Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dobermann

Wat is dat nu voor een ras?

Moderator: moderatorteam

starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

linda123 schreef:dat voorstellen :blah: waarom zou ik? ?
Omdat dat wel zo netjes is als je nieuw op een forum komt en gaat meepraten, dat de mensen even weten wie je bent. Normaal gesproken had je dat ook moeten doen voor je permissie kreeg om te schrijven, maar blijkbaar is daar iets misgegaan.

Anne
linda123
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door linda123 »

dat heeft toch niets met dit onderwerp te maken of wel?
of komt het omdat ik een andere mening heb dan jij?
starfleet
Erelid

linda123 schreef:dat heeft toch niets met dit onderwerp te maken of wel?
of komt het omdat ik een andere mening heb dan jij?
Het heeft met beleefdheid en netiquette te maken.

Anne
linda123
geregistreerd lid

nou mischien ben ik wel erg onbeleeft, ik heb me geregistreert omdat dit topic toevallig las en daar even op wou reageren. vandaar dat ik me niet voorstel
Anna*

Ongelezen bericht door Anna* »

linda123 schreef:oke, de oren worden afgesneden en niet geknipt :wink:
maar het is een operatie, net als een castratie.
maar vind jij ook niet dat er ergere dingen in de wereld zijn als couperen?
Ik vind fouten tegen de Nederlandse grammatica erg ('ergere dingen als' in plaats van 'dan') :pffff:

Maar als ik een nauwkeurige afweging maak, vind ik het afknippen dan wel -snijden van delen van een hond toch net wat erger :wink:

Castreren kan nog een doel hebben (mits weloverwogen uitgevoerd), het couperen van lichaamsdelen heeft dat zelden.
linda123
geregistreerd lid

dat jij hier op reageert jou ras ondervind ook nadelen van zijn uiterlijk!

vreselijk he die gramatica, ja dat is echt heel erg.
starfleet
Erelid

linda123 schreef:nou mischien ben ik wel erg onbeleeft, ik heb me geregistreert omdat dit topic toevallig las en daar even op wou reageren. vandaar dat ik me niet voorstel
Oh. Nou tot kijk dan maar weer.

Anne
Anna*

linda123 schreef:dat jij hier op reageert jou ras ondervind ook nadelen van zijn uiterlijk!

vreselijk he die gramatica, ja dat is echt heel erg.
Ja héél erg, maar niet zo erg als het couperen van honden :pffff:

En nee, mijn ras is voor zijn ras erg sterk en gezond, dank je :wink:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

linda123 schreef:oke, de oren worden afgesneden en niet geknipt :wink:
maar het is een operatie, net als een castratie.
maar vind jij ook niet dat er ergere dingen in de wereld zijn als couperen?
Je wilt het geloof ik niet horen, of het niet begrijpen.
Jij maakt jezelf wijs dat het ok is om in een dier te knippen of te snijden met als enige reden dat jij het mooier vindt.

Daarvoor krijg je van mij geen begrip omdat ik het verwerpelijk vind.

Wat er gebeurt in Darfur, om maar iets anders ergs te noemen, heeft geen invloed op mijn mening over het couperen, snap je?
Ik vind het arrogant en egocentrisch om alleen voor jou plezier te snijden of knippen in een hond.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
linda123
geregistreerd lid

en een gecoupeerde dobermann is niet sterk en gezond? ik heb geen problemen met rassen die een uiterlijk hebben dat door de mens gecreeert is hoor! en castreren heeft hoofdzakelijk als doel gemak voor de mens :wink:
Anna*

Als ik een gecouperde dober zie, voel ik diep medelijden. Ik vind het een zielige vertoning, zo'n hond met een afgekneld stompje. Een stumper vind ik het, niets stoer of mooi, een armzalig beest. En aan de oren zie ik het altijd, ik zie precies hoe het mes rond is gegaan. Ik zie en voel hoe het beest door een aantal mensen is verminkt, zinloos en onzinnig.

Een ongecoupeerde dober vind ik mooi, een compleet, volwaardig dier. Trots en statig, een hond die er mag wezen en die mijn respect verdient. Zo ook de mensen achter deze dober.
Jaap*
Zeer actief

linda123 schreef:en een gecoupeerde dobermann is niet sterk en gezond? ik heb geen problemen met rassen die een uiterlijk hebben dat door de mens gecreeert is hoor! en castreren heeft hoofdzakelijk als doel gemak voor de mens :wink:
Als je geen andere redenen hebt om in de hond te snijden/knippen dan een jou al-dan-niet bevallend uiterlijk kap ik er nu mee want ik heb niets toe te voegen.
Als je nog andere redenen te binnen schieten die het afsnijden van oren rechtvaardigen hoor ik die graag.
linda123
geregistreerd lid

ik vind jou arrogant! vreselijk! dat jouw mening invloed heeft op de mening van een ander! wat een ego heb je dan!!!

jij wilt t niet horen! dat er ergere dingen gebeuren met honden! als jij hangoren mooier vind,dan vind jij dat klaar SMAKEN VERSCHILLEN.
zo erg is het niet dat couperen sommigen van jullie doen net of is het dierenbeulerij en dat valt(mits het op een goede manier gebeurt natuurlijk) reuze mee.
Jaap*
Zeer actief

linda123 schreef:ik vind jou arrogant! vreselijk! dat jouw mening invloed heeft op de mening van een ander! wat een ego heb je dan!!!

jij wilt t niet horen! dat er ergere dingen gebeuren met honden! als jij hangoren mooier vind,dan vind jij dat klaar SMAKEN VERSCHILLEN.
zo erg is het niet dat couperen sommigen van jullie doen net of is het dierenbeulerij en dat valt(mits het op een goede manier gebeurt natuurlijk) reuze mee.
Je mag van alles van mij vinden, ik denk dat je mij niet leuk vindt omdat ik je niet naar de bek praat en je iets voorleg wat je slecht kunt verdedigen :19:

Ik denk ook ook dat je daarom nogal gefocust bent op zaken die "erger" zijn, zodat het couperen wat minder "erg" lijkt.
Het maakt mij niet uit, voor mijn part vreet je de hond op, maar verwacht niet van mij dat ik dat goedkeur of er geen mening over heb.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

linda123 schreef:ik vind het persoonlijk niet verminken.
maar als iemand een gecoupeerde hond mooier vind dan is dat zo, smaken verschillen gellukig.

dus als een vereniging een volledig gecoupeerde hond toelaat dan is het geen goede vereniging? gevaarlijke uitspraak!

zoals dobergek al zei zijn er ergere dingen in de wereld als couperen, maar ja wel leuk om over te rellen he?
een goede vereniging in mijn ogen zal het niet doen want die heeft er niks aan, simpel zat :19:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

linda123 schreef:en castreren dan? ook vreselijk he
yep :ok: zal hier ook vast niet gebeuren tenzij er medische redenen zijn voor zowel reu als teef
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

linda123 schreef:en een gecoupeerde dobermann is niet sterk en gezond? ik heb geen problemen met rassen die een uiterlijk hebben dat door de mens gecreeert is hoor! en castreren heeft hoofdzakelijk als doel gemak voor de mens :wink:
nee klopt, hij ondervind er hinder van, als ik het verschil zie tussen honden die met staart om het verstek komen en honden zonder staart dan hebben ze er wel degelijk hinder van. Ook bij het zwemmen etc. dus ja ze ondervinden wel degelijk hinder van een gecoupeerde staart.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

linda123 schreef:ik vind jou arrogant! vreselijk! dat jouw mening invloed heeft op de mening van een ander! wat een ego heb je dan!!!

dus een staart zonder verdoving afsnijden vind je geen dierenmishandeling, zal ik je vingertje er even zonder verdoving afhalen kijken of het pijn doet :19:
Afbeelding
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Ik vind het best heel arrogant dat jij vindt dat je het recht hebt in een ander levend wezen te mogen snijden.
AfbeeldingAfbeelding
linda123
geregistreerd lid

meningen hierover verschillen dat zal altijd wel zo blijven.
ik heb mijn mening gegeven en die is wel duidelijk.
ik zit eigenlijk nooit achter een pc dus zal hier waarschijnlijk niks meer posten. dan weten jullie dat even :wink:

groeten linda
malinois
Zeer actief
Contacteer:

linda123 schreef:meningen hierover verschillen dat zal altijd wel zo blijven.
ik heb mijn mening gegeven en die is wel duidelijk.
ik zit eigenlijk nooit achter een pc dus zal hier waarschijnlijk niks meer posten. dan weten jullie dat even :wink:

groeten linda
ja en :19: kom je alleen even om te stoken om vervolgens weer te verdwijnen? :zwaai
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Afbeelding

de mijne is met oren net zo stoer, misschien nog wel stoerder :pffff: :mrgreen:
Afbeelding
dobergek
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door dobergek »

Met jou kan ik praten Linda, dat er nog mensen zoals jij op deze aardbol rondlopen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

dobergek schreef:Met jou kan ik praten Linda, dat er nog mensen zoals jij op deze aardbol rondlopen.
gelukkig niet zoveel, is ook terug te zien in de aantallen gecoupeerde dobers in NL en omstreken. :roll:
Afbeelding
dobergek
Vaste gebruiker

Vergis je daar niet in, er lopen nog genoeg rond op deze aardbol.

Jammer hé?
malinois
Zeer actief
Contacteer:

dobergek schreef:Vergis je daar niet in, er lopen nog genoeg rond op deze aardbol.

Jammer hé?
ik heb het niet over deze aardbol, ik heb het over NL en omgeving wel opletten he?!
Gelukkig zien steeds meer mensen in dat een ongecoupeerde hond exact hetzelfde karakter heeft dan een gecoupeerde dober, want dat zit hem echt niet in de oren en staart.
Verder ben ik er heel blij mee dat je er niks mee mag, zodat de mensen die hiervoor een hond nemen (wat ik nog steeds het uitgangspunt vind van een werkhondenras) wel een ongecoupeerde hond MOETEN nemen.
Afbeelding
dobergek
Vaste gebruiker

Ben een beetje aan het surfen geweest op dit forum, ik ben erachter gekomen dat je niet erg geliefd bent bij iedereen, me included.

Je denkt in de meeste gevallen dat je alles beter weet.
Een irritant figuurtje ben je.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

dobergek schreef:Ben een beetje aan het surfen geweest op dit forum, ik ben erachter gekomen dat je niet erg geliefd bent bij iedereen, me included.

goh da's nou jammer voor je... :19: moet je dat hier melden, ik zou zeggen bespaar je de moeite hoor... ik lig niet wakker van die typjes als jou :smile2: met je hongarijedobertjes.... :roll: en dan vragen ze zich nog af hoe het toch komt dat het zo slecht gaat met het ras.
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

dobergek schreef:Ben een beetje aan het surfen geweest op dit forum, ik ben erachter gekomen dat je niet erg geliefd bent bij iedereen, me included.

Malinois? ja, erg vervelend is die, bah :smile: weet altijd dingen mooier te verwoorden dan ik, en is meestal vlugger met reacties plaatsen ook :boos:

maar zij heeft tenminste nuttige bijdragen, ik heb er al heel veel van geleerd. bij haar staat de hond op nr. 1, niet het (zielige) oog van de eigenaar :19:

en laat haar nou net in de meeste gevallen alles ook echt beter weten :ok:
en dat ze niet geliefd is? ach, daar ligt ze echt niet wakker van... ze is niet geliefd bij figuren zoals dit type, omdat ze het net wel weet en met deftige argumenten kan aankomen... iets wat de meeste niet kunnen en ja, dan noemen ze haar maar irritant en een betweter :smile2:

Ik denk dat er ondertussen al wel ergens een anti-mal club bestaat hoor... mss kun je je daar bij aansluiten of zo?
starfleet
Erelid

Gelukkig heb jij een hele fanclub lieve schat :cheer: :cheer:

Anne
Plaats reactie

Terug naar “Rasstandaards”