Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

is dit mooi of niet

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

little-wolf schreef:dit is dus het ras waar je t over had. :mrgreen:

ook ik vind de witte mooier dan de 1e en zeker de pups zagen er lief uit. idd een hoog knuffelgehalte.

ik vind gecoupeerde oren mooi, alleen vind ik ze bij deze honden wel erg kort gecoupeerd wat niet mijn smaak is.

succes met de verdere info!!
tis ook niet voor de mooi dat zr zo kort gecoupeerd worden tis nog steeds geen mode bij dit ras.

mol :8):
little-wolf
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door little-wolf »

Mol schreef:
little-wolf schreef:dit is dus het ras waar je t over had. :mrgreen:

ook ik vind de witte mooier dan de 1e en zeker de pups zagen er lief uit. idd een hoog knuffelgehalte.

ik vind gecoupeerde oren mooi, alleen vind ik ze bij deze honden wel erg kort gecoupeerd wat niet mijn smaak is.

succes met de verdere info!!
tis ook niet voor de mooi dat zr zo kort gecoupeerd worden tis nog steeds geen mode bij dit ras.

het zal ongetwijfeld een reden hebben. maar daarom vind ik t nog niet mooi. :wink:
janine77
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door janine77 »

ik ben al 6 jaar trouwe fan van dit ras :ok: zijn schitterende honden!
het couperen heeft idd een functie vooral voorkomen van gescheurde oren in gevechten die behoorlijk kunnen bloeden en de houding van de hond is ook moeilijker leesbaar voor aanvallers van de kudde want je kan de stand van oren als van de staart niet zien,hier een foto van hoe kort de oren worden gecoupeerd!
Afbeelding

heel kort dus :wink: helaas woon ik in de stad dus heb op dit moment geen mogenlijheid er een aan te schaffen maar zodra we wat afgelegen wonen wandelt er een in me tuin :ok: heb ze ook van dichtbij mogen meemaken en er heel veel over gehoord en gelezen ik vind het een hond met een werelkarakter,maar er zitten ook wat nadelen aan zoals bij elk ras zul je op sommige dingen moeten letten,en kan het gedrag wel eens afwijken van wat je gewend bent!
mijn eerste hond was een kruising cao/riessen snautzer waar ik heel wat mee te stellen heb gehad en heel veel vragen over heb gehad,en het raad van beheer is dan de laatste die je moet bellen,hun advies was afmaken,levensgevaarlijk en zeker die kruising,gelukkig niet gedaan,heel wat van geleerd heel wat moeten mee maken tot ik het eindelijk begreep respect dat is het woord bij deze honden,leiderschap op basis van wederzijds respect,toen ik eenmaal had geacepteerd wie zij was en hoe zij was ging alles ineens een heel stuk beter,helaas mocht ze maar 3 jaar worden en toen moest ik haar alsnog laten inslapen,zware artrose aan alle poten,en na enkele operaties pilletjes homeopathie en noem maar op besloten haar te laten gaan,maar ik kan je vertellen dat dit soort honden verschrikkelijk hard zijn!
Maar een super kameraad voor je hel gezin inclusief alle huisdieren waar ze mee opgroeien,maar ze willen wel de baas zijn over de andere honden zij gaan niet voor een lage rang in de roedel,en dat kan problemen opleveren!Maar normaal zijn het dus erg goede hondne voor alles wat hun eigen is,maar een opvanghondje er even bij nemen dat behoort echt tot het verleden als je zo`n ras in huis hebt,het leven is een beetje zwart wit wat je kent is goed ne wat je niet kent hoort daar dus niet bij :mrgreen: en uiteraard kan het zelfstandige en actie nemen op eigen initiatief een probleem zijn mits je goed weet wat je hebt rondlopen,want wat zij als bedreiging zien daar word op gereageerd maar dit kan ook een vrolijk blaffend hondje zijn van de buren verderop die op je af komt rennen!
het is een echt oerras en ze zijn er daarom ook in veel verschillende types kleuren en grootes,want je hebt ze dus ook die niet zo groot zijn,daarnaast zijn er tig namen waaronder ze bekend staan,en tig gebieden die toch een ander type cao hebben,eigenlijk is cao een beetje een verzamelnaam!en er zijn mensen die dat liever anders zien!
en voor mensen die denken dat deze grootte zware honden geen atleten kunnen zijn nog even twee foto`s :ok:

Afbeelding

Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

janine77 schreef:Afbeelding
Wat een wereldfoto zeg! :ok: Prachtig.

Ik zelf hou niet zo van dit soort honden doordat het karakter niet bij me past, ik durf het domweg niet aan omdat ik de standaard van hoe een hond bij mij moet wonen enorm hoog leg. Zo'n hond maakt me dus gek ben ik bang :mrgreen:
Afbeelding
Mol
Zeer actief

MARC_S schreef:
janine77 schreef:Afbeelding
Wat een wereldfoto zeg! :ok: Prachtig.

Ik zelf hou niet zo van dit soort honden doordat het karakter niet bij me past, ik durf het domweg niet aan omdat ik de standaard van hoe een hond bij mij moet wonen enorm hoog leg. Zo'n hond maakt me dus gek ben ik bang :mrgreen:
dat kan inderdaad, en tis jiust goed dat je dat in ziet ,al zal ik daar nooit aan twijfelen.
tis in mijn ogen een prachtig ras en denk zelf ook dat het erg goed bij me past

janine77
Vaste gebruiker

nou dan ook ff de andere kant van de cao :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

en een met oortjes :wink:

Afbeelding

11 maanden oud :ok:
little-wolf
Zeer actief

leuke foto's zeg! :ok:

die met t katje, wat een poten heeftie!
en die laatste vind ik wel mooi om te zien.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Deze heeft mijn voorkeur wat een kanjer zeg geweldig
Afbeelding
Martin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Martin »

Hele mooie en goede honden, ik ben ook even op een paar sites geweest ,en er het een en ander over gelezen ,en voor sommige mensen zal dit de ultieme hond zijn , maar mensen die denken zo`n hond wil ik ook , moeten nog maar eens goed achter hun oren krabben , want dit is een hond die zeker niet voor iedereen geschikt is , zelfs niet voor mensen die denken al ervaring te hebben met honden , want dit is wel even wat anders hoor , voor deze jongens moet je als eigenaar zeker over bepaalde eigenschappen beschikken om zoiets te kunnen mannen.
Veel van de eigenschappen van deze honden kom ik in mijn eigen hond ook tegen , en ik weet uit ervaring dat je donders goed moet weten waar je mee bezig bent.
Superhond!!!!! :ok:
janine77
Vaste gebruiker

hir nog een stukje rasbeschrijving helaas in het engels maar er is zeer weinig in nederlands te verkrijgen!

The alabai is the best guard of your property and family you can imagine. He doesn't need any defend trainings. He's used in his native countries to guard flocks, camps and caravans for five millenniums. CAO is most active at night, when wolves hunt on the steppes. During the day the alabai likes to lie, but even when he sleeps he's very vigilant and ready to defend his territory at any time.

The Central Asian Shepherd is the ideal dog for kids. He will never growl or hurt them. In his native areas agressive dogs were just killed. When a child is alone the CAO stays near and watches him. The dog leaves when he sees that the child is safe with his parent or other known person. CAOs are used as theraphy dogs.

An alabai will accept your other dog or cat, but he will attack any other trespasser on his territory.

When you expect guests, who the dog doesn't know yet, you don't have to close him. He will watch them from a far place. He won't attack them (if the guests don't act agressive), because he knows that you let them in and they're not a menace.

You can't use corporal punishment on a CAO, because it's dishonour and abasement for him. Adequate tone of voice and look will be just fine. The dog knows, when he did something wrong and he always apologizes.

The Central Asian Shepherd is a perfect guardian and defender of your property and family. You can see wisdom in his eyes. That's why he has more and more fans in the whole world!

ok nog een foto :mrgreen:

Afbeelding
:ok:
Mol
Zeer actief

Martin schreef:Hele mooie en goede honden, ik ben ook even op een paar sites geweest ,en er het een en ander over gelezen ,en voor sommige mensen zal dit de ultieme hond zijn , maar mensen die denken zo`n hond wil ik ook , moeten nog maar eens goed achter hun oren krabben , want dit is een hond die zeker niet voor iedereen geschikt is , zelfs niet voor mensen die denken al ervaring te hebben met honden , want dit is wel even wat anders hoor , voor deze jongens moet je als eigenaar zeker over bepaalde eigenschappen beschikken om zoiets te kunnen mannen.
Veel van de eigenschappen van deze honden kom ik in mijn eigen hond ook tegen , en ik weet uit ervaring dat je donders goed moet weten waar je mee bezig bent.
dat is zeker zo, ben ook bezig geweest met de boerboel, maar zoals je zelf ook merk komen die ook steeds meer en meer in beeld.
vandaar dat ik ook met dit ras bezig bent gegaan en ik moet zeggen het staat me echt helemaal aan.

Martin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Martin »

Mol schreef:
Martin schreef:Hele mooie en goede honden, ik ben ook even op een paar sites geweest ,en er het een en ander over gelezen ,en voor sommige mensen zal dit de ultieme hond zijn , maar mensen die denken zo`n hond wil ik ook , moeten nog maar eens goed achter hun oren krabben , want dit is een hond die zeker niet voor iedereen geschikt is , zelfs niet voor mensen die denken al ervaring te hebben met honden , want dit is wel even wat anders hoor , voor deze jongens moet je als eigenaar zeker over bepaalde eigenschappen beschikken om zoiets te kunnen mannen.
dat is zeker zo, ben ook bezig geweest met de boerboel, maar zoals je zelf ook merk komen die ook steeds meer en meer in beeld.
vandaar dat ik ook met dit ras bezig bent gegaan en ik moet zeggen het staat me echt helemaal aan.

Ja dat is zo , de fokkers schieten als paddestoelen uit de grond , gelukkig kent die van mij de klappen van de zweep nog , maar het zal niet al te lang meer duren dat je een goede boerboel met een lantaarntje moet gaan zoeken.
Overigens ben ik niet bang dat een CAO ooit een mode hond zal gaan worden :mrgreen:
Mol
Zeer actief

Martin schreef:
Mol schreef:

Ja dat is zo , de fokkers schieten als paddestoelen uit de grond , gelukkig kent die van mij de klappen van de zweep nog , maar het zal niet al te lang meer duren dat je een goede boerboel met een lantaarntje moet gaan zoeken.
Overigens ben ik niet bang dat een CAO ooit een mode hond zal gaan worden :mrgreen:
nee ik ook niet en dat spreekt me ook wel erg aan tis niet het typiese beeld van een stoere hond om het zo maar even te verwoorden.

Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik heb er jaren geleden een paar hier op een show gezien, was op de Winner geloof ik en sinsdien ben ik er helemaal weg van. Hier woont een Turkse man die een reu en een teef heeft. Pas als je er naast staat zie je hoe groot en hoe massief ze zijn. Ik zal eens kijken want als het goed is heb ik een paar foto's van waar ik met 2CAO's op sta, die zin genomen op de Winner. Er waren er ook die gemuilkorft waren en met een hoop bombarie de ring in werden gebracht maar die waren van een hele scherpe lijn zei een fokker.
idorh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Re: is dit mooi of niet

Ongelezen bericht door idorh »

Mol schreef:Afbeelding

Ik vind dit toch wel een mooi exemplaar.

Gr Bertus
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Wat een beer van een hond zeg.. :eek:
Afbeelding
johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door johan1969 »

Op een hondenshow heb ik er eens een gezien, en die was koehakkig.

Vroeger heb ik ze ook al eens gezien op de Brusselse hondenshow, maar die waren niet echt groot. De fokkers (Russen) hadden ook een nest pups bij dat ter plaaste verkocht werd !

Ik vraag me af of de Russen wel een goede hond aan een buitenlander zullen verkopen, tenzij je veel geld biedt of connecties hebt.
Mol
Zeer actief

johan1969 schreef:Op een hondenshow heb ik er eens een gezien, en die was koehakkig.

Vroeger heb ik ze ook al eens gezien op de Brusselse hondenshow, maar die waren niet echt groot. De fokkers (Russen) hadden ook een nest pups bij dat ter plaaste verkocht werd !

Ik vraag me af of de Russen wel een goede hond aan een buitenlander zullen verkopen, tenzij je veel geld biedt of connecties hebt.
is dat niet met alle rassen zo?

johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Natuurlijk, maar hier zit je toch met de taalbarriere, en het feit dat je de fokker achteraf wschl niet meer terugziet.

Sommige Russische stambomen worden ook niet erkend door de FCI,d us blijft het altijd wel uitkijken.

Een collega van me wou er ook een importeren, maar omwille van de bovenstaande argumenten, heeft hij het niet gedaan.
Mol
Zeer actief

johan1969 schreef:Natuurlijk, maar hier zit je toch met de taalbarriere, en het feit dat je de fokker achteraf wschl niet meer terugziet.

Sommige Russische stambomen worden ook niet erkend door de FCI,d us blijft het altijd wel uitkijken.

Een collega van me wou er ook een importeren, maar omwille van de bovenstaande argumenten, heeft hij het niet gedaan.
tja ik ben dat aan gaat niet op me achterhoofd gevallen en de taal is soms een bariere ja, maar je kan ook via via regelen dat iemand de taal spreekt.
nee ik maak me daar niet zo druk om

johan1969
Zeer actief
Contacteer:

Veel succes er mee !
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Wauw wat een kanjers zeg. :ok:
Ik hou ook wel van dit type hond. :mrgreen:
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Joy C
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joy C »

Wat een geweldig beest om te zien. Oh ja, hier zou ik verliefd op kunnen worden. Absoluut. Bij het zien van zo'n hond is het eerste wat in me opkomt: Respect en zelfvertrouwen. Wat een schitterende hond zeg! Ik denk inderdaad niet dat het een beginnershond is. Mol, als je er ooit 1 hebt, zou ik graag een bakkie bij je komen doen! :ok:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
son-pei
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sharpei en Finse Lappenhond
Contacteer:

Ongelezen bericht door son-pei »

Joy C schreef: Mol, als je er ooit 1 hebt, zou ik graag een bakkie bij je komen doen! :ok:
:denken: deze honden houden dus NIET van visite :smile:
boxersien

Ongelezen bericht door boxersien »

Afbeelding

Wat een mooie hond zeg!! Hier wordt toch iedereen verliefd op! Ik zou zo'n hond later ook wel zien zitten als ik veel meer ervaring heb. Ik heb dat ras ook op de winner gezien en daar waren werkelijk rot honden tussen. Ligt misschien ook wel een beetje aan de opvoeding en tijd die je erin stopt? Als je deze foto ziet zou je niet zeggen dat het zulke valse honden kunnen zijn.

Er zijn er dus al wel in NL, waarom neem je dan geen hond van hun? Of fokken die er niet mee?
Joy C
Zeer actief

Ongelezen bericht door Joy C »

son-pei schreef:
Joy C schreef: Mol, als je er ooit 1 hebt, zou ik graag een bakkie bij je komen doen! :ok:
Je hebt verkeerd gelezen: er staat duidelijk dat als de baas het bezoek verwelkomd, deze hond niet agressief zal zijn en de beslissing of het bezoek "fout" is of niet dan ook aan de baas overlaat. Ik denk toch wel dat Mol als baas gezien zal worden hoor. :mrgreen: Ik heb het toch ook over een bakkie doen? Ik zeg toch nergens dat ik zonodig de hond plat wil knuffelen? :denken:
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012
Afbeelding
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Joy C schreef:
son-pei schreef:
Je hebt verkeerd gelezen: er staat duidelijk dat als de baas het bezoek verwelkomd, deze hond niet agressief zal zijn en de beslissing of het bezoek "fout" is of niet dan ook aan de baas overlaat. Ik denk toch wel dat Mol als baas gezien zal worden hoor. :mrgreen: Ik heb het toch ook over een bakkie doen? Ik zeg toch nergens dat ik zonodig de hond plat wil knuffelen? :denken:
Inderdaad Joyce en ik moet zeggen dat ik deze honden ook wel eens in het echt wil bewonderen als Mol ze heeft.
Afbeelding
little-wolf
Zeer actief

Branka schreef:
Joy C schreef:
son-pei schreef:
Inderdaad Joyce en ik moet zeggen dat ik deze honden ook wel eens in het echt wil bewonderen als Mol ze heeft.
dat wordt nummertjes trekken. :mrgreen:
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

Kan je zeggen dat ik dan nr. 1 al heb getrokken :lekkerpuh: Had n.l. al via pb contact met Patrick n.a.v. die raadfoto. :wink:
Afbeelding
greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz

Ongelezen bericht door greatdane »

Tarz schreef:Wat een mooie honden joh, vooral die witte :wink:

Alleen dit stukje snap ik niet... is dit ras dan echt groter en sterker dan bv Gomez? Ik geloof meteen dat het een groot krachtig ras is, maar ik dacht dat de Bullmastiff zo ongeveer wel bovenaan stond wat betreft kracht... of zie ik dat verkeerd?
tja maar dan heb je het over heel ander type hond dan kan en mag je niet vergelijken, zou niet eerlijk zijn tegen over me bullen nog rommel, die vallen in het niet tegen over deze gigant kwa groote en kracht.
Ik vind ze allemaal mooi :wink: hoe groter de hond hoe mooier(wel in proportie uiteraard)En wbt dat groter en sterker,ik ben er van overtuigt dat de grootte van een hond 90% zegt hoe sterk hij is.Ik dacht bv. altijd dat bouviers,rottweilers herders ed.dat dit toch wel 1 van de sterksten onder de hondenrassen waren,maar dit valt echt in het niet als je bv. de kracht ziet die mijn dog van 80 kg heeft.Dus ik denk dat Mol hierin wel gelijk heeft dat je zo'n reus qua kracht ed niet kan vergelijken.Ik vind het mooie honden Mol en succes met je zoektocht naar een mooi exemplaar :ok:
Afbeelding
Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”