Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wk Breda

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

Ascha
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ascha »

Het was absoluut gaaf om te zien..
En inderdaad, door het publiek heb ik een aantal keren een kippevel moment gehad..

Dat de pakwerker onderuit ging vind ik totaal geen blamage..
tegenover gesteld juist..
Ik vond alleen dat hij vaak zo met de honden voor zich uit kwam dat het leek alsof hij ze verkeerd opving..
Maar dat zal dan aan mij liggen..
:wink:
Delete MIJ van dit FORUM aub..
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Boris schreef:Het publiek kreeg ook nog een compliment van de keurmeester C, dat was ook wel leuk!!!!
vond het ook terecht, er werd voor iedereen geklapt ook voor de mindere deelnemers :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Boris
Actief

Ongelezen bericht door Boris »

En om nog even terug te komen op de dreiging.. gek dat we het zo anders zien he?
Ik vond namelijk de dreiging wel heel erg goed... er waren dan ook veel honden die op het laatst niet echt meer doorkwamen.... er waren er veel die op het randje zaten van wel of niet bijten.... de eerste hond schrok zich gelijk al kapot op de donderdagmorgen vroeg.... en wij ook :wink:
Ascha
Actief
Contacteer:

Boris schreef:En om nog even terug te komen op de dreiging.. gek dat we het zo anders zien he?
Ik vond namelijk de dreiging wel heel erg goed... er waren dan ook veel honden die op het laatst niet echt meer doorkwamen.... er waren er veel die op het randje zaten van wel of niet bijten.... de eerste hond schrok zich gelijk al kapot op de donderdagmorgen vroeg.... en wij ook :wink:
Dat geeft helemaal niets dat we het anders zien toch?
Ik ben meer stemdreiging gewend gewoon...
Jij bent de volle 4 dagen daar geweest??
Zal wel helemaal gaaf zijn..
Boris
Actief

Ja ik heb daar vier dagen op terrein geslapen, was super makkelijk kon je zo je bed inrollen en 'smorgens vroeg weer op de tribune zitten.... :ok:
Ascha
Actief
Contacteer:

Boris schreef:Ja ik heb daar vier dagen op terrein geslapen, was super makkelijk kon je zo je bed inrollen en 'smorgens vroeg weer op de tribune zitten.... :ok:
Ja toen ik eenmaal daar was had ik dat ook wel gewild..
Zal zeker wel een lekkere sfeer zijn geweest!!
Boris
Actief

Het is gewoon onzettend leuk als je er constant tussen in zit....
maar wat mij ook opviel is dat de meeste nederlandse deelnemers gewoon hun punten draaiden die ze op normale wedstrijden ook draaien, dat zie je bij andere verenigingen wel eens anders... dat wil zeggen dat ze gewoon op heel hoog niveau heel het jaar door gekeurd zijn en dat is positief want anders krijg je op zo'n groot evenement wel een grote domper lijkt mij....
Boris
Actief

Ascha schreef:Maar goed, het is dus wel inderdaad zo dat er mensen met me eens zijn dat het harder mag?
Die dreiging?
Vond de dreiging op afstand toch behoorlijk zwaar, en stemdreiging wil niet zeggen dat dit enger is voor de honden hoor... (ik kan ook best hard gillen :smile: :smile: :smile: ) vaak is het juist andersom....
stel bij jullie op de club gebruiken ze altijd stemdreiging op de afstand, nu ga je naar een wedstrijd (vroeger in Belgie b.v. waar ze nooit stemdreiging gaven) waar geen stemdreiging gebruikt wordt, dan raad ik je toch aan om daar op te oefenen want heel veel honden reageren hier toch vreemd op!!!! Denk dat er iets niet klopt en twijfelen heel heel erg... heb dit zelf gezien en meegemaakt... :wink:

Je kon dit op de WK ook zien, honden die kwamen als een raket, maar als de dreiging op het laatste moment kwam besloten ze toch maar niet te bijten en vlogen er langs... :wink:
Laatst gewijzigd door Boris op 15 sep 2005 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

malinois schreef:
Boris schreef:Het publiek kreeg ook nog een compliment van de keurmeester C, dat was ook wel leuk!!!!
vond het ook terecht, er werd voor iedereen geklapt ook voor de mindere deelnemers :ok:

Klappen voor mindere deelnemers?????
Nog effe zeg....nee die moeten dan maar harder trainen en niet zo lui zijn, alleen winnaars verdienen een ovatie en geen losers.
Zelfde als er gezegt wordt dat er geen verliezers zijn.....die zijn er wel, er is altijd maar 1 winnaar en de rest zijn losers en hebben dat aan zichzelf te danken omdat ze gewoon hondslui zijn of stronteigenwijs en hun hondje niet goed trainen.
Nanc
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron

Ongelezen bericht door Nanc »

Angel-eyes schreef:
malinois schreef:

Nog effe zeg....nee die moeten dan maar harder trainen en niet zo lui zijn, alleen winnaars verdienen een ovatie en geen losers.
Zelfde als er gezegt wordt dat er geen verliezers zijn.....die zijn er wel, er is altijd maar 1 winnaar en de rest zijn losers en hebben dat aan zichzelf te danken omdat ze gewoon hondslui zijn of stronteigenwijs en hun hondje niet goed trainen.
Hier moet ik denk ik maar even niet op reageren :denken:
Laatst gewijzigd door Nanc op 15 sep 2005 09:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Boris
Actief

waar slaat dat nou weer op???? Dit is totale onzin wat je nu uitkraamt... die mensen hebben er net zo hard voor getraind, maar wellicht op ander niveau, daar kunnen zij niets aan doen....
maar ik begrijp wel dat jij zelf niets met je hond doet of nog nooit een wedstrijd gelopen hebt?
Boris
Actief

En je snap waarschijnlijk ook niet dat als alleen nummer een mee doet er nooit sprake kan zijn van een wedstrijd... je hebt nu eenmaal zoveel deelnemers nodig voor een wedstrijd!!!!
Pfffffff :slaap:
Rob*
Zeer actief

Boris schreef:waar slaat dat nou weer op???? Dit is totale onzin wat je nu uitkraamt... die mensen hebben er net zo hard voor getraind, maar wellicht op ander niveau, daar kunnen zij niets aan doen....
maar ik begrijp wel dat jij zelf niets met je hond doet of nog nooit een wedstrijd gelopen hebt?

Is geen onzin, dat is gewoon wat het verschil tussen winnaars en losers.....a winner never quits and a quitter never wins, die regel gaat altijd op, de toppers onderscheiden zich altijd van de verliezers doordat ze doorzetting hebben en niet gaan zeiken over de kleinste trutdingetjes.

Ik doe zeker niet mee nee, ik wil wel elke africhtingshond uitdagen om het op te nemen in een duurloop met blisje, door het zand met 25 graden of meer, 25 kilometer is een puelenschil voor hem en dat met kunstknietjes...kijk en dat is pas klasse, zwakke knietjes maar de wil en hart van een afrikaanse leeuw en daardoor heeft ie nu loeisterke knietjes.
Rob*
Zeer actief

Boris schreef:En je snap waarschijnlijk ook niet dat als alleen nummer een mee doet er nooit sprake kan zijn van een wedstrijd... je hebt nu eenmaal zoveel deelnemers nodig voor een wedstrijd!!!!
Pfffffff :slaap:

Omdat er losers zijn heb je 1 winnaar ja, dat heb je goed gezien, zoals slimme mensen domme mensen nodig hebben om hun intelligentie kenbaar te maken.
Rob*
Zeer actief

Nanc schreef:
Angel-eyes schreef:
malinois schreef:

Hier moet ik denk ik maar even niet op reageren :denken:

Maar je doet het wel? :19:

Kijk ik heb heel veel respect voor mensen die keihard trainen in welke tak van sport ook, maar ze verdienen geen applaus, applaus is altijd voor de winnaar, die verdient dat, een loser niet, die moet er nog harder voor trainen om ook dat succes te mogen behalen.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Boris schreef:
Ascha schreef:Maar goed, het is dus wel inderdaad zo dat er mensen met me eens zijn dat het harder mag?
Die dreiging?
Vond de dreiging op afstand toch behoorlijk zwaar, en stemdreiging wil niet zeggen dat dit enger is voor de honden hoor... (ik kan ook best hard gillen :smile: :smile: :smile: ) vaak is het juist andersom....
stel bij jullie op de club gebruiken ze altijd stemdreiging op de afstand, nu ga je naar een wedstrijd (vroeger in Belgie b.v. waar ze nooit stemdreiging gaven) waar geen stemdreiging gebruikt wordt, dan raad ik je toch aan om daar op te oefenen want heel veel honden reageren hier toch vreemd op!!!! Denk dat er iets niet klopt en twijfelen heel heel erg... heb dit zelf gezien en meegemaakt... :wink:

Je kon dit op de WK ook zien, honden die kwamen als een raket, maar als de dreiging op het laatste moment kwam besloten ze toch maar niet te bijten en vlogen er langs... :wink:
nou moet toch zeggen, wij zijn donderdag middag wezen kijken, maar t zag er maar lauwtjes uit,
idd weinig dreiging, weinig actie,
nou ken ik natuurlijk niet z veel van de IPO, maar vond dit er ECHT heel lauw uit zien en eigenlijk als ik eerlijk was weinig voorstellen,
kan natuurlijk net de pech gehad hebben mindere honden gezien te hebben, maar ook die moeten in mijn ogen getest worden......
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ben ik niet met je eens Rob.
Voor deze wedstrijd moesten alle deelnemers zich selecteren door in eigen land een aantal wedstrijden te draaien en daar een aantal punten gemiddeld voor te halen.
In Nederland geldt als ik het goed heb dat ze in een wedstrijd minimaal 280 punten moeten halen OF in alle 3 de onderdelen 90 of meer punten.
Dat is niet niks, zeker niet als dat dus op verschillende wedstrijden moet. 1x lukt vaak wel, maar 3 of meer keer in een seizoen een dergelijk resultaat halen is echt moeilijk. Dan heb je dus echt een goede hond in handen. :wink:

Maar op een evenement als dit ben je afhankelijk van omstandigheden.

Op een ambiance als een stadion gevuld met publiek kun je al nauwelijks trainen.
Het is gebeurd dat er aan de achterkant van het stadion, waar de geleiders en honden binnenkwamen, werd gezweept op het moment dat honden aflagen bv., maakt het voor sommige honden nog extra moeilijk.
Dan het weer, warm en benauwd, ook niet onbelangrijk denk ik voor een aantal honden.
En ik heb begrepen dat er speurvelden waren afgekeurd waardoor er ook met spoed naar andere velden gezocht is, er waren honden die moesten speuren in een wei waar 's ochtends de koeien pas uitgehaald waren, en waar net een hoek lag op de plek waar de koeien zich verzameld hadden.
Je bent en blijft ook afhankelijk van de keurmeesters, het is vrijwel onmogelijk volgens mij om 4 dagen achter elkaar geheel homogeen te keuren, het zijn nu eenmaal mensen en geen robots.

Alle honden hadden al bewezen dat ze het konden, alleen moesten ze het daar ook nog laten zien. En ook al lukt het dan niet, je verdient applaus, want je hebt er ongelooflijk hard voor getraind. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Boris
Actief

Inge schreef: Alle honden hadden al bewezen dat ze het konden, alleen moesten ze het daar ook nog laten zien. En ook al lukt het dan niet, je verdient applaus, want je hebt er ongelooflijk hard voor getraind. :wink:
Dat begrijpen alleen mensen die zelf ergens hard voor trainen.... in de sport zijn geen losers alleen winnaars... want je staat daar toch maar mooi!!!!
En applaus heeft met sportiviteit te maken, dat hoort er ook bij, dat ontbreek bij sommige hier valt me op....
walgelijk gewoon.... laat zelf eerst maar wat zien.... maar het zal wel weer zo zijn: de beste stuurlui staan aan wal.... :evil:
Boris
Actief

crutz schreef:[nou moet toch zeggen, wij zijn donderdag middag wezen kijken, maar t zag er maar lauwtjes uit,
nou ken ik natuurlijk niet z veel van de IPO, maar vond dit er ECHT heel lauw uit zien en eigenlijk als ik eerlijk was weinig voorstellen,
kan natuurlijk net de pech gehad hebben mindere honden gezien te hebben, maar ook die moeten in mijn ogen getest worden......
jammer dat je alleen donderdagmiddag bent geweest... en inderdaad je kan IPO en KNPV niet vergelijken is totaal anders... IPO mensen zijn ook in Den Bosch geweest en vonden het daar weer tammetjes...
ik denk dat je gewoon heel veel van bepaalde sport moet weten om te kunnen zien en weten wat echt is en wat niet....
Op de afstand was de dreiging er echt wel hoor.... maar ja als dat zonder stem is dan is het voor het publiek al gauw geen dreiging... dat snap ik, maar zo is het nu eenmaal niet...
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Boris schreef:
crutz schreef:[nou moet toch zeggen, wij zijn donderdag middag wezen kijken, maar t zag er maar lauwtjes uit,
jammer dat je alleen donderdagmiddag bent geweest... en inderdaad je kan IPO en KNPV niet vergelijken is totaal anders... IPO mensen zijn ook in Den Bosch geweest en vonden het daar weer tammetjes...
ik denk dat je gewoon heel veel van bepaalde sport moet weten om te kunnen zien en weten wat echt is en wat niet....
Op de afstand was de dreiging er echt wel hoor.... maar ja als dat zonder stem is dan is het voor het publiek al gauw geen dreiging... dat snap ik, maar zo is het nu eenmaal niet...
t zit hem voor mij nit in de stem, maar in t complete beeld,
er zijn nl genoeg helpers in de KNPV die een verschillende stemdreiging hebben (van weinig tot veel) en ieder kan toch goed een hond toetsen

vind t trouwens wel vreemd dat er gezegd wordt dat je om alle honden t zelfde te testen voor alle dagen dezelfde helpers hebt rondlopen,
ze moeten toch gewoon toetsen conform het reglement en dan kan je dus wel van helpers wisselen (zo krijgen er ook meer helpers de kans om op zo'n evenement te staan), zo heb je bij de KNPV zowel op keuringen als op Den Bosch vaak verschillende helpers, want ze toetsen toch allemaal cfm het reglement
Boris
Actief

Pakwerkers draaien volgens de regels, maar de ene heeft nu eenmaal dreiging dan de ander, en denk ook eens aan de lengte....
van de pakwerker dan... dat kan ook veel verschil uitmaken, denk dat ze het zoveel mogelijk gelijk willen houden. Ieder heeft toch zijn eigen stijl, maar van mij had het gemogen op de WK want de reservers waren ook gewoon goede pakwerkers hoor... :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:Klappen voor mindere deelnemers?????
je mag al trots zijn dat je er staat! Iedereen die in mijn ogen zover is gekomen verdiend applaus wat hij ook draait :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Boris schreef:Pakwerkers draaien volgens de regels, maar de ene heeft nu eenmaal dreiging dan de ander, en denk ook eens aan de lengte....
van de pakwerker dan... dat kan ook veel verschil uitmaken, denk dat ze het zoveel mogelijk gelijk willen houden. Ieder heeft toch zijn eigen stijl, maar van mij had het gemogen op de WK want de reservers waren ook gewoon goede pakwerkers hoor... :wink:
ja, maar een hond moet toch gewoon goed zijn op alle situaties, dus alle dreigingen, lengtes etc,
als de helpers gewoon cfm de regels draaien moet het qua toetsen van de honden niet uitmaken welke helper er staat en of er in het verloop van de dagen van helper gewisseld wordt

verder vind ik het bv ook vreemd dat er ingeoefend mag worden (zag daar geloof ik iets over in t programma, inoefenen op dinsdag en woensdag), hij moet t maar gewoon doen, ook in nieuwe/vreemde situaties zoals een voetbalveld.....
malinois
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:
Boris schreef:Pakwerkers draaien volgens de regels, maar de ene heeft nu eenmaal dreiging dan de ander, en denk ook eens aan de lengte....
ja, maar een hond moet toch gewoon goed zijn op alle situaties, dus alle dreigingen, lengtes etc,
als de helpers gewoon cfm de regels draaien moet het qua toetsen van de honden niet uitmaken welke helper er staat en of er in het verloop van de dagen van helper gewisseld wordt

verder vind ik het bv ook vreemd dat er ingeoefend mag worden (zag daar geloof ik iets over in t programma, inoefenen op dinsdag en woensdag), hij moet t maar gewoon doen, ook in nieuwe/vreemde situaties zoals een voetbalveld.....
dat is heel normaal voor een IPOwedstrijd en zeker in een voetbalstadion, de afstand tussen verstekken etc. is toch heel anders dan op een trainingsveldje. Misschien is dat een verschil met de KNPV, ik vind wel dat een deelnemer moet kunnen intrainen op een vreemd veld.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

crutz schreef: verder vind ik het bv ook vreemd dat er ingeoefend mag worden (zag daar geloof ik iets over in t programma, inoefenen op dinsdag en woensdag), hij moet t maar gewoon doen, ook in nieuwe/vreemde situaties zoals een voetbalveld.....
Dat gebeurt binnen de KNPV toch ook, althans voor wedstrijden?
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
crutz
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:
crutz schreef: verder vind ik het bv ook vreemd dat er ingeoefend mag worden (zag daar geloof ik iets over in t programma, inoefenen op dinsdag en woensdag), hij moet t maar gewoon doen, ook in nieuwe/vreemde situaties zoals een voetbalveld.....
ja maar niet op het niveau van een WK, oke, dat hebben we niet, maar voor Den Bosch wordt er niet ingetraint
en officieel voor wedstrijden ook niet (mag eigenlijk niet) maar idd dat gebeurd wel
Ascha
Actief
Contacteer:

Inge schreef:
Yep.. KNPV kampioensschappen in de vliert in Den Bosch..
Gruwelijk moooiiiiii...
:wink:
Ascha
Actief
Contacteer:

Boris schreef:
Die dreiging?

Ja dat zal inderdaad een probleem kunnen zijn natuurlijk..
Als er minder dreiging daar is dat de honden er minder fel op in vliegen..

(ff offtopic)
Ik zag eergisteren op tv politieachtervolgingen en de inzet van honden daarbij..
Er stond op een gegeven moment een vent met een geweer op straat wat met dat geweer te zwaaien.. maar verder niets.. hij liet niemand echt dichtbij komen dan schoot hij.. Ze stuurden op een gegeven moment een Duitse Herder op hem af.. maar die vloog er nou niet bepaald vol in.. Volgens mij omdat er totaal geen dreiging van die vent uitging..
Die hond is dus ook geraakt met schieten..
En zo nog meer dat er honden werden gestuurd maar je zag dat ze de rennende mensen pakten.. (wat dus politieagenten waren in dit geval..)
Wilde het maar ff delen.. :wink:
Boris
Actief

Dat intrainen stelde ook niet zoveel voor hoor.... kijk maar naar het tijdschema.... voor een team geloof ik 20 minuten.... dus echt intrainen moet je het niet zien.... meer om even de haag te proberen en de verstekken denk ik????
Boris
Actief

Voor b.v. de Bondstrofee kan je ook niet intrainen, maar meestal ga je dan toch een stadion opzoeken om te oefenen... al is het maar een keer, als je een onervaren hond hebt die voor het eerst meedoet lijkt me dit alleen maar verstandig???
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”