Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

CHOW CHOW wie kan me helpen please??

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Konni schreef:]
Als je al denkt dat ik hiermee een aanval in zet........
Nou, zo kwam het wel over dus...
Wat maakt het uit of ik jou of jou leuk vind of niet
Nou, niks dus hihihi...
Ik vertel gewoon mijn verhaal ik heb een zwangere poes opgevangen omdat ze anders dus wel verzopen werden hier in het asiel (wat zich naar mijn maatstaven al niet eens een asiel mag noemen maar beter de oven voor de deur kan zetten ben je gelijk van alle ellende af)
Je woont toch niet in dezelfde plaats als ik? :roll:

Ik laat alles netjes inenten en verzorg ze goed. Die kosten reken ik gewoon door mits mensen geschikt zijn voor het hebben van katten (daar heb ik streng op geselecteerd) Moederpoes was veel te jong om al een nest te hebben en voegt ook niets toe verder (het is een lapjespoes) sterilisatie is een goede oplossing omdat ze toch een aardig zwerfverleden heeft en ook graag buiten is. Dat laat ik doen voor ze ergens belandt. want een ongelukje en je zit weer met een nest katten en daar zit de wereld helemaal niet op te wachten.
Mja, das dan mijn probleem..Ik kan niet een dier intensief verzorgen en het daarna wegdoen. Maar het asiel is geen optie, en mijn vriendenkring is meer dan voorzien zo langzamerhand. :mrgreen:
Het geeft ook een aardige selectie hoor om er gewoon een bedrag voor te vragen. Niet de bedoeling om er ook maar iets op te verdienen want dan had ik het wel heel anders aangepakt. Geld verdienen over de rug van een dier is zeer eenvoudig je moet alleen geen geweten hebben (en daar bedoel ik jou ook niet mee)dus ook geen aanval. :ok:
Ja, dat betalen voor een dier ben ik ook met je eens, wat ik bedoel is dat "veel mensen" niet bereid zijn te betalen, als je de kittens bijna achterna gegooid krijgt.
En van steriliseren hebben de "meeste"eigenaren nooit gehoord.
En dus zit ik nu te bidden dat er niemand voor de deur staat met kittens of een volwassen dier dat vast bij ons hoort, omdat we er toch al zoveel hebben.
Want ook hier is het einde in zicht, ergens moet je de lijn trekken. Zoveel, en niet meer. En dan, wat moet je dan als er weer iemand verteld dat de kittens morgen het water in gaan, omdat niemand ze wil hebben?
Nou ik denk niet dat we in dezelfde plaats wonen. Ik woon in Belgie leuk maar wel een andere manier van omgaan met dieren :roll:

Omdat ik 10 jaar in een goed asiel heb gewerkt kan ik het wel heel goed scheiden die blijft en die daar zoeken we een ander tehuis voor.
De moederpoes had zeker mogen blijven maar ze is gewoon weg niet gelukkig met al die andere dieren die hier lopen. Dus hebben we een kitten gehouden en zoeken we voor haar een ander tehuis als dat niet lukt en ze hier niet verder kan dan breng ik haar naar het asiel waar ik heb gewerkt. Nu zaten ze erg vol met een grote in beslagname (waar ik dan weer Merlin heb gehaald) maar daar weet ik zeker dat ze gewoon netjes geplaatst wordt.
Hier komen ook veel mensen met dieren aan de deur meestal weet ik wel waar de honden thuis horen er zijn wat vaste weglopers en eigenlijk was ik er van overtuigd dat de MP (moederpoes) ook wel weer gehald zou worden maar helaas...........
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”