Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welk ras is het meest verziekt door de mens???
Moderator: moderatorteam
- Takkie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse Wolfshond
- Aantal honden: 1
-
- Actief
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
ik ga ook voor de engelse bulldog... er lopen er hier een stuk of 6 in de buurt.. doodzielige hondjes.. zomers kunnen ze een stuk van 10 meter nog maar met moeite overbruggen, 's winters kunnen ze net een rondje van zo'n 100 meter overbruggen...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Zo'n engelse bulldog zat er bij mij ook op de cursus. Dan zaten ze ineens bij die hond: oh jee zn oog valt er bijna uit.Inge O schreef:let op!! soms doén ze dat ook hoor :N: :N: !!Takkie schreef:Ik heb laatst een Franse bulldog gezien, waarvan de ogen er zowat uitvielen

Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- greatdane
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
- Aantal honden: 2
Dit heeft niets met verziekt te maken,met een dergelijk groot ras moet je het eerste jaar gewoon rustig aan doen.Sjiel schreef:Waarschijnlijk niet, en dan bedoel ik helemaal niet. Ik heb gehoord dat de honden op die schilderijen gewoon deerhounds zijn die op de in die tijd normale wijze zijn afgebeeldkristien schreef:En wat met de Ierse Wolfshond? Dat heb ik altijd de mooiste honden gevonden en zou ooit graag nog eens een hebben, maar als je dan leest dat ze maar 7 jaar worden en dat je het eerste jaar echt heel erg moet oppassen met wandelen en spelen ivm gewrichten en dergelijke, dan vraag ik me toch af in hoeverre dat nog dezelfde hond is als degene die je op de oude afbeeldingen ziet.Is misschien wel een van de betere kynologische grappen.

Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
- Jeffy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
In het pension waar ik werk, hebben we twee engelse bulldoggen als vaste klant. Maar dat zijn ook twee uitersten. De ene, een oudere hond, heeft overal waar je maar aan kan denken problemen mee. De andere is een superactieve hond die menig andere hond eruit rent en blijft spelen.
Toch vind ik de engelse bulldog wel verziekt, omdat ze meestal niet normaal geboren kunnen worden.
Toch vind ik de engelse bulldog wel verziekt, omdat ze meestal niet normaal geboren kunnen worden.
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): American Staffordshire Terrier
Ik kies dan toch voor de mastino napoletano zoveel onnatuurlijke en overdreven kenmerken zie ik bij bijna geen ander ras terug als bij de mastino.
Ze hebben last van HD,cherry-eye,ectropion,hypothyrodie,demodex gevoelig,vouwen in de huid die ontstoken raken,misvormde botten,niet in staat hun lichaamstemperatuur goed te regelen,dekkingen vinden met moeite natuurlijk plaats enzovoort enzovoort
Ze hebben last van HD,cherry-eye,ectropion,hypothyrodie,demodex gevoelig,vouwen in de huid die ontstoken raken,misvormde botten,niet in staat hun lichaamstemperatuur goed te regelen,dekkingen vinden met moeite natuurlijk plaats enzovoort enzovoort
Acquiring a dog may be the only opportunity a human ever has to choose a relative.

- speurneus
- Vaste gebruiker
- Hanneke2
- Zeer actief
Bassets en Corgi's.
Ik ken ook Engelse bulls, en daar is ook een hele hoop mis mee, maar dat kan tenminste nog rennen. De bassets en corgi's die ik ken kunnen alleen maar met een trieste blik kijken naar hoe andere hondjes lopen te spelen. Dood- en doodzielig, en misdadig om een hond met zo'n onnatuurlijk lichaam te fokken dat hij niet eens meer een beetje hond kan zijn. Met teckels heb ik trouwens minder problemen, die zijn doordat ze kleiner zijn toch relatief beweeglijker en sneller. Bovendien spreekt dat karaktertje me heel erg aan.
Ik ken ook Engelse bulls, en daar is ook een hele hoop mis mee, maar dat kan tenminste nog rennen. De bassets en corgi's die ik ken kunnen alleen maar met een trieste blik kijken naar hoe andere hondjes lopen te spelen. Dood- en doodzielig, en misdadig om een hond met zo'n onnatuurlijk lichaam te fokken dat hij niet eens meer een beetje hond kan zijn. Met teckels heb ik trouwens minder problemen, die zijn doordat ze kleiner zijn toch relatief beweeglijker en sneller. Bovendien spreekt dat karaktertje me heel erg aan.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden.
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Ik vind een verziekt ras die geen enkele kans maakt te overleven in de natuur als die er perongeluk in komt.
En dan bedoel ik het type hond die amper iets met zijn bek kan oprapen of echt normaal kan lopen door te korte en kromme poten en zware borstkast of bijna geen normaal adem kan halen of dat de ogen er bijna uit schieten als ze hoesten of een keizersnede toe moeten toepassen om dat het hoofdje te groot is voor een normale bevalling.
Gr Bertus.
En dan bedoel ik het type hond die amper iets met zijn bek kan oprapen of echt normaal kan lopen door te korte en kromme poten en zware borstkast of bijna geen normaal adem kan halen of dat de ogen er bijna uit schieten als ze hoesten of een keizersnede toe moeten toepassen om dat het hoofdje te groot is voor een normale bevalling.
Gr Bertus.
-
- Actief
- Annet
- Zeer actief
Hier ben ik het mee eens. Maar dan moet je dus ook alle (extreem) langharige rassen meerekenen, die als ze niet meer geborsteld worden zodanig in de klit komen dat ze ontstekingen krijgen en niet meer goed kunnen lopen. En dan heb ik het niet over de Border Collie of over de Golden Retriever, ook niet over een Duitse Staande Langhaar of zo, maar over bijvoorbeeld de Yorkshire Terrier, met haar tot op de grond.idorh schreef:Ik vind een verziekt ras die geen enkele kans maakt te overleven in de natuur als die er perongeluk in komt.
- son-pei
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sharpei en Finse Lappenhond
- Contacteer:
-
- Zeer actief
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
-
- Actief
-
- Zeer actief
- son-pei
- Zeer actief
- Contacteer:
[/img]http://www.s.buursema.tomaatnet.nl/imag ... ot.jpg[img]Angel-eyes schreef:son-pei schreef:verklaar je naderjoyce1986 schreef:De shar pei.......![]()
wat is er verziekt aan een sharpei???
Nou kijk eens naar een Sharpei, dan zie je al genoeg.
ik heb er 3 dus ik kijk er elke dag naar

dit is een foto van Tattoo, is toch een gezonde hond? ze loopt elke dag zonder problemen een uur in het bos, en bij de dierenarts komt ze alleen voor haar jaarlijkse enting

Ik weet ook wel dat er bij de sharpei's veel problemen voorkomen, ik stop mijn koppie niet in het zand..maarrrrr om nou te zeggen dat ze verziekt zijn? nee ik vind van niet!! elk ras heeft zo zijn problemen of ze nou een "extreem"uiterlijk hebben of niet

Laatst gewijzigd door son-pei op 19 feb 2005 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- son-pei
- Zeer actief
- Contacteer:
- son-pei
- Zeer actief
- Contacteer:
- kelly 1981
- Zeer actief
- son-pei
- Zeer actief
- Contacteer:
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
zie ook niks hoorson-pei schreef:kelly 1981 schreef:nee hoor xxnee hoor? zie jij geen foto??? ikke wel

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- kelly 1981
- Zeer actief
- son-pei
- Zeer actief
- Contacteer:
- son-pei
- Zeer actief
- Contacteer:
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ga jij je maar eens verdiepen in de Peruaanse en Mexicaanse naakthond en vertel dan wat er zo natuurlijk is aan de oren en vacht van de Cockermagda schreef:en de naakthonden ?
moeten swinters een jasje aan en in de zomer verbranden ze in de zon

Hier vast een link http://www.kyno-kennis.nl/naakthonden.html
-
- Zeer actief
goh wat voel jij je aangevallen zeg :N:sirene schreef:Ga jij je maar eens verdiepen in de Peruaanse en Mexicaanse naakthond en vertel dan wat er zo natuurlijk is aan de oren en vacht van de Cockermagda schreef:en de naakthonden ?
moeten swinters een jasje aan en in de zomer verbranden ze in de zon![]()
Hier vast een link http://www.kyno-kennis.nl/naakthonden.html

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer: