Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Anti-blafband

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Sietske schreef:
malinois schreef:
Sietske schreef:Kwestie van een goede baas uitzoeken.
zo denk ik dus niet.. ik koop een hond en die blijft bij me tot ie weggaat tussen 6 plankies... desnoods met een blafband ja... als hij het nog steeds prima naar z'n zin heeft bij mij.. (en dan kan je zeker aan een hond merken...!!!)
Ik vind de assumptie dat jij altijd de uitgekozen baas voor een bepaalde hond bent nogal stuitend.

Wat een ego.

En mocht het dus niet zo zijn doen we er een blafband om. Zolang de hond maar blijft kwispelen?
dat zeg ik dus over het zien kunnen of een hond het naar z'n zin heeft... :roll: maar goed dat snap je toch niet...
ja mijn honden blijven bij me ja.. heb je heel goed gelezen... goh als je dit zegt is het niet goed... en als je sommige mensen hier ziet stuiteren als je het hebt over africhten voor de KNPV en dus de honden weggaan als ze opgeleid zijn... dat is ook weer niet goed.. nee ik weet het bij mensen als jij is het nooit goed... maar goed dat ik weet dat ik goed ben voor mijn honden en dat ze het PRIMA naar hun zin hebben bij mij...
en nee.. ik gebruik geen blafband maar zou het wel doen indien nodig.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Sietske schreef:
tbeast schreef:
sietske schreef:DAN pas houd je van je hond.
Wil je nou zeggen dat ik niet van Amar hou?
Ik zeg dat je niet bereid bent om de ultieme stap te nemen en over je eigen egoisme stapt.

JIJ hebt een probleem met het blaffen van je hond.

De hond blaft om een reden, jij kan hier niet achter komen en gooit er dus een blafband om. Je hebt nieteens een idee waarom hij blaft, maar je straft hem er wel voor. Nee, dat is ware dieren liefde.

Overigens begrijp ik dat je je in je wiek geschoten voelt hoor. Maar je kunt ontzettend veel van je dier houden en toch niet correct voor hem zijn.
Ga maar eens aan mensen vragen die met 20 katten of honden in een zwaar verwaarloosde toestand leven. Zelfs al mishandelen ze ze nog zo erg, ze zullen allemaal zeggen dat ze boven alles van hun dieren houden en alles voor ze zouden doen.

Ik vind dat je op een gegeven moment eerlijk naar jezelf moet kijken en moet bedenken of je ONDANKS al je liefde voor je hond hem wel kan geven wat hij nodig heeft.

En ik kan weten waar ik het over heb. Gaucho is hier ook niet meer.
Ik vergelijk mezelf voor het gemak maar niet met iemand die met 20 katten leeft en ze ook nog verwaarloost.
Ik leef met 4 niet verwaarloosde honden. Als jij denkt dat ik Amar weg moet doen omdat ze zo nu en dan een blafband om heeft, dan vind jij dat maar. Voor de zoveelste keer: Amar is gewoon normaal als ze de band om heeft, dus zo zwaar mishandeld is ze niet bij ons. Ze voelt zich prettig, ook als ze de band om heeft.
Een hond die bang is, doe ik geen blafband om.
En daarbij, misschien is het je ontgaan (moet haast wel), maar wij gaan waarschijnlijk binnenkort verhuizen. De situatie verandert dan behoorlijk. Niemand heeft dan nog last van blaffende honden en ik zal stoppen met werken. Altijd bij de honden dus. Wat egoistisch he?
AfbeeldingAfbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

malinois schreef:
Sietske schreef:
malinois schreef:
Sietske schreef:Kwestie van een goede baas uitzoeken.
zo denk ik dus niet.. ik koop een hond en die blijft bij me tot ie weggaat tussen 6 plankies... desnoods met een blafband ja... als hij het nog steeds prima naar z'n zin heeft bij mij.. (en dan kan je zeker aan een hond merken...!!!)
Ik vind de assumptie dat jij altijd de uitgekozen baas voor een bepaalde hond bent nogal stuitend.

Wat een ego.

En mocht het dus niet zo zijn doen we er een blafband om. Zolang de hond maar blijft kwispelen?
dat zeg ik dus over het zien kunnen of een hond het naar z'n zin heeft... :roll: maar goed dat snap je toch niet...
ja mijn honden blijven bij me ja.. heb je heel goed gelezen... goh als je dit zegt is het niet goed... en als je sommige mensen hier ziet stuiteren als je het hebt over africhten voor de KNPV en dus de honden weggaan als ze opgeleid zijn... dat is ook weer niet goed.. nee ik weet het bij mensen als jij is het nooit goed... maar goed dat ik weet dat ik goed ben voor mijn honden en dat ze het PRIMA naar hun zin hebben bij mij...
en nee.. ik gebruik geen blafband maar zou het wel doen indien nodig.
Gebruikte jij dan ooit een blafband?
tbeast
Zeer actief

malinois schreef:
tbeast schreef:Wil je nou zeggen dat ik niet van Amar hou?
nee joh je bent een dierenbeul dat weet je toch als je maar een kik over stroom geeft.... gelukkig weet je wel beter toch dan iemand die kan oordelen over jou en je hond zonder je persoonlijk te kennen :wink:
Jawel. Maar ik kan me soms zo boos maken. Sommige mensen weten echt niet waar ze het over hebben. Ik heb nog 3 honden, die hebben toch ook geen blafband? Ik los niet alles op deze manier op, maar Amar heeft er geen last van. Wat is het probleem dan eigenlijk? Bovendien blaft ze niet met de band om, dus stroom krijgt ze niet. En bang is ze ook niet.....ik zie het probleem niet hoor.
AfbeeldingAfbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef: Gebruikte jij dan ooit een blafband?
nee staat er toch.. ik gebruik er geen maar zou het wel overwegen indien nodig!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Rob*
Zeer actief

malinois schreef:
Nee .....staat er niet?Je zegt dat je hem nu niet gebruikt, kan wel zijn dat je hem gebruikte, maare???...als je hem niet gebruikt of ooit gebruikt hebt waar maak je je druk om :cheer: :cheer: :cheer:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

tbeast schreef:
malinois schreef:
nee joh je bent een dierenbeul dat weet je toch als je maar een kik over stroom geeft.... gelukkig weet je wel beter toch dan iemand die kan oordelen over jou en je hond zonder je persoonlijk te kennen :wink:
Jawel. Maar ik kan me soms zo boos maken. Sommige mensen weten echt niet waar ze het over hebben. Ik heb nog 3 honden, die hebben toch ook geen blafband? Ik los niet alles op deze manier op, maar Amar heeft er geen last van. Wat is het probleem dan eigenlijk? Bovendien blaft ze niet met de band om, dus stroom krijgt ze niet. En bang is ze ook niet.....ik zie het probleem niet hoor.
nee maar volgens mij zijn sommige mensen hier iets teveel tegen schrikdraad aagenlopen ofzo.. als het maar om stroom gaat zitten ze al tegen het plafond... terwijl 9 van de 10 mensen als ze dan al een blafband zouden kopen er 1 met citronella zouden nemen want dat is "diervriendelijker".... :roll: het nog nooit zo'n zooi gezien, zeker als je bedenkt dat een hond tig x beter en meer ruikt dan een mens en z'n neus z'n 'werktuig' is....
Oordelen zonder dat je uberhaupt iets van de persoon, hond, of het middel afweet is makkelijk... maar zegt dus helemaal niks... dit is de zelfde oneindige discussie als bij de TT....
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

tbeast schreef:
malinois schreef:
mensen willen alleen horen wat ze zelf willen.....blafband="stroom"=zielig=onkunde..... tja ach, kom maar eens hier kijken, kan iedereen zien hoe onkundig ik ben en hoe weinig ik voor mijn honden over heb.... :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:
malinois schreef:
Nee .....staat er niet?Je zegt dat je hem nu niet gebruikt, kan wel zijn dat je hem gebruikte, maare???...als je hem niet gebruikt of ooit gebruikt hebt waar maak je je druk om :cheer: :cheer: :cheer:
nee heb hem gelukkig nog nooit nodig gehad... vind het sowieso een lastig iets omdat je iets onderdrukt wat hij juist wel bij de africhting moet doen...blaffen.... dus ik zou hem ook niet maar zo gaan gebruiken daar wordt zeker over nagedacht.. maar als ik moet kiezen hond weg of band.. ga ik voor de band...
waar ik me druk om maak.. om mensen die denken dat ze alle wijsheid in pacht hebben en iedereen maar zo beschuldigen dat ze slecht voor hun hond zijn als ze stroom gebruiken... zonder iemand persoonlijk te kennen... :roll:
Afbeelding
tbeast
Zeer actief

Ik heb Amar eens even de blafband om gedaan (jaja, ik ben een echte dierenbeul) en zie hier hoe bang ze is.

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Rob*
Zeer actief

malinois schreef:
Angel-eyes schreef:
malinois schreef:
nee heb hem gelukkig nog nooit nodig gehad... vind het sowieso een lastig iets omdat je iets onderdrukt wat hij juist wel bij de africhting moet doen...blaffen.... dus ik zou hem ook niet maar zo gaan gebruiken daar wordt zeker over nagedacht.. maar als ik moet kiezen hond weg of band.. ga ik voor de band...
waar ik me druk om maak.. om mensen die denken dat ze alle wijsheid in pacht hebben en iedereen maar zo beschuldigen dat ze slecht voor hun hond zijn als ze stroom gebruiken... zonder iemand persoonlijk te kennen... :roll:
Stroom?????Oke ben weer weg......
cayuse
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ongelezen bericht door cayuse »

ik begrijp dat ik hier dus 1 van de leken ben die hier op dit forum zit...oke dan.

ik leef inmiddels in een roedel met 4 reuen en 2 teven ,deze leven bij elkaar,maar ik als leek heb geen verstand genoeg om deze roedel onder mijn gezag te houden.

daarnaast,is het echt zo moeilijk om ook eens toe te geven dat er honden zijn met een probleem,het is niet altijd de eigenaar die geen tijd genoeg heeft!!!

met gringo wordt elke dag gespeeld,met balletjes,met andere honden en gaat ook mee zwemmen en naar het bos(ligt hier om de hoek),hij heeft dagen dat hij daarna thuis komt en een half uur later blaffend in zijn tuin/ren/hok,noem het maar zoals jullie willen,zit.....

Hij heeft 5 andere honden om de hele dag mee te spelen,de hele tuin is ingericht voor de honden hij mag mee naar de buitenbak waar hij elke dag uren in rondrent,en nog doet ie het....
en als een hond het dan nog steeds blaft,incl piepen,knorren en janken en kreunen,ligt het ook weleens aan de hond.

een klein voorbeeld,mijn ouders zijn er nu,hij krijgt alle aandacht van hun,wordt geaaid en loopt gewoon bij ons rond,en nog loopt hij piepend rond.
de andere 5 honden doen het niet overigens....(gelukkig anders had je me naar een gekkenhuis kunnen brengen)

daarnaast ben ik van mening,ik geef een hond een goed leven en een goed huis,ze krijgen hier elke dag een kilo vleesmix van de beste kwaliteit,krijgen daarnaast goede brok,met mooi weer is er een zwembad enz..en ze gaan regelmatig mee zwemmen en naar het bos,dus ik vind dat ik best wel goed voor mijn dieren ben,en dan mogen ook zij zich aanpassen aan mijn normen en dat is NIET zomaar blaffen...
zowel ,na 1000x waarschuwen mag er een bandje om die hem in 1x stil houd.

trouwens de blafband werkt alleen als de hond blaft,doet ie dat niet hebben ze echt nergens last van...

ik heb er nog steeds geen spijt van,en zal hem zonodig weer omdoen.
Maar ja,dat zal wel zijn omdat ik een leek ben...
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Angel-eyes schreef:
malinois schreef:
Angel-eyes schreef:
malinois schreef: nee staat er toch.. ik gebruik er geen maar zou het wel overwegen indien nodig!
Stroom?????Oke ben weer weg......
ja stroom.. blafband op citronella is pas dieronvriedelijk...maar goed... je moest weg? :zwaai :mrgreen:
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

tbeast schreef:Jawel. Maar ik kan me soms zo boos maken. Sommige mensen weten echt niet waar ze het over hebben. Ik heb nog 3 honden, die hebben toch ook geen blafband? Ik los niet alles op deze manier op, maar Amar heeft er geen last van. Wat is het probleem dan eigenlijk? Bovendien blaft ze niet met de band om, dus stroom krijgt ze niet. En bang is ze ook niet.....ik zie het probleem niet hoor.
Inge, ze durft niet te blaffen met de band om en dat is ook exact de bedoeling. Laten we hier nou ook niet gaan zitten ontkennen dat die blafband wel gewoon de hond in die mate corrigeert dat een hond vermijdingsgedrag gaat vertonen en dus niet meer durft te blaffen.
Het is fijn dat Amar het goed doet met band, maar daar staan gewoon ook honden tegenover die in die mate getraumatiseerd raken van de band dat ze een mooie spuit kunnen gaan halen.
Laten we nou alsjeblief geen reclame gaan zitten maken voor middelen die honden mishandelen als je niet weet wanneer ze in te zetten.
Dit soort middelen horen wat mij betreft enkel en alleen in deskundige handen en niet in de dierenwinkel of op verkoopsite's voor 9 euro 95..je ooit wel eens bedacht wat voor enorme kutrommel er in de handel is?? Wel eens de brandwonden gezien van de stroomschokken die geen pijn doen??
Hou dan in godsnaam op met dit soort shit..gebruik je band en hou verder je mond.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:
tbeast schreef:Jawel. Maar ik kan me soms zo boos maken. Sommige mensen weten echt niet waar ze het over hebben. Ik heb nog 3 honden, die hebben toch ook geen blafband? Ik los niet alles op deze manier op, maar Amar heeft er geen last van. Wat is het probleem dan eigenlijk? Bovendien blaft ze niet met de band om, dus stroom krijgt ze niet. En bang is ze ook niet.....ik zie het probleem niet hoor.
Inge, ze durft niet te blaffen met de band om en dat is ook exact de bedoeling. Laten we hier nou ook niet gaan zitten ontkennen dat die blafband wel gewoon de hond in die mate corrigeert dat een hond vermijdingsgedrag gaat vertonen en dus niet meer durft te blaffen.
Het is fijn dat Amar het goed doet met band, maar daar staan gewoon ook honden tegenover die in die mate getraumatiseerd raken van de band dat ze een mooie spuit kunnen gaan halen.
Laten we nou alsjeblief geen reclame gaan zitten maken voor middelen die honden mishandelen als je niet weet wanneer ze in te zetten.
Dit soort middelen horen wat mij betreft enkel en alleen in deskundige handen en niet in de dierenwinkel of op verkoopsite's voor 9 euro 95..je ooit wel eens bedacht wat voor enorme kutrommel er in de handel is?? Wel eens de brandwonden gezien van de stroomschokken die geen pijn doen??
Hou dan in godsnaam op met dit soort shit..gebruik je band en hou verder je mond.

ik ben het helemaal met je eens wat betreft geen reclame maken, das ook het laatste wat ik doe, ik raad niemand de band aan, eerder af dus...

dat blafbanden vrij te verkrijgen zijn vind ik een zeer slechte zaak, de 'goede"en de slechte...maar je kunt niet (enik zeg niet dat jij dat deed) iedereen over 1 kam scheren, dus een ieder die een band gebruikt is onkundig of z'n hond niet waard...
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Eline* schreef:
Helemaal mee eens.
Hier in de buurt bij een faunaland zaak verkopen ze pups en je krijgt er net nog niet een blafband bij kado. :boos:
Doodziek word je ervan.
Niet iedere jan *** moest ze kunnen kopen.
Groetjes Els
Afbeelding
tbeast
Zeer actief

Eline* schreef:
Ik hou natuurlijk mijn mond niet als ik dat niet wil, dat even terzijde.

Maar ik kan me voorstellen dat jij je boos maakt. Maar er zijn verschillende mensen die dit soort dingen gebruiken. Ik ben het helemaal met je eens dat niet iedere idioot dit soort dingen zou moeten kunnen gebruiken. Ze zijn trouwens niet voor 9,95 te koop hoor. Dat zijn dan waarschijnlijk heel andere banden....
Ik heb ook al meerdere keren gezegd dat het niet de oplossing is voor bange honden, honden met verlatingsangst. Zoals ik ook al zei, Xitan deed het ook en die heeft nog nooit een blafband om gehad.
Amar is gewoon een ander geval. Niet bang, niet getraumatiseerd, gewoon eigenwijs en super blaffen (doet ze veel hoor, ook als wij thuis zijn). Met band is ze niet minder enthousiast, maar ze houdt haar mond wel.
Ik maak dus geen reclame voor de blafband. Er werd een vraag gesteld door topicstarter of een blafband misschien een idee was voor haar hond. Ik heb de band niet gepromoot, alleen verteld wat mijn ervaring is met zo'n band.
Daarmee ben ik geen dierenbeul en hou ook gewoon van mijn honden. Alleen zijn sommige honden iets harder en eigenwijzer dan de gemiddelde hond.
AfbeeldingAfbeelding
tbeast
Zeer actief

Inge, ze durft niet te blaffen met de band om en dat is ook exact de bedoeling. .[/quote]

Ja inderdaad, je hebt gelijk. Dat is ook de bedoeling.
AfbeeldingAfbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:of op verkoopsite's voor 9 euro 95..
:denken: sorry maar die ben ik nog nooit tegengekomen hoor..... eerst komt nog 75 euro geloof ik..... :19:

Wel eens de brandwonden gezien van de stroomschokken die geen pijn doen??
nee, en ik zie en ken genoeg honden die getraint worden met de TT en heb daar nog nooit enig spoor van brandwonden gezien.... :wink:
dacht dat dit forum democratisch was... dus dat je alles mag zeggen als je er mee eens bent of niet.... :neenee:
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
:denken: sorry maar die ben ik nog nooit tegengekomen hoor..... eerst komt nog 75 euro geloof ik..... :19:

nee, en ik zie en ken genoeg honden die getraint worden met de TT en heb daar nog nooit enig spoor van brandwonden gezien.... :wink:
dacht dat dit forum democratisch was... dus dat je alles mag zeggen als je er mee eens bent of niet.... :neenee:
nou ook ik moet zeggen dak nog geen brandwonden ben tegen gekomen

en idd mijn mond houden?? nah ja zeg
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

tbeast schreef:Maar ik kan me voorstellen dat jij je boos maakt. Maar er zijn verschillende mensen die dit soort dingen gebruiken. Ik ben het helemaal met je eens dat niet iedere idioot dit soort dingen zou moeten kunnen gebruiken. Ze zijn trouwens niet voor 9,95 te koop hoor. Dat zijn dan waarschijnlijk heel andere banden....
Ik heb ook al meerdere keren gezegd dat het niet de oplossing is voor bange honden, honden met verlatingsangst. Zoals ik ook al zei, Xitan deed het ook en die heeft nog nooit een blafband om gehad.
Amar is gewoon een ander geval. Niet bang, niet getraumatiseerd, gewoon eigenwijs en super blaffen (doet ze veel hoor, ook als wij thuis zijn). Met band is ze niet minder enthousiast, maar ze houdt haar mond wel.
Ik maak dus geen reclame voor de blafband. Er werd een vraag gesteld door topicstarter of een blafband misschien een idee was voor haar hond. Ik heb de band niet gepromoot, alleen verteld wat mijn ervaring is met zo'n band.
Daarmee ben ik geen dierenbeul en hou ook gewoon van mijn honden. Alleen zijn sommige honden iets harder en eigenwijzer dan de gemiddelde hond.
Helaas Inge..ze zijn wel voor 9,95 te koop..ik heb ze pas aangeprijst zien staan in een blaadje. Je moet je inderdaad niet bedenken welke kwaliteit zo'n band is en ook niet hoe drempelverlagend dit soort prijzen zijn om ze aan te schaffen. Ik vind het een bijzonder zorgelijke ontwikkeling.
Ik kan me voorstellen dat je je aangevallen voelt als er hard stelling wordt genomen tegen dit soort middelen, maar hou in je achterhoofd dat er in dit bericht misschien 7 mensen tikken en dat er 100 meelezen..waarvan er misschien 10 een probleem hebben met een hond die niet alleen kan zijn..waarvan van die 10 honden er 9 verlatingsangst hebben..voor die honden trek ik mijn mond open en hoop ik dat de eigenaren zich wel even 100 keer bedenken voordat ze zo even zo'n band aanschaffen..en dan hoop ik dat die eigenaren denken Goh, laten we dan eerst maar een gedragstherapeut laten meekijken voordat we zelf aan het kloten gaan.
Dat hoop ik.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:
malinois schreef:

Ja, trek de zinnetjes er maar uit en ga lekker de beledigde zielepoot uithangen. Wat een protest en wees blij dat je er geen stroomschokje wat geen zeer doet voor op de strot krijgt omdat je toch doorpraat. :roll:
LEES gewoon waarom ik vraag niet een blafband aan te gaan zitten prijzen.

En ik ken ze wel..van de goedkope antiblafbanden, waarbij de brandwonden inderdaad diep in de nek stonden. Sommige honden paniekeren zo dat ze doorblaffen..ook dan kunnen ze brandwonden krijgen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

tbeast schreef: De situatie verandert dan behoorlijk. Niemand heeft dan nog last van blaffende honden en ik zal stoppen met werken.
Conclusie: Met een blafband los je het "probleem" niet op maar bestrijd je alleen de symptomen.
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

malinois schreef:honden die nooit met een TT gelopen hebben die juist heel gedrukt lopen, staart naar beneden, oortjes plat naar achter etc.
:mrgreen: Je hebt niet altijd een TT nodig om je hond gedrukt te laten lopen hoor :wink:
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
yamie
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:
yamie schreef:
malinois schreef:

Ja, trek de zinnetjes er maar uit en ga lekker de beledigde zielepoot uithangen. Wat een protest en wees blij dat je er geen stroomschokje wat geen zeer doet voor op de strot krijgt omdat je toch doorpraat. :roll:

En ik ken ze wel..van de goedkope antiblafbanden, waarbij de brandwonden inderdaad diep in de nek stonden. Sommige honden paniekeren zo dat ze doorblaffen..ook dan kunnen ze brandwonden krijgen.
ho w8 ff eline, pik je nu dit van mij er uit?? lees eens meer van mij, ga nu niet zeggen dat ik de zielepoot uithang aub
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Sandro schreef:
tbeast schreef: De situatie verandert dan behoorlijk. Niemand heeft dan nog last van blaffende honden en ik zal stoppen met werken.
Conclusie: Met een blafband los je het "probleem" niet op maar bestrijd je alleen de symptomen.
Misschien dat dit voor de meesten zal gelden, maar hier is het probleem wel degelijk opgelost (het doorblaffen in mijn afwezigheid) na het tijdelijke gebruik van de blafband. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
tbeast
Zeer actief

Eline* schreef:
tbeast schreef:Maar ik kan me voorstellen dat jij je boos maakt. Maar er zijn verschillende mensen die dit soort dingen gebruiken. Ik ben het helemaal met je eens dat niet iedere idioot dit soort dingen zou moeten kunnen gebruiken. Ze zijn trouwens niet voor 9,95 te koop hoor. Dat zijn dan waarschijnlijk heel andere banden....
Helaas Inge..ze zijn wel voor 9,95 te koop..ik heb ze pas aangeprijst zien staan in een blaadje. Je moet je inderdaad niet bedenken welke kwaliteit zo'n band is en ook niet hoe drempelverlagend dit soort prijzen zijn om ze aan te schaffen. Ik vind het een bijzonder zorgelijke ontwikkeling.
Ik kan me voorstellen dat je je aangevallen voelt als er hard stelling wordt genomen tegen dit soort middelen, maar hou in je achterhoofd dat er in dit bericht misschien 7 mensen tikken en dat er 100 meelezen..waarvan er misschien 10 een probleem hebben met een hond die niet alleen kan zijn..waarvan van die 10 honden er 9 verlatingsangst hebben..voor die honden trek ik mijn mond open en hoop ik dat de eigenaren zich wel even 100 keer bedenken voordat ze zo even zo'n band aanschaffen..en dan hoop ik dat die eigenaren denken Goh, laten we dan eerst maar een gedragstherapeut laten meekijken voordat we zelf aan het kloten gaan.
Dat hoop ik.
Banden voor 9,95 kunnen nooit goed zijn, dat is inderdaad op zijn minst zorgelijk te noemen.
En ik ben het hartgrondig je eens dat dit niet moet kunnen. Natuurlijk moet je je laten adviseren voordat je op de blafband overstapt. Heb ik ook gedaan hoor. Maar ik ben bang, dat degenen, die in hun hoofd hebben gezet 'doodgewoon' een blafband te gebruiken, dat toch wel doen, ongeacht wat wij er van vinden.
AfbeeldingAfbeelding
tbeast
Zeer actief

Sandro schreef:
Dat ontken ik ook niet.
AfbeeldingAfbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:Ja, trek de zinnetjes er maar uit en ga lekker de beledigde zielepoot uithangen.
ik zielepoot?? :denken: ikke niet hoor... ik prijs ze ook niet aan.. maar wat jij zegt is dus niet allemaal waar.. je kunt best ergens tegen zijn.. maar er zijn ook mensen die er wel baat bij hebben... en niet alle honden die blaffen doen dat uit verlatingsangst... :wink:
Wat een protest en wees blij dat je er geen stroomschokje wat geen zeer doet voor op de strot krijgt omdat je toch doorpraat. :roll:
nee ik reageer ook!
die banden van 9,95 heb ik nog nooit gezien.. de goedkoopste die ik hier in de dierenwinkel zie kosten 75 euro.
maar goed.. brandwonden zou je dan ook door de TT moeten krijgen en bij geen van de honden die ik ken die met een TT loopt heeft brandwonden.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Sandro schreef:
malinois schreef:honden die nooit met een TT gelopen hebben die juist heel gedrukt lopen, staart naar beneden, oortjes plat naar achter etc.
:mrgreen: Je hebt niet altijd een TT nodig om je hond gedrukt te laten lopen hoor :wink:
nee klopt zeker... maar daarentegen lopen honden die wel een TT omhebben voor 90% ook niet gedrukt....
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”