Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

waar mijn broek van afzakt (BM)

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Wij hebben regelmatig een galgo hier over de vloer Jaya van mijn collega en ik moet zeggen dat Orson hem aardig bij kan houden als ze samen buiten aan de ren zijn,wat overigens een prachtig gezicht is.
Nu is orson wel slank en erg atletisch gebouwd en vrij hoog dus dat gaat wel.
We hebben het dan niet over uren natuurlijk maar ze houden het wel een tijde uit samen.
Rio doet er even aan mee en houd er dan mee op nu is hij ook wat lui van karakter :mrgreen: maar ik weet wel zeker dat Jaya Rio er wel uit loopt hoor en voor Orson ben ik ook bang als het te lang gaat duren want ze zijn zo flitsend snel en wendbaar dat is ongelooflijk.
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

tineke schreef:Wij hebben regelmatig een galgo hier over de vloer Jaya van mijn collega en ik moet zeggen dat Orson hem aardig bij kan houden als ze samen buiten aan de ren zijn,wat overigens een prachtig gezicht is.
We hebben het dan niet over uren natuurlijk maar ze houden het wel een tijde uit samen.
Rio doet er even aan mee en houd er dan mee op nu is hij ook wat lui van karakter :mrgreen: maar ik weet wel zeker dat Jaya Rio er wel uit loopt hoor en voor Orson ben ik ook bang als het te lang gaat duren want ze zijn zo flitsend snel en wendbaar dat is ongelooflijk.

Welk ras hoort er bij al die namen?
Martin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Martin »

Martijn schreef:
Martin schreef: Ach 1 foto van mij zegt nog altijd100 x meer als die bep topics van jou, heb je weer een argument gevonden,ik heb helemaal geen interesse in Galgo`s, en weet er geen hol van , ik heb allen interesse in echte honden , geef eerst die mensen eens antwoord, die met feiten aan komen.
Als je geen hol van galgo's weet moet je niet net doen of je een vergelijking met jouw hond kunt maken.
Je moest eens weten hoeveel keer jij al door de mand gevallen bent , bij de opletters onder ons , zelf heb je nooit veel te melden he met je eigen (honden??) :denken:
Klopt. Ik hoef nooit zo'n indruk te maken met ze. Mijn pik is al lang...ik heb geen brute hond nodig om illusies te wekken.
Je moet die hond trouwens eens wat minder appeltaart geven. Hij is te dik.
Ja daar is ook weinig indruk mee te maken, ook al zou je het willen , daar komt hij weer met mijn pik is lang genoeg , dat maakt op mij geen indruk hoor , dat zeg je tegen iedereen die een grote hond heeft, je antwoorden worden zo langzamerhand heel voorspelbaar.
Ja hoor mijn hond is te dik , maar dat is niet belangrijk , dat is er zo weer af , maar zijn karakter heeft hij, dat staat als een paal boven water, dat is voor mij veel belangrijker, dan een paar kilotjes te dik. en hij ziet er anders nog tig keer beter uit dan die kliko`s van jou, vindt ik wel hoor.
Rob*
Zeer actief

Afbeelding....... :mrgreen:

Je kan zeggen wat je wilt, maar ze heeft geen platte muil :pffff:
tineke

Angel-eyes schreef:
tineke schreef:Wij hebben regelmatig een galgo hier over de vloer Jaya van mijn collega en ik moet zeggen dat Orson hem aardig bij kan houden als ze samen buiten aan de ren zijn,wat overigens een prachtig gezicht is.

Welk ras hoort er bij al die namen?

Jaya is een zwarte galgo (heb ik geen foto van)
dit is Orson fila brasileiro
Afbeelding
Dit is Rio ook een fila
Afbeelding
Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Presa Pais bajos »

Martijn schreef:
Martin schreef: Ja daar is ook weinig indruk mee te maken, ook al zou je het willen , daar komt hij weer met mijn pik is lang genoeg , dat maakt op mij geen indruk hoor , dat zeg je tegen iedereen die een grote hond heeft, je antwoorden worden zo langzamerhand heel voorspelbaar.
Ja hoor mijn hond is te dik , maar dat is niet belangrijk , dat is er zo weer af , maar zijn karakter heeft hij, dat staat als een paal boven water, dat is voor mij veel belangrijker, dan een paar kilotjes te dik. en hij ziet er anders nog tig keer beter uit dan die kliko`s van jou, vindt ik wel hoor.
Die kliko's van mij (die ongeveer even oud zijn als buck) gaan nog rustig 10 jaar mee. En die van jou? 3? 4 misschien,..dan houdt het op.
Maar jij blij met je brute hond. :blah:

:cheer: :cheer: :cheer:

En toen was er koffie!!!
Vinden jullie er ook zo'n ontspannen sfeer hier hangen? :mrgreen:
Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

Effe stoom afblazen is helemaal niet erg!!

Ok, waar gaan we het nu over hebben? :denken:
Coyo
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door Coyo »

Presa Pais bajos schreef:
dAarnet vertel je anders dat je teef net zolang achter die andere honden aanloopt tot ze steeds langzamer gaan om ze daarna onderuit te maaien.....
Ja tuurlijk, nadat ze uitgenodigd is. Gaan we zout op slakken leggen honnepon?

Goh, je eerste berichtjes gaven toch een wat andere indruk.
GA jij nou maar lekker hondjes de stuipen op het lijf jagen met je stoere hondjes...he schattepetat.
Groetjes Marjanne, Coyo, Ulli, Egan, Kayleigh & Sam

...Wanneer de inspiratie niet werkt, heeft het verstand er snel genoeg van...
tineke

Beau zou ook niet geschikt zijn voor de zwijnenjacht die loopt voor een lammetje nog weg die knuffelt ze hoogstens dood.
Maar hij heeft wel een ijzeren conditie en uithoudingsvermogen dat wel.
Afbeelding
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Coyo schreef:
Presa Pais bajos schreef:
dAarnet vertel je anders dat je teef net zolang achter die andere honden aanloopt tot ze steeds langzamer gaan om ze daarna onderuit te maaien.....
Ja tuurlijk, nadat ze uitgenodigd is. Gaan we zout op slakken leggen honnepon?

GA jij nou maar lekker hondjes de stuipen op het lijf jagen met je stoere hondjes...he schattepetat.
Foutje...haha Dit is dus geschreven door mij en niet door Coyo/Marjanne.
Pas op haar hondjes en vergat uiteraard even dat ik dan ook even anders in moet loggen....
Martin
Zeer actief

Martijn schreef:
Martin schreef: Ja daar is ook weinig indruk mee te maken, ook al zou je het willen , daar komt hij weer met mijn pik is lang genoeg , dat maakt op mij geen indruk hoor , dat zeg je tegen iedereen die een grote hond heeft, je antwoorden worden zo langzamerhand heel voorspelbaar.
Die kliko's van mij (die ongeveer even oud zijn als buck) gaan nog rustig 10 jaar mee. En die van jou? 3? 4 misschien,..dan houdt het op.
Maar jij blij met je brute hond. :blah:
Joh daar weet jij toch helemaal niks van hoe lang jou honden nog mee gaan , of heb je dat ook ergens gelezen, ook hier ga je weer de fout in , je bent helemaal niet goed geinformeert , of je hebt het verkeerde boek gekocht , boerboels kunnen wel behoorlijk oud worden , al mijn honden worden oud , door het goede vrije leven dat ze hier hebben mijn rottweiler werd ook 15 jaar, die zitten niet drie hoog achter in een kamertje van een paar vierkante meter,te wachten tot ze eindelijk eens mogen bewegen.
Presa Pais bajos
Actief
Contacteer:

Op zoek naar iemand om af te zeiken?
Cool!!! :roll:
estelle

Martijn schreef:Uh...estelle. Als je op uiemands honden past hoef je niet als die persoon in te loggen hoor. :19:
dat gaat automatisch!
estelle

Martijn schreef:
estelle schreef:
Martijn schreef:Uh...estelle. Als je op uiemands honden past hoef je niet als die persoon in te loggen hoor. :19:
dat gaat automatisch!
Jaja..je bent gewoon nep!
nep?????? :denken:
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Warm hè?

Afbeelding

Zo en nu weer verder met deze interessante discussie. :mrgreen:
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
kelly 1981
Zeer actief

Ongelezen bericht door kelly 1981 »

M@ri@nne schreef:Warm hè?

Afbeelding

:smile: :smile: :smile: :mrgreen:
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

M@ri@nne schreef:Warm hè?

Afbeelding

Hij is wel super die reclame hahahahaha....die meisjes die dan zeggen.."Ik hoor niks" hahahahahaha.....alleen dat ie zijn douchegel op zijn borst smeert terwijl de straal erop loopt is wel een beetje nutteloos :mrgreen:
Martin
Zeer actief

Martijn schreef:
Martin schreef: Joh daar weet jij toch helemaal niks van hoe lang jou honden nog mee gaan , of heb je dat ook ergens gelezen, ook hier ga je weer de fout in , je bent helemaal niet goed geinformeert , of je hebt het verkeerde boek gekocht , boerboels kunnen wel behoorlijk oud worden ,
Niet als ze aftakelen met het tempo van buck.
Dat tempo van aftakeling is bij de boerboel juist heel goed geregeld hoe kunnen ze anders gemiddeld 13 jaar worden, hij staat er juist om bekend dat het een gezond ras is en een heel goed herstellings vermogen heeft, hoe kom je toch allemaal aan die flauwe kul??
Rob*
Zeer actief

Martin schreef:
Martijn schreef:
Martin schreef: Joh daar weet jij toch helemaal niks van hoe lang jou honden nog mee gaan , of heb je dat ook ergens gelezen, ook hier ga je weer de fout in , je bent helemaal niet goed geinformeert , of je hebt het verkeerde boek gekocht , boerboels kunnen wel behoorlijk oud worden ,
Dat tempo van aftakeling is bij de boerboel juist heel goed geregeld hoe kunnen ze anders gemiddeld 13 jaar worden, hij staat er juist om bekend dat het een gezond ras is en een heel goed herstellings vermogen heeft, hoe kom je toch allemaal aan die flauwe kul??

Een kennis van me heeft ook een Boerboel gehad en is 12 geworden, beest was nog best in goede conditie, maar tegen een darminfectie was hij niet meer bij machte, maar anders had ie nog zeker 2 jaar meegekunt.
Martin
Zeer actief

Angel-eyes schreef:
Martin schreef:
Martijn schreef:

Een kennis van me heeft ook een Boerboel gehad en is 12 geworden, beest was nog best in goede conditie, maar tegen een darminfectie was hij niet meer bij machte, maar anders had ie nog zeker 2 jaar meegekunt.
Ik denk niet dat dit geloofd wordt door alwetend hoor, want dat staat zo niet in zijn boek.
linda
Zeer actief

Ongelezen bericht door linda »

Martin schreef:
Angel-eyes schreef:
Martin schreef:
Martijn schreef: Niet als ze aftakelen met het tempo van buck.

Ik denk niet dat dit geloofd wordt door alwetend hoor, want dat staat zo niet in zijn boek.

:mrgreen:
Afbeelding

in loving memorie Djengis 15-04-04 tot 27-09-05
Rob*
Zeer actief

Martin schreef:
Angel-eyes schreef:
Martin schreef:
Martijn schreef: Niet als ze aftakelen met het tempo van buck.

Hondenboeken zijn leuk om de plaatjes die erin staan :mrgreen:
Ik hoef ook alleen wat te weten hoe MIJN boxertjes zijn en dat kan ik niet leren vanuit een boek, omdat ik ze liever als individu benader.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Dat ik graag leer en erg veel lees is niet bepaald iets waar ik me voor schaam en al helemaal niet iets waar iemand me mee kan gaan beledigen natuurlijk :smile:

Zouden meer mensen moeten doen :ok:
Afbeelding
Martin
Zeer actief

Angel-eyes schreef:
Martin schreef:
Angel-eyes schreef:
Martin schreef: Dat tempo van aftakeling is bij de boerboel juist heel goed geregeld hoe kunnen ze anders gemiddeld 13 jaar worden, hij staat er juist om bekend dat het een gezond ras is en een heel goed herstellings vermogen heeft, hoe kom je toch allemaal aan die flauwe kul??

Hondenboeken zijn leuk om de plaatjes die erin staan :mrgreen:
Ik hoef ook alleen wat te weten hoe MIJN boxertjes zijn en dat kan ik niet leren vanuit een boek, omdat ik ze liever als individu benader.
Ja precies , en als je te veel van die boeken leest dan val je steeds door de mand als je mee gaat praten over echte honden :ok:
Rob*
Zeer actief

MARC_S schreef:Dat ik graag leer en erg veel lees is niet bepaald iets waar ik me voor schaam en al helemaal niet iets waar iemand me mee kan gaan beledigen natuurlijk :smile:

Maar het blijft maar theorie, de praktijk wijst ook vaak heel anders uit.
Wat niet wil zeggen dat een mens dom is door te lezen, maar het is iets wat van beiden komt, lezen en dan in de praktijk maar hopen dat het zo is.
laeken
Zeer actief

Martin schreef:Ik denk niet dat dit geloofd wordt door alwetend hoor, want dat staat zo niet in zijn boek.
Hou jij je maar gewoon bij de boerboel en ambull, aangezien je niet leest en dus geen info hebt zou ik de galgo en alle andere rassen gewoon helemaal niet meer noemen in mijn berichtjes.

Verder kan je zitten beledigen wat je wil, mij doet het niks :19: Ik hoef geen boerboel en ben dik tevreden geweest met mijn "waardeloze" vuilnisbak. :wink: Martijn's vuilnisbakjes zijn ook ontzettend gave honden dus om ons daarmee te gaan pakken is zinloos. Ik wil gewoon een leuke hond hebben, verder heb ik geen extra functies voor dat dier nog ontleen ik status oid aan het ras dat ik heb. Ik prefereer zelfs een kruising boven de meeste rassen. :N:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Angel-eyes schreef:
MARC_S schreef:Dat ik graag leer en erg veel lees is niet bepaald iets waar ik me voor schaam en al helemaal niet iets waar iemand me mee kan gaan beledigen natuurlijk :smile:

Wat niet wil zeggen dat een mens dom is door te lezen, maar het is iets wat van beiden komt, lezen en dan in de praktijk maar hopen dat het zo is.
Kijk Rob, de boekjes worden toch meestal wel geschreven door mensen die al jaren in het ras zitten, net als de rasprofielen in Hondenwereld en allerlei andere informatieve sites. En als ik dan op internet vind dat een galgo een langeafstandsrenner is met duurspieren kan je aannemen dat dat klopt.

Net als jij aannneemt dat iemand met 25 jaar boxerervaring ook wel weet waar hij over praat. Ik ga er vanuit dat hij dan ook weet wat hij schrijft :ok:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Martijn schreef:
Martin schreef: Ja precies , en als je te veel van die boeken leest dan val je steeds door de mand als je mee gaat praten over echte honden :ok:
Zegt mr. Galgo is een sprinter. :roll:
Heb jij het rasprofiel van de boerboel gelezen hier op het hondenforum bij de rasprofielen?
Zal wel niet kloppen dan :19: want we hebben het slechts gelezen toch? :mrgreen:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Ik lees wel non stop al 5 jaar elk uitgegeven hondenblad en alle bekende rasprofielen, puur omdat ik dat leuk vind.
Ik heb geen gelul wel 2000 hondenbladen liggen :wink:
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

MARC_S schreef:
Angel-eyes schreef:

Kijk Rob, de boekjes worden toch meestal wel geschreven door mensen die al jaren in het ras zitten, net als de rasprofielen in Hondenwereld en allerlei andere informatieve sites. En als ik dan op internet vind dat een galgo een langeafstandsrenner is met duurspieren kan je aannemen dat dat klopt.

Net als jij aannneemt dat iemand met 25 jaar boxerervaring ook wel weet waar hij over praat. Ik ga er vanuit dat hij dan ook weet wat hij schrijft :ok:

Nou bij de boxermensen vraag ik me weleens af of ze dat echt wel weten?
Er zijn hele goede ervaren mensen bij, maar er lopen er ook bij die uit puur eigen belang alles naar hun gedachte verdraaien.Ik geloof dat lezen goed is als iemand ook vanuit zichzelf iets kan meebrengen.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”