Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mastin de los pirineos

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

BiG_G schreef:Whahahahahaha...

Dat is wel erreg lekker (voor m'n meisje iig, ik ben het type waar mensen met een grote boog omheen gaan :wink: )

Je signoff foto's zijn overigens errug mooi hoor...
Je landseer heeft trouwens ook een hele mooie tekening.

Zeg, het verschil in onderhoud (kammen) is dat merkbaar? Ik heb me laten vertellen dat een Mastin minder gekamt hoeft te worden ivm de haar struktuur....
:eek: Doe ff een foto van je zelf dan! ik word altijd erg nieuwsgierig naar dat soort mannen :mrgreen:

Klopt van die vacht!
Zara heeft een makkelijke vacht, soort glad haar dat bijna niet klit.
Ondanks dat ze gesterreliseerd is, ideaal
Maar wel altijd haren in huis hoor, en aan je kleren en in je eten.......... :wink:
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
BiG_G
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door BiG_G »

Ik kan gedachten lezen, zie je dat?

Whahahahaha
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

greatdane schreef:
Mol schreef:
BiG_G schreef:Als ik het zo hoor zou je bijna denken dat het fam. is van de Boerboel.

G

dan alleen nog 5 gradaties erger dan dat, een vriendin van mij heeft een CAO teef een kaukaas reu afzien matten of dat het een lappen pop was.

mol :8):
En wil je nog erger dan is er nog de CO
Afbeelding
:wink:
dit iss een kaukaas

Living XL
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastiff!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Living XL »

Stuk voor stuk prachtige honden die ik voorbij zie komen!
wie weet ooit.....
hoewel nee, ik blijf toch op de mastiff hangen :pffff: :mrgreen:
Groetjes
Sandra
en een high 5 van Amiga, Perro & Meissie
Afbeelding
In loving memory Bink 08-05-1999 / 25-11-2011
In loving memory Murphy 16-03-1998 / 29-04-2013
greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door greatdane »

Mol schreef:
greatdane schreef:
Mol schreef:
BiG_G schreef:Als ik het zo hoor zou je bijna denken dat het fam. is van de Boerboel.

G

dan alleen nog 5 gradaties erger dan dat, een vriendin van mij heeft een CAO teef een kaukaas reu afzien matten of dat het een lappen pop was.

Afbeelding
dit iss een kaukaas

Weet ik :wink:
En daarom zei ik dus ook dat deze nog een graad erger is qua karakter en ook nog grover gebouwd.
Na alles wat ik gelezen heb over de verschillen van de CO en CAO van mensen die deze honden in bezit hebben(hebben gehad)blijkt de CO in bijna alles een tikje erger te zijn.
Zo blijkt een CAO nog te benaderen zijn,maar een CO weer helemaal niet.
Stukje bv. :wink:
Temperamental differences between CAO/CO?

I'll respond since I own Afghan cao's, and had CO. I think the best way to see the temperamental differences is by studying the functional traits of both breeds. The co is a "local" protector and will instantaneously respond when anything approaches his territory. The cao, being a livestock protector, has no limits to its territory and will respond weigh beyond his territory to scare away danger. Cao will judge the danger (man or beast) and will avoid and save his energy if he senses no harm from it. The co, being so spontaneously, will react right away without hesitation. In Russia, you'll see co's fenced or tied near property, hearing its deep bark on duty , whereas the cao is near its master , protecting him and his livestock, quietly keeping an eye and sense on danger, and will explode if danger passes threshold.
Afbeelding
Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

greatdane schreef:
Mol schreef:
greatdane schreef:
Mol schreef:

Afbeelding
dit iss een kaukaas

Weet ik :wink:
En daarom zei ik dus ook dat deze nog een graad erger is qua karakter en ook nog grover gebouwd.
Na alles wat ik gelezen heb over de verschillen van de CO en CAO van mensen die deze honden in bezit hebben(hebben gehad)blijkt de CO in bijna alles een tikje erger te zijn.
Zo blijkt een CAO nog te benaderen zijn,maar een CO weer helemaal niet.
Stukje bv. :wink:
Temperamental differences between CAO/CO?

I'll respond since I own Afghan cao's, and had CO. I think the best way to see the temperamental differences is by studying the functional traits of both breeds. The co is a "local" protector and will instantaneously respond when anything approaches his territory. The cao, being a livestock protector, has no limits to its territory and will respond weigh beyond his territory to scare away danger. Cao will judge the danger (man or beast) and will avoid and save his energy if he senses no harm from it. The co, being so spontaneously, will react right away without hesitation. In Russia, you'll see co's fenced or tied near property, hearing its deep bark on duty , whereas the cao is near its master , protecting him and his livestock, quietly keeping an eye and sense on danger, and will explode if danger passes threshold.
nou moet je eens voor de gein de RV vraagen, er zijn meer Co,s in nl dan cao, rara hoe zou dat nou toch komen
omdat ze simpel weg voor vreemde niet te benaderen zijn, op shows zie je ze sporadish en ze komen gemuikorft en geblindoekt de ring binnen de keurmeester keurt dan ook alleen op zicht.
dan heb ik het over de centraal aziaat en niet over de afgaan

BiG_G
Actief
Contacteer:

Zijn daar foto's van?
ashanti
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door ashanti »

en big_g ben je er al uit wat voor ras je neem????
BiG_G
Actief
Contacteer:

Nou ik weet het voor mezelf wel al... Maar ik weet niet of vrouwlief hetzelfde deeld. Die is ook nog aan het kijken. Ikzelf ga voor de Mastin.

G
greatdane
Zeer actief

Mol schreef:
nou moet je eens voor de gein de RV vraagen, er zijn meer Co,s in nl dan cao, rara hoe zou dat nou toch komen
omdat ze simpel weg voor vreemde niet te benaderen zijn, op shows zie je ze sporadish en ze komen gemuikorft en geblindoekt de ring binnen de keurmeester keurt dan ook alleen op zicht.
dan heb ik het over de centraal aziaat en niet over de afgaan

Dat zou kunnen ik zeg alleen wat ik lees en hoor :wink:
Maar vrijwel overal in de rasbeschrijvingen staat ook dat de Kaukasische Ovcharka het meest waaks/wantrouwend is.
http://www.vhbinfo.com/
Maar als ik een hond zou willen alleen om te waken dan gaat er volgens mij niets boven de Fila Brasileiro :wink:
Afbeelding
Baïla
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mastin de los Pirineos
Contacteer:

Ongelezen bericht door Baïla »

Hoi Big_G,

Ik ben pas sinds gisteren op dit forum en aangezien ik zelf 2 Mastin de los Pirineossen heb ik natuurlijk jouw topic aangeklikt:-)

Het is heel leuk om de verschillende meningen over dit ras en de aanverwante rassen te lezen.
Ik ben helemaal gevallen voor deze honden. We hebben ook nog een Pyrenese Berghond en die is ook geweldig maar de Mastin vinden wij nog net iets leuker.

Onze Mastins zijn echte knuffelberen; willen altijd graag aangehaald en zijn ook altijd bij je in de buurt. Soms niet heel handig, bv met een mooie zwarte broek ofzo:-) en dat is wel iets waar je tegen moet kunnen.

De Mastins die ik ken zijn bepaald niet de schoonste honden...

Onze Pyrenese Berghond is wel een redelijk nette hond maar weer veel meer op zichzelf.

Mail gerust eens als je meer info wilt.

Groetjes,

Anja
Marja
Zeer actief

Baïla schreef:Hoi Big_G,

Ik ben pas sinds gisteren op dit forum en aangezien ik zelf 2 Mastin de los Pirineossen heb ik natuurlijk jouw topic aangeklikt:-)

Het is heel leuk om de verschillende meningen over dit ras en de aanverwante rassen te lezen.
Ik ben helemaal gevallen voor deze honden. We hebben ook nog een Pyrenese Berghond en die is ook geweldig maar de Mastin vinden wij nog net iets leuker.

Onze Mastins zijn echte knuffelberen; willen altijd graag aangehaald en zijn ook altijd bij je in de buurt. Soms niet heel handig, bv met een mooie zwarte broek ofzo:-) en dat is wel iets waar je tegen moet kunnen.

De Mastins die ik ken zijn bepaald niet de schoonste honden...

Onze Pyrenese Berghond is wel een redelijk nette hond maar weer veel meer op zichzelf.

Mail gerust eens als je meer info wilt.

Groetjes,

Anja
:cheer: :cheer: :cheer:
Eindelijk. leuk leuk leuk!
Haha nee mijn mastinnetje is ook een vreselijke viespeuk inderdaad.
Heb jij twee reuen??
Ik heb een teef maar dat is nou niet bepaals een knuffelig hondje, erg op haarzelf en nogal afstandelijk.
Blaffen die van jou ook zo erg?
Afbeelding
Baïla
Zeer actief
Contacteer:

Hoi Marja,

Mooie honden heb jij trouwens ook; leuk om te lezen dat jullie naar Zweden zijn geweest. Dacht al dat wij de enige gekken waren om zo'n eind te rijden voor een puppie!

Wij hebben een teefje van bijna 4 die knuffelt het liefst de hele dag; is echt een supervrijdoos.
Vorig jaar Pinksteren hebben we er een reutje uit Italië bij gehaald en die wordt dit weekend een jaar.
Ook dit is een echte knuffelbeer die heel graag bij je in de buurt is.

De reu blaft (nog) niet; alleen bij heel bijzondere dingen, de 2 dames, wij hebben ook nog een Pyrenese Berghond teef, blaffen inderdaad toch wel vrij veel.

Ik moet nog even kijken hoe ik hier foto's op krijg... en de emoticons heb ik ook nog niet in de gaten. ( Ik ben niet eens blond:-))

Groetjes,

Anja
Marja
Zeer actief

Ja kijk als ik weet welk ras ik wil dan wil ik ook direkt een pup :wink:
Hier in Nederland was zowiezo niks te krijgen en in Zweden zaten 13 pups, dus hup naar zweden.
Zo hebben we Stapper (Landseer) in Duitsland gehaald.

Waar heb jij je teefje vandaan dan? ook uit het buittenland begrijp ik.....

Ben wel razend nieuwsgierig naar foto's ja!
Er staat ergens een hele uitleg hoe je ze kan plaatsen, de emo's is gewoon erop klikken :idea:
Afbeelding
Baïla
Zeer actief
Contacteer:

Ons teefje komt uit België; net over de grens.
Dat was dus eigelijk peanuts ook al komen wij uit de Achterhoek :wink:

Het enige minpuntje was dat dat hele kleine schattige mormel echt de hele weg heeft zitten janken; wordt de afstand heeeeeel lang van.

Bertus, het reutje, heeft zo'n beetje 1500km liggen slapen ( wel op schoot maar afijn...) :slaap:
Marja
Zeer actief

Baïla schreef:Ons teefje komt uit België; net over de grens.
Dat was dus eigelijk peanuts ook al komen wij uit de Achterhoek :wink:

Het enige minpuntje was dat dat hele kleine schattige mormel echt de hele weg heeft zitten janken; wordt de afstand heeeeeel lang van.

Bertus, het reutje, heeft zo'n beetje 1500km liggen slapen ( wel op schoot maar afijn...) :slaap:
Hahaa zie hier de eerste overeenkomst :mrgreen:
Wij reden in twee dagen terug van Zweden naar Nederland en Zara heeft 2 dagen lang zitten schreeuwen en gillen in de auto!
En in het hotel waar we overnachten, heeft ze de hele nacht op het balkon gelegen buiten, ze wou helemaal niets van ons weten.

Ik heb nog gedacht onderweg, ik breng haar terug!
Eenmaal thuis ging ze helemaal tegen Stapper aan liggen, zocht echt steun en bescherming bij hem, heel schattig.

Langzaam aan begon ze te ontdooien........... :wink:
Nu wil ze wel eens bij je liggen maar dat moet echt vanuit haarzelf komen, als ik naar haar toe ga om eens lekker te knuffelen dan draait ze met een zucht haar hoofd weg :roll:
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

tot nu toe kon ik alleen cous cous maar wat een mooie hond is die kaus kaus zeg
Afbeelding
Pascal
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pascal »

Ga maar fijn door hoor met die verhalen, ik zit hier gezellig mee te lezen :wink: Want ik wil natuurlijk wel weten wat ik me later in huis haal he :wink:
Groetjes, Pascal

Afbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Ben ik dus niet de enige die geniet van de leuke verhalen!!
Marja
Zeer actief

Pascal schreef:Ga maar fijn door hoor met die verhalen, ik zit hier gezellig mee te lezen :wink: Want ik wil natuurlijk wel weten wat ik me later in huis haal he :wink:

Oh maar daar ben je heeeel snel achter hoor :smile:
Afbeelding
Baïla
Zeer actief
Contacteer:

AfbeeldingDit is Bertus. Hier nog wat jonger maar inmiddels bijna een jaar.
AfbeeldingDit is Baïla, zij is bijna 4 jaar.
AfbeeldingDit zijn Baïla en Pepper. Pepper is een Pyrenese Berghond van 7 jaar.

Volgens mij moet dit anders kunnen :denken:, maar er staan een paar foto's :smile: en dat heeft echt even puzzelen opgeleverd.
Ben ik nu zo dom of is het zo moeilijk??
( Op de laatste vraag hoef ik niet perse antwoord :neenee:

Groetjes,

Anja
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Melanie 74 schreef:Ben ik dus niet de enige die geniet van de leuke verhalen!!
Nee :mrgreen:
Pascal
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pascal »

Marja schreef:
Pascal schreef:Ga maar fijn door hoor met die verhalen, ik zit hier gezellig mee te lezen :wink: Want ik wil natuurlijk wel weten wat ik me later in huis haal he :wink:

Oh oh, moet ik me nu zorgen gaan maken? :denken:
Groetjes, Pascal

Afbeelding
Marja
Zeer actief

Baïla schreef:AfbeeldingDit is Bertus. Hier nog wat jonger maar inmiddels bijna een jaar.
AfbeeldingDit is Baïla, zij is bijna 4 jaar.
AfbeeldingDit zijn Baïla en Pepper. Pepper is een Pyrenese Berghond van 7 jaar.

Volgens mij moet dit anders kunnen :denken:, maar er staan een paar foto's :smile: en dat heeft echt even puzzelen opgeleverd.
Ben ik nu zo dom of is het zo moeilijk??
( Op de laatste vraag hoef ik niet perse antwoord :neenee:

Groetjes,

Anja
Ohhh wauw :I:
Wat zijn ze prachtig zeg!
Hoe groot zijn ze en wat wegen ze?
Ik vind Zara nogal aan de kleine kant :wink:
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Pascal schreef:
Marja schreef:

Oh oh, moet ik me nu zorgen gaan maken? :denken:
Ligt er maar net aan waar je van houd :mrgreen:
Afbeelding
greatdane
Zeer actief

Baïla schreef:AfbeeldingDit is Bertus. Hier nog wat jonger maar inmiddels bijna een jaar.
Deze vind ik heel mooi :ok:
Afbeelding
Baïla
Zeer actief
Contacteer:

Marja, het teefje heeft een normale hoogte. Als pup was ze de allerkleinste, maar op de leeftijd van anderhalf jaar kreeg ze nog een keer een groeistuip en ze heeft nu een mooie maat. ( ga ik even uit van wat ik op shows heb gezien aan vergelijkings materiaal)

Bertus is inmiddels iets groter maar die moet nog een stukje; wordt het nog makkelijker om iets van de eettafel te pikken :mrgreen:
En dan bedoel ik geen eten maar een bril ofzo, handig als je er maar 1 hebt... :N:

Baïla weegt waarschijnlijk zo rond de 50-55 kg en de laatste keer dat Bertus op de schaal heeft gestaan(december) woog hij 62 kg.
Je begrijpt dat we hier voor naar de dierenarts moeten :mrgreen:
Om te wegen bedoel ik :wink:

Wat wegen jouw honden dan en is de Landseer nou veel drukker als een Mastin?
Ik ben nl ook bij een Landseerfokker wezen kijken maar vond ze erg druk, wel ontzettend mooi maar toen ik hoorde dat je elke dag flink met ze moest bewegen haakte ik af :wink:

greatdane: jij hebt trouwens zelf ook een paar mooie honden; die nemen ook wel een beetje ruimte in of niet?
Zijn dat ook van die heerlijke ik maak mij niet druk honden?
Baïla
Zeer actief
Contacteer:

greatdane:
Ik heb jouw foto's nog even rustig bekeken; dat is maar 1 hond of niet?
Sorry voor de vergissing!! :mrgreen:
Marja
Zeer actief

Baïla schreef:Marja, het teefje heeft een normale hoogte. Als pup was ze de allerkleinste, maar op de leeftijd van anderhalf jaar kreeg ze nog een keer een groeistuip en ze heeft nu een mooie maat. ( ga ik even uit van wat ik op shows heb gezien aan vergelijkings materiaal)

Bertus is inmiddels iets groter maar die moet nog een stukje; wordt het nog makkelijker om iets van de eettafel te pikken :mrgreen:
En dan bedoel ik geen eten maar een bril ofzo, handig als je er maar 1 hebt... :N:

Baïla weegt waarschijnlijk zo rond de 50-55 kg en de laatste keer dat Bertus op de schaal heeft gestaan(december) woog hij 62 kg.
Je begrijpt dat we hier voor naar de dierenarts moeten :mrgreen:
Om te wegen bedoel ik :wink:

Wat wegen jouw honden dan en is de Landseer nou veel drukker als een Mastin?
Ik ben nl ook bij een Landseerfokker wezen kijken maar vond ze erg druk, wel ontzettend mooi maar toen ik hoorde dat je elke dag flink met ze moest bewegen haakte ik af :wink:

greatdane: jij hebt trouwens zelf ook een paar mooie honden; die nemen ook wel een beetje ruimte in of niet?
Zijn dat ook van die heerlijke ik maak mij niet druk honden?
Whahaha de landseer druk??
Nee, eerder het tegenovergestelde! Stapper is heel erg rustig, binnen en buiten, binnen ligt hij gewoon te liggen en buiten sjokt hij relexed achter me aan :wink:
Af en toe trekt hij een sprintje maar daar moet hij dan weer uren van bij komen hoor :mrgreen:

Ik vind Zara enorm druk, in haar hele doen en laten.
Altijd en eeuwig allert, waar we ook zijn. Ze loopt buiten altijd heel snel en speurt konstant naar leukigheden!
Ze is nu bijna drie en nog steds superspeels, nog echt dat pupachtige :mrgreen:
Binnen is ze afschuwelijk waaks, dat wil zeggen dat ze de hele dag voor het raam zit en maar blaffen blaffen........
Pas eind van de middag rond half 6 gaat ze op haar plekje liggen en slapen.

Ze weegt 56 kilo.
Afbeelding
Marja
Zeer actief

Oh ja........
hier heeft de mastin honderd maal meer beweging nodig dan de landseer :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”