Nee, geen onzin, PRAKTIJK. Potver, kunnen jullie je honden dan niet bij mij brengen? Ik heb er een aantal in de aanbieding die ook nooit geborsteld worden, maar onder de klit bij mij op tafel staan.Marion. schreef:Onzin! Ik heb er hier 2 lopen, waarvan eentje er - zo te zien op je foto's - nog heel wat meer ondervacht heeft als Stanley. Door drukte op het werk zijn ze in september vorig jaar getrimd, en pas in mei weer. Daar tussendoor dus ook nooit gekamd. En geen enkel klitje hoorGolden Stanley schreef:Een Golden die niet klit als hij een paar maanden niet wordt geborsteld, is echt een uitzondering, hoor. Heb je wel mazzel bij. Heeft met de dikte van de ondervacht te maken. De ondervacht raakt vervild en daar kom je met een gewone kam niet meer doorheen. De bovenvacht zal nooit zo verklit raken, alleen bij de broek en de staart het ergste.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
kiezen: 50 teken of kaal...
Moderator: moderatorteam
-
Golden Stanley
-
Marion.
- Branka
- moderator
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
De vacht kan dan misschien niet klitten, maar het is zeker niet goed om een Golden niet regelmatig te kammen. Als de hond verhaard moet de ondervacht die loslaat er n.l. uitgekamt worden omdat je anders de hele vacht laat stikken. Alleen trimmen is echt niet genoeg.Golden Stanley schreef:Nee, geen onzin, PRAKTIJK. Potver, kunnen jullie je honden dan niet bij mij brengen? Ik heb er een aantal in de aanbieding die ook nooit geborsteld worden, maar onder de klit bij mij op tafel staan.Marion. schreef:Onzin! Ik heb er hier 2 lopen, waarvan eentje er - zo te zien op je foto's - nog heel wat meer ondervacht heeft als Stanley. Door drukte op het werk zijn ze in september vorig jaar getrimd, en pas in mei weer. Daar tussendoor dus ook nooit gekamd. En geen enkel klitje hoorGolden Stanley schreef:Een Golden die niet klit als hij een paar maanden niet wordt geborsteld, is echt een uitzondering, hoor. Heb je wel mazzel bij. Heeft met de dikte van de ondervacht te maken. De ondervacht raakt vervild en daar kom je met een gewone kam niet meer doorheen. De bovenvacht zal nooit zo verklit raken, alleen bij de broek en de staart het ergste.
-
miranda
Het begint meer een topic voor verzorging te worden dan voor medisch, maar goed.
Maar ehm dames voordat jullie er zo trots op gaan dat jullie je hond nooit hoeven te kammen.....kammen is niet alleen noodzakelijk voor het wel of niet uitkammen van klitten hoor.
Het is tevens ook een stimulans en een massage voor de huid als er regelmatig met de kam over de huid gegaan wordt.
Duncan wordt geplukt en hoeft ook niet gekamt te worden in principe, toch doe ik het omdat het beter is voor de huid. En dat hoeft echt niet iedere dag maar 1x in de twee weken is toch echt geen uitzondering.
Wat is er op tegen om je hond te kammen als het niet hoeft... dat hij het niet leuk vind en bijt.
Dan moet je zorgen dat hij je niet bijt, overwicht hebben op de hond noemen ze dat. Kan het niet anders dan leg je een snuitje aan of muilkorf je hem even.
Maar boven dat, zorg dat de hond de kambeurten leuk vindt of leuk begint te vinden.
Cyber en Duncan vonden het in het begin ook niet leuk en maar eng zo'n borstel en kam.
Nu laten ze het toe, waarom.... ze vinden het lekker, ik maak er een spelletje van EN ze weten dondersgoed dat ze wat lekkers nadien krijgen.
Maar ehm dames voordat jullie er zo trots op gaan dat jullie je hond nooit hoeven te kammen.....kammen is niet alleen noodzakelijk voor het wel of niet uitkammen van klitten hoor.
Het is tevens ook een stimulans en een massage voor de huid als er regelmatig met de kam over de huid gegaan wordt.
Duncan wordt geplukt en hoeft ook niet gekamt te worden in principe, toch doe ik het omdat het beter is voor de huid. En dat hoeft echt niet iedere dag maar 1x in de twee weken is toch echt geen uitzondering.
Wat is er op tegen om je hond te kammen als het niet hoeft... dat hij het niet leuk vind en bijt.
Dan moet je zorgen dat hij je niet bijt, overwicht hebben op de hond noemen ze dat. Kan het niet anders dan leg je een snuitje aan of muilkorf je hem even.
Maar boven dat, zorg dat de hond de kambeurten leuk vindt of leuk begint te vinden.
Cyber en Duncan vonden het in het begin ook niet leuk en maar eng zo'n borstel en kam.
Nu laten ze het toe, waarom.... ze vinden het lekker, ik maak er een spelletje van EN ze weten dondersgoed dat ze wat lekkers nadien krijgen.
-
Marion.
Als ze getrimd worden, worden ze ook gekamdBranka schreef:De vacht kan dan misschien niet klitten, maar het is zeker niet goed om een Golden niet regelmatig te kammen. Als de hond verhaard moet de ondervacht die loslaat er n.l. uitgekamt worden omdat je anders de hele vacht laat stikken. Alleen trimmen is echt niet genoeg.
Bij Miep haal ik er wel eens de hark over, als ze aan het verharen is. Maak je geen zorgen hoor, er stikt bij mij helemaal niks
- Branka
- moderator
Dat harken valt bij mij ook onder de noemer kammen/borstelen.Marion. schreef:Als ze getrimd worden, worden ze ook gekamdBranka schreef:De vacht kan dan misschien niet klitten, maar het is zeker niet goed om een Golden niet regelmatig te kammen. Als de hond verhaard moet de ondervacht die loslaat er n.l. uitgekamt worden omdat je anders de hele vacht laat stikken. Alleen trimmen is echt niet genoeg.![]()
Bij Miep haal ik er wel eens de hark over, als ze aan het verharen is. Maak je geen zorgen hoor, er stikt bij mij helemaal niks
- vinkje
- Zeer actief
Boomertje - Locatie: eindhoven
Het is echt waar dat Beau niet klit, en nu ik de raad van hier op gevolgd heb, zijn de roosschilfertjes als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik ga hem vanaf nu weer af en toe borstelen, en ik hoop dat de roos weg blijft.Golden Stanley schreef:Een Golden die niet klit als hij een paar maanden niet wordt geborsteld, is echt een uitzondering, hoor. Heb je wel mazzel bij. Heeft met de dikte van de ondervacht te maken. De ondervacht raakt vervild en daar kom je met een gewone kam niet meer doorheen. De bovenvacht zal nooit zo verklit raken, alleen bij de broek en de staart het ergste.vinkje schreef:Ja en dat een Golden klit is ook gelul.Marion. schreef:Sorry Esther, maar dit is gelul natuurlijk. Ik borstel mijn honden ook nooit. Teken zitten heel zelden in de broek, in de staart heb ik het nog niet meegemaakt. Misschien moet je gewoon iets uitgebreider gaan aaien?joe schreef:Aaien lukt wel, vindt hij heerlijk, alleen niet bij zijn broek en staart.
Maar zodra hij in de gaten heeft dat je aan het kammen bent, gaat het fout. Een slimme golden, heeft z'n nadelen
Sinds Beau van die roos schilfertjes heeft gehad, en ik hier om raad gevraagd had, en vertelde dat ik Beau best wel vaak borstelde, werd mij gezegd dat ik niet zo vaak moest borstelen, dat, dat helemaal niet nodig is.
Ik heb hem nu al verschillende maanden niet geborsteld, maar Beau heeft geen een klit. Ik heb zelfs ergens op een Golden site gelezen dat een Golden niet klit. En dat is een groot voordeel met die dikke vacht.
Als Beau naast mij op de bank zit/ligt ga ik overal met mijn vingers door zijn haren, en dan voel ik echt wel als er iets zit wat er niet thuis hoort.
Beau heeft ook een hele mooie broek en staart, en zijn haren zitten er mooi loshangend aan, ook de ondervacht bekijk ik iedere keer, Beau is mijn allesie en ben heel zuinig op hem.
Ik zou beslist niet willen dat hij klitjes krijgt, daar let ik goed op.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
- vinkje
- Zeer actief
Dat noem ik nou een achterlijke vraag.joe schreef:Ja...boffen met zo'n Golden, maar lijkt me wel vreemd. Heeft hij wel een ondervacht??????Golden Stanley schreef:Een Golden die niet klit als hij een paar maanden niet wordt geborsteld, is echt een uitzondering, hoor. Heb je wel mazzel bij. Heeft met de dikte van de ondervacht te maken. De ondervacht raakt vervild en daar kom je met een gewone kam niet meer doorheen. De bovenvacht zal nooit zo verklit raken, alleen bij de broek en de staart het ergste.vinkje schreef:Ja en dat een Golden klit is ook gelul.Marion. schreef: Sorry Esther, maar dit is gelul natuurlijk. Ik borstel mijn honden ook nooit. Teken zitten heel zelden in de broek, in de staart heb ik het nog niet meegemaakt. Misschien moet je gewoon iets uitgebreider gaan aaien?
Sinds Beau van die roos schilfertjes heeft gehad, en ik hier om raad gevraagd had, en vertelde dat ik Beau best wel vaak borstelde, werd mij gezegd dat ik niet zo vaak moest borstelen, dat, dat helemaal niet nodig is.
Ik heb hem nu al verschillende maanden niet geborsteld, maar Beau heeft geen een klit. Ik heb zelfs ergens op een Golden site gelezen dat een Golden niet klit. En dat is een groot voordeel met die dikke vacht.
Als Beau naast mij op de bank zit/ligt ga ik overal met mijn vingers door zijn haren, en dan voel ik echt wel als er iets zit wat er niet thuis hoort.
Dit is ook het enige dat klit. Bij de rest heb ik idd nog nooit een klit aangetroffen. Puur zijn nek en broek. Nek mag ik gelukkig lekker harken.
Ik houd hem nu zelf bij met trimmen. Heb op een site gelezen hoe het moet![]()
Dus klit verhaal is passe, net als het teken verhaal.
Maar zeik maar lekker door hoor....ik weet beter
HEEFT HIJ WEL EEN ONDERVACHT.

- vinkje
- Zeer actief
Kijk dat bedoel ik.Marion. schreef:Onzin! Ik heb er hier 2 lopen, waarvan eentje er - zo te zien op je foto's - nog heel wat meer ondervacht heeft als Stanley. Door drukte op het werk zijn ze in september vorig jaar getrimd, en pas in mei weer. Daar tussendoor dus ook nooit gekamd. En geen enkel klitje hoorGolden Stanley schreef:Een Golden die niet klit als hij een paar maanden niet wordt geborsteld, is echt een uitzondering, hoor. Heb je wel mazzel bij. Heeft met de dikte van de ondervacht te maken. De ondervacht raakt vervild en daar kom je met een gewone kam niet meer doorheen. De bovenvacht zal nooit zo verklit raken, alleen bij de broek en de staart het ergste.

-
Golden Stanley
Het wordt wel erg off topic maar lekker joh dat het nu zo goed gaat met Beau. Ik borstel/kam Stanley ook niet veel, hoor maar maanden zou ik niet vol kunnen houden. Als dat voor jouw hond wel werkt, is dat prima, toch. En om nog effe voor de vorm bij het onderwerp te blijven:vinkje schreef:Het is echt waar dat Beau niet klit, en nu ik de raad van hier op gevolgd heb, zijn de roosschilfertjes als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik ga hem vanaf nu weer af en toe borstelen, en ik hoop dat de roos weg blijft.Golden Stanley schreef:Een Golden die niet klit als hij een paar maanden niet wordt geborsteld, is echt een uitzondering, hoor. Heb je wel mazzel bij. Heeft met de dikte van de ondervacht te maken. De ondervacht raakt vervild en daar kom je met een gewone kam niet meer doorheen. De bovenvacht zal nooit zo verklit raken, alleen bij de broek en de staart het ergste.vinkje schreef:Ja en dat een Golden klit is ook gelul.Marion. schreef: Sorry Esther, maar dit is gelul natuurlijk. Ik borstel mijn honden ook nooit. Teken zitten heel zelden in de broek, in de staart heb ik het nog niet meegemaakt. Misschien moet je gewoon iets uitgebreider gaan aaien?
Beau heeft ook een hele mooie broek en staart, en zijn haren zitten er mooi loshangend aan, ook de ondervacht bekijk ik iedere keer, Beau is mijn allesie en ben heel zuinig op hem.
Ik zou beslist niet willen dat hij klitjes krijgt, daar let ik goed op.![]()
![]()
wel regelmatig controleren op die kleine monstertjes, he.
-
joe
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retriever
Was geen vraag maar een retorische opmerking...vinkje schreef:Dat noem ik nou een achterlijke vraag.joe schreef: Ja...boffen met zo'n Golden, maar lijkt me wel vreemd. Heeft hij wel een ondervacht??????
Dit is ook het enige dat klit. Bij de rest heb ik idd nog nooit een klit aangetroffen. Puur zijn nek en broek. Nek mag ik gelukkig lekker harken.
Ik houd hem nu zelf bij met trimmen. Heb op een site gelezen hoe het moet![]()
Dus klit verhaal is passe, net als het teken verhaal.
Maar zeik maar lekker door hoor....ik weet beter
HEEFT HIJ WEL EEN ONDERVACHT.
en over oude koeien uit de sloot halen gesproken.
Heb je niets beters te doen? Je hond borstelen ofzo.................
-
joe
- Zeer actief
Gedaan, maar nu ik de Bolfo band er 2 dagen af heb lag er toch weer een volgezogen teek. Ondanks de nieuwe tekenbandGolden Stanley schreef:[ En om nog effe voor de vorm bij het onderwerp te blijven:
wel regelmatig controleren op die kleine monstertjes, he.
Ik heb er nog 11
Het is hier vreselijk met de teken. Ik had er ook weer 2
-
Golden Stanley
Het enige wat ik je nog wil adviseren is na iedere wandeling je hond toch effe doorkammen. Nu is ie toch klitvrij en moet dat makkelijk gaan. Dan haal je in ieder geval die losse teken in de vacht er makkelijk uit. De rest moet je toch echt met nakijken en voelen eruit draaien. Mijn mannetje had er van de week ook 1 in zijn kuit zitten. Toen lag Stanley op de bank en liep er een verdwaalde teek gezellig over m'n bank te paraderen richting een lekker gespierd kuitje. Vandaar dat hij nu echt niet zo vaak meer op de bank komt. Je huis goed nakijken is ook niet weg. Ik heb een licht houten vloer en daar zie ik ze ook regelmatig lopen. De wc maakt op dit moment overuren.joe schreef:Gedaan, maar nu ik de Bolfo band er 2 dagen af heb lag er toch weer een volgezogen teek. Ondanks de nieuwe tekenbandGolden Stanley schreef:[ En om nog effe voor de vorm bij het onderwerp te blijven:
wel regelmatig controleren op die kleine monstertjes, he.![]()
Ik heb er nog 11gevonden en eruit gedraaid, maar het zit me toch niet lekker dat ze in zijn lijf hebben gezeten.
Het is hier vreselijk met de teken. Ik had er ook weer 2
-
Marion.
Precies! Ze gaan ook in je huis zitten namelijk.Golden Stanley schreef:Je huis goed nakijken is ook niet weg. Ik heb een licht houten vloer en daar zie ik ze ook regelmatig lopen. De wc maakt op dit moment overuren.
Ik griezelde vorige week (met m'n logeetje) al iedere ochtend, en keek verdomd goed waar ik m'n voeten neerzette. omdat er zomaar weer zo'n afgevallen druif kon liggen. En voor de goede orde, dat logeetje komt op heel veel minder (tekenrijke) plekken dan wij.
Maar ik kon er donder op zeggen. Overal waar ze 's nachts gelegen had, lag wel zo'n gore druif. Zoooooooo smerig!
-
joe
- Zeer actief
-
Marion.
Ja huhuh, die hark heeft kammen om de centimeter ofzo. Ja, da's ietwat grofjoe schreef:Ik heb nu een vrij fijn kammetje gekocht, waarmee het idd moet lukken na iedere wandeling. Die hark was te grof
Trouwens een natte doek (pet-towel bv) over je hond halen als je gewandeld hebt, helpt ook hoor. Zou ik wel buiten doen als ik jou was (evenals het kammen trouwens
-
joe
- Zeer actief
OK. TNXMarion. schreef:Ja huhuh, die hark heeft kammen om de centimeter ofzo. Ja, da's ietwat grofjoe schreef:Ik heb nu een vrij fijn kammetje gekocht, waarmee het idd moet lukken na iedere wandeling. Die hark was te grofGebruik die maar gewoon om z'n ondervacht los te harken.
Trouwens een natte doek (pet-towel bv) over je hond halen als je gewandeld hebt, helpt ook hoor. Zou ik wel buiten doen als ik jou was (evenals het kammen trouwens)
Dat kammen deed ik al buiten, in het bos dan wel, want het haar lag de vorige keer door heel de buurt. Waren de buren niet zo happy mee, heel hun planten zaten onder
-
Marion.
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ohhh, nou, dat vind ik dus vies. Loop je in het bos of in het park, overal van die bossen hondenharen omdat iemand het niet nodig vond om dat even in de vuilnisbak te gooien. Het excuus van de vogelnestjes heb je alleen van febr. tot april. Daarna is het gewoon goor omdat zo maar lekker te laten liggen. Waarom kan je je hond niet gewoon in de tuin of op balkon borstelen en dan de haren gewoon weggooien? Waarom moet dat in het openbare groen? Gooi het dan in ieder geval even weg. 
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
-
joe
- Zeer actief
- Branka
- moderator
Wij kammen de honden altijd aan de slootkant achter ons huis en ik moet zeggen dat ik vrij weinig haren tegenkom en klachten hebben we ook nog nooit gehad.
En eerlijk gezegd komen er alleen maar in bepaalde periodes van die dotten haar af.
Kan mij over een dot haar heel wat minder opwinden dan over die verdwaalde frisdrankblikjes.
En eerlijk gezegd komen er alleen maar in bepaalde periodes van die dotten haar af.
Kan mij over een dot haar heel wat minder opwinden dan over die verdwaalde frisdrankblikjes.
- Roelfien
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Een dotje haar niet nee, maar zo'n berg haren wel.
En met een goede borstel vliegt het helemaal niet in de rondte, kun je dat gewoon opvangen en weggooien.
Het feit dat er een link gelegd wordt tussen overig zwerfvuil en het achterlaten van je hondenharendotten vind ik geen excuus. Iedereen kan toch zijn eigen verantwoordelijkheid nemen?
En met een goede borstel vliegt het helemaal niet in de rondte, kun je dat gewoon opvangen en weggooien.
Het feit dat er een link gelegd wordt tussen overig zwerfvuil en het achterlaten van je hondenharendotten vind ik geen excuus. Iedereen kan toch zijn eigen verantwoordelijkheid nemen?
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
hondehaar hoort bij de natuur vind ik... ik borstel ze ook altijd in het bos... en het vliegt zeker overal heen als ik ze thuis borstel dan hebben de buren alles op hun bord liggen als ze buitenzitten.. ik gebruik geen borstel die werkt niet! Ik gebruik een harkje en daar kun je niet veel van opvangen daar waait alles gelijk weg als je borsteld. Als ik 's middags terugkom is alles van de ochtend al weg... dus bergen hondenhaar... nee hoor.. er zijn blijkbaar genoeg andere diertjes die er wel weg mee weten.Roelfien schreef:Een dotje haar niet nee, maar zo'n berg haren wel.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Rossi
- Zeer actief
- sample
- Zeer actief
-
jelle
- Zeer actief
volgens mij verteert haar heel slecht en kun je het beter bij het gewone afval doen... toch?sample schreef:Mijn borstel vangt het in ieder geval gewoon op. Ik borstel ook altijd in de tuin en gooi de haren weg in de groene container.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
-
Golden Stanley
Haar verteert i.d.d. niet en ik vind het ook erg goor om dat te laten liggen in een bos of wat dan ook. De haren die uit de borstel/kam van Stanley komen, verzamel ik in een plastic boterhamzakje als ik m'n trimruimte gewoon schoon wil houden. Dan kam ik hem voor het huis door. Je staat versteld hoeveel haar er in 1 zo'n klein rotzakje gaat.
En dat gooi ik dan dichtgeknoopt in de kliko, opgeruimd weg niemand heeft er last van.
En dat gooi ik dan dichtgeknoopt in de kliko, opgeruimd weg niemand heeft er last van.
-
joe
- Zeer actief
Kloptjelle schreef:volgens mij verteert haar heel slecht en kun je het beter bij het gewone afval doen... toch?sample schreef:Mijn borstel vangt het in ieder geval gewoon op. Ik borstel ook altijd in de tuin en gooi de haren weg in de groene container.
Wat een divers topic is het aan het worden, he?
Teken, vachtverzorging, mishandeling, lekker zeiken en afvalscheiding
- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Brrrr...ik vind zo'n berg haren midden in het bos dus ook smerig, ben blij dat ik niet de enige ben. Het is zo'n kleine moeite om het even in een plastic zakje te stoppen en weg te gooien in de vuilnisbak.Roelfien schreef:Ohhh, nou, dat vind ik dus vies. Loop je in het bos of in het park, overal van die bossen hondenharen omdat iemand het niet nodig vond om dat even in de vuilnisbak te gooien. Het excuus van de vogelnestjes heb je alleen van febr. tot april. Daarna is het gewoon goor omdat zo maar lekker te laten liggen. Waarom kan je je hond niet gewoon in de tuin of op balkon borstelen en dan de haren gewoon weggooien? Waarom moet dat in het openbare groen? Gooi het dan in ieder geval even weg.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Inge schreef:Brrrr...ik vind zo'n berg haren midden in het bos dus ook smerig, ben blij dat ik niet de enige ben. Het is zo'n kleine moeite om het even in een plastic zakje te stoppen en weg te gooien in de vuilnisbak.Roelfien schreef:Ohhh, nou, dat vind ik dus vies. Loop je in het bos of in het park, overal van die bossen hondenharen omdat iemand het niet nodig vond om dat even in de vuilnisbak te gooien. Het excuus van de vogelnestjes heb je alleen van febr. tot april. Daarna is het gewoon goor omdat zo maar lekker te laten liggen. Waarom kan je je hond niet gewoon in de tuin of op balkon borstelen en dan de haren gewoon weggooien? Waarom moet dat in het openbare groen? Gooi het dan in ieder geval even weg.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi