk Jan! Ik wil je heel graag een keer zienZoie schreef:ik wil wel meerijden hoor ( als je durft) , zie ik ook nog eens wat mensen van het forum
Misschien kan dan ook iemand een kilootje van het een of ander voor me meenenemen om uit te proberen, barfen doen ze hier nog niet, en een vriezer heb ik ook nog niet.
Zal ik in elk geval wat hondengehakt voor je meenemen? Lijkt net op KVV hoor, alleen dan iets natuurlijker
- Zoie
- Zeer actief
oke, wat mij betreft, lijkt me leukMarion. schreef:Ja, leuk Jan! Ik wil je heel graag een keer zienZoie schreef:ik wil wel meerijden hoor ( als je durft) , zie ik ook nog eens wat mensen van het forum
Misschien kan dan ook iemand een kilootje van het een of ander voor me meenenemen om uit te proberen, barfen doen ze hier nog niet, en een vriezer heb ik ook nog niet.
![]()
Zal ik in elk geval wat hondengehakt voor je meenemen? Lijkt net op KVV hoor, alleen dan iets natuurlijker

-
Marion.
-
tineke
Oke dan zoek ik op de routeplanner wel een route met allemaal flitspalen dan durf ik het vast welZoie schreef:
ik wil wel meerijden hoor ( als je nog durft) , zie ik ook nog eens wat mensen van het forum
Vind het een prima plan als je iets van mijn slager wilt geef maar een gil dan neem ik het mee
- Zoie
- Zeer actief
kilo is wel genoeg ja, en een paar nekken kan ook nog wel in de drie laden diepvries die ik heb ? Denk niet dat ik ermee blijf zitten, sien eet het wel, vind het alleen niet leuk als sien gaat barfen en spok niet, maar misschien is dat ook wel onzin eigenlijk.Marion. schreef:Nou, geef je bestelling maar op danZoie schreef:oke, wat mij betreft, lijkt me leuk![]()
Zal ik gewoon een kilo hondengehakt voor jou meenemen. I.v.m. je geen vriezer hebben? Wil ook wel de kalkoennekken meenemen, maar ik denk dat je er dan mee blijft zitten.

-
bea leyba
- Zeer actief
- Zoie
- Zeer actief
je moet een route nemen met van die huilende smiley's, die vind ik veel leukertineke schreef:Oke dan zoek ik op de routeplanner wel een route met allemaal flitspalen dan durf ik het vast welZoie schreef:
ik wil wel meerijden hoor ( als je nog durft) , zie ik ook nog eens wat mensen van het forum
![]()
![]()
![]()
denk dat ik eerst maar even een vriezer moet kopen, want ik kan het anders allemaal niet kwijt.Vind het een prima plan als je iets van mijn slager wilt geef maar een gil dan neem ik het mee

-
Marion.
Ik neem van beiden wat voor je mee. Vraag bij Tineke ook even naar de schapepensjes. Dat gaat Spok ècht ook lusten hoorZoie schreef:kilo is wel genoeg ja, en een paar nekken kan ook nog wel in de drie laden diepvries die ik heb ? Denk niet dat ik ermee blijf zitten, sien eet het wel, vind het alleen niet leuk als sien gaat barfen en spok niet, maar misschien is dat ook wel onzin eigenlijk.
Bij mij was het ook zo. Saar barfte dus (al een week of
Het ging hier dus heeeeeel erg goed. Zie foto van Miep, en het verhaaltje over "2 jaar later" ergens een paar bladzijden terug.
-
tineke