Geer schreef:Zoie schreef:Geer schreef:[In een aanlijngebied vind ik dat ik met mijn loopse teef in mijn recht sta bij geval van 'verkrachting'... maar in een losloopgebied vind ik het toch echt mijn eigen probleem. Dan zoek ik het bewust op. Dus...dat doe ik niet.
Het probleem is dat de scheiding niet zo strikt is. Zijn de duinen losloopgebied omdat je er mag lopen met je hond ? Is het mini bosje aan het meertje waar ik vaak met Luna naar toe ga losloopgebied omdat meer mensen op het idee komen ? enz.
Nou, laat ik het anders zeggen. Onder losloopgebied versta ik die gebieden waar honden officieel los mogen OF die gebieden waarvan je WEET dat honden er loslopen.
Yep, het is toch eigenlijk ook een beetje onzin om je in deze zo strikt aan 'officiële' losloopgebieden te houden?
Een tijd terug kwam ik vaak in een park dat 'eigenlijk' geen losloopgebied is, maar waar de bewoners van de hele wijk zijn/haar hond los laat lopen, omdat het een van de weinige plekken is waar het - veilig - kan.
Dat vind ik dus ook typisch zo'n plek om even rekening met elkaar te houden (dus zorgen dat je elkaar niet frustreert, ook niet met je loopse teef).
Voor eigenaren van een teef heb je idd maar 3 weken een (klein) probleem, als reuen-eigenaar - als het even tegenzit - het hele jaar door.
Geer schreef:Ik snap niet zo goed dat het zoveel frustraties oproept...zo moeilijk is het toch niet om eeeeeven een heeeeel klein beetje rekening met elkaar te houden? Kijk, de reuenbaas die ik laatst tegenkwam en die van mening was dat ik mijn gesteriliseerde Sophie maar buiten het park moet houden een tijdje, omdat zijn reu toch ruikt wanneer ze loops had moeten worden, die heeft gewoon pech. Maar met mijn loopse teef mijd ik gewoon even zo veel mogelijk het park en andere losloopgebieden. Ik zou dit weekend naar een huisje in Friesland gaan om lekker te wandelen... Dat hebben we dus maar even uitgesteld.
Ik denk trouwens wel dat het loopse teven-hitsige reuen probleem zich met name in de stedelijke gebieden voordoet, omdat je dus met zijn allen in maar een paar - betrekkelijk kleine gebieden - kunt wandelen.
Nu ik in het buitengebied woon speelt het hele probleem niet of nauwelijks.
Dus misschien had je toch best naar Friesland kunnen gaan, Geer...