Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jammer

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

qyan

Ongelezen bericht door qyan »

maart schreef:niet africhters zouden een s een training moeten kunnen meemaekn, zodat ze er een duidelijk beeld van hebben. het is nogal moeilijk ook om te begrijpen dat honden echt plezier in het bijten kunnen hebben als je daar niet mee vertrouwd bent :19:
natuurlijk moet het dan wel een training zijn waar er op een positieve manier wordt getraind, en ene waar de honden als partner worden aangezien en niet als 'het ding dat moet presteren anders vliegt ie zonder pardon buiten' :wink:
Aan de andere kant zouden bepaalde afrchters dan ook eens bij een KC kunnen gaan krijgen om een beeld te krijgen.
Nogmaals, het moet van 2 kanten komen.
Ik erger me soms ook aan bepaalde ideeen over de africhting, maar met sommige mensen kan ik me dat wel heel goed voorstellen
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Nou ik heb het wel gezien en bij een redelijke vereniging denk ik dan maar want het zag er gewoon goed uit.
En tja wat is slaafs, ik zie GG en al die andere dingen zoals bijvoorbeeld het altijd leuke Doggy-dancen :mrgreen: waar honden ook alles moeten doen dan toch als hetzelfde, ik houd er sowieso niet zo van hoor, maar dat geld voor mij en mijn honden :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

Re: Jammer

Ongelezen bericht door Ragverp »

malinois schreef:
bram en thijs schreef:Geven jullie nu zelf ruiterlijk toe dat er helemaal niet zoveel honden zijn die het leuk vinden? Dat er inderdaad gemankeerde mensen rondlopen die over de rug van hun hond hun zelfvertrouwen en eigenwaarde wat opkrikken omdat ze dan tenminste iets in het leven de baas zijn (of denken te zijn)?
de meeste honden vinden het juist WEL leuk wat ik zie om me heen. Ik persoonlijk ken gelukkig weinig tot geen honden die het bijten niet leuk vinden en moeten! Ze zullen er zeker zijn dat ontken ik zeker niet, maar de meeste honden vinden het zalig.
Ik ken wel honden die het niet leuk vinden maar als je op een beetje vereinging traint dan zul je dat snel genoeg te horen krijgen en dan stop je daarmee en hoeft zo'n hond ook niet meer.
Mijn honden hebben ook wel is een mindere dag en ik heb ook wel is een rot humeur maar zodra ik dit merk ga ik even spelen met een balletje op het veld en stop ik met de training .
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

bram en thijs schreef:
malinois schreef:
Ragverp schreef:
bram en thijs schreef: Nee, dank je wel. Ik hou van hondse honden.

Ook niet helemaal eerlijk . Er staat je blijkbaar een beeld voor ogen en het is lastig om daar vanaf te zien maar er zijn echt nog steeds honden en vereigingen waar met plezier getraind wordt door mens en dier.
:ok:
Daar heb ik helemaal geen behoefte aan, ik hou er niet van. Ik hou er niet van om mijn, of andere, honden iets op te dringen of opgedrongen te zien worden. Ik zie daar geen sportiviteit of lol in. Mijn ego kan blijkbaar prima zonder slaafse honden, mijn honden mogen mij uitlachen en ik hen.
jij speelt ook nooit met je hond? :roll:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

qyan schreef:Aan de andere kant zouden bepaalde afrchters dan ook eens bij een KC kunnen gaan krijgen om een beeld te krijgen.
Nogmaals, het moet van 2 kanten komen.
Ik erger me soms ook aan bepaalde ideeen over de africhting, maar met sommige mensen kan ik me dat wel heel goed voorstellen
ik heb er getraint.... praat me er niet van :roll: Maar je hebt wel gelijk... er zijn zeker goede kc-s! :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Perle
Zeer actief
Mijn ras(sen): MH - Chihuahua
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Perle »

bram en thijs schreef:
malinois schreef:
Ragverp schreef:

Ook niet helemaal eerlijk . Er staat je blijkbaar een beeld voor ogen en het is lastig om daar vanaf te zien maar er zijn echt nog steeds honden en vereigingen waar met plezier getraind wordt door mens en dier.
Daar heb ik helemaal geen behoefte aan, ik hou er niet van. Ik hou er niet van om mijn, of andere, honden iets op te dringen of opgedrongen te zien worden. Ik zie daar geen sportiviteit of lol in. Mijn ego kan blijkbaar prima zonder slaafse honden, mijn honden mogen mij uitlachen en ik hen.
Mijn hond iets opdringen? Nu moet je mij eens uitleggen... Als mijn hond een pakwerker ziet, en ik zeg of doe niks, maar moet me wel schrap zetten omdat ze er zó naartoe zou willen rennen...wat dring ik mijn hond dan op?
Een ander voorbeeld hiervan is de meesterverdediging. Dat moet de meeste honden niet aangeleerd worden hoor. Nee, dat doen ze uit zichzelf.
Een hond die geen respect krijgt, noch heeft voor zijn baas, zal zich echt niet met de volle 100% in de strijd gooien hoor.

En euh...slaafse honden??? Dan moet je mij en Luna soms eens bezig zien :smile2: . Volgens mij komt ze soms nauwelijks bij van het lachen. :mrgreen:
Everywhere I go, your shadow is my companion, your vigilance my protection.
Just like the moon, you're always there, watching.
bram en thijs
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Zwitserse Sennenhond
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door bram en thijs »

malinois schreef:
bram en thijs schreef:
malinois schreef:
Ragverp schreef:
jij speelt ook nooit met je hond? :roll:
? Let het grote geheel eens uit.
AfbeeldingAfbeelding
qyan

bram en thijs schreef:
qyan schreef:
bram en thijs schreef:
malinois schreef: de hond vind het leuk, is misschien moeilijk te begrijpen voor je maar het is toch echt zo bij de meeste honden.
Schijnbaar kom ik dan steeds de minderheid aan honden tegen die het niet leuk vinden. Ik kan het me ook echt, in alle eerlijkheid, niet voorstellen dat een hond dit leuk kan vinden. Je mag me nu alles uit gaan leggen over werklijnen en fokken maar ik zie het zogenaamde plezier gewoon niet terug in de honden.
Waarom kan jij je het plezier van de honden niet voorstellen?
Qyan is op het veld net zo gek, ontdeugend en blij als op welke andere plaats (bos/ strand) dan ook.
Ik zie een blije hond.
Natuurlijk zie ik ook honden die het niet leuk vinden en die erbij lopen van moet dit, die honden zie ik zat, maar dat neemt niet weg dat er honden zijn die er toch plezier in hebben.
Ik stel me niets voor, ik ZIE het niet terug. Van zien met eigen ogen, waarnemen, constateren. Ik vindt het gewoon een enge toestand met gemankeerde mensen maar dat had ik al geschreven. Het "grappige" is dat ook jij schrijft dat er: "honden zijn die er toch plezier in hebben". Geven jullie nu zelf ruiterlijk toe dat er helemaal niet zoveel honden zijn die het leuk vinden? Dat er inderdaad gemankeerde mensen rondlopen die over de rug van hun hond hun zelfvertrouwen en eigenwaarde wat opkrikken omdat ze dan tenminste iets in het leven de baas zijn (of denken te zijn)?
Ik schrijf idd dat er honden zijn die er geen plezier in hebben.
Er zijn idd mensen die voor hun eigenwaarde gewoon doorgaan met het beestje.
Zo hadden wij een man met een dober op de vereniging die gewoon niet wilde bijten, speuren ook niet geweldig vond en apel al helemaal niet......beestje moest en zou bijten en IPO examen doen.
Deze man is echter wel geroyeerd als lid van de vereniging.
Zodra trainers bij ons zien dat er honden zijn die het niet leuk vinden en de baas dit zelf niet erkend, wordt je er bij ons netjes afgetrapt.
Onze vereniging is alles behalve wedstrijd en punten gericht!
Gelukkig zie ik meer mensen uit hun zelf stoppen als de hond het niet leuk vindt, dan dat de trainers er een stokje voor moeten steken.
Maar ik schrijf niet dat er meer honden zijn die het niet leuk vinden dan wel.
Ik zie zowel honden die het leuk vinden, als honden die het niet leuk vinden.
Soms vind de hond het gewoon echt niet leuk en soms vind de hond het met een bepaalde baas gewoon niet leuk
Als je hond het niet leuk vind, dan moet je ermee stoppen en iets gaan doen wat het beestje wel leuk vind, ongeacht wat voor training/ sport het is, of voor mij pasrt helemaal niet trainen
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

bram en thijs schreef:
malinois schreef:
Ragverp schreef:

Maar hoe kom je er nou bij dat alle honden iets wordt opgedrongen ? Ik heb het nu even over de tak waar ik verstand van heb de IPO . Mijn honden doen alles vanuit spel en de truc is om er juist geen slaafse honden van te maken maar een hond die plezier heeft in wat hij doet omdat hij er plezier in heeft. Ik neem eigenlijk ook aan dat dan alle takken van hondensport niet door de beugel kunnen in jouw optiek ?
Flyball, obedience, jachtsporten , apport sporten etc etc ? want wat is daar anders aan als IPO of knpv ?
Afbeelding
bram en thijs
Zeer actief

Perle schreef:Als mijn hond een pakwerker ziet, en ik zeg of doe niks, maar moet me wel schrap zetten omdat ze er zó naartoe zou willen rennen
Zo. Je zal een wat rottige out-fit aanhebben en jouw hond tegenkomen. En dat doet ze zomaar uit zichzelf zonder dat jij er ooits voor hebt hoeven te doen of haar dat hebt hoeven te leren? De meeste mensen vinden het helemaal niet zo fijn als hun hond zomaar uit zichzelf op mensen afvliegt die toevallig eens een gek pak aanhebben.
AfbeeldingAfbeelding
qyan

bram en thijs schreef:
malinois schreef:
Ragverp schreef:

Ik heb alles behalve een slaafse hond :mrgreen:
Als Qyan geen zin heeft dan kan ik met een rookworst zwaaien of met een paar lekkere verse lamsribben, maar dan doet ie het niet.
Je kan het je misschien niet voorstellen.......maar ik vind zijn ontdeugendheid prachtig en kan er zeker om lachen.
Vooral als hij hem peert en verstoppertje gaat spelen achter het verstek :mrgreen:
Niet iedereen in de africhting dwingt zijn honden, qyan wordt met de clicker getraind notabene.
Niet iedereen dringt zijn honden iets op of dwingt zijn honden om iets te doen.
Dat beeld zal heus niet voor niets ontstaan zijn, maar niet iedereen doet zo
cloris
Zeer actief

bram en thijs schreef:
Perle schreef:Als mijn hond een pakwerker ziet, en ik zeg of doe niks, maar moet me wel schrap zetten omdat ze er zó naartoe zou willen rennen
Zo. Je zal een wat rottige out-fit aanhebben en jouw hond tegenkomen. En dat doet ze zomaar uit zichzelf zonder dat jij er ooits voor hebt hoeven te doen of haar dat hebt hoeven te leren? De meeste mensen vinden het helemaal niet zo fijn als hun hond zomaar uit zichzelf op mensen afvliegt die toevallig eens een gek pak aanhebben.
Beeeetje flauw deze.. waarom nou niet even serieus, ik ben ook geen africhter maar om nou maar alles op de hoop te gooien nee daar pas ik voor :19:
Afbeelding
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
qyan

bram en thijs schreef:
Er lopen op straat ook echt pakwerkers in pak en uitgerus met bijtmouw in het rond he :roll:
scooby doo

Ongelezen bericht door scooby doo »

ze zeggen hier dat ik maar wat loop te jennen ?

:neenee: niet waar , lees het topic maar over tt in keel of nek .

ik stel een normale vraag en de eerste reply wordt ik al afgekraakt

en dan doe ik ook geen moeite mee en pas ik me aan aan hun niveau

lekker duidelijk dan
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

bram en thijs schreef:
Tsja als hier iemand over de straat loopt met en een comleet leren pak en ook nog een jute mouw om zijn linker arm en die gaat lopen schreeuwen en dreigen dan heb ik een probleem dat geef ik onmiddelijk toe. Gelukkig is de kans dat je de staatsloterij hoofdprijs wint groter.
Afbeelding
cloris
Zeer actief

scooby doo schreef:ze zeggen hier dat ik maar wat loop te jennen ?

lekker duidelijk dan
Nou spuit elf ook weer, dit is een ander topic en dit gaat heel normaal dus jouw gejen is niet nodig :pffff:
Afbeelding
scooby doo

bram en thijs schreef:
en dan de keurmeesters in de ring , die netjes naast de bijtende hond staan .

een hond is geleerd alleen om jutte te bijten .
waarom denken je dat ze politiehonden leren burgerbijten ???

als iedere hond die op jutte beet ook op burger beet dan zou het wat gek worden denk ik :smile:
bram en thijs
Zeer actief

cloris schreef:
bram en thijs schreef:
Beeeetje flauw deze.. waarom nou niet even serieus, ik ben ook geen africhter maar om nou maar alles op de hoop te gooien nee daar pas ik voor :19:
Ik ben serieus, ze suggereert dat de hond dat vanzelf doet en dat geloof ik niet (want anders zou het inderdaad echt niet handig zijn). Ik denk dat je de hond dit gedrag ook moet leren en dat is dus hetgeen waar ik niet zo van hou.
AfbeeldingAfbeelding
scooby doo

cloris schreef:
scooby doo schreef:ze zeggen hier dat ik maar wat loop te jennen ?

lekker duidelijk dan
Nou spuit elf ook weer, dit is een ander topic en dit gaat heel normaal dus jouw gejen is niet nodig :pffff:
kom toch dit is heel laag bij de grond wat jij nu doet .

een mod vraagt waarom ik jen . en ik geef als andwoord actie = reactie .

maar als jij je bril niet ophebt dan is mij dat ook oke .

ik snap ook niet dat als ik een reactie geef en nog niet eens ben uitgepraat , dat der dan al een laag bij de grondse reactie voor me klaarstaat . maar dan doe ik gewoon mee en maak ik alle vooroordelen waar . dat is toch alleen maar wat jullie willen lezen , ik bespaar jullie allemaal de moeite :ok:
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

bram en thijs schreef:
cloris schreef:
bram en thijs schreef:
Ik ben serieus, ze suggereert dat de hond dat vanzelf doet en dat geloof ik niet (want anders zou het inderdaad echt niet handig zijn). Ik denk dat je de hond dit gedrag ook moet leren en dat is dus hetgeen waar ik niet zo van hou.
Alle gedrag word aangeleerd , ik neem aan dat jij je pups ook opvoed ?
Ik ben met je eens dat de manier waarop een wereld van verschil uitmaakt maar dat wil niet zeggen dat de hond er geen plezier in kan hebben.
Afbeelding
cloris
Zeer actief

bram en thijs schreef:
cloris schreef:
bram en thijs schreef:

Laten we het er dan maar op houden dat ik begreep wat zij bedoelde en dat kan idd, ik ging vroeger nog wel mee met mijn zwager, die deed dat ook met zijn dober, nou die hond vond het geweldig dus :19: sommige honden vinden GG /Fly-bal enz toch ook leuk, waarom zou een hond dit NIET leuk kunnen vinden? ongeacht wat jij of ik er van vinden, ze hebben toendertijd Fangio met regelmaat wel eens op de mouw gelaten omdat hij heel goed reageert op het commando los ( :mrgreen: ) maar mijn god wat vond die hond dat leuk.. het is dat het niet mocht met mijn honden maar Fangio vond dat werkelijk waar helemaal het einde.
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Martijn schreef:
Stang schreef: Dan weet ik toch echt niet waar jij bent gaan kijken? :19:
Dat vind ik zo'n onzin!
Iedereen die zegt africhting in actie gezien te hebben en niet blij is met wat ze zagen heeft altijd de verkeerde club gezien. Tuurlijk.

Het zal wel hoor..maar dan zijn de meeste clubs gewoon verkeerd. Het houdt een keer op met die zogenaamde uitzonderingen.
En ik dan? Ik doe ook niet aan africhting en toch heb ik hele goede clubs gezien en ja, ook eentje waar ik niet blij mee was.

Niemand ontkent dat er foute africhtingsclubs zijn, niemand ontkent dat er africhters zijn die klote met hun hond omgaan, alleen er is ook nog een andere kant van de africhting waar het er wel een heel stuk prettiger aan toe gaat.

(edit/aanvulling: ik praat wel over IPO, over de KNPV heb ik totaal geen verstand en ervaring).
Laatst gewijzigd door Caro. op 22 aug 2005 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Perle
Zeer actief

Mijn hond heeft dit reageren net hetzelfde aangeleerd als een hond die leert reageren op een balletje. Het is een spel voor haar.

En inderdaad, pakwerkers lopen natuurlijk overal in het wild rond :roll: :smile: .

En weet je wat? Ook al liepen ze zomaar overal rond. Ik kan mijn hond perfect onder controle houden. Ze zal pas naar de pakwerker gaan als ik dat toelaat. En kan ook evengoed rustig naast me zitten, al gaat de pakwerker op z'n kop staan :smile2: of loopt hij rondjes rond ons.

Als jij vindt dat onze honden slaafs zijn, en alleen maar bijten omdat ze moeten, dan vraag ik me inderdaad ook wel af wat je dan vindt van andere hondensporten. Jouw honden gaan toch ook in hun mand als je dat vraagt, of niet? Ook slaafjes dan? :denken:
bram en thijs
Zeer actief

Perle schreef:Jouw honden gaan toch ook in hun mand als je dat vraagt, of niet? Ook slaafjes dan? :denken:
Het heeft niet zoveel zin om appels en peren te vergelijken. Het is prima als een hond beschikt over de normale kennis om het leven door te komen. Niemand wil bijvoorbeeld zijn of haar hond onder een auto zien lopen omdat de hond niet weet wat een commando voor wachten of stoppen betekent. Een hond die weet dat het op de hoek van de straat moet stoppen of een hond die weet wat zijn mand is kun je, wat mij betreft, niet vergelijken met honden die pakken aanvliegen.
AfbeeldingAfbeelding
Perle
Zeer actief

Maar je kan ze wel vergelijken met eender welke hond die eender welk speeltje leuk vindt.
scooby doo

Perle schreef:Mijn hond heeft dit reageren net hetzelfde aangeleerd als een hond die leert reageren op een balletje. Het is een spel voor haar.

En inderdaad, pakwerkers lopen natuurlijk overal in het wild rond :roll: :smile: .

En weet je wat? Ook al liepen ze zomaar overal rond. Ik kan mijn hond perfect onder controle houden. Ze zal pas naar de pakwerker gaan als ik dat toelaat. En kan ook evengoed rustig naast me zitten, al gaat de pakwerker op z'n kop staan :smile2: of loopt hij rondjes rond ons.

Als jij vindt dat onze honden slaafs zijn, en alleen maar bijten omdat ze moeten, dan vraag ik me inderdaad ook wel af wat je dan vindt van andere hondensporten. Jouw honden gaan toch ook in hun mand als je dat vraagt, of niet? Ook slaafjes dan? :denken:

ik zit soms op een stoel OP het veld met alleen mijn pakwerkersbroek aan . en mijn jas losgeknoopt terwijl de honden met gehoorzaamheid of springen bezig zijn .

nog nooit is er een hond zomaar om me afgelopen om me te komen bijten . :ok:

de hond word aangeleerd om te luisteren :ok:
Perle
Zeer actief

En zo hoort het ook :ok: .

Luna en de pakwerker zijn trouwens beste maatjes, zelfs mét kostuum aan. :cheer:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

en toch vraag ik me af wat er met dapper is gebeurd zijn ogen geven licht :denken:
Afbeelding
Afbeelding
Ragverp
Zeer actief
Contacteer:

bram en thijs schreef:
Perle schreef:Jouw honden gaan toch ook in hun mand als je dat vraagt, of niet? Ook slaafjes dan? :denken:
Het heeft niet zoveel zin om appels en peren te vergelijken. Het is prima als een hond beschikt over de normale kennis om het leven door te komen. Niemand wil bijvoorbeeld zijn of haar hond onder een auto zien lopen omdat de hond niet weet wat een commando voor wachten of stoppen betekent. Een hond die weet dat het op de hoek van de straat moet stoppen of een hond die weet wat zijn mand is kun je, wat mij betreft, niet vergelijken met honden die pakken aanvliegen.
Misschien niet ,maar de motivatie om dit te doen is hetzelfde . Net zoals de motivatie in flyball of doggydance . Het levert de hond iets op wat hij graag wil hebben en daar doet hij het voor.

Als ik het goed bergijp gaat het jou voornamelijk om het bijten ?
Voor mijn honden is het zo dat de mouw waarop ze bijten een buit is die ze willen winnen dmv van een trek spelletje met de pakwerker. Als ze die mouw krijgen hollen ze trots het hele veld over met de buit en ze komen hem ook trots laten zien aan mij of hollen terug naar de pakwerker om het spelletje nog is te spelen.
Afbeelding
Perle
Zeer actief

twinkeltje schreef:en toch vraag ik me af wat er met dapper is gebeurd zijn ogen geven licht :denken:
Afbeelding
:N: :smile: :smile: :smile:
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”