bram en thijs schreef:qyan schreef:bram en thijs schreef:malinois schreef:
de hond vind het leuk, is misschien moeilijk te begrijpen voor je maar het is toch echt zo bij de meeste honden.
Schijnbaar kom ik dan steeds de minderheid aan honden tegen die het niet leuk vinden. Ik kan het me ook echt, in alle eerlijkheid, niet voorstellen dat een hond dit leuk kan vinden. Je mag me nu alles uit gaan leggen over werklijnen en fokken maar ik zie het zogenaamde plezier gewoon niet terug in de honden.
Waarom kan jij je het plezier van de honden niet voorstellen?
Qyan is op het veld net zo gek, ontdeugend en blij als op welke andere plaats (bos/ strand) dan ook.
Ik zie een blije hond.
Natuurlijk zie ik ook honden die het niet leuk vinden en die erbij lopen van moet dit, die honden zie ik zat, maar dat neemt niet weg dat er honden zijn die er toch plezier in hebben.
Ik stel me niets voor, ik ZIE het niet terug. Van zien met eigen ogen, waarnemen, constateren. Ik vindt het gewoon een enge toestand met gemankeerde mensen maar dat had ik al geschreven. Het "grappige" is dat ook jij schrijft dat er: "honden zijn die er
toch plezier in hebben". Geven jullie nu zelf ruiterlijk toe dat er helemaal niet zoveel honden zijn die het leuk vinden? Dat er inderdaad gemankeerde mensen rondlopen die over de rug van hun hond hun zelfvertrouwen en eigenwaarde wat opkrikken omdat ze dan tenminste iets in het leven de baas zijn (of denken te zijn)?
Ik schrijf idd dat er honden zijn die er geen plezier in hebben.
Er zijn idd mensen die voor hun eigenwaarde gewoon doorgaan met het beestje.
Zo hadden wij een man met een dober op de vereniging die gewoon niet wilde bijten, speuren ook niet geweldig vond en apel al helemaal niet......beestje moest en zou bijten en IPO examen doen.
Deze man is echter wel geroyeerd als lid van de vereniging.
Zodra trainers bij ons zien dat er honden zijn die het niet leuk vinden en de baas dit zelf niet erkend, wordt je er bij ons netjes afgetrapt.
Onze vereniging is alles behalve wedstrijd en punten gericht!
Gelukkig zie ik meer mensen uit hun zelf stoppen als de hond het niet leuk vindt, dan dat de trainers er een stokje voor moeten steken.
Maar ik schrijf niet dat er meer honden zijn die het niet leuk vinden dan wel.
Ik zie zowel honden die het leuk vinden, als honden die het niet leuk vinden.
Soms vind de hond het gewoon echt niet leuk en soms vind de hond het met een bepaalde baas gewoon niet leuk
Als je hond het niet leuk vind, dan moet je ermee stoppen en iets gaan doen wat het beestje wel leuk vind, ongeacht wat voor training/ sport het is, of voor mij pasrt helemaal niet trainen