maris schreef:nogmaals muilkorf is nou niet zomaar de optie die alle problemen zomaar oplost.
je kan leuk buiten een muilkorf omdoen, maar dat neemt nog steeds het gedrag niet weg dus ze kunnen nog steeds gaan vechten enzo.
je hoeft ook geen hondengebieden gaan opzoeken, je kan ook gewoon in het bos gaan lopen waar weinig honden zijn en dan voor de zekerheid muilkorven, als je er dan 1 tegenkomt, kan ie in ieder geval niet bijten.
Ik heb hele sociale honden, maar ik ga ook niet staan teutelen op een uitlaatplaatsje hoor, ik ga lopen en als ik dan een hond tegenkom kunnen ze even gaan spelen als het van mij mag en dan gaan we weer verder...
Dat kan dan toch ook met een 'gevaarlijke' hond alleen muilkorf je die dan voor de zekerheid. Zo moeilijk is dat toch niet?
en je hond altijd vast leggen als er me iemand langs komt, dat moet dan al voortijdig aangekondigd worden en dan maar hopen dat je hond het niet ziet van oh er komt bezoek en dan moet ik vast dus dat is eng of gevaarlijk. wat tot nog meer gevolg kan zijn voor gevaarlijk gedrag.
dat gedrag is er toch al? Hij kan dan toch niet met bezoek, dan gaat ie gewoon vast als er bezoek komt, verwachts of onverwachts.
Ik ken genoeg mensen die de honden vast doen als er bezoek komt, mogen ze even begroeten (zijn dus geen gevaarlijke honden!) en dan gaan ze vast. Nooit geen problemen mee hoor...
Hier moeten ze ook op hun plek en mogen niet de hele tijd tussen het bezoek doorlopen. Ze zijn er niet minder vrolijk op als er bezoek komt!