Ben ik niet met je eens Rob.
Voor deze wedstrijd moesten alle deelnemers zich selecteren door in eigen land een aantal wedstrijden te draaien en daar een aantal punten gemiddeld voor te halen.
In Nederland geldt als ik het goed heb dat ze in een wedstrijd minimaal 280 punten moeten halen OF in alle 3 de onderdelen 90 of meer punten.
Dat is niet niks, zeker niet als dat dus op verschillende wedstrijden moet. 1x lukt vaak wel, maar 3 of meer keer in een seizoen een dergelijk resultaat halen is echt moeilijk. Dan heb je dus echt een goede hond in handen.
Maar op een evenement als dit ben je afhankelijk van omstandigheden.
Op een ambiance als een stadion gevuld met publiek kun je al nauwelijks trainen.
Het is gebeurd dat er aan de achterkant van het stadion, waar de geleiders en honden binnenkwamen, werd gezweept op het moment dat honden aflagen bv., maakt het voor sommige honden nog extra moeilijk.
Dan het weer, warm en benauwd, ook niet onbelangrijk denk ik voor een aantal honden.
En ik heb begrepen dat er speurvelden waren afgekeurd waardoor er ook met spoed naar andere velden gezocht is, er waren honden die moesten speuren in een wei waar 's ochtends de koeien pas uitgehaald waren, en waar net een hoek lag op de plek waar de koeien zich verzameld hadden.
Je bent en blijft ook afhankelijk van de keurmeesters, het is vrijwel onmogelijk volgens mij om 4 dagen achter elkaar geheel homogeen te keuren, het zijn nu eenmaal mensen en geen robots.
Alle honden hadden al bewezen dat ze het konden, alleen moesten ze het daar ook nog laten zien. En ook al lukt het dan niet, je verdient applaus, want je hebt er ongelooflijk hard voor getraind.